کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۸ وب سایت فوق العاده برای یادگیری زبان انگلیسی

۳.۷
(۱۰)

ممکن است شما هم راه‌های زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی امتحان کرده باشید. یکی از این روش‌ها، یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از وب‌سایت‌های آموزشی است. تعداد زیادی از این وب‌سایت‌ها، یک برنامه یادگیری مشخص یا درس‌های برنامه ریزی شده ارائه می‌کنند که به شما در بالا بردن مهارتتان در زبان انگلیسی کمک می‌کند. در این مقاله ۸ وب‌سایت معتبر با محتوای آموزشی مناسب و رایگان را بررسی می‌کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چگونه از وب سایت های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنیم؟

شما می‌توانید به تنهایی در منزل یادگیری زبان انگلیسی را به صورت آنلاین و با استفاده از یک وب‌سایت معتبر دنبال کنید، یا می‌توانید همزمان در کلاس های خصوصی زبان انگلیسی شرکت کرده و برای تمرین بیشتر، از این وب‌سایت‌ها بهره ببرید. اما به ویژه اگر می‌خواهید یادگیری را به تنهایی دنبال کنید، بهتر است وب‌سایت معتبری را برای این کار انتخاب نمایید.

برای استفاده از مطالب آموزشیِ اغلب این وب‌سایت‌ها لازم است در آن‌ها ثبت نام کنید. البته ثبت نام در سایت‌ها اغلب رایگان است، اما محتوای آموزشی ارائه شده، ممکن است رایگان یا پولی باشد. بعضی از وب‌سایت‌ها برای استفاده از همه محتوای موجود، حق عضویت دریافت می‌کنند و برخی دیگر برای درس‌ها یا دوره‌های متفاوت، هزینه‌هایی در نظر گرفته‌اند که با پرداخت آن می‌توان در دوره شرکت کرد.

هر روز زمانی را به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید

 

بنابراین ساختار همه وب‌سایت‌های آموزش زبان یکسان نیست. بیشتر آن‌ها یک راهنما برای استفاده از وب‌سایتشان در نظر می‌گیرند که استفاده از آن در قدم اول می‌تواند برایتان مفید باشد.

از سوی دیگر زمانی که می‌خواهید خودتان یادگیری زبان انگلیسی را با استفاده از یک وب‌سایت پیش ببرید، حتماً باید روزانه زمان مشخصی را به این کار اختصاص بدهید. روزی ۴۵ دقیقه تا یک ساعت زمان خوبی است برای آن که بتوانید به زبان انگلیسی مسلط شوید و با سرعت قابل قبولی پیش بروید. در تمرین‌هایتان هر ۴ مهارت زبانی یعنی مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن را جای بدهید. اگر در یکی از مهارت‌ها ضعیف هستید زمان بیشتری برای آن در نظر بگیرید.

در این مقاله ما ۸ مورد از بهترین وب‌سایت‌های یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم و روش استفاده از آن‌ها را نیز توضیح می‌دهیم.

مقالات مرتبط:

 

معرفی ۸ مورد از بهترین وب سایت های آموزش زبان انگلیسی

تعدادی از مؤسسه‌ها و سازمان‌های شناخته شده در دنیا وب‌سایت‌هایی برای آموزش زبان انگلیسی دارند. یکی از شناخته شده‌ترین آن‌ها BBC است. علاوه بر آن وب‌سایت‌های متعددی نیز اقدام به آموزش آنلاین کرده‌اند و تعداد و محتوایشان هر روز رو به رشد است. برخی از وب‌سایت‌ها برای ارائه خدمات هزینه یا حق عضویت دریافت می‌کنند. اما به دلیل بازار رقابتی موجود، تعداد زیادی از آن‌ها میزان قابل توجهی محتوای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

اجازه بدهید به طور جزئی‌تر با هر وب‌سایت و محتوایی که ارائه می‌کند آشنا شویم.

 

۱- وب سایت British Council

یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های یادگیری زبان انگلیسی متعلق به British council است. از دوره‌های آنلاین این وب‌سایت با پرداخت هزینه می‌توانید استفاده کنید. اما برای استفاده از بقیه قسمت‌های سایت، حتی نیازی به ثبت نام نیست.

وب‌سایت British Council یک دسته‌بندی از مهارت‌های اصلی زبانی یعنی مهارت شنیداری، نوشتاری، خواندن و مکالمه ارائه می‌کند. در هر کدام از این مهارت‌ها آموزش‌هایی در ۵ سطح A1, A2, B1, B2, C1 روی وب‌سایت قرار دارد. این سطح‌بندی بر اساس معیار CEFR (چارچوب مرجع اروپا برای سطح‌بندی مهارت‌های زبانی) است. هر درس شامل یک پیش‌آزمون، یک درس و یک یا چند آزمون است.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

یادگیری زبان انگلیسی با وبسایت british council

 

یکی دیگر از بخش‌های سایت، گرامر زبان انگلیسی را در دو سطح ارائه کرده است، یکی A1-A2 و دیگری B1-B2. علاوه بر آن درس‌هایی نیز در مورد ضمایر، حرف تعریف‌ها، صفت، مضاف‌الیه، قید، اسم و فعل دارد.

این وب‌سایت برای بخش واژگان نیز دو سطح مشابه در نظر گرفته و برای هر سطح واژه‌ها را در دسته‌بندی‌هایی منطقی قرار داده است.

برای هر واژه راهنمای تصویری و صوتی نیز وجود دارد و مثل همه بخش‌های دیگر، در انتها، آزمون‌هایی برای تمرین آمده است.

 

این سایت شامل دو بخش دیگر با عنوان General English و Business English می‌باشد که هر کدام به صورت جداگانه شامل مقالات، داستان، پادکست، ویدیو و… هستند. مقالاتی که در مجله کسب و کار این وب‌سایت آمده است نیز می‌تواند دایره واژگان و اصطلاحاتی را که در زبان انگلیسی تجاری می‌شناسید، ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری

سطح‌بندی که این وب‌سایت برای آموزش‌ها و محتوای ارائه شده انجام داده است کمک می‌کند که بتوانید یادگیری زبان انگلیسی را قدم به قدم پیش ببرید.

 

۲- وب سایت easy world of English

یک وب‌سایت ساده و جذاب برای یادگیری زبان انگلیسی که تعداد زیادی درس رایگان دارد و از سطح مبتدی شروع می‌کند easy word of English است. درس‌های این وب‌سایت به ۴ دسته گرامر، مهارت خواندن، دیکشنری تصویری و تلفظ تقسیم شده است.

بخش تلفظ بیشتر مناسب افرادی است که در سطح مبتدی هستند، اما دسته‌بندی جالبی دارد که می‌تواند برای افراد در سطح متوسط هم مفید باشد. سه درس دیگر یعنی گرامر، مهارت خواندن و دیکشنری تصویری، هر کدام شامل سه سطح و هر سطح در برگیرنده چندین درس است. یکی از مزایای این وب‌سایت این است که تمام مثال‌های آن راهنمای صوتی دارد.

یادگیری زبان انگلیسی در وبسایت easy world of English

برای استفاده از درس‌های این وب‌سایت نیازی به ثبت نام در سایت نیست، و درس‌های آن برای سطح مبتدی و متوسط مناسب است. برای درس‌های متفاوت آن نیز کوئیزهایی در نظر گرفته شده است که می‌تواند به تثبیت یادگیری کمک کند.

 

۳- وب سایت English Central

وب‌سایت English Central آموزش زبان انگلیسی را از طریق ویدیو ارائه می‌کند. این وب‌سایت ویدیوها را در سطح‌های استاندارد دسته‌بندی کرده است، و شما می‌توانید با توجه به سطح خودتان یه یادگیری بپردازید. برای آن که از این وب‌سایت بهره بیشتری ببرید، ابتدا در آن ثبت نام کنید.

ثبت نام سایت English Central رایگان است و پس از وارد کردن اطلاعات اولیه به شما اجازه می‌دهد سطح خود را انتخاب کنید. نکته جالب در مورد این وب‌سایت این است که سطح‌بندی اولیه را بر اساس چند مدرک زبان انگلیسی شناخته شده یعنی، تافل، آیلتس، PTE و TOEIC و CEFR مشخص می‌کند و در زیر آن توضیح می‌دهد که در این سطح چه چیزهایی خواهید آموخت. در مرحله بعد نیز مشخص می‌کنید که می‌خواهید زبان انگلیسی را با چه هدفی یاد بگیرید. این وب‌سایت سه هدف اصلی در نظر گرفته است: تدریس زبان انگلیسی عمومی، انگلیسی برای محیط کار و تدریس زبان انگلیسی کودکان.

بیشتر بخوانید:

یادگیری زبان انگلیسی در وب‌سایت English Central

 

پس از ثبت نام می‌توانید یادگیری با ویدیوها را شروع کنید. برای هر ویدیو که می‌بینید، تعدادی واژه اصلی مشخص شده که در آن ویدیو یاد گرفته‌اید و در مورد آن در ویدیوهای کوتاه دیگری بیشتر توضیح داده شده است.

یک قسمت کاربردی دیگر در این سایت، تمرین گفتاری است. بخش کوتاهی از ویدیوهایی را که دیده‌اید، پخش می‌کند، جمله را با چند جای خالی می‌نویسد، و از شما می‌خواهد که آن را بخوانید. این قسمت برای تمرین مهارت گفتاری (speaking) بسیار مؤثر است.

در قسمت پروفایل، بر اساس پیشرفتِ روزانه خود امتیاز دریافت می‌کنید و از طریق این امتیازها می‌توانید روند پیشرفتتان را ببینید. تعداد ویدیوهایی که دیده‌اید، واژه‌هایی که یاد گرفته‌اید، و تعداد خط‌هایی که خوانده‌اید (تمرین‌های گفتاری) نیز در پروفایلتان آمده است. همه این موارد شما را تشویق می‌کند که یادگیری را ادامه دهید.

 

۴- وب سایت BBC Learning English

وب‌سایت یادگیری زبان انگلیسی بی‌بی‌سی بخش‌های متنوعی دارد و همه محتوایی که ارائه کرده رایگان است. دوره‌هایی از مبتدی تا پیشرفته دارد و داستان‌هایی برای کودکان در نظر گرفته است.

مقاله مرتبط: بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

اجازه بدهید از بخش دوره‌ها شروع کنیم. در این بخش درس‌ها به چند سطح مبتدی، زیر متوسط، متوسط، بالاتر از متوسط، و پیشرفته تقسیم شده‌اند. علاوه بر آن ۶ مجموعه درس دیگر شامل مجموعه داستان، تقویت مهارت شنیداری و… در دسترستان قرار دارد و یک مجموعه کوئیز هم برای این بخش در نظر گرفته شده است.

سنجش مهارت زبان انگلیسی با کوئیز آنلاین

 

بخش دوم، امکانات (Features) است که در چند مجموعه، ویدیوهای کوتاهی برای تقویت مهارت شنیداری و یادگیری مکالمات روزمره انگلیسی فراهم کرده است. همه ویدیوها زیرنویس دارند و اگر قسمتی را متوجه نشوید می‌توانید از زیرنویس‌ها کمک بگیرید. اغلب ویدیوهای این بخش در سطح متوسط و بالاتر هستند.

وب‌سایت BBC Learning English گرامر را در سطح مبتدی و متوسط در پادکست‌های گرامر در ۶ دقیقه ارائه کرده است؛ و برای سطح بالاتر از متوسط (Upper Intermediate) یک مجموعه ویدیوی آموزشی دارد. علاوه بر این‌ها برای همه سطوح، مرجع کامل دستور زبان را به صورت طبقه‌بندی شده، آورده است.

بیشتر بخوانید: بهترین پادکست‌ های عمومی یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

برای یادگیری واژگان، در بخش انگلیسی در یک دقیقه شما می‌توانید حدود ۹۰ درس را در ویدیوهای یک دقیقه‌ای همراه با توضیحات اضافه دریافت کنید. در پایان نیز برای آن که ببینید چقدر محتوای آن درس را خوب یاد گرفته‌اید، یک کوئیز کوچک در نظر گرفته شده است. اگر وقت بیشتری دارید شاید بخش انگلیسی در ۶ دقیقه برایتان مناسب باشد. این قسمت در واقع به صورت پادکست منتشر می‌شود.

می‌توانید یک برنامه روزانه برای خودتان در نظر بگیرید که هر روز یک قسمت از این درس‌ها را گوش کنید. دو بخش دیگر واژگان در ۶ دقیقه نیز در دو سطح مبتدی و متوسط، و یک بخش با عنوان انگلیسی که ما صحبت می‌کنیم روی وب‌سایت در این منو موجود است.

بخش اخبار به زبان انگلیسی و زبان انگلیسی تجاری نیز می‌تواند به شما در بالا بردن سطح زبان انگلیسی‌تان کمک کند. به خصوص اگر به یادگیری زبان انگلیسی بریتیش علاقه‌مندید، از وب‌سایت بی‌بی‌سی برای تمرین بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:

 

۵- وب سایت Perfectly Spoken

وب‌سایت Perfectly Spoken ساختار متفاوتی دارد. در قدم اول باید در سایت ثبت نام کنید و یک پروفایل بسازید. پس از ساخت پروفایل با شرکت در یک آزمون آنلاینِ رایگان می‌توانید سطح زبان انگلیسی خودتان را ارزیابی کنید.

در حال حاضر درس‌های رایگانِ کمی روی این سایت وجود دارد اما اگر امکان پرداخت بین‌المللی داشته باشید می‌توانید از همه دوره‌های آن استفاده کنید و مدرک دریافت کنید. سطح‌بندی که این وب‌سایت برای آموزش زبان انگلیسی خود در نظر گرفته بر اساس معیار CEFR است و شامل سطح A1 تا C1 می‌شود.

علاوه بر دوره‌های آنلاین، این وب‌سایت رویدادهای آنلاین هم برگزار می‌کند که ممکن است پولی یا رایگان باشند. اگر گاهی به این وب‌سایت سر بزنید شاید بتوانید رویدادهای مورد علاقه‌تان را ببینید و در آن‌ها شرکت کنید.

یادگیری زبان انگلیسی در وبسایت perfectly spoken

 

۶- وب سایت USA Learns

وب‌سایت USA Learns چندین دوره آموزشی زبان انگلیسی شامل ویدیوهای آموزشی همراه با توضیحات و تمرین دارد. هر دوره از بخش‌های متنوعی تشکیل شده است و شما را با نکات زیادی آشنا می‌کند.

 

دوره‌های این وب‌سایت به ویژه برای یادگیری زبان انگلیسی آمریکایی مناسب است.

برای استفاده از دوره‌ها باید در سایت ثبت نام کنید.

 

پس از ثبت نام می‌توانید دوره‌های آموزشی را ببینید. اغلب دوره‌های موجود در این سایت، زبان انگلیسی مورد نیاز برای ارتباطات روزمره و زندگی شهری را آموزش می‌دهند. اما دوره‌هایی برای مکالمات و ارتباطات در مشاغل خاص نیز در نظر گرفته است. نیازی نیست در دوره‌ها به طور جداگانه ثبت نام کنید. می‌توانید یک دوره را انتخاب و از درس اول شروع یه یادگیری کنید. هر درس شامل ویدیویی برای آموزش، توضیحاتی برای تکمیل آموزش ویدیویی، همراه با راهنمای صوتی، تمرین و کوئیز است.

یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی usa learn

 

ساختار دوره‌ها طوری است که شما می‌توانید هر ۴ مهارت زبانی را در طول یادگیری تمرین کنید. با تکرار کردن مکالمه‌ها می‌توانید مهارتتان را سریع‌تر بالا ببرید.

 

۷- وب سایت English101

یکی از وب‌سایت‌های مناسبِ یادگیری زبان انگلیسی English101 است. این وب‌سایت نیز منابع متنوعی برای یادگیری زبان انگلیسی ارائه می‌کند. تعداد زیادی از درس‌های موجود در وب‌سایت را می‌توانید با پرداخت حق عضویت استفاده کنید، اما درس‌های رایگان خوبی نیز در دسترستان قرار دارد. از زمانی که در وب‌سایت ثبت نام کنید، به مدت ۷ روز نیز به صورت آزمایشی به همه امکانات وب‌سایت دسترسی دارید.

علاوه بر آن هر هفته ۳ تا ۵ درس جدید رایگان به پنل شما اضافه می‌شود؛ و هر روز یک درس برای یادگیری واژگان برایتان می‌فرستند. در وب‌سایت English101 نیز در هنگام ثبت نام می‌توانید سطح زبان انگلیسی خود را مشخص کنید تا درس‌های همان سطح را به شما نشان دهد. البته همیشه این امکان را دارید که در پروفایل خود، سطحتان را تغییر دهید.

این وب‌سایت در قسمت کتابخانه درس‌ها، به یک فیلتر مجهز است که می‌توانید با استفاده از آن موضوع درسی را که می‌خواهید مطالعه کنید انتخاب نمایید. درس‌ها به دو صورت صوتی و ویدیویی ارائه می‌شوند. برای هر درس واژگان جدید مشخص شده که می‌توانید با استفاده از میکروفن آن‌ها را تمرین کنید و در مجموعه فلش کارتی که خودتان می‌سازید ذخیره کنید. متن هر ویدیو نیز به طور کامل زیر آن آمده است.

یادگیری زبان انگلیسی در وب‌سایت English101

 

برای هر درس این امکان را نیز دارید که یادداشت اضافه کنید؛ متن آن را به صورت pdf دانلود نمایید، یا فایل صوتی و ویدیویی آن را دریافت کنید.

 

۸- وب سایت Busuu

یکی دیگر از وب‌سایت‌هایی که ساختار مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی دارد Busuu است. البته در این وب‌سایت می‌توانید زبان‌های دیگری را نیز یاد بگیرید، اما در نسخه رایگان تنها امکان انتخاب یک زبان را دارید. درس‌ها و امکاناتی که در نسخه رایگان به آن‌ها دسترسی دارید محدودتر از نسخه پریمیوم (نسخه‌ای که با پرداخت حق عضویت می‌توانید از آن استفاده کنید) است، اما همچنان Busuu آموزش‌های خوبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای شروع باید در سایت ثبت نام و زبان مورد علاقه‌تان را مشخص کنید. ابتدا از شما می‌خواهد هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی را تعیین نمایید. Busuu شش هدف زیر را به عنوان پیش‌فرض در نظر گرفته است.

یادگیری زبان انگلیسی در وب‌سایت busuu

 

پس از آن بین دو گزینه کاملاً مبتدی و آشنا با زبان یکی را انتخاب می‌کنید، و اگر کمی با زبان آشنا باشید، بعد از مشخص کردن یک هدف روزانه برای تمرین، در یک آزمون تعیین سطح شرکت می‌کنید. حالا همه چیز برای شروع یادگیری آماده است. هر روز می‌توانید متناسب با سطحتان یک واژه جدید بیاموزید و در تعدادی آزمون شرکت کنید که از نظر معنایی با واژه جدید مرتبطند و از دستور زبان انگلیسی به شکل‌های متفاوت استفاده می‌کنند.

علاوه بر آن با استفاده از تمرین‌های مهارت شنیداری می‌توانید این مهارت را در خود بالا ببرید. تعدادی از تمرین‌ها مکالمه بین دو نفر را برای شما پخش می‌کند و شما باید بر اساس آن به پرسش‌هایی پاسخ دهید. خلاق باشید و از متن مکالمه برای یادگیری بهتر اصطلاحات و مکالمه زبان انگلیسی بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی

 

سخن پایانی

استفاده از وب‌سایت‌های آموزشی زبان انگلیسی روش خوبی برای تمرین و بالا بردن مهارتتان در این زبان است. به خصوص اگر در سطح مبتدی یا متوسط هستید، نکات خیلی زیادی می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید. یکی دیگر از منابعی که می‌تواند برایتان مفید باشد یوتیوب است. کانال‌های زیادی روی یوتیوب، آموزش زبان انگلیسی ارائه می‌کنند. تعداد زیادی از مراجع معتبر مثل:

  1. BBC Learning English
  2. Learn English with EnglishClass101
  3. English with Cambridge

را می‌توانید در یوتیوب دنبال و از آموزش‌هایشان استفاده کنید.

تقویت مهارت زبان انگلیسی با دیدن ویدیو

اگر سطح زبانتان متوسط رو به بالاست، با یک تیر دو نشان بزنید؛ ویدیو های تد را در یوتیوب دنبال کنید با این کار هم اطلاعاتی در زمینه موضوع مورد علاقه‌تان کسب کرده‌اید و هم به تمرین زبان انگلیسی پرداخته‌اید. علاوه بر این می‌توانید هر زمان که خواستید در وب به جستجو بپردازید، این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید. اجازه بدهید زبان انگلیسی بخشی از زندگی‌تان باشد. در این صورت سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۷ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *