کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

۵
(۶)

هرچه لغات انگلیسی بیشتری بدانید، بهتر انگلیسی صحبت می کنید؟ درصورتیکه مهارت ها و توانایی های لازم برای اتصال این کلمات را داشته باشید,بله. اما اینجاست که پای دانستن گرامر زبان باز می شود و ندانستن گرامر و قواعد دستوری یعنی عدم ارتباط زمانها با کلمات.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

خیلی از زبان آموزان لغات بسیاری را میدانند و در مکالمه استفاده میکنند ولی دستور زبان را بلد نیستند یا به درستی نمیتوانند منظور خود را بیان کنند مثلا وقتی شما در حال تعریف از چیزی هستید در بیشتر اوقات زمان حال را برای تعریف از آن انتخاب می کنید این یعنی چیزی که تعریف میکنید هنوز هست و شما میتوانید آنرا ببینید اما شاید آن واقعه برای زمان گذشته باشد خوب یعنی تمام تعریف شما صرفا در گذشته بود اما نتوانسته اید آن را به درستی بیان کنید. در برخی موارد عدم صحیح صرف زمانها در مکالمه میتواند سوء برداشت شود و یا کاملا منظور شما به صورت دیگری تعبیر شود. اینجاست که گرامر به کمکتان می آید.

هر کتابی را که در مورد گرامر انگلیسی انتخاب می کنید، مهم است که تمام شرایط لازم برای مطالعه صحیح آن را داشته باشد. کتاب های گرامر باید با سطح زبان آموز (مبتدی، متوسط یا عالی) مطابقت داشته باشد. هر کدام از این سطوح کتاب‌های زیادی را برای یادگیری نکات دستوری زبان انگلیسی معرفی می کنند تا دانش گرامری زبان آموزان را بالا ببرند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

 

کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی معروفی که در ایران تدریس می شوند

 

۱- English Grammar in Use

کتاب‌های مجزای گرامر این یوز از سطوح مبتدی تا پیشرفته

English Grammar in Use

 

۲- Longman student Grammar of spoken and written English

این کتاب برای تقویت گرامر گفتاری و نوشتاری از انتشارات لانگمن می باشد

Longman student Grammar of spoken and written English

 

۳- Oxford English Grammar

کتاب‌های مجزای آکسفورد گرامر در سطوح مبتدی و متوسطه و پیشرفته

 Oxford English Grammar

 

۴- Fundamentals Of English Grammar

نویسنده: Betty Azar

کتاب بتی آذر (Betty Azar)  برای آندسته از افرادی مناسب است که می خواهند مباحث سطح متوسط رو به پایین تا مباحث سطح متوسط زبان انگلیسی را یادبگیرند.

Fundamentals Of English Grammar Betty Azar

 

۵- Natural Grammar

کتاب آموزش طبیعی گرامر برای زبان آموزان و کاربران سطوح متوسط – پیشرفته از سوی انتشارات معروف آکسفورد می باشد.

Natural Grammar

 

۶- Webster Word Power Better English Grammar

یک کتاب کامل برای تمام سطوح زبان آموزی است.

Webster Word Power Better English Grammar

بیشتر بخوانید: اسامی همیشه جمع در انگلیسی: قواعد + مثال | Only Plural Nouns

 

۷- Longman Advanced learners Grammar

کتاب  لانگمن زبان آموزان پیشرفته برای افرادی که می خواهند در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی شرکت کنند بسیار کاربردی است.

Longman Advanced learners Grammar

 

۸- Oxford Practice Grammar

سری کتاب‌های تمرین گرامر آکسفورد در سه سطح مبتدی و متوسط و پیشرفته

Oxford Practice Grammar

 

۹- Collins Cobuild English Grammar

این کتاب یک کتاب بسیار حرفه ای برای زبان آموزانی است که می خواهند برای آزمون های بین المللی آماده شوند.

Collins Cobuild English Grammar

 

اینها از جمله کاربردی ترین و معروفترین کتاب های گرامری میان مدرسان زبان انگلیسی هستند.

 

کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی تازه منتشر شده در انتشارات زبان های خارجه 

همه کسانی که قصد دارند آموزش زبان جدیدی را آغاز کنند حتما در اینترنت سرچی میکنند و یا به یک کتابفروشی سر زده و به دنبال کتاب‌های تازه منتشر شده  آن زبان هستند ، گرامر مبحثی است که معمولا شور و اشتیاقی برای یادگیری ایجاد نمیکند و هرساله انتشارات زیادی به دنبال چاپ کتاب‌هایی هستند که با کمک تصاویر یا مباحث هیجان انگیز بتوانند اشتیاقی در مخاطب برای یادگیری گرامر ایجاد کنند.

کتاب‌هایی که در زیر آمده اغلب توسط نویسندگان معروفی نوشته شده و هرساله چاپهای جدیدتری از انها ارایه می شود.

 

۱- Practical English Usage 4th Edition

ویرایش چهارم کتاب Practical English Usage با بیش از دومیلیون نسخه فروش در کل دنیا به تمام مدرسان و زبان آموزان سطح پیشرفته، پیشنهاد می شود. کتاب حاضر ترکیبی از یک کتاب گرامر جامع، کتاب واژگان و املاء و کتاب اشتباهات رایج است.  مدرسین زبان انگلیسی می توانند از این کتاب به عنوان مرجعی کامل برای تدریس زبان انگلیسی استفاده کنند و زبان آموزانی که برای آزمون های بین المللی از جمله IELTS,TOEFL, FCE,CAE,CPE آماده می شوند می توانند از نکات کلیدی و کاربردی این کتاب در هر چهار مهارت اصلی(Reading, Writing, Listening, Speaking) استفاده کنند.

Practical English Usage 4th Edition

 

۲- کتاب‌های Destination Grammar & Vocabulary with Answer Key

مجموعه Destination یکی از به روزترین کتاب‌های موجود است که در سه سطح بر روی تقویت دستور زبان و لغات زبان آموزان تمرکز می کند. این کتاب ها که برای زبان آموزان در سطوح Intermediate تا Advanced نوشته شده اند بر اساس سر فصل های سطوح B1 تا C2 به روز رسانی شده اند. همچنین تمرین های این کتاب به گونه ای انتخاب شده اند که زبان آموزان را برای آزمون های هر سطح آماده کنند. به طور خلاصه مجموعه Destination یک مجموعه ایده آل برای کسانی است که می خواهند در آزمون های زبان شرکت کنند.

کتاب‌های Destination Grammar & Vocabulary with Answer Key

 

۳- Grammar scan

کتاب گرامر اسکن به عنوان  یک کتاب مکمل  برای کتاب‌های گرامر  practical English usage می باشد. این کتاب شامل تستهای کلیدی و مفیدی برای داوطلبان آزمون های بین المللی نیز می باشد. تست‌های کامل گرامر انگلیسی در سطوح‌ متوسط – پیشرفته.

Grammar scan

 

۴- کتاب Understanding and Using English Grammar

این کتاب یکی از جامع ترین منابع یادگیری گرامر زبان انگلیسی برای سطوح متوسط تا پیشرفته است که  ویرایش چهارم آن از انتشارات لانگمن منتشر شده است. کتاب آموزش گرامر انگلیسی نوشته Betty Azar یکی از بهترین و پرفروش ترین کتاب های حال حاضر جهان در زمینه آموزش دستور زبان انگلیسی است. این کتاب بسیار شیوا، روان و دقیق نوشته شده است  طوری که به عنوان منبع آموزش درس گرامر در برخی از دانشگاه ها معرفی میشود.

کتاب Understanding and Using English Grammar

 

۵- کتاب English Grammar Digest

از منابع مهم و اساسی برای آزمون های آیلتس ، تافل و آزمون‌های دیگر بوده و گرامر زبان انگلیسی را از سطح پایه به طور کامل توضیح می دهد. مطالب ارائه شده در کتاب English Grammar Digest ساده و قابل فهم است و می‌توان از آن به صورت self- study استفاده کرد. English Grammar Digest  با آموزش ساختارهای گرامری و نحوه‌ی نوشتن صحیح جملات، به زبان آموزان جهت ارتقا مهارت‌های Reading و Writing کمک می‌کند. توضیحات نوشته شده ، مثال‌های متعدد و مقایسه‌ی جملات درست و غلط از بخش‌های موجود در این کتاب می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

کتاب English Grammar Digest

 

۶- Grammar way

سری کتاب های گرامر وی از سطح مقدماتی تا پیشرفته روی گرامر زبان آموزان کار می کند

Grammar way

 

۷- Round-Up

سری کتاب‌های راندآپ که سعی در هرچه جذاب کردن گرامر دارند در سطوح مبتدی و متوسط و پیشرفته می باشند.

Round-Up

 

۸- Cambridge Grammar for IELTS

کتاب کمبریج گرامر فور آیلتس برای آمادگی داوطلبان برای آزمون آیلتس طراحی شده است به همراه تست و جواب آنها

Cambridge Grammar for IELTS

 

۹- Business Grammar & Practice (Collins English for Business)

کتاب تمرین و گرامرتجاری سطح متوسط برای آندسته از زبان آموزان مفید است که بدنبال نکات گرامری در بیزینس خود بهمراه مثال و کلمات تجاری هستند می باشد.

بیشتر بخوانید: کتاب های یادگیری زبان انگلیسی تجاری

Business Grammar & Practice (Collins English for Business)

 

۱۰- Business Grammar Builder: Intermediate to upper

کتاب گرامر تجاری بیلدرز برای دسته متوسط تا پیشرفته اصول گرامری تجاری را در قالب اصطلاحات و تمرینها به زبان آموزان حوزه تجاری آموزش می دهد.

Business Grammar Builder: Intermediate to upper

 

درمیان کتاب‌هایی که عنوان شد برخی برای یادگیری گرامر سطوح مبتدی هستند برخی برای سطوح متوسطه و پیشرفته که البته به تفکیک بالا بیان شدند.

 

کتاب های گرامری که شما را نویسنده می کنند

توانایی خوب نوشتن شامل بسیاری از فرآیندهای مختلف است، اما شاید مهم ترین آنها توانایی درک قواعد دستور زبان انگلیسی باشد. بسیاری از نویسندگان تصور می کنند که دانش غریزی آنها از زبان مادری خود به این معنی است که می توانند به سادگی به گونه ای بنویسند که به نظر آنها درست است، اما در نوشتن متوجه خواهند شد که رعایت قواعد دستور زبان بسیار مهم است. ضروری تر از آنچه در ابتدا تصور می کردند. اگر می خواهید نویسنده بهتری شوید، یک کتاب گرامر خوب می تواند به نوشتن بهتر شما کمک کند.

اگرچه بسیاری از کتاب های دستور زبان در بازار وجود دارد، اما همه آنها برابر نیستند. بنابراین، چگونه می توانید کتاب مناسب دستور زبان را برای رفع نیازهای خود پیدا کنید. و به همین دلیل است که ما فهرستی از بهترین کتاب برتر دستور زبان انگلیسی را تهیه کرده ایم که نویسندگان می توانند از آنها استفاده کنند. شما می توانید از این کتاب ها به عنوان مرجع در فرآیند نوشتن استفاده کنید.

 

۱- The Infographic Guide to Grammar

نویسنده: Jara Kern

این کتاب دارای گرافیک های زیادی است که مفاهیم پیچیده گرامری را به شیوه ای واقعا جدید و شگفت انگیز دسته بندی می کند و چون همه اطلاعات در قالب تصویر ارائه شده است به جذابیت کتاب برای خواننده کمک میکند. البته برخی معتقدند برای نویسندگان نیتیو کتاب مناسبی است ولی اگر شما قصد دارید به زبان انگلیسی کتاب بنویسید باید به آین زبان تسلط کافی داشته باشید پس در این صورت تمام موضوعات این کتاب را متوجه خواهید شد.

The Infographic Guide to Grammar by Jara Kern

 

۲- The Elements of Style

نویسنده: William Strunk Jr

وقتی مقدار مناسبی از دانش دستور زبان انگلیسی را آموختید ، می توانید از این کتاب کلاسیک نوشته ویلیام استرانک جونیور برای نویسندگی کمک بگیرید.البته نویسندگی در سطح متوسط.

به هر حال شما در ابتدای نوشتن لازم است دانشی درباره مفهوم کلمات دستور زبان کاربردی را بلد باشید تا بتوانید بنویسید این کتاب می تواند شما را برای آغاز راه نویسنده شدن کمک کند.

The Elements of Style by William Strunk Jr

 

۳- Woe Is I

نویسنده: Patricia T. O’Conner

پاتریشیا اوکانرنویسنده این کتاب  یک ویراستار است، اوبه اشتباهات رایجی دارد که نویسندگان در اولین پیش نویس های خود مرتکب می شوند کاملا اگاه است. سبک نوشتاری او بر استفاده از زبان انگلیسی ساده تأکید دارد اوبه ساده‌سازی مفاهیم به جای استفاده از اصطلاحات تخصصی برای پیچیده‌تر کردن بیشتر آنها معتقد است. همین نکته تمایز این کتاب است. شاید کتاب مناسبی در سبک نوشتاری اکادمیک نباشد ولی قطعا برای شروع نویسندگی شما بسیار کمک کننده است.

Woe Is I by Patricia T. O’Conner

 

۴- English Grammar Workbook 

نویسندگان: Wendy Wilson و James H. Barlow

بعد از اینکه کمی در مورد قواعد گرامر زبان انگلیسی  شروع به یادگیری کردید، قدم بعدی این است که تا حد امکان خودتان را آزمایش کنید. درست در این بخض از یادگیری شما این کتاب مفید است.کتاب شامل تعدادی تمرین است که می تواند روشی مفید برای ارزیابی نوع پیشرفت شما در گرامر باشد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که این کتاب با کلید پاسخ همراه نیست، بنابراین باید منابع دیگری برای این کار پیدا کنید.

 

۵- Dictionary of English Grammar for Students of Biblical Languages 

نویسنده: Kyle Greenwood

اگر می خواهید به سمت نوشتن آکادمیک که شامل ترجمه متون دینی و یا ادبی است بروید، به کتابی نیاز دارید که بتواند شما را بهتر در نوشتن یاری کند. آثار کتاب مقدس  و یا کتاب‌های مذهبی انگلیسی قدیمی سبک نوشتاری خاصی دارند. مطالعه این کتاب در به دست آوردن درک درستی از قواعد گرامری موجود در کتاب‌های دینی قدیم می تواند کمک کننده باشد و شما هم اگر علاقمند به نوشتن این متون باشید می توانید با کمک این کتاب پیش بروید. با این حال، کتاب بسیار گران قیمتی است، بنابراین تنها در صورتی باید آن را خریداری کرد که قصد ورود به این حوزه بسیار تخصصی را دارید.

بیشتر بخوانید: چگونه متون انگلیسی را ترجمه کنیم؟

Dictionary of English Grammar for Students of Biblical Languages by Kyle Greenwood

 

۶- Perfect English Grammar

نویسنده: Grant Barrette

این کتاب به شما کمک می کند تا با استفاده از کمترین کلمات ممکن، آنچه را که قصد نوشتنش را دارید بیان کنید، شما به عنوان نویسنده باید به تعداد کلمات خاصی پایبند باشید.

Perfect English Grammar by Grant Barrette

 

در پایان این مقاله اشاره می کنیم برای درک مطالب گرامری بهترین کار تمرین شماست هرچه بیشتر مطالعه کنید و سبک نوشتاری را از کتاب‌های مختلف انتخاب کرده و تمرین کنید قطعا در گرامر هم موفقیت شما حتمی خواهد بود.

تا اینجا کتاب‌های مختلفی بنا به سطوح گوناگون به شما معرفی کردیم, یادمان باشد که در کنار مطالعه این کتاب‌ها از تکنولوژی و راه کارهای ساده آن غافل نشویم. اکنون با کمک گوشی هوشمند خود می توانید بهترین اپلیکیشن های گرامر را تهیه کنید و هر روز با انها کار کنید.

 

تعدادی از بهترین اپلیکیشن های گرامر

  1. English Grammar in Use
  2. LearnEnglish Grammar
  3. GramMars Wars
  4. Johnny Grammar Word Challenges
  5. Grammarly
  6. English Grammar Test

مقالات مرتبط:

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *