کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۱۸ سایت فوق العاده برای تعیین سطح زبان انگلیسی

۴.۴
(۳۴)

در دنیای امروز، یادگیری زبان انگلیسی به یک ضرورت برای اغلب افراد تبدیل شده است. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که شما به دنبال موقعیت‌های کاری بین المللی باشید یا بخواهید برای ادامۀ تحصیل به یکی از کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

یکی از اولین کارهایی که افراد در زمان اقدام به یادگیری زبان انگلیسی انجام می‌دهند، شرکت در آزمون‌های تعیین سطح است. این آزمون به این دلیل برگزار می‌شود که زبان‌آموزان بدانند معلومات زبان انگلیسی‌شان چقدر است و ادامۀ فرایند یادگیری‌شان را از چه سطحی باید شروع کنند.

مقالات مرتبط:

تا چند سال قبل، آزمون‌های تعیین سطح به‌صورت حضوری و در مؤسسات آموزش زبان برگزار می‌شد، اما امروزه وب سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی زیادی وجود دارند که همین کار را اغلب به‌صورت رایگان و در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. در این مقاله قرار است با تعدادی از این سایت‌ها و نحوۀ استفاده از آن‌ها آشنا شویم.

 

شرکت در آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی چه ضرورتی دارد؟

بعضی از زبان‌آموزان فکر می‌کنند نیازی به شرکت در آزمون‌های تعیین سطح ندارند، زیرا چندان با زبان انگلیسی آشنا نیستند و لازم است از ترم اول و سطح مقدماتی یادگیری را شروع کنند. اما همۀ ما حداقل در مدرسه آشنایی مختصری با زبان انگلیسی پیدا کرده‌ایم و دایرۀ لغات هرچند محدودی هم داریم که برای شروع و تعیین سطح به کمک ما خواهند آمد.

در بیشتر آزمون‌های تعیین سطح معمولاً هر چهار مهارت خواندن (Reading)، حرف زدن (Speaking)، شنیدن (Listening) و نوشتن (Writing) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. در نتیجه شما بعد از این آزمون متوجه خواهید شد که در هر کدام از این مهارت‌ها در چه سطحی هستید و نیاز است کدامشان را بیشتر تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

ما در مقاله‌های قبلی هایتاکی در چهار مقالۀ مجزا به‌صورت کامل به راه‌های تقویت این چهار مهارت پرداخته‌ایم که می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر به آن‌ها دسترسی داشته باشید:

چهار مهارت اصلی در زبان انگلیسی

 

معرفی سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

در ادامه وب‌سایت هایی معرفی شده‌اند که در آن‌ها می‌توانید به‌صورت آنلاین مهارت‌های زبانی خودتان را، از گرامر و درک مطلب گرفته تا واژگان و تلفظ، بسنجید و به پاسخ درست سؤالات هم دسترسی داشته باشید.

این وب سایت‌ها برای سطوح مختلف (مبتدی تا پیشرفته) طراحی شده‌اند و لازم است که بعد از آشنایی با همۀ آن‌ها، وب‌سایت یا وب‌سایت‌های مناسب سطح خودتان را انتخاب و در آزمون آن‌ها شرکت کنید.

 

۱. سایت Language Level

در وب سایت Language Level یک آزمون کوتاه و رایگان با ۱۵ تست وجود دارد و تمرکز اغلب سؤالات آن روی گرامر و واژگان معطوف است. با توجه به پاسخی که شما به هر سؤال می‌دهید، میزان سختی یا آسانی سؤال بعدی تعیین می‌شود. در پایان آزمون هم سطح شما از A1 تا C2 تعیین خواهد شد. براساس داده‌های این سایت شما می‌توانید حدس بزنید که نمرۀ احتمالی‌تان در آزمونی مثل آزمون PTE یا IELTS یا TOEFL چند خواهد شد.

تست تعیین سطح این وب سایت خصوصاً برای زبان‌آموزانی مناسب است که قصد دارند در یک دورۀ زبان انگلیسی ثبت نام کنند، اما دقیقاً نمی‌دانند که بهتر است از کدام سطح شروع کنند.

معرفی سایت تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی Language Level

 

۲. سایت ESL Language Studies Abroad

در وب سایت ESL Language Studies Abroad آزمونی رایگان و چهارگزینه‌ای با ۴۰ سؤال وجود دارد که جواب دادن به آن‌ها حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد. امتیاز مثبت این آزمون این است که در پایان آن می‌توانید پاسخ صحیح سؤالات را هم ببینید و بنابراین یاد می‌گیرید که چطور اشتباهاتتان را برطرف کنید.

معرفی سایت ESL Language Studies Abroad

 

آزمون تعیین سطح این وب سایت برای کسانی مناسب است که وقت کمی دارند و به دنبال یک آزمون جامع و کمی چالش‌برانگیز می‌گردند.

 

۳. سایت HiTalki هایتاکی

شما می‌توانید به‌صورت رایگان از طریق سایت هایتاکی، آزمون تعیین سطح زبان خود را انجام داده و سطح دقیق خود را مشخص کنید. این آزمون به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ مناسبی برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید و روند یادگیری زبان انگلیسی را دقیقاً از سطحی که در آن هستید ادامه بدهید.

سایت hitalki برای تعیین سطح زبان انگلیسی

 

 

۴. سایت TrackTest

آزمون‌های تعیین سطح سایت TrackTest در دو قالب رایگان و پولی بوده و نتایج آن براساس سطح A1 تا C2  ارائه خواهد شد.

شما می‌توانید این آزمون‌ها را هر ماه تکرار کنید تا متوجه تغییرات و پیشرفت سطح زبان خودتان بشوید.

💸نسخۀ رایگان آزمون این سایت شامل یک امتحان ۱۰ دقیقه‌ای گرامر است.
💰درحالی که نسخۀ پولی مهارت‌های گوش دادن و خواندن نیز ارزیابی می‌شوند.

معرفی سایت TrackTest برای تعیین سطح زبان انگلیسی

 

بعد از پایان آزمون‌ها، این سایت یک گواهی در اختیار شما می‌گذارد که می‌توانید آن را به رزومۀ تحصیلی یا شغلی‌تان اضافه کنید تا کارفرمایان از این طریق متوجه سطح مهارت‌های زبان انگلیسی شما بشوند.

 

۵. سایت FluentU

آموزش‌های سایت FluentU براساس ویدئوهای گزیدۀ مختلف از فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی، اخبار و… که در ۶ سطح دسته‌بندی شده‌اند، آماده شده است. شما می‌توانید فیلم‌های مورد علاقۀ خود را انتخاب و تماشا کنید.

بعد از دیدن هر ویدئو، سؤالاتی به صورت رایگان دربارۀ آن‌ها پرسیده می‌شود که سطح تسلط شما بر واژگان اساسی و اصلی موجود در ویدئوی هر سطح را تعیین می‌کند.

مقالات مرتبط:

نکتۀ مثبت آزمون‌های تعیین سطح این سایت این است که پاسخنامه هم دارند و شما می‌توانید از پاسخ سؤالات هم نکات زیادی یاد گرفته و اشتباهات و ضعف‌های خود در هر مبحث را برطرف کنید.

معرفی سایت FluentU برای امتحان تعیین سطح انگلیسی

 

فیلم‌هایی که FluentU تماشای آن‌ها را در ادامه به شما پیشنهاد می‌کند:

  • مطابق امتیازها و سطحی است که از پاسخ دادن به سؤالات ویدئوهای قبلی به دست آورده‌اید.
  • همچنین چند وقت یک بار لغت‌ها و اصطلاحات موجود در درس‌ها و آزمون‌های گذشته را نیز برای مرور دوباره به شما یادآوری می‌کند.

 

بیشتر سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی که تا اینجا معرفی کردیم:

روی سنجش مهارت‌های یک حوزۀ خاص مثل واژگان یا گرامر متمرکز بودند.

این ویژگی ممکن است برای کسانی که می‌خواهند ارزیابی کامل و طولانی مدتی از همۀ مهارت‌های زبانی‌شان داشته باشند مناسب و کاربردی نباشد.

 

۶. سایت BridgeEnglish

آزمون آنلاین و پولی BridgeEnglish یکی از کامل‌ترین تست‌های آنلاین تعیین سطح زبان انگلیسی است. این آزمون ۱۰۰ سؤال و ۶۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد که در آن علاوه بر سنجش سطح گرامر و واژگان، مهارت‌های درک مطلب و خواندن نیز سنجیده می‌شوند. نتایج آزمون هم بلافاصله بعد از پاسخ دادن به آخرین سؤال در اختیار متقاضی قرار خواهند گرفت.

اگر جزو زبان‌آموزانی هستید که در حال آماده شدن برای آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مثل آزمون  IELTS یا TOEFL هستید، این آزمون یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

معرفی سایت تعیین سطح BridgeEnglish

 

۷. سایت British Study Centres

اگر به دنبال آزمون تعیین سطح آنلاین و رایگانی می‌گردید که صرفاً مهارت‌های دستور زبان و گرامر شما را ارزیابی کند، British Study Centres یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

این آزمون ۴۰ سؤال چندگزینه‌ای دارد که برای پاسخگویی به آن‌ها ۱۰ الی ۱۵ دقیقه وقت خواهید داشت. نتایج این آزمون هم بعد از پایان پاسخگویی به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد.

معرفی سایت British Study Centres

 

۸. سایت EU English

وب سایت EU English مناسب سنجش سطح زبان‌آموزان متوسط بوده و زمان مورد نیاز برای پاسخگویی به سؤالات آن حدود ۲۰ دقیقه است. پرسش‌های این آزمون از آسان به سخت طراحی شده و ابتدا به سؤالات ساده‌تر پاسخ خواهید داد.

معرفی سایت EU English

 

آزمون تعیین سطح EU English پاسخنامه هم دارد که می‌توانید بلافاصله بعد از آزمون و برای بررسی کردن درستی و نادرستی جواب‌های خود به آن دسترسی داشته باشید.

 

۹. سایت Stafford House International

تست‌های وب سایت Stafford House International هم یکی از آزمون‌های کوتاه و رایگان تعیین سطح است که سطح زبانی شما را بعد از پاسخ دادن به ۲۵ سؤال اعلام خواهد کرد.

نکتۀ جالب توجه در سؤالات این آزمون این است که
یک سؤال ممکن است بیش از یک جواب صحیح داشته باشد، اما یکی از پاسخ‌ها مناسب‌ترین و بهترین گزینه است و با انتخاب آن حداکثر امتیاز هر سؤال را می‌گیرید.

معرفی سایت Stafford House International

اگر به دنبال آزمونی می‌گردید که میزان واقعی تسلط شما به ظرافت‌های زبانی، واژگانی و گرامری زبان انگلیسی را تعیین کند، این وب سایت می‌تواند برایتان مناسب و کاربردی باشد.

 

۱۰. سایت Canadian College of English Language

آزمون Canadian College of English Language یکی از ویژه‌ترین آزمون‌های آنلاین  و رایگان تعیین سطح است؛ زیرا علاوه بر تست‌های چندگزینه‌ای، یک بخش نوشتاری هم دارد.

شما برای پاسخگویی به این آزمون یک ساعت زمان خواهید داشت و نتایج آن نیز بلافاصله بعد از پایان امتحان برایتان ایمیل می‌شود.

اگر در میان سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی به دنبال آزمونی می‌گردید که علاوه بر مهارت‌های گرامری و واژگانی، مهارت‌های نوشتن (رایتینگ) شما را هم بسنجد، این سایت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

معرفی سایت Canadian College of English Language

 

۱۱. سایت Transparent Language

آزمون رایگان تعیین سطح سایت Transparent Language دو بخش گرامری، یک بخش واژگان و یک بخش درک مطلب دارد.

در صورتی که:

  • در سایت ثبت نام کرده باشید، می‌توانید خلاصه‌ای از وضعیت عملکرد خودتان در هر بخش آزمون را به همراه پاسخنامۀ سؤالات دریافت کنید.
  • اگر عضو سایت نباشید، باز هم درصد کلی جواب‌های درست شما را نشان خواهد داد.

زمان مورد نیاز برای شرکت در آزمون این سایت حدود یک ساعت است.

معرفی سایت transparent.com

 

۱۲. سایت British Council

آزمون رایگان تعیین سطح سایت British Council سی سؤال دارد و شما برای پاسخگویی به آن‌ها ۳۰ دقیقه فرصت خواهید داشت.

این وب سایت مهارت‌های زبانی مختلف شما را ارزیابی می‌کند و تمام آزمون‌های آن دو بخش A و B دارند. در بخش A گزینه‌ای را انتخاب و در بخش B میزان اطمینان خود از پاسخی را که انتخاب کرده‌اید اعلام می‌کنید. پس از پایان آزمون نیز پاسخنامۀ سؤالات، سطح شما، منابع و دوره‌های موردنیازتان از سوی وب سایت اعلام خواهد شد.

توجه داشته باشید که در این سایت امکان ساخت اکانت برای ایرانیان وجود ندارد و در زمان ثبت نام و ایجاد حساب کاربری، لازم است کشوری غیر از ایران را انتخاب کنید.

معرفی سایت British Council

 

۱۳. سایت cambridge

یکی از خدماتی که وب سایت معتبر کمبریج ارائه می‌کند، آزمون‌های رایگان تعیین سطح زبان انگلیسی است. در این آزمون‌ها برای سنجش دانش و مهارت‌های زبانی شما ۲۵ سؤل عمومی طراحی شده که بعد از پاسخ دادن به آ‌ن‌ها، سطح شما اعلام خواهد شد.

😶‍🌫️ توجه داشته باشید که برای شرکت در این آزمون بهتر است از فیلترشکن استفاده کنید.

معرفی سایت cambridgeenglish

 

۱۴. سایت Cactus language

آزمون رایگان تعیین سطح سایت Cactus language دارای ۴۰ پرسش است و درمجموع ۱۰ دقیقه زمان برای پاسخ دادن به آن‌ها خواهید داشت.

اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانید، می‌توانید بدون حدس زدن جواب درست، آن را رد کرده و به سؤال بعد بروید. با این کار می‌توانید ببینید که سطح واقعی شما چیست.

بلافاصله بعد از اتمام پاسخگویی به سؤالات:

  • می‌توانید به پاسخنامه و تعیین سطح خودتان دسترسی داشته باشید.
  • همچنین این سایت توصیه‌هایی نیز به شما در زمینۀ این که لازم است چه مهارت‌هایی کسب کنید خواهد کرد.

معرفی سایت Cactus language برای تعیین سطح زبان انگلیسی

 

آزمون غیررایگان تعیین سطح وب سایت preply صرفاً برای سنجش مهارت‌های گرامر و دستور زبان طراحی شده است.

در ابتدا ۱۲ سؤال در سطح مقدماتی وجود دارد و با توجه به پاسخ و نحوۀ عملکرد شما، درجه و سطح سختی سؤالات بعدی تعیین خواهد شد. اگر پاسخ سؤالی را نمی‌دانید، می‌توانید با انتخاب گزینۀ I don’t know (نمی‌دانم) به سؤال بعد منتقل شوید.

نتایج این آزمون نیز به همراه پاسخنامۀ آن بلافاصله پس از پایان آزمون به شما نمایش داده می‌شود.

معرفی سایت preply برای تعیین سطح

 

۱۶. سایت language trainers

آزمون‌های رایگان تعیین سطح وب سایت language trainers براساس استانداردهای بین‌المللی تدوین شده و درنتیجه نتایج آن تا حد بسیار زیادی دقیق، معتبر و قابل اعتنا خواهند بود.

یکی از قوانین این سایت این است که از شما می‌خواهد برای رسیدن به دقیق‌ترین نتیجه و آگاهی از سطح زبانی واقعی‌تان، فقط به سؤالاتی پاسخ دهید که از جواب آن‌ها مطمئن هستید.

برای این که این سایت سطح شما را تعیین کند، لازم است که حداقل به ۱۰ پرسش از سؤالات آن جواب بدهید. بلافاصله بعد از پایان آزمون نیز نتایج آن به همراه پاسخنامه برایتان ایمیل خواهد شد.

آزمون تعیین سطح سایت languagetrainers

 

۱۷. سایت berlitz

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت و درواقع مزیت سایت berlitz با نمونه‌های مشابه این است که آزمون تعیین سطح در آن به صورت رایگان برگزار می‌شود و بخش سنجش مهارت‌های شنیداری (Listening) هم دارد. این آزمون ۷۰ سؤال دارد و برای پاسخگویی به آن‌ها حدود ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

نحوۀ سنجش مهارت‌های شنیداری در آزمون تعیین سطح این سایت به این صورت است که
بعضی از سؤالات برای شما به نمایش درنیامده و فقط فایل صوتی آن‌ها پخش می‌شود. در این حالت لازم است که براساس سؤالی که شنیده‌اید، پاسخ درست را انتخاب کنید.

نتایج این آزمون به همراه پاسخنامۀ آن بلافاصله پس از پایان تست در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

معرفی سایت berlitz برای تعیین سطح انگلیسی

 

۱۸. سایت Sprachcaffe

عمدۀ شهرت و محبوبیت سایت Sprachcaffe به دلیل شبکۀ بین‌المللی مدرسان آن است که تست‌های رایگان و چالشی زیادی را در آن ارائه می‌کنند. برای شرکت در هر کدام از این آزمون‌ها، لازم است در سایت ثبت نام کنید.

این آزمون‌ها ۷۰ سؤال دارند و بلافاصله بعد از پایان امتحان، سطح تقریبی شما به همراه پاسخنامه سؤالات در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

معرفی سایت Sprachcaffe

 

شیوه های تعیین سطح زبان‌آموز زبان انگلیسی 

به‌طور کلی سه روش برای تعیین سطح داوطلبان یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که عبارتند از:

 

۱. آزمون کتبی تعیین سطح زبان انگلیسی

همۀ ما اطلاعات زبانی زیادی داریم که به‌صورت غیرفعال یا Passive در ذهنمان هستند و حتی شاید خودمان هم به‌صورت خودآگاه از وجودشان بی‌خبر باشیم. آزمون‌های تعیین سطح کتبی دقیقاً با هدف سنجش میزان این آموخته‌ها طراحی شده‌اند.

در این آزمون‌ها شما زمان کافی برای پاسخگویی به سؤالاتی که معمولاً از آسان به سخت طراحی شده‌اند دارید و می‌توانید بدون استرس و با تمرکز به آن‌ها پاسخ بدهید. در آزمون‌های کتبی اغلب مهارت‌ها و دانش گرامری شما سنجیده می‌شود و چندان به مهارت‌های Listening و Speaking نمی‌پردازند.

 

۲. آزمون شفاهی تعیین سطح زبان انگلیسی

در این آزمون یک مصاحبه‌کننده روبروی شما نشسته و سؤالات مختلفی می‌پرسد. تمرکز آزمون‌های شفاهی روی دانش فعال یا Active زبان‌آموزان است و لهجه و نوع تلفظ جملات و عبارات، دقت و سرعت و همچنین زبان بدن شما در این آزمون بسیار مهم است.

از آنجا که در این آزمون زمان کمتری برای پاسخ دادن به هر سؤال دارید، ممکن است استرس بیشتری را تجربه کرده و حتی بعضی از مطالب را فراموش کنید. همان‌طور که حدس می‌زنید، در آزمون‌های تعیین سطح شفاهی بیشتر روی سنجش مهارت‌های شنیداری و گفتاری شما تمرکز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: علائم رایج زبان بدن هنگام مکالمه به زبان انگلیسی

 

۳. آزمون آنلاین تعیین سطح زبان انگلیسی

آزمون‌های آنلاین تعیین سطح، که استفاده از آن‌ها در دنیای امروز بسیار رایج شده است، از سوی سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی برگزار می‌شوند. شما برای شرکت در این آزمون نیازی به مراجعه به مراکز آموزش زبان ندارید و می‌توانید از خانه و با استفاده از لپ تاپ یا گوشی موبایل خودتان در آن‌ها شرکت کنید.

آزمون‌های تعیین سطح آنلاین زبان انگلیسی مزایای زیادی دارند که ازجمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • شما در این آزمون استرس و فشار کمتری تجربه خواهید کرد و درنتیجه بهتر می‌توانید از دانش زبانی خودتان استفاده کنید.
  • نتیجۀ این آزمون‌ها بسیار سریع و تقریباً بلافاصله بعد از پایان امتحان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
  • تعداد زیادی از این امتحان‌ها را مؤسسات بین المللی معتبر و به‌صورت رایگان یا با هزینۀ بسیار کم برگزار می‌کنند.

آزمون آنلاین تعیین سطح زبان انگلیسی

 

استانداردهای سایت‌ها برای تعیین سطح زبان آموزان

اغلب این سایت‌ها سطح متقاضیان را براساس چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان‌ها (CEFR) تعیین می‌کنند که استانداردی بین‌المللی برای توصیف توانایی‌های زبانی است. استانداردهای تعیین سطوح زبانی دیگری نیز مثل (ACTFL)، (CLB) و (ILR) هستند، اما رایج‌ترین شیوه همان (CEFR) است.

در استاندارد CEFR مهارت‌های زبانی در شش سطح، از A1 تا C2 دسته‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

A1 Beginner (مبتدی/ پایه)
A2 Elementary/Pre-intermediate (کمی بالاتر از مبتدی)
B1 Intermediate (متوسط)
B2 Upper-Intermediate (بالاتر از متوسط)
C1 Advanced (پیشرفته)
C2 Proficiency/ Mastery (فوق پیشرفته)

 

ویژگی های آزمون تعیین سطح آنلاین استاندارد

لازم است آزمون‌های آنلاینی که از سوی وب سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی برگزار می‌شوند ویژگی‌هایی داشته باشند تا بتوان گفت که آزمونی استاندارد هستند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

 

۱. سؤال‌های استاندارد و مناسب

در آزمون‌های آنلاین تعیین سطح به سؤالاتی استاندارد گفته می‌شود که تا حد امکان توانسته باشند دانش زبانی متقاضیان را دقیق‌تر و اصولی بسنجند و سطح واقعی و مناسب زبان‌آموز را به او اعلام کنند.

لازم است که سؤالات در این آزمون‌ها براساس سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته از یکدیگر تفکیک شده باشند.

سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

 

۲. سنجش مهارت‌های چهارگانه

هر چهار مهارت زبان انگلیسی (خواندن، نوشتن، گوش دادن، حرف زدن) به یک اندازه مهم هستند و آزمون استاندارد آزمونی است که هر چهار مورد این مهارت‌ها را به‌صورت هم‌زمان پوشش دهد.

 

۳. دسترسی ساده

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آزمون‌های آنلاین تعیین سطح این است که شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به اینترنت وصل شده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

 

سخن پایانی

شرکت در آزمون‌های آنلاین تعیین سطح، خصوصاً قبل از شرکت در یک دورۀ آموزشی جدید یا یک آزمون بین‌المللی، به شما کمک می‌کند از میزان مهارت‌های خود در بخش‌های مختلف زبان و همچین میزان رشد و پیشرفت خود در طول زمان آگاه شوید. پس از شرکت در یک آزمون تعیین سطح میتوانید از یک استاد خصوصی زبان انگلیسی بهره ببرید و سریعتر به سطح دلخواه خود برسید.
با این که این تست‌ها به‌صورت آنلاین برگزار می‌شوند، اما بهتر است سعی کنید برای رسیدن به نتیجۀ دقیق و درست و آگاهی از سطح زبانی واقعی‌تان، مثل یک آزمون حضوری با آن برخورد کرده و در زمان جواب دادن به سؤالات از دیگران کمک نگرفته یا در اینترنت جستجو نکنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۴ / ۵. تعداد نظرات ۳۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *