کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۷۶ تا از بهترین منابع تقویت لیسنینگ آزمون آیلتس؛ کتاب، پادکست، فیلم و اپ

۵
(۱)

یکی از قسمت های مهم و گاهی دشوار برای داوطلبان آزمون آیلتس، بخش لیسنینگ می باشد، که نیاز به تمرین زیادی دارد؛ به خصوص که در بخش لیسنینگ لهجه های متفاوتی را خواهید شنید، بنابراین شما باید با لهجه های متفاوت آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارید و نمره دلخواه خود را کسب کنید.

 

فهرست مطالب:

 

منابع تقویت لیسنینگ آیلتس

در این مقاله قصد داریم به شما راهکارهایی را ارائه دهیم تا بتوانید لیسنینگ خود را تقویت کنید. منابع گوناگونی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، کتاب ها، پادکست ها، فیلم ها و حتی اپلیکیشن های مختلفی وجود دارند که کمک بسیار خوبی برای ارتقای سطح لیسنینگ شما هستند. در این مقاله منابع بسیار ارزشمندی را در راستای موفقیت هر چه بیشتر شما دراختیارتان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس

 

کتاب های تقویت مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

بیشتر کتاب های مرتبط با لیسنینگ دارای فایل های صوتی نیز می باشند و در بسیاری از آنها نکات و تکنیک های مرتبط با پاسخگویی به سوالات را بیان می کنند که بسیار راهگشا و کمک کننده می باشند. در اینجا تعدادی از کتاب های مورد نیاز و مفید برای آزمون آیلتس را عنوان می کنیم برای اینکه به لیست کامل کتاب ها دسترسی داشته باشید به شما پیشنهاد می شود که مقاله مربوط به ” بهترین کتاب های تقویت لیسنینگ آزمون آیلتس” را مطالعه بفرمایید.

 

۱. کتاب Tactics For Listening

Tactics For Listening

مجموعه سه تایی که برای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته در نظر گرفته شده است، شامل فایل های صوتی است که با توجه به آنها باید سوالات موجود در کتاب ها را پاسخ دهید. این کتاب ها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند و لهجه آن آمریکایی می باشد. این کتاب ها به عنوان یکی از بهترین منابع تقویت لیسنینگ آیلتس معرفی می شوند.

 

۲. کتاب Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

در این کتاب بیش از ۱۰ سخنرانی درباره آزمون لیسنینگ آیلتس خواهید شنید که استراتژی های پاسخگویی به سوالات و تکنیک های مختلف آزمون را برای شما شرح می دهد و همچنین می توانید نمونه آزمون ها را هم با پاسخ در کتاب داشته باشید.

 

۳. کتاب Collins Listening for IELTS

کتاب Collins Listening for IELTS

برای دوستانی که به دنبال کسب نمره ۶ به بالا در آزمون آیلتس هستند این کتاب گزینه خوبی است. این کتاب با داشتن توضیحات جامع و همچنین پاسخ های کامل به نمونه آزمون های واقعی یه منبع خودخوان بسیار خوب برای آمادگی آزمون آیلتس می باشد.

بیشتر بخوانید:

 

۴. کتاب Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills 4.5 – ۶.۰

کتاب Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills 4.5 – 6.0

اگر هدفتان از شرکت در آزمون آیلتس کسب نمره ای بین ۴.۵ تا ۶ است، با عمل کردن به تاکتیک ها و استراتژی های این کتاب و همچنین گوش دادن مرتب به فایل های صوتی آن به هدف خود دست خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

 

۵. کتاب Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS 6.0 – ۷.۵

کتاب Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS 6.0 – 7.5

یک کتاب خود خوان برای کسب نمره آیلتس بین ۶ تا ۷.۵ که با تقویت مهارت زبانی شما کمک می کند بهترین نتیجه را بگیرید‌. سوال و جواب های دقیق و روشن آن را به یک منبع معتبر تبدیل کرده است.

 

۶. کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

با کمک این کتاب شما دامنه لغات و سطح گرامر خود را نیز می توانید افزایش دهید، راهنمایی های قدم به قدم آن و تنوع موضوعی این کتاب را برای داوطلبانی که تصمیم دارند نمره بالا ۶.۵ بگیرند، مناسب کرده است.

 

۷. کتاب ۱۵Days’ Practice for IELTS Listening

کتاب 15Days’ Practice for IELTS Listening

همانطور که از نام کتاب می توانید حدس بزنید این کتاب برای کسانی که وقت کمی دارند و امتحان آنها نزدیک است مناسب می باشد. راهنمایی های گام به گام برای آمادگی آزمون لیسنینگ، هم جنرال و هم آکادمیک به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کدام آزمون آیلس را بدهم، آکادمیک یا جنرال؟

 

۸. کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume

کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume

مجموعه آزمون های واقعی آیلتس که همیشه به روز می شوند و شما می توانید جدیدترین سوالات را در این سری از کتاب ها ببینید و تمرین کنید، این کتاب ها فرمت دقیق آزمون آیلتس را برای شما توضیح می دهد، به خصوص برای کسانی که اولین می خواهند آزمون دهند با شکل آزمون آشنا می شوند.

 

۹. کتاب GET READY FOR IELTS LISTENING

GET READY FOR IELTS LISTENING

این کتاب برای کسانی که سطح زبانی بالایی ندارند مناسب است، یعنی سطح pre-intermediate، با کمک آن می توانید سطح دایره لغات خود را افزایش دهید و با تکنیک های آزمون لیسنینگ آیلتس آشنا شوید. در بخش انتهایی هم نمونه سوالات آزمون قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین موضوعات برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح متوسط

 

۱۰. کتاب Tune In

کتاب Tune In

این کتاب برای افراد مبتدی تا سطح متوسط طراحی شده است و چون در آن تنوع موضوعات وجود دارد و همچنین از انگلیسی روزمره استفاده شده، می توانید انگلیسی طبیعی را یاد بگیرید و درک کنید. تمرکز کتاب روی دو بخش اساسی لیسنینگ، یکی درک آنچه افراد می گویند و دیگری پیامی که می خواهند منتقل کنند، این کتاب برای یادگیری پایه ای لیسنینگ توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: جملات ساده و کاربردی روزمره برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۱. کتاب REAL LISTENING AND SPEAKING (1,2,3,4)

کتاب REAL LISTENING AND SPEAKING (1,2,3,4)

اگر فکر می کنید در قسمت اول آزمون لیسنینگ ضعف دارید و نیاز دارید اطلاعات و تمرین بیشتری در این بخش داشته باشید، این کتاب بسیار سودمند خواهد بود که در چهار سطح مقدماتی تا پیشرفته به شما در پیشرفت سطح لیسنینگ کمک می کند‌

 

۱۲. کتاب Listen Here

کتاب Listen Here

به علت تنوع موضوعی این کتاب برای بخش دوم آزمون آیلتس بسیار مناسب می باشد، با استفاده از مطالب جذاب و موضوعات پرتکرار در آزمون آیلتس خواهید توانست لیسنینگ خود را به سطح قابل قبولی برسانید.

 

۱۳. کتاب IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

کتاب IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

یکی از بهترین کتاب های آزمون آیلتس می باشد که شامل آزمون های به روز می باشد و چون به صورت کتاب الکترونیکی است خیلی سریع به روز می شود و شما می توانید آخرین سوالات آزمون لیسنینگ را در اختیار داشته باشید و سوالات توسط متخصصین این حوزه پاسخ داده شده اند و برای افزایش سطح لیسنینگ برای آزمون آکادمیک بسیار سودمند هستند.

 

۱۴. کتاب IELTS (General) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

کتاب IELTS (General) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

 

مانند کتابی که برای آزمون آکادمیک توضیح داده شد، این با سوالات آزمون جنرال به شما کمک می کند که در این آزمون نمره دلخواه خود را کسب کنید.

 

۱۵. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

تمرکز این کتاب روی افزایش مهارت ها و استراتژیهای پاسخگویی به سوالات است ، با بیان نکات کلیدی مختلف و همچنین راهنمایی های گام به گام به شما در کسب نمره بالای کمک زیادی می کند. این کتاب مناسب داوطلبان آزمون آکادمیک و جنرال است.

 

۱۶. کتاب Cambridge IELTS

سری کتاب های کمبریج آیلتس شامل آزمون های واقعی آیلتس همراه با پاسخ می باشند که شما را دقیقا در شرایط امتحان قرار می دهد و تمرین بسیاری خوبی برای کاهش استرس و آمادگی برای آزمون است. بهتر است از جلد دهم به بعد آن را تمرین کنید.

کتاب Cambridge IELTS

 

پادکست های تقویت مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

یکی از منابع بسیار عالی برای تقویت لیسنینگ گوش دادن مداوم به پادکست هاست. از مزایای پادکست ها این است که موضوعات بسيار متنوعی دارند و شما می توانید در هر زمینه ای که علاقمند هستید و یا نیاز دارید که اطلاعات و یا واژگان خاصی را بدانید به پادکست های مربوط به آن گوش می دهید و مهارت خود را افزایش می دهید.

در اینجا گلچینی از بهترین پادکست‌ها را برای شما جمع آوری کرده ایم ، برای اینکه به لیست کامل پادکست ها دسترسی داشته باشید می توانید مقاله ” بهترین پادکست‌های تقویت لیسنینگ آیلتس ” را مطالعه بفرمایید.

بیشتر بخوانید:

 

۱. پادکست Unlocking us

پادکست Unlocking us

پادکستی مکالمه محور که جنبه روانشناسی  دارد؛ تمام تجربه های انسان مورد بررسی قرار می گیرید و عمق وجود انسان را کاوش و رمزگشایی می کند تا انسان بتواند زندگی کند، عاشق شود تا بتواند بهتر زندگی کند.

 

 

۲. پادکست Dare to lead

پادکست Dare to lead

این پادکست بر اساس کتابی با همین نام اثر برنی براون است؛ بخشی از آن به صورت مکالمه با رهبران بزرگ جهان و بخشی به صورت گوینده تک می باشد. همانطور که کتاب برنی جزو پر فروش ترین ها بود، این پادکست هم طرفداران بسیاری دارد.

 

 

۳. پادکست Hidden brain

پادکست Hidden brain

در این پادکست شما داستان هایی را می شنوید که مبنای علمی دارند و در آن الگوهایی را کشف می کند که به صورت ناخودآگاه رفتارها و فرایندهای فکری را هدایت می کند.

 

 

۴. پادکست Ten Present Happier

پادکست Ten Present Happier

بر اساس کتابی از دن هریس، بر طبق آموزه های این پادکست شما یاد می گیرید که شادی و شاد بودن یک مهارت است و شما می توانید آن را بیاموزید.

 

 

۵. پادکست Stuff You Should Know

پادکست Stuff You Should Know

تنوع موضوعی این پادکست بسیار جالب توجه است؛ به همین دلیل یکی از بهترین پادکست‌ها برای افزایش اطلاعات عمومی، دامنه واژگان و ساختار گرامری جملات است؛ که همه اینها کمک می کنند تا سطح لیسنینگ خود را ارتقا دهید.

 

 

۶. پادکست Super Soul

پادکست Super Soul

اساس این پادکست برنامه تلویزیونی Super Soul می باشد، که در آن با شخصیت های مختلف مانند نویسندگان کتاب های پرفروش، رهبران فکری، فلاسفه و… مصاحبه شده است تا از طریق شنوندگان خود را بهتر بشناسند و با جهان پیرامون خود ارتباط بهتری برقرار کنند. لهجه های متفاوت این پادکست کمک بزرگی برای کسانی است که قصد دارند آزمون آیلتس بدهند.

 

 

۷. پادکست Wild with Sarah Wilson

پادکست Wild with Sarah Wilsonدر این پادکست سارا ویلسون با فلاسفه، افراد خلاق، شاعران ، دانشمندان و افراد بسیاری صحبت کرده است، هدف او پیدا کردن تازه ترین راه‌ها برای کامل زندگی کردن است. در این سری پادکست ها شما با سوال و جواب های فوق العاده جالب و لهجه های انگلیسی مختلفی روبرو می شوید.

 

 

۸. پادکست Serial

پادکست Serialمبنای این پادکست پرداختن به موضوعات اساسی مانند، عشق و مرگ، عدالت و حقیقت است و داستان هایی مستندی را بر مبنای واقعیت بیان می کند، لهجه آمریکایی آن برای دوستداران این لهجه بسیار جذاب خواهد بود.

 

 

۹. پادکست The Food Programme

پادکست The Food Programmeاین پادکست که با لهجه بریتانیایی است درباره غذا و سلامت آن، مزه ها، چگونگی لذت بردن از خوراکی های مختلف و موضوعاتی خوشمزه ای از این دست می باشد که با گوش دادن به آن ها علاوه بر پیشرفت لیسنینگ به افزایش اطلاعات، دامنه لغات و اصطلاحات شما کمک بسیار زیادی می کند.

 

 

۱۰. پادکست Invisibilia

پادکست Invisibiliaبا گوش دادن به این سری از پادکست ها زندگی خود را متفاوت خواهید دید؛ صحبت در مورد نیروهای نامرئی است که افکار و عقایدتان را شکل می دهند.

 

 

۱۱. پادکست Story corps

پادکست Story corpsدر این سری از پادکست ها شما گفتگو بین دو نفر درباره موضوعات مهم و اساسی زندگی را می شنوید، مانند عشق، زندگی، دوستی و موضوعات بسيار جالب دیگر که با توجه جذاب بودن این گفتگو ها از شنیدن روزانه آن ها خسته نمی شوید و این به پیشرفت لیسنینگ تان کمک زیادی می کند.

 

 

۱۲. پادکست This American Life

پادکست This American Lifeمجری برنامه ها یک روزنامه نگار آمریکایی است که هر هفته به داستان ها و امور روزمره یک فرد آمریکایی می پردازد. تنوع موضوعات، لهجه آمریکایی، آشنایی با رسوم و فرهنگ مردم آمریکا، آشنایی با لغات و اصطلاحات مربوط به هر موضوع از ویژگی های این پادکست ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

۱۳. پادکست S-Town

پادکست S-Townبرای علاقمندان به داستان های رادیویی به خصوص داستان های جنایی، این پادکست گزینه خوبی می باشد، علاوه بر اینکه گفته می شود موضوع داستان بر اساس واقعیت می باشد.

 

 

۱۴. پادکست My IELTS Classroom

پادکست My IELTS Classroomاین پادکست توسط دو نفر از ممتحن های آیلتس تهیه و میزبانی می شود. در هر اپیزود به یک نکته آزمون آیلتس اشاره می کند که علاوه بر به روز بودن، کمتر در کتاب ها به آن پرداخته شده است. قسمت های آموزشی برای استفاده خودآموز و یا کار در کلاس مناسب و معتبر است.

بیشتر بخوانید:

 

۱۵. پادکست Culips

پادکست Culipsیک پادکست جالب با تنوع موضوعی و لهجه ای بسیار زیاد و از این رو بسیار مناسب برای داوطلبان آزمون آیلتس است. گفتگوهایی که کاملا فی البداهه و بدون تمرین قبلی بین متخصصین و یا دوستداران زبان از سراسر دنیا صورت می گیرد.

 

 

۱۶. پادکست Learn English through Listening

پادکست Learn English through Listeningدر صورتی که به تاریخ، به خصوص تاریخ بریتانیا علاقمند هستید این پادکست برایتان بسیار جذاب و جالب توجه خواهد بود. در این پادکست ها درباره تاریخ بریتانیا و حوادثی که در طول تاریخ در این کشور رخ داده است، مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

۱۷. پادکست The History of English Podcast

پادکست The History of English Podcastدر صورتی که به تاریخ، به خصوص تاریخ بریتانیا علاقمند هستید این پادکست برایتان بسیار جذاب و جالب توجه خواهد بود. در این پادکست ها درباره تاریخ بریتانیا و حوادثی که در طول تاریخ در این کشور رخ داده است، مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

۱۸. پادکست Extra Pack of Peanuts

پادکست Extra Pack of Peanutsبرای علاقمندان به سفر و کسانی دوستدار آشنایی با جاهای دیدنی نقاط توریستی دنیا هستند؛ این پادکست برایشان برای جالب خواهد بود. میزبان این پادکست ها یک جهانگرد حرفه ای است که اکثر پیشنهادات حاصل تجربه شخصی خودش و یا جامعه جهانگردی است.

 

 

۱۹. پادکست Football Daily

پادکست Football Dailyاین پادکست مورد استقبال  دوستداران فوتبال قرار خواهد گرفت، اگر علاقمند به اخبار فوتبال و حواشی مربوط به آسان هستید به شما پیشنهاد می کنیم که این پادکست ها را از دست ندهید و در کنار لذت بردن از آن دامنه لغات و اصطلاحات فوتبالی خود را افزایش دهید و در نتیجه شاهد تغییر چشمگیری در سطح لیسنینگ خود خواهید زود؛ لهجه این پادکست بریتانیایی است.

 

 

۲۰. پادکست Historical Blindness

پادکست Historical Blindnessهر قسمت این پادکست داستان یک شخص یا یک حادثه تاریخی است که رازهای پشت پرده هر داستان را بیان می کند که بسیار جذاب و جالب است. با گوش دادن به این داستان‌ها هم لذت خواهید برد و هم سطح لیسنینگ خود را ارتقا می دهید.، داستان ها توسط یک راوی با لهجه آمریکایی بیان می شود.

 

 

فیلم های تقویت مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

یکی از معتبرترین منابع تقویت لیسنینگ آیلتس فیلم ها هستند، به وسیله فیلم ها می توانید دانش زبانی خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید. تنوع لهجه ها و موضوعات، داشتن لغات و اصطلاحات جدید و فراوان  از نکات مثبت فیلم ها هستند. در اینجا لیستی از فیلم های متنوع و زیبا دارای نکات زیادی برای یادگیری هستند را گردآوری کرده ایم، برای اینکه به لیست کامل فیلم ها دسترسی داشته باشید می توانید مقاله مربوط به “بهترین فیلم های تقویت لیسنینگ آیلتس” را مطالعه بفرمایید.

 

۱. فیلم Ambulance

موضوع فیلم بزرگترین سرقت از بانک در لوس آنجلس می باشد، ویل برای درمان همسرش نیازمند پول است، برادر خوانده اش که یک جنایتکار حرفه ای ست، برای تامیین هزینه های پزشکی همسر ویل پیشنهادی به او می دهد که ماجرای اصلی فیلم می باشد. از لهجه آمریکایی این فیلم لذت خواهید برد.

فیلم Ambulance

 

۲. انیمیشن Rumble

در این انیمیشن دختری به نام وینی تصمیم گرفته است به مردم شهرش کمک کند؛ از این رو تمام تلاشش را می کند تا هیولایی با نام استیو را به یک قهرمان تبدیل کند. با توجه به لهجه های متفاوت این انیمیشن مانند استرالیایی، بریتانیایی و دیگر لهجه ها، تمرین بسیار خوبی برای تقویت لیسنینگ شما می باشد.

انیمیشن Rumble

 

۳. فیلم Bullet Train

یک اثر هیجان انگیز بسیار زیبا، که در آن پنج قاتل سوار یک قطار سریع السیر شده اند و آنجاست که آن ها متوجه می شوند همگی به دنبال یک هدف هستند. در این فیلم علاوه بر لهجه آمریکایی با لهجه ژاپنی- انگليسي هم آشنا می شوید.

فیلم Bullet Train

 

۴. فیلم Sonic the Hedgehog 2

از سری داستان های سونیک که علاقمندان خاص خود را دارد، دوستانی که به فیلم های علمی تخیلی و اکشن علاقمند هستند این انیمیشن پیشنهاد می شود، درست است که لهجه این فیلم آمریکایی ست ولی لهجه بریتانیایی را هم در آن خواهید شنید.

فیلم Sonic the Hedgehog 2

 

۵. فیلم The Lost City

نویسنده ای به نام لورتا که داستان هایش را براساس تحقیقاتی که همسر باستان شناسش انجام می داده، نوشته است و اکنون غمگین از مرگ همسر است و از طرفی ابیگل که به دنبال گنجی پنهان شده در یکی از جزیره های داستان های لورتا است وی را برای خواندن رموز نقشه گنج می رباید. این فیلم محصول کشور آمریکاست.

فیلم The Lost City 

 

۶. فیلم The Deer Hunter

این فیلم در بحبوحه جنگ آمریکا و ویتنام رخ می دهد و ماجرای مایکل و دوستانش که در جنگ اسیر ویتنامی ها شده اند و تحت شکنجه های روانی و جسمانی قرار گرفته اند را بیان می کند؛ ماجرای فرار آن ها بسیار جالب است. این فیلم با لهجه آمریکایی کمک بزرگی برای ارتقا سطح لیسنینگ شما خواهد بود.

فیلم The Deer Hunter 

 

۷. فیلم Memento

در این فیلم با لهجه های آمریکایی، بریتانیایی و کانادایی آشنا می شوید، موضوع آن درباره فردی است که حافظه کوتاه مدت خود را از دست داده، او سعی دارد با کمک یادداشت ها و یا نشانه ها و عکس های مختلف آنچه را فراموش کرده به یاد آورد و انتقام قتل همسرش را بگیرد.

فیلم Memento

 

۸. فیلم Slumdog Millionaire

لهجه هندی که در این فیلم می شنوید برای آشنایی با دیگر لهجه ها بسیار مناسب است، یک نوجوان ۱۸ ساله هندی در مسابقه ای شرکت می کند که جایزه آن میلیونی است، او که توانسته به همه سوالات به درستی پاسخ دهد، شک پلیس مبنی بر تقلب در مسابقه را برانگیخته است.

فیلم Slumdog Millionaire 

 

۹. فیلم Beauty and the Beast

داستان معروف دیو و دلبر در قاب یک انیمیشن زیبا که نامزد جایزه اسکار هم بوده است. شاهزاده های که بر اثر جادو به شکل دیوی زشت رو در آمده و طلسم او فقط با عشق واقعی شکسته می شود، مشکل بزرگ اینجاست که چه کسی عاشق یک دیو می شود؟! لهجه این کارتون جذاب آمریکایی می باشد.

فیلم Beauty and the Beast

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان با فیلم های نامزد و برنده اسکار ۲۰۲۳

 

۱۰. فیلم Inception

فیلمی علمی تخیلی که در آن یک سارق حرفه ای به ضمیر افراد نفوذ می کند و افکار آنان را به سرقت می برد و به خریداران آن ها می فروشد، او در لیست سیاه پلیس آمریکاست و تحت تعقیب می باشد، فردی ژاپنی در ازای پاک کردن اسم دو از لیست سیاه کاری به ظاهر غیر ممکن از او می خواهد.

فیلم Inception

 

۱۱. فیلم Ghostbusters

ارواح به شهر حمله کرده اند و مردم دچار یاس و ناامیدی گشته اند، یک فیزیکدان با کمک دوستان خود اختراعی کرده است که می تواند ارواح را از آنجا فراری دهد ولی در این بین اتفاقاتی رخ می دهد که فیلم را جالب تر می کند، تماشای این فیلم آمریکایی برای تقویت لیسنینگ گزینه خوبی است.

فیلم Ghostbusters 

 

۱۲. فیلم Lost in Translation

باب در سن میانسالی وارد توکیو می شود او یک بازیگر معروف است ولی از زندگی خود خسته شده است؛ او در هتلی اقامت می گزیند که یک دختر جوان آمریکایی هم در آنجا اتاقی دارد. دختر هم مانند باب از زندگی خود رضایت ندارد و در پی تغییری در آن است که آشنایی این دو با هم اتفاقات جالبی را رقم می زند. در این فیلم شما با انگلیسی با لهجه ژاپنی هم آشنا می شوید.

فیلم Lost in Translation 

 

۱۳. فیلم The Bling Ring

مارک پس از ورود به مدرسه با ربکا دوست می شود ابتدا آنها شروع به سرقت اشیا با ارزش و پول از ماشین ها می کنند کم کم گروه خود را گسترده تر کرده و از افراد مشهور سرقت می کنند، آن ها ابتدا از طریق اینترنت از خالی بود خانه این افراد مطلع می شوند و بعد نقشه خود را عملی می کنند.

فیلم The Bling Ring 

 

۱۴. فیلم The Shape of Water

داستان این فیلم آمریکایی بسیار جالب است، یک زن که نظافتچی یک مرکز پژوهش سری می باشد عاشق یک موجود دوزیست عجیب که در آزمایشگاه است، می شود، او به دلیل یک آسیب در کودکی توانایی تکلم خود را از دست داده است، یک فیلم جذاب با لهجه آمریکایی خوبی برای ارتقا سطح لیسنینگ شماست.

فیلم The Shape of Water

 

۱۵. فیلم Phantom Thread

عشقی بین یک طراح معروف و ثروتمند و یک خدمتکار ساده دستمایه داستان این فیلم شده است، تفاوت های رفتاری و فرهنگی این دو نفر اصل ماجرای قصه است. این فیلم روایتگر صنعت مد دهه پنجاه انگلستان می باشد.

فیلم Phantom Thread 

 

۱۶. فیلم Us

اگر دوستدار فیلم های ترسناک هستید، این فیلم مو بر تنتان سیخ می کند، داستان از این قرار است که دختربچه ای به همراه خانواده خود وارد سانتاکروز می شوند، یک روز که او تنها بود همزاد خود را می بیند و از ترس فرار می کند؛ سالها می‌گذرد، حالا ازدواج کرده و به همراه همسر و فرزندش بار دیگر به سانتاکروز می آید و ماجراهای ترسناکی اتفاق می افتد.

فیلم Us 

 

۱۷. فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil an Vile

این فیلم بر اساس داستان زندگی یک قاتل زنجیره ای مخوف در دهه ۱۹۷۰ در آمریکا، به نام “تد باندی” است که دهها زن را به قتل رسانید و در آن دهه باعث رعب و وحشت بسیار شده بود.

فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil an Vile

 

۱۸. فیلم The Biggest Little Farm

فیلمی بر اساس واقعیت در ژانر مستند که زندگی مالی و جان چستر را به نمایش می گذارد. آنها تصمیم می گیرند از یک آپارتمان کوچک در لوس‌آنجلس به یک مزرعه ۲۰۰۰ متری بروند و انواع حیوانات را پرورش دهند، این فیلم ساخت کشور آمریکاست و دیدنش به طبیعت دوستان توصیه می شود.

فیلم The Biggest Little Farm

 

۱۹. فیلم Booksmart

دو دوست که چهار از تفریحات خود زده اند و حسابی درس خوانده اند تا وارد کالجی خوب شوند، متوجه می گردند که سایر دوستانشان هم توانسته اند به کالج های خوبی راه پیدا کنند با این تفاوت که در این چهار سال به تفریح و خوشگذرانی هم پرداخته اند! بنابراین تصمیم می گیرند قبل از فارغ‌التحصیلی آنها هم تفریح کنند و شبی خاطره انگیز برای خود داشته باشند. فیلمی با اصطلاحات و لغات دوران نوجوانی با لهجه آمریکایی آن را جذاب تر کرده است.

فیلم Booksmart

 

۲۰. فیلم The Last Black Man in San Francisco

اگر دوست دارید که با لهجه سیاه پوستان آمریکا هم آشنا شوید این فیلم می تواند انتخاب خوبی باشد. قصه ی مرد جوانی است که در شهر در حل تغییر سانفرانسیسکو به دنبال خانه ای می گردد، خانه ای که سال ها قبل متعلق به پدربزرگش بوده و او خاطرات زیادی از دوران کودکی خود در این خانه دارد.

فیلم The Last Black Man in San Francisco

 

اپلیکیشن های تقویت مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

با استفاده از اپلیکشن ها می توانید سطح لیسنینگ خود را افزایش دهید. چون این برنامه ها را در گوشی نصب می کنید هر جا که باشید می توانید از آنها استفاده کنید و همیشه همراه شما هستند‌. در اینجا لیستی از بهترین اپلیکیشن ها را برای جمع گردآوری کرده ایم.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های آیلتس

 

۱. The Official Cambridge Guide IELTS Mobile App

The Official Cambridge Guide IELTS Mobile App

این اپلیکیشن بسیار کارآمد برای ارتقا سطح لیسنینگ شما بسیار عالی است، دارای امکانات بسیار زیادی برای داوطلبان آزمون آیلتس می باشد مانند امکان دانلود فایل ها به صورت صوتی یا ویدیویی، آموزش هایی در راستای تقویت لیسنینگ و راهنمایی هایی در رابطه‌ با چگونگی پاسخگویی به سوالات.

 

 

۲. IELTS Prep App by British Council

IELTS Prep App by British Council

در بین اپلیکیشن های British Council این اپلیکیشن از همه درخشان تر است و دقیقا برای کسانی طراحی شده که قصد شرکت در آزمون آیلتس دارند. از نقاط قوت آن می توان به تخصیص بخش های جدا برای تمرینات گرامر و لغت، آزمون ها و تست ها اشاره کرد.

 

 

۳. IELTS Word Power by British Council

IELTS Word Power by British Council

یک اپلیکیشن بسیار محبوب برای تقویت مهارت لیسنینگ که نسبت به دیگر رقبای خود به علت داشتن مجموعه لغات پرکاربرد آزمون آیلتس، برتری دارد و به داوطلبان آزمون کمک می کند که علاوه بر لیسنینگ، دایره لغات خود را نیز افزایش دهند‌

 

 

۴. The Vocab24 Vocabulary Builder App

The Vocab24 Vocabulary Builder App

این اپلیکیشن دارای امکانات زیادی است، برخی از روزنامه ها را آنالیز می کند، معنی برخی از لغات را می گوید، روزانه کلمات جدید دارد، در قالب بازی دامنه لغات شما را افزایش می دهد، اصطلاحات و عبارات مختلف را عنوان می کند همه اینها و دیگر امکانات این اپلیکیشن به شما در ارتقا سطح زبانتان کمک زیادی می کند.

 

 

۵. Tactics For Listening

Tactics For Listening

این اپلیکیشن در سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می باشد، یعنی هر سطح یک اپلیکیشن جدا دارد، سطح متوسط و پیشرفته آن برای تقویت لیسنینگ آیلتس بسیار عالی می باشد، و از مزیت های آن این است که چون همیشه همراهتان است در هر فرصتی می تواند تمرینات آن را انجام دهید.

 

 

۶. English Listening and Speaking

English Listening and Speaking

با داشتن این اپلیکیشن می توانید مهارت شنیداری و گفتاری خود را هم زمان ارتقا دهید. موضوعات زیاد و متنوعی برای گوش دادن دارد مانند، زندگی روزانه، علم و تکنولوژی، خرید، مسافرت، مدرسه و موضوعات متنوع دیگر. از دیگر محاسن این اپلیکیشن این است که از لغات و اصطلاحات پر تکرار آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس استفاده کرده و آن را به یک منبع خوب تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

 

 

۷. IELTS Exam Preparation, Lessons & Study Guide

IELTS Exam Preparation, Lessons & Study Guide

یک برنامه خوب برای آمادگی در آزمون آیلتس که با آپدیت های همیشگی و همچنین استراتژی های و امکانات مختلف شما را در کسب نمره دلخواه در آزمون یاری می کند.

 

 

۸. IELTS Full

IELTS Full

اپلیکیشنی بسیار کاربردی برای پیشرفت در لیسنینگ و همچنین آمادگی آزمون آیلتس، در این اپلیکیشن می توانید نمونه سوالات آزمون لیسنینگ را داشته باشید، و همچنین تمرینات درس به درس، بیان استراتژیها و تکنیک ها هم از دیگر امکانات آن است.

 

 

۹. IELTS Skills

IELTS Skills

طراحی خوب این اپلیکیشن برای آزمون آیلتس است، تمرکز آن روی مهارت هایی است که به داوطلبان در کسب نمره بالا کمک می کند. نقطه قوت این برنامه داشتن دامنه وسیعی از تمرینات خلاقانه و توضیحات دقیق هر مهارت برای فهم بهتر و بیشتر، است‌

 

 

۱۰. IELTS Test Pro

IELTS Test Pro

یک برنامه جامع و کامل برای آمادگی در آزمون آیلتس، داشتن نمونه سوالات بسیار زیاد و نمونه پاسخ های کامل باعث شده این اپلیکیشن بسیار کاربردی و سودمند شود. در این برنامه بیش ۳۰۰۰ سوالی که توسط متخصصان این فن طراحی شده به شما در آمادگی برای آزمون کمک زیادی خواهد کرد.

 

 

۱۱. English Radio IELTS/ TOEFL

English Radio IELTS/ TOEFL

از دیگر اپلیکیشن هایی که برای آزمون آیلتس طراحی شده اند و در اپ استور قابل دانلود است. با کمک آن می توانید توانایی لیسنینگ خود را افزایش دهید. این اپلیکیشن مجموعه ای از برنامه های رادیویی کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا، استرالیا، کانادا، نیوزلند و دیگر کشورها به زبان انگلیسی است، این تنوع لهجه برای تقویت لیسنینگ بسیار عالی می باشد.

 

 

۱۲. Listen English Daily Practice

Listen English Daily Practice

تمامی مقالات این اپلیکیشن سطح بندی شده اند و شما با توجه به سطح خود می توانید به آنها گوش دهید، و در مورد موضوعات مختلفی صحبت شده است بعد مدتی پیشرفت سطح لیسنینگ برایتان کاملا ملموس خواهد بود. از دیگر خوبی های این برنامه لهجه آمریکایی و بریتانیایی آن است، شما می توانید با هر دو لهجه آشنا شوید.

 

 

۱۳. Learn English by Listening

Learn English by Listening

با این اپلیکیشن دیگر خبری از درس های تکراری و خسته کننده زبان نیست، مقالات متنوعی که شامل تمام موضوعات روزمره از سیستم حمل و نقل گرفته تا شبکه‌های اجتماعی است، را با شیوه ای جدید و لذت بخش آموزش می دهد، تا بدین وسیله سطح لیسنینگ خود را ارتقا دهید.

 

 

۱۴. Learn English Listening Master

Learn English Listening Master

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا انگلیسی را بهتر بفمید و مهارت زبانی خود را تقویت کنید. یاد گرفتن انگلیسی واقعی و تمرین مهارت لیسنینگ با تایپ کردن کلماتی که می شنوید علاوه بر اینکه باعث پیشرفت لیسنینگ می شود در زمینه دیکته کلمات هم مهارت کسب می کنید، که بخش بسیار مهمی هنگام پاسخگویی به سوالات بخش لیسنینگ آزمون آیلتس است.

 

 

۱۵. Oxford English Listening

Oxford English Listening

اپلیکیشنی برای تمام سطوح زبانی، با توجه به سطح خود قسمت مورد نظر را انتخاب می کنید. این اپلیکیشن به شما کمک می کند که لیسنینگ را آسان‌تر یاد بگیرید. ریتم مکالمات آن خیلی تند نیست و شما می توانید تمام کلمات را با تلفظ صحیح بشنوید، مکالمات روزانه با موضوعاتی متنوع و جذاب که دامنه لغات و اصطلاحات شما را نیز افزایش می دهد.

 

 

۱۶. Ello English Listening

Ello English Listening

این برنامه بیش از ۳۰۰۰ درس لیسنینگ رایگان برای تمامی سطوح دارد و بیشتر درس ها شامل متن، ویدئو و یا فایل صوتی ، لغات و امتحان می باشند. هر هفته دو درس رایگان به آن افزوده می شود، طراح آن یک معلم انگلیسی است.

 

 

۱۷. Audible: Audio Entertainment

Audible: Audio Entertainment

این یک اپلیکشن بسیار عالی برای گوش دادن به انواع رمان ها، داستان های تخیلی، قصه هایی برای خوابیدن، جرم و جنایت های واقعی و کتاب های مختلف است. به دلیل تنوع موضوعات، خیلی راحت موضوع دلخواه خود را انتخاب می کنید و به آن گوش می دهید، با گوش دادن هر روزه می توانید سطح لیسنینگ خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید.

 

 

۱۸. IELTS Listening English – ELI

IELTS Listening English - ELI

این اپلیکشن سه سطح دارد و هر سطح شامل ۳۴ درس می باشد و هر درس شامل یک متن و سوال است با بیش از ۷۰۰ مقاله راجع به لیسنینگ، مکالمه های هر درس بر اساس دنیای واقعی ست. با کار کردن با این برنامه می توانی سطح دانش زبانی خود بسیار زیاد افزایش دهید.

 

 

۱۹. English Listening Daily

English Listening Daily

با این اپلیکیشن تمرین لیسنینگ برای شما آسان تر می شود، سرعت مکالمات خیلی زیاد نیستند و در نتیجه تمام کلمات را به خوبی می شنوید و تلفظ صحیح آنها آشنا می شوید و همچنین وجود لغات و اصطلاحات بسیار و خوب و کاربردی باعث ارتقا سطح لیسنینگ شما می شود.

 

 

۲۰. English Listening 6 minutes

English Listening 6 minutes

این اپلیکیشن با داشتن هزاران درس و تعداد زیادی مکالمه در هر درس خیلی راحت لیسنینگ شما را تقویت می کند. در هر درس شامل یک محتوای شنیداری، متن و ویدئو ست که باعت یادگیری بهتر و بیشتر شما می شود. این برنامه همیشه آپدیت می شود و می توانید همواره موضوعات روز را داشته باشید.

 

 

سخن آخر

حال با داشتن منابع بسیار خوب برای آزمون آیلتس می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و در پلتفرم هایتاکی منابع کاملی برای آزمون آیلتس بیابید و هر چه سریعتر خود را برای گرفتن نمره مورد نظر آماده کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *