کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

آزمون آیلتس چه زمانی برگزار می شود؟

۵
(۳)

شرکت در آزمون آیلتس از جهات بسیاری حائز اهمیت است. بسیاری از افرادی که به دنبال تحصیل یا کار در خارج از کشور، به ویژه کشورهای انگلیسی زبان هستند، باید در این آیلتس یا آزمون‌های معتبر مشابه شرکت کرده و نمره مناسبی کسب نمایند. اما آیا درباره زمان برگزاری آزمون آیلتس اطلاعی دارید؟ در این مقاله هر آنچه در خصوص ثبت نام و زمان برگزاری آزمون آیلتس نیاز است بدانید را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

فهرست مطالب:

 

زمان برگزاری آزمون آیلتس

همان طور که می‌دانید آزمون آیلتس زیر نظر سه نهاد بین‌المللی یعنی، «کنسولگری بریتانیا»، «سازمان بین‌المللی آموزش IDP استرالیا» و البته «دانشگاه کمبریح انگلستان» برگزار می‌شود. دو نهاد اصلی برگزار کننده آیلتس، یعنی IDP استرالیا و بریتیش کانسیل، روی هم رفته در طول سال ۹۶ مرتبه آزمون آیلتس را برگزار می‌کنند. بنابراین، هر یک از این دو نهاد را که انتخاب کنید، در طی هر ماه، ۴ زمان مختلف برای شرکت در آزمون آیلتس پیش روی خود خواهید داشت.

زمان برگزاری ازمون ایلتس

 

معمولاً آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال به صورت مشترک در یک روز برگزار می‌شوند. با این حال، پیش از انتخاب تاریخ شرکت در آزمون آیلتس، ضمن بررسی تفاوت های آزمون آیلتس آکادمیک با جنرال، از نوع آزمون انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

 

روش انتخاب زمان و ثبت نام در آزمون آیلتس

برای ثبت نام در آزمون آیلتس می‌توانید از ۲ روش مستقیم و غیرمستقیم استفاده کنید.

۱- در روش اول، ابتدا نهاد مد نظر خود را از میان IDP استرالیا و British Council انتخاب کرده و وارد وبسایت رسمی آن می‌شوید.

انتخاب زمان ازمون ایلتس

 

سپس روی دکمه Book a Test یا Take an exam کلیک کرده و نوع آزمون خود را از میان گزینه‌های آکادمیک یا جنرال انتخاب نمایید. در ادامه کشور مد نظر خود برای برگزاری آزمون را انتخاب کنید. با انتخاب کشور، مراکز برگزاری آزمون آیلتس در کشور انتخابی شما در یک جدول نمایان خواهند شد. با انتخاب هر کدام از آنها، می‌توانید زمان برگزاری آزمون آیلتس در هر یک از مراکز را مشاهده کرده و تاریخ مد نظر خود را انتخاب نمایید. در مرحله آخر، در صورتی که کارت‌های اعتباری بین‌المللی نظیر Visa Card را داشته باشید، هزینه مربوط به آزمون آیلتس را پرداخت کرده و رزرو خود را تکمیل می‌کنید.

انتخاب زمان و روش ازمون ایلتس

 

۲- در روش دوم، شما می‌توانید به یکی از موسسه‌های معتبر داخل کشور مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام و پرداخت وجه را از طریق آنها انجام دهید. با مراجعه به این دست موسسات، می‌توانید تاریخ مورد نظرتان برای شرکت در آزمون آیلتس را انتخاب کنید و در روز برگزاری با به همراه داشتن پاسپورت، در محل برگزاری آزمون حاضر شوید.

 

سخن آخر

توجه داشته باشید که در حال حاضر امکان شرکت در آزمون آیلتس در ایران وجود ندارد و داوطلبان ترجیح می‌دهند یا در آزمون‌های مشابه و معتبری همچون TOFEL شرکت کرده و یا برای شرکت در آزمون آیلتس به کشورهای همسایه نظیر ترکیه و امارات مراجعه نمایند. شما میتوانید برای کسب نمره بهتر در این آزمون، از یک استاد خصوصی آیلتس کمک بگیرید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *