کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

آزمون ماک چیست؟ همه چیز در مورد آزمون ماک آیلتس

۵
(۲)

آیا شما هم به دنبال شرکت در آزمون آیلتس هستید؟ تا چه حد با آزمون ماک آیلتس آشنایی دارید؟ همان‌طور که می‌دانید، داشتن مدرک آیلتس با نمره بالا یکی از اساسی‌ترین الزامات برای مهاجرت تحصیلی و کاری به خارج از کشور است. اما از آنجایی که هزینه آزمون آیلتس بر اساس دلار تعیین می‌شود، با توجه به کاهش ارزش پول ملی و همچنین نوسانات شدید نرخ ارز در کشورمان، شرکت در این آزمون می‌‎تواند هزینه بالایی را برای داوطلبان دربر داشته باشد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

از همین روی، داوطلبان ترجیح می‌دهند پیش از شرکت در آزمون اصلی، آمادگی خود را با استفاده از روش‌هایی همچون کمک گرفتن از مدرس خصوصی زبان انگلیسی آیلتس افزایش دهند. اما یکی دیگر از بهترین روش های آمادگی برای آیلتس، شرکت در آزمون IELTS Mock است.

 

آزمون ماک آیلتس چیست؟

همان گونه که از واژه ماک (Mock) مشخص است، آزمون ماک IELTS امتحانی است که برای افزایش آمادگی داوطلبان، شرایط و فضای آزمون اصلی را شبیه سازی می‌کند. این آزمون در کشور ما نیز همچون سایر کشورهای جهان، زیر نظر موسسه‌های معتبر برگزار می‌گردد و شیوه برگزاری و نمره‌دهی آن نیز کاملاً مشابه با آزمون اصلی آیلتس است. از سوی دیگر باید اشاره کنیم که آزمون ماک آیلتس اگرچه رایگان نیست، اما قیمت آن به مراتب ارزان‌تر از آزمون اصلی آیلتس است.

آزمون ماک ایلتس

 

همچنین آزمون ماک آیلتس نیز مانند آزمون اصلی در ۲ نوع آیلتس آکادمیک یا جنرال برگزار می‌شود. بنابراین لازم است پیش از شرکت در این آزمون، ضمن بررسی تفاوت‌های آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، گزینه‌ای که با اهداف‌تان مطابقت بیشتری دارد را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:

 

محتوای آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس همچون آزمون آیلتس اصلی، مهارت‌های داوطلبان در حوزه‌های چهارگانه زبانی شامل «Listening»، «Reading»، «Writing» و «Speaking» را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. میزان سختی این آزمون دقیقاً مشابه با آزمون اصلی بوده و تصحیح و نمره‌دهی آن نیز توسط اساتید مجرب آیلتس انجام می‌گیرد. از همین روی، یک محک جدی برای سنجش نمره آیلتس داوطلبان پیش از شرکت در امتحان اصلی به شمار می‌آید. بیایید بخش‌های مختلف آزمون ماک آیلتس را به اختصار مرور کنیم.

آزمون ماک ایلتس

 

۱- Listening

در بخش شنیدن یا Listening آزمون ماک IELTS، سی دقیقه زمان خواهید داشت تا به تعدادی فایل صوتی گوش داده و به سوالاتی که از محتوای فایل‌ها طرح شده‌اند پاسخ دهید.

مقاله مرتبط: بهترین روش های تقویت لیسنینگ (listening) زبان انگلیسی

 

۲- Reading

همانند آزمون اصلی آیلتس، سوالات بخش خواندن در آزمون ماک آیلتس بسته به نوع آیلتس انتخابی شما (آکادمیک یا جنرال) متفاوت خواهد بود. در این بخش ۶۰ دقیقه زمان خواهید داشت تا به ۴۰ سوال که از تعدادی متن کوتاه و بلند طرح شده‌اند پاسخ دهید.

مقالات مرتبط:

 

۳- Writing

محتوای بخش نوشتن یا Writing نیز در آزمون ماک آیلتس، بسته به آکادمیک یا جنرال بودن آزمون شما متفاوت خواهد بود. در این بخش، ۶۰ دقیقه زمان خواهید داشت تا ۲ متن کامل، به ترتیب با ۱۵۰ و ۲۵۰ کلمه، در مورد موضوعات ارائه شده بنویسید.

مقاله مرتبط:

 

۴- Speaking

و اما در آخرین بخش از آزمون ماک IELTS، درست مانند آزمون اصلی، باید روبه‌روی یک اگزمینر بنشینید و به مدت ۱۱ الی ۱۵ دقیقه با او به گفتگو بپردازید. حضور در چنین فضایی، در کاهش ترس و اضطراب شما برای مصاحبه حضوری Speaking در آزمون اصلی، تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

مقالات مرتبط:

 

انواع آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس می‌تواند به صورت حضوری و یا آنلاین برگزار شود. با این حال، با توجه به اینکه در حال حاضر امکان شرکت در آزمون آیلتس کامپیوتری یا آنلاین برای ایرانیان فراهم نیست، اغلب داوطلبان ترجیح می‌دهند در آزمون‌های آزمایشی به صورت حضوری شرکت کنند تا با فضای آزمون اصلی خود آشناتر شوند. با این وجود، بسیاری از وب‌سایت‌های ایرانی و خارجی امکان شرکت در آزمون ماک IELTS را برای کاربران آنلاین فراهم نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های شرکت در آزمون ماک آیلتس رایگان

آزمون ماک ایلتس

 

علاوه بر این، شرکت در آزمون‌های آزمایشی آنلاین نیز، یکی دیگر از روش‌های افزایش آمادگی برای آزمون آیلتس است. به عنوان مثال شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت بریتیش کانسیل، به صورت رایگان در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید. با این حال باید توجه داشته باشید که آزمون های آزمایشی رایگان آیلتس، نمره آیلتس شما را محاسبه نمی‌کنند. در حالی که با شرکت در آزمون ماک آیلتس می‌توانید از سطح زبان خود و نمره احتمالی‌تان در آزمون اصلی اطلاع یابید و برای ارتقای آن برنامه ریزی کنید.

مقالات مرتبط:

از این گذشته، آزمون‌های رایگان به اندازه آزمون ماک آیلتس سخت‌گیرانه نیستند. مثلاً در این آزمون‌ها شما می‌توانید فایل‌های صوتی بخش Listening را متوقف کرده و دوباره گوش دهید. در حالی که در آزمون آیلتس یا آزمون ماک IELTS چنین امکانی نخواهید داشت. بنابراین آزمون‌های آزمایشی رایگان آیلتس بیشتر برای آشنایی بیشتر شما با سوالات آزمون اصلی مناسب هستند.

 

سوالات متداول

هزینه آزمون ماک آیلتس چقدر است؟ هزینه آزمون ماک آیلتس با توجه به آنلاین یا حضوری بودن آزمون و نیز بسته به موسسه انتخابی شما متفاوت است. اما معمولاً مبلغ آزمون ماک آنلاین آیلتس از حدود ۴۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود.

آزمون ماک ایلتس

 

تفاوت آزمون ماک آیلتس با آزمون آزمایشی رایگان آیلتس در چیست؟ در آزمون‌های آزمایشی رایگان، شما بیشتر با سوالات آزمون آیلتس آشنا می‌شوید. حال آن که آزمون ماک آیلتس، نه تنها داوطلبان را در فضای واقعی آزمون اصلی آیلتس قرار می‌دهد و آنها را با سوالات آزمون اشنا می‌کند، بلکه حتی کارنامه آزمون را نیز در اختیار ایشان قرار می‌دهد تا از نمره آیلتس حدودی خود اطلاع یابند.

 

آزمون ماک آیلتس کجا برگزار می‌شود؟ بسیاری از موسسات معتبر با بهره‌مندی از اساتید باتجربه آیلتس آزمون ماک آیلتس را برگزار می‌کنند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *