کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین روش‌ های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس (۱۹ تکنیک کاربردی)

۴.۶
(۱۷)

مهارت ریدینگ در آزمون آیلتس در نگاه اول به نظر تنها خواندن و پاسخ دادن به چند سوال است، اما اگر در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال ترینینگ شرکت کرده‌اید، برای اینکه نمره کافی برای ورود به دانشگاه یا پیدا کردن شغل مورد نظر در مقصد خود را کسب کنید، لازم است در آزمون بهترین عملکرد را داشته باشید. به این معنا که تمام بخش‌های آزمون آیلتس، از جمله بخش ریدینگ که ساده‌ترین بخش آزمون به نظر می‌آید، واقعاً چالش‌برانگیز است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بخش ریدینگ آیلتس ممکن است به نظر ساده بیاید ولی با ارائه بیش از سه نوع متن و ۴۰ سوالی که در ۱۱ نوع مختلف طرح می‌شود، نیاز به تندخوانی، حافظه خوب، همچنین تجزیه و تحلیل لحظه‌ای دارد.

با توجه به این چالش‌ها، شما باید روی سرعت خواندن متون انگلیسی خود کار کنید تا شانس بیشتری برای گرفتن نمره مد نظرتان داشته باشید. در ادامه به عنوان بهترین روش‌های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس، عادات و نکته‌هایی را معرفی می‌کنیم که به افزایش سرعت مطالعه شما کمک خواهند کرد و در نتیجه منجر به عملکرد بهتر در آزمون و کسب نمره بهتر می‌شود.

 

مراحل و روش‌های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس قبل از آزمون

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس نیازمند تمرین و استراتژی‌های مناسب است.
ایجاد یک برنامه مطالعه منظم و روزانه به شما کمک می‌کند تا مهارت خواندن خود را تقویت کنید. همچنین استفاده از کتاب‌ها و منابع مختلف آزمون آیلتس برای حل سوالات مشابه با آزمون واقعی می‌تواند به شما کمک کند تا با ساختار سوالات و نوع سوالات آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: برای شرکت در آزمون آیلتس چه کتاب هایی بخوانیم؟

در ادامه، مراحل و روش‌های تقویت مهارت ریدینگ قبل از شرکت در جلسۀ آزمون ذکر شده است:

 

۱. دامنه دید محیطی خود را افزایش دهید.

اولین مورد این است که به جای خواندن کلمه به کلمه، قسمت‌های بزرگ‌تری از متن را مطالعه کنید.
در حالی که همگی از کودکی خواندن واژه‌ها به صورت تک کلمه را آموخته‌ایم، این روش بسیار کند و ناکارآمد است، به‌خصوص زمانی که در یک آزمون زمان‌بندی شده هستید.

بهتر است به جای اینکه کلمات را به تنهایی بخوانید، تعدادی کلمه را همزمان در نظر بگیرید و سعی کنید آنها را با یکدیگر مرتبط کرده و مفهوم کلی جمله را درک کنید.

ابتدا این تمرین را با دیدن و خواندن با سه کلمه هم زمان آغاز کنید و سپس به تدریج تعداد کلمات را به پنج تا افزایش دهید. وقتی که این تکنیک را به تدریج در مطالعاتتان به کار بگیرید، قادر به درک متون با سرعت و دقت بیشتری خواهید بود.

روش‌های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

 

۲. به عقب بازنگردید.

یکی از بهترین روش‌های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس، تمرین این موضوع است که وقتی مطالبی را می‌خوانیم و در مورد مفهوم آن مطمئن نیستیم یا سردرگم می‌شویم، به عقب باز نگردیم.

عادت طبیعی همه ما این است که تا زمانی که واقعا مفهوم متن را متوجه نشدیم، آن کلمات یا جمله را دوباره می‌خوانیم. اما این کار به ضایع شدن زمان ارزشمندی منجر می‌شود که ممکن است به طور قابل توجهی نمره ما را افزایش دهد.

برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید هنگام مطالعه بدون نیاز به بازگشت به عقب، انگشت اشاره خود را بر روی جمله‌ای که در حال خواندنش هستید قرار دهید تا به خود یادآوری کنید که در طی مطالعه به سرعت اطلاعات را دریافت و به خاطر سپرده و حفظ کنید.

تقویت ریدینگ آیلتس

 

۳. متن را در اولین روخوانی، اسکیم کنید و هنگام پاسخ دادن به سوالات، اسکن کنید.

اسکیم کردن و اسکن کردن دو مورد از تکنیک‌های مهم روخوانی است که اگر به آن‌ها مسلط شوید، یکی از بهترین روش‌های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس را آموخته‌اید.

  • در اولین مرحله، متن را به طور کلی تندخوانی کنید تا متوجه مطلب کلی شوید.
  • در هنگام پاسخ دادن به سوالات، با جزئیات بیشتری دنبال چیزی که می‌خواهید بگردید.

در این روش شما همه متن را مطالعه نمی‌کنید. در نتیجه با تندخوانی اولیه نمی‌توانید به سوال خاصی پاسخ دهید. تنها می‌توانید راحت‌تر جواب سوالتان را در متن پیدا کنید.

اگر حین تند خوانی نکته ترکیبی خاصی را دریافتید، یادداشت برداری در به خاطر سپردن جزییات به شما کمک می‌کند.
همینطور یادداشت کردن اسامی یا خلاصه به صورت کلمه یا عبارت کنار هر پاراگراف، به شما یک تصویر کلی از متن می‌دهد تا سریعتر اطلاعات خود را برای پاسخ دادن به سوالات سازماندهی کنید.

یادگیری تکنیک اسکن و اسکیم برای خواندن متن های ریدینگ آزمون آیلتس

 

۴. گسترش دایره واژگان

برای بهبود سرعت درک مطلب، ابتدا باید دایره واژگان خود را گسترش دهید. یکی از موانع اصلی برای کسب نمره بالا در قسمت ریدینگ آیلتس، آشنا نبودن با معانی کلمات است.

خوشبختانه، دامنه واژگان یکی از مسائلی است که به نسبت راحت‌تر می‌توانید آن را حل کنید. می‌توانید با فعالیت‌هایی مانند مطالعه بیشتر و گوش دادن به برنامه‌های خبری یا پادکست‌های آموزشی و معتبر، دایره واژگان خود را گسترش دهید.

مقالات مرتبط:

حتماً باید این روند را به صورت فعالیت‌های مستمر انجام دهید و لغاتی که معنی آن‌ها را نمی‌دانید، به طور مداوم یادداشت کنید یا آنها را ضبط کنید. همچنین استفاده از منابعی مانند فرهنگ لغت یا اصطلاح‌نامه‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

گسترش دایره واژگان برای آیلتس

 

۵. خواندن متن‌های مشابه سوال‌های ریدینگ

اگر بخواهیم یکی دیگر از بهترین روش‌های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس را به شما معرفی کنیم، مطالعه مکرر متن‌های مشابه و هم سطح متون ریدینگ آیلتس است.

در این روش با موضوعات متنوعی آشنا می‌شوید و در عین حال دایره واژگان خود را بهبود می‌دهید. همچنین برای پاسخ به سوالات ریدینگ آماده‌تر خواهید بود.
یکی از راه‌های عالی برای انجام این کار، خواندن انواع مختلف متن‌هاست، از جمله کتاب‌ها، مجلات، روزنامه‌ها و مقالات مختلف.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها و منابع تقویت ریدینگ آزمون آیلتس

مطالعه متون با سطوح مختلف از طریق رسانه‌های متفاوت، به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام نوع متن برای شما آسان‌تر یا سخت‌تر است.
وقتی متوجه شدید زمانی که یک نوع متن خاص را مطالعه می‌کنید چه مشکلاتی دارید، راحت تر می‌توانید برای حل آن اقدام کنید و بیشتر روی آن تمرکز خواهید کرد.

✔ یادتان باشد به نحوه نگارش، ترتیب جملات و واژگان جدید در آن متن توجه کنید تا با این نوع متن بهتر آشنا شوید.

خواندن نمونه سوالات ریدینگ سال های گذشته در آزمون آیلتس

 

۶. شبیه سازی سوالات ریدینگ و شرایط امتحان

بهترین روش برای ارتقاء مهارت ریدینگ آیلتس و هر امتحان دیگری که دارید، انجام تست‌های تمرینی و شبیه سازی شده، نزدیک به سوالات واقعی آزمونتان است.

پنج مرحله اول ممکن است به بهبود سرعت خواندن کمک کنند، اما اینکه شرایط آزمون واقعی را تجربه کنید نیز ضروری است.

شرکت در آزمون‌های تمرینی مختلف آیلتس Reading، به شما اجازه می‌دهد تا با استرس و فشاری که در آزمون واقعی تجربه می‌کنید، آشنا شوید و بهتر با آن مقابله کنید و در عین حال سرعت خواندن خود را بهبود بخشید. برای این کار می‌توانید در موسسه‌های مختلف ثبت نام کنید و یا خودتان شرایط آزمون را برای خود بازسازی کنید.

✔ این اقدام به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را در خواندن شناسایی کنید. مثلاً، ممکن است متوجه شوید که در مهارت اسکن کردن عملکرد خوبی ندارید یا نقطه ضعف اصلی شما در درک مطلب کلی است.

شبیه سازی آزمون آیلتس در خانه برای موفقیت در بخش ریدینگ

 

۷. خواندن را تنها تاکتیک مطالعه خود نکنید.

بخش Reading آیلتس برای آزمایش توانایی شما در تشخیص اطلاعات مهم طراحی شده است. بنابراین تا زمانی که نتوانید همه چیزهایی را که می‌خوانید در لحظه تجزیه و تحلیل کنید، برای آزمون آمادگی کافی نخواهید داشت. به همین خاطر تنها به روخوانی متون مختلف اکتفا نکنید.

یکی از راه های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس این است که:

  • یک متن انتخاب کنید.
  • حین مطالعه آن ذهنتان فعال باشد، دائما به چیزی که خواندید فکر کنید تا اطلاعات مهم را تشخیص دهید.
  • در آخر از خودتان یک یا دو سوال در قالب ریدینگ آیلتس بپرسید.

با این کار یاد می‌گیرید که با ذهن طراح آشنا شوید و از ابتدا با دید طراح متن را بخوانید.

 

۸. استفاده از فیلم ها و کتاب‌های دوزبانه

ممکن است عجیب به نظر برسد، اما راه عالی دیگری که برای تمرین تقویت مهارت ریدینگ آیلتس وجود دارد، تماشای فیلم ها و سریال های زبان انگلیسی با زیرنویس و کتاب‌های دو زبانه است.

به این ترتیب، در حالی که به لحن بیان و سرعت ادای جملات بازیگر توجه می‌کنید، ترجمه سخنان او را هم در اختیار دارید و همزمان برای هر دو مهارت ریدینگ و واژگان خود تمرین می‌کنید.
زیرنویس‌ها با زبان اصلی هم به شما یادآوری می‌کنند که چگونه یک کلمه خاص را بدون توجه به تلفظ اصلی و کتابی آن به صورت عامیانه و رایج تلفظ کنید.

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی با زیرنویس برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس

 

تماشای فیلم‌ها و ویدئوهای آموزشی و تفریحی، یکی از سرگرم کننده‌ترین و تعاملی‌ترین راه یادگیری زبان انگلیسی است. برای این کار می‌توانید از  TED Talks یا Netflix  کمک بگیرید.

مقالات مرتبط:

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس با تماشای فیلم ها و سریال های دوزبانه

 

۹. از یک معلم خصوصی کمک بگیرید.

شما با کمک گرفتن از یک معلم خصوصی در فرایند آمادگی برای آزمون آیلتس و خصوصاً بخش ریدینگ، می‌توانید در زمان کمتری با انواع سوالات این بخش از آزمون و قالب و ساختار کلی آن‌ها و همچنین موارد پرتکرار آشنا شوید و به نتیجۀ بهتری در آیلتس برسید.

معلمان خصوصی آزمون آیلتس در هایتاکی آمادۀ برگزاری کلاس‌های تقویت ریدینگ آیلتس در روزها و ساعت‌های مورد نظر شما هستند تا با خیالی آسوده در این آزمون شرکت کرده و با گرفتن بهترین امتیاز، چند گام مهم به اهداف تحصیلی یا کاری خود نزدیک‌تر شوید.

 

چطور در بخش ریدینگ آزمون آیلتس عملکرد خوبی داشته باشیم؟

 

۱. سرعت خواندن خود را بالا ببرید.

در بخش ریدینگ آزمون آیلتس که ۶۰ دقیقه زمان دارد، شما باید سه متن را بخوانید و به ۴۰ سوال پاسخ دهید.
این متون در مقایسه با سوالات قبلی دشوارتر هستند، بنابراین سرعت خواندن شما بسیار مهم است. حتما سعی کنید تا حد امکان سرعت خواندن خود را افزایش دهید.

 

۲. سعی نکنید کل متن را به طور کامل درک کنید.

در بیشتر سوالات آزمون، نیازی نیست که تمام متن را درک کنید و معنی تمام واژگان را بدانید. تنها انتظاری که از شما می‌رود این است که اطلاعات خاصی را در متن پیدا کنید.

اغلب می‌توانید بدون درک کامل متن به سوالات پاسخ دهید. البته، برخی از سوالات نظیر “Matching Heading” استثنا هستند و نیاز به درک دقیق متن دارند.

تکنیک ها و نکات تمرین ریدینگ آیلتس

 

۳. برخورد مناسب با واژگان جدید

زمانی که متون ریدینگ را می‌خوانید معمولا به یک سری واژگان جدید برخورد می‌کنید که معنایشان را نمی‌دانید.

  • ابتدا سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.
  • به یاد داشته باشید که آزمون آیلتس تنها یک آزمون واژگان نیست، بنابراین نباید ناامید شوید و تمام سوالات را رها نکنید.
  • ابتدا معنی لغت را نادیده بگیرید، زیرا در بعضی موارد معنای جمله حتی بدون درک یک لغت خاص قابل درک است.
  • اگر این روش جواب ندهد، می‌توانید با فهم مفهوم کلی جمله، معنی لغت ناشناخته را حدس بزنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

۴. به دنبال کلمات مشابه در متن و سوال نباشید.

فراموش کنید که با پیدا کردن کلمات مشابه سوال در متن، بتوانید جواب مناسب را در همان قسمت پیدا کنید.
اغلب افراد فکر می‌کنند که اگر کلماتی در سوال و متن مشابه باشند، جواب هم در همان قسمت است. واقعیت این است که در بیشتر مواقع این گونه نیست و برای یافتن پاسخ درست، باید با دقت مطالب را مورد بررسی قرار دهید.

به جای آن معنای جملات موجود در متن و سوال را با یکدیگر مقایسه کنید، نه فقط کلمات مشابه. ممکن است با وجود تفاوت در کلمات، معنای جمله‌ها یکسان بوده و پاسخ سوال در همان بخش باشد.

روش های پاسخگویی سریع به سوالات ریدینگ آزمون آیلتس

 

۵. کلمات کلیدی متن را شناسایی کنید.

به یاد داشته باشید که در آزمون ریدینگ آیلتس، زمانتان محدود است و مدیریت زمان اهمیت زیادی دارد. بنابراین، توانایی سریع شناسایی لغات کلیدی در متن به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر متن را مرور کرده و به سوالات پاسخ دهید.

یکی از مهارت‌های مهم در این زمینه این است که بتوانید لغات کلیدی مانند تاریخ‌ها، اعداد، اسامی و مکان‌ها را به سرعت شناسایی کنید. برای بهبود در این خصوصیت، مطالعه متون انگلیسی و تمرین در استخراج کلمات کلیدی از آن‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

 

۶. ابتدا سوالات را بخوانید.

یک تکنیک بهبود نمره ریدینگ آیلتس این است که به جای خواندن متن، ابتدا سوالات را بخوانید. سپس با دقت در متن به دنبال جواب سوالات بگردید. این روش می‌تواند نمره شما را افزایش دهد و از اشتباهاتی که از نداشتن دقت در خواندن سوالات ایجاد می‌شود، جلوگیری کند.

 

۷. به ترتیب به سوالات پاسخ دهید.

سعی کنید سوالات را به ترتیب بر اساس شماره‌شان پاسخ دهید. این روش به شما کمک می‌کند تا از متن‌های آسان‌تر شروع کنید و بعد به متن‌های سخت‌تر بروید؛ زیرا تمام متون اهمیت یکسانی دارند ولی سطح سختی‌شان به‌ترتیب بیشتر می‌شود.

به ترتیب به سوالات ریدینگ آیلتس جواب بدهید.

 

۸. تمام سوالات را جواب دهید.

اگر فکر می‌کنید که آزمون ریدینگ آیلتس مانند کنکور نمره منفی دارد، این اعتقاد نادرست است؛ چرا که در آزمون آیلتس نمره منفی نمی‌گیرید. بنابراین، بهترین راهکار این است که به تمامی سوالات پاسخ دهید، حتی اگر می‌خواهید به بعضی سوالات به صورت تصادفی جواب دهید.

 

۹. سوالات دشوار را به آخر امتحان موکول کنید.

بعضی از سوالات از نظر مفهومی ساده‌اند و برخی دیگر بسیار پیچیده. اما نکته مهم اینجاست که ترس از سوالات سخت نباید شما را از پاسخ‌دهی بازدارد. حتی اساتید آیلتس نیز اغلب مجبور می‌شوند پاسخ‌های خود به سوالات پیچیده را بازبینی کنند.
بنابراین، کنترل زمان و احساسات خود را حفظ کنید تا بتوانید بخوبی قسمت ریدینگ آزمون آیلتس را پشت سر بگذارید.

برای اینکه پاراگراف مناسب هر سوال سخت را پیدا کنید، باید به اندازه کافی به متن مسلط باشید.  این نوع سوالات در مقایسه با سایر انواع سوالات، به زمان بیشتری نیاز دارد.
همچنین این سوالات ترتیب مشخصی در متن ندارند که بتوانید جواب صحیح را به راحتی حدس بزنید.
اگر با سوالاتی مشکل دارید، وقت زیادی را برای آنها صرف نکنید. این کار باعث می‌شود که وقت خود را هدر ندهید و روی سوالاتی که برای شما آسان‌تر هستند، تمرکز کنید.
در صورت نیاز، می‌توانید به سوالات دشوار برگردید و پس از پاسخ دادن به سوالات ساده‌تر به آنها بپردازید.

نحوه و ترتیب پاسخگویی به سوالات قسمت ریدینگ آزمون آیلتس

 

۱۰. نقاط ضعف خود را شناسایی و تقویت کنید.

شناسایی نقاط ضعف برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس اهمیت زیادی دارد. بسیاری از افراد زمانی که برای بهبود مهارت خود تمرین می‌کنند، تنها بر روی نقاط قوت خود تمرکز می‌کنند، اما این رویکرد اشتباه است؛ چرا که در بسیاری از موارد، نقاط قوت شما به شما کمک نخواهند کرد و پیشرفت، زمانی نتیجه بخش است که به نقاط قوت خود بیفزایید.
شما باید نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و تلاش کنید تا آن‌ها را بهبود دهید.

به عنوان مثال، اگر دایره واژگان شما ضعیف است، زمان و تمرکز بیشتری را به افزایش دایره واژگان خود اختصاص دهید. یا اگر مشکلات گرامری دارید، زمان بیشتری را برای تمرین در زمینه گرامر صرف کنید.

بیشتر بخوانید:

شناسایی نقاط ضعف و تقویت آن ها برای موفقیت در ریدینگ آیلتس

 

انتخاب منبع درست براساس سطح ریدینگ زبان آموز در آیلتس

اگر می‌خواهید برای آزمون آیلتس آماده شوید، باید از ابتدا منابعی را که متناسب با سطح شماست انتخاب کنید تا به پیشرفتتان کمک کند.

در بخش‌های قبلی مقاله روش‌های تقویت مهارت ریدینگ آیلتس را به شما معرفی کردیم و اکنون که می‌دانید چگونه سطح ریدینگ خود را ارتقا دهید، لازم است با متون انگلیسی‌ای را که به تقویت سطح شما در ریدینگ آیلتس کمک می‌کنند هم بشناسید:

 

۱. منابع تقویت ریدینگ آیلتس برای سطح مبتدی

 

کتاب‌های مصور کودکان  

این کتاب های شامل کلمات و تصاویر ساده هستند و لغات ابتدایی انگلیسی را به شما آموزش می‌دهند تا بتوانید در مورد دنیای اطراف خود صحبت کنید.
برخی از آنها خنده دار و برخی از آنها دراماتیک و یا آموزنده هستند.

 

داستان‌های افسانه‌ای کوتاه 

سال‌هاست که اینطور کتاب‌های قصه را دیدیم و درباره آنها شنیدیم.
این کتاب‌ها بخشی از فرهنگ کشورهای سراسر جهان هستند. به احتمال زیاد، تعدادی از آنها را از قبل می‌شناسید.

 

داستان‌های کوتاه ساده

جدای از افسانه‌ها، بسیاری از داستان‌های کوتاه برای زبان‌آموزان تازه‌کار به اندازه کافی آسان هستند، زیرا از زبانی ساده استفاده می‌کنند و روند پیشرفت در مهارت ریدینگ و رسیدن به سطح آیلتس را برایتان آسان خواهند کرد.

 

۲. منابع تقویت ریدینگ آیلتس برای سطح مبتدی تا متوسط

 

خوانندگان درجه بندی شده

این منابع به طور خاص برای زبان آموزان، با موضوعات مختلف ساخته شده اند. کلمات سخت زیادی ندارند.

بعضی از این منابع آنلاین همراه متن یک دستیار صوتی هم دارند که می‌توانید از آن برای آشنایی با تلفظ واژگان یا عبارات جدید استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

 

کتاب‌های دو زبانه

کتاب‌های دوزبانه ، متن به زبان انگلیسی و زبان مادری شما نوشته شده است. شما باید ابتدا روی متن انگلیسی تمرکز کنید و تنها زمانی که به کمک نیاز داشتید به ترجمه نگاه کنید.

 

۳. منابع تقویت ریدینگ آیلتس برای سطح متوسط ​​تا پیشرفته

 

متون طولانی

این متون معمولا شامل مقالات طولانی هستند که دیدگاه گسترده‌تر و پیچیده‌تری را در مورد مسائل معاصر ارائه می‌دهند. کیفیت نوشته آنها بالاست، بنابراین می‌توانید از بهترین قلم و بهترین اطلاعات بهره مند شوید.

می‌توانید مطالب طولانی را در وب سایت هایی مانند Longreads و Reddit’s Longreads subreddit پیدا کنید.

 

کتاب‌های تلویزیونی و رمان‌سازی (فیلم‌هایی که از روی کتابشان ساخته شده‌اند.)

سعی کنید، کتاب فیلم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید.

مجموعه‌ای از رمان‌های محبوب مثل بازی تاج و تخت، هری پاتر و پیشتازان فضا انتخاب‌های مناسبی برای تقویت مهارت ریدینگ شما در سطح پیشرفته هستند.

 

شعرهای ساده 

اشعار می‌توانند منظور یک متن طولانی را تنها در چند جمله کوتاه بیان کنند. در اشعار کلمات و عباراتی را می‌بینید که معمولا در مکالمات روزمره پیدا نمی‌کنید.

 

۴. منابع تقویت ریدینگ آیلتس برای سطح پیشرفته

 

کتاب‌های کلاسیک

کتاب‌های کلاسیک قطعه‌های مهم زبان انگلیسی هستند و می‌توانند شما را بهتر با فرهنگ دنیای انگلیسی زبان آشنا کنند.

اکثر این کتاب‌های کلاسیک به صورت آنلاین و رایگان در دسترس هستند و می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.
برای مثال کتاب ماجرای تام سایر، تصویر دوریان گری و پروژه گوتنبرگ از بهترین کتاب‌های کلاسیکی هستند که می‌توانید برای تقویت مهارت ریدینگ خود در سطح پیشرفته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان‌ های عاشقانه جهان به زبان انگلیسی برای یادگیری زبان | کلاسیک و معاصر

 

نمایشنامه‌های نمادین 

بسیاری از نمایشنامه‌های انگلیسی زبان بر نحوه تفکر مردم در مورد موضوعات خاص تأثیر گذاشته‌اند.

سعی کنید برخی از این نمایشنامه‌های معروف را با صدای بلند بخوانید، زیرا این متون قابل اجرا هستند و به خلاقیت شما می‌افزایند.
رومئو ژولیت و نمایشنامه هملت جزو این دسته هستند.

 

اشعار و متون ادبی

خواندن اشعار ادبی حتی برای افراد بومی زبان می‌تواند دشوار باشد!

اگر می‌خواهید مهارت ریدینگ آیلتس خود را به چالش بکشید، شعرهای کلاسیک را انتخاب کنید.آثار آلن یو، تی اس الیوت یا امیلی دیکنسون انتخاب‌های خوبی هستند.

 

سخن پایانی

تقویت مهارت ریدینگ آیلتس یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای دستیابی به نمره‌ی مورد نظر و موفقیت در این آزمون است.
این مهارت نیازمند تمرین، تفکر تحلیلی و تمرکز است.

همچنین، از آنجا که آزمون آیلتس معمولاً در مهلت‌های زمانی محدود برگزار می‌شود، مهارت مدیریت زمان نیز بسیار مهم است.
با تمرین مداوم و تعهد به بهبود مهارت ریدینگ خود، می‌توانید به خواندن متون مختلف با اطمینان نگاه کنید و به سوالات آزمون با اطمینان پاسخ دهید. همچنین، با استفاده از منابع آموزشی معتبر و مشارکت در دوره‌های آموزشی، می‌توانید راهکارها و تکنیک‌های مؤثر را یاد بگیرید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *