کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

برای دریافت مدرک آیلتس چقدر هزینه خواهیم کرد؟

۴.۸
(۴)

امروزه بسیاری از مردم کشورمان برای زندگی بهتر یا تحصیل به فکر مهاجرت هستند و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند. مهاجرت به کشورهای مختلف می‌تواند فرصت‌های زیاد کاری و علمی را برای افراد به دنبال داشته باشد و سطح زندگی آنها را از جنبه‌های گوناگون بهبود ببخشد. اما یکی از مهمترین نیازهای شما برای مهاجرت، تسلط به زبان خارجی کشور مقصد یا تسلط به زبان انگلیسی و برخورداری از مدرک آیلتس یا آزمون‌های مشابه آن است. اما هزینه دریافت مدرک آیلتس چقدر است؟

در ادامه این مطلب تلاش داریم تا هزینه دریافت مدرک آیلتس در سال ۱۴۰۲ را بررسی کنیم. همچنین هزینه های این آزمون در سایر کشورهای همسایه را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

فهرست:

 

آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

آزمون آیلتس یا سیستم تست بین‌المللی زبان انگلیسی (International English Language Testing System) یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین آزمون‌ها برای زبان انگلیسی می‌باشد. این آزمون در سال ۱۹۸۰ میلادی برای اولین بار به کار گرفته شد و در حال حاضر به عنوان مهمترین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاع از اعتبار آزمون آیلتس کافی است نگاهی به نهادهای برگزار کننده آن بیندازید؛ کنسولگری بریتانیا، موسسه آموزشی IDP استرالیا و دانشگاه کمبریج سه نهاد اصلی برگزاری آزمون آیلتس هستند.

هزینه دریافت مدرک آیلتس

 

در حال حاضر تعداد بسیار بالایی از مؤسسات آموزشی و دانشگاهی در اقصی نقاط دنیا، برای پذیرش دانشجویان خارجی مدرک این آزمون را در نظر می‌گیرند. شما برای اخذ ویزای خود و مهاجرت باید به حداقل نمره خاصی برسید تا بتوانید مهاجرت کنید. اما هزینه دریافت مدرک آیلتس چقدر است؟

 

هزینه دریافت مدرک آیلتس

همان طور که گفته شد گرفتن مدرک آیلتس از مهمترین نیازهای شما قبل از مهاجرت است و این موضوع دغدغه بسیاری از شرکت کنندگان آیلتس در ایران است. در حال حاضر سازمان سنجش آموزش ایران، تنها مرجع رسمی صادر کننده مجوز برای تمامی امور مربوط به برگزاری آزمون آیلتس می‌باشد. هزینه شرکت در این آزمون نیز توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود. در خرداد سال ۱۴۰۲، و با از سرگیری برگزاری این آزمون در کشورمان، هزینه دریافت مدرک آیلتس در داخل ایران برابر با ۸,۹۹۰,۰۰۰ تومان شده است.

هزینه دریافت مدرک آیلتس

 

هزینه دریافت مدرک آیلتس در کشورهای دیگر چقدر است؟

اگر به هر دلیلی مایلید در کشوری خارج از ایران در این آزمون شرکت کنید، باید در نظر داشته باشید که هزینه دریافت مدرک آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است. در زیر به برخی از کشورهایی که برای شرکت در آزمون آیلتس می‌توانید به آنها سفر کنید، اشاره شده است؛

  • ترکیه: ۳۹۰۰ لیر
  • گرجستان: ۶۴۰ لاری
  • ارمنستان: ۱۰۰,۰۰۰ درام ارمنستان
  • آذربایجان: ۳۸۵ منات
  • عمان: ۹۶.۶۰۰ ریال عمان
  • بحرین: ۱۲۰ دینار بحرین
  • کویت: ۹۳ دینار کویت
  • قطر: ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ ریال قطر
  • مالزی: ۸۳۵ رینگیت
  • روسیه: ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ روبل

هزینه دریافت مدرک آیلتس

 

مقایسه هزینه آزمون آیلتس و سایر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی

آزمون‌های آیلتس، تافل، و PTE از جمله مهم‌ترین آزمون‌هایی هستند که در بسیاری از کشورهای جهان برای پذیرش مهاجران غیر انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته در این بین آزمون آیلتس بیشترین مقبولیت را در بین سایر آزمون‌ها دارد. با این وجود ممکن است شرکت در سایر آزمون‌ها نیز برای هدفی که دارید کفایت کند. بیایید هزینه دریافت مدرک آزمون آیلتس را با هزینه سایر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی مقایسه کرده‌ایم.

 

نام آزمون هزینه (دلار) هزینه (تومان)
آیلتس ۲۶۲.۵۵ ۸,۹۹۰,۰۰۰
تافل ۲۶۵ با توجه به نوسانات نرخ ارز متغیر است
PTE ۱۶۷ با توجه به نوسانات نرخ ارز متغیر است
دولینگو ۵۹ با توجه به نوسانات نرخ ارز متغیر است

 

سایر هزینه های دریافت مدرک آیلتس

به جز هزینه اصلی آزمون آیلتس، ممکن است شرکت در این امتحان هزینه‌های دیگری نیز برای داوطلبان درپی داشته باشد. در زیر به برخی از این هزینه‌ها اشاره می‌کنیم.

 

هزینه کنسل کردن آزمون آیلتس

اگر بنابه هر دلیلی پیش از مهلت آغاز آزمون، از شرکت در آن منصرف شدید، باید هزینه‌ای برابر با ۲۵ درصد آزمون اصلی را پرداخت نمایید. در حال حاضر هزینه کنسل کردن آزمون آیلتس در حدود ۲،۲۵۰،۰۰۰ تومان است. با این حال باید در نظر داشته باشید که آزمون خود را حداکثر تا ۵ هفته پیش از زمان برگزاری آزمون کنسل نمایید. چراکه در غیر این صورت هیچ هزینه ای به شما عودت داده نمی‌شود. مگر اینکه دلیل موجهی برای کنسلی خود داشته باشید. در چنین شرایطی، ارائه گواهی پزشکی ممکن است بخشی از هزینه‌هایتان را به شما بازگرداند.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چه زمانی برگزار می شود؟

 

تغییر هزینه آزمون آیلتس

ممکن است برخی از موسسات و مراکز معتبر برگزاری آزمون آیلتس از شما مبلغی را برای ثبت نام در این آزمون دریافت کنند اما در موعد برگزاری آزمون، بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور، هزینه آزمون آیلتس کمتر یا بیشتر شود. البته این اتفاق معمولاً به ندرت و در اثر نوسانات نرخ ارز رخ می‌دهد. با این حال اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، اگر هزینه آزمون کاهش یافته بود می‌توانید مابه‌التفاوت وجه خود را از مرکز انتخابی خود دریافت کرده و یا در صورتی که هزینه آزمون افزایش یافته بود، مابه‌التفاوت آن را به موسسه پرداخت نمایید.

 

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص هزینه دریافت مدرک آیلتس در ایران و سایر کشورهای همسایه صحبت کردیم. با توجه به هزینه‌هایی نظیر بلیط هواپیما، ویزا، هتل، عوارض و مالیات و غیره، و با توجه به از سر گیری برگزاری آزمون آیلتس در کشورمان، مسلما شرکت در این آزمون در داخل ایران به صرفه‌تر است. با این حال در صورتی که بخواهید در خارج از ایران در این آزمون شرکت کنید، ترکیه می‌تواند بهترین و ارزان‌ترین کشور برای شرکت در آزمون آیلتس باشد.

علاوه بر هزینه دریافت مدرک آیلتس، باید هزینه‌های آمادگی برای شرکت در این آزمون را نیز محاسبه کنید. استفاده از مدرس های خصوصی زبان انگلیسی با تخصص ویژه در آزمون آیلتس نه تنها می‌توانند شانس شما را برای کسب نمره بالا افزایش دهند، بلکه با ارائه راهکارهای تست زنی منحصر به فرد، هزینه دریافت مدرک آیلتس را نیز کاهش خواهند داد.

منبع: bestmytest.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۸ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *