کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کتاب های مکالمات روزمره زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

۴.۳
(۱۸)

برای کسانی که دوست دارند در مهارت‌های مکالمه و حرف زدن به زبان انگلیسی مهارت‌های بیشتری کسب کنند، همیشه توصیه می‌شود که از منابع مخصوص تقویت این مهارت استفاده کنند؛ چون در کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، معمولاً توجه چندانی به تقویت مهارت‌های مکالمه و اسپیکینگ نمی‌شود.

ما در مقالۀ جملات ساده و کاربردی روزمره برای یادگیری زبان انگلیسی، ۱۲۰ جملۀ ساده و کاربردی را که زبان‌آموزان می‌توانند در موقعیت‌های مختلف زندگی روزمره از آن‌ها استفاده کنند بیان کردیم. در این مقاله هم قرار است بهترین کتاب‌های مکالمات روزمره را به آن دسته از زبان‌آموزانی که دوست دارند در هر کدام از سطح‌های زبان انگلیسی که هستند، به‌صورت مدون و موضوعی جملات و عبارت‌های بیشتری یاد گرفته و دانش زبانی خود را ارتقا دهند، معرفی کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

معرفی کتاب‌‌های مکالمات روزمره زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

 

کتاب Practice Makes Perfect: English Conversations

این کتاب راهنمایی نسبتاً جامع برای افرادی است که صرفاً می‌خواهند مکالمات روزمره زبان انگلیسی پیرامون موضوعات رایج و کاربردی را یاد بگیرند . زبان‌آموزان در این کتاب به‌مرور با انواع جملات خبری، پرسشی و… در زبان انگلیسی و نحوه و زمان استفاده از هر کدام از آن‌ها آشنا می‌شوند.

در این کتاب چند نمونه از مکالمه‌های کوتاه و ساده برای تمرین هم وجود دارد که برای هر کدام از آن‌ها توضیحات اصطلاحات و عبارت‌های مورد استفاده در مکالمه نیز ذکر شده است.

نکتۀ جالب توجه دربارۀ این کتاب این است که برای آن اپلیکیشنی هم طراحی شده که زبان‌آموزان با نصب آن روی گوشی‌های همراه خود می‌توانند به تمرینات اضافی و درس‌های رایگان صوتی دسترسی داشته باشند.

کتاب Practice Makes Perfect: English Conversations

دانلود فایل پی دی اف کتاب Practice Makes Perfect: English Conversations

 

کتاب Talk English: The Secret to Speak English like a Native in 6 Months for Busy People

نویسنده در کتاب به تشریح شیوه‌ای برای یادگیری مکالمه و جملات روزمره زبان انگلیسی پرداخته که ادعا می‌کند خود او هم با به کار بستن آن‌ها در شش ماه توانسته است به‌صورت روان و مسلط به زبان انگلیسی صحبت کند.

بیشتر بخوانید:

تکنیک‌های تضمین شده برای روان صحبت کردن به زبان انگلیسی

عمدۀ مطالب کتاب روی این موضوعات متمرکز است:

  • ارائه راهکارهایی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی بدون ترجمۀ آن به زبان مادری زبان‌آموز
  • نحوۀ استفادۀ فعال از گرامر زبان بدون نیاز به حفظ کردن آن‌ها
  • ارائه تکنیک‌هایی برای مسلط، روان و طبیعی صحبت کردن به زبان انگلیسی با کمترین تلاش

استفاده از این کتاب را خصوصاً به زبان‌آموزانی که دانشجو و شاغل هستند و همچنین خانم‌های خانه‌دار که زمان آزاد کمتری برای شرکت در کلاس‌های آموزشی دارند توصیه می‌کنیم.

کتاب Talk English: The Secret to Speak English like a Native in 6 Months for Busy People

دانلود فایل پی دی اف کتاب Talk English: The Secret to Speak English like a Native

 

کتاب ۵۰Very Short Conversations‌‌‌

در این کتاب ۵۰ مکالمه ساده و روزمره وجود دارد. برای هر مکالمه تصویرهایی ساده و جذاب هم هست که می‌توانید با نگاه کردن به آن‌ها و بدون خواندن متن، موضوع مکالمه را حدس بزنید.

مکالمه‌های این کتاب شامل موضوعاتی مثل سلام و احوال‌پرسی، نحوه درخواست کمک از دیگران، گردش و تفریح و پرسیدن آدرس، پرسیدن سؤال دربارۀ مسائل شخصی و… است. بعد از هر مکالمه سؤال‌هایی طرح شده که می‌توانید آن را از خودتان یا فرد دیگری بپرسید و با این کار مباحث مطرح شده در مکالمه را بیشتر تمرین کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین موضوعات برای بحث و تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح متوسط

در بخش‌هایی از کتاب نیز آزمون‌هایی گنجانده شده که با پاسخ به سؤالات آن‌ها می‌توانید میزان پیشرفت و یادگیری خودتان را ارزیابی کنید.

کتاب 50 Very Short Conversations‌‌‌

 

کتاب Nice Talking With You

این مجموعه از سوی انتشارات کمبریج و به گونه‌ای تدوین شده که زبان‌آموزان سطح مبتدی را علاقه‌مند می‌کند که از همان روز اول حرف زدن به انگلیسی را شروع کنند.

این کتاب در دو جلد منتشر شده است.

جلد اول مناسب افراد مبتدی است که با اینکه با زبان انگلیسی آشنا هستند، اما هیچ وقت به این زبان صحبت نکرده‌اند. جلد دوم این کتاب نیز مخصوص زبان‌آموزان سطح متوسط است.

کتاب Nice Talking With You

 

کتاب Collins Easy Learning English

این کتاب از سوی انتشارات دیکشنری‌های معروف کالینز تدوین و منتشر شده است و شامل دو کتاب برای آموزش مکالمات روزمره و کاربردی است: کتاب اول مخصوص زبان‌آموزان سطح مبتدی و کتاب دوم برای زبان‌آموزان سطح متوسط است.

هر کدام از جلدهای این کتاب ۱۴ درس دارد که در آن‌ها نحوۀ استفاده از جملات ساده انگلیسی در موقعیت‌های روزمره را با شیوه‌هایی جذاب و کاربردی آموزش می‌دهد.

کتاب Collins Easy Learning English

 

معرفی کتاب‌‌های مکالمات روزمره زبان انگلیسی برای سطح متوسط

کتاب Spoken English in Dialogues

بسیاری از زبان‌آموزان انگلیسی با این که ازنظر تئوری در سطح مناسبی هستند، اما زمانی که قرار باشد در یک موقعیت واقعی به زبان انگلیسی صحبت کنند، به مشکل برمی‌خورند.

در این کتاب جملات ساده و عبارت‌های پرکاربرد مورد استفاده در موقعیت‌های روزمره‌ای که انگلیسی زبانان بومی از آن‌ها استفاده می‌کنند آموزش داده شده است.

موضوعات مطرح شده در کتاب محدود به موقعیت‌های روزانه و مکالمه‌های ساده‌ای مثل احوال‌پرسی و پیدا کردن دوست، معرفی خود به دیگران، حضور در مطلب پزشک و مؤسسات درمانی، سفر، رستوران و… است.

یاد گرفتن این جملات به شما کمک می‌کند در موقعیت‌های مختلف بتوانید به‌راحتی به زبان انگلیسی با دیگران ارتباط برقرار کرده و منظور خود را به آن‌ها برسانید.

کتاب Spoken English in Dialogues

دانلود فایل پی دی اف کتاب Spoken English in Dialogues

 

کتاب Conversation Skills for the shy

بسیاری از زبان‌آموزان اعتماد به نفس کافی برای صحبت به زبان انگلیسی در حضور دیگران را ندارند و از آنجا که معمولاً در محیط انگلیسی زبان هم زندگی نمی‌کنند، نمی‌توانند تمرین زیادی برای حرف زدن و مکالمه داشته باشند. به همین دلایل هم هست که مکالمه انگلیسی و حرف زدن به این زبان برای گروهی از افراد یک کابوس همیشگی است.

خبر خوب این است که این کتاب دقیقاً برای چنین زبان‌آموزانی تدوین شده است و به آن‌ها یاد می‌دهد چطور در مقابل دیگران با اعتماد به نفس، مسلط و راحت به زبان انگلیسی حرف بزنند و در حین مکالمه جملاتشان را فراموش نکرده و خط اصلی گفتگو را حفظ کنند.

کتاب Conversation Skills for the shy

 

معرفی کتاب‌های مکالمات روزمره زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

کتاب Super Talk

این مجموعۀ سه جلدی به‌صورت موضوعی لغات، اصطلاحات و جملات کاربردی در مکالمات روزمره زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف را به شما آموزش داده و با تکنیک‌هایی خاص کمک می‌کند اطلاعات تئوری و ذهنی خود را در عمل و برای روان و مسلط صحبت کردن به انگلیسی به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های عبارات و اصطلاحات زبان انگلیسی

کتاب اول این مجموعه ۲۰ موضوع بحث‌ برانگیز و کتاب دوم آن ۲۰ سرفصل جالب و چالشی در موضوعات مختلف دارد. در کتاب سوم نیز دربارۀ هر کدام از سرفصل‌های جلد اول و دوم یک درس اختصاصی به همراه معنی فارسی جملات و مثال‌های متعدد گنجانده شده است.

مهم‌ترین مزیت این کتاب این است که به اندازه‌ای موضوعات مختلف و جملات مربوط به موقعیت‌های گوناگون در زمان مکالمه را پوشش داده است که زبان‌آموزان هیچ وقت در زمان حرف زدن ایده کم نخواهند آورد و می‌توانند مسلط و با اعتماد به نفس روند بحث را مدیریت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند از کتاب‌های این مجموعه هم به‌صورت خودآموز و هم در کلاس‌های بحث آزاد یا فری دیسکاشن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: کلاس فری دیسکاشن (Free Discussion) یا بحث آزاد انگلیسی چیست؟

کتاب Super Talk

 

کتاب Science is Culture: Conversations at the New Intersection of Science 

این کتاب برای زبان‌آموزان سطح پیشرفته زبان انگلیسی تدوین شده و طبیعی است که مکالمات مندرج در آن پیچیده‌تر و برای موقعیت‌های متفاوتی است.

مجموعه Science is Culture یک منبع عالی از مکالمه‌هایی در حوزۀ فرهنگ، علوم مختلف، اقتصاد، سیاست و… است و به‌خصوص برای افرادی مناسب است که می‌خواهند در یک کشور انگلیسی زبان ادامه تحصیل بدهند.

یک شیوۀ عالی برای استفادۀ مؤثر از این کتاب این است که در زمان مطالعۀ آن کلمات و عبارات جدید و دشوار را در یک دفترچۀ جداگانه به همراه مثال‌ها و معنی عبارات و واژه‌ها برای خودتان یادداشت کنید تا با تکرار آن‌ها در زمان‌های مختلف، بتوانید روی مباحث تسلط نسبی به دست بیاورید.

بیشتر بخوانید: بهترین سوالات تعیین سطح پیشرفته در زبان انگلیسی

کتاب Science is Culture: Conversations at the New Intersection of Science

دانلود فایل پی دی اف کتاب Science is Culture: Conversations at the New Intersection of Science

 

معرفی کتاب‌‌های یادگیری مکالمات روزمره زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

بعضی از کتاب‌های آموزش مکالمات روزمره زبان انگلیسی، صرفاً مخصوص یک گروه از زبان‌آموزان هر سطح، مثلاً مبتدی یا متوسط تدوین شده‌اند؛ اما در این میان مجموعه‌های معتبر و کاملی هم وجود دارند که به‌صورت سازماندهی شده از سطح مبتدی تا پیشرفته در بازار موجودند و زبان‌آموزان را قدم به قدم در مسیر یادگیری زبان انگلیسی و تسلط روی دو مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ همراهی می‌کنند.

در ادامه تعدادی از بهترین مجموعه‌های آموزش مکالمات روزمره انگلیسی معرفی شده‌اند:

 

کتاب speak now

این مجموعه در ۴ جلد و برای زبان‌آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته از سوی مؤسسه آکسفورد تدوین شده است.

هر کتاب ۳۲ درس دارد که در ۲ صفحه بیان می‌شوند و شامل موضوعات مختلف هستند. در بخش تمرین‌های هر درس نیز یک قسمت مخصوص اسپیکینگ گنجانده شده که به آموزش کاربردهای زبان انگلیسی در زندگی و موقعیت‌های روزمره می‌پردازند.

در تمام جلدهای این مجموعه نیز نکات واژگانی و گرامری به‌صورت غیرمستقیم و درخلال مکالمه‌ها و تمرین‌های مربوط به آن‌ها آموزش داده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

این مجموعه علاوه بر کتاب‌ اصلی، کتاب‌های کار و دی وی دی‌های آموزشی شامل فایل‌های ویدئویی و صوتی هم دارد که می‌توانید به‌صورت آنلاین هم به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

از این مجموعه می‌توان به‌صورت خودخوان هم استفاده کرد. مؤسسه آکسفورد توصیه می‌کند زبان‌آموزان در هر سطحی که هستند، کار با این مجموعه را از جلد اول شروع کنند تا تمام نکات و جملات ارائه شده برای مکالمات روزمره زبان انگلیسی را به‌خوبی یاد بگیرند.

کتاب های speak now

دانلود فایل پی دی اف کتاب های speak now
جلد کتاب دانش‌آموز کتاب کار فایل‌های صوتی
۱  speak now 1  speak now 1 speak now 1

 

کتاب Headway Academic Skills

این مجموعه چهار جلدی هم برای زبان‌آموزان سطح مبتدی تا فوق متوسط تدوین شده و مخصوص تقویت دو مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ زبان انگلیسی است.

هر جلد از کتاب ۱۰ درس دارد و موضوع مکالمات مطرح‌شده در آن‌ها متنوع بوده و غالباً مرتبط با حوزۀ تحصیلات آکادمیک هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین موضوعات برای بحث و تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح پیشرفته

این کتاب انواع استراتژی‌های مربوط به تقویت دو مهارت شنیدن و حرف زدن را معرفی و تمرینات مهمی در جهت تقویت آن‌ها ارائه می‌کند. 

فایل صوتی مکالمه‌ها و متون مندرج در کتاب هم در لوح فشردۀ همراه کتاب‌ها موجود است.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن | چطور با گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

کتاب Headway Academic Skills

 

کتاب Q skills for success listening and speaking

اگر بعد از تمرین مکالمات ساده و روزمره انگلیسی و تسلط بر آن‌ها می‌خواهید مهارت‌هایی هم دربارۀ مکالمه در حوزه‌های کمی خاص‌تر را یاد بگیرید، این مجموعۀ ۶ جلدی می‌تواند یک انتخاب خوب، از سطح مبتدی تا پیشرفته، باشد.

هر جلد از این مجموعه ۸ درس دارد که تمامی آن‌ها به‌صورت اختصاصی برای تقویت اسپیکینگ و لیسنینگ انگلیسی طراحی و تدوین شده‌اند.

علاوه بر مکالمه‌ها و تمرین‌های لغت، تلفظ و گرامر مربوط به آن‌ها، شما در این مجموعه با مهارت‌ها و تکنیک‌های مورد نیاز برای مدیریت موفق مکالمه‌ها و بهتر و مسلط‌تر صحبت کردن آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

کتاب Q skills for success listening and speaking

 

کتاب Inside listening and speaking

این مجموعه یکی از بهترین و جامع‌ترین مجموعه کتاب‌های تقویت مهارت‌های آکادمیک لیسنینگ و اسپیکینگ است که از سطح مبتدی تا پیشرفته و از سوی مؤسسه آکسفورد منتشر شده است.

در هر کتاب ۱۰ درس وجود دارد که هر کدام از در‌س‌ها دربارۀ یکی از موضوعات مربوط به مسائل روزمره زندگی آکادمیک بحث کرده و لغات و عبارات مربوط به آن‌ها را بیان می‌کند.

در لوح فشردۀ همراه هر جلد، فایل‌های صوتی و تصویری مربوط به این درس‌ها نیز ارائه شده است.

تمرین‌های زیادی هم برای هر درس از کتاب‌های این مجموعه تدوین شده تا به زبان‌آموزان کمک کنند که در عمل و در زمان مکالمه بتوانند از لغات و اصطلاحاتی که یاد می‌گیرند استفاده کنند.

کتاب Inside listening and speaking

 

سخن پایانی

با اینکه زبان‌آموزان می‌توانند از بیشتر کتاب‌هایی که در این مقاله معرفی شد به‌صورت خودآموز و در خانه برای یادگیری مکالمات زبان انگلیسی استفاده کنند، تجربه نشان داده است که حضور در جمع‌های دوستانه و همچنین رفع اشکال در کلاس‌های آموزشی، می‌تواند روند یادگیری و تسلط بر مکالمه به زبان انگلیسی را سریع‌تر کند.

بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که در کنار استفاده از این کتاب‌ها، در کلاس‌های خصوصی مکالمه زبان انگلیسی هم شرکت کرده و میزان رشد و پیشرفت خود را به کمک معلمان زبده و کارآزموده بسنجید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *