کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۳۶ رمان جذاب و خواندنی برای یادگیری زبان انگلیسی

۴.۱
(۱۶)

یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در یادگیری هر زبانی مهارت خواندن و درک مطلب است. به همین دلیل با شناختن بهترین رمان های یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید اوقات خوشی را برای خودتان رقم بزنید و همزمان مهارتتان در زبان انگلیسی را نیز بالا ببرید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چگونه با مطالعه رمان های انگلیسی سطح زبان خود را بالا ببریم؟

شما برای بالا بردن مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی از چه روشی استفاده می‌کنید؟

تا به حال برای یادگیری زبان انگلیسی سراغ رمان‌های انگلیسی رفته‌اید؟

این یکی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین روش‌هاست. مهم نیست سطح زبان شما مبتدی است یا پیشرفته، در هر سطحی می‌توانید داستان یا رمانی پیدا کنید که هم اوقات فراغتتان را پر کند و هم مهارتتان را در زبان انگلیسی بالا ببرد. یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از رمان، تمرینی است که در دل خودش پاداش نیز به همراه دارد. بنابراین می‌توانید مطالعه رمان زبان انگلیسی را به عنوان بخشی از برنامه یادگیری روزانه‌تان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

رمان های یادگیری زبان انگلیسی - مهارت درک مطلب

 

زمانی که شما رمان می‌خوانید، غرق یک داستان می‌شوید و داستان، شما را با خود به یک دنیای جدید و هیجان‌انگیز می‌برد. بنابراین مهم است که منظور متن را به خوبی درک کنید. از این جهت، مطالعه رمان‌های انگلیسی اثر بسیار مهمی بر مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی شما خواهد داشت. چه چیزی از این بهتر؟ با یک تیر دو نشان می‌زنید. زبان انگلیسی‌تان را تقویت می‌کنید و خوش می‌گذرانید.

برای آن که بیشترین بهره را از مطالعه رمان به زبان انگلیسی ببرید، می‌توانید چند تکلیف اضافه هم برای خودتان در نظر بگیرید. بهتر است یک دفترچه داشته باشید، یا از یک اپلیکیشن لایتنر کمک بگیرید. در درجه اول واژه‌هایی که برایتان جدید است را یادداشت کنید. اما حتماً تمام جمله‌ای که شامل آن واژه است را نیز بنویسید. خیلی مهم است که واژه‌ها را در جمله یاد بگیرید. این کار به یادآوری کلمات هم کمک زیادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان‌ های عاشقانه جهان به زبان انگلیسی برای یادگیری زبان | کلاسیک و معاصر

در قدم بعدی هر بخش از کتاب را که خواندید، تلاش کنید یک بار داستان را به طور خلاصه تعریف کنید. اغلب رمان‌ها فصل‌ها یا بخش‌های مجزا دارند. اگر در سطح مبتدی هستید، این که بتوانید خلاصه داستان را به فارسی بگویید، خیلی خوب است. اما به محض آن که کمی پیشرفت کردید، حتماً سعی کنید خلاصه داستان را به زبان انگلیسی بگویید. حتی می‌توانید این خلاصه را بنویسید یا صدایتان را ضبط کنید. اما یادتان باشد، این که در ذهنتان داستان را مرور کنید، کافی نیست. حتماً با صدای بلند آن را بیان کنید یا بنویسید.

اگر علاوه بر این گام‌ها بتوانید نسخه صوتی کتابی که می‌خوانید را هم پیدا کنید و همزمان گوش کنید، فوق‌العاده است. همزمان مهارت گوش دادن را هم تمرین می‌کنید و تلفظ واژه‌ها را نیز یاد می‌گیرید.

یادگیری زبان انگلیسی با خواندن و شنیدن رمان ها

 

این چند گام به شما کمک می‌کند دایره واژگانتان را گسترش دهید، کاربرد واژه‌ها را در جمله یاد بگیرید، و مهارت درک مطلب را در خودتان بالا ببرید. همین فرآیند ساده را چند هفته به صورت پیوسته دنبال کنید و نتیجه آن را ببینید. حالا وقت انتخاب رمان است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

چگونه یک رمان مناسب برای تقویت زبان انگلیسی انتخاب کنیم؟

این روزها فضای اینترنت پر است از رمان‌های زبان انگلیسی. اما از کجا باید شروع کنیم؟ کدام کتاب برای ما مناسب‌تر است؟

رمان‌های موجود به زبان انگلیسی را می‌‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم:

  1. رمان‌هایی که به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند.
  2. رمان‌هایی که به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند.

هر زبانی ریشه در فرهنگ و تاریخ مردمی دارد که به آن زبان سخن می‌گویند. بنابراین با مطالعه رمان‌های نویسنده‌های کشورهای انگلیسی زبان علاوه بر یادگیری زبان، با فرهنگ آن‌ها نیز آشنا می‌شوید. اما کتاب‌هایی که از زبان‌های دیگر به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند اغلب ساده‌ترند و برای یادگیری زبان انگلیسی، افزایش دایره لغات و بالا بردن مهارت درک مطلب مناسبند.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اگر قصد آشنایی با اصطلاحات روزمره و جدیدتر زبان انگلیسی را دارید، بهتر است سراغ رمان‌هایی بروید که در سال‌های اخیر نوشته شده‌اند. اما برای آشنایی با واژگان و اصطلاحات بیشتر سعی کنید رمان‌هایی از سال‌های متفاوت، ژانرهای متنوع و نویسنده‌های گوناگون بخوانید. از شاهکارهای ادبیات کلاسیک نیز غافل نشوید، به ویژه اگر قصد شرکت در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آزمون آیلتس یا آزمون PTE را دارید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی

رمان های زبان انگلیسی به روز بخوانید

 

اگر هدف مشخصی برای مهاجرت یا تحصیل در یک کشور خاص دارید، می‌توانید سراغ نویسنده‌های همان کشور بروید. برای مثال شاید بخواهید نویسنده‌های آمریکایی را در بالای فهرستتان قرار دهید، یا شاید بخواهید اول سراغ نویسنده‌های بریتانیایی یا استرالیایی بروید. اما خودتان را به یک گروه خاص محدود نکنید. برای بالا رفتن مهارتتان در زبان انگلیسی بهتر است با همه انواع لهجه‌های رایج آن در دنیا آشنا شوید و اصطلاحات رایج در این کشورها را نیز بشناسید.

در نهایت اگر سطح رمانی که انتخاب کرده‌اید از سطح زبان انگلیسی شما خیلی بالاتر باشد، شما را خسته و ناامید خواهد کرد. همین‌طور اگر سطح آن خیلی پایین‌تر از سطح زبان انگلیسی شما باشد ممکن است حوصله‌تان سر برود و مطالعه را نیمه‌کاره رها کنید. پس در انتخاب رمان حتماً سطح آن را در نظر بگیرد. در این مقاله ما سطح رمان‌های زبان انگلیسی را بر اساس معیار CEFR (چارچوب مرجع اروپا برای مهارت‌های زبانی) و سطح‌بندی مبتدی، متوسط و پیشرفته مشخص کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

 

بهترین رمان های زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

اجازه بدهید از سطح مبتدی شروع کنیم. بیشتر رمان های زبان انگلیسی سطح مبتدی، رمان های انگلیسی برای کودکان و نوجوانان هستند. البته ممکن است رمان های بزرگسالان را نیز برای این سطح ببینید، اما در حقیقت رمان های سطح مبتدی بزرگسالان، یک بازنویسی در سطح مبتدی از روی رمان اصلی است. این گزینه هم می‌تواند تمرین خوبی برایتان باشد. اما من ترجیح می‌دهم متن اصلی را بخوانم. دلیلش هم این است که در بازنویسی بخش زیادی از ساختارهای ادبی زبان انگلیسی که نویسنده به کار گرفته تا رمان را برای شما جذاب کند حذف می‌شود. به نوعی از منظر زیبایی‌شناسی در رمان‌های بازنویسی شده بخشی از لذت خواندن رمان را از دست می‌دهید.

اگر تجربه مطالعه رمان‌های کودک و نوجوان را ندارید، حتماً آن را امتحان کنید. قول می‌دهم که به طرفداران این دسته از رمان‌ها بپیوندید. این رمان‌ها ژانرهای متفاوتی نیز دارند و می‌توانید با توجه به سلیقه‌تان بین آن‌ها انتخاب کنید. اگر به فکر بالا بردن سطح زبان انگلیسی‌تان هستید، می‌توانید از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی حرفه‌ای کمک بگیرید. در ادامه با چند مورد از بهترین رمان های زبان انگلیسی در سطح مبتدی آشنا می‌شویم که شامل رمان‌های کودک و نوجوان نیز هستند.

 

۱- کرم ابریشم خیلی گرسنه

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Very Hungry Caterpillar  Eric Carle مبتدی – A1

اجازه بدهید با یک کتاب ساده کودکان شروع کنیم؛ یک کتاب کوچک که برای یادگیری واژه‌های اولیه و ضروری زبان انگلیسی مناسب است. به خصوص اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را به کودکتان یاد بدهید. کرم ابریشم این قصه در طول یک هفته غذاها و سبزیجات متنوعی را می‌خورد و شما را با همه آن‌ها آشنا می‌کند. در فهرست غذاهایش هم خوراکی‌های سالم هست و هم هله هوله‌های ناسالم. در این کتاب با بیش از ۱۰۰ واژه ضروری و کاربردی زبان انگلیسی سر و کار خواهید داشت.

مقاله مرتبط: بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

داستان کودک انگلیسی کرم ابریشم خیلی گرسنه

 

۲- درخت بخشنده

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Giving Tree Shel Silverstein  مبتدی – A1

شاید داستان درخت بخشنده را از کودکی‌تان به خاطر بیاورید. داستان درباره پسرکی است که با یک درخت سیب بازی می‌کند. هر چه پسر بزرگ‌تر می‌شود، خواسته‌هایش از درخت هم بزرگ‌تر می‌شوند و درخت هر چه در توان دارد به پسرک می‌بخشد. این داستان کوتاه شما را با حدود ۱۵۰ کلمه و عبارت به زبان انگلیسی در ارتباط قرار می‌دهد. این کتاب علی‌رغم آن که از کلمات ساده‌ای استفاده می‌کند، معنای عمیقی را انتقال می‌دهد.

داستان یادگیری زبان انگلیسی درخت بخشنده

 

چند کتاب کودک کوتاه دیگر که برای شروع یادگیری زبان انگلیسی و آموزش انگلیسی به کودکان مناسبند نیز در جدول زیر آمده‌اند:

نام اصلی کتاب نام نویسنده حدود تعداد واژه‌ها و عبارت‌ها لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Goodnight Moon Margaret Wise Brown ۵۵
If You Give a Mouse a Cookie Laura Numeroff ۱۲۰
Curious George H.A. Rey and Margret Rey  (سری کتاب) ۱۷۰۰
Where the Wild Things Are Maurice Sendak ۱۴۰

 

۳- تازه وارد

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
New Kid  Jerry Craft مبتدی – A1

حتماً شما هم تجربه تازه وارد بودن را دارید. به عنوان یک تازه وارد چطور سعی می‌کنید خودتان را با جمع تطبیق دهید؟

جردن بنکس یک دانش‌آموز کلاس هفتم است که دوست دارد از زندگی خودش کاریکاتور بکشد. اما پدر و مادرش او را در یک مدرسه خصوصی معتبر و آکادمیک ثبت نام کرده‌اند. حالا جردن که اتفاقاً در جامعه سفیدپوست آمریکا، رنگین پوست هم هست، باید راهی پیدا کند تا هم بتواند رؤیاهایش را دنبال کند و هم در شرایط جدید دوام بیاورد. این کتاب در ژانر کتاب‌های تصویری قرار می‌گیرد و ۲۵۶ صفحه است.

رمان زبان انگلیسی مبتدی تازه وارد

 

۴- ماهی روی درخت

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Fish in a Tree  Lynda Mullaly Hunt فرامبتدی – A2

اَلی یک دختر باهوش و خلاق است. آن‌قدر باهوش که موفق شده معلم‌هایش را فریب دهد تا متوجه مشکلش در خواندن نشوند. حتی هر بار که مدرسه‌اش را عوض کرده هم کسی متوجه این موضوع نشده است. اما در مدرسه جدید معلمش، آقای دنیِلز، توانسته به راز او پی ببرد. این یک رمان انگلیسی فوق‌العاده است که در آمریکا اتفاق می‌افتد. اَلی یاد می‌گیرد که از درخواست کمک نترسد و از این طریق درِ دنیاهای بزرگ‌تری را به روی خودش باز کند.

این کتاب هم دنیای شگفت‌انگیزی از واژه‌ها و عبارت‌های تازه را پیش روی شما قرار می‌دهد. در کتاب «ماهی روی درخت» با بیش از ۳۵۰۰ کلمه و عبارت سر و کار دارید که شاید خیلی از آن‌ها را پیش از این نشنیده باشید، یا با کاربرد جدیدی از آن روبه‌رو شوید.

این کتاب عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز را از آن خود کرده است.

رمان یادگیری زبان انگلیسی: ماهی روی درخت

 

۵- پیتر پن

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Peter Pan Sir James Matthew Barrie فرامبتدی – A2

پیتر پن، پسر نوجوانی است که می‌تواند پرواز کند و هیچ وقت بزرگ نمی‌شود. یک شخصیت افسانه‌ای، ماجراجو و جذاب که توسط سر جیمز متیو بَری، نویسنده اسکاتلندی، خلق شده است. پیتر در سرزمین هرگز (Neverland) زندگی می‌کند و رهبری گروه پسران گمشده را به عهده دارد. او وقت خود را با پریان دریایی، پسران کوچک گمشده، دزدان دریایی، بومیان آمریکایی و… می‌گذراند.

این داستان برای افراد مبتدی مناسب است و شما را با بیش از ۵۰۰ کلمه و عبارت جدید آشنا می‌کند.

یادگیری زبان انگلیسی با رمان پیتر پن

 

۶- شارلوت عنکبوته (تار شارلوت)

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Charlotte’s Web  E.B. White فرامبتدی – A2

یکی از مشهورترین داستان‌های کودک و نوجوانِ جهان «شارلوت عنکبوته» است که بر اساس آن فیلم، انیمیشن و بازی کامپیوتری نیز ساخته شده است. مطالعه این کتاب نه تنها برای کودکان، بلکه برای بزرگسالان نیز جذاب خواهد بود و برای افراد با سطح فرا-مبتدی و حتی متوسط در زبان انگلیسی مناسب است. شما در این رمان با بیش از ۳ هزار واژه و عبارت سر و کار خواهید داشت و با کاربردهای آن‌ها آشنا می‌شوید.

این داستان، قصه ویلبر، خوک ضعیف و کوچکی را روایت می‌کند که با کمک دختری به نام فرن بزرگ می‌شود. اما هر خوکی که در مزرعه بزرگ شود، به چشم خوراک انسان دیده می‌شود. حالا شارلوت عنکبوته و دوستان دیگر ویلبر می‌خواهند به او کمک کنند تا راه نجاتی برای او بیابند.

رمان شارلوت عنکبوته برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۷- سیزده دلیل برای این که

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
۱۳Reasons why Jay Asher فرامبتدی – A2

هانا بیکر در دبیرستان یک تازه وارد است و در تلاش برای برقراری ارتباط با دیگران ناکام می‌ماند. ماجراهایی که در طول این شکست‌های پیاپی برای هانا اتفاق می‌افتد او را افسرده می‌کند؛ و در نهایت باعث می‌شود تصمیم به خودکشی بگیرد. اما هانا پیش از پایان دادن به زندگی خودش، دلایلش را روی ۱۳ نوار کاست ضبط می‌کند و برای ۱۳ نفری که فکر می‌کند دلیل حال بدش هستند می‌فرستد. داستان هانا از طریق این نوار کاست‌ها و از زبان خودش روایت می‌شود.

در این رمان آمریکایی با بیش از ۴۰۰۰ کلمه و عبارت روبه‌رو می‌شوید که شامل بسیاری از عبارت‌هایی است که در زندگی روزمره با آن‌ها سر و کار دارید. بنابراین همزمان با داستان پرکششی که دارد، می‌تواند واژه‌های کاربردی زیادی به شما یاد بدهد.

یادگیری زبان انگلیسی با رمان 13 دلیل برای این که

 

۸- دختری که ماه را نوشید

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Girl Who Drank The Moon Kelly Barnhill فرامبتدی – A2

لونا یکی از کودکانی است که مردم شهر به جادوگر جنگل پیشکش کرده‌اند تا شهر را از گزند او در امان نگه دارند. اما جادوگر جنگل مهربان است. او کودکان را با نور ستارگان تغذیه می‌کند و سپس به خانواده‌هایی شایسته می‌سپارد. اما در مورد لونا یک استثنا وجود دارد، لونا به جای نور ستاره‌ها، نور مهتاب را نوشیده است، و این اتفاق یک قدرت خارق‌العاده به او داده است. حالا لونا ۱۳ سال دارد و باید از قدرتش برای محافظت از چیزهایی که برایش ارزشمندند استفاده کند. حتی اگر این کار برایش سخت و سنگین باشد.

«دختری که ماه را نوشید» یکی از رمان‌های زبان انگلیسی نوجوانان در ژانر فانتزی است. در این رمان با حدود ۶۰۰۰ کلمه و عبارت سر و کار خواهید داشت.

رمان زبان انگلیسی دختری که ماه را نوشید

 

۹- گودال ها

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
HOLES Louis Sachar فرامبتدی – A2

استنلی یک پسر نوجوان است که به جرم دزدیدن کفش ورزشیِ یک بسکتبالیست معروف به زندان افتاده ؛ البته این فقط یک اشتباه است، اما استنلی نتوانسته آن را ثابت کند. دادگاه بعضی از نوجوانان را به اردوگاه گرین لیک در تگزاس می‌فرستد تا دوره محکومیت‌شان را در آن‌جا بگذرانند. گرین لیک یک بیابان خشک و گرم است که بچه‌ها مجبورند تمام روز در آن‌جا گودال بکنند. به آن‌ها گفته‌اند این کار بخشی از تنبیه آن‌ها و برای اصلاحشان است. اما به نظر می‌رسد راز دیگری پشت پرده این کار طاقت‌فرسا باشد.

استنلی بالاخره با کمک پسرهای دیگر به راز گرین لیک پی می‌برد؛ رازی که اتفاقاً با گذشته او نیز در ارتباط است. انگار همه چیز دست به دست هم داده تا استنلی را به گذشته خانواده‌اش پیوند دهد.

این رمان آمریکایی نیز با بیش از ۳۵۰۰ عبارت و کلمه، مهارت خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی شما را بالا خواهد برد. اگر قصد تمرین مهارت شنیداری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی را نیز دارید، می‌توانید از نسخه صوتی کتاب کمک بگیرید.

رمان زبان انگلیسی فرامبتدی: گودال ها

 

۱۰- جاده

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Road Cormac McCarthy  فرامبتدی – A2

اگر به موضوعات آخر الزمانی علاقه دارید، رمان آمریکایی «جاده» یکی از بهترین نمونه‌های آن است. پدر و پسری در آمریکای سوخته به سوی ساحل می‌روند؛ هر چند خودشان هم دلیل آن را به درستی نمی‌دانند. این رمان تصویری تکان‌دهنده از دنیای رو به زوال را روایت می‌کند که ناامیدی در آن موج می‌زند. در این میان آینده‌ای را تصویر کرده است که یک پدر و پسر با عشق و حمایت از هم می‌سازند.

جاده یکی از رمان‌های زبان انگلیسی بزرگسالان است که برنده جایزه پولیتزر شده است. در این رمان می‌توانید ترکیب حدود ۴۵۰۰ واژه و عبارت متفاوت را کنار هم ببینید و با کاربردهای آن‌ها آشنا شوید.

یادگیری زبان انگلیسی با رمان جاده

 

بهترین رمان های زبان انگلیسی برای سطح متوسط و فرامتوسط

اگر سطح زبان انگلیسی شما متوسط یا بالاتر باشد، گستره بزرگی از انتخاب‌ها را برای مطالعه پیش رو دارید. تعداد رمان‌های زبان انگلیسی که در سطح متوسط و فرامتوسط نوشته شده‌اند به نسبت زیاد است. اما از آن‌جا که برخی از رمان‌ها شامل ساختارهای پیچیده‌تری هستند، ما تعدادی از رمان‌های یادگیری زبان انگلیسی که برای سطح متوسط مناسبند را در این بخش دسته‌بندی کرده‌ایم. در بین این رمان‌ها نیز نمونه‌هایی از رمان‌های نوجوانان به چشم می‌خورد.

 

۱- پیرمرد و دریا

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
 The Old Man and the Sea Ernest Hemingway متوسط – B1

به احتمال زیاد نام کتاب پیرمرد و دریا را شنیده‌اید. یکی از شاهکارهای ادبیات جهان که ارنست همینگوی، نویسنده آمریکایی آن را خلق کرده است. همینگوی در این کتاب، داستان یک ماهیگیر پیر کوبایی را روایت می‌کند که مدت زیادی است تلاشش برای صید ماهی ناکام مانده و دست خالی از دریا بازگشته است. یک روز پیرمرد به دل دریاهای دور می‌زند و برای به دام انداختن یک نیزه ماهی بزرگ با او وارد مبارزه می‌شود. این نبردی بین مرگ و زندگی است.

بیشتر بدانید: رمان‌های شاهکار جهان با ترجمه انگلیسی برای تقویت زبان

پیرمرد و دریا پر است از توصیف‌های عالی و استعاره، بنابراین اگر بادقت آن را مطالعه کنید، نکات زیادی برای نوشتن به زبان انگلیسی از آن خواهید آموخت. اگر فکر می‌کنید برای یک رمان بلند وقت ندارید، پیرمرد و دریا برایتان گزینه بسیار مناسبی است. در این کتاب با حدود ۲ هزار و ۴۰۰ کلمه و عبارت انگلیسی سر و کار خواهید داشت.

یادگیری زبان انگلیسی با رمان پیرمرد و دریا

 

۲- بادبادک باز

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Kite Runner Khaled Hosseini متوسط – B1

بادبادک باز داستانی است که در کشور همسایه ما افغانستان اتفاق می‌افتد. این داستان فرهنگ مردم همسایه‌مان را به زبان انگلیسی روی کاغذ آورده است و در دل این داستان از آن‌چه که طالبان بر سر این کشور می‌آورد سخن می‌گوید. بادبادک‌ باز رمانی به زبان انگلیسی است که فکر می‌کنم خوب است همه ما بخوانیم.

امیر شخصیت اول داستان، پسر بچه‌ای از یک خانواده مرفه افغانستانی است، اما با آمدن طالبان به افغانستان زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. با این حال امیر هنوز هم خوش‌شانس است. اما اشتباهاتی در کودکی داشته که برای جبران آن‌ها قدم‌های بزرگی برمی‌دارد و با چالش‌های بزرگی روبه‌رو می‌شود.

با مطالعه این رمان، علاوه بر آشنایی با شرایط منطقه جغرافیایی‌مان در سال‌های گذشته، با شیوه بیان بسیاری از اصطلاحات فارسی و آداب و رسوم این منطقه به زبان انگلیسی نیز آشنا می‌شویم. این کتاب ما را با بیش از ۵۵۰۰ کلمه و عبارت در ارتباط قرار می‌دهد.

تقویت مهارت خواندن زبان انگلیسی با رمان بادبادک باز

 

۳- کتابخانه نیمه شب

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Midnight Library Matt Haig متوسط – B1

اگر این فرصت را داشتید که در یک موقعیت خاص از زندگی‌تان انتخاب دیگری بکنید، چه می‌کردید؟

مت هیگ، نویسنده بریتانیایی، در «کتابخانه نیمه شب» فضایی بین مرگ و زندگی خلق می‌کند که یک کتابخانه در آن وجود دارد. هر کتاب در این کتابخانه فرصتی برای امتحان کردن یک زندگی دیگر را در اختیار خواننده‌اش قرار می‌دهد. این کتابخانه‌ایست با بی‌نهایت کتاب.

نورا وارد این کتابخانه اسرارآمیز می‌شود و این چالش را می‌پذیرد که با تغییر زندگی‌اش روبه‌رو شود. سفر نورا در کتابخانه نیمه‌شب، با سفری به درون همراه است که به او کمک می‌کند دریابد چه چیزی واقعاً ارزش زندگی کردن دارد.

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی با لهجه بریتیش را تمرین کنید، می‌توانید نسخه صوتی این کتاب را نیز تهیه و گوش کنید. این رمان چاپ ۲۰۲۰ است و شما را با واژه‌های به‌روز و کاربردی زبان انگلیسی آشنا می‌کند. در این کتاب با حدود ۶۵۰۰ عبارت و کلمه سر و کار دارید.

رمان کتابخانه نیمه شب برای یادگیری زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: تفاوت های انگلیسی بریتیش و انگلیسی آمریکایی

 

۴- کتاب دزد

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Book Thief Markus Zusak متوسط – B1

لیزل دختر نوجوانی است که در زمان جنگ جهانی دوم، در آلمان نازی، زندگی‌اش با پیدا کردن یک کتاب تغییر می‌کند. او با کمک پدرخوانده‌اش خواندن را یاد گرفته‌ است و حالا عاشق کلمات می‌شود. لیزل شروع می‌کند به دزدیدن کتاب‌ها از میان کتابسوزی‌های حزب نازی، کتابخانه همسر شهردار و هر جایی که بتواند کتابی پیدا کند. او برای پیدا کردن کتاب‌ها مجبور است خطر کند، و زمانی که به یک خانواده یهودی در زیرزمین خانه‌شان پناه می‌دهند، اوضاع پیچیده‌تر هم می‌شود.

مارک زوساک یک نویسنده استرالیایی است. بنابراین اگر می‌خواهید زبان انگلیسی با لهجه استرالیایی را تمرین کنید، نسخه صوتی «کتاب دزد» می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. این کتاب حدود ۷۵۰۰ کلمه و عبارت را به شما ارائه می‌کند.

رمان زبان انگلیسی کتاب دزد برای تقویت مهارت خواندن

 

۵- بیمار خاموش

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Silent Patient Alex Michaelides متوسط – B1

اگر به ژانر اسرارآمیز و جنایی علاقه دارید، «بیمار خاموش» به خوبی شما را جذب خواهد کرد. نویسنده بارها شما را به اشتباه می‌اندازد و در یک داستان پرکشش با خود پیش می‌برد. آلیشیا برنسون، زنِ نقاش جوان و معروفی است که زندگی خیلی خوبی دارد. اما یک روز به طرز عجیبی همسرش را به قتل می‌رساند و پس از آن برای همیشه سکوت می‌کند. این سکوت، انگیزه قتل را به یک راز حل نشدنی تبدیل می‌کند. اما پشت پرده این داستان، یک داستان دیگر نیز در جریان است.

باز هم می‌توانید با یک رمان زبان انگلیسی بریتیش دست و پنجه نرم کنید. اصطلاحات رایج و پرکاربرد زیادی در میان حدود ۶۰۰۰ کلمه و عبارت آن می‌آموزید که شما را با فرهنگ بریتانیا و ساختار زبان انگلیسی بریتانیایی بیشتر آشنا می‌کند.

رمان سطح متوسط زبان انگلیسی: بیمار خاموش

 

۶- دروغ های کوچکِ بزرگ

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Big Little Lies Liane Moriarty فرامتوسط – B2

«دروغ‌های کوچکِ بزرگ» یک رمان رازآلود دیگر است که نویسنده استرالیایی لیان موریارتی آن را نوشته است. آن‌چه در ابتدا می‌دانیم این است که یک نفر مُرده. شاید به قتل رسیده، یا فقط بر اثر تصادف این اتفاق افتاده است. این رمان برداشت تکان‌دهنده‌ای از زندگی همه ماست؛ از این که چقدر چیزهایی که به نظرمان کوچک و بی‌اهمیت می‌رسند می‌توانند منجر به اتفاقات بزرگ شوند.

این رمان با حدود ۸۵۰۰ کلمه و عبارت، این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که با اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی رایج در استرالیا بیشتر آشنا شوید و فرهنگ این کشور را بهتر بشناسید. بر اساس این کتاب سریالی نیز با همین نام ساخته شده است.

یادگیری زبان انگلیسی با رمان دروغ های کوچک بزرگ

 

۷- من پیش از تو

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Me Before You Jojo Moyes فرامتوسط – B2

احتمالاً نام جوجو مویز نویسنده بریتانیایی را شنیده باشید. «من پیش از تو» یکی از معروف‌ترین رمان‌های او داستان دختر جوانی را حکایت می‌کند که از هر نظر یک زندگی معمولی دارد. وقتی به دنبال یک شغل جدید می‌گردد، به عنوان پرستار در خانه مرد جوانی مشغول می‌شود که در یک حادثه موتورسواری قدرت راه رفتن را از دست داده است. مرد جوان بدخلق است و ارتباط بین این دو نفر به سختی شکل می‌گیرد. اما لوئیزا، دختر جوان، متوجه می‌شود که مرد تصمیم عجیب و مهمی در مورد زندگی‌اش گرفته است. تلاش لوئیزا برای نشان دادن ارزش زندگی به این مرد، زندگی خودش را هم دست‌خوش تغییر می‌کند.

این رمان بریتانیایی از پرفروش‌ترین رمان‌های دنیاست و قطعاً مطالعه آن اوقات لذت‌بخشی را برایتان فراهم خواهد کرد. «من پیش از تو» با حدود ۹۰۰۰ کلمه و عبارت می‌تواند مهارت خواندن و درک مطلب شما را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار دهد.

رمان‌های دیگر جوجو مویز، مثل «پس از تو»، «باز هم من»، «دختری که رهایش کردی» و… نیز تقریباً در همین سطح هستند. این رمان‌ها می‌توانند شما را با زبان انگلیسی بریتیش و فرهنگ بریتانیا بیشتر آشنا کنند.

تقویت مهارت درک مطلب زبان انگلیسی با رمان من پیش از تو

 

۸- بیگانه

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Outsider Stephen King  فرامتوسط – B2

رمان «بیگانه» یک اثر جنایی از استیون کینگ نویسنده معروف آمریکایی است. در این رمان پس از پیدا شدن جسد یک پسر ۱۱ ساله، انگشت اتهام به سوی یکی از خوشنام‌ترین چهره‌های شهر، تری میتلند، نشانه می‌رود. همه شواهد بر علیه تری است. تحقیقات روی پرونده به سرعت پیش می‌رود و استیون کینگ به خوبی ذهنتان را درگیر ماجرا می‌کند.

این رمان نیز بیش از ۱۰ هزار واژه و عبارت را در دل خود جای داده است که در زبان روزمره آمریکا به کار می‌رود. برای بالا بردن مهارت شنیداری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی، می‌توانید نسخه صوتی این کتاب را نیز گوش کنید.

رمان زبان انگلیسی سطح فرامتوسط: بیگانه

 

۹- خنده در فارسی

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Funny in Farsi Firoozeh Dumas فرامتوسط – B2

کتاب خنده در فارسی، خودزندگی‌نامه فیروزه دوما، نویسنده ایرانی-آمریکایی است که داستان مهاجرت و بزرگ شدنش به عنوان یک ایرانی در آمریکا را روایت می‌کند. فیروزه در آبادان به دنیا آمده است، اما در ۷ سالگی همراه خانواده‌اش از ایران به آمریکا مهاجرت می‌کند. او در آمریکا به مدرسه و دانشگاه می‌رود و ازدواج می‌کند. این کتاب به زبان انگلیسی نوشته شده است و هم از این جهت که تجربه‌های یک مهاجر ایرانی در آمریکا را بازگو می‌کند می‌تواند برایتان جذاب و مفید باشد، هم از این نظر که شما را با بیش از ۶ هزار واژه و عبارت روبه‌رو می‌کند.

این کتاب با عنوان «عطر سنبل، عطر کاج» به فارسی ترجمه شده است.

مطالعه رمان Funny in Farsi برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۰- کیمیاگر

نام اصلی کتاب نویسنده سطح لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
The Alchemist Paulo Coelho  فرامتوسط – B2

رمان کیمیاگر یکی از معروف‌ترین آثار نویسنده برزیلی، پائولو کوئلیو است. سانتیاگو، شخصیت اصلی این رمان، چوپانی اسپانیایی است که در پی دیدن مداوم یک رؤیا عازم سفری به صحرای مصر می‌شود تا رؤیایش را تحقق بخشد. در این رؤیا او می‌بیند که باید گنجی را در نزدیکی اهرام مصر بیابد. سانتیاگو گوسفندانش را می‌فروشد تا هر چه زودتر دل به سفر بسپارد. اما در همان ابتدای راه، چالشی جدی او را برای مدتی طولانی از سفر بازمی‌دارد. هر چند این توقف هم، برای او درس‌های زیادی دارد.

این کتاب به زبان پرتقالی نوشته شده است، اما ترجمه انگلیسی آن می‌تواند شما را با بیش از ۳ هزار واژه و عبارت آشنا کند. از آن‌جا که بخش‌های زیادی از کتاب به اندیشه‌های سانتیاگو می‌پردازد، برای تقویت زبان انگلیسی‌تان بهتر است به ساختارهای دستوری، زمان جمله‌ها و واژه‌هایی که برای توصیف فکرهایش استفاده می‌کند نیز دقت نمایید.

رمان کیمیاگر برای یادگیری زبان انگلیسی

 

چند نمونه دیگر از رمان‌های زبان انگلیسی با سطح متوسط عبارت اند از:

همان‌طور که گفتیم رمان های یادگیری زبان انگلیسی در سطح متوسط و فرامتوسط، تعداد زیادی دارند. اگر سطح رمانی برایتان بالاست می‌توانید همزمان با نسخه انگلیسی، ترجمه فارسی آن را نیز در دسترس داشته باشید و پاراگراف به پاراگراف، دو نسخه را با هم پیش ببرید. با این کار با ترجمه‌های متفاوت یک واژه و کاربرد واژه‌ها در کنار هم نیز آشنا می‌شوید. چند نمونه دیگر از رمان‌های زبان انگلیسی با سطح متوسط در جدول زیر آمده است:

Level (سطح) Name of Book Author (نویسنده) لینک دانلود رایگان PDF  لینک نسخه صوتی
B1  A Wrinkle in Time Madeleine L’Engle
B1 The House On Mango Street Sandra Cisneros
B1 The Giver (4 book) Lois Lowry
B2 Elevation Stephen King
B2 The Ocean at The End of The Lane Neil Gaiman
B2 Never Let Me Go Kazuo Ishiguro
B2  East of Eden John Steinbeck
B2 When Nietzsche Wept  Irvin D. Yalom
B2  The Great Gatsby  Scott Fitzgerald
B2 Tuesdays with Morrie Mitch Albom

 

بهترین رمان های زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

اگر سطح زبان انگلیسی شما در حد فرامتوسط (upper intermediate) یا B2 باشد، به راحتی می‌توانید اغلب رمان‌های زبان انگلیسی که به زبان معیار امروز نوشته شده‌اند را بخوانید. ما معمولاً در آثار کلاسیک به ساختارهای پیچیده‌تر برمی‌خوریم. بنابراین اگر قصد دارید رمان هایی برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته بخوانید، باید سراغ آثار کلاسیک بروید.

در جدول زیر تعدادی از رمان‌های معاصر و برخی از رمان های کلاسیک زبان انگلیسی در سطح پیشرفته آمده است که مطالعه آن‌ها مهارت درک مطلب شما را تا سطح پیشرفته بالا می‌برد.

Level (سطح) Name of Book Author (نویسنده) لینک دانلود رایگان PDF  لینک نسخه صوتی
C1  Mind hunter John E. Douglas & Mark Olshaker
C1  Great Expectations  Charles Dickens
C1  Wuthering Height Emily Brontë
C1 Jane Eyre  Charlotte Brontë
C1 Pride and Prejudice  Jane Austine
C1 Tess of The D’Urbervilles Thomas Hardy

 

یادگیری زبان انگلیسی با خواندن رمان را از کجا شروع کنم؟

اکنون یک لیست بلند از انواع ژانرها و سطح‌های رمان های زبان انگلیسی در اختیار دارید. فقط باید یکی را که برایتان جذاب‌تر است و با سطح زبان شما منطبق است انتخاب کنید. اگر اولین بار است که می‌خواهید یک رمان به زبان انگلیسی بخوانید، شاید بهتر باشد از سطحی شروع کنید که چالش‌های آن خسته‌تان نکند. اگر در سطح فرامتوسط هستید می‌توانید با یک رمان متوسط و جذاب شروع کنید. اگر سطح زبانتان متوسط است، شاید یک رمان فرامبتدی برای شروع گام مناسبی باشد. این کار کمک می‌کند که جاذبه داستان را از دست ندهید. اما برای انتخاب‌های بعدی سراغ سطح‌های بالاتر بروید.

یادگیری زبان انگلیسی با مطالعه رمان

 

اگر اهل رمان و داستان هستید، می‌توانید برای مدتی رمان‌ها را به زبان انگلیسی بخوانید. همین‌طور که با داستان پیش می‌روید، واژه‌های تازه را جایی یادداشت کنید و بعد از مطالعه سراغشان بروید. برایشان مثال بنویسید و با کاربردهایشان آشنا شوید.

شما از کدام رمان زبان انگلیسی بیشتر لذت بردید؟ از کدام بیشتر یاد گرفتید؟

از تجربه‌هایتان برای ما در دیدگاه‌ها بنویسید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۱۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام وقت شما بخیر
    ممنون از مطلب خوب تون
    یه راهنمایی میخواستم
    من تعیین سطح دادم و کتاب Touchstone 2 رو دارم میرم کلاس و سطحم هم روی کتاب مابین A1 و A2 زده و برای اولین بار میخواهم خواندن رمان برای انگلیسی رو شروع کنم کدوم کتاب سطح مبتدی رو پیشنهاد می دهید که برای من بهتر باشه !

    1. ممنون از انرژی که دادین. امیدواریم در مسیر یادگیری موفق و ادامه دار پیش برین.
      پیشنهاد ما به شما این هست که الان که در این سطح هستید از کتابهایی استفاده کنید که دوزبانه هستن. مثلا درخت بخشنده هم فارسیش هست هم انگلیسیش شما میتونید چه کتاب چه پی دی اف هر دو رو تهیه کنید. ابتدا انگلیسی رو پاراگراف پاراگراف بخونید و خودتون معنیش کنید بعد برید کتاب فارسیش و نگاه کنید ببینید درست ترجمه و معنی کردین؟
      این کار کمک بسیار زیادی به درک و فهم و خواندن شما میکنه.
      میتونیم بگیم بیشتر کتابهای معرفی شده از همون سطح مبتدی دو زبانشون در بازار موجود هست. شما از همون سطح مبتدی شروع کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *