کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

۳.۷
(۱۹)

آزمون آیلتس یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آزمون‌های زبان انگلیسی در سراسر جهان است. با شرکت در این آزمون و کسب نمره بالا، می‌توانید مطمئن باشید که مهارت شما در زبان انگلیسی توسط مؤسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و نهادهای مختلفی در سراسر جهان شناخته خواهد شد.

نتیجه آزمون آیلتس به صورت یک Band Score و در بازه ۱.۰ تا ۹.۰ ارائه می‌شود.
یک واقعیت جالب در مورد آزمون آیلتس این است که شما نمی‌توانید در این آزمون رد بشوید؛ اما دریافت نمرات کمتر از ۶.۰ معمولا برای مهاجرت کافی نیستند.

اما رسیدن از سطح مبتدی به آیلتس چه قدر زمان نیاز دارد؟ با همراه باشید تا پاسخ این سوال را دریافت کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

مراحل یادگیری زبان از مبتدی تا پیشرفته

برای اینکه دید بهتری از مراحلی که برای رسیدن از سطح مبتدی به آیلتس نیاز است، داشته باشید، به طور خلاصه این مراحل را به همراه توضیحات مختصری در جدول زیر آورده‌ایم.
در این جدول می‌توانید سطوح زبان را بر اساس استاندارد CEFR و معادل آیلتس آن‌ها را مشاهده کنید.

سطع فعلی معادل نمره آیلتس توضیحات
A1 elementary (مبتدی) Band 0-1 در این سطح توانایی استفاده بسیار محدود از زبان انگلیسی (در حد چند کلمه پرکاربرد) را دارید. از این روز برای درک گفتار و متون نوشتاری نیز با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.
A2 pre-intermediate Band 2.0-3 نمره ۲.۰ تا ۳.۰ آیلتس، به این معناست که شما فقط معنای کلی مطالب را در موقعیت‌های بسیار آشنا و رایج می‌فهمید. برای برقراری ارتباط مشکلات زیادی خواهید داشت.
B1 intermediate (متوسط) Band 4.0-4.5 اگر نمره آیلتس شما در حد ۴.۰ تا ۴.۵ باشد، یعنی توانایی خوبی در درک مفاهیم رایج و پرکاربرد روزمره دارید؛ اما نمی‌توانید مفاهیم و مطالب پیچیده‌تر را درک کنید.
B2 upper- intermediate Band 5.0-6.5 نمره ۵.۰ نشان دهنده این است که شما تسلطی نسبی به زبان انگلیسی دارید و در اکثر موقعیت‌ها نیز می‌توانید یک درک کلی از موقعیت داشته باشید. اگرچه ممکن است سخت باشد، اما می‌توانید مفاهیم و مطالب پیچیده را درک کرده و در مورد آن‌ها صحبت کنید.

نمره آیلتس ۶ به این معنی است که تسلط خوبی بر روی زبان انگلیسی دارید اما هنوز هم در استفاده مناسب از کلمات و عبارات پیچیده و بومی دچار مشکل هستید. همچنین نمی‌توانید در این سطح درباره موضوعات پیچیده به راحتی صحبت کنید.

C1 advanced Band 7.0-8.0 نمره ۷.۰ آیلتس نشان دهنده این است که شما تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارید؛ اما هنوز هم در برخی از موقعیت‌های چالش برانگیز ممکن است با مشکل روبرو شوید و نتوانید به طور مناسب از این زبان استفاده کنید. به طور کلی شما زبان پیچیده را می‌توانید به کار ببرید و استدلال‌های دقیق و آکادمیک را درک می‌کنید.

نمره ۸.۰ نیز نشان دهنده این است که تسلط کاملی بر روی زبان انگلیسی دارید و در موارد بسیار کمی اشتباهات بسیار کوچکی را ممکن است مرتکب شوید. شما قادر خواهید بود استدلال‌ها و مکالمات پیچیده را به خوبی درک کنید.

C2 proficient Band 8.5-9.0 با دریافت نمره ۹.۰ آیلتس شما می‌توانید ثابت کنید که تسلط بسیار خوبی بر روی زبان انگلیسی دارید و می‌توانید از این زبان به اندازه یک فرد بومی استفاده کنید. همچنین به طور مناسب، دقیق و روانی می‌توانید از انگلیسی در تمامی موقعیت‌ها استفاده کنید.

 

زمان رسیدن به هر سطح از زبان انگلیسی

یکی از مهمترین فاکتورهایی که مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن به سطح آیلتس در زبان انگلیسی را مشخص می‌کند، سطح زبان فعلی شماست (در ادامه به بررسی عوامل تاثیرگذار دیگر در این زمان خواهیم پرداخت).

بر این اساس لیستی از سطوح، ساعت‌ها و هفته‌های مورد نیاز برای مطالعه به منظور آمادگی برای آزمون آیلتس و کسب حداقل نمره ۷.۰ را در ادامه آورده‌ایم:

سطح فعلی معادل نمره آیلتس ساعات مورد نیاز برای رسیدن به نمره ۷.۰ تعداد هفته مورد نیاز (با ۳۰ ساعت مطالعه در هفته) نمره آیلتس نهایی
A1 elementary (مبتدی) Band 0-1 ۸۵۰ ساعت ۲۹-۳۳ هفته ۷.۰
A2 pre-intermediate Band 2-3 ۷۰۰ ساعت ۲۶-۳۰ هفته ۷.۰
B1 intermediate (متوسط) Band 4-4.5 ۴۰۰ ساعت ۱۴-۱۶ هفته ۷.۰
B2 upper- intermediate Band 5-6.5 ۳۰۰ ساعت ۱۰-۱۴ هفته ۷.۰
C1 advanced (پیشرفته) Band 7-8 ۲۰۰ ساعت ۴-۷ هفته ۷.۰ – ۸.۰

 

عوامل موثر بر زمان رسیدن به هر سطح زبان

۱ سطح زبان انگلیسی هنگام شروع برای آمادگی آیلتس هرچه در سطح بالاتری از زبان انگلیسی قرار داشته باشید، زمان کمتری را برای رسیدن به سطح آیلتس نیاز خواهید داشت.
۲ منابع مورد استفاده هرچه بتوانید از منابع معتبر و متنوع‌تری استفاده کنید، سریع‌تر به سطح پیشرفته یا همان سطح آیلتس خواهید رسید.

مقالات مرتبط:

۳ میزان آشنایی با ساختار آزمون آیلتس آشنا بودن با ساختار آزمون آیلتس باعث می‌شود که تمرکز و زمان خود را بر روی مطالبی بگذارید که واقعا برای شما مفید هستند و به دریافت نمره بالاتر در آزمون کمک می‌کنند.
۴ میزان ساعات مطالعه طبیعتا هرچه ساعات بیشتری را برای تمرین و مطالعه در نظر بگیرید، سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.
۵ میزان حمایت دریافتی از اطرافیان دریافت حمایت و تشویق از طرف اطرافیانتان باعث می‌شود که انگیزه شما بالاتر برود و با انرژی بیشتری مطالعه کنید.
۶ سن و ویژگی‌های شخصیتی هرچه سن بالاتر برود، مسئولیت‌های زندگی بیشتر می‌شود و طبیعتا زمان کمتری برای اختصاص دادن به مطالعه برای آیلتس باقی می‌ماند (البته نه در تمامی مواقع).

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس برای چه سنی مناسب است؟

۷ اراده و انگیزه برای مطالعه مداوم با مطالعه مداوم و منظم، فراموشی کمتری خواهید داشت و زمان کمتری را برای مرور آموخته‌های قبلی صرف خواهید کرد. از طرفی زمان بیشتری را برای یادگیری مطالب جدید در اختیار خواهید داشت.
۸ میزان آشنایی با ویژگی‌های شخصی و سبک‌های یادگیری با آشنا بودن به سبک‌های یادگیری خودتان، می‌توانید برنامه مطالعه‌تان را طوری تنظیم کنید که بیشترین بازدهی را با صرف کمترین زمان داشته باشید.

 

نحوه افزایش سرعت یادگیری زبان انگلیسی

برای اینکه هر چه سریع‌تر بتوانید برای آزمون آیلتس و دریافت Band Score بالا آماده شوید نیز می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

۱ به طور منظم تمرین کنید. تمرین منظم، اصلی‌ترین کلید موفقیت است؛ پس سعی کنید هر روز زمانی را برای تمرین زبان انگلیسی و کار بر روی مهارت‌های چهارگانه اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید

۲ از منابع مختلف مانند فیلم‌ها، پادکست‌ها و رمان‌ها استفاده کنید. با استفاده از منابع بیشتر و متفاوت‌تر، با تنوع بیشتری از مطالب روبرو شوید. این به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌های بیشتری برای موضوعات تمرینی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و بهترین منابع خودآموز یادگیری زبان انگلیسی (راهنمای جامع)

۳ شرایط آزمون را برای خود شبیه‌سازی کنید. به منظور آشنایی با ساختار آزمون و یادگیری مدیریت زمان، سعی کنید روزهایی را به شبیه سازی آزمون آیلتس اختصاص دهید.
۴ به دنبال بازخورد باشید. دریافت بازخورد، به خصوص از معلمان و متخصصان حوزه زبان انگلیسی، باعث می‌شود تا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و نسبت به رفع سریع آن‌ها اقدام کنید.
۵ از منابع آنلاین استفاده کنید.  از پلتفرم‌ها، دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین برای یادگیری و دسترسی به مطالب بیشتر از جمله تمرین‌ها و نمونه سوالات استفاده کنید.
۶ با تکنیک‌های مدیریت اضطراب آشنا شوید. یکی از دلایلی که باعث می‌شود داوطلبان آیلتس مطالعه و تمرین را به تعویق بیندازند، استرس و اضطراب است. به منظور مدیریت اضطراب، یادگیری روش‌های آرام سازی و ریلکس کردن را در برنامه روزانه خود جای دهید.
۷ به دوره های زبان انگلیسی بپیوندید. در دوره های زبان انگلیسی ثبت نام کنید تا راهنمایی های ساختاریافته ای از مربیان مجرب دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

۸ تکنیک‌های Skimming and Scanning را یاد بگیرید. تکنیک‌های Skimming and Scanning علاوه بر اینکه در روز آزمون به شما کمک می‌کنند، به شما در هنگام مطالعه و تمرین نیز کمک خواهند کرد و باعث می‌شوند زمان بیشتری برای اختصاص دادن به مطالب دیگر داشته باشید.
۹ سعی کنید با اراده و انگیزه بمانید. با تعیین هدف‌های قابل دستیابی در کوتاه مدت و بلند مدت، انگیزه خود را برای ادامه مطالعه و تمرین حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: از دست ندادن انگیزه در زمان یادگیری زبان | چگونه انگیزه مان را حفظ کنیم؟

۱۰ از یادگیری خودخوان غافل نشوید. اگر در دوره‌های مختلف زبان انگلیسی شرکت می‌کنید، با یادگیری خودخوان در خانه نیز می‌توانید زمان آمادگی برای آیلتس را کاهش دهید. منابع زیادی وجود دارد که در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

مقالات مرتبط:

۱۱ در کلاس‌های خصوصی شرکت کنید. شرکت در کلاس خصوصی برای آمادگی آیلتس می‌تواند یکی از راه‌های بهینه برای کم کردن زمان آمادگی باشد. در اینگونه کلاس‌ها توجه کامل معلم بر روی شما قرار دارد و زمان کمتری به بحث‌های غیرمرتبط با هدف شما پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: با چند جلسه کلاس زبان می‌توانم از سطح مبتدی به پیشرفته برسم؟

شما برای کاهش زمان تسلط بر مطالب آیلتس می‌توانید در کلاس های خصوصی آیلتس هایتاکی ثبت نام کنید.
از این طریق می‌توانید ضمن کمک گرفتن از یک معلم متخصص یک برنامه دقیق نیز طراحی می‌کنید. در این صورت می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن به بالاترین نمره آیلتس دست پیدا کنید.
هایتاکی
۱۲ در کلاس‌های عمومی شرکت کنید. یکی از مزیت کلاس‌های عمومی زبان انگلیسی حضور افراد دیگر است. صحبت کردن با افراد دیگر حاضر در کلاس می‌تواند به شما دیدگاه خوبی از مواردی بدهد که به ذهنتان نمی‌رسید. همچنین این تعاملات به شما در کاهش استرس و اضطراب آزمون کمک خواهد کرد.

 

نحوه تقویت مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی برای آیلتس

داشتن مدرک آیلتس با Band Score بالاتر ۷.۰ به شما شانس خوبی برای موفقیت تحصیلی و شغلی آینده خواهد داد. همچنین با دانستن اینکه با داشتن آیلتس می‌توانید در بسیاری از زمینه‌های مورد علاقه خود فعالیت داشته باشید، باعث بالاتر رفتن اعتماد به نفس‌تان خواهد شد. به همین دلیل در ادامه لیستی از مقالاتی که به شما کمک می‌کند هر یک از مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی را تقویت کنید آورده‌ایم.

 

مقالات مرتبط برای تقویت مهارت Reading آیلتس

مقالات مرتبط برای تقویت مهارت Listening آیلتس

مقالات مرتبط برای تقویت مهارت Writing آیلتس

مقالات مرتبط برای تقویت مهارت Speaking آیلتس

کسی که مدرک آیلتس در دست دارد

 

نمونه برنامه هفتگی مطالعه برای آزمون آیلتس

داشتن برنامه درست و اصلی، یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند مدت زمان رسیدن از سطح مبتدی تا آیلتس را کاهش دهد. در زیر نمونه‌ای از برنامه مطالعه هفتگی برای آیلتس را آورده‌ایم که می‌توانید مطابق با سطح و نیاز خود آن را سفارشی کنید.

روز هفته ساعت ۹ – ۱۰:۳۰ ساعت ۱۱ – ۱۲:۳۰ ساعت ۱۳ – ۱۴:۳۰ ساعت ۱۵ – ۱۶:۳۰
شنبه خواندن رمان‌های زبان انگلیسی تمرین مهارت نوشتاری -نوشتن انشاء بررس سوالات مختلف آیلتس تمرین مهارت گفتاری
یکشنبه گوش کردن به پادکست‌های زبان انگلیسی بررس موضوعات مرتبط با مهارت نوشتاری تمرین و تقویت دایره لغات با خواندن تمرین مهارت گفتاری با پارتنر زبان
دوشنبه تمرین مهارت نوشتاری تمرین مهارت خواندن خواندن مقالات عمومی گوش کردن به منابع شنیداری مختلف
سه‌شنبه تمرین مهارت گفتاری با پارتنر زبان خواندن مقالات عمومی تمرین دروس نوشتاری تمرین مهارت نوشتاری
چهارشنبه خواندن منابع آنلاین تمرین گرامر و لغات با کمک معلم خصوصی زبان انگلیسی تمرین مهارت شنیداری کسب اطلاعات در مورد مهارت گفتاری آیلتس
پنج‌‍شنبه تمرین برای آزمون ماک آیلتس

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های شرکت در آزمون ماک آیلتس رایگان

جمعه

 

اشتباهات و چالش‌های رایج آزمون آیلتس

برای جلوگیری از کم شدن نمره آیلتس و دریافت بهترین بازخورد، اشتباهاتی نیز وجود دارند که باید از آن‌ها دوری کنید. با آگاه نبودن به این اشتباهات و انجام آن‌ها، ممکن است تمام تلاش‌تان را هدر بدهید.

 

۱. تلاش برای سریع صحبت کردن

اگر تسلط خوبی بر زبان انگلیسی دارید، سرعت صحبت کردن شما باید متوسط و شمرده شمرده باشد، نه سریع. این یکی از اشتباهات و تصورات رایج است که برای نشان دادن تسلط خود باید بسیار سریع صحبت کنید.
اگر به نحوه صحبت کردن معمولی افراد بومی توجه کنید، متوجه این قضیه خواهید شد. از طرفی دیگر، تلاش برای سریع صحبت کردن انسجام مغز را به هم ریخته و دچار اشتباهات زیادی خواهید شد.

کسی که به دنبال راه حل های گوناگون حل مسئله است

راه حل:
بر روی صحبت کردن آرام و روان تمرکز کنید. به نحوه صحبت کردن افراد بومی در رادیو، تلوزیون و… توجه کنید و سعی کنید مانند آن‌ها صحبت کنید. این قضیه نه تنها به شما زمان بیشتری برای مرتب کردن افکارتان را می‌دهد، بلکه وقت کافی برای استفاده از لغات و واژگان درست را خواهید داشت.

 

۲. تلاش زیاد برای پیدا کردن ایده

یکی از رایج‌ترین مشکلات داوطلبان آیلتس، عدم توانایی پیدا کردن ایده‌های خوب است. این یکی از مواردی است که در نهات باعث ایجاد استرس و کاهش عملکرد در آزمون می‌شود.
اما توجه داشته باشید که در این آزمون هیچ ایده خوب و بدی وجود نداشته و شما باید بر روی نشان دادن تسلط‌تان بر زبان انگلیسی تمرکز کنید.

راه حل:

در مورد خوب یا بد بودن ایده‌های خود زیاد نگران نباشید و سعی کنید بر روی کیفیت صحبت کردن‌تان تمرکز کنید. اگر در مورد موضوعی شک دارید و احساس می‌کنید مطالب زیادی بلد نیستید، از جستجو کردن و سوال پرسیدن از افراد باتجربه نترسید.

 

۳. تمرکز بیش از حد بر روی گرامر و واژگان

درست است که گرامر و لغات ۵۰ درصد نمره شما را تشکیل می‌دهند و بسیار مهم هستند، اما فکر کردن بیش از حد به آن‌ها باعث کاهش بازدهی و انسجام خواهد شد. با فکر کردن به گرامر و لغات صحیح، مجبورید مکث زیادی داشته باشید و این به تسلط‌تان ضربه خواهد زد.

تمرکز روی گرامر برای آیلتس

راه حل:

یک موضوع را پیدا کرده و سعی کنید در مورد آن به دو روش صحبت کنید و صدای‌تان را ضبط کنید؛ یک بار با تمرکز بر لغات و گرامر و بار دیگر با تمرکز بر روان بودن.
سپس به صداهای ضبط شده گوش کنید. متوجه خواهید شد با اینکه در مورد دوم خطاهای زبانی شما زیاد است، اما عملکرد کلی بهتری دارید. اگر به تمرین کردن در کنار تمرکز بر روان بودن ادامه دهید، به زودی یاد خواهید گرفت با خطاهای کمتر، روان‌تر صحبت کنید.

 

۴. تمرین کم

بسیاری از داوطلبان با اینکه دایره لغات و دانش گرامری خوبی دارند، اما نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این مشکل به دلیل نداشتن تمرین کافی است که مشکل بزرگی در نشان دادن تسلط به وجود خواهد آورد.

یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود داوطلبان تمرین کافی نداشته باشند، عدم داشتن پارتنر است؛ اما راه‌های بسیار زیادی برای جایگزین کردن وجود دارد.

راه حل: 

می‌توانید برای جلوگیری از این مشکل از راه حل ارائه شده در مورد ۳ استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک معلم خصوصی مکالمه زبان انگلیسی به عنوان پارتنر کمک بگیرید و یا به دنبال گروه‌های گفتگوی آنلاین باشید.

 

۵. مدیریت زمان ضعیف

نداشتن توانایی در مدیریت زمان به صورت بهینه می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، به خصوص در بخش Writing که نیاز به فکر کردن زیادی دارد. عدم توانایی مدیریت درست زمان آزمون منجر به پاسخ‌های عجولانه، ناقص و یا حتی بی‌ربط خواهد شد.

مدیریت زمان در جلسه آزمون آیلتس

راه حل:

تکنیک‌های مدیریت زمان را در همراه با تقویت مهارت‌های چهارگانه خود تقویت کنید. اسکن کردن متن‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید زمان بیشتری را به بررسی سوالات بخش Reading اختصاص بدهید.

استراتژی‌های یادداشت ‌برداری را برای صرفه‌جویی در زمان در بخش Listening یاد بگیرید و به طور منظم شرایط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید.

 

۶. ضعف در املای واژگان

در قسمت Writing آزمون آیلتس، اشتباهات املایی زیادی ممکن است رخ بدهد و این قضیه برای یک فرد غیربومی زبان انگلیسی طبیعی است. اما نگران نباشید! شما می‌توانید با تمرین زیاد و گسترش دایره لغات خود از این اتفاق جلوگیری کنید.

راه حل:

علاوه بر تمرین زیاد، سعی کنید روز آزمون از به کار بردن واژگانی که از املای آن‌ها مطمئن نیستید اجتناب کنید (اینجاست که دایره لغات گسترده به کمک شما خواهد آمد).

برای گسترش دایره لغات خود نیز تلاش کنید هر روز حداقل ۱۰ کلمه را یاد بگیرید. از منابع مختلف استفاده کنید تا کلمات جدید و ناآشنای بیشتری را یاد بگیرید. سعی کنید برای اینکه کلمات جدید در حافظه‌تان بماند، آن‌ها را به طور روزانه در تمرین‌های خود به‌کار ببرید.

بیشتر بخوانید:

 

سوالات متداول آیلتس

پاسخ به سوالات متداول آمادگی برای آزمون آیلتس

۱. آیا در یک ماه می‌توان برای آیلتس آماده شد؟

با توجه به عواملی که در بالا بررسی شد، نمی‌توان زمان دقیقی را برای آمادگی آزمون آیلتس مشخص کرد. اما اگر در سطح خوبی از زبان انگلیسی قرار دارید، چرا که نه؟ این زمان می‌تواند حتی کوتاه‌تر نیز باشد. هیچ محدودیت زمانی مشخصی وجود ندارد. اما اگر می‌خواهید این زمان را به کوتاه‌ترین حالت ممکن کاهش دهید، پیشنهاد می‌کنیم از یک معلم خصوصی زبان انگلیسی کمک بگیرید.

۲. آیا می‌توان در ۱۰ روز برای آیلتس آماده شد؟

بله، افرادی نیز هستند که به راحتی می‌توانند در عرض ۱۰ روز برای آیلتس اماده شوند. اما باز هم عوامل زیادی تاثیر می‌گذارند. برای مثال، اگر فرد در این آزمون برای بار دوم یا تعداد دفعات بیشتر شرکت می‌کند، می‌تواند در کمتر از ۱۰ روز آمادگی لازم را پیدا کند.

۳. آیا برای دستیابی به نمره بالای آیلتس به برنامه مشخصی نیاز است؟

مسلما برای رسیدن به یک هدف ارزشمند بدون برنامه پیش رفتن کار معقولی نیست. بنابراین شما برای به دست آوردن نمره بالای آیلتس به یک برنامه مشخص احتیاج دارید. نمونه‌ای از این برنامه‌ در این متن به شما ارائه شد. اگرچه می‌توانید برنامه مشخصی مطابق با برنامه روزانه خود و حتی زیر نظر معلم زبان خود طراحی کنید.

 

سخن پایانی

اگر می‌خواهید زمان آمادگی خود برای رسیدن از سطح مبتدی به آیلتس را به حداقل ممکن برسانید، توصیه می‌کنیم در یک کلاس خصوصی زبان انگلیسی شرکت کنید. مزیت اینگونه کلاس‌ها این است که توجه معلم کاملا بر روی شما قرار داشته و برنامه مطالعه‌ای مطابق با نیاز شما طراحی می‌شود. همچنین شرکت در کلاس خصوصی به شما کمک می‌کند تا بتوانید اشتباهات خود را در اسرع وقت درست کرده و از آن‌ها یاد بگیرید.

آیا شما برای رسیدن به نمره بالای آیلتس برنامه خاصی برای خود در نظر گرفته‌اید؟ آیا در طراحی برنامه دچار چالش شده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۷ / ۵. تعداد نظرات ۱۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *