کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین روش های تقویت مهارت رایتینگ آیلتس چیست؟

۴.۴
(۷)

پاسخگویی به سؤالات بخش رایتینگ در آزمون آیلتس برای زبان‌آموزان بسیار چالش‌برانگیز است. بسیاری از آن‌ها به دنبال شیوه‌هایی می‌گردند که بتوانند با استفاده از آن‌ها امتیاز خود در این بخش را کمی افزایش دهند. در این مقاله قرار است به راهکارها و تکنیک‌هایی برای تقویت مهارت رایتینگ آیلتس اشاره کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید موفقیت بیشتری در این بخش از آزمون کسب کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

تکنیک‌های کاربردی برای تقویت رایتینگ آیلتس

 

۱. برای خوب نوشتن، اول باید خوب و زیاد بخوانید.

دو مهارت ریدینگ و رایتینگ در زبان انگلیسی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. برای اینکه بتوانید در بخش رایتینگ آیلتس موفق بوده و امتیاز بیشتری به دست بیاورید، در ابتدا باید به فکر تقویت مهارت‌های ریدینگ باشید.

می‌توانید مهارت ریدینگ را با خواندن داستان‌ها و رمان‌های زبان انگلیسی، روزنامه‌ها و مجلات، کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی و همچنین خواندن نمونه سؤالات بخش رایتینگ و ریدینگ آزمون‌های سال‌های قبل آیلتس تمرین کنید.

هر چقدر که مهارت‌هایتان در خواندن متون بیشتر می‌شود، خودتان را با خواندن مقالات و دیگر متون سخت‌تر و آکادمیک به چالش بکشید. زیر تمام کلمات دشواری که هنگام مطالعه نادیده می‌گیرید خط بکشید و در دیکشنری به دنبال معنی آن‌ها بگردید.

بیشتر بخوانید:

 

۲. هر روز نوشتن را تمرین کنید.

اهمیت تمرین روزانه برای تسلط بر مهارت رایتینگ بر کسی پوشیده نیست، اما در ماه‌های قبل از شرکت در آزمون آیلتس باید سخت‌تر و جدی‌تر برای این تمرین وقت صرف کنید.

تا جایی که می‌توانید و دربارۀ هر چیزی که به ذهنتان می‌رسد بنویسید؛ حتی اگر شده دربارۀ کارهای روزانه و ثبت لیست خریدتان. سعی کنید در پایان هر روز تمام فعالیت‌های خود را تبدیل به کلمات کرده و روی کاغذ یا گوشی موبایل خود ثبت کنید. با انجام مستمر این کار و ویرایش روزانه نوشته‌های خود، در طول چند هفته متوجه پیشرفت قابل توجه خود در نوشتن خواهید شد.

بیشتر بخوانید: چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

 

۳. قبل از شروع، یک طرح کلی در ذهنتان داشته باشید.

به‌محض خواندن سؤالات بخش رایتینگ آیلتس، نوشتن پاسخ را شروع نکنید. حداکثر پنج دقیقه را به ایده‌پردازی و تحلیل سؤال اختصاص داده و اطلاعاتی را که قرار است در متن خود بگنجانید انتخاب کنید. سعی کنید ابتدا یک طرح کلی از آنچه می‌خواهید بنویسید در ذهن خود بسازید.

هر روز نوشتن را تمرین کنید.

 

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای داشتن یک طرح خوب، تکنیک استفاده از Wh-question هاست که پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از: What (چه چیزی؟)، When (چه زمانی؟)، Where (کجا؟)، Who (چه کسی؟)، Whom (به چه کسی؟)، Which (کدام؟)، Why (چرا؟) و How (چطور؟).

اگر شما دربارۀ موضوع رایتینگ هر کدام از این سؤال‌ها را مطرح کرده و برایشان یک جواب کوتاه در ذهن داشته باشید، طرح کلی متن خود را ایجاد کرده‌اید و در ادامه فقط کافی است که این طرح‌ را در قالب پاراگراف‌ها و جملات به هم پیوسته درآورید.

به‌عنوان مثال به متن زیر توجه کنید:

Three days ago my friend and I were going from university to the institution where we attend our IELTS classes. It is not easy to get there by public transport. It’s also hard to find a parking spot, but it’s still easier to drive there. As I was trying to park my car in a space I had finally found, within a few seconds, another car took my parking spot. Before I had a chance to honk at him for taking my parking spot, he made a move to throw his juice box into the bin next to the cars, misdirected his aim, and hit me.

I was so angry with him, I wanted to yell at him and make some trouble, but at the same moment, my mother called that my dad needs the car, wherever you are just bring back the car. At this moment I didn’t know who I should be angry with.

سه روز پیش من و دوستم از دانشگاه به موسسه‌ای که در آن در کلاس‌های آیلتس خود شرکت می کنیم، میرفتیم. رسیدن به آنجا با وسایل نقلیه عمومی آسان نیست. پیدا کردن جای پارک نیز سخت است، اما همچنان رانندگی کردن به آنجا راحت‌تر است. در حالی‌که سعی می کردم ماشینم را در فضایی که بالاخره پیدا کرده بودم پارک کنم، در عرض چند ثانیه ماشین دیگری جای پارک من را گرفت. قبل از این‌که فرصتی برای بوق زدن برای او به خاطر گرفتن محل پارکم داشته باشم، او حرکتی زد تا جعبه آب میوه‌اش را داخل سطل زباله کنار ماشین‌ها بیندازد، اما هدفش را اشتباه هدایت کرد و به من ضربه زد.

انقدر که از دستش عصبانی بودم، دلم می خواست سرش داد بزنم و دردسر درست کنم، اما در همان لحظه مادرم زنگ زد که پدرم ماشین را می‌خواهد، هر جا هستی فقط ماشین را برگردان.
در این لحظه نمی‌دانستم باید از دست چه کسی عصبانی باشم.

اگر شما بخواهید چنین متنی را بنویسید، برای طراحی آن در ذهنتان، می‌توانید قبل از نوشتن این سؤالات را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ دهید:

Wh-question پاسخ
?Who  my friend and I
?When  three days ago
?Where from university to the institute
?Whom me
What? As I was trying to park my car in a space I had finally found, within a few seconds, another car took my parking spot
How? Before I had a chance to honk at him for taking my parking spot, he made a move to throw his juice box into the bin next to the cars

این کارها به شما کمک می‌کنند در زمانتان صرفه‌جویی کرده و متن خود را از همان ابتدا شکل و ساختار بدهید. اگر بدون هیچ فکری شروع به نوشتن کنید، به احتمال زیاد ممکن است بیشتر از کلمات مورد نیاز (۲۵۰ تا ۳۰۰ کلمه) بنویسید.

تقویت مهارت‌های رایتینگ آیلتس

 

۴. به جای تکرار یک کلمه از مترادف‌های آن استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین کارها برای تقویت رایتینگ آیلتس این است که دایرۀ واژگانی خود را گسترش دهید و از هر واژه در مناسب‌ترین موقعیت خود برای بیان منظورتان استفاده کنید. استفاده از کلمات مترادف یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن تسلط خود بر واژگان زبان انگلیسی برای بیان منظورتان است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

مترادف‌ها کلماتی هستند که لفظ متفاوت اما معنی یکسانی دارند. به‌عنوان مثال money (پول) مترادف cash یا funds است.

با استفاده از مترادف‌ها می‌توانید به‌طور مؤثر تعدادی از کلمات متن خود را بدون تغییر معنای اصلی جمله، با کلمات دیگر جایگزین کنید.

در استفاده از این شیوه توجه داشته باشید که ضروری است دقیقاً از کلماتی استفاده کنید که معنی یکسانی دارند، نه اینکه معنایشان مشابه یا نزدیک به هم است.

 

۵. با هم‌آیی‌ها (Collocations) را به خاطر بسپارید.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های داوطلبان آزمون آیلتس این است که می‌خواهند تا حد امکان واژگان زیادی را مطالعه کرده و به خاطر بسپارند. اما نکتۀ مهم در این زمینه این است که دانستن معنای یک کلمه با توانایی استفاده از آن در رایتینگ بسیار متفاوت است.

حتماً برای شما هم پیش آمده که کلمات زیادی را به خاطر سپرده باشید، اما در زمان نوشتن یک متن هیچ کدام از آن‌ها را برای بیان منظورتان به یاد نیاورید. اگر یک کلمه را به‌جای حفظ کردن معنا و تعریف آن به‌صورت مجزا، در متن یاد بگیرید و همیشه یک مثال حاوی آن کلمه هم در ذهنتان داشته باشید، می‌توانید در زمان نوشتن رایتینگ یا دیگر متون، آن‌ها را راحت‌تر و سریع به یاد بیاورید.

هنگامی که در حال یادگیری واژگان هستید، به این نکته توجه کنید که معمولاً چه کلماتی با هم ترکیب می‌شوند و این باهم‌آیی‌ها در چه موقعیت‌هایی تکرار می‌شوند و چه معنایی دارند.

با هم‌آیی‌ها (Collocations) را به خاطر بسپارید.

 

به این مثال از یادگیری کلمات با استفاده از با هم‌آیی‌ها یا Collocations توجه کنید:

الگوی Verb + thought (فعل + فکر)
عبارت ترکیبی مثال ترجمه
Spare a thought

اختصاص دادن فکر

Spare a thought for all those who are homeless on a cold night like this. برای همه کسانی که در چنین شب سردی بی‌خانمان هستند فکری بکنید.
Hear one’s thought

شنیدن افکار

Have you given the new proposal any thought yet? Were keen to hear your thought. هنوز به پیشنهاد جدید فکر نکرده‌ای؟ مشتاق شنیدن فکرت بودم.
One’s thought goes out to somebody/something

فکر یکی به سراغ کسی/ چیزی می‌رود.

Our thoughts go out to all those families  who lost relatives in the disaster. فکر ما پیش تمام خانواده‌هایی است که بستگان خود را در این فاجعه از دست داده‌اند.
The thought occurs to someone

این فکر به ذهن کسی می‌رسد.

The thought just occurs to me that it’s mum’s birthday tomorrow and we haven’t got her a card. این فکر به ذهنم خطور می‌کند که فردا تولد مامان است و ما کارت تبریکی برای او نداریم.

 

۶. طول جملات خود را تغییر دهید.

هنگامی که انواع جملات (ساده، مرکب و…) را شناختید، باید استفاده از آن‌ها را تمرین کنید.

در این میان سخت‌ترین نوع، جملات مرکب-مختلط (compound-complex sentence) هستند که یادگیری آن‌ها دشوارتر از بقیۀ جملات است. خبر خوب این است که حتی اگر ساختن چنین جملاتی را هم بلد نباشید، باز هم می‌توانید با نوشتن ترکیبی از جملات ساده، مرکب و پیچیده نمرۀ خوبی بگیرید.

مهم‌ترین نکته برای انجام این کار این است که طول و نوع جمله را تغییر دهید تا طبیعی به نظر برسد.

به‌عنوان مثال به این جمله توجه کنید:

Firstly, children watch too much TV. It’s bad for their health. It can make them addicted. They will spend too much time indoors. This can make them fat.
اولاً کودکان بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کنند. این برای سلامتی آن‌ها مضر است. می‌تواند آن‌ها را معتاد کند. آن‌ها زمان زیادی را در داخل خانه سپری خواهند کرد. این می‌تواند آن‌ها را چاق کند.

همۀ جملات این مثال کوتاه هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با هم ترکیب کرده و الگوهای جالب‌تری ساخت:

Firstly, children watch too much TV, which is bad for their health. This habit can cause them to become addicted, resulting in them spending too much time indoors and thus getting fat.
اولاً کودکان بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کنند که برای سلامتی آن‌ها مضر است. این عادت باعث می‌شود که آن‌ها معتاد شوند و در نتیجه زمان زیادی را در داخل خانه بگذرانند که نتیجه‌اش چاق شدنشان است.

نکتۀ دیگری که در جمله‌ بندی‌ها باید به آن توجه داشته باشید این است که ایده‌هایتان را گسترش و بسط بدهید.

به‌عنوان مثال، این کافی نیست که بگویید:

‘One of the advantages of studying abroad is that you can experience a different language and culture.’
یکی از مزایای تحصیل در خارج از کشور این است که می‌توانید زبان و فرهنگ متفاوتی را تجربه کنید.

شما باید توضیح دهید که چرا این یک مزیت است یا مزایای آن چیست. مثلاً:

‘This provides you with skills which can be useful throughout your life.’
این به شما مهارت‌هایی می‌دهد که می‌توانند در طول زندگی شما مفید باشند.

طول جملات خود را تغییر دهید.

 

۷. از کلماتی مثل really (واقعا)، so (بنابراین)، a lot (زیاد) و  very (بسیار) استفاده نکنید.

در زمان تمرین برای تقویت رایتینگ آیلتس باید با استفاده از زبان و واژگان آکادمیک مقاله بنویسید. بنابراین هدف شما رسمی بودن/ آکادمیک بودن نوشته‌تان است. در متون رسمی هم معمولاً زبان و واژگان غیر دقیق مانند واقعاً، زیاد، خیلی و… به کار نمی‌برند. به‌جای استفاده از چنین واژه‌هایی می‌توانید از کلمات و عبارات معادل آن‌ها استفاده کنید.

به‌عنوان مثال:

جمله غلط معادل جایگزین

Many IELTS candidates think that achieving Band 8.0 in IELTS is very hard.

بسیاری از داوطلبان آیلتس فکر می‌کنند که رسیدن به نمره ۸.۰ در آیلتس بسیار سخت است.

Many IELTS candidates think that achieving Band 8.0 in IELTS is difficult

A lot of IELTS learners share their great tips on IELTS writing, speaking on IELTS Material website.

بسیاری از زبان‌آموزان آیلتس نکات عالی خود را در مورد رایتینگ آیلتس و اسپیکینگ در وب‌سایت آیلتس متریال به اشتراک می‌گذارند.

Many/A great number of/ A multitude of IELTS learners share their great tips on IELTS writing, speaking on IELTS Material website

 

۸. حواستان به تعداد کلمات رایتینگ باشد.

شما باید حداقل ۱۵۰ کلمه برای بخش اول رایتینگ آیلتس و ۲۵۰ کلمه هم برای بخش دوم آن بنویسید. اگر حداقل تعداد کلمات را در نوشته‌های خود رعایت نکرده باشید، نمره و امتیاز آن بخش‌ها را از دست خواهید داد.

توجه داشته باشید که یک رایتینگ خوب سه بخش اصلی دارد:

  • مقدمه
  • بدنۀ متن (که در آن ایده‌های اصلی بیان و بسط داده می‌شوند.)
  • نتیجه‌گیری و جمع‌بندی

 

۹. حتماً متن خود را پاراگراف بندی کنید.

پاسخ خود را در پاراگراف‌های واضح و جداگانه سازمان‌دهی کنید.

فرض کنید قرار است یک مقاله «مزایا/ معایب» (advantages/ disadvantages) بنویسید. شما برای نوشتن چنین مقالاتی احتمالاً به چهار پاراگراف نیاز خواهید داشت:

  • یک مقدمه (introduction)
  • یک پاراگراف برای بحث در مورد مزایا
  • یک پاراگراف برای بحث در مورد معایب
  • یک پاراگراف نتیجه‌گیری (conclusion)

اگر پاسخ شما به پاراگراف‌های مختلف تقسیم نشده باشد یا پاراگراف‌بندی متن خود را به‌درستی انجام نداده باشید، بخش زیادی از نمره خود را از دست خواهید داد.

حتماً متن خود را پاراگراف بندی کنید.

 

به‌عنوان مثال فرض کنید که سؤال از شما خواسته است:

‘In the past, when students did a university degree, they tended to study in their own country. Nowadays, they have more opportunity to study abroad. Do the advantages of this development outweigh the disadvantages? Give reasons for your answer and include any relevant examples from your own knowledge or experience’.
در گذشته زمانی که دانشجویان مدرک دانشگاهی می‌گرفتند، تمایل داشتند در کشور خود تحصیل کنند. امروزه فرصت بیشتری برای تحصیل در خارج از کشور دارند. آیا مزایای این توسعه بیشتر از معایب آن است؟ برای پاسخ خود دلیل بیاورید و هر مثال مرتبطی را از دانش یا تجربه خود ذکر کنید.

شما می‌توانید مقدمۀ پاسخ خود را با ارائه موضوع و بیان کلیات آغاز کنید. مثلاً بنویسید:

‘It is becoming increasingly popular for young people to leave their own countries in order to study at university.’
تمایل جوانان برای ترک کشورهای خود به‌منظور ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای دیگر به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

سپس می‌توانید بگویید که این روند هم مزایا و هم معایب دارد و این همان چیزی است که می‌خواهید در مورد آن صحبت کنید.

در ادامه به‌طور مساوری و در دو پاراگراف جداگانه دربارۀ مزایا و معایب این کار صحبت کرده و در پاراگراف پایانی هم جمع‌بندی و نتیجه‌گیری کلی از بحثتان را بنویسید.

 

۱۰. استفاده از علائم نگارشی را فراموش نکنید.

استفادۀ درست و به‌جا از علائم نگارشی جزو موارد مهمی است که بر روی امتیاز شما در بخش رایتینگ آزمون آیلتس تأثیر می‌گذارد.

در ادامه مهم‌ترین علائم نگارشی به همراه زمان استفاده از آن‌ها معرفی و برای هر کدامشان مثالی ذکر شده است:

 

۱- استفاده از حروف بزرگ (A، B، C) و نقطه (.)

ابتدای جمله همیشه باید با حرف بزرگ (Capital letters) شروع و با نقطه تمام شود. شما باید بین جملات خود از نقطه استفاده کنید تا ارزیاب آزمون متوجه شود که جمله از کجا شروع می‌شود و کجا به پایان می‌رسد.

به‌عنوان مثال:

.I am preparing for the IELTS test. The result of this test is very important to me

نکته:

هر اسم خاص (نام شخص، مکان، ملیت، زبان) باید با حرف بزرگ شروع شود.

استفاده از علائم نگارشی را فراموش نکنید.

 

۲- کاما/ ویرگول (،)

هدف کلی در استفاده از ویرگول، ایجاد مکث بین جمله‌هاست. از ویرگول همچنین برای جدا کردن قسمت‌های مختلف جملات استفاده می‌شود تا از هرگونه سردرگمی مخاطب در انتقال معنی جلوگیری شود.

به‌عنوان مثال:

.She is an intelligent, beautiful, young woman

او یک زن باهوش، زیبا و جوان است.

نکتۀ مهم:

گاهی اوقات افراد جملات را به پایان نمی‌رسانند، بلکه با استفادۀ چندین‌باره از ویرگول در یک جمله، آن را ادامه می‌دهند. توجه داشته باشید که اگر پاراگرافتان حاوی ۳-۴ جمله بدون نقطه است، چیزی در متن شما اشتباه است.

 

۳- نقطه ویرگول  Semicolon (;)

استفاده از این علامت برای تعدادی از زبان‌آموزان مبهم و پیچیده است. نقطه ویرگول زمانی به کار می‌رود که یک جمله به‌تنهایی کامل است، اما جملۀ بعد از آن اطلاعات اضافی را درباره‌اش بیان می‌کند:

به‌عنوان مثال:

.the manager was loved by all his staff; many employees quit their job when he was fired

مدیر مورد علاقه همه کارکنانش بود؛ بسیاری از کارمندان با اخراج او کار خود را ترک کردند.

 

۴- دو نقطه Colon (:)

از دو نقطه برای جلب توجه خواننده به آنچه باید دنبال شود (مثل توضیح چند مورد یا فهرست) و همچنین قبل از نقل قول از کسی استفاده می شود.

به‌عنوان مثال:

:You may be required to bring many things

ممکن است از شما خواسته شود چیزهای زیادی به همراه داشته باشید:

کیسه‌های خواب sleeping bags

تابه، ظروف و pans, utensils and

لباس گرم warm clothing

 

۵- علامت تعجب Exclamation Mark (!)

مردم معمولاً از این علامت بیش از حد استفاده می‌کنند. از علامت تعجب عمدتاً در انتهای جمله و برای تأکید بر احساسات نویسنده استفاده می‌شود. با این حال، علامت تعجب هرگز نباید در نوشتار رسمی و آکادمیک استفاده شود.

استفاده از علائم نگارشی را فراموش نکنید.

 

۱۱. رایتینگ خود را ویرایش کنید.

اختصاص دادن زمان برای تصحیح و ویرایش نوشته‌های خود در آزمون آیلتس یکی از کارهای اصلی است. شما باید زمانی را برای بررسی مجدد مطالبی که نوشته‌اید اختصاص دهید و در آن علائم نگارشی، نکات گرامری، غلط‌های املایی، جا افتادن چند کلمه یا حرف و… را بررسی کنید.

 

۱۲. تکنیک‌های مدیریت زمان را در زمان نوشتن تمرین کنید.

یکی از روش‌های موفقیت در آزمون و تقویت رایتینگ آیلتس این است که بتوانید زمان خود را به‌خوبی مدیریت کنید تا وقت کم نیاورید. این کار هم فقط با تمرین‌های زیاد و مداوم امکان‌پذیر خواهد بود. 
شما برای پاسخگویی به سؤالات رایتینگ آیلتس ۵۰ دقیقه فرصت دارید. سؤال دوم رایتینگ امتیاز بیشتری دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم بیش از ۲۰ دقیقه برای سؤال اول و ۳۰ دقیقه برای سؤال دوم صرف نکنید تا بتوانید به‌خوبی زمان را مدیریت کرده و به سؤالات دقیق و کامل پاسخ دهید.

 

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چقدر طول می کشد؟

 

۱۳. در مورد نوشته خود بازخورد دریافت کنید.

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای تقویت رایتینگ آیلتس خود باید انجام دهید، گرفتن بازخورد از دیگران است. شما هرچقدر هم که نویسندۀ خوبی باشید، نمی‌توانید نظر دقیق و کاملی دربارۀ نوشته‌های خودتان بدهید. به همین دلیل هم بهتر است از کسانی که قبلاً در آزمون آیلتس شرکت کرده و نمرۀ خوبی گرفته‌اند و یا از یک معلم خصوصی آیلتس یا دوستان دیگرتان که به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارند بخواهید تا رایتینگ‌های شما را بخوانند و نظرشان را دربارۀ آن‌ها بگویند.

با این کار شما متوجه سطح فعلی خود و همچنین نقاط ضعف و قوت‌تان می‌شوید و می‌توانید زمان بیشتری را به تقویت مهارت‌ها و بخش‌هایی که در آن‌ها ضعیف‌تر هستید اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید:

 

۱۴. در کلاس‌های خصوصی تقویت رایتینگ شرکت کنید.

ممکن است شما جزو افرادی باشید که به‌صورت خودخوان برای آیلتس مطالعه کرده و آماده شده‌ باشید. این خیلی خوب است، اما بخش رایتینگ جزو مهارت‌هایی است که شما بعد از رسیدن به آمادگی نسبی در آن و برای ارتقا به سطح حرفه‌ای، لازم است که در کلاس‌های تقویت رایتینگ شرکت کرده، اشکالات خود را رفع کنید و همچنین از معلمتان بخواهید رایتینگ شما را تصحیح کند.

مقالات مرتبط:

بنابراین برای تقویت رایتینگ آیلتس و رسیدن به سطح حرفه‌ای، حتماً برای چند جلسه از راهنمایی یک معلم خصوصی زبان انگلیسی هم کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:

در مورد نوشته خود بازخورد دریافت کنید.

 

۱۵. از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید.

در سال‌های اخیر هوش مصنوعی در بسیاری از موارد به کمک انسان‌ها آمده و انجام بسیاری از کارها را برای آن‌ها راحت‌تر و سریع‌تر کرده است. شما هم می‌توانید در فرایند آمادگی برای آزمون آیلتس و خصوصاً برای تقویت مهارت رایتینگ، از ابزارهای هوش مصنوعی کمک بگیرید.

به‌عنوان مثال:

  • وب‌سایت‌هایی مثل grammarly متن شما را ازلحاظ گرامری بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نرم افزار گرامرلی Grammarly چیست؟+دانلود گرامرلی Grammarly 2023

  • سرویس گوگل داک مایکروسافت هم غلط‌های املایی و نگارشی رایتینگ شما را مشخص خواهد کرد.
  • علاوه بر این‌‌ها می‌توانید موضوعات مورد نظر خودتان را به ChatGPT بدهید و از آن بخواهید یک رایتینگ ساختارمند برایتان بنویسد یا اشتباهات بخش‌های مختلف رایتینگی را که شما نوشته‌اید برایتان مشخص کرده و در تصحیح آن‌ها به شما کمک کند.

بیشتر بخواند:

 

سخن پایانی

با استفاده از تکنیک‌های بیان شده در این مقاله به‌صورت منظم و روزمره، می‌توانید مهارت‌های خود در بخش رایتینگ آزمون آیلتس را به میزان قابل توجهی ارتقا دهید و امتیاز کامل این بخش را بگیرید. فراموش نکنید که تمرین، تکرار و استمرار سه شرط اصلی برای تسلط بر هر مهارتی است.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *