کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چطور در خانه ایلتس بخوانیم؟ راهنمای جامع یادگیری خودآموز آیلتس

۴.۱
(۱۰)

تصمیم دارید در خانه خودتان را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنید؟

چرا که نه! افراد زیادی به دلایل متفاوت ترجیح می‌دهند تمام مراحل مطالعه برای آزمون آیلتس را در خانه بگذرانند. شاید رفت و آمد به مؤسسات آموزشی یا کلاس‌های حضوری برایتان دشوار باشد، نخواهید زمان‌تان را در مسیر از دست بدهید، یا دلیل دیگری داشته باشید. به هر حال می‌توانید با برنامه‌ریزی منظم و به کار بردن تکنیک‌های اصولی برای شرکت در این آزمون آماده شوید و به نتیجه دلخواهتان برسید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

دلایل مطالعه برای آزمون آیلتس در خانه

ممکن است شما هم به دلایل زیادی نتیجه گرفته باشید که بهتر است برای آمادگی در آزمون آیلتس زمان بیشتری را در خانه بگذرانید. اگر در شهرهای شلوغ زندگی می‌کنید، برای رفتن به کلاس‌های آموزش آیلتس باید زمان زیادی را در مسیر یا ترافیک بگذرانید. به این ترتیب زمانی را که می‌توانستید صرف مطالعه بیشتر برای آیلتس کنید از دست خواهید داد. اگر در شهر کوچکی زندگی می‌کنید شاید به یک کلاس آموزشی مناسب برای آمادگی در آزمون آیلتس دسترسی نداشه باشید. بنابراین در هر دو صورت مطالعه برای آزمون آیلتس در خانه می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

بخش مهمی از آمادگی برای آزمون آیلتس مطالعه در خانه است.

 

از طرف دیگر آماده شدن برای آزمون آیلتس در منزل می‌تواند هزینه‌هایتان را هم کاهش دهد. و البته می‌توانید با کمترین تغییر در برنامه‌های دیگرتان برای مطالعه آزمون آیلتس برنامه‌ریزی کنید. بنابراین بهتر است پس از یک برنامه‌ریزی خوب، و مشخص کردن ابزارها و منابع مورد نیازتان هر چه زودتر شروع کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

یک حقیقت مهم را نیز فراموش نکنید: حتی اگر در کلاس‌های آمادگی برای آزمون آیلتس شرکت کنید، بخش مهمی از یادگیری و مطالعه را باید خودتان و در خانه انجام دهید. بنابراین همه شرکت‌کنندگان در آزمون آیلتس باید با روش‌ها و اصول آمادگی برای این آزمون در خانه آشنا باشند.

بیشتر بخوانید: چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

 

 قدم های آمادگی برای آزمون آیلتس در خانه

با توجه به اهمیتی که آزمون آیلتس برای اغلب شرکت‌کنندگان دارد، افراد زیادی ترجیح می‌دهند از اساتید باتجربه آیلتس راهنمایی و کمک بگیرند. با این وجود شما می‌توانید در منزل نیز خودتان را برای آمادگی در آزمون آیلتس آماده کنید. فقط باید جوانب این کار را در نظر بگیرید و متعهدانه به مطالعه ادامه بدهید.

 

۱- همه‌چیز را درباره آزمون آیلتس یاد بگیرید.

اولین قدم آشنایی با آزمون آیلتس است. دقیقاً می‌دانید که آزمون آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس در دو شکل عمومی (General) و آکادمیک (Academic) برگزار می‌شود. بنابراین در مرحله اول باید بدانید می‌خواهید در کدام شکل از آزمون شرکت کنید. در مورد شیوه برگزاری، روش‌های ثبت نام، فرمت سوالات، سیستم نمره‌دهی و مراکز برگزارکننده‌ای که به شما نزدیک است به خوبی تحقیق کنید. شما نمی‌توانید در آزمونی که به خوبی نمی‌شناسید به نتیجه دلخواهتان برسید.

آزمون آیلتس شامل ۴ بخش برای سنجش مهارت نوشتاری، شنیداری، خواندن و صحبت کردن به زبان انگلیسی است. بنابراین در انتهای مقاله در مورد این که چگونه در خانه خودتان را برای هر یک از این بخش‌ها آماده کنید، نکاتی را آورده‌ایم.

 

۲- هدف خود را از شرکت در آزمون آیلتس روشن کنید.

در انجام هر کاری هدفگذاری یک قدم مهم و بسیار اثرگذار است. اما برای شرکت در آزمون آیلتس باید از دو جنبه هدف خود را روشن کنید. اول باید بدانید که چرا می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید؟ پاسخ به این سوال به شما کمک می‌کند انتخاب درست‌تری بین شرکت در آزمون آیلتس جنرال یا آکادمیک داشته باشید.

هدفگذاری در آمادگی برای آزمون آیلتس

 

از طرف دیگر باید بدانید دقیقاً در چه تاریخی می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید. اگر ندانید کِی باید آماده باشید، شاید این کار را مدت زیادی به تعویق بیندازید. بنابراین زمان مناسبی را انتخاب و بعد برنامه‌ای منظم برای رسیدن به این زمان تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چه زمانی برگزار می شود؟

 

۳- یک برنامه‌ریزی منظم و تعهد به آن رمز موفقیت شماست.

اگر قصد دارید در خانه به مطالعه برای آزمون آیلتس بپردازید، یادتان باشد داشتن برنامه مشخص و منظم برای تضمین موفقیتتان بسیار مهم است. این که هر زمان فرصت داشتید کمی سراغ مطالعه زبان انگلیسی بروید، در نهایت نتیجه‌ای ندارد. بنابراین پس از مشخص کردن هدفتان، یک برنامه روزانه و دقیق برای خودتان تنظیم کنید. در نوشتن برنامه به این نکات توجه کنید:

  • زمان مطالعه را در طول هفته پخش کنید.
  • برای رسیدن به هر بخش از برنامه، زمانی مشخص کنید.
  • به یادگیری و تمرین هر ۴ مهارت زبانی به صورت متوازن و بر اساس مهارت و توانایی خودتان زمان کافی اختصاص دهید.
  • به برنامه‌تان متعهد بمانید.

از طرفی هر فردی بنا بر سطح اولیه آشنایی با زبان انگلیسی و روش‌ها و توانایی‌های یادگیری‌اش نیاز به زمان و ابزارهای متفاوتی برای مطالعه آزمون آیلتس دارد. بنابراین شما نیاز به یک برنامه فردی دارید.

مقالات مرتبط:

 

۴- مدیریت زمان را بیاموزید.

یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در آزمون آیلتس مدیریت زمان است. به ویژه در بخش رایتینگ آزمون آیلتس باید خیلی به مدیریت دقیق زمانتان دقت کنید. برای این که در روز آزمون با مشکل زمان مواجه نشوید از قبل تنظیم زمان و سرعت لازم برای انجام هر بخش از آزمون را تمرین کنید.

 

۵- خانه را به یک کلاس درس تبدیل کنید.

محیط یادگیری از عوامل بسیار اثرگذار بر کیفیت یادگیری است. بنابراین پیش از شروع مطالعه محیط را برای یادگیری آماده کنید. بهتر است همیشه در یک مکان ثابت به مطالعه بپردازید. تا جایی که می‌توانید وسیله‌های اضافی و عوامل حواس‌پرتی را از این محیط خارج کنید. و هر بار همه چیزهایی که برای مطالعه و تمرین آن روز نیاز دارید دم دست داشته باشید.

محیط خانه را برای مطالعه آزمون آیلتس آماده کنید.

 

۶- منابع مورد نیازتان را تهیه کنید.

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس نتیجه خوبی بگیرید، باید روی انتخاب منابع کارآمد و معتبر دقت کنید. وقتتان را با مطالعه منابعی که زمان زیادی از شما می‌گیرد اما چیز زیادی به شما یاد نمی‌دهد تلف نکنید. برای تهیه منابع کامل برای آزمون آیلتس می‌توانید از استاد زبان انگلیسی خود نیز راهنمایی بخواهید. به استفاده از منابع متنوع نیز دقت کنید. از کتاب‌های معتبر آمادگی برای آزمون آیلتس، وب سایت‌های آموزشی معتبر زبان انگلیسی، نرم افزارهای انگلیسی و اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی، بسته‌های خودآموز و… با برنامه و هدفمند کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

 

۷- معلم خصوصی بگیرید.

حتی اگر قصد دارید در خانه خودتان را برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنید، هنوز هم می‌توانید روی کمک یک مربی باتجربه آیلتس حساب کنید. تکنولوژی روز به آسانی این امکان را برای شما فراهم کرده که با شرکت در یک کلاس خصوصی آنلاین زبان انگلیسی به همه اهدافی که در این آزمون دارید برسید. نگاهی به معلم های خصوصی آیلتس در وب‌سایت هایتاکی بیندازید و یک جلسه آزمایشی برای اولین زمانی که می‌توانید رزرو کنید.

بیشتر بخوانید:

معلم خصوصی آیلتس برای مطالعه در خانه

 

گرفتن بازخورد مستقیم از یک فرد باتجربه در زمینه آزمون آیلتس می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در موفقیت شما در این آزمون داشته باشد. رفع اشکال، ارزیابی دوره‌ای، برنامه آموزشی اختصاصی، و پیگیری پیشرفت منظم از جمله مواردی است که یک معلم خصوصی می‌تواند در آن‌ها کمک موثر و زیادی به شما بکند.

 

۸- هر روز تمرین کنید.

باور کنید یا نه، راز اصلی موفقیت در آزمون آیلتس تمرین و تمرین است. یعنی دقیقاً کاری که خودتان قرار است در خانه انجام دهید. کمک گرفتن از معلم خصوصی یا کلاس تاثیر زیادی بر مسیر موفقیت شما دارد، اما هنوز هم مهم‌ترین کار را باید خودتان انجام دهید. تا جایی که می‌توانید تمرین کنید. با توجه به این که ساختار کلی آزمون تغییر زیادی ندارد، با تمرین زیاد به خوبی می‌توانید به همه مراحل آزمون مسلط شوید.

موفقیت در آزمون آیلتس یک فرآیند یک شبه نیست. حتماً باید زمان زیادی به این کار اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: غوطه‌ وری (Immersion)، بهترین روش تقویت زبان انگلیسی

 

۹- خود را با سوالات تمرینی محک بزنید.

تجربه نشان داده که موضوعات و سوالات آزمون آیلتس ممکن است تکرار شود یا شباهت زیادی با موضوعات سال‌های گذشته داشته باشد. بنابراین آشنایی با این آزمون‌ها و آزمون‌های آزمایشی طراحی شده می‌تواند کمک کند که خودتان را بهتر برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنید. تا جایی که می‌توانید نمونه‌های مشابه با آزمون آیلتس را در خانه تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های شرکت در آزمون ماک آیلتس رایگان

نمونه سوالات موجود در وب‌سایت آیلتس را نیز حتماً ببینید. موسسه‌های زیادی نیز آزمون Mock IELTS برگزار می‌کنند که یک شبیه‌سازی از آزمون آیلتس است. با شرکت در این آزمون می‌توانید میزان آمادگی خود را محک بزنید.

علاوه بر آن بهتر است همه بازه زمانی مطالعه‌تان برای آزمون آیلتس را به چند بخش تقسیم کنید و پس از اتمام هر دوره زمانی، یک ارزیابی از میزان پیشرفتتان انجام دهید. ارزیابی دوره‌ای به شما کمک می‌کند که پیشرفت منظم‌تر و متعهدتری داشته باشید.

 

۱۰- سطح انگلیسی عمومی خود را بالا نگه دارید.

یک بررسی محدود اما جالب نشان داده است که موفق‌ترین شرکت‌کنندگان آزمون آیلتس آن‌هایی هستند که علاوه بر آمادگی برای آزمون بر روی یادگیری و درک زبان انگلیسی به صورت عمومی نیز تمرکز کرده‌اند. خیلی از کسانی که در آزمون های بین‌المللی زبان انگلیسی شرکت می‌کنند، اشراف کافی به زبان انگلیسی ندارند و نمی‌توانند موضوع سوالات را به خوبی درک کنند یا منظور خود را به صورت واضح و روشن به ممتحن انتقال دهند.

بنابراین هر چه بیشتر به گسترش دانش عمومی زبان انگلیسی خود توجه کنید، در آزمون آیلتس نیز نتیجه بهتری خواهید گرفت. تا جایی که می‌توانید خودتان را در زبان انگلیسی غرق کنید.

تاثیر مهارت زبان انگلیسی عمومی بر آزمون آیلتس

 

۱۱- تسلط به گرامر بسیار مهم است.

با وجود آن که در آزمون آیلتس هیچ سوال یا بخشی به طور مستقیم به گرامر زبان انگلیسی نمی‌پردازد، اما تسلط به گرامر نقش بسیار مهمی در همه بخش‌های آزمون آیلتس دارد. هر چقدر به گرامر مسلط‌تر باشید، در بخش نوشتاری آزمون آیلتس موفق‌تر عمل می‌کنید؛ و البته می‌توانید منظورتان را بهتر انتقال دهید که هم در رایتینگ و هم در اسپیکینگ بسیار مؤثر است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

 

۱۲- به کلمات پرتکرار در آزمون آیلتس مسلط شوید.

با توجه به این که آزمون آیلتس استاندارد مشخصی دارد، مجموعه‌ای از واژگان به طور متناوب در آن تکرار می‌شود. تسلط به به این واژگان به خصوص در بخش ریدینگ و لیسنینگ آزمون آیلتس تاثیر زیادی بر نتیجه‌ای که می‌گیرید خواهد داشت. تسلط بر معنای کلمات و جملات روی درکی که از محتوای ارائه شده در ریدینگ و لیسنینگ دارید نقش مهمی دارد. در کتاب های آمادگی برای آزمون آیلتس می‌توانید فهرستی از این واژه‌ها را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته با تکیه بر آزمون آیلتس

مطالعه واژگان آیلتس در خانه

 

۱۳- از کلمات متنوع استفاده کنید.

در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ آزمون آیلتس خیلی مهم است واژگان متنوعی برای رساندن منظورتان به کار ببرید. تا جایی که می‌توانید از تکرار اجتناب کنید و کلمات جایگزین مناسب و مترادف‌ها را یاد بگیرید تا به راحتی آن‌ها را در گفتار و نوشتار خود استفاده کنید.

 

آمادگی برای لیسنینگ آیلتس در خانه

در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس شما باید یک فایل از پیش ضبط شده را بشنوید. شما فقط یک بار می‌توانید به این صدا گوش کنید. همزمان نیز باید سوالات را بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید. بنابراین انجام همزمان این دو کار را تمرین کنید تا بر آن مسلط شوید. تمرین بیشتر کمک می‌کند حین گوش دادن تمرکزتان نیز بالا برود. یاد بگیرید صداهای طبیعی محیط اطراف را نادیده بگیرید تا حواستان را پرت نکنند.

یادتان باشد آزمون لیسنینگ طوری طراحی می‌شود که شما به ترتیب پاسخ سوالات را خواهید گرفت. اما نگران نباشید، اگر پاسخ سوالی را نگرفتید و از آن عبور کردید با توجه به درک کلی که از محتوا پیدا کرده‌اید پاسخ را حدس بزنید.

مقاله مرتبط:

 

۱- به لهجه‌های متفاوت زبان انگلیسی مسلط شوید.

در آزمون آیلتس معمولاً سه لهجه متفاوت از زبان انگلیسی پوشش داده می‌شود: بریتانیایی، آمریکای شمالی، استرالیایی/نیوزلندی/انگلیسی آفریقای جنوبی.

تسلط به لهجه های متفاوت در آزمون آیلتس

 

سعی کنید با همه این لهجه‌ها آشنا شوید تا در آزمون آیلتس به راحتی بخش لیسنینگ را درک کنید. برای آشنایی با همه لهجه‌ها دیدن فیلم های متنوع زبان انگلیسی از کشورهای مختلف می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. اما علاوه بر آن حتماً نمونه‌های لیسنینگ آیلتس را نیز بشنوید.

بیشتر بخوانید:

 

۲- محتواهای متنوع بشنوید.

مسلم است که هر چه بیشتر بشنوید مهارتتان در درک محتوای صوتی بالا خواهد رفت. برای بالا بردن مهارت شنیداری می‌توانید فیلم یا سریال های زبان انگلیسی ببینید، یا به پادکست‌های انگلیسی گوش کنید. اما روی یک موضوع خاص تمرکز نکنید.

تنوع در شنیدن و خواندن منابع، شما را با دامنه گسترده‌ای از واژه‌ها و اصطلاحات کاربردی زبان انگلیسی آشنا می‌کند. ضمن آن که خود به خود لهجه‌ها و لحن‌های متنوعی را نیز می‌شنوید. شما به آسانی به منابع رایگان زیادی برای خواندن و شنیدن در منزل دسترسی دارید. وب‌سایت‌های خبرگزاری‌ها مثل The Economist، Google News، کانال‌های معتبر یوتیوب، سخنرانی‌های تد و… می‌تواند گزینه‌های خوبی برای تمرین منظم و پیوسته باشد.

مقالات مرتبط:

 

مطالعه برای ریدینگ آیلتس در خانه

یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که لازم است خودتان در خانه به آن مسلط شوید بخش ریدینگ آزمون آیلتس است. هر چه بیشتر بخوانید به تقویت مهارت ریدینگ و درک مطلب زبان انگلیسی شما کمک میکند. رمان‌های انگلیسی، داستان، اخبار، روزنامه و طیف متنوعی از خواندنی‌ها را در برنامه تمرین خود قرار دهید. باید خواندن به زبان انگلیسی را به یکی از عادت‌های روزانه خود تبدیل کنید. عادت مطالعه عملکرد مغز را نیز بهبود می‌بخشد.

مقالات مرتبط:

 

۱- عادت مرور کردن را در خود تقویت کنید (skim and scan)

بالا بردن مهارت مرور متن (Skim & Scan) سرعت و دقت شما را به خصوص در بخش ریدینگ آزمون آیلتس افزایش می‌دهد. در تکنیک‌های Skim & Scan برای مرور متن باید از حرکت چشم استفاده کنید. در Skimming شما همه متن را به سرعت مرور می‌کنید تا بخشی را که برای پاسخ به سوال نیاز دارید بیابید. بنابراین یادگیری فنون تندخوانی نیز برایتان بسیار مفید خواهید بود. تندخوانی کمک می‌کند در هر دقیقه تعداد بیشتری از کلمات را با چشم بخوانید و درک کنید.

تمرین مرور کردن متن برای آزمون آیلتس

 

۲- حواستان به زمان ریدینگ باشد.

بخش ریدینگ آزمون آیلتس شامل ۳ پاراگراف با حدود ۳ تا ۴ هزار کلمه است. شما ۶۰ دقیقه فرصت دارید تا این متن را بخوانید و به سوالات پاسخ دهید. بهتر است از قبل به خوبی تمرین کنید تا سر آزمون بتوانید زمانتان را خوب مدیریت کنید.

 

۳- کیفیت و سرعت خواندن‌تان را بالا ببرید.

با خواندن رمان های زبان انگلیسی می‌توانید تمرین کنید که متن‌ها را با سرعت بالاتری بخوانید و درک کافی از آن داشته باشید. زیرا برای مطالعه رمان باید بتوانید خط داستانی را به خوبی دنبال کنید.

 

۴- سوالات را با دقت بخوانید.

درک درست سوال نیز به اندازه درک متن اهمیت دارد، بنابراین سوالات و دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید. پیش از مطالعه بخش ریدینگ نیز یک بار سریع سوالات را مرور کنید. به این ترتیب می‌دانید که باید در متن دنبال درک چه چیزهایی باشید.

 

۵- کلمات کلیدی را مشخص کنید.

مشخص کردن کلمات کلیدی در هر جمله یا بخش از متن به شما کمک می‌کند در مرور دوباره به آسانی مطلبی که می‌خواهید را پیدا کنید و به سوالات پاسخ دهید. بهتر است از قبل این کار را تمرین و به آن عادت کنید.

خط کشیدن زیر کلمات کلیدی در ریدینگ آیلتس

 

آمادگی برای رایتینگ آیلتس در خانه

می‌توانید هر روز یک تمرین رایتینگ آزمون آیلتس را در برنامه‌تان قرار دهید. اما اگر فرصت کافی برای این کار ندارید، یک روز در میان یا دو بار در هفته حتماً برای آن وقت بگذارید. می‌توانید تمرین‌های متنوعی برای تسلط به نوشتن به زبان انگلیسی انجام دهید، ولی یادتان باشد تمرین دقیق بر اساس ساختار اصلی آزمون آیلتس شما را برای روز آزمون آماده می‌کند.

مقالات مرتبط:

 

۱- با ساختار استاندارد رایتینگ آیلتس آشنا شوید.

کافی است یک بار شرایط و استانداردهای رایتینگ آزمون آیلتس را مطالعه کنید. پس از آن بهتر است همیشه کاملاً بر اساس همان ساختار تمرین کنید تا سر جلسه آزمون آمادگی کافی داشته باشید. برای بالا بردن کیفیت و نتیجه دقت کنید که:

  • هر ماژول رایتینگ در آزمون محدودیتی برای تعداد کلمات دارد. در هر تمرین محدودیت تعداد کلمات را در نظر بگیرید.
  • لازم است زمان بیشتری به رایتینگ تسک ۲ اختصاص دهید، بنابراین یاد بگیرید زمانتان را مدیریت کنید.
  • سوال را با دقت بخوانید و تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید تمام نکات لازم را پوشش دهید.
  • یک بار رایتینگ خود و اشتباهات رایج را بررسی کنید.
  • به ساختار متن توجه کنید، باید مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری را به ترتیب و هر کدام را به اندازه لازم بنویسید.

 

۲- یک نقشه ذهنی بکشید.

کشیدن نقشه ذهنی (Mind Map) می‌تواند کمک زیادی به انسجام متنی که می‌نویسید بکند. از طرفی اگر خوب تمرین کنید می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی یک نقشه ذهنی رسم کنید، و همین زمان کوتاه باعث می‌شود ذهنتان برای نوشتن ساختاریافته‌تر باشد. بنابراین می‌تواند سرعت شما را در نوشتن بالا ببرد. و از طرف دیگر متن منسجم‌تری با یک ترتیب منطقی و اصولی خواهید داشت. احتمال آن که چیزی را جا بیندازید نیز بسیار پایین می‌آید.

کاربرد نقشه ذهنی در رایتینگ آیلتس

 

۳- تجزیه و تحلیل نمودارها را تمرین کنید.

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس آکادمیک را دارید، در بخشی از رایتینگ باید نمودارها یا جدول‌هایی را تجزیه و تحلیل کنید. این بخش از آزمون توانایی شما را در تحلیل و درک محتوای بصری می‌سنجد. بنابراین بهتر است این کار را به اندازه کافی تمرین کرده باشید.

 

تمرین اسپیکینگ آیلتس در خانه

تسلط و روان صحبت کردن در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است هر روز زمانی را به تمرین اسپیکینگ در خانه اختصاص دهید. تلفظ درست و تقویت مکالمه روان به زبان انگلیسی نیاز به تمرین مداوم دارد.

مقاله مرتبط:

 

۱- برای موفقیت در یادگیری آیلتس، در خانه از خود آزمون اسپیکینگ بگیرید.

با معلم خصوصی آیلتس یا یکی از دوستانتان بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس را شبیه‌سازی کنید. اگر با دوستتان تمرین می‌کنید می‌توانید هر نفر یک بار نقش ممتحن و یک بار نقش شرکت‌کننده را بازی کند. با این کار اشکالاتتان را بهتر می‌شناسید و می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید.

 

۲- آزمون اسپیکینگ آزمایشی خود را ضبط و به آن گوش کنید.

یکی از بهترین روش‌ها برای آن که نقاط ضعف و قدرت خود را در اسپیکینگ زبان انگلیسی بشناسید این است که صدای خود را در آزمون‌های آزمایشی یا تمرین‌هایی که با معلم آیلتس یا دوستتان دارید ضبط کنید. با دقت آن را بشنوید و حتی یادداشت بردارید. به این ترتیب سریع‌تر می‌توانید خطاهایتان را پیدا کنید.

صدای خود را در تمرین اسپیکینگ ضبط کنید

 

۳- تمرین مکالمه به زبان انگلیسی در خانه

هر چه بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کنید، اعتماد به نفس شما بالاتر می‌رود و تلفظ و فن بیان‌تان بهتر می‌شود. مهم نیست درباره چه موضوعی حرف می‌زنید، در هر موردی که می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. به این ترتیب تسلط شما به زبان انگلیسی بیشتر می‌شود، و در هر زمانی حضور ذهن بیشتری برای به خاطر آوردن و به کار بردن کلمات متنوع دارید.

بیشتر بخوانید:

 

۴- با اعتمادبه‌نفس و واضح حرف بزنید.

برای گرفتن بهترین نتیجه در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس سرعت حرف زدن و اعتماد به نفستان بسیار مهم است. بنابراین سعی کنید با صدای بلند، لحنی متناسب با کلامتان، و واضح صحبت کنید. استفاده از Cue cards نیز می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد. Cue cards کارت‌های کوچکی هستند که روی هر کدام چند کلمه کلیدی نوشته شده است و به شما کمک می‌کند چیزی که می‌خواستید بگویید را به خاطر بیاورید.

 

سخن پایانی

فراموش نکنید که مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس برای هر فردی یک مسیر منحصر به فرد و تجربه‌ای شخصی است. بنابراین از تجربه‌های دیگران استفاده کنید و الهام بگیرید، اما به آن استناد نکنید.

تجربه نشان داده که افراد زیادی توانسته‌اند خودشان را در منزل برای شرکت در آزمون آیلتس آماده کنند. چرا شما یکی از همین افراد نباشید؟ پس همین حالا اولین قدم را بردارید و شروع کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *