کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

کلاس خصوصی آیلتس یا کلاس گروهی؟ کدام یک برای من مناسب است؟

۵
(۴)

راه‌های بسیاری برای آمادگی آزمون آیلتس وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کسب نمره‌ی بهتر در آزمون بهره ببرید.
می‌توانید به پادکست‌های انگلیسی گوش دهید که مهارت لیسنینگ شما را تقویت می‌کنند یا فیلم‌ها و سریال‌های مخصوص تقویت آیلتس را تماشا کنید که سطح زبان شما را تقویت می‌کنند.
همچنین می‌توانید در کلاس‌ خصوصی آیلتس یا کلاس‌های گروهی آن شرکت کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

اگر قصد شرکت در کلاس‌های آمادگی آیلتس را داشته باشید، یکی از موارد مهم، انتخاب نوع کلاس است. کلاس خصوصی یا گروهی؟ کدام یک برای آیلتس مناسب تر است؟

 

آیا شرکت در کلاس‌های آیلتس ضرورت دارد؟

اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، دو گزینه پیش رویتان است:

  • می‌توانید به صورت خودآموز به یادگیری بپردازید
  • یا از یک کلاس آمادگی آیلتس استفاده کنید.

اگر قصد دارید سریع‌تر به نمره‌ی ایده‌آلی که در ذهن دارید برسید، شرکت در یک کلاس آموزشی برای شما بسیار مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آیلتس چیست؟ همه چیز در مورد آزمون آیلتس

شرکت در کلاس‌های آمادگی آیلتس مزایای به خصوصی برای شما دارد.

  • اولین مزیت این کار، داشتن یک نقشه‌ی راه مشخص برای طی کردن مسیر یادگیری است. ثبت‌نام در کلاس آیلتس برای شما تعهد ایجاد می‌کند که در کلاس‌ها حاضر شده و تمرینات خود را به صورت منظم انجام دهید.
  • اگرچه آمادگی برای آزمون آیلتس به کمک منابع خودآموز کاری مقرون به صرفه است، اما برای استفاده‌ی بهینه از زمانی که دارید، شرکت در یک کلاس به بهترین نحو به شما در مدیریت زمانتان کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کلاس خصوصی تقویت آیلتس

 

از طرفی برای هر چیزی هزینه کنید، اهمیت بیشتری به آن خواهید داد. بنابراین با پرداخت هزینه‌ی دوره‌ی آمادگی آیلتس می‌توانید خود را در موقعیتی قرار دهید که نسبت به عملکرد خود رضایت بیشتری داشته باشید.

  • اگر به دنبال یک استراتژی موثر و صحیح برای کسب موفقیت در آزمون آیلتس هستید، بهتر است از یک معلم زبان کمک بگیرید.
اگر اولین بار است که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، می‌توانید روش‌های کارآمد پاسخگویی به سوالات آزمون را از مدرسان باتجربه‌ی زبان انگلیسی در هایتاکی بیاموزید.

 

مزایای کلاس خصوصی آیلتس

 

۱. یادگیری آسان‌تر و موثرتر

خلوت بودن یک کلاس خصوصی برای شما این موقعیت را فراهم می‌کند که روش‌ها و منابع مختلف را به همراه استاد زبانتان امتحان کنید تا بهترین گزینه را برای یادگیری خود بیابید. این کار یادگیری را برای شما ساده‌تر و موثرتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی زبان چیست؟ اهداف، مزایا و معایب

 

۲. سرعت پیشرفت بیشتر

از آنجایی که در یک کلاس خصوصی شما تنها زبان‌آموز هستید، امکان پیشرفت سریع‌تر برای شما وجود دارد؛ چرا که در یک کلاس خصوصی، تمام توجه مدرس روی یادگیری و نقاط ضعف و قوت شماست.

میزان پیشرفت زبان آموز در کلاس خصوصی آیلتس

 

مثلاً اگر مهارت صحبت کردن شما ضعیف‌تر از سایر مهارت‌هایتان باشد، مدرستان انرژی بیشتری روی یادگیری مهارت صحبت کردن برای شما می‌گذارد و زمان کلاستان را متمرکز بر یادگیری همین موضوع می‌کند.
این ویژگی، به ویژه زمانی که برای هدفی خاص مانند آزمون آیلتس یا یک مصاحبه‌ی کاری به کلاس زبان می‌روید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مقالات مرتبط:

 

۳. انعطاف بیشتر کلاس‌ها

یک مزیت کلاس خصوصی، علی‌الخصوص اگر به صورت آنلاین باشد، انعطاف بیشتر آن نسبت به کلاس‌های سنتی و گروهی است.

شما در هایتاکی می‌توانید شخصاً زمان کلاستان را از بین زمان‌های خالی مدرستان انتخاب کنید و یا اگر به هر دلیلی نتوانید در کلاس شرکت کنید، کلاستان را به زمان دیگری موکول کنید. پس در هر صورت کلاستان را از دست نخواهید داد.

کلاس های خصوصی و گروهی آیلتس

 

۴. صرفه جویی در هزینه و زمان

از آنجایی که با شرکت در یک کلاس خصوصی سرعت یادگیری شما بالاتر می‌رود، در مدت زمان کمتری می‌توانید به یک سطح مشخص از زبان انگلیسی برسید. ضمناً تمام زمان مدرس در اختیار شماست! در نتیجه هم در هزینه و هم در زمانتان به بهترین نحو صرفه‌جویی می‌شود.

 

کلاس خصوصی آیلتس برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

اگر قصد دارید در یک مدت زمان کم برای گرفتن نمره‌ی بهتر در آزمون آیلتس آماده شوید، کلاس خصوصی انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. هم سریع‌تر پیشرفت می‌کنید و هم راحت‌تر به هدفتان دست پیدا می‌کنید.

بیشتر بخوانید: حداقل نمره زبان انگلیسی برای مهاجرت چقدر است؟

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، شخصیت خودتان است.
اگر فردی درون‌گرا هستید و یادگیری به صورت تک نفره برای شما راحت‌تر است، کلاس خصوصی آیلتس برای شما مناسب‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

 

مزایای کلاس گروهی آیلتس

 

۱. مکالمه‌ی بیشتر، لیسنینگ و اسپیکینگ بهتر

با وجود حتی یک زبان‌آموز دیگر در کلاس خود، می‌توانید از مکالمات بیشتری که در کلاستان جریان می‌یابد، برای بهبود مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ خود بهره ببرید. این کار به شما در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی کمک شایانی می‌کند.

مزایای کلاس های آیلتس

مقالات مرتبط:

 

۲. در کلاس‌های گروهی از بقیه هم یاد می‌گیرید

کلاس های گروهی می‌توانند برای شما بسیار مفید و سرگرم‌کننده باشند! شما  به نظرات سایر زبان‌آموزان گوش می‌دهید و از اشتباهات یکدیگر درس می‌گیرید.
این کلاس‌ها می‌توانند برای همه‌ی زبان‌آموزان در گروه‌های سنی مختلف مفید باشند، به شرط اینکه به یادگیری در یک جمع علاقه‌مند باشید.

 

۳. نظم بیشتر

از آنجایی که به‌جز شما افراد دیگری نیز در کلاس گروهی حضور دارند، به تنهایی قادر به لغو کردن کلاستان نخواهید بود.
این موضوع به شما کمک می‌کند که نظم بیشتری به برنامه‌ی خود بدهید و تعهد بیشتری به یادگیری و آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس داشته باشید.

 

۴. هزینه‌ کمتر

کلاس‌های گروهی همواره هزینه‌ی کمتری نسبت به کلاس خصوصی داشته‌اند، اما باید توجه داشته باشید که سرعت پیشرفت در یک کلاس گروهی کمتر از یک کلاس خصوصی است.
درنتیجه دوره‌ها و ترم‌های بیشتری باید به صورت گروهی بگذرانید تا به سطح مورد نظرتان دست پیدا کنید.

مزایای شرکت در کلاس های گروهی زبان انگلیسی

 

کلاس گروهی آیلتس برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

اگر آمادگی برای آزمون آیلتس چیزی نیست که نیاز باشد سریع‌السیر به آن برسید و یا سطح زبانتان به قدری بالاست که نیاز به یادگیری موارد زیادی ندارید، کلاس خصوصی نیز به گزینه‌های شما اضافه می‌شود.

همچنین اگر فردی اجتماعی هستید و یادگیری در یک جمع چند نفره برای شما جذاب‌تر است، پس کلاس گروهی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

اما باز هم یادآوری می‌کنیم که تصمیم‌گیرنده‌ی نهایی خودتان هستید.

 

مهم‌ترین تفاوت‌های کلاس گروهی و کلاس خصوصی آیلتس

این تفاوت‌ها در حوزه‌های مختلف عبارتند از:

 

تعداد شاگردان

اولین تفاوت این دو کلاس در تعداد شاگردان آن است. کلاس خصوصی اغلب یک یا دو نفره هستند، در حالی که در کلاس‌های گروهی بیش از ۲ نفر زبان‌آموز هستند.

 

تفاوت در زمان و هزینه

اگر شما به دنبال آمادگی برای آزمون آیلتس در کمترین زمان ممکن هستید، می‌توانید در یک کلاس خصوصی ثبت‌نام کنید. اما اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آیلتس را دارید و وقت زیادی نیز تا آزمون دارید، می‌توانید هزینه‌ی کمتری بپردازید و در کلاس‌های گروهی شرکت کنید.

بنابراین بارزترین تفاوت‌های کلاس خصوصی و گروهی آیلتس در تعداد نفرات، هزینه‌ی دوره، سرعت یادگیری شما و برنامه‌ی آموزشی که مدرس به زبان‌آموزان می‌دهد، است.

تفاوت‌های کلاس گروهی و کلاس خصوصی آیلتس

 

تمرکز و انرژی بیشتر استادها

تفاوت دیگر کلاس خصوصی و گروهی آیلتس در تمرکز استاد بر روی یادگیری و پیشرفت زبان‌‌آموزان است.
در کلاس خصوصی همه‌ی توجه و تمرکز استاد بر روی یادگیری یک زبان‌آموز است. ضمناً در یک کلاس گروهی، شما علاوه بر مدرس زبان، نکاتی از سایر زبان‌آموزان می‌آموزید که آن هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

کلاس خصوصی یا گروهی؟ کدام یک برای آیلتس مناسب تر است؟

در نهایت چطور بفهمیم شرکت در کدام کلاس برای ما مناسب‌تر است؟

انتخاب کلاس خصوصی یا گروهی بستگی به خود زبان‌آموزان و روحیات آن‌ها دارد. بررسی تفاوت‌های این دو نوع کلاس به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند. البته قطعاً آزمون آیلتس آزمون بسیار مهمی است و بهتر است تصمیم منطقی بگیرید.

ضمناً شما باید ببینید که چطور درس‌هایتان را بهتر یاد می‌گیرید؟ در کدام نوع کلاس عموماً عملکرد بهتری دارید؟ آیا در یک جمع یادگیری شما بهتر است یا به صورت خصوصی؟ اهمیت یادگیری سریع آزمون آیلتس برای شما چقدر است؟

کلاس خصوصی یا گروهی؟

 

در کلاس آنلاین آیلتس شرکت کنم یا کلاس حضوری؟

هر دو کلاس آنلاین و حضوری از چارچوب آموزشی یکسانی پیروی می‌کنند. اما شرکت در یک کلاس آنلاین انعطاف بیشتری هم برای زبان‌آموزان و هم معلمان دارد. چرا که زمان و مکان دست خودتان است.

می‌توانید بدون خارج شدن از منزل یا حتی زمانی که در سفر هستید، در هر کلاسی که دوست دارید ثبت‌نام و شرکت کنید. ضمناً با شرکت در یک کلاس آنلاین، در وقت و هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید و زمان بیشتری برای یادگیری خواهید داشت.

از آنجایی که در دهه‌ی اخیر تمایل به شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین به وضوح بیشتر شده است، پلتفرم‌های فراوانی مانند هایتاکی برای برگزاری کلاس به صورت آنلاین طراحی شده‌اند. کافی است در یکی از این پلتفرم‌ها ثبت‌نام کنید.

البته بعضی از افراد تمایل بیشتری به کلاس‌های رو در رو و حضوری دارند و این روش را برای یادگیری خود موثرتر می‌دانند. نکته‌ی حائز اهمیت این است که در هایتاکی می‌توانید کلاس حضوری نیز برای خود انتخاب کنید.

در کلاس آنلاین آیلتس شرکت کنم یا کلاس حضوری؟

 

چطور در کلاس‌های آمادگی آیلتس هایتاکی ثبت‌نام کنیم؟

شما می‌توانید با ورود به پلتفرم هایتاکی، پروفایل اساتید زبانی که در آموزش مفاد آزمون آیلتس تخصص دارند را بررسی کنید و هزینه‌ی برگزاری هر جلسه کلاس را نیز بررسی کنید.
حتی اگر تمایل داشته باشید می‌توانید از استاد مورد نظرتان بخواهید که یک جلسه کلاس آزمایشی رایگان برایتان برگزار کند و سپس تصمیم‌گیری کنید.

هایتاکی؛ پلتفرم برگزاری کلاس های خصوصی زبان های خارجی به صورت آنلاین و حضوری

 

سخن پایانی

انتخاب نوع کلاس و رفتن یا نرفتن به آن یک تصمیم شخصی و اساسی در پروسه‌ی یادگیری و شرکت در آزمون آیلتس است.

به خاطر داشته باشید که در کنار یک مدرس که تمام توجه‌اش بر روی یادگیری شخص شماست، می‌توانید با سرعت بیشتری مسیر یادگیری را طی کنید. کافی است در مسیر قدم بگذارید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *