کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

۴.۴
(۱۶)

مهم‌ترین جنبه یادگیری زبان انگلیسی، گسترش دایره لغات است و تقویت مهارت‌های واژگانی برای همه کسانی که در حال یادگیری یک زبان خارجی هستند، چه کودکان و چه بزرگسالان، لازم است. واژگان مهم هستند، زیرا اساس هر زبانی و مهم‌ترین مؤلفه در درک مطلب‌اند.

کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهم‌ترین منابع یادگیری زبان هستند که در دسته‌های مختلفِ موضوعی طبقه‌بندی می‌شوند. در این مقاله قرار است بهترین کتاب‌ های یادگیری لغات انگلیسی برای سطوح مختلف را به شما معرفی کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

معرفی بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی برای سطوح مختلف

 

کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

 

۱. کتاب ۵۰۴ Absolutely Essential Words

اگر به دنبال یادگیری سریع مهم‌ترین کلماتی هستید که برای روان صحبت کردن به زبان انگلیسی به آن نیاز دارید، کتاب ۵۰۴ Absolutely Essential Words نوشته موری برومبرگ، جولیوس لیب و آرتور تریگر برای شما مناسب است.

این کتاب ۴۲ درس دارد که هر درس شامل ۱۲ لغت جدید است. ۵۰۴ کلمه، تعاریف کلمات را به همراه پاراگراف‌های نمونه و تمرین‌های متنوعی برای خواننده ارائه می‌دهد.

کتاب یادگیری لغت Absolutely Essential Words 504

 

۲. کتاب The Elements of Style

این کتاب یک راهنمای کلاسیک برای تقویت مهارت نوشتن به زبان انگلیسی است که در آن بخش‌هایی درباره نحوۀ استفاده صحیح از اشکال مختلف کلمات و عباراتی که معمولاً در جای اشتباه به کار می‌روند وجود دارد. با استفاده از این کتاب، فراتر از یادگیری لغات جدید خواهید رفت و با پیروی از یک سری قوانین، شروع به یادگیری نحوه استفاده صحیح از کلمات خواهید کرد.

معرفی کتاب The Elements of Style

 

۳. کتاب Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder

Merriam-Webster, Inc. قدیمی‌ترین فرهنگ‌نویس آمریکایی است و این کتاب را به‌گونه‌ای طراحی کرده که حدود ۲۰۰ کلمه با ریشه یونانی و لاتین را به شما آموزش دهد. با درک ریشه کلمات، می‌توانید معنای کلمات جدیدی را که با آن‌ها برخورد می کنید بهتر و بیشتر درک کنید.

معرفی کتاب Webster’s New Explorer Vocabulary Skill Builder

 

۴. کتاب‌های سری واژگان Vocabulary Building Series

این مجموعه چهار جلد دارد که بر کلمات و عبارات رایجی تمرکز می‌کنند که یا از نظر معنی مبهم هستند یا بیش از حد از آن‌ها استفاده می‌شود. از طرفی، کتاب‌های جلد ۱ و ۲ بر استفاده از کلمات رایج در زبان انگلیسی تمرکز دارند.

مجموعه کتاب Vocabulary Building Series برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

 

۵. کتاب‌های English Vocabulary in Use

English Vocabulary in Use مجموعه‌ای از کتاب‌های آموزش واژگان از سطح مبتدی تا متوسط است که انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر کرده است. کتاب‌های این مجموعه از قالب خاصی پیروی می‌کنند که شامل ارائه واژگان در صفحه سمت چپ و تمرین سوالات در صفحه سمت راست است.

در این مجموعه برای هر سطح، دو کتاب وجود دارد: یک کتاب مطالعه، و یک کتاب تمرین واژگان.

معرفی کتاب های English Vocabulary in Use برای یادگیری واژگان زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: اسامی همیشه جمع در انگلیسی: قواعد + مثال | Only Plural Nouns

 

۶. کتاب‌های Oxford Word Skills

Oxford Word Skills یک کتاب آموزشی واژگانی سه سطحی با کتاب‌ها و سی دی‌های مربوطه است که به شما در تقویت مهارت‌های شنیدن و تلفظ کمک می‌کند. در این کتاب تمرین‌های زیادی مابین درس‌ها گنجانده شده تا شما لغات را به‌مرور و در حین تمرین و تکرار یاد بگیرید.

کتاب‌های Oxford Word Skills

 

۷. کتاب Best for Phrases

اگر می‌خواهید مشابه یک فرد بومی به زبان انگلیسی صحبت کنید، یکی از مشکلاتی که با آن مواجه خواهید شد این است که از کدام عبارات در زمان مکالمه استفاده کنید. درواقع صدها عبارت رایج انگلیسی وجود دارد  و به خاطر سپردن آنها می‌تواند کمک زیادی به بهبود تسلط و اعتماد به نفس شما به عنوان یک زبان‌آموز سطح متوسط بکند. این مشکلی است که کتاب Best for Phrases: 102 Simple English Conversation Dialogues به شما در حل آن کمک می‌کند.

مقالات مرتبط:

معرفی کتاب Best for Phrases: 102 Simple English Conversation Dialogues

 

کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی برای سطح متوسط

 

۸. کتاب Build Your Vocabulary Skills: A Quick and Easy Method 

مهارت های واژگانی خود را بسازید: روشی سریع و آسان دارای یک تکنیک به نام روش کلمه کلیدی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا بیش از ۱۴۰۰ کلمه را که معمولاً در آزمون‌های SAT و GRE یافت می‌شوند حفظ کنند.

هنگامی که این روش را یاد گرفتید، می‌توانید آن را برای یادگیری لغات بیشتر از کتاب‌های دیگر نیز به کار ببرید.

معرفی کتاب Build Your Vocabulary Skills

 

۹. کتاب The Vocabulary Builder Workbook

اگر می‌خواهید مهارت‌های نوشتاری و گفتاری خود را بهبود ببخشید، کتاب کار «واژگان ساز» می‌تواند به شما کمک کند. این کتاب به شما یاد می‌دهد تا کلمات ریشه‌ای را شناسایی کرده و بین ریشه‌ها و کلمات مختلف ارتباط برقرار کنید.

درس‌های این کتاب به‌تدریج سخت‌تر می‌شوند تا به رشد شما کمک کنند. بنابراین شما ۱۴۰۰ کلمه واژگان رایج آزمون‌هایی مثل SAT، ACT و GRE را در این کتاب و ازطریق فعالیت‌های واژگانی مختلف و سرگرم‌کننده کشف خواهید کرد.

معرفی کتاب The Vocabulary Builder Workbook

 

۱۰. کتاب Word Power Made Easy

چاپ اول این کتاب در سال ۱۹۴۹ منتشر شد و نورمن لوئیس در سال ۲۰۱۴ آن را بازنگری کرد، زیرا هنوز هم یکی از کتاب‌های واژگان پیشرو در دسترس است.

این کتاب دایره لغات فعلی شما را ارزیابی کرده و سپس کاربرد آن‌ها در مواقع مختلف را به شما آموزش می‌دهد. در پایان هر فصل از کتاب یک مسابقه وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید تشخیص دهید که چقدر خوب یاد می‌گیرید.

در حین انجام تمرینات این کتاب، یاد خواهید گرفت که چگونه بفهمید از کلمه درستی استفاده می‌کنید یا خیر. همچنین نحوه تلفظ و املای آن کلمه را هم یاد خواهید گرفت. 

معرفی کتاب Word Power Made Easy

 

۱۱. کتاب NTC Vocabulary Builders

مخاطبان کتاب NTC Vocabulary Builders زبان‌آموزان سطح متوسط انگلیسی هستند که به  واژگان حرفه‌ای برای نوشتن یا حرف زدن به زبان انگلیسی نیاز دارند. معرفی کتاب NTC Vocabulary Builders

 

۱۲. کتاب ۴۰۰۰English Words

این مجموعه شش جلدی، ۴۰۰۰ واژه انگلیسی را با تمرکز بر ۴۰۰۰ کلمه‌ای که اغلب در آزمون‌هایی مثل آیلتس مطرح می‌شوند، از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش داده است.

هر بخش در هر کتاب شامل ۲۰ کلمه به همراه جملات نمونه است که کاربرد صحیح آنها را به شما نشان می‌دهد. در پایان هر قسمت هم یک داستان کوتاه که این کلمات در آن استفاده شده‌اند ذکر شده تا درک عمیق‌تری از کاربرد آن‌ها به دست آورید.

توجه داشته باشید که واژگان و داستان‌ها از هر سطحی که عبور می‌کنید پیچیده‌تر می‌شوند.

معرفی کتاب 4000English Words

۱۳. کتاب IELTS Band 9 Vocab Secrets

این کتاب که توسط مشاوران کمبریج آیلتس منتشر شده است، ده موضوع واژگانی ازجمله کار و مشاغل، آموزش و تحصیل، فرهنگ، هنر و سنت‌ها، کودکان و خانواده‌ها و چالش‌های جهانی دارد. علاوه بر این، در هر ماژول موضوعی، یک مقاله مدل باند ۹ وجود دارد که استفاده صحیح از همه کلمات مورد بحث در آن ماژول را به شما نشان می‌دهد.

معرفی کتاب IELTS Band 9 Vocab Secrets

 

۱۴. کتاب Oxford Learner’s Pocket Word Skills

این یک کتاب کوچک اما مفید بوده که استفاده از آن راحت است و می‌تواند به زبان‌آموزان در گسترش دایره لغاتشان کمک کند.

این کتاب شامل موضوعات رایج مانند محیط زیست، فناوری ارتباطات و جامعه بوده و یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری لغات انگلیسی برای زبان‌آموزانی است که برای امتحانات آیلتس یا FCE آماده می‌شوند؛ زیرا حاوی بیش از ۳۵۰۰ کلمه و عبارت است.

معرفی کتاب Oxford Learner’s Pocket Word Skills

 

کتاب‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

 

۱۵. کتاب Check your English Vocabulary for IELTS

این کتاب کتابی است که برای همه انگلیسی زبانان غیر بومی که می‌خواهند در آزمون آیلتس، به ویژه در بخش رایتینگ، نمره بالایی کسب کنند، ضروری است. ساختار این کتاب بسیار جالب است و به‌جای ارائه فهرستی از کلمات برای حفظ کردن، به شما کمک می‌کنند تا ازطریق تمرینات ساده دایره لغات خود را گسترش دهید.

مقالات مرتبط:

معرفی کتاب Check your English Vocabulary for IELTS

 

۱۶. کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

Cambridge Vocabulary for IELTS یک راهنمای خودآموز برای دانشجویانی است که در آیلتس شرکت می‌کنند و می‌خواهند نمره ۶.۵ و بالاتر را کسب کنند. این کتاب با یک سی دی صوتی همراه است تا به شما در بهبود مهارت‌های شنیداری کمک کند. به جای فهرست کردن کلمات جدید، آنها از طریق تمرینات لیسنینگ و ریدینگ، مشابه آنچه در آزمون‌های آیلتس صورت می‌گیرد را ارائه می‌دهند.

بنابراین، می‌توان گفت که این کتاب یک راه موثرتر برای ساختن دایره لغات شماست زیرا وقتی کلمات جدید را از طریق تمرینات یاد می‌گیرید بهتر به خاطر می‌آورید.

بیشتر بخوانید: روش های طلایی برای تقویت مهارت لیسنینگ (Listening) زبان انگلیسی
معرفی کتاب Check your English Vocabulary for IELTS

 

۱۷. کتاب IELTS Vocabulary Booster

این کتاب حاوی تمام واژگان مهم مورد نیاز برای آیلتس بوده که مجموعه‌ای از بیش از ۵۰۰ کلمه است که اغلب در امتحانات آیلتس  به کار می‌روند و دانستن آن‌ها برای کسب نمره ۷ و بالاتر ضروری است.

معرفی کتاب IELTS Vocabulary Booster

 

۱۸. کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

خواندن این کتاب برای زبان آموزانی که می‌خواهند در آزمون آیلتس شرکت کنند ضروری است و در ساخت واژگان و استفاده صحیح در مکالمه، تمرین جامعی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: برای شرکت در آزمون آیلتس چه کتاب هایی بخوانیم؟

شما همچنین یک فهرست بزرگ از ۶۰۰ کلمه که اغلب در امتحانات آیلتس ظاهر می‌شود دریافت می‌کنید. این کلمات مربوط به دسته بندی‌های محبوبی است که شامل گردشگری، طبیعت، محیط زیست، هنر، سرگرمی‌ها، مسائل اجتماعی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

معرفی کتاب Barron’s Essential Words for IELTS

 

۱۹. کتاب IELTS Vocabulary

کتاب IELTS Vocabulary یکی از بهترین کتاب‌ها برای یادگیری واژگان انگلیسی بوده که شامل واژه‌نامه، اصطلاحات، افعال عبارتی، تمرین‌ها و یک مقاله برای هر موضوع است.

موضوعات موجود در این کتاب معمولاً در آزمون آیلتس دیده می‌شوند. این کتاب واژگان نه‌تنها به شما در یادگیری لغات جدید کمک می‌کند، بلکه با ارائه نمونه ای از یک مقاله برای هر موضوع، شما را با اصطلاحات، افعال عبارتی جدید و درک کاربرد کلمات در بخش نوشتار آشنا می‌کند.

معرفی کتاب IELTS Vocabulary

 

۲۰. کتاب Collins Vocabulary for IELTS

این کتاب یکی دیگر از بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی سطح پیشرفته است که در آن لغات آیلتس به ۲۰ بخش تقسیم شده و واژگانی که پوشش می‌دهد به هر چهار مهارت زبان انگلیسی می‌پردازند: صحبت کردن، شنیدن، خواندن و نوشتن.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

هر واحد شامل فعالیت‌هایی است که به شما کمک می‌کند دایره لغات خود را به روشی سیستماتیک گسترش دهید. همچنین در پایان هر واحد یک آزمون تمرینی با الگوبرداری از آزمون واقعی آیلتس وجود دارد.

معرفی کتاب Collins Vocabulary for IELTS

 

۲۱. کتاب ۱۰۱ American English Idioms – Understanding and Speaking English Like an American

۱۰۱ اصطلاح اصطلاحات انگلیسی آمریکایی با ارائه یک موقعیت و یک تصویر گرافیکی از آن موقعیت طراحی شده است، به طوری که تصاویر ایجاد شده توسط عبارت را می‎توان احساس کرد، نه اینکه به سادگی یاد گرفت.  این کتاب در نه بخش تقسیم شده است. عنوان هر بخش مفهوم یا جلوه‌ای از جهان فیزیکی، رفتار یا احساسات مختلف را به تصویر می‌کشد که خواننده به راحتی می‌تواند با آن آشنا شود. تصاویری که به صورت گرافیکی معنای اجزای عبارات را به تصویر می‌کشند، نه تنها عنصری از طنز را اضافه می‌کنند، بلکه تضاد بین معنای تحت اللفظی و واقعی اصطلاحات را که در متن ارائه شده است، برجسته می‌کنند.

معرفی کتاب 101 American English Idioms – Understanding and Speaking English Like an American

 

معرفی مهم‌ترین دیکشنری‌های یادگیری لغات زبان انگلیسی

دیکشنری‌ها یکی از بهترین منابعی است که به شما کمک می‌کند دایره لغات خود را گسترش دهید، زیرا حاوی تمام کلمات شناخته شده در زبان انگلیسی است. بنابراین، به دنبال فرهنگ لغت متناسب با سبک یادگیری خود باشید، سپس شروع به حفظ کردن لغات و تعاریف کنید.

 

۲۲. فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد Oxford Dictionary of Current English

فرهنگ لغت انگلیسی معاصر آکسفورد، به‌جای استفاده از اصطلاحات فنی، از مثال برای آشنایی با بیش از ۱۲۰هزار کلمه استفاده می‌کند. از طرفی، بخش‌های سازنده کلمه نیز نشان می‌دهد که کلمات مختلف چگونه با یکدیگر مرتبط هستند.

معرفی کتاب Oxford Dictionary of Current English

 

۲۳. دیکشنری پیشرفته آمریکایی لانگمن Longman Advanced American Dictionary

معلمان ESL عاشق فرهنگ لغت آمریکایی پیشرفته Longman هستند، زیرا ساده و بسیار کاربردی است. تعاریف ارائه شده در این کتاب نیز تنها آنهایی هستند که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و اکثر کلمات یک جمله به‌عنوان مثال نیز دارند.

معرفی دیکشنری Longman Advanced American Dictionary

 

۲۴. دیکشنری Oxford Picture Dictionary

احتمالاً شناخته شده ترین کتاب آموزش واژگان از طریق تصاویر بصری، فرهنگ لغت تصویر آکسفورد به دلیل کامل بودن آن از یک سو و برای زنده کردن کلمات از سوی دیگر است که مورد علاقه معلمان و زبان آموزان می‌باشد. استفاده از فرهنگ لغت تصویر آکسفورد که از تصاویر زیبا برای آموزش کلمات استفاده می کند، به زبان آموزان توصیه می‌شود. این دیکشنری همچنین دارای بخش‌هایی برای بیان واژگان مهم، سوالات پیش از خواندن و حکایات مختلف است تا به شما در درک کلمات خاص کمک کند. به دلیل تصاویر جذابش، دیکشنری تصویری آکسفورد تقریباً برای هر کسی در سطح A2 یا بالاتر که می‌خواهد واژگان انگلیسی خود را به طور کلی بهبود بخشد، مناسب است.

معرفی دیکشنری Oxford Picture Dictionary

بیشتر بخوانید:

 

مهم‌ترین فرهنگ‌های جامع اصطلاحی (Thesaurus) برای یادگیری لغات انگلیسی

فرهنگ‌های جامع اصطلاحی یا اصطلاحنامه‌ها، کتاب‌هایی هستند که مترادف و متضاد کلمات مختلف را به شما می‌دهند و با دیکشنری متفاوتند.

در اصطلاحنامه کلمات با توجه به معنای مرتبط با هم ردیف شده‌اند؛ در حالی که در دیکشنری کلمات به‌ترتیب حروف الفبا قرار می‌گیرند. اصطلاحنامه می‌تواند به شما کمک کند تا دایره لغات خود را گسترش دهید؛ زیرا راه‌های مختلفی برای بیان کلمات و عبارات پیدا می‌کنید.
پس به دنبال اصطلاحنامه ای باشید که به شما تعاریف کلمات را با مترادف‌ها و متضادها می‌دهد.

 

۲۵. کتاب Merriam-Webster’s Vocabulary Builder

اصطلاحنامه Merriam-Webster بیش از ۱۵۰هزار کلمه را در بر می‌گیرد و مترادف‌ها، متضادها، کلمات مرتبط، مثال‌های عبارات اصطلاحی را ارائه می‌دهد تا به شما درک جامعی از کلمات را با عباراتی که حتی بچه‌ها می‌توانند بفهمند، بدهد.

همان‌طور که می‌دانید، به خاطر سپردن واژگان می‌تواند کاری طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما “Merriam-Webster’s Vocabulary Builder” به شما کمک می‌کند کلمات جدید را به‌طور طبیعی یاد بگیرید. هر کلمه با یک تعریف، مثال، و حتی توضیحی در مورد تاریخچه خود ارائه می‌شود. همچنین برای هر فصل فعالیت‌ها و مینی آزمون‌های زیادی وجود دارد.

معرفی کتاب Merriam-Webster’s Vocabulary Builder

 

۲۶. کتاب The Well-Spoken Thesaurus

با The Well-Spoken Thesaurus اثر تام هیلر، یاد خواهید گرفت که از کلمات معمولی به روش‌های چشمگیر استفاده کنید.
این کتاب به‌جای ارائه مترادف‌های بی‌شمار، تنها بهترین لغات را در اختیار شما قرار می‌دهد، چگونگی و چرایی استفاده از آنها را توضیح می‌دهد و مثال‌هایی برای هر کدام ذکر می‌کند.

معرفی کتاب The Well-Spoken Thesaurus

 

بهترین کتاب‌های داستان و رمان برای یادگیری لغات زبان انگلیسی

یک لیست کامل از کتاب های مورد نیاز  برای گسترش دایره لغات شما بهتر است حاوی رمان‌ها و داستا‌ن‌هایی باشد که دایره لغات‌تان تقویت کند. به این ترتیب، همیشه با کلمات جدید روبرو شده و متوجه می‌شوید که کلمات چگونه به هم مرتبط هستند.

خواندن رمان‌های انگلیسی بهترین روش برای گسترش دایرۀ واژگان انگلیسی شماست.

برخی از مهم‌ترین داستان‌ها و رمان‌های یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

 

کتاب‌های داستان و رمان برای یادگیری لغات زبان انگلیسی، سطح مبتدی

 

۲۷. کتاب The Secret Life book :Word By Word

کوری استمپر، فرهنگ‌نویس، پس از کار در مریام وبستر، اطلاعات داخلی خود را در مورد نحوه ایجاد فرهنگ لغت در Word By Word: The Secret Life of Dictionaries به اشتراک گذاشت. در حالی که این کتاب داستانی درباره این است که چه چیزی در ایجاد فرهنگ لغت و تجزیه و تحلیل واژگان اشتباه و چه چیزی درست است، ریشه شناسی و تلفظ کلمات را نیز بررسی می‌کند تا به شما در ساخت واژگان جدید هم کمک کند.

معرفی کتاب The Secret Life book :Word By Word

 

۲۸. مجموعه هری پاتر The Harry Potter Series

کتاب‌های هری پاتر فقط برای بچه‌ها سرگرم‌کننده نیستند، بلکه رمان‌هایی هستند که می‌توانند به بهبود دایره لغات شما کمک کنند.

یکی از نکات مهم در مورد زبانی که این کتاب استفاده می‌کند این است که نام جادوها، افراد و مکان‌ها در آن اغلب از ریشه لاتین سرچشمه می‌گیرند و همان چیزی را که قرار است نام ببرند توصیف می‌کنند. ارتباط با ریشه های لاتین می‌تواند به شما در درک بهتر معنای سایر کلمات مشابه کمک کند.

 

۲۹. رمان پیرمرد و دریا The Old Man and the Sea

یکی دیگر از کتاب‌های عالی برای خواندن واژگان زبان انگلیسی کتاب «پیرمرد و دریا» اثر ارنست همینگوی است که داستان سفر یک ماهیگیر پیر و کشمکش‌هایی است که در طول مسیر با آن روبرو می‌شود.

این  کتاب در قالب جملات ساده و کوتاه نوشته شده است که آن را به کتابی عالی برای بهبود واژگان تبدیل می‌کند.

معرفی رمان The Old Man and the Sea

 

۳۰. رمان کنت مونت کریستو The Count of Monte Cristo

کنت مونت کریستو داستان حبس طولانی مدت، فرار هیجان‌انگیز و انتقام بوده و خواندن آن آسان است. این کتاب شروعی عالی برای کسی است که به دنبال رمانی ساده، جذاب و خواندنی برای یادگیری لغات و واژگان جدید انگلیسی می‌گردد.

معرفی رمان The Count of Monte Cristo

 

کتاب‌های داستان و رمان برای یادگیری لغات زبان انگلیسی، سطح متوسط

 

۳۱. رمان کشتن مرغ مقلد To kill a mockingbird

این کتاب که در سال ۱۹۶۰ منتشر شد، بلافاصله به یک فیلم پرفروش جهانی تبدیل شده و نقدهای مثبتی دریافت کرد.

این اثر هنری با افزودن چند اصطلاح مفید واژگان انگلیسی دشوارتر و هنری‌تر شده است. خصومت، بدخواهی و غیره ازجمله جذاب‌ترین مفاهیمی هستند که اصطلاحات مربوط به آن‌ها در این رمان به کار رفته‌اند.

معرفی رمان To kill a mockingbird

 

۳۲. داستان‌های شرلوک هولمز Sherlock Holmes

داستان‌های شرلوک هولمز نوشته سر آرتور کانن دویل، به‌حق از مهم‌ترین داستان‌های پلیسی و رازآلود محسوب می‌شوند. داستان‌های این کتاب شامل بیش از ۴۰ داستان کوتاه است که برای نوجوانان و بزرگسالان بسیار جالب خواهند بود.

داستان های شرلوک هولمز Sherlock Holmes برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۳۳. مجموعه داستان بازی تاج و تخت A Game of Thrones

A Game of Thrones اولین کتاب از مجموعه جورج آر آر مارتین است. این کتاب مهارت نویسنده را با اصطلاحات واژگان انگلیسی به نمایش می‌گذارد و با داستان جذاب خود شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

رمان A Game of Thrones برای یادگیری لغات انگلیسی

 

کتاب‌های داستان و رمان برای یادگیری لغات زبان انگلیسی، سطح پیشرفته

 

۳۴. زمان عشق در زمان وبا Love in the Time of Cholera

داستان عاشقانه معاصر گابریل گارسیا مارکز در اصل به زبان اسپانیایی نوشته شده بود، با این حال تمام جذابیت خود را به زبان انگلیسی حفظ کرده است. این کتاب داستان دو عاشق را روایت می کند که به‌اقتضای فاصله و شرایط از هم جدا می‌شوند. رمان عشق در زمان وبا عباراتی دارد که تداعی کننده سیال بودن زبان انگلیسی است.

رمان Love in the Time of Cholera

 

۳۵. رمان اولیس Ulysses

نویسنده مشهور جیمز جویس از حدود ۳۰۰۰۰ کلمه منحصر به فرد در اولیس استفاده می‌کند. این استفاده از کلمات مختلف در سراسر کتاب همان چیزی است که می‌تواند با خواندن یک رمان به گسترش دایره لغات شما کمک کند.

بسیاری از خوانندگان این کتاب را چالش‌برانگیز می‌دانند، با این حال منتقدان آن را به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌ها برای خواندن با هدف بهبود و گسترش گنجینۀ واژگان انگلیسی خود معرفی کرده‌اند.

رمان Ulysses اولیس برای تقویت و گسترش دایره واژگان زبان انگلیسی

 

۳۶. نمایشنامه‌های شکسپیر Shakespearean Plays

بسیاری از اصطلاحاتی را که ما هر روز استفاده می‌کنیم، برای اولین بار ویلیام شکسپیر ساخته است. هر کتابی که این نویسنده برجسته نوشته باشد، به‌عنوان یک کتاب سازنده واژگان عالی مناسب است و مطالعۀ آن پیشنهاد می‌شود.

نمایشنامه های شکسپیر

 

چگونه با خواندن کتاب دایره لغات زبان انگلیسی خود را تقویت کنیم؟

کارآمدترین راه برای گسترش دایره لغات، خواندن است.

دایره لغات انگلیسی شما به‌طور غیرمستقیم با گفت‌وگوهای شخصیت‌محور و توضیحات واضح از مکان‌ها و رویدادهای پوشش داده شده در کتاب‌ها گسترش می‌یابد.

درک فونتیک، برقراری ارتباط با زبان خاص را آسان‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید دایره لغات خود را بسازید یا گسترش دهید، کتاب‌ها منابع خوبی هستند. توجه داشته باشید که دایره لغات یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی شماست و با گذشت زمان بهتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی

 

سخن پایانی

برای یادگیری زبان انگلیسی و گسترش دایرۀ واژگان راه‌های مختلفی وجود دارد، اما در این میان اما سرگرم‌کننده‌ترین راه‌ه برای بهبود مهارت‌های زبانی را می‌توان مراجعه به کتاب‌ها و خواندن متن‌های مختلف دانست.

ما در این مقاله تعدادی از بهترین کتاب‌های یادگیری لغات انگلیسی را برای زبان‌آموزان سطوح مختلف معرفی کردیم. این کتاب‌ها ابزارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند تا دایره لغات خود را بسازید و مهارت‌های ارتباطی انگلیسی خود را از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته بهبود بخشید.

برای سریع تر به نتیجه رسیدن توصیه می‌کنیم در کنار مطالعه کتاب‌ها، در یک کلاس آنلاین زبان انگلیسی نیز شرکت کرده و بعد از تعیین سطح، مناسب‌ترین کلاس و کتاب خودتان را انتخاب کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۱۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

6 دیدگاه

    1. شما میتونید از کتاب Speak English grammar by 60 Days By behnam Mohaghegh . مکالمه زبان انگلیسی به همراه گرامر در ۶۰ روز مقدماتی تا متوسطه – چاپ چهارم استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *