کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

برای شرکت در آزمون آیلتس چه کتاب هایی بخوانیم؟

۴.۵
(۱۶)

زمانی که تصمیم می‌گیرید در آزمون آیلتس شرکت کنید، آمادگی برای آزمون به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی‌تان تبدیل می‌شود. انتخاب و مطالعه بهترین کتاب های آیلتس می‌تواند اثر مهمی بر مسیر یادگیری و موفقیت شما داشته باشد تا با آمادگی و اعتمادبه‌نفس بیشتری در آزمون آیلتس حاضر شوید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

مهمترین نکات برای انتخاب کتاب های آیلتس

اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که در آزمون آیلتس شرکت کنید، اصلاً نگران نباشید. همین که این‌جا هستید نشان می‌دهد می‌خواهید قدم اول را با تحقیق در مورد منابع مهم و کارآمد بردارید؛ و این یکی از مهم‌ترین کارهایی است که پیش رو دارید. حالا که می‌دانید چه می‌خواهید و برنامه‌تان را برای شرکت در آزمون مشخص کرده‌اید، لازم است بهترین کتاب‌های موجود برای آمادگی در آزمون آیلتس را بشناسید. سپس یکی از کتاب‌هایی که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب و شروع کنید.

در زمان برنامه ریزی یادتان باشد، احتمالاً تا زمان آزمون بیشتر از یک کتاب را مطالعه خواهید کرد.

آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی در دنیاست که توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود. با توجه به اهمیت و اعتباری که این آزمون در سراسر دنیا دارد، مؤسسات و دانشگاه‌های معتبری از جمله دانشگاه کمبریج کتاب‌های آموزشی و تمرینی بسیار خوبی برای داوطلبان این آزمون چاپ کرده‌اند. بنابراین شما تعداد زیادی کتاب معتبر و عالی در دسترس دارید و نیازی نیست سراغ منابع متفرقه و ناشناخته بروید.

کتاب های آزمون آیلتس برای هر 4 مهارت

 

همان‌طور که می‌دانید آزمون آیلتس شامل ۴ بخش است که ۴ مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن داوطلبان را می‌سنجد. تعداد بسیار زیادی از کتاب‌هایی که برای آمادگی در آزمون آیلتس طراحی شده‌اند، شامل هر ۴ مهارت هستند. اگر کتابی که استفاده می‌کنید هر ۴ مهارت را دربر می‌گیرد، دقت کنید که احتمالاً برای بخش شنیداری باید شامل CD یا فایل صوتی دانلودی باشد. حتماً کتابی تهیه کنید که تمام قسمت‌های آن کامل باشد. اما اگر مطالعه خود را با کتاب‌هایی شروع کرده‌اید که هر مهارت را به صورت جداگانه آموزش می‌دهد، حواستان باشد که کتاب‌هایی برای یادگیری هر ۴ مهارت زبان انگلیسی، و نیز گرامر و واژگان تهیه کنید.

 

یکی دیگر از موارد مهم در مورد آزمون آیلتس این است که این آزمون به دو صورت آیلتس جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود. کتاب های آیلتس معمولاً مشخص می‌کنند که برای آمادگی در کدام نوع از آزمون‌ها طراحی شده‌اند. بنابراین هنگام تهیه کتاب، حتماً به این نکته توجه کنید و کتابی بخرید که با هدف شما متناسب باشد.

 

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که کتاب آیلتس شما شامل پاسخ‌نامه باشد. برخی از کتاب های آیلتس پاسخ‌نامه کلیدی و برخی پاسخ‌نامه تشریحی دارند. علاوه بر آن کتاب‌های معتبر، راهنمایی برای روش استفاده از کتاب و نیز آمادگی برای آزمون آیلتس ارائه کرده‌اند که مطالعه آن به شما کمک می‌کند یک مسیر یادگیری مطمئن برای خودتان طراحی کنید.

آمادگی برای آزمون آیلتس نیاز به تلاش مداوم و پشتکار دارد. در این راه ممکن است نیاز به راهنمایی داشته باشید یا سوالاتی برایتان پیش بیاید که شما را با چالش روبه‌رو کند. برای آن که بتوانید در آزمون آیلتس یک نمره عالی کسب کنید، بهتر است از یک معلم خصوصی آیلتس کمک بگیرید.

 

بهترین کتاب ها برای شرکت در آزمون آیلتس

در این قسمت می‌خواهیم برویم سراغ بهترین کتاب های آیلتس و با هم بررسی کنیم هر کتاب شامل چه مباحثی است و چه چیزی به شما یاد خواهد داد. در انتهای مقاله می‌توانید محتوای کتاب‌های معرفی شده را با هم مقایسه کنید و با اِشراف به محتوا، کتاب های آیلتس مورد نظر خودتان را برای مطالعه انتخاب نمایید.

مقاله مرتبط: چطور در خانه آیلتس بخوانیم؟

 

۱. The Official Cambridge Guide to IELTS

یکی از بهترین کتاب های آیلتس را انتشارات دانشگاه کمبریج چاپ کرده است. این کتاب هم برای کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال را دارند و هم برای افرادی که می‌خواهند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند مناسب است. کتاب حاضر برای شروع تمرین زبان انگلیسی برای آزمون آیلتس گزینه بسیار خوبی است. در این کتاب علاوه بر راهنمایی‌ها و نکاتی که برای موفقیت در آزمون آیلتس آمده، تجربیات داوطلبانی که قبلاً در این آزمون شرکت کرده‌اند نیز ذکر شده است. مطالعه این نکات و تجربه‌ها به شما کمک می‌کند خودتان را برای کسب نمره بالاتر آماده نمایید.

کتاب آزمون آیلتس The Official Cambridge Guide to IELTS

دانلود PDF کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS شامل مباحث و تست‌هایی برای همه بخش‌های آزمون آیلتس است؛ یعنی هر ۴ مهارت زبانی، واژگان و گرامر. این کتاب، راهنمایی‌های استراتژیک قابل اجرا برای مطالعه و تست‌زنی در اختیارتان قرار می‌دهد. ۸ آزمون تمرینی که در این کتاب آمده است، پاسخ‌نامه تشریحی دارد. علاوه بر آن همراه این کتاب یک DVD نیز منتشر شده است که تست‌های شنیداری و مکالمه را به صورت ویدیو و صوت ارائه می‌کند.

 

۲. Barron’s IELTS Superpack

یکی از معروف‌ترین و معتبرترین ناشرین کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی Barron’s است. این انتشارات یک مجموعه ۴ جلدی برای آمادگی آزمون آیلتس دارد که همه مهارت‌ها و مباحثی را که باید برای این آزمون به آن‌ها مسلط شوید پوشش می‌دهد. از آن‌جا که این مجموعه به شما کمک می‌کند به نمره‌ای عالی در آزمون آیلتس برسید Superpack نامیده شده است. این ۴ کتاب عبارت‌اند از:

Barron’s IELTS

این کتاب شامل دو آزمون آیلتس جنرال و ۴ آزمون آیلتس آکادمیک است، و مباحث این آزمون‌ها را بررسی و تحلیل می‌کند. علاوه بر آن Barron’s IELTS شامل فایل‌های صوتی برای قسمت شنیداری و مکالمه آزمون‌هاست.

کتاب های آزمون آیلتس Barron’s IELTS Superpack

 

IELTS Practice Exams with MP3 CD

این کتاب نیز شامل ۶ آزمون تمرینی آیلتس آکادمیک و ۶ آزمون تمرینی آیلتس جنرال است. پاسخ‌نامه این آزمون‌ها کاملاً تشریحی است و به شما کمک می‌کند اشکالات خود را با دقت رفع کنید. پس از انجام هر آزمون حتماً پاسخ‌نامه را بررسی نمایید. حتی اگر به تست‌ها جواب درستی داده‌اید، ممکن است پاسخ‌نامه به نکاتی اشاره کرده باشد که در آزمون اصلی به شما کمک کند.

IELTS Strategies and Tips 

برای کسب نمره بالا در آزمون آیلتس داشتن برنامه‌ریزی دقیق و شناخت استراتژی‌های مناسب برای بخش‌های متفاوت آزمون ضروری است. این کتاب به شما یاد می‌دهد چگونه بهترین روش‌ها را برای پاسخ به سوالات آزمون آیلتس انتخاب نمایید. نکاتی که در کتاب ارائه شده شما را آماده می‌کند تا برای هر ۴ بخش آزمون برنامه‌ای دقیق و مناسب بریزید.

Essential Words for the IELTS

در آزمون آیلتس داشتن دایره لغات گسترده به شما کمک زیادی خواهد کرد. با استفاده از این کتاب با ۶۰۰ واژه پرکاربرد در آزمون‌های آیلتس آشنا می‌شوید. در این کتاب برای هر واژه مثال، شکل‌های متنوعِ کاربرد واژه، تست و تمرین در اختیار خواهید داشت.

این ۴ کتاب، مجموعه جامعی برای آمادگی در آزمون آیلتس است و همه آن‌چه برای شرکت در آزمون نیاز دارید را به شما ارائه می‌کند. فایل‌های صوتی و تصویری که همراه کتاب‌ها هستند را می‌توانید روی گوشی موبایل‌تان داشته باشید و گاهی که فرصت پیدا می‌کنید، آن‌ها را مرور نمایید.

این مجموعه برای افراد حرفه‌ای و دانشگاهی بسیار مناسب است. مطالعه آن را به افرادی با سطح زبان انگلیسی متوسط و بالاتر توصیه می‌کنیم.

دانلود مجموعه کتاب Barron’s IELTS

نام کتاب لینک دانلود PDF
Barron’s IELTS Barron’s IELTS
Barron’s Writing for the IELTS  Writing for the IELTS
Barron’s Essential Words For IELTS Essential Words For IELTS
Barron’s IELTS Strategies and Tips IELTS Strategies and Tips
Barron’s IELTS Practice Exams IELTS Practice Exams دانلود فایل صوتی
IELTS Practice Exams

 

۳. Cambridge IELTS 17 Academic and General

انتشارات کمبریج دو کتاب مجزا با عنوان IELTS 17 منتشر کرده که یکی برای داوطلبان آزمون آیلتس آکادمیک و دیگری برای داوطلبان آزمون جنرال طراحی شده است. این دو کتاب مجموعه کاملی از نمونه آزمون‌های آیلتس را که کاملاً مشابه با آزمون واقعی هستند در اختیار شما قرار می‌دهند. IELTS 17 تمرین‌ها و تکنیک‌های تخصصی ارائه می‌کند تا شما را به خوبی با شرایط آزمون آیلتس آشنا کند. هر کتاب شامل ۴ آزمون کامل است. در این کتاب‌ها مقدمه‌ای در مورد هر ماژول از آزمون آیلتس (جنرال و آکادمیک) آمده و توضیحاتی ارائه می‌کند که شما را با سیستم نمره‌دهی در این آزمون آشنا نماید.

کتاب آزمون آیلتس Cambridge IELTS 17

 

IELTS 17 پاسخ‌نامه کاملی دارد که علاوه بر پاسخ صحیح، به شما می‌گوید چرا گزینه‌های دیگر درست نیستند؛ و هر نکته اضافه‌ای که لازم باشد بدانید را ذکر کرده است. این کتاب برای تست‌های لیسنینگ، فایل صوتی در نظر گرفته؛ برای بخش رایتینگ نمونه خوب؛ و برای اسپیکینگ نمونه ویدیو در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین یکی از بهترین کتاب های آیلتس برای تمرین خودآموز است.

IELTS 17 در سال ۲۰۲۲ چاپ شده است اما نسخه‌های دیگر را نیز می‌توانید با عنوان‌های IELTS 16 ، IELTS 15 و… پیدا کنید.

دانلود کتاب Cambridge IELTS 17

نام کتاب لینک دانلود PDF کتاب دانلود فایل صوتی
Cambridge IELTS 17 Academic Cambridge IELTS 17 Academic Cambridge IELTS 17
Cambridge IELTS 17 General Cambridge IELTS 17 General

 

۴. Official IELTS Practice Materials

یکی دیگر از معتبرترین و بهترین کتاب های آیلتس Official IELTS Practice Materials است. این کتاب نکات بسیار مهمی در مورد شیوه مطالعه برای آمادگی در آزمون آیلتس ارائه می‌کند، و علاوه بر آن به خوبی توضیح می‌دهد که هر بخش از آزمون آیلتس چطور مورد بررسی قرار می‌گیرد. آزمون‌های تمرینی که در این کتاب آمده است، هر دو ماژول آیلتس جنرال و آکادمیک را پوشش می‌دهد. این آزمون‌ها شامل هر ۴ بخش آزمون آیلتس و پاسخ‌نامه کامل و جامعی برای همه قسمت‌هاست. علاوه بر آن نمونه‌هایی از رایتینگ‌ها و اسپیکینگ‌های داوطلبان همراه با کامنت‌های طراحان سوالات آزمون روی آن‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. DVD که به کتاب پیوست شده شامل تست لیسنینگ و سه نمونه اسپیکینگ است.

نویسندگان این کتاب از طراحان سوالات آزمون‌های Cambridge ESOL و نویسندگانی هستند که سال‌ها تجربه آماده کردن تست‌های آیلتس را داشته‌اند. این کتاب علاوه بر داوطلبان آزمون آیلتس، برای مدرسانی که با این داوطلبان کار می‌کنند نیز مفید است.

کتاب آزمون آیلتس Official IELTS Practice Materials

دانلود کتاب Official IELTS Practice Materials

لینک دانلود PDF کتاب دانلود فایل صوتی
Official IELTS Practice Materials Official IELTS Practice Materials

 

۵. Simone Braverman’s Target Band 7

اگر عزمتان را جزم کرده‌اید که نمره بالایی در آزمون آیلتس بگیرید، یکی از بهترین کتاب های آیلتس برای شما Simone Braverman’s Target Band 7 است. این کتاب استراتژی‌هایی کاربردی ارائه می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها در آزمون آیلتس آکادمیک نمره بالایی کسب کنید. نویسنده برای مشکلاتی که داوطلبان آزمون آیلتس به طور معمول با آن مواجه می‌شوند راه‌کارهایی عملی و قابل اجرا ارائه می‌کند. برای مثال در این کتاب با روش‌هایی برای مدیریت بهتر زمان‌تان در آزمون آشنا می‌شوید.

کتاب آزمون آیلتس Target Band 7

دانلود PDF کتاب Target Band 7

 

۶. IELTS Practice Tests Plus 2

یکی دیگر از بهترین کتاب های آیلتس که هم برای آزمون آیلتس جنرال و هم آکادمیک مناسب است، کتاب IELTS Practice Tests Plus 2 است. این کتاب خودآموز است و به شما کمک می‌کند به نمره بالایی در آزمون آیلتس برسید. این منبع شامل ۴ آزمون است و در هر آزمون نکات و راهبردهای مهمی برای موفقیت ارائه کرده است.

کتاب آزمون آیلتس IELTS Practice Tests Plus 2

 

حاشیه‌نویسی‌ها و توضیحات موجود در پاسخ‌نامه به درک بهتر پاسخ‌ها کمک کرده و به شما حل مسئله را یاد خواهد داد. این رویکرد، سرعت و کارایی شما را در آزمون آیلتس بالا می‌برد. این کتاب به ویژه برای کسانی که در مدیریت زمان با چالش روبه‌رو هستند بسیار مناسب است.

دانلود کتاب IELTS Practice Tests Plus

لینک دانلود PDF کتاب دانلود فایل صوتی
IELTS Practice Tests Plus IELTS Practice Tests Plus

 

۷. IELTS Trainer

انتشارات کمبریج دو جلد کتاب با عنوان IELTS Trainer منتشر کرده است. در یک کتاب به مباحث آزمون آیلتس جنرال (۱) و در کتاب دیگر به آزمون آیلتس آکادمیک (۲) می‌پردازد. هر کدام از این کتاب‌ها شامل ۶ آزمون آزمایشی آیلتس است؛ و جزئیاتی مثل ساختار تست‌ها و آزمون، سیستم نمره‌دهی و نکاتی که باید رعایت کنید را برایتان گرد آورده است. راهنمایی‌ها و استراتژی‌های گام به گامی که در این کتاب ارائه شده، به شما کمک می‌کند اعتمادبه‌نفس خود را برای شرکت در آزمون بالا ببرید.

تمرین‌های گرامر، واژگان و رایتینگ موجود در این کتاب، روش‌های اجتناب از اشتباهات رایج را نیز به شما یاد می‌دهد. علاوه بر آن در بخش پاسخ‌نامه مدل‌هایی برای رایتینگ در اختیار قرار گرفته است که شما می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:

کتاب آزمون آیلتس IELTS Trainer

دانلود کتاب IELTS Trainer

نام کتاب لینک دانلود PDF کتاب دانلود فایل صوتی
IELTS Trainer General IELTS Trainer General IELTS Trainer General
IELTS Trainer Academic IELTS Trainer Academic  IELTS Trainer Academic CD1 
IELTS Trainer Academic CD2
IELTS Trainer Academic CD3

 

۸. Mometrix IELTS Book for General Training and Academic 2022

این کتاب یکی از بهترین کتاب های آیلتس برای کسانی است که به آموزش ویدیویی علاقه دارند. در این کتاب برای آموزش‌ها ضمیمه‌های ویدیویی باکیفیتی در نظر گرفته شده است که هر ۴ بخش آزمون آیلتس را پوشش می‌دهد. با استفاده از این کتاب با نکات و استراتژی‌های شرکت در آزمون تستی آیلتس آشنا می‌شوید و ویدیوها کمک می‌کند تا بر موضوعات سخت‌تر مسلط شوید. با این کتاب می‌توانید گام به گام پیش بروید و نکاتی که یاد می‌گیرید را سازماندهی کنید. این کار موجب می‌شود، در آینده بتوانید نکات را به خاطر آورید و در تست‌ها استفاده نمایید.

کتاب آزمون آیلتس Mometrix IELTS Book

 

این کتاب بیان روانی دارد و نکات را به شیوه‌ای قابل درک ارائه کرده است. همان‌طور که در نام کتاب آمده، این کتاب برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مناسب است.

اگر می‌خواهید دایره لغاتتان را گسترش دهید، خواندن رمان‌های زبان انگلیسی نیز بسیار اثرگذار است.

 

۹. Check your English Vocabulary for IELTS

همان‌طور که می‌دانید داشتن دایره لغات بالا به موفقیت شما در آزمون آیلتس کمک زیادی خواهد کرد. این کتاب که برای داوطلبان سطح متوسط طراحی شده، واژه‌ها را داخل متن به شما یاد می‌دهد. داوطلبان مبتدی نیز می‌توانند از این کتاب بهره ببرند، و هم برای آیلتس جنرال و هم برای آیلتس آکادمیک کاربردی است. به ویژه اگر قصد تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان را دارید، این کتاب می‌تواند برایتان مفید باشد.

کتاب آزمون آیلتس Check your English Vocabulary for IELTS

دانلود PDF کتاب Check your English Vocabulary for IELTS

۱۰. Focus on IELTS Foundation

یکی از بهترین کتاب های آیلتس برای کسانی که به تازگی مطالعه در این راستا را آغاز کرده‌اند، کتاب Focus on IELTS Foundation می‌باشد که توسط انتشارات پیرسون ارائه شده است. این کتاب دانش پایه شما در هر ۴ مهارت زبان انگلیسی و نیز مباحث گرامری و واژگان را تثبیت می‌کند.

کتاب آزمون آیلتس Focus on IELTS Foundation

دانلود PDF کتاب Focus on IELTS Foundation

این کتاب همه مهارت‌هایی که برای موفقیت در آزمون آیلتس نیاز دارید را به شما یاد خواهد داد. از این کتاب می‌توانید نه تنها برای آمادگی برای آزمون آیلتس، بلکه به عنوان یک مرجع مفید و کارآمد در یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

۱۱. IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook Combo

این کتاب یکی از بهترین نمونه کتاب‌های الکترونیکی آیلتس می‌باشد که ۵ کتاب را در خود جای داده است. این ۵ کتاب هر ۴ مهارت در آزمون آیلتس را پوشش داده و جدیدترین سوالات موجود را ارائه می‌کنند. محتوای این ۵ کتاب عبارت‌اند از:

  • کتاب لیسنینگ: ۴۸ قسمت، همراه با پاسخ‌نامه
  • کتاب ریدینگ: ۳۶ متن، همراه تمرین و پاسخ
  • کتاب اسپیکینگ: ۵۰ قسمت در دو بخش، همراه با فایل‌های صوتی نمونه
  • کتاب تمرین رایتینگ ۱: ۶۰ گزارش (Report)
  • کتاب تمرین رایتینگ ۲: ۶۰ مقاله (Essay)

کتاب آزمون آیلتس IELTS 5 in 1 Actual Tests

 

دقت کنید که این کتاب فقط به صورت نسخه الکترونیکی ارائه شده است. این نسخه از کتاب برای آزمون آیلتس آکادمیک طراحی شده؛ نمونه مشابهی نیز دقیقاً با همین شرایط برای آزمون آیلتس جنرال چاپ شده است.

دانلود PDF مجموعه کتاب IELTS Actual

نام کتاب لینک دانلود PDF
IELTS Actual Writing Task 1 IELTS Actual Writing Task 1
IELTS Actual Writing Task 2 IELTS Actual Writing Task 2 
IELTS Speaking Actual Tests IELTS Speaking Actual Tests دانلود فایل صوتی
IELTS Speaking Actual Tests
IELTS Actual Listening IELTS Actual Listening
IELTS Actual Reading IELTS Actual Reading

 

۱۲. New Insight into IELTS

کتاب New Insight into IELTS یکی دیگر از کتاب های آیلتس انتشارات کمبریج است که تمرین‌های جامعی برای آمادگی در این آزمون ارائه می‌کند. این کتاب با تحلیل تست‌ها با ریزبینی و دقت بالا به شما کمک می‌کند مهارت‌های زبانی خود را بالا ببرید و تکنیک‌های شرکت در آزمون آیلتس را به خوبی یاد بگیرید. به این ترتیب اعتمادبه‌نفس شما نیز افزایش خواهد یافت.

کتاب آزمون آیلتس New Insight into IELTS

دانلود PDF کتاب New Insight into IELTS

نام کتاب لینک دانلود PDF
New Insight Into IELTS Student’s Book  Student’s Book
New Insight Into IELTS Practice Test  Practice Test دانلود فایل صوتی
 Practice Test

برای تحقق هدف مذکور، کتاب New Insight into IELTS برای هر آزمون یک مقدمه دقیق و یک پاسخ‌نامه کامل ارائه کرده است. New Insight into IELTS یکی از بهترین کتاب‌های آیلتس برای یادگیری خودخوان یا استفاده در کلاس است، و هر دو گروه داوطلبان آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک می‌توانند از آن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید:

 

۱۳. Cambridge Vocabulary for IELTS

یکی دیگر از کتاب‌های لغت برای آزمون آیلتس، نسخه واژگان پیشرفته‌ای است که انتشارات کمبریج منتشر کرده است. این کتاب برای داوطلبانی طراحی شده که هدفشان کسب نمره بالای ۶/۵ در آزمون آیلتس است. در این کتاب شما نه تنها با واژگان زبان انگلیسی، بلکه با استراتژی‌های ساخت واژگان نیز آشنا می‌شوید.

این کتاب بر نحوه تفسیر و تعبیر واژگان (paraphrase)، و نیز ترکیب واژگانی که به طور معمول با هم می‌آیند (collocation) تمرکز دراد.

کتاب لغت آیلتس Cambridge Vocabulary for IELTS

دانلود PDF کتاب Cambridge Vocabulary for IELTS

بیشتر بخوانید: کالوکیشن های زمان در انگلیسی

 

۱۴. Cambridge Grammar for IELTS

اگر قصد دارید به طور جداگانه روی مطالعه گرامر تمرکز کنید، کتاب Cambridge Grammar for IELTS یکی از بهترین کتاب‌های گرامر آیلتس موجود است. این کتاب نه تنها گرامر را به شما یاد می‌دهد، بلکه مهارت شنیداری شما را نیز بالا می‌برد. تمرین‌های ارائه شده در این کتاب بر گرامری که در آزمون‌های آیلتس به کار می‌روند تمرکز دارد. با این کتاب تمرین‌هایی شامل تقویت مهارت‌های اسپیکینگ، رایتینگ و لیسنینگ آزمون‌های آیلتس جنرال و آکادمیک در اختیار خواهید داشت.

کتاب گرامر آیلتس Cambridge Grammar for IELTS

دانلود PDF کتاب Cambridge Grammar for IELTS

با این کتاب بهتر است درس به درس پیش بروید و روی هر درسی که اشکال دارید بیشتر توقف و تمرین کنید. برای تمام کردن کتاب عجله نکنید. کیفیت یادگیری شما مهم‌تر از تمام کردن کتاب است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های تقویت لیسنینگ آزمون آیلتس

 

۱۵. IELTS Advantage Series

مجموعه IELTS Advantage شامل ۳ کتاب است که هر ۴ مهارت آزمون آیلتس را دربر می‌گیرد. این مجموعه جامع برای کسب نمره آیلتس بالای ۶/۵ یا ۷ طراحی شده است. طیف گسترده‌ای از مباحثی که در آزمون‌های آیلتس مطرح می‌شوند را در این مجموعه ۳ جلدی در اختیار خواهید داشت.

IELTS Advantage: Writing Skills – کتاب رایتینگ از این مجموعه را دو نویسنده مطرح ریچارد براون و لوئیس ریچاردز طراحی کرده‌اند. برنامه گام به گام ارائه شده در این کتاب به شما کمک می‌کند به مرور زمان بتوانید بهترین مقاله رایتینگ را بنویسید.

IELTS Advantage: Reading Skills – در کتاب ریدینگ با استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی برای درک مطلب بهتر، مثل روش‌های مرور و تندخوانی آشنا می‌شوید. به علاوه این کتاب به شما کمک می‌کند دایره واژگان خود را گسترش دهید و معنای واژه‌های ناآشنا را بهتر حدس بزنید.

IELTS Advantage: Listening & Speaking Skills – در این کتاب تعداد زیادی از موضوعاتی که در آزمون‌های آیلتس مطرح شده‌اند به عنوان نمونه آمده است. مطالعه این نمونه‌ها شما را برای روز آزمون آماده خواهد کرد.

کتاب آزمون آیلتس IELTS Advantage

دانلود مجموعه کتاب IELTS Advantage

IELTS Advantage Listening & Speaking Skills
IELTS Advantage Reading Skills
IELTS Advantage Writing Skills

 

۱۶. Ace the IELTS: IELTS General Module – How to Maximize Your Score

یکی از بهترین کتاب های آیلتس جنرال Ace the IELTS است. این کتاب خلاصه جامعی از ساختار آزمون آیلتس را ارائه می‌کند؛ انواع سوالاتی که در این آزمون مطرح می‌شوند را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد؛ و اطلاعات مهمی که هر داوطلب آزمون آیلتس باید بداند را ذکر می‌کند.

کتاب آزمون آیلتس Ace the IELTS

دانلود مجموعه کتاب Ace the IELTS

از مهم‌ترین مزایای این کتاب می‌توان به درک ساده و کاربردی بودن آن اشاره کرد. شما در این کتاب به نمونه تست‌هایی از هر ۴ مهارت زبانی آزمون آیلتس دسترسی دارید. همچنین این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه در هر بخش از آزمون، گرامر زبان انگلیسی را به کار ببرید تا بتوانید نمره بهتری کسب کنید.

 

۱۷. Improve your IELTS Skills Series

داوطلبانی که هدفشان کسب نمره آیلتس بین ۴/۵ تا ۶ است، می‌توانند از مجموعه Improve your IELTS Skills استفاده کنند. این مجموعه نیز شامل ۳ کتاب است که هر ۴ بخش آزمون آیلتس آکادمیک را دربر می‌گیرد. این مجموعه توسط دانشگاه مک‌میلان منتشر شده و هر یک از کتاب‌های آن عبارت‌اند از:

کتاب آزمون آیلتس Improve your IELTS Skills

 

Reading for IELTS – کتاب حاضر بر افزایش مهارت شما در مطالعه متن‌های انگلیسی و درک مطلب زبان انگلیسی تمرکز دارد و تکنیک‌هایی برای تسلط به این مهارت به شما یاد خواهد داد.

Writing for IELTS – این کتاب تلاش می‌کند تا مهارت‌های کلیدی نوشتن را به شما آموزش دهد. اهمیت ساختار جمله، به کار بردن واژگان مناسب، و ایده‌های روشن و خوب، موضوعاتی است که با کمک این کتاب می‌توانید تمرین کنید تا به تسلط کافی برسید و اعتمادبه‌نفس شما برای شرکت در آزمون بالا برود.

Listening & Speaking for IELTS – این کتاب تمرین‌های هدفمندی برای تقویت مهارت شنیداری و مکالمه شما در نظر گرفته است. علاوه بر آن تمرین‌های تلفظ و سوالات تستی نیز دارد که شامل نکات کلیدی است.

بیشتر بخوانید:

دانلود مجموعه کتاب Improve your IELTS Skills

نام کتاب لینک دانلود PDF 
Improve Your Skills Listening and Speaking Listening and Speaking Band 4.5-6.0
Listening and Speaking Band 6-7.5 
Improve Your Skills Reading Reading Band 4.5-6.0
Reading Band 6-7.5
Improve Your Skills Writing Writing Band 4.5-6.0
Writing Band 6-7.5

 

۱۸. Mindset Series

این سری کتاب از بهترین منابع برای آزمون آیلتس آکادمیک محسوب میشوند. مجموعه کتاب‌های mindset، دارای ۴سطح است که از A2 (مبتدی) تا C1 (پیشرفته) را شامل می‌شود. این مجموعه کتاب برای افرادی که تمایل به آمادگی برای آیلتس به صورت خودخوان دارند و همچنین برای تقویت مهارت‎‌های speaking و listening، توصیه می‌شود. نگارش ساده این کتاب برای همه سطوح علی الخصوص برای افراد با سطح مبتدی بسیار مناسب است.

mindset series

دانلود مجموعه کتاب Mindset Series

Mindset For IELTS Foundation
Mindset for IELTS Level 1
Mindset for IELTS Level 2
Mindset for IELTS Level 3 

 

۱۹. Makkar Series

از مجموعه کتاب‌های ماکار به نگارش خانم ماکار، میتوان به کتاب اسپیکینگ آن اشاره کرد که دارای محبوبیت بسیار زیادی نزد داوطلبان است. کتاب اسپیکینگ ماکار، مجموعه ای از سوالات آزمون های آیلتس در ماه‌های گذشته است که منبع خوبی برای آشنایی با سوالات احتمالی بخش اسپیکینگ آیلتس محسوب می‌شود.

هرچند کتاب مهارت اسپیکینگ ماکار شناخته شده‌ترین کتاب این مجموعه است و به جرئت میتوان گفت از ضروری‌ترین منابع تقویت اسپینیگ به شمار میرود؛ اما از دیگر کتاب‌های این مجموعه غافل نشوید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت اسپیکینگ آیلتس+ نکات موفقیت در آزمون

Makkar Series

دانلود مجموعه کتاب Makkar Series

نام کتاب لینک دانلود PDF
Makkar IELTS Writing Task 1 IELTS Writing Task 1 Academic 
 IELTS Writing Task 1 General 
Makkar graphs from the past exams graphs from the past exams
Makkar IELTS General training essays and letters  General training essays and letters
Makkar IELTS academic essays IELTS academic essays
Makkar reading reading 2019
Makkar speaking guesswork speaking guesswork Jan to April 2023

 

۲۰. Collins Series

مجموعه کتاب‌های Collins از شناخته شده ترین منابع آمادگی برای آزمون آیلتس است. از مزایای این مجموعه کتاب این است که شما میتوانید تمامی اسکیل های خود را تقویت کنید و به نمره دلخواه خود برای آزمون آیلتس برسید.

Collins Series

دانلود مجموعه کتاب Collins Series

نام کتاب لینک دانلود PDF
Collins Writing for IELTS  Writing for IELTS
Collins Reading for IELTS Reading for IELTS
Collins practice test for ielts  practice test for ielts 1
 practice test for ielts 2
Collins Listening for IELTS  Listening for IELTS دانلود فایل صوتی
Listening for IELTS
Collins Vocabulary for IELTS Vocabulary for IELTS Vocabulary for IELTS
Collins Speaking For IELTS Speaking For IELTS Speaking For IELTS CD1
Speaking For IELTS CD2

دانلود مجموعه کتاب Collins Get Ready for IELTS

نام کتاب لینک دانلود PDF
Get ready for IELTS Get ready for IELTS
Get ready for IELTS Reading Get ready Reading
Get ready for IELTS Writing Get ready Writing
Get ready for IELTS Speaking Get ready Speaking
Get ready for IELTS Listening Get ready Listening دانلود فایل صوتی
Get ready Listening

 

۲۱. Select readings

کتاب Select Reading که به طور تخصصی برای مهارت ریدینگ است، در چهار سطح Elementary ،Pre-intermediate ،Intermediate و Upper-intermediate تدوین شده که باعث می‌شود زبان آموزان و داوطلبان آیلتس در هر سطحی که هستند بتوانند از این مجموعه کتاب استفاده کنند و مهارت reading خود را تقویت کنند. در هر کتاب، هر فصل دارای هدف مشخصی است تا زبان آموز بتواند مهارت خواندن خود ا بهبود ببخشد.

مقالات مرتبط:

Select readings

دانلود رایگان PDF مجموعه Select readings

نام کتاب دانلود PDF
select readings elementary select readings elementary
select readings pre intermediate select readings pre intermediate
select readings intermediate select readings intermediate
select readings upper intermediate select readings upper intermediate دانلود فایل صوتی
select readings upper intermediate

 

۲۲. Inside readings

مجموعه کتاب‌های Inside reading از محصولات انتشارات آکسفورد است و بر لهجه بریتیش تمرکز دارد. این کتاب به افرادی که به دنبال تقویت مهارت ریدینگ خود هستند توصیه می‌شود. این مجموعه کتاب در پنج جلد نوشته شده که از سطح آسان به پیشرفته است. این مجموعه کتاب دارای تمرین های زیادی است که با حل آنها میتوانید به سرعت پیشرفت کنید.

این مجموعه کتاب به عنوان یک منبع قابل اعتماد در بسیاری از موسسات مرجع آموزش است.

Inside readings

دانلود رایگان PDF مجموعه کتاب‌های Inside readings

Inside reading 0
Inside reading 1
Inside reading 2
Inside reading 3
Inside reading 4

 

سوالات متداول درباره کتاب های آیلتس

1. بهترین کتاب برای آمادگی در آزمون آیلتس کدام است؟

همان‌طور که گفتیم شما با توجه به سطح و شرایطتان می‌توانید هر کدام از کتاب‌هایی را که در این مقاله معرفی شده برای مطالعه انتخاب کنید. اما در این میان کتاب‌های The Official Cambridge Guide to IELTS و Official IELTS Practice Materials، و نیز مجموعه Barron’s IELTS Superpack از معتبرترین و بهترین کتاب های آیلتس موجود در دنیا هستند.

2. بهترین کتاب خودآموز آیلتس چیست؟

دو مورد از بهترین کتاب های آیلتس برای مطالعه خودآموز IELTS Practice Tests Plus 2 و Cambridge IELTS 17 هستند. البته شما بقیه کتاب‌ها را نیز می‌توانید خودتان به تنهایی مطالعه کنید. کتاب‌های خودآموز معمولاً جامع‌تر هستند و به جزئیات بیشتری می‌پردازند.

3. کدام کتاب آیلتس برای سطح مبتدی مناسب است؟

اگر قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید باید زبان انگلیسی‌تان را به سطح پیشرفته برسانید. اما برخی از کتاب‌های آیلتس محتوا را از مباحث پایه آغاز کرده‌اند یا به طور جامع به همه مطالبی که باید در این آزمون بدانید پرداخته‌اند. در گام‌های اول می‌توانید از کتاب Improve your IELTS Skills Series شروع کنید.

4. برای شرکت در آزمون آیلتس جنرال کدام کتاب بهتر است؟

دو کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS و Official IELTS Practice Materials از بهترین کتاب های آیلتس هستند که به صورت مجزا و کاربردی به آزمون آیلتس جنرال پرداخته‌اند.

5. برای کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس چه کتابی مناسب است؟

یکی از بهترین کتاب‌ها برای این سطح مجموعه سه جلدی IELTS Advantage است. استراتژی‌ها و راهنمایی‌های کتاب Target Band 7 نیز به شما کمک می‌کند به نمره بالاتری برسید. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که برای کسب نمره بالای ۷ در آزمون آیلتس باید به طور منظم و دقیق مطالعه و تمرین کنید. اغلب افراد برای رسیدن به چنین نمره‌ای از یک معلم خصوصی باتجربه کمک می‌گیرند.

6. چطور می‌توانم کتاب‌های آیلتس را تهیه کنم؟

همه این کتاب‌ها در بازار موجود است و می‌توانید نسخه فیزیکی یا الکترونیکی آن‌ها را از کتابفروشی‌ها یا وب‌سایت‌های معتبر خریداری نمایید. نسخه pdf تعداد زیادی از این کتاب‌ها را نیز می‌توانید در بستر اینترنت پیدا کنید.

7. برای آمادگی در آزمون آیلتس مطالعه کتاب بهتر است یا استفاده از منابع آنلاین و کلاس؟

در واقع بهترین راهکار این است که ترکیبی از همه منابع را برای آمادگی در آزمون آیلتس در برنامه مطالعاتی خود قرار دهید. در ارتباط مستقیم با اساتید زبان می‌توانید اشکالاتتان را رفع و نقاط ضعفتان را برطرف کنید؛ با استفاده از منابع آنلاین می‌توانید نکات به‌روز را یاد بگیرید و در آزمون‌های آزمایشی شرکت نمایید؛ کتاب‌ها منابعی قابل اطمینان و طبقه‌بندی شده‌اند که می‌توانید یک مسیر یادگیری کاربردی را با برنامه آن‌ها طی کنید و هر زمان نیاز داشتید به آن‌ها مراجعه نمایید.

اگر شما هم سوال دیگری دارید در بخش دیدگاه‌ها مطرح کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن پاسخ بدهیم.

بیشتر بخوانید:

 

سخن پایانی

اکنون که با کتاب‌های متنوعی برای آمادگی در آزمون آیلتس آشنا شدید، با توجه به نقاط قوت و ضعف خودتان در زبان انگلیسی می‌توانید کتابی که برایتان مناسب‌تر است را انتخاب کنید. علاوه بر آن از راهنمایی گرفتن اجتناب نکنید. از معلم‌تان یا کسانی که قبلاً در آزمون آیلتس شرکت کرده‌اند و تجربه موفقی دارند، کمک بگیرید و به آن‌ها اعتماد کنید.

دقت کنید که برخی از کتاب‌ها جامع‌تر هستند و برخی فشرده‌تر. برای آن که بدانید کدام کتاب آیلتس برای شما بهتر است باید هدف و زمانتان را در نظر بگیرید. کتاب های آیلتس آکادمیک معمولاً نسبت به کتاب های آیلتس جنرال اطلاعات جامع‌تر و جزئیات بیشتری دارند. از طرفی سطح کتاب باید متناسب با سطح زبان انگلیسی شما باشد، تا خسته نشوید یا حوصله‌تان سر نرود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

تعیین زمان، هدف و کتاب آزمون آیلتس مناسب برای شما

 

یادتان باشد برای آمادگی در آزمون آیلتس خودتان را به کتاب های آیلتس محدود نکنید. تعداد زیادی از کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی (که روی مهارت‌های اصلی زبانی تمرکز دارند) می‌توانند برای شما مفید باشند. علاوه بر آن تماشای فیلم‌های زبان انگلیسی یا سریال‌های انگلیسی که دوست دارید، تاثیر زیادی روی مهارت شنیداری شما خواهد داشت.

هنگام انتخاب کتاب به علاقه شخصی‌تان هم اهمیت بدهید. اگر کتابی که مطالعه می‌کنید برایتان جالب باشد، انگیزه بیشتری برای ادامه دادن آن خواهید داشت.

اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، بهتر است وقتتان را تلف نکنید. برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهید و هر چه سریع‌تر شروع کنید.

موفق باشید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۵ / ۵. تعداد نظرات ۱۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *