کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۱۷ سریال برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی برای همه سطوح

۴.۲
(۲۴)

یادگیری زبان انگلیسی با کمک سريال‌های انگلیسی‌ زبان، روشی هوشمندانه و بسیار مؤثر است.
در طول تماشای سریال‌ها شما معمولاً با موقعیت‌های زیادی از زندگی روزمره روبه‌رو می‌شوید و می‌توانید از میان دیالوگ‌ها، اصطلاحات مرسوم در زبان انگلیسی برای هر موقعیت خاص را به خوبی یاد بگیرید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین سریال های یادگیری زبان انگلیسی برای همه سطوح

 

سریال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح مبتدی

 

۱. سریال Friends (دوستان)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۹ ۲۰-۲۲ دقیقه ۲۳۶ ۱۰ American ۱۹۹۴-۲۰۰۴

اگر سطح زبان انگلیسی‌تان مبتدی یا پیش-متوسط است، یکی از بهترین سریال‌های یادگیری زبان انگلیسی برایتان سریال آمریکایی دوستان (Friends) است. یک سریال کمدی در مورد شش دوست که زندگی روزمره‌شان را در دهه ۳۰ در نیویورک می‌گذرانند.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال فرندز friends

سریال دوستان برای یادگیری مکالمات روزمره انگلیسی و اصطلاحاتی که در زندگی معمول به آن‌ نیاز دارید، بسیار مناسب است. علاوه بر آن می‌توانید تعداد زیادی از عبارت‌هایی را که در گفتگوهای دوستانه یا مکالمات عاشقانه به کار می‌رود نیز بیاموزید.

بیشتر بخوانید:

 

۲. سریال How I Met Your Mother (آشنایی با مادر)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت  قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۳ ۲۲ دقیقه ۲۰۸ ۹ American ۲۰۰۵-۲۰۱۴

تد شخصیت اصلی این داستان در سال ۲۰۳۰ قصه آشنایی با همسرش را برای دختر و پسر نوجوانش تعریف می‌کند و هر خاطره تد یکی از قسمت‌های سریال را می‌سازد. این سریال کمدی آمریکایی برای یادگیری زبان انگلیسی چند مزیت دارد. هر قسمت آن حدود ۲۰ دقیقه است و می‌توانید هر قسمت را در یک وعده ببینید، از زبان ساده و مکالمات روزمره استفاده می‌کند و موضوعات آن مطابق اتفاقات معمول زندگی جوانان است.

سریال آشنایی با مادر برای یادگیری زبان انگلیسی

در این سریال با واژه‌های کاربردی زیادی برای ارتباطات اجتماعی آشنا می‌شوید. اصطلاحات عامیانه‌ای که بین این دوستان رد و بدل می‌شود نیز در مکالمات روزمره زبان انگلیسی آمریکایی به کارتان خواهد آمد.

بیشتر ببینید: بهترین سیتکام های انگلیسی برای یادگیری زبان+ دیالوگ های ماندگار

 

۳. سریال Modern Family (خانواده مدرن)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت تعداد قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۵ ۲۰-۲۴ دقیقه ۲۵۰+۱special ۱۱ American ۲۰۰۹-۲۰۲۰

سریال خانواده مدرن نیز یک سریال کمدی آمریکایی است که تضادهای میان یک خانواده مدرن آمریکایی با یک خانواده سنتی را به زبان طنز به نمایش در می‌آورد. این مجموعه همزمان داستان سه خانواده متفاوت را روایت می‌کند و شما را با فرهنگ سال‌های اخیر آمریکا نیز آشنا می‌نماید.

یادگیری زبان انگلیسی با سریال خانواده مدرن

تعدادی از نقش‌های اصلی سریال خانواده مدرن را کودکان ایفا می‌کنند. کودکان معمولاً آرام‌تر صحبت می‌کنند و واژه‌های ساده‌تری به کار می‌برند؛ بنابراین بیشتر مکالمه‌های این مجموعه به آسانی قابل درک است.

این سریال برای سطح پیش-متوسط مناسب است. با تماشای سریال خانواده مدرن واژه‌ها و اصطلاحات پرکاربردی در زندگی روزمره یک خانواده را بیاموزید. یکی از مزایای این سریال به‌روز بودن آن است.

 

۴. سریال The Big Bang Theory (تئوری بیگ بنگ)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۲ ۱۸-۲۲ دقیقه ۲۷۹ ۱۲ American ۲۰۰۷-۲۰۱۹

اگر از علاقه‌مندان به علم، به ویژه علم فیزیک هستید و سریال‌های کمدی را نیز دوست دارید، برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی می‌توانید از سریال آمریکایی تئوری بیگ بنگ کمک بگیرید.

چهار نفر از دانشجویان دکتری و پسادکتری دانشگاه کَلتِک (CalTech) یک جمع دوستانه دارند که حضور حتی یکی دو نفر از مردم عادی در کنارشان، زندگی عجیب و غریب این شیفتگان دنیای علم را به شکل بارزی به نمایش می‌گذارد. البته اگر فقط یک بار در زندگی گذرتان به جمعی مثل این افتاده باشد، شاید بعضی از رفتارهای عجیب آن‌ها برایتان خاطره باشد!

تقویت زبان انگلیسی با سریال تئوری بیگ بنگ

شخصیت‌های این سریال واضح صحبت می‌کنند، اما یادتان باشد گاه‌گداری که دارند در مود فیزیک حرف می‌زنند می‌توانید از مکالماتشان بگذرید. صحبت‌های رسمی این سریال می‌تواند کمک کند خودتان را بهتر برای شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی آماده کنید.

 

۵. سریال This Is Us (این ما هستیم)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۷ ۴۲ دقیقه ۱۰۶ ۶ American ۲۰۱۶-۲۰۲۲

سریال محبوب «این ما هستیم» یکی از پرطرفدارترین سریال‌های آمریکایی در ژانر درام خانوادگی می‌باشد. این سریال به زندگی معمولی یک خانواده آمریکایی در عصر حاضر پرداخته است. بنابراین چیزهایی زیادی از واژه‌ها و عبارت‌های رایج در زبان امروز آمریکا تا فرهنگ و آداب و رسوم رایج در این کشور را به شما یاد می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

تقویت زبان انگلیسی با سریال این ما هستیم

با کمک این سریال می‌توانید اصطلاحات و ضرب‌المثل‌های انگلیسی کاربردی در زندگی روزمره یک خانواده آمریکایی را یاد بگیرید. موضوعاتی که در این مجموعه مطرح می‌شود، موضوعات خانوادگی است.

برای آن که بیشترین استفاده را در یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سریال «این ما هستیم» ببرید، می‌توانید موقعیت‌های مشابهی که در زندگی خودتان پیش می‌آید را در نظر بگیرید و یک گفتگوی کوتاه حول آن موضوع بین دو نفر از اعضای خانواده‌تان بنویسید. اهمیتی ندارد که این مکالمه واقعی باشد. فراموش نکنید که این کار را برای یادگیری زبان انگلیسی انجام می‌دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های انگیزشی جهان به زبان انگلیسی

 

۶. سریال Brooklyn Nine-Nine (بروکلین، نه نه)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸.۴ ۲۱-۲۳ دقیقه ۱۴۵ ۸ American ۲۰۱۳-۲۰۲۱

این سریال که ژانر کمدی پلیسی دارد، داستان تیم پلیس ناین-ناین در نیویورک را دنبال می‌کند که با سبک خنده‌دار و کمدی به حل پرونده‌های جنایی می‌پردازند. شخصیت‌های مختلف و متنوع در سریال باعث ایجاد تنوع در محتوا و مکالمات می‌شوند.

سریال دارای طنز زیادی است که می‌تواند تجربه تماشای آن را جذاب کند و همچنین به یادگیری زبان به شیوه لذت‌بخش کمک کند.

سریال Brooklyn Nine-Nine (بروکلین، نه نه)

مکالمات در این سریال اغلب ساده و قابل درک است که برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح مبتدی کاملاً مناسب است.

 

۷. سریال The Good Place (جای خوب)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸.۲ ۲۲ دقیقه ۵۰ ۴ American ۲۰۱۶- تا کنون

این سریال ژانر کمدی، درام و فانتزی دارد و داستان یک زن به نام النور شلستر را روایت می‌کند که پس از مرگ به جایی به نام «مکان خوب» منتقل می‌شود. اما با گذر زمان، او متوجه می‌شود که شاید مکان خوب به اشتباه انتخاب شده باشد.

“The Good Place” دارای عناصر طنز و شوخ‌طبعی است که می‌تواند فرایند یادگیری را جذابتر کند.

سریال The Good Place (جای خوب)

مکالمات در این سریال نسبتاً ساده و قابل درک هستند و موضوعاتش برای کسانی که در حال یادگیری زبان هستند، جذاب و قابل فهم است.

 

سریال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح متوسط

 

۸. سریال The Office (اداره)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۹ ۲۲-۴۲ دقیقه ۲۰۱ ۹ American ۲۰۰۵-۲۰۱۳

کمدی پرمخاطب اداره را می‌توانیم به عنوان یک مستندنما معرفی کنیم که به زندگی روزمره کارکنان یک شرکت فروش لوازم اداری و کاغذ می‌پردازد.

اداره با سایر سریال‌هایی که در ژانر کمدی دیده‌اید متفاوت است. شما در این سریال با جملات و عبارت‌های رسمی زیادی مواجه می‌شوید و با توجه به این که در محیط یک اداره اتفاق می‌افتد، برای یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی در محیط کار بسیار مناسب است.

سریال یادگیری زبان انگلیسی اداره

مایکل اسکات یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال و رئیس اداره، تلاش زیادی برای مدیریت کارآمد و برقراری فضای دوستانه در اداره می‌کند. مکالماتی که در جریان این اتفاقات بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود در سطح فرامتوسط است و نکات زیادی برای حضور در یک محیط کاری انگلیسی زبان در کشور آمریکا به شما یاد می‌دهد.

 

۹. سریال Stranger Things (چیزهای عجیب)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۷ ۴۲-۱۳۹ دقیقه ۳۴ ۴ American ۲۰۱۶ تا کنون

سریال «چیزهای عجیب» در ژانر علمی-تخیلی ترسناک ساخته شده است.
این مجموعه در شهر خیالی هاوکینز اتفاق می‌افتد. یک آزمایشگاه دولتی در این شهر در حال پژوهش و آزمایش درباره موضوع جهان‌های موازی است و سرانجام موفق می‌شود بین دنیای واقعی و یک دنیای موازی پل بزند. همین آزمایش سرآغاز ماجراهایی عجیب است که علاقه‌مندان به داستان‌های علمی‌تخیلی را به خوبی به خود جذب می‌کند.

سریال زبان انگلیسی چیزهای عجیب

تعداد زیادی از شخصیت‌های این سریال را نوجوان‌ها تشکیل می‌دهند و سرعت صحبت کردن آن‌ها آرام‌تر و واضح‌تر از بزرگسالان است. به همین دلیل این سریال برای یادگیری زبان انگلیسی با لهجه آمریکایی مناسب است.

 

۱۰. سریال Heartland (مزرعه قلب ها)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۴ ۴۴ دقیقه ۲۳۴ ۱۵ Canadian ۲۰۰۷ تاکنون

«مزرعه قلب‌ها» یک سریال درام خانوادگی کانادایی است.
این درام داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که یک مزرعه پرورش اسب را مدیریت می‌کنند. افراد این خانواده زندگی معمول روزمره‌شان را کنار هم در مزرعه‌شان می‌گذرانند و به اسب‌هایشان نیز رسیدگی می‌کنند.

بنابراین برای یادگیری زبان انگلیسی روزمره و اصطلاحات و عبارت‌هایی که در روابط خانوادگی و دوستانه به کار می‌روند بسیار مناسب است.

سریال مزرعه قلب ها برای یادگیری زبان انگلیسی کانادایی

سریال مزرعه قلب‌ها برای آشنایی با زبان انگلیسی به لهجه کانادایی بسیار مناسب است.
اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید یا زبان انگلیسی را با هدف برقراری روابط با کشور کانادا یاد می‌گیرید، این سریال نکات خوبی از فرهنگ این کشور و اصطلاحات رایج در آن را به شما یاد خواهد داد.

بیشتر بخوانید: برترین فیلم های درام برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی

 

۱۱. سریال Mr Inbetween (آقای میانه رو)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۶ ۲۱-۳۲ دقیقه ۲۶ ۳ Australian ۲۰۱۸-۲۰۲۱

آقای میانه‌رو یک مجموعه درام جنایی استرالیایی است.
ری شو اسمیت شخصیت اصلی این داستان جایی حوالی شهر سیدنی زندگی می‌کند. آقای اسمیت یک قاتل اجیر شده است. او در تلاش است علی‌رغم شغل پرمخاطره‌ای که دارد، نقش خانوادگی‌اش را به عنوان پدر، برادر، همسر سابق و دوست پسر به خوبی ایفا کند.

شخصیت اصلی داستان به قدر کافی درگیر زندگی خانوادگی هست که بتوانید از مکالمه‌های سریال، عبارت‌ها و اصطلاحات زبان انگلیسی در رابطه با خانواده را یاد بگیرید. از طرفی از این جهت که آقای اسمیت در یک موقعیت متضاد بین خشونت و مهربانی قرار گرفته است نکات زیادی نیز در مورد واژه‌های مورد نیاز برای ابراز این احساسات یاد می‌گیرید.

سریال استرالیایی آقای میانه رو برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر به یادگیری زبان انگلیسی با لهجه استرالیایی علاقه‌مندید، تماشای این سریال به شما کمک زیادی خواهد کرد.

 

۱۲. سریال Black Mirror (آینه سیاه)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸.۴ ۶۰ +۲۷ ۶ British ۲۰۱۱-تا کنون

ژانر: علمی-تخیلی، درام، ترسناک.

“Black Mirror” یک سریال تلویزیونی بریتانیایی است که هر قسمت از آن یک داستان مستقل دارد. داستان‌های این سریال در آینده نزدیک رخ می‌دهند و به بررسی اثرات تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی بر زندگی انسان‌ها می‌پردازد. هر قسمت دارای موضوعات تاریک و جنبه‌های فلسفی است که توانسته است با موضوعات پردازشی و نگاهی نو به آینده، توجه مخاطبان زیادی را جلب کند.

موضوعات این سریال متنوع و چالش‌برانگیز بوده و ممکن است باعث تفکر و گفت‌وگوهای فراوان در مورد جوانب مختلف زندگی شود.

سریال Black Mirror (آینه سیاه)

مکالمات در “Black Mirror” ممکن است به نسبت پیچیده بوده و برای زبان‌آموزانی با سطح متوسط زبان انگلیسی به بالا مناسب است.

 

سریال‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

 

۱۳. سریال Suits (وکلا)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۵ ۴۲ دقیقه ۱۳۴ ۹ American ۲۰۱۱-۲۰۱۹

این سریال در مورد یک مؤسسه حقوقی، وکلای آن و پرونده‌هایی است که در این مؤسسه در جریان است. بنابراین در آن با اصطلاحات حقوقی نیز آشنا می‌شوید. اما به این دلیل که زندگی جانبی هر یک از این وکیل‌ها نیز در طول داستان دیده می‌شود، همچنان می‌توانید عبارت‌ها و واژه‌های کاربردی در زندگی روزمره را نیز در این سریال یاد بگیرید.

سریال وکلا برای بالا بردن سطح زبان انگلیسی

به ویژه اگر قصد دارید سطح زبان انگلیسی‌تان را تا حد پیشرفته بالا ببرید، این سریال می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. از طرف دیگر در این مجموعه می‌توانید با سیستم قانونی کشور آمریکا نیز آشنا شوید.

 

۱۴. سریال Sherlock (شرلوک)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۹/۱ ۸۵-۹۰ دقیقه ۱۳ ۴ British ۲۰۱۰-۲۰۱۷

اگر به دنبال یک سریال عالی با لهجه انگلیسی بریتیش می‌گردید، مجموعه شرلوک هولمز از بهترین گزینه‌هاست؛ به ویژه اگر به داستان‌های معمایی علاقه‌مندید.

ماجراهای این سریال در لندنِ امروزی رخ می‌دهد و شما را با زوایایی از زندگی در این شهر و فرهنگ آن آشنا می‌کند. شرلوک هولمز، کارآگاه جوان و باهوشی است که برای حل پرونده‌های جنایی مهم به پلیس کمک می‌کند. هوش زیاد شرلوک او را به فردی منزوی و جامعه‌گریز بدل کرده است اما دوستی‌اش با جان واتسون، زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

یادگیری زبان انگلیسی بریتیش با سریال شرلوک

این مجموعه بر اساس کتاب‌های شرلوک هولمز نوشته سر آرتور کانن دویل ساخته شده است.

مکالمه‌هایی که در این سریال می‌شنوید به لهجه غلیظ بریتانیایی است و گاهی طولانی می‌شود. به همین دلیل برای یادگیری اصطلاحات رسمی و تمرین و تقویت زبان انگلیسی در سطح پیشرفته بسیار مناسب است. به خصوص اگر قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس را دارید.

 

۱۵. سریال Vera (وِرا)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۸/۱ ۹۰ دقیقه ۴۶ ۱۱ British ۲۰۱۱ تاکنون

وِرا یک مجموعه پلیسی بریتانیایی است. اگر به ژانر پلیسی علاقه‌مندید این سریال همزمان با آن که جذبتان می‌کند می‌تواند زبان انگلیسی شما را نیز تقویت کند.

ورا استن‌هاپ بازرس ارشد کارآگاهی است که روی پرونده‌های جنایی کار می‌کند. او همزمان درگیر زندگی شخصی‌اش نیز می‌شود. شما در این سریال به واژه‌ها و عبارت‌های زیادی که به جرایم جنایی و پرونده‌های قتل مربوط می‌شود برمی‌خورید، اما همزمان می‌توانید اصطلاحات زیادی از زندگی روزمره در کشور انگلیس را بیاموزید.

سریال جنایی ورا برای یادگیری زبان انگلیسی

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان انگلیسی به لهجه بریتیش هستید، این سریال می‌تواند گزینه خوبی برایتان باشد. علاوه بر آن می‌توانید سطح زبان انگلیسی‌تان را تا حد پیشرفته بالا ببرید.

بیشتر بخوانید: تفاوت های انگلیسی بریتیش و انگلیسی آمریکایی

 

۱۶. سریال Breaking Bad (بریکینگ بد)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۹.۵ ۴۷-۵۳ دقیقه ۶۲ ۵ American ۲۰۰۸-۲۰۱۳

ژانر: جنایی، درام، هیجان‌انگیز

«والتر وایت»، یک معلم شیمی بااستعداد است که پس از تشخیص یک بیماری خطرناک، تصمیم به تولید و فروش متامفتامین می‌گیرد تا خانواده‌اش پس از مرگ او، اقتصادی پایدار داشته باشد. او به همراه یک همکار سابق به نام «جسی پینکمن»، که به عنوان کلیدی ترین شخصیت دوم در داستان حضور دارد، وارد دنیای خطرناک مواد مخدر می‌شود.

در این سریال، به دلیل موضوع تولید مواد مخدر و شیمی، با مکالمات تخصصی و اصطلاحات فنی شیمی آشنا می‌شوید که به افزایش دایره واژگان و مهارت‌های زبانی شما کمک خواهد کرد.

سریال Breaking Bad (بریکینگ بد) برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته

شخصیت‌های مختلف در سریال از سبک مکالمات پیچیده و موضوعات پیشرفته استفاده می‌کنند که این موارد می‌توانند به تقویت مهارت‌های گفتاری و شنیداری شما در زبان انگلیسی بینجامد.

 

۱۷. سریال The Sopranos (خانواده سوپرانو)

IMDb Rate زمان تقریبی هر قسمت قسمت‌ها فصل‌ها لهجه سال‌های نمایش
۹.۲ ۵۰-۵۵ دقیقه ۸۶ ۶ انگلیسی ایتالیایی ۱۹۹۹-۲۰۰۷

ژانر: جنایی، درام.
این سریال به عنوان یکی از برترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود و برنده جوایز فراوانی از جمله جایزه امی و گلدن گلوب است.

«تونی سوپرانو» رئیس یک خانواده جرمی در نیوجرسی است. او با چالش‌های زندگی حرفه‌ای و خانوادگی روبرو می‌شود. همچنین، مبارزاتش با مشکلات روحی و تصمیم‌های اخلاقی پیچیده به تصویر کشیده می‌شود.

“The Sopranos” از لهجه ایتالیایی-آمریکایی استفاده می‌کند که به تنوع زبانی شما افزوده می‌شود و باعث آشنایی با اصطلاحات و لهجه‌های خاص این جامعه می‌شود.

سریال The Sopranos (خانواده سوپرانو)

با مشاهده مکالمات مرتبط با جرم و جنایت، شما با واژگان حرفه‌ای و اصطلاحات مربوط به دنیای جرم و جنایت آشنا خواهید شد. همچنین شخصیت‌های متنوع و پیچیده سریال، فرصت خوبی را برای شناخت نحوه مکالمه و واکنش‌های افراد مختلف فراهم می‌کند.

 

راهنمای انتخاب سریال برای یادگیری زبان انگلیسی

سطح زبان انگلیسی خودتان را بدانید.

اگر در این مورد شک دارید، می‌توانید در یکی از سایت های تعیین سطح زبانی انگلیسی، آزمون تعیین سطح بدهید.

سریال متناسب با سطح زبان خودتان را انتخاب کنید. سرعت صحبت کردن شخصیت‌ها، اصطلاحات مورد استفاده در سریال و موضوع آن می‌تواند روی سطح یادگیری اثر بگذارد.

ما سطح سریال‌های زبان انگلیسی را در این مقاله توضیح داده ایم. اما یک روش ساده دیگر این است که یک قسمت از سریال را ببینید. اگر تا حدود ۵۰ درصد از آن را بدون زیرنویس متوجه شوید، می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را با همین سریال ادامه دهید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

به لهجه سریال‌ها دقت کنید.

زبان انگلیسی لهجه‌های مختلفی دارد.
اگر قصد دارید زبان انگلیسی با لهجه بریتیش را تمرین کنید، بهتر است سراغ سریال‌های بریتانیایی بروید.

بیشتر ببینید: سریال های عالی با لهجه بریتیش برای یادگیری زبان انگلیسی

برنامه منظمی را در پیش بگیرید.

تداوم در یادگیری به خصوص یادگیری زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد. بنابراین در برنامه‌تان وقفه‌های طولانی نیندازید. روزانه زمانی مشخص، (حتی کوتاه) را به این کار اختصاص دهید. اگر فقط یک ماه این برنامه را پیش ببرید اثر آن را مشاهده خوهید کرد.

بیشتر بدانید: اهمیت استمرار و پیوستگی در فرایند یادگیری زبان جدید

برترین مینی سریال های انگلیسی برای یادگیری و تقویت زبان

 

گام‌ها و مراحل یادگیری و تقویت زبان انگلیسی با تماشای سریال‌ها

مرحله توصیف
۱ در هر بار حدود ۲۰ دقیقه از سریال را ببینید. اگر به تازگی یادگیری زبان انگلیسی با تماشای سریال را شروع کرده‌اید می‌توانید از زمان کمتری نیز شروع کنید.
۲ یک بار فیلم یا سریال دلخواه خود را ببینید و با آن ارتباط بگیرید تا موضوع فیلم را درک کرده و بتوانید از آن برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.
۳ یک بار سریال زبان انگلیسی را بدون زیرنویس تماشا کنید (اگر هیچ چیزی از آن متوجه نمی‌شوید بهتر است یک سریال ساده‌تر انتخاب کنید).
۴ در دومین دور همان قسمت را با زیرنویس انگلیسی ببینید و به عبارت‌هایی که متوجه نشده‌اید دقت کنید.

بیشتر بدانید: اصطلاحات پرکاربرد انگلیسی در فیلم ها و سریال ها

۵ یک دفترچه یادداشت کنار دستتان بگذارید، واژه‌ها و اصطلاحاتی را که برایتان جذابیت دارد در آن بنویسید و بعد مرور کنید.
نیازی نیست تمام دیالوگ ها و عبارات را یادداشت کنید زیرا در این صورت از دیدن فیلم و سریال خسته می‌شوید. برای نمونه می‌توانید با خودتان قرار بگذارید تا از هر فیلم یا سریال ۱۰ الی ۱۵ واژه جدید را در دقترچه‌تان یادداشت کنید.)
۶ در هر قسمت حدود یک دقیقه را انتخاب و خودتان آن را با صدای بلند تکرار کنید. می‌توانید صدایتان را ضبط نمایید و لهجه‌تان را با شخصیت‌ها مقایسه کنید.

بیشتر بدانید: تکنیک سایه Shadowing چیست؟ بهترین روش تقویت مکالمه و مهارت‌ های شنیداری

۷ به کاربرد گرامر زبان انگلیسی در زندگی روزمره دقت کنید. برای مثال حواستان باشد که کجا از حال کامل یا گذشته ساده استفاده می‌کنند.
۸ هنگام دیدن سریال یک دیکشنری آنلاین یا آفلاین دم دستتان داشته باشید. برای پیدا کردن اصطلاحات عامیانه انگلیسی می‌توانید از دیکشنری آنلاین urbandictionary کمک بگیرید.
۹ به کاربرد واژه‌ها در جمله و ترکیب واژه‌هایی که معمولاً با هم به کار می‌روند توجه کنید.
۱۰ برنامه یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از سریال را به طور پیوسته دنبال کنید و هر روز یک قسمت (هر چند دقیقه که خودتان در نظر گرفته‌اید) ببینید.

هایتاکی

نکته دیگری که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که تماشای سریال روشی برای یادگیری کامل زبان انگلیسی نیست. می‌توانید برای یادگیری این زبان از کلاس‌های عمومی یا تدریس خصوصی زبان انگلیسی استفاده کنید.

 

سخن پایانی

استفاده از سریال یا فیلم برای تقویت و یادگیری زبان انگلیسی روش بسیار مناسبی است، زیرا شما می‌توانید اغلب مکالمه‌های روزمره را در فیلم‌ها و سریال‌ها ببینید. اگر قصد دارید در این زمینه پیشرفت کنید، باید به صورت مداوم تمرین نمایید.
سطح سریال‌هایی که می‌بینید را نیز به مرور بالا ببرید و سعی کنید موضوعات متفاوتی را برای تماشا در نظر بگیرید، تا دایره واژگانتان گسترده‌تر شود و اصطلاحات بیشتری یاد بگیرید.

مواجه شدن با لهجه‌های متفاوت زبان انگلیسی برای بالا بردن مهارت شنیداری‌تان اهمیت زیادی دارد. بنابراین سریال‌هایی با لهجه‌های متفاوت ببینید.
اما اگر سطح زبان انگلیسی شما مبتدی یا متوسط است، در مورد این کار دقت به خرج دهید. تا زمانی که تلفظ درست واژه‌ها را به خوبی یاد نگرفته‌اید خودتان را به طور مداوم در معرض لهجه‌های انگلیسی غیراصیل مثل هندی، ایتالیایی و… قرار ندهید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۲ / ۵. تعداد نظرات ۲۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

4 دیدگاه

  1. واقعا وحشتناک هست که همه سایتها سریال مزخرف فرندز را معرفی میکنند.
    همون قسمت اول نشاندهنده شعور پایین آمریکایی ها برای تولید سریال آموزشی هست.
    سریال extra جنتلمن بودن انگلیسی ها را نشان میدهد.

    1. شما بهتره برید نون خ ببینید برای تقویت زبانتون همین چیزایی که توی سریال فرندز هست ده برابرش داخل سریال های ایرانی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *