کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین روش تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس | معرفی ۱۲ روش طلایی

۴.۳
(۱۰)

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های معتبر دنیاست که کسب یک نمره‌ی قابل قبول در آن برای شما رزومه‌ خوبی محسوب می‌شود. علی‌الخصوص زمانی که قصد مهاجرت داشته باشید، در دست داشتن این مدرک برای شما ضرورت دارد.

این آزمون چهار بخش مختلف دارد که عبارتند از؛ Listening (مهارت شنیداری)، Reading (مهارت خواندن)، Writing (مهارت نوشتن) و Speaking (مهارت صحبت کردن). اگر با این مهارت‌ها و راه‌های تقویت آن‌ها به خوبی آشنا شوید و همچنین نحوه‌ی پاسخگویی به سوالات آزمون را بیاموزید، می‌توانید نمره‌ی قابل قبولی در هر بخش بدست بیاورید.

در این مطلب قصد داریم درباره‌ی بهترین روش تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس و تکنیک‌های کاربردی آن صحبت کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

بهترین روش تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس

همان طور که می‌دانید لیسنینگ یکی از بخش‌های آزمون آیلتس است که چهار قسمت دارد.

برای هر یک از این چهار قسمت ۱۰ سوال طرح شده است. برای پاسخگویی به سوالات هر قسمت باید به یک فایل صوتی گوش دهید و بر اساس آن به سوالات جواب دهید.

برای تقویت این مهارت لازم است که بعضی کارها را به کارهای روزمره‌ی خود اضافه کنید و سایر استراتژی‌ها و تکنیک‌های پاسخگویی را یاد بگیرید تا بهترین نتیجه را در آزمون خود بدست بیاورید. در ادامه درباره‌ی تمامی روش‌های کلیدی تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس صحبت خواهیم کرد.

 

۱. به طور کامل با بخش لیسنینگ آزمون آیلتس آشنا شوید.

احتمالاً تا به حال متوجه شده‌اید که بخش لیسنینگ آزمون آیلتس حدوداً ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.
به طور کلی ۴ نوع مکالمه در این بخش پخش می‌شود که باید پس از شنیدن آن‌ها به سوالات این بخش پاسخ دهید. این چهار نوع مکالمه عبارتند از:

  • مکالمات روزمره‌ی زبان انگلیسی
  • مونولوگ (تک گویی یک‌نفره) درباره‌ی یک موضوع خاص
  • یک مکالمه بین ۲ تا ۴ نفر پیرامون یک موضوع آکادمیک
  • یک مونولوگ درباره‌ی یک موضوع آکادمیک.

زمانی که به طور کامل با موضوعات، زمان‌بندی و چگونگی پاسخگویی به این بخش از آزمون آیلتس آشنا می‌شوید، می‌دانید که در این آزمون با چه چیزی روبرو خواهید شد و باید چه انتظاری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

راه های آمادگی برای آزمون لیسنینگ آیلتس

مقالات مرتبط:

 

۲. با لهجه های مختلف زبان انگلیسی آشنا باشید.

آشنایی با لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی، از جمله بریتیش، امریکن، استرالیایی و سایر لهجه‌ها، اهمیت چشمگیری در موفقیت در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس دارد.

این موضوع به دلیل وجود تنوع لهجه‌ها در مناطق مختلف جهان و نیز به عنوان یک مهارت حیاتی در ارتباط با انسان‌ها و تبادل اطلاعات در محیط‌های بین‌المللی بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: تفاوت های بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتیش (British & American English)

در آزمون آیلتس، شناخت لهجه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا بهتر متوجه متن‌های شنیداری شوید و پاسخ‌های دقیق‌تر و بهتری به سوالات این بخش بدهید.

شما می‌توانید در هایتاکی، لهجه‌های مختلف زبان انگلیسی را تحت نظر و آموزش معلمان کارآزموده به‌صورت خصوصی یاد بگیرید. برای دسترسی به اساتید لهجه‌های مورد نظر خودتان و مشاهدۀ قیمت و رزومه اساتید، می‌توانید از این لینک‌ها کمک بگیرید:

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با لهجه بریتیش

معلم خصوصی زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با لهجه استرالیایی

تدریس خصوصی زبان انگلیسی با لهجه کانادایی

آشنایی با این لهجه‌ها به شما اعتماد به نفس و انعطاف‌پذیری لازم را در مهارت‌ها شنیداری و ارتباطات بین‌فرهنگی می‌دهد. به عبارت دیگر، درک و تسلط بر لهجه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا یک فرد موفق و مسلط به زبان انگلیسی باشید و به راحتی و با وجود چالش‌های زبانی، در مسیر موفقیت در آزمون آیلتس پیش بروید.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اهمیت آشنایی با لهجه های مختلف زبان انگلیسی برای موفقیت در لیسنینگ آیلتس

 

۳. خود را برای «یک بار شنیدن» آماده کنید.

شما فقط یک فرصت برای گوش دادن به مکالمات بخش لیسنینگ را دارید، درست مثل زندگی واقعی! برای عملکرد بهتر در آزمون به شما توصیه می‌کنیم که در زمان تمرین و آمادگی برای آزمون نیز، لیسنینگ‌ها را فقط یک بار گوش کنید.

سعی کنید نقاط ضعف خود در شنیدن را شناسایی کنید و روی بهبود آن‌ها کار کنید.

یکی دیگر از کارهایی که به شما در پاسخگویی بهتر به سوالات کمک می‌کند، خط کشیدن زیر کلمات کلیدی در آزمون است؛ البته در صورتی که در نسخه‌ی کاغذی آزمون ثبت‌نام کنید. این کار به تقویت بیشتر مهارت شنیداری شما کمک می‌کند.

 

۴. استراتژی‌های پاسخگویی را به طور کامل یاد بگیرید.

برای دادن پاسخ صحیح به سوالات لیسنینگ آزمون آیلتس باید با حفظ آرامش بر روی لیسنینگ‌ها تمرکز کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید و استراتژی‌های کاربردی و متفاوتی را بیاموزید، قطعا به سادگی و بدون از دست دادن هیچکدام از سوالات، به آن‌ها به درستی پاسخ خواهید داد.

یکی از استراتژی‌های تقویت مهارت پاسخگویی به سوالات لیسنینگ این است که با دقت به مکالمات گوش دهید و از آنچه می‌شنوید یادداشت‌برداری کنید. این کار شما را از آشفتگی در پاسخ دادن به سوالات آزمون می‌رهاند.

استراتژی های پاسخگویی به سوالات لیسنینگ آزمون آیلتس

 

بهتر است پیش از شروع لیسنینگ نگاهی کلی به سوالات بیندازید و زیر کلمات کلیدی آن خط بکشید. البته بهتر است به گزینه‌های سوالات چهارگزینه‌ای نگاه نکنید تا ذهن شما از آنچه می‌شنوید منحرف نشود.

ضمناً هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید. فراموش نکنید که اگر از پاسخ خود به سوالی اطمینان ندارید، باز هم آن را خالی نگذارید. چرا که پاسخ اشتباه در آزمون آیلتس نمره‌ی منفی ندارد.

 

۵. دایره‌ی واژگان خود را گسترش دهید.

یکی از راه‌هایی که به تقویت سریع‌تر مهارت لیسنینگ شما کمک می‌کند، ارتقای دایره لغاتتان است. اگر دایره‌ی واژگان خود را تقویت کنید درک آنچه می‌شنوید برایتان راحت‌تر می‌شود. بنابراین واژگان آیلتس را به همراه تلفظ‌های مختلفش یاد بگیرید تا مهارت شنیداری بهتری برای آزمون آیلتس به دست بیاورید. در این صورت مکالمات با هر لهجه و سرعتی که پخش شود، شما به راحتی قادر به درک آن خواهید بود.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

یکی از کارهایی که گاهی انجام آن لازم است، حدس زدن معنی کلمات جدید است. برای این کار می‌توانید از موضوع لیسنینگ و لحن گوینده‌ها نیز کمک بگیرید.

گسترش دایره واژگان برای آزمون آیلتس بخش لیسنینگ

 

۶. رمز موفقیت در تمرین و تکرار است

انجام تمرینات مشابه و نمونه سوالات آزمون‌های پیشین آیلتس به شما این امکان را می‌دهد که خود را برای هر ۴ نوع از سوالات لیسنینگ آماده کنید. تمرین و تکرار و پس از آن تحلیل آموخته‌هایتان، سرعت شما در پاسخگویی به سوالات را بالا می‌برد و شما را به نمره‌ی ایده‌آل نزدیک‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع آزمون آیلتس برای کسب نمره ۵ به بالا

یکی از بهترین راه‌های تمرین و تکرار دانسته‌هایتان، شرکت در کلاس‌های تقویتی آیلتس به‌صورت خصوصی است.

در این کلاس‌ها شما می‌توانید از استاد بخواهید تا در کنار رفع اشکال، نقاط قوت و ضعف شما را به‌صورت دقیق تشخیص داده و در جهت رفع آن‌ها به شما کمک‌های تخصصی بکند تا نمرات و امتیازات بیشتری در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس بگیرید.

 

۷. گوش دادن به زبان انگلیسی را به کارهای روزمره‌ی خود اضافه کنید.

گوش دادن به دو صورت فعال و غیرفعال انجام می‌شود.

  • در گوش دادن فعال شما برای شنیدن جزئیات مکالمات تمرکز می‌کنید و در نهایت درک بهتری از ماجرا خواهید داشت.
  • اما در گوش دادن غیرفعال شما می‌توانید زمانی که مشغول به انجام کاری مانند آشپزی یا نقاشی کردن هستید، خود را مشغول شنیدن زبان انگلیسی کنید. برای این کار می‌توانید از موسیقی‌ها و پادکست‌های مختلف به زبان انگلیسی کمک بگیرید.

مقالات مرتبط:

گوش دادن به فایل های صوتی برای تقویت لیسنینگ آیلتس

 

۸. سرعت گوش دادن به فایل‌ها را به مرور افزایش دهید.

در آزمون لیسنینگ آیلتس، توانایی گوش دادن به فایل‌های صوتی با سرعت زیاد در لهجه‌های مختلف یک مهارت حیاتی است که تأثیر مهمی در موفقیت در کسب امتیازهای بالا دارد.

این کاملاً طبیعی است که در ابتدای مسیر آمادگی برای کسب مهارت در بخش لیسنینگ آزمون آیلتس سرعت عادی فایل‌های صوتی برای شما بسیار زیاد به نظر برسد. در این صورت می‌توانید سرعت پخش صوت را کمتر کنید و آن را به مرور افزایش دهید.

اما با نزدیک شدن به تاریخ و روز آزمون، بهتر است فایل‌های صوتی را با سرعت عادی خودشان گوش داده و حتی آن ها را بیشتر هم بکنید؛ چرا که در آزمون لیسنینگ آیلتس شما قرار است فایل‌های اسپیکینگ افراد نیتیو و بومی را گوش کنید و طبیعتاً سرعت گویندگان بومی زیاد است و شما باید بتوانید در مدت زمان محدود بخش لیسنینگ، به این فایل ها گوش داده و به سوالات مربوط به آنها جواب بدهید.

گوش دادن به فایل های صوتی با سرعت های مختلف برای موفقیت در آزمون آیلتس

 

۹. به انگلیسی فکر کنید.

بسیاری از اساتید حرفه‌ای زبان بر روی این قانون تاکید دارند که فکر کردن به یک زبان خاص به شما کمک می‌کند آن زبان را بهتر یاد بگیرید.

بنابراین تلاش کنید که هر آنچه را می‌شنوید به زبان انگلیسی پاسخ دهید و آن را در ذهنتان ترجمه نکنید؛ چرا که با ترجمه‌ی هر سوال پیش از پاسخگویی به آن، باید زمان زیادی را صرف ترجمه‌ کردنش کنید، در نتیجه بسیار کندتر عمل خواهید کرد.
ضمناً در آزمون آیلتس، در بخش لیسنینگ زمان زیادی برای ترجمه و پاسخگویی به سوالات ندارید. پس بهتر است وقتی در حال آمادگی برای آزمون آیلتس هستید، به انگلیسی فکر کنید!

می‌توانید برای شروع هر شب یک موضوع از موضوعات پرتکرار آیلتس را انتخاب کنید و در ذهن خود به زبان انگلیسی به آن موضوع فکر کنید. این کار شما را به بهترین نحو در زبان انگلیسی غوطه‌ور می‌کند.

بیشتر بخوانید: غوطه‌ وری (Immersion)، بهترین روش تقویت زبان انگلیسی

 

۱۰. در یک کلاس آمادگی برای آیلتس ثبت‌نام کنید.

شما می‌توانید در کلاس خصوصی یا گروهی آیلتس ثبت‌نام کنید و تمامی مهارت‌های خود از جمله مهارت لیسنینگ را ارتقا دهید. هر یک از این کلاس‌ها مزایای خود را بریتان دارند.

در یک کلاس خصوصی تمرکز مدرس بر روی شماست. درنتیجه با سرعت بیشتری می‌توانید تمام مهارت‌های خود را تقویت نمایید. اما در یک کلاس گروهی چون افراد بیشتری حضور دارند، مکالمات بیشتری می‌شنوید و می‌توانید با ضبط کردن صدای کلاس، بارها به مکالمات آن گوش کنید و مهارت شنیداری خود را بیش از پیش تقویت نمایید. انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

کلاس های خصوصی آمادگی برای آزمون آیلتس در هایتاکی به صورت آنلاین و حضوری

 

۱۱. با افراد مختلف ارتباط بگیرید.

در دنیای امروزی که برقراری ارتباط کاری بسیار ساده است، شما می‌توانید با استفاده از یک پلتفرم با فردی در دورترین نقطه‌ی جهان که به زبان انگلیسی صحبت می‌کند ارتباط بگیرید.

با این کار می‌توانید توانایی خود را برای گوش دادن به زبان انگلیسی با لهجه‌ها و سرعت‌های مختلف تقویت کنید. این یکی از بهترین روش‌های تبدیل شدن به یک شنونده‌ی مسلط به زبان انگلیسی است.

مقالات مرتبط:

 

۱۲. از تمام منابع مفید برای تقویت لیسنینگ خود استفاده کنید.

خودتان را به یک یا دو منبع محدود برای تمرین و تقویت لیسنینگ آیلتس محدود نکرده و از منابع متعدد و جذاب استفاده کنید. در ادامه تعدادی از بهترین و متنوع‌ترین منابع برای تقویت لیسنینگ آیلتس، اعم از کتاب، اپلیکیشن، فیلم‌ها، سریال‌ها و… آشنا خواهید شد.

آشنایی با همه منابع لیسنینگ آزمون آیلتس

بیشتر بخوانید:

 

بهترین منابع برای تقویت لیسنینگ آیلتس

منابع فوق العاده و متنوع برای لیسنینگ آیلتس

کتاب‌ها

پادکست‌ها
اپلیکیشن های لیسنینگ آیلتس
اپلیکیشن‌ها
فیلم ها و سریال های تقویت لیسنینگ آیلتس
فیلم‌ها و سریال‌ها

 

بهترین کتاب‌ها برای تقویت لیسنینگ آیلتس

 

۱. کتاب GET READY FOR IELTS LISTENING انتشارات Collins

این کتاب برای افرادی با سطح زبان متوسط و پایین‌تر از آن انتخابی مناسب است. چرا که شما را به طور کامل با ساختار و سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس آشنا می‌کند.
همچنین می‌توانید به کمک کتاب آمادگی لیسنینگ آیلتس می‌توانید دایره لغات خود را تقویت کرده و استراتژی‌هایی برای پاسخگویی به سوالات بخش لیسنینگ بیاموزید.

کتاب های آمادگی آزمون لیسنینگ آیلتس

 

۲. کتاب Listening for IELTS انتشارات Collins

این کتاب یکی از مهم‌ترین منابع لیسنینگ آیلتس به حساب می‌آید که به شما در دریافت نمره‌ی بالاتر از ۶ کمک می‌کند.
درسنامه و توضیحات تشریحی این کتاب به همراه نمونه سوالات آزمون‌های واقعی آیلتس به شما در تقویت مهارت لیسنینگ کمک به‌سزایی می‌کند.

کتاب Listening for IELTS انتشارات Collins

 

۳. مجموعه کتاب Tactics For Listening

مجموعه سه تایی که برای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته در نظر گرفته شده است، شامل فایل های صوتی است که با توجه به آنها باید سوالات موجود در کتاب ها را پاسخ دهید.

این کتاب ها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند و لهجه آن آمریکاییاست.مجموعه کتاب Tactics For Listening برای تقویت لیسنینگ آیلتس

 

۴. کتاب ۱۵Days’ Practice for IELTS Listening

همانطور که از نام کتاب می توانید حدس بزنید این کتاب برای کسانی که وقت کمی دارند و امتحان آنها نزدیک است مناسب است. راهنمایی‌های گام به گام برای آمادگی آزمون لیسنینگ، هم جنرال و هم آکادمیک به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کدام آزمون آیلس را بدهم، آکادمیک یا جنرال؟

کتاب 15Days’ Practice for IELTS Listening

 

۵. کتاب Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS

این کتاب یکی از منابع یادگیری لیسنینگ و اسپیکینگ آیلتس است.

شما می‌توانید با توجه به سطح زبان خود و نمره‌ی ایده‌آلتان، یکی از دو جلد Listening & Speaking for IELTS 4.5-6 یا Listening & Speaking for IELTS 6-7.5 را انتخاب کنید.

در این کتاب تمریناتی برای گوش دادن دقیق، یادگیری تلفظ صحیح، تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس و آموزش‌هایی پیرامون نکات مهم و پرتکرار آزمون آیلتس گنجانده شده است.

هدف این کتاب تقویت مهارت‌های آزمون آیلتس در داوطلبان است و به عنوان یکی از معتبرترین منابع شناخته می‌شود.

کتاب Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS

 

در صورتی که نیاز به آشنایی با کتاب‌های بیشتر برای تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس دارید، می‌توانید در مقاله «بهترین کتاب های تقویت لیسنینگ آزمون آیلتس» به لیست کامل و به‌روزی از این کتاب‌ها دسترسی داشته باشید.

 

پادکست‌های مفید برای تمرین و تقویت لیسنینگ آیلتس

 

۱. پادکست BBC 6 Minute English

این پادکست پر انرژی توسط مجریان عالی و درجه یک سرویس جهانی بی‌بی‌سی تهیه می‌شود. به کمک این پادکست امکان تقویت زبان انگلیسی با یک تمرین کوتاه ۶ دقیقه‌ای اما مستمر را خواهید داشت.

در این پادکست درباره‌ی موضوعات مختلف روزانه مانند سلامتی، مد، آب‌وهوا، غذا، تکنولوژی و… صحبت می‌کنند و واژگان جدید را از طریق این مکالمات به شما می‌آموزند. به کمک این پادکست می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید! هم دایره‌ی واژگان خود را گسترده‌تر و هم مهارت شنیداری خود را تقویت کنید.

 

۲. پادکست Stuff You Should Know

«چیزهایی که باید بدانید» یک پادکست برای افزایش اطلاعات عمومی و دانش داوطلبان آزمون است.

شما می‌توانید با گوش کردن به هر قسمت از این پادکست درباره‌ی موضوعات مختلف اطلاعات کسب کرده و واژگان و گرامر خود را تقویت کنید.

 

پادکست The Food Programme۳. پادکست The Food Programme

آیا به دنیای غذاها علاقه‌مند هستید؟ اگر علاقه‌مند به یادگیری درباره‌ی غذا‌هایی که می‌خورید و فرایند آماده‌سازی آن‌ها هستید، این پادکست برای شماست.
به کمک این پادکست می‌توانید درباره‌ی غذاها و مزه‌های آن‌ها و چگونگی لذت بردن از انواع خوراک به زبان انگلیسی بیاموزید.

 

۴. پادکست Learn English through Listening

این پادکست از طریق روایت تاریخ بریتانیا، مهارت شنیداری شما به زبان انگلیسی بریتانیایی را تقویت می‌کتد.
با گوش دادن به این پادکست می‌توانید درباره‌ی تمام وقایع تاریخی بریتانیا و اتفاقات تاثیرگذار و جالبی که در طول تاریخ برای این کشور رخ داده است، اطلاعات کسب کرده و مهارت شنیداری خود را هم تقویت کنید.

 

پادکست Invisibilia۵. پادکست Invisibilia

این پادکست درباره‌ی نیروهای نامشهودی که رفتار انسان را شکل می‌دهند صحبت می‌کند.

در این پادکست چیزهایی مانند ایده‌ها، باورها، فرضیات و احساسات مختلف بررسی می‌شوند. چیزهایی که شاید نامرئی باشند اما در زندگی ما تاثیر خود را می‌گذارند. به کمک این پادکست می‌توانید مهارت شنیداری خود برای آزمون لیسنینگ آیلتس را به خوبی تقویت کنید.

بیشتر بخوانید:

 

کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های تقویت لیسنینگ آیلتس

 

۱. اپلیکیشن English Radio IELTS/ TOEFL

این اپلیکیشن یک رادیوی آنلاین برای داوطلبان IELTS و TOEFL است که به کمک آن می‌توانند مهارت شنیداری و اطلاعات عمومی خود را به خوبی تقویت کنند.
به کمک این اپلیکیشن می‌توانید با لهجه‌های مختلف و موضوعات متفاوتی آشنا شوید.

 

بهترین روش تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس۲. اپلیکیشن IELTS Word Power by British Council

یکی از اپلیکیشن‌های پرطرفدار در بین داوطلبان آیلتس، اپلیکیشن IELTS Word Power است.

به کمک این پادکست می‌توانید علاوه بر تقویت مهارت شنیداری خود، دایره لغاتتان را نیز گسترش دهید تا به بهترین نحو برای آزمون آماده شوید.

 

اپلیکیشن The Official Cambridge Guide IELTS۳. اپلیکیشن The Official Cambridge Guide IELTS

این اپلیکیشن یک انتخاب عالی برای ارتقای سطح لیسنینگ شما است. داوطلبان آیلتس می‌توانند به کمک تمامی امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، آموزش‌هایی برای بهبود لیسنینگ خود ببینند و بشنوند و به طور جزئی با تمامی قسمت‌های آزمون آیلتس آشنا شوند.

 

۴. اپلیکیشن Complete IELTS Full Skills

اگر به دنبال یادگیری به کمک منابع سوالات آزمون آیلتس هستید، به کمک این اپلیکیشن می‌توانید آن‌ها را در اختبار داشته باشید.

تمرینات فراوان و استراتژی‌هایی که  در این اپلیکیشن به شما آموزش داده می‌شوند، شما را برای بخش لیسنینگ آزمون آیلتس به خوبی آماده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های آمادگی برای آزمون آیلتس

 

فیلم و سریال‌های تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس

 

۱. فیلم The King’s Speech

تماشای فیلم «سخنرانی شاه» که موضوعی درباره‌ی سخنرانی دارد، به شما کمک می‌کند که درباره‌ی این موضوع به ایده‌هایی دست یابید.
در حقیقت این فیلم مبارزات فردی را که در تلاش برای تسلط بر زبان و گفتار است به شما نشان می‌دهد. بنابراین نه تنها برای آمادگی بخش شنیداری آزمون آیلتس، بلکه برای تسلط بر زبان انگلیسی می‌توانید این فیلم را تماشا کنید.

تماشای فیلم و سریال: بهترین روش تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس

بیشتر بخوانید: نکات ارائه سخنرانی به زبان انگلیسی

 

۲. فیلم The Deer Hunter

این فیلم در بحبوحه جنگ آمریکا و ویتنام روایت شده و ماجرای مایکل و دوستانش را که در خلال جنگ اسیر ویتنامی‌ها شده‌ و شکنجه‌های روانی و جسمانی می‌شوند بیان می‌کند.

این فیلم با لهجه آمریکایی کمک زیادی به تقویت سطح لیسنینگ شما برای موفقیت در آزمون آیلتس خواهد کرد.

فیلم The Deer Hunter 

۳. فیلم Little Miss Sunshine

این فیلم که موضوعی کمدی در ژانر خانوادگی دارد، صحنه‌هایی از اتفاقات خانوادگی ناگوار به شما نشان می‌دهد. در نتیجه تمامی افراد یک خانواده می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

با تماشای این فیلم می‌توانید مهارت شنیداری خود را به خوبی ارتقا دهید.

فیلم Little Miss Sunshine برای تقویت لیسنینگ

مقالات مرتبط:

 

سخن پایانی

برای دریافت نتیجه‌ی مطلوب از آزمون آیلتس، باید به صورت مستمر برای یادگیری وقت بگذارید. می‌توانید از تمامی روش‌ها و منابع یادگیری در اوقات فراغت خود و خارج از کلاس زبان انگلیسی‌تان استفاده کنید تا به سرعت برای آزمون آماده شوید.

فراموش نکنید که استمرار در یادگیری رمز موفقیت است. 🙌😊

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *