کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

سوالات استاندارد برای تعیین سطح زبان انگلیسی

۳.۹
(۲۸)

توانایی برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی به یک الزام در محیط کار جهانی امروز تبدیل شده است. شروع یادگیری زبان انگلیسی بدون ارزیابی مهارت زبان آموزان می‌تواند برای موفقیت آن‌ها در آموزش مضر باشد. پس، برای شروع یادگیری زبان انگلیسی، ابتدا باید بدانید که چقدر به این زبان آشنایی دارید.

 

فهرست مطالب:

 

برای آگاهی از سطح آشنایی با زبان انگلیسی، اکثر آموزشگاه‌ها، آزمون‌هایی را با عنوان آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی برگزار می‌کنند تا بدانیم از چه سطحی باید شروع کنیم و میزان مهارت ما در زبان انگلیسی چقدر است. با این وجود، بسیاری از داوطلبان نمی‌دانند که چه نوع سوالاتی در این آزمون پرسیده می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: مهمترین آزمون ها و مدارک زبان انگلیسی

بهترین سوالات استاندارد تعیین سطح زبان انگلیسی

 

آزمون تعیین سطح انگلیسی در دو مرحله کتبی و شفاهی انجام می‌شود و پس از گذراندن دو مرحله، سطح زبان آموز مشخص می‌شود اما قبل از این که زبان آموز در این آزمون شرکت کند باید به آمادگی لازم دست یابد. آشنایی و مطالعه نمونه سوالات تعیین سطح باعث موفقیت داوطلب در آزمون می شود.  در اکثر آموزشگاه ها، سوالات تعیین سطح زبان از بخش های مختلف شنیداری یا listening، خواندن یا reading‌، نوشتاری یا writing و گفتاری یا speaking است. بنابراین، در این مقاله شما را با بهترین سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی آشنا می‌کنیم.

 

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی چیست؟

یک آزمون تعیین سطح انگلیسی، مهارت داوطلب را در جنبه‌های مختلف زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند. این جنبه‌ها شامل آزمایش درک خواندن و نوشتن، ارتباط کلامی، گرامر، استدلال و واژگان داوطلب می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

هنگام برگزاری یک آزمون تعیین سطح انگلیسی، مسئولان آزمون به چهار مهارت مهم گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن توجه می‌کنند. این چهار مهارت شامل همه عناصر تشکیل دهنده یک زبان است و یک زبان آموز باید در هر چهار زمینه میزان توانایی خود را نشان دهد. این چهار بخش عبارتند از:

 

۱. مهارت گوش دادن یا شنیداری (Listening)

مهارت گوش دادن توانایی داوطلب را برای درک زبان به صورت گفتاری آزمایش می‌کند. این بخش از آزمون شامل توانایی یک زبان آموز در درک تفاوت‌های ظریف، شیوه‌های بیان شفاهی، لهجه‌ها و به کار بردن اصطلاحات مختلف است. به طور کلی، گوش دادن مهم‌ترین مهارت انگلیسی و یک نیاز اساسی برای یک داوطلب جهت برقراری ارتباط موثر است. Listening یک مهارت نسبتا آسان برای ارزیابی در آزمون انگلیسی شما است. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تعیین مهارت‌های شنیداری داوطلب این است که از آنها بخواهیم به یک فایل صوتی از پیش ضبط‌ شده به زبان انگلیسی گوش دهند و به دنبال آن سؤال‌های اضافی برای ارزیابی میزان درک مکالمه و اقدامات مورد نیاز از آن‌ها بپرسند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت لیسنینگ (listening) زبان انگلیسی

مهارت شنیداری

 

۲- مهارت صحبت کردن یا گفتاری (Speaking)

مهارت‌های مکالمه انگلیسی توانایی داوطلب برای حفظ ساختار جملات، تلفظ و لحن صحیح، بیان واضح، واژگان قوی و توانایی انجام مکالمه با اطمینان است. مانند گوش دادن، صحبت کردن به زبان انگلیسی یک مهارت حیاتی است که در تمام جنبه‌های فعالیت‌های روزمره مورد نیاز است از بحث در مورد نیازهای ضروري و تا محيط كار.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت مکالمه (speaking) زبان انگلیسی

مهارت صحبت کردن

 

۳- مهارت خواندن (Reading)

یک آزمون مهارت خواندن انگلیسی، درک و تفسیر داوطلب از اطلاعات نوشتاری را ارزیابی می‌کند. این بخش شامل درک معنای کلمات و زمینه گفتگوها می شود. روش‌های مختلفی برای ارزیابی درک مطلب داوطلبان وجود دارد به طور مثال ارائه یک متن نوشتاری به زبان آموز و درخواست از آن‌ها برای يافتن یک پاسخ مناسب،همچنین می‌توان دستور زبان و علائم نگارشی آنها را ارزیابی کرد، این كار به آزمون گيرندگان وضوح بیشتری از توانایی داوطلب در تجزیه معنای زبان و درک آن می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت ریدینگ (reading) زبان انگلیسی

مهارت خواندن

 

۴- مهارت نوشتاری ( Writing )

مهارت نوشتاری انگلیسی به توانایی یک داوطلب برای ساختن جملات مختصر و واضحی اشاره دارد که از نظر ساختاري درست بوده و معنی داشته باشد و از دستور زبان و علائم نگارشی صحیح استفاده کند. مهارت نوشتاری انگلیسی را با درخواست از داوطلبان برای تکمیل سؤالات مختلف که گرامر، املا و نگارش آنها را آزمایش می‌کند، ارزیابی مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت رایتینگ (writing) زبان انگلیسی

 

سوالات تعیین سطح زبان انگلیسی

پس از گذراندن آزمون کتبی، نوبت به آزمون شفاهی می‌رسد که سوالاتی از سطح ساده تا دشوار از داوطلب پرسیده می‌شود که او موظف به پاسخ دهی به آن‌ها است. پاسخ‌هایی که داوطلب به متصدی آزمون می‌دهد، نقش تعیین کننده‌ای در سطح قبولی او دارد.
سوالات آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی از سطح ساده‌تر شروع می‌شود و پس از این که داوطلب توانست به آن‌ها پاسخ دهد به سراغ سوالات دشوارتر که نیاز به واژگان تخصصی‌تر دارد، می‌روند.
سوالات تعیین سطح

 

سوالات از مبتدی به پیشرفته

۱- سوالاتی در ارتباط با مشخصات فردی

متصدی آزمون در ابتدا شروع به پرسیدن سوالات ساده‌تر می‌کند و از داوطلب می‌خواهد که خود را به طور کامل معرفی کند و در مورد نام، نام خانوادگی، محل زندگی، شغل و رشته تحصیلی خود توضیح دهد. برای شروع معرفی، داوطلب بهتر است از جملات زیر استفاده کند:

Answers:
My name is …….
I am from…..
I live in…….
I am a…….(your job)
I am ………. Years old.
در این بخش سوالات کامل‌تری نیز از داوطلب پرسیده می‌شود که عبارتند از:
Question:What is your name?
A:my name is ……….
Q:where do you come from?
A: I am from……
Q: which city do you live?
A: I live in……
Q: how old are you?
A: I am ……… years old
Q: What’s your profession/occupation?
A: I am…..
نکته قابل ذکر این است که در پاسخ به این سوالات بهتر است که داوطلب، زمان حال ساده را به کار ببرد. نمونهای از این زمان در پاسخ دهی به شرح زیر است:

I study at…
My job is…
I work at…

سوالاتی در ارتباط با مشخصات فردی

۲- سوالات مرتبط با خانواده

Q: Is your family large or small?
Answer: I have a ………. Family.

Q: How many members are in your family?
A:there are ………. members in my family.

Q: Do you live alone or with your parents?
A:yes, I live with my parents.

سوالات مرتبط با خانواده

 

۳- سوالات مربوط به سرگرمی

What is an interesting hobby for you?
نمونه جواب:
My favorite hobbies are swimming and playing piano. I also do a little workout every day. I’m always taking care of my health.
جواب دیگر:

One of my favorite activities is painting. It increases my creativity. Also, I spend one hour a day for swimming. It makes me relaxed.

 

بهتر است برای پاسخ به این سوالات از زمان حال ساده و در برخی از موارد حال کامل استفاده کنید. دیگر سوالاتی که در اکثر آزمونهای تعیین سطح زبان انگلیسی پرسیده می‌شود مربوط به کارهای روزمره، ویژگی‌های شخصیتی، برنامه آینده و سفر است.

 

۴- صحبت در مورد اهداف یا آینده

Q: What is your goal for the future?
در این بخش، آزمونگر از شما می‌خواهد که بگویید چه اهداف یا برنامه‌هایی برای آینده خود دارید. برای پاسخ به این سوال، داوطلب بهتر است از برنامه ۵ سال آینده خود صحبت کند.
“In five years, I’d love to be a computer engineer with successful end-to-end project management experience under my belt as I look to grow into a more senior market engineer role.”

 

۵- سوال در مورد رشته تحصیلی خود و اعضای خانواده

Q: What do you and your parents do?
در این مرحله از شما خواسته می‌شود که در مورد رشته تحصیلی خود و اعضای خانوادتان که معمولا پدر و مادرتان است صحبت کنید‌. به طور معمول برای مادرانی که خانه دار هستند واژه household استفاده می‌شود‌. برای مقاطع تحصیلی نیز کارشناسی bachelor و کارشناسی ارشد master استفاده می‌شود‌‌. نمونه پاسخ اینگونه است:
I have a bachelor’s degree in civil engineering from Amir Kabir University. My mother is a household and my father is a teacher.

 

۶- سوال در مورد کارهای روتین و روزمره

Q: What do you do during the day?
آزمونگر از شما سوالاتی مرتبط با کارهای روزمره و معمول زندگیتان می‌پرسد تا میزان مهارت و آشنایی شما با واژگان زبان انگلیسی و ساختار گرامری را بسنجد. همچنین می‌خواهد ببینید که یک فرد بیکار هستید یا برای زمان خود برنامه ریزی می‌کنید.
A: During the day, I read books in addition to resting
Also, I go for walks.

 

سوالات سطح متوسط تا پیشرفته

۱- سوال در مورد نقاط قوت و ضعف و ویژگی‌های شخصی

پاسخ به سوالاتی در مورد نقاط قوت و ضعف از سوالات سطح متوسط تا پیشرفته است. پاسخ این سوالات کاملا به خودتان بستگی دارد. بنابراین، می‌توانید از واژگان مختلف استفاده کنید و مهارت خود را در زبان انگلیسی نشان دهید. سعی کنید از واژگان منفی استفاده نکنید. به طور مثال به جای این که بگویید، زمانی که نمی‌توانم کاری را به درستی انجام دهم دچار استرس می‌شوم، بگویید برای کار خود ارزش زیادی قائل هستم و انجام نشدن آن باعث ناراحتی و دلهره‌ام می‌شود.

پاسخ به سوالات مربوط به نقاط قوت عبارت است از:
A: I am very responsible and I try to do my work on time. I am also very careful in my work.

 

۲- سوالات مربوط به دلیل یاد گرفتن زبان انگلیسی

Q: What is the reason for your interest in English?
با وجود این که این سوال ممکن است برای شما آسان به نظر برسد اما نحوه بیان آن و استفاده از واژگان مختلف می‌تواند سطح شما را نشان دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از واژگان تخصصی‌تر استفاده کنید.
A: I am very interested in English language and that is why I want to learn it completely so that I can become a language teacher.

سوال در مورد نقاط قوت و ضعف و ویژگی‌های شخصی

 

سوالات سطح پیشرفته

سوالات چالشی و دشوار

Q: How do you define success?
همانطور که می‌دانید، سوالات مختلفی هستند که می‌توانند به عنوان سوالات چالشی در نظر گرفته  شوند و هر آزمونگر به دلخواه یک سوال چالشی برای شما در نظر می‌گیرد. به طور مثال موفقیت از نظر شما به چه معنا است.
A: In my opinion, success is trying to reach your goals and knowing that you have done your best.

 

نکات مهم قبل از شرکت در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

  • بهتر است داوطلب قبل از شرکت در آزمون تعیین سطح، علاوه بر آشنایی با سوالات آزمون، از تجربیات افراد دیگری که قبلا در این آزمون شرکت کرده اند استفاده کند و با آنها مشورت کند.
  • همچنین، مدرسان آموزشگاه‌ها قبل از شروع آزمون توصیه‌هایی را به داوطلبان می‌کنند که توجه به آن‌ها کمک زیادی به شرکت کنندگان می‌کند.

 

  • عدم استرس و داشتن اعتماد به نفس کافی نیز دقت داوطلب را در جلسه آزمون افزایش می‌دهد و باعث موفقیت او می‌شود‌.
  • یکی از موارد مهم دیگر، مدیریت زمان در آزمون است. با کنترل زمان در آزمون تعیین سطح از اتلاف وقت در پاسخ گویی جلوگیری می‌شود و می‌توان به تمامی سوالات آزمون پاسخ داد‌. جهت کمک به مدیریت زمان می‌توان در آزمون‌های آنلاین طراحی شده مشابه آزمون تعیین سطح موجود در سایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کرد. این آزمون‌های آنلاین، زمان و سوالات مشخصی دارند که جلسه آزمون تعیین سطح را برای داوطلب شبیه سازی می‌کنند‌.

 

سخن پايانی

انگلیسی پرمخاطب ترین زبان در جهان است. به همين دليل، داوطلبان در سراسر جهان به دنبال فرصت‌هایی برای يادگيري اين زبان هستند. بنابراين، قبل از شركت در كلاس خصوصي زبان انگليسی بايد در آزمون تعيين سطح اين زبان شركت كرد.

آشنايي با بهترين سوالات استاندارد تعيين سطح زبان انگليسي كمك زيادي به داوطلب مي‌كند تا با آمادگي قبلي در جلسه آزمون حضور يابد و در سطح بالايي پذيرفته شود. پس در یک جمله باید گفت که آشنایی با نمونه سوالات استاندارد و رایج آزمون تعیین سطح که در اینترنت یافت می‌شود می‌تواند کمک زیادی به داوطلب کند‌. همچنین استفاده از منابع معتبر و تمرین و تلاش مستمر نیز نقش مهمی در موفقیت زبان آموز دارد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۹ / ۵. تعداد نظرات ۲۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *