کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین فیلم و سریال های تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

۵
(۴)

یکی از راهکارها و منابع مناسب برای تقویت مکالمه ایلتس، دیدن فیلم های خوب است؛ و مهم تر از آن این است که بدانید چطور یک فیلم را ببینید که بتواند به پیشرفت زبان شما کمک کند. دراینجا ما سعی کرده ایم تا گلچینی از فیلم ها و سریال ها داشته باشیم که بیشترین کمک را در ارتقای سطح آیلتس به شما بکند و هم از دیدن آن ها لذت ببرید.

فهرست:

 

بهترین فیلم و سریال ها برای تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

 

۱- Friends (دوستان)

یک سریال آمریکایی که به دلیل زبان ساده و اصطلاحات و لغات عامیانه فراوان مورد توجه بسیاری از زبان آموزان و مدرسان قرار گرفته است. ماجرای فیلم مربوط به شش دوست است که در منهتن زندگی می کنند و ماجراهای جالب و خنده داری برای آنان اتفاق می افتد.

Friends

بیشتر بخوانید:

 

۲- How I met your mother (آشنایی با مادر)

تد، شخصیت اصلی داستان برای فرزندانش ماجرای چگونگی ملاقات خود و دوستانش با مادرشان را تعریف می کند. موقعیت های کمدی و خنده دار فیلم را جذاب تر کرده است.

با دیدن این فیلم علاوه بر افزایش دامنه لغات و اصطلاحات خود با تلفظ صحیح کلمات و ساختار جملات هم آشنا می شوید.

How I met your mother

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های طنز برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۳- The Big Bang Theory (تئوری بینگ بنگ)

داستان این سریال مربوط به چهار جوان باهوش و نابغه ای است که در موقعیت های اجتماعی موفقیت های چندانی ندارند، و همین تضاد باعث ایجاد موقعیت های کمدی شده و آن را جذاب تر کرده است.

The Big Bang Theory

 

۴- Cowspiracy (دسیسه گاوها)

فیلمی مستندی که به تاثیرات مخربی که دامپروری ها بر روی محیط زیست و نهایتا کره زمین می گذارد، می پردازد. جسارت کارگردان در ساخت این فیلم ستودنی است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های یادگیری زبان انگلیسی

Cowspiracy

 

۵- A Plastic Ocean (اقیانوس پلاستیکی)

ماجرای این فیلم با دنبال کردن نهنگ آبی توسط یک روزنامه نگار کنجکاو و کشف زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس بکر و بیکران شکل می گیرد.

لغات و اصطلاحات فراوان و همچنین تنوع موضوعی، این فیلم را به یک منبع عالی آزمون آیلتس تبدیل کرده است.

A Plastic Ocean

 

۶- The Social Network (شبکه اجتماعی)

این فیلم درباره مارک زاکربرگ خالق شبکه اجتماعی فیس بوک و بر اساس کتاب میلیاردرهای تصادفی است.

The Social Network

 

۷- Black Mirror (آینه سیاه)

این فیلم علمی-تخیلی محصول کشور بریتانیا ست و هر قسمت این سریال داستان جداگانه ای دارد؛ موضوع کلی آن درباره نتایج معکوس فناوری‌های جدید بر زندگی انسان هاست.

Black Mirror

 

۸- Silicon Valley(دره سیلیکون)

یک فیلم کمدی که در آن یک برنامه نویس خجالتی که برنامه ای خارق‌العاده می نویسد. او و دوستانش برای اثبات جایگاه خود در دره سیلیکون که مهد تکنولوژی و فناوری است دستخوش حوادثی جالب توجه می شوند.

Silicon Valley

 

۹- Suits (کت شلواری ها)

سریال کت شلواری ها درباره جوان نابغه ای است که بدلیل فروش مواد تحت تعقیب پلیس می باشد وی به تازگی از دانشگاه هاروارد اخراج شده است، با وجود نداشتن مدرک تحصیلی یکی از بزرگترین وکلای نیویورک او را به دلیل نبوغ و استعداد زیادش استخدام می کند.

Suits

 

۱۰- House of Cards (خانه پوشالی)

یک درام سیاسی محصول کشور آمریکاست. فرانک که شخصیتی جاه طلب دارد به همراه همسر زیاده خواهش سعی می کند موقعیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا را حفظ کند.

House of Cards

 

۱۱- Toy Story

یک انیمیشن جذاب که عروسک ها وقتی انسان ها حضور ندارند و یا متوجه آنها نیستند جان می گیرند، وودی یک گاو چران بامزه و باز لایتیر ماجرای این فیلم را می سازند. با تماشای این فیلم با لهجه ها و ریتم های مختلف و همچنین کلمات و اصطلاحات پرکاربرد فراوانی آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی

Toy Story

 

۱۲- What the Health

این فیلم مستند آمریکایی تاثیرات گوشت و مواد غذایی لبنی را مورد نقد و نکوهش قرار می دهد و سازمان های بهداشتی و دارویی را زیر سوال می برد.

What the Health

 

۱۳- King’s speech

پادشاهی که هنگام سخنرانی لکنت می گیرد و نمی تواند در برابر جمع صحبت کند، تصمیم می گیرد بر این نقطه ضعف خود غلبه کند. تلاش یک فرد برای فائق آمدن بر زبان آن را بسیار مناسب برای زبان آموزان کرده است، گویی که این فیلم کلاس درسی است برای آموزش زبان.

King’s speech

 

۱۴- Forks over Knives (چنگال علیه چاقو)

یک فیلم با ژانر مستند که معتقد است ریشه بیشتر بیماری های انسان در نوع تغدیه اوست و سعی در تغییر نگرش تغذیه ای و سوق به زندگی گیاهخواری دارد.

با توجه به کلمات و اصطلاحات در رابطه‌ با تغدیه و سلامتی منبع خوبی برای آزمون آیلتس می باشد.

Forks over Knives

 

۱۵- Pride and Prejudice

داستانی درام که از روی رمان غرور و تعصب، اثر بزرگ جین آستن ساخته شده است و داستان زندگی الیزابت که از یک خانواده هفت نفره است را بیان می کند که داستان بسیار زیبا دارد.

لهجه بریتانیایی، جملاتی با ساختار گرامری صحیح به شما در یادگیری هر چه بهتر زبان کمک می کند.

Pride and Prejudice

 

۱۶- Planet Earth (کره زمین)

این فیلم جالب بهترین مستند طبیعت است که تا به حال ساخته شده و در ۶۴ کشور مختلف فیلمبرداری شده است. با دیدن این سریال با تنوع زیست محیطی کره زمین آشنا می شوید.

Planet Earth

 

۱۷- Sherlock Holmes

یک سریال کارآگاهی جذاب که در هر قسمت شاهد یک ماجراجویی و راز هیجان برانگیز خواهید بود. دیالوگ های زیبا و شمرده، کلمات و اصطلاحات پر کاربرد و روزمره این فیلم را مناسب برای یادگیری زبان کرده است.

Sherlock Holmes

 

۱۸- Our Planet (سیاره ما)

یک مجموعه مستند طبیعت محصول بریتانیاست که هدف آن افزایش آگاهی نسبت به زندگی زیست محیطی حیوانات در مناطق مختلف می باشد. این سریال می تواند الهام بخش مردم دنیاست باشد تا در مورد شیوه حفاظت از جایی که آن را خانه می نامیم تجدید نظر کنیم.

Our Planet

 

۱۹- The Hateful Eight

داستان فیلم مربوط به دوران قبل از جنگ داخلی آمریکاست و درباره هشت نفر است که مجبور می شوند در یک مهمانسرا کنار هم سر کنند. مکالمات دو نفره این فیلم تاثیرات مثبتی در یادگیری زبانتان دارد.

The Hateful Eight

 

۲۰- BBC Life

این مستند بریتانیایی جذاب درباره حیوانات و گیاهان است و نشان می دهد که چطور هوشمندانه سعی دارند ژن برتر را به نسل بعد منتقل کنند و در کارزار تنازع برای بقا زنده بمانند.

BBC Life

 

۲۱- My Spy

یک فیلم کمدی اکشن ساخته کشور آمریکا که یک مامور سیا به نام جی جی باید خانواده برادر یک قاچاقچی را زیر نظر بگیرد که سوفی ۹ ساله، دختر خانواده راز او را می فهمد.

چون سعی شده فیلم مناسب تمام مخاطبان باشد آن را گزینه مناسبی برای یادگیری زبان کرده است.

My Spy

 

۲۲- Gentlemen

یک فیلم کمدی-اکشن که محصول مشترک انگلیس و آمریکاست، داستان فیلم درباره میکی پیرسون یکی از خلافکاران بریتانیاست که می خواهد امپراتوری خود را بفروشد. این فیلم برای اینکه با لهجه های آمریکایی، بریتانیایی و حتی ایرلندی آشنا شوید، گزینه مناسبی است.

Gentlemen

 

۲۳- Bill & Ted Excellent Adventure

دو دبیرستانی که باهم یک گروه موسیقی تشکیل داده اند و در شرف افتادن از درس تاریخ هستند با یک نفر از آینده مواجه می شوند که آن ها را ناجی کهکشان می داند و با ماشین زمان او رهسپار تاریخ می شوند.

این فیلم علمی تخیلی محصول امریکاست، شما می توانید با لهجه های آمریکایی و استرالیایی آشنا شوید.

Bill & Ted Excellent Adventure

 

۲۴- The invisible Man

فیلمی با ژانر تخیلی ترسناک محصول آمریکا و استرالیا که در آن سسلیا که برای رهایی از آزارهای همسر فیزیکدانش، الیور، به او داروی خواب آور می دهد و از خانه می گریزد، وقتی همه تصور می کنند که الیور خودکشی کرده، همسرش از روی نشانه هایی متوجه می شود که او نمرده است. تماشای این فیلم با لهجه آمریکایی انگلیسی به زبان دوستان عزیز توصیه می شود.

The invisible Man

 

۲۵- The Secret Garden

بیشترین مخاطبان این فیلم درام انگلیسی نوجوانان هستند، هر چند تماشای آن برای بزرگسالان که دوستدار لهجه بریتانیایی هستند هم خالی از لطف نیست. داستان از این قرار است که دختری که والدین خود را از دست داده نزد خاله اش گداشته می شود، او به همراه پسرخاله خود باغ اسرار آمیزی را کشف می کند.

The Secret Garden

 

۲۶- The Remain of the days

این فیلم بر گرفته از یک رمان است که در ۸ بخش نامزد جایزه اسکار شده است، و داستان آن به خدمتکاران خانه های اشرافی انگلستان دوره رنسانس بر می گردد، روایتی بسیار جالب توجه که شما با دیدن این فیلم می توانی روی لهجه بریتانیایی و آمریکایی خود کار کنید.

The Remain of the days

بیشتر بخوانید:

 

۲۷- The Queens Gambit

این مینی سریال آمریکایی با موضوع جذابی که دارد به شما در یادگیری زبان کمک زیادی می کند. دختری که در سن ۹ سالگی به یتم خانه فرستاده می شود در آنجا با بازی شطرنج آشنا می شود و این بازی زندگی او را تغییر می دهد و باعث شهرت جهانی وی می گردد.

The Queens Gambit

 

۲۸- Breaking Bad

والتر یک معلم شیمی که متوجه می شود به سرطان ریه شده است تصمیم می گیرد برای محافظت بیشتر و تامین زندگی همسر و فرزندش که ناتوانی جسمی دارد یک تغییر اساسی در زندگی خود به وجود آورد. در این سریال پر هیجان می توانید با لهجه های مختلف آشنا شوید.

Breaking Bad

 

۲۹- Woke

این سریال آمریکایی با ژانر کمدی و ضد نژاد پرستی، داستان کاریکاتوریست جوانی است که در آستانه یک موفقیت بزرگ حادثه ای زندگی او را دگرگون می کند. با دیدن فیلم با لهجه سیاهپوستان آمریکایی بیشتر آشنا می شوید.

Woke

 

۳۰- The Third Day

یک مینی سریال با ژانر ترسناک و البته مهیج محصول آمریکا و انگلیس ماجرای یک خانواده که تعطیلات خود را در جزیره اوسی می گذرانند و اتفاقات جالبی در شرف رخ دادن است‌.

 

۳۱-Ice Road Killer

در صورتیکه که به لهجه کانادایی علاقمند هستید این فیلم که محصول ۲۰۲۲ کاناداست به شما توصیه می شود، قصه مادر و دختری که در راه رفتن به شمال به مردی آشنا می گردند که قاتلی در تعقیب اوست.

Ice Road Killer

 

۳۲- You won’t be alone

این فیلم محصول کشورهای بریتانیا، استرالیا و صربستان می باشد. ما جرای فیلم در قرن ۱۹ رخ می دهد، یک دختر جوان پس از ربوده شدن توسط یک روح باستانی به جادوگر تبدیل می شود.

You won’t be alone

 

۳۳- Emily in Paris

روایت دختری آمریکایی که به دنبال پیدا کردن کار و عشق عازم پاریس می شود ولی در آنجا با تفاوت ها و تناقض های فرهنگی بسیاری روبرو می گردد. آشنایی با لهجه هایی متفاوت در این فیلم بسیار جالب توجه است.

Emily in Paris

 

۳۴- Good Lord Bird

یک مینی سریال تاریخی که بر اساس کتابی با همین نام ساخته شده است. راوی داستان برده نوجوانی است که توسط براون از دست اربابش آزاد می کند و برعلیه نظام برده داری مبارزه ۵می کنند. در این فیلم می توانید با لهجه سیاه پوستان آمریکا هم آشنا شوید.

Good Lord Bird

 

۳۵- Stranger

اگر به لهجه استرالیایی علاقه دارید و یا می خواهید با لهجه بیشتر آشنا شوید با دیدن این فیلم به هدفتان می رسید. داستان این فیلم بر اساس واقعیت است، دو نفر که یکدیگر را در هواپیما ملاقات می کنند باهم دوست می شوند ولی رازهای پنهان آنها باعث نابودی اشان می شود.

Stranger

 

۳۶- Game of Thrones

یک سریال پرطرفدار که در آن لهجه های قسمت های مختلف انگلستان را شاهد هستیم و سه خط داستانی در فیلم وجود دارد، این فیلم بر اساس کتاب ترانه یخ و آتش نوشته شده است. خط اول جنگ بر سر تصاحب پادشاهی هفت ملت، خط دوم آمدن زمستان طولانی و حمله وایت وکارهای و خط سوم دنریس دختر شاه دیوانه در پی پس گیری تاج و تخت پدرش است.

Game of Thrones

 

۳۷- Lie to me

یک سریال آمریکایی که در آن لایتمن و گروهش که به زبان بدن تسلط دارند و از روی صدا و حرکت های بدن و یا صورت متوجه دروغ گفتن فرد می شوند، به مقامات و قضات کشور در تشخیص راست و دروغ افراد کمک می کنند.

بیشتر بخوانید: زبان بدن در مکالمه انگلیسی

Lie to me

 

۳۸- Prison Break

برادر مایکل به جرم قتل برادر رئیس جمهور در زندان است، مایکل نابغه که مهندس سازه است می داند برادرش بی گناه است، بنابراین با هوش سرشارش نقشه فرار از زندان را طرح ریزی می کند. یکی از بهترین فیلم برای ارتقای سطح زبان به دلیل تنوع لهجه ها، بخصوص لهجه های آمریکایی لاتین است.

Prison Break

 

۳۹- Zootopia

انیمیشنی زیبا با لهجه آمریکایی که هم از دیدن آن لذت می برید و هم برای یادگیری زبان عالی است. جودی یک خرگوش با پشتکار با کمک روباهی به نام نیک پرده از رازی بر می دارند و شهر زوتوپیا را نجات می دهند.

Zootopia

 

۴۰- Coming 2 America

وقتی پادشاه یک کشور آفریقایی به نام آکیم، متوجه می شود که پسری گم شده در آمریکا دارد، به جستجوی پسر به نیویورک می آید و ماجراهایی را سر می گذراند. آن دسته از دوستانی که به انگلیسی آفریقایی علاقه دارند، می توانند با این دیدن این فیلم این لهجه را تمرین کنند.

Coming 2 America

 

۴۱- Luca

لوکای نوجوان که یک هیولای دریایی است و با آمدن به خشکی تبدیل به انسان می شود، دوستانی پیدا می کند که به کمک آنها به مردم روستا نشان می دهند آنها خطرناک نیستند و زندگی اش دستخوش تحولاتی می شود. این انمیشن ساخت آمریکاست و با دیدن آن متوجه لهجه های آمریکایی و کانادایی می شوید.

Luca

 

۴۲- King Richard

این فیلم که در واقع زندگی دو تنیس باز مشهور ونوس و سرینا ویلیامز را به تصویر می کشد و برنده جایزه اسکار شده است. دیدن این فیلم آمریکایی را به زبان دوستان عزیز توصیه می کنیم.

King Richard

 

۴۳- Don’t Look Up

داستان دو ستاره شناس است که قصد دارند دولت و مردم را از خطری که زمین را تهدید می کند آگاه سازند، آن ها متوجه شده اند که ستاره دنباله داری قرار است به زمین برخورد کند. این فیلم ساخت کشور آمریکا و عمدتا با لهجه آمریکایی است.

Don’t Look Up

 

۴۴- One Night in Miami

پس از پیروزی محمدعلی کلی (بوکسور پر آوازه جهانی) او با دوستانش مالکوم ایکس (فعال حقوق بشر آفریقایی-آمریکایی)، جیم براون (فوتبالیست و بازیگر آمریکایی)، و سم کوک (خواننده، ترانه‌سرا و کارآفرین آمریکایی) در هتلی جشن می گیرند. لهجه سیاه پوستان آمریکایی این سریال جالب توجه است.

One Night in Miami

 

۴۵- The White Tiger

علت انتخاب این فیلم لهجه انگلیسی هندی آن است که به منظور آشنایی با این لهجه این فیلم توصیه می شود. داستان راننده فقیری است که سعی می کنند از رعیتی برای اربابان ثروتمند فرار کند.

The White Tiger

 

۴۶- Soul

این انمیشن زیبا درباره یک نوازنده ی جاز است ، حادثه ای باعث جدا شدن روح از بدنش می شود او در که در آستانه رسیدن به آرزوی دیرینه اش یعنی نوازندگی در یک گروه است تلاش می کند که روحش را به جسمش بازگرداند. لهجه های بریتانیایی و آمریکایی در کنار هم بر جذابیت آن افزوده است.

Soul

 

۴۷- Wolfwalkers

در این انمیشن شاهد لهجه قسمت های مختلف انگلستان خواهیم بود، به خصوص لهجه ایرلندی آن جلب توجه می کند. ماجرای آن مربوط به پسر جوانی است که همراه پدرش به جنگل می آیند تا آخرین گرگ ها که نماد اهریمن هستند را از بین ببرند. در جنگل با دختری مرموز که گفته می شود گرگینه است آشنا می شود.

Wolfwalkers

 

۴۸- A Beautiful Day in the Neighborhood

داستان این فیلم درباره زندگینامه فرد راجرز، مجری تلویزیونی کودکان می باشد؛ او تاثیر بسیاری روی کودکان آمریکا داشته است، تام هنکس این نقش را ایفا می کند. لهجه غالب این فیلم آمریکایی است.

A Beautiful Day in the Neighborhood

 

۴۹- Captain Fantastic؛ فیلم و سریال برای تقویت اسپیکینگ آیلتس

فیلمی با ژانر کمدی درام محصول کشور آمریکاست. یک خانواده ۶ نفره که در انزوا در جنگل زندگی می کنند ولی برای به خاک سپردند یکی از اعضای خانواده مجبورند وارد اجتماع شوند.

Captain Fantastic

 

۵۰- Maid

یک مینی سریال انگلیسی آمریکایی با ژانر درام که بر اساس کتابی اثر استفانی لند ساخته شده است. داستان مادری است که برای گذران زندگی خود و فرزندانش مجبور است کارهای سخت و طاقت فرسا انجام دهد.

بیشتر بخوانید: برترین مینی سریال های انگلیسی برای یادگیری و تقویت زبان

Maid

 

سخن آخر

حال که لیستی از فیلم ها و سریال های مناسب را دارید، می توانید با توجه به ژانر و یا لهجه مورد علاقه خود فیلمی را انتخاب و ار دیدن آن لذت ببرید و دانش زبانی خود را افزایش دهید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *