کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۵۵ فیلم جذاب برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی + لینک دانلود

۴.۱
(۶۱)

روش‌های متفاوتی برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی، گوش دادن به موسیقی انگلیسی زبان، مشاهده فیلم و انیمیشن انگلیسی و… . تماشای فیلم علاوه بر تاثیری که در تقویت زبان انگلیسی دارد می‌تواند کاملا مفرح و سرگرم کننده باشد. استفاده از این روش کمک بسیار زیادی به تقویت مهارت شنیداری و گفتاری‌تان خواهد کرد؛ در واقع شما با تماشای فیلم به مکالمه روزمره بازیگران گوش می‌کنید و این مسئله کمک بسیار بزرگی خواهد کرد تا لغات و جملات خود را شبیه به یک فرد انگلیسی زبان تلفظ کنید.

مشاهده فیلم یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌رود؛ زیرا این روش جنبه بصری دارد و موجب می‌شود ببینده درک بیشتری نسبت به موضوعات داشته باشد. مسئله‌ی مهمی که وجود دارد این است که تماشای فیلم باید به صورت درست و اصولی انجام بگیرد در غیر این صورت تاثیر چندانی در تقویت زبان انگلیسی شما نخواهد گذاشت.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چگونه می‌توانیم با استفاده از فیلم زبان انگلیسی را بیاموزیم؟

اگر از طرفداران پر و پا قرص تماشای فیلم هستید، فرصت خیلی خوبی است که از این عادتتان برای تقویت مهارت‌های شنیداری و مکالمه زبان انگلیسی استفاده کنید. شما با یک منبع تقریباً تمام نشدنی روبه‌رو هستید! آن‌قدر فیلم‌های زبان انگلیسی جذاب با ژانرهای متفاوت وجود دارد که حتماً می‌توانید یک فهرست بلند برای خودتان تهیه نمایید و به طور منظم آن‌ها را ببینید. از تماشای انیمیشن‌های زبان انگلیسی هم غافل نشوید. هم بسیار جذاب دیدنی هستند و هم می‌توانید مکالمه‌های روزمره را به خوبی از آن‌ها یاد گرفت.

نکاتی وجود دارند که بهتر است در هنگام دیدن فیلم آن‌ها را رعایت کنید تا بتوانید نتیجه دلخواه را بگیرید، در ادامه مطالب چند مورد را برایتان بازگو خواهیم کرد که در صورت رعایت این موارد میزان یادگیری شما سرعت بالایی خواهد داشت:

 

۱- تماشای چندباره فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی

هنگام یادگیری زبان انگلیسی با فیلم یادداشت بردارید

 

برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق مشاهده فیلم بهتر است آن را بارها تماشا کنید تا در زمان های مخلتف دقت بیشتری روی لغات جدید، گرامر، نوع بیان کلمات و… داشته باشید. شما می‌توانید ۳ الی ۴ مورد از دیالوگ ها و عبارات پرکاربرد فیلم را در یک دفترچه بنویسید و در طول روز چندین بار آن را مرور کنید؛ این کار به شما کمک می‌کند هم کلمات جدید یاد بگیرید و هم بتوانید با گذشت زمان در موقعیت مشابه از آن استفاده کنید.

در قدم اول یک دفترچه یادداشت برای خودتان تهیه نمایید.

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی (Speaking) حتماً از تکنیک سایه نیز بهره ببرید. یعنی حدود یک تا دو دقیقه از مکالمه‌های فیلم را انتخاب و آن را کامل حفظ کنید. سپس با همان لحن، تن صدا و زبان بدنِ هنرپیشه تکرار نمایید. تقلید کردن در یادگیری زبان انگلیسی روش اثرگذاریست که امتحانش را پس داده است.

بیشتر بخوانید: مهمترین علائم زبان بدن در مکالمه انگلیسی

 

۲- بخش بندی فیلم برای تقویت زبان انگلیسی

یکی از بهترین روش ها برای دیدن یک فیلم این است که یکبار فیلم را از ابتدا تا انتها ببینید سپس آن را به چند قسمت تقسیم کنید؛ در واقع شما به جای اینکه کل فیلم را به صورت یکجا ببینید آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کرده و در هر زمانی که بخواهید یک قسمت از آن را مشاهده می‌کنید. در این‌صورت می‌توانید دیدن قسمتی از یک فیلم را که فقط چند دقیقه است، در برنامه روزمره خود قرار دهید.

 

۳- برنامه ریزی مناسب برای استفاده از زیرنویس فیلم

  • بهتر است فیلم را با زیرنویس انگلیسی ببینید. در صورتی که مبتدی هستید می‌توانید بار اول فیلم را با زیرنویس فارسی مشاهده نمایید و برای بار دوم از زیرنویس انگلیسی استفاده کنید؛ بار سوم نیز زیرنویس را غیرفعال کنید. اگر مبتدی نیستید یک بار فیلم را با زیرنویس انگلیسی و بار دوم بدون زیرنویس مشاهده کنید.
  • برای شروع فیلم های ساده‌تر را انتخاب نمایید. اگر فیلم هایی که دیالوگ های سختی دارند را انتخاب کنید، روند یادگیری برای شما مشکل ساز خواهد شد. دیالوگ های سخت یعنی رویارویی با لغات و اصطلاحات ناآشنا؛ تصور کنید بازیگران با سرعت بالا حرف بزنند و کلمات سخت را استفاده کنند، قطعا شما سردرگم و به مرور دلسرد خواهید شد.
  • به طور کلی برنامه‌ریزی داشته باشید و قسمت هایی از فیلم را بدون زیرنویس و بعد از آن با زیرنویس مشاهده نمایید و بررسی کنید که چقدر از فیلم را درست متوجه می‌شوید.
  • فیلم را با توجه به سطح زبان انگلیسی خودتان انتخاب کنید. اگر تازه‌کار هستید با فیلم های ساده شروع کنید و در کنار خود یک دیکشنری نیز داشته باشید تا کلماتی را که در فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرند و معنی آن را نمی‌دانید، در سریع ترین زمان جستجو کنید. (تا حد ممکن سعی کنید از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده نمایید)

مقالات مرتبط:

 

۴- شخصیت های فیلم را زیر نظر بگیرید

به لغات، اصطلاحات و گرامری که توسط شخصیت های یک فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرد، توجه نمایید تا تفاوت میان لهجه ها را متوجه شوید. این را بدانید که باید هر زبانی را همانند زبان مادری با احساسات خود درگیر کنید و به صورت رباتیک کلمات را ادا نکنید، همچنین شما در خصوص فرهنگ و نوع برخورد نیز نکات کلیدی و خوبی را یاد می‌گیرید.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

برای آن که با لهجه‌های متنوع زبان انگلیسی و فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان آشنا شوید، سعی کنید فیلم‌های ساخته کشورهای متفاوت مثل آمریکا، بریتانیا و استرالیا را در برنامه خود قرار دهید.

در ادامه به معرفی فهرستی از بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان انگلیسی می‌پردازیم که در پیشرفت شما بسیار اثرگذار خواهند بود:

 

بهترین فیلم های انگلیسی برای سطح مبتدی (Pre intermediate)

 

۱. فیلم Cast Away 2000

  • ژانر: ماجراجویی، درام
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۸

لینک دانلود رایگان فیلم

این فیلم یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های تاریخ سینما با هنرنمایی تام هنکس است. در این فیلم چاک نولاند که یک تحلیل‌گر سیستم است، درست در آستانه سال نو از طرف شرکت به مأموریت فرستاده می‌شود. او همزمان با کریسمس باید به مالزی برود و مشغول به کار شود. اما هواپیمای چاک در توفان شدیدی گیر می‌افتد و در اقیانوس سقوط می‌کند. چاک از این سقوط جان سالم به در می‌برد و می‌تواند خودش را با یک قایق نجات به جزیره‌ای دورافتاده برساند.

داستان فیلم ۴ سال زندگی چاک در این جزیره را روایت می‌کند که در تنهایی می‌گذرد. اما چاک در همان ابتدا برای آن که خودش را از این تنهایی نجات بدهد برای توپی که دارد یک نام انتخاب می‌کند و با او دوست می‌شود! آقای ویلسون!

اگر به فیلم‌هایی که تحلیل روانشناختی دارند علاقه دارید، این فیلم برایتان بسیار جالب خواهد بود. در این فیلم بیشتر از هر چیز با مونولوگ روبه‌رو هستید؛ یعنی مکالمه‌ای که فقط یک طرف گفتگو دارد. بنابراین دنبال کردن آن بسیار ساده است. در بیشتر قسمت‌های فیلم، چرخش‌های بین شخصیت‌ها وجود ندارد و پیاده کردن تکنیک سایه برای این فیلم ساده و کاربردی است. چاک نیز واضح و آهسته صحبت می‌کند، بنابراین با سطح زبان انگلیسی متوسط به آسانی می‌توانید این فیلم را دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های انگیزشی جهان به زبان انگلیسی

 

دیگر فیلم های سطح Pre intermediate

نام فیلم لینک دانلود سال ساخت امتیاز IMDb ژانر لهجه مناسب برای یادگیری …
۲ The Princess Bride  ۱۹۸۷ ۸ عاشقانه، ماجراجویی British American

۳

Four Weddings and a Funeral

 ۱۹۹۴ ۷/۱ کمدی، عاشقانه British  American
۴ The Breakup ۲۰۰۶ ۵/۸ کمدی، درام American اصلاحاتی در مورد جدایی و سازگاری
۵ Beauty and the Beast ۲۰۱۷ ۷/۱ فانتزی، افسانه ای British
۶ Wonder ۲۰۱۷ ۷/۹ درام، خانوادگی American تعامل بین کودکان، مدرسه و خانواده

 

بهترین فیلم های انگلیسی برای سطح متوسط (Intermediate)

 

۷. فیلم The King’s Speech 2010

  • ژانر: تاریخی، درام
  • امتیاز IMDb فیلم: ۸

لینک دانلود رایگان فیلم

فیلمی درام محصول کشور بریتانیا که داستان زندگی جرج ششم پادشاه بریتانیا می‌باشد که دچار لکنت زبان شده است. داستان از جایی شروع می‌شود که لکنت زبان وی در هنگام سخنرانی برای هزاران نفر آشکار می‌شود؛ فیلم سعی او برای درمان و یادگیری زبان انگلیسی را به ببیننده نمایش می‌دهد. دیالوگ های این فیلم کاملا کوتاه و منقطع است و زبان آن انگلیسی بریتانیایی می‌باشد.

بیشتر ببینید:

 

۸. فیلم The Hangover Part II 2011

  • ژانر: کمدی، رازآلود
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۴

 

این فیلم در سه قسمت تهیه شده است که پیشنهاد ما به شما تماشای بخش دوم آن می‌باشد. اصطلاحات و دیالوگ های استفاده شده در این فیلم بسیار بامزه است. جملات محاوره ای تحت عنوان slang (جملات عامیانه) در این فیلم مورد استفاده قرار گرفته که فرم عادی دارند و به دفعات در صحبت های دوستانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس اگر می‌خواهید این اصطلاحات عامیانه را با لهجه امریکن یاد بگیرید تماشای این فیلم را از دست ندهید.(مشاهده این فیلم برای افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمیشود.)

 

۹. فیلم  ۲۰۱۲ The Hobbit

  • ژانر: ماجراجویی، فانتزی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۸

لینک دانلود رایگان فیلم

در صورتی که هدف شما یادگیری واژگان و گرامر زبان انگلیسی است و نمی‌دانید بین فیلم هابیت و ارباب حلقه ها کدام را انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما تماشای فیلم هابیت است. با توجه به این که این فیلم در ژانر علمی-تخیلی ساخته شده، جلوه های ویژه بسیار عالی در آن به کار رفته است. دیالوگ های این فیلم به روز است و کاملا قابل فهم و شمرده شمرده ادا می‌شوند. (فیلم ارباب حلقه ها واژگان قدیمی و ناآشنایی دارد که ممکن است شما را گیج کند)

 

۱۰. فیلم The Sound of Music 1965

  • ژانر: موزیکال، رمانتیک
  • امتیاز IMDb فیلم: ۸.۱

لینک دانلود رایگان فیلم

فیلم آوای موسیقی درباره ماریا، راهبه‌ای است که علاقه زیادی به طبیعت و موسیقی دارد، به همین علت از صومعه خارج می‌شود و به عنوان معلم و پرستار وارد کاخ اشرافی ناخدا می‌شود تا به فرزندان او تدریس کند؛ او الفبای موسیقی را به بچه ها آموزش می‌دهد و آن‌ها را به گروهی آوازخوان تبدیل می‌کند؛ به طور قطع این فیلم می‌تواند برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار مناسب باشد.

بیشتر بخوانید:

 

۱۱. فیلم Jurassic Park III 2001

  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن
  • امتیاز IMDb فیلم: ۵.۹

لینک دانلود رایگان فیلم

این فیلم ژانر علمی تخیلی دارد و بسیار سرگرم کننده است. با دیدن فیلم پارک ژوراسیک می‌توانید اصطلاحات و کلمات علمی را به خوبی یاد بگیرید. عباراتی در این فیلم استفاده شده که کاربرد زیادی در زبان انگلیسی و آزمون های مرتبط با این زبان را دارد.

 

۱۲. فیلم ۲۰۱۴ The Imitation Game

  • ژانر: درام
  • امتیاز IMDb فیلم: ۸

لینک دانلود رایگان فیلم

داستان فیلم در جریان جنگ جهانی دوم است که جمعی از نخبگان و ریاضی دانان از طرف دولت انگلیس مامور می‌شوند تا کدهای ماشین هایی که نازی ها با استفاده از آن مکالمات سری انجام می‌دادند را رمزگشایی کنند. بازیگر نقش اول این فیلم لکنت زبان دارد، به همین علت در دیالوگ و مکالمات او کمی وقفه وجود دارد که موجب می‌شود به طور کامل عبارات و اصطلاحات را متوجه شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین مستندهای انگیزشی جهان برای یادگیری زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

 

۱۳. فیلم The Babadook 2014

  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۸

لینک دانلود رایگان فیلم

بابادوک فیلمی در ژانر وحشت و از کشور استرالیاست. همان‌طور که گفتیم بهتر است فیلم‌هایی با لهجه‌های متفاوت ببینید تا هر چه بیشتر به زبان انگلیسی مسلط شوید. فیلم بابادوک داستان پسربچه‌ای ۶ ساله است که با مادرش زندگی می‌کند. ساموئل پس از مرگ پدرش به مرور رفتارهای ناهنجاری از خود نشان می‌دهد و سلاح‌هایی می‌سازد که در مدرسه برایش دردسر درست می‌کند. یک شب مادر ساموئل کتابی برای او می‌خواند به نام بابادوک، که درباره هیولایی انسان‌نماست. ساموئل معتقد است این هیولا واقعی است.

ماجرا زمانی پیچیده‌تر می‌شود که این مادر و پسر اتفاقات عجیب و غریبی را در خانه‌شان تجربه می‌کنند: در خود به خود باز می‌شود، توی غذایش خرده شیشه پیدا می‌کند و … .

 

دیگر فیلم ها برای سطح Intermediate

 

نام فیلم لینک دانلود سال ساخت امتیاز IMDb ژانر لهجه مناسب برای یادگیری …
۱۴ Her ۲۰۱۳ ۸ درام عاشقانه علمی-تخیلی American مکالمه‌های معمول با شریک عاطفی و دوستان نزدیک – مناسب برای سطح متوسط
۱۵ Drive ۲۰۱۱ ۷/۸ اکشن American اصطلاحات و واژهای مربوط به رانندگی و اتومبیل – مناسب برای سطح متوسط
۱۶ Memento ۲۰۰۰ ۸/۴ روانشناسی American واژه‌ها و اصطلاحات مرتبط با عشق و انتقام
۱۷ Prisoners ۲۰۱۳ ۸/۱ جنایی American مکالمه‌های خانوادگی و اصطلاحاتی که در زمان‌های بحرانی، ترس و شوکه شدن ممکن است به کار ببرید.
۱۸ Lucy ۲۰۱۴ ۶/۴ علمی-تخیلی اکشن American هم اصطلاحات عامیانه و هم رسمی
۱۹ The Intern ۲۰۱۵ ۷/۱ کمدی-درام American مکالمات معمول محیط کار، قرار ملاقات‌ها، فروش و بازاریابی
 ۲۰ The Notebook ۲۰۰۴  ۷/۸  عاشقانه، درام American
۲۱ La La Land ۲۰۱۶ ۸ موزیکال، عاشقانه American
۲۲ The Pursuit Of Happyness ۲۰۰۶ ۸ درام American
۲۳ Room ۲۰۱۵  ۸/۱ درام American

بیشتر بخوانید: برترین فیلم های درام برای یادگیری و تقویت زبان انگلیسی

 

بهترین فیلم های انگلیسی برای سطح بالاتر از متوسط (Upper intermediate)

 

۲۴. فیلم ۲۰۰۸ Twilight

  • ژانر: رمانتیک، فانتزی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۵.۳

لینک دانلود رایگان فیلم

بِلا سوان دختر نوجوانی است که با هم‌سن و سال‌های خود تفاوت دارد. اما اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد. پدر و مادر بِلا از هم جدا شده‌اند و او با مادرش زندگی می‌کند. اما زمانی که مادرش تصمیم می‌گیرد ازدواج کند، بِلا به شهر کوچکی در واشنگتن می‌رود تا دوره جدیدی از زندگی‌اش را کنار پدرش رقم بزند. این شهر کوچک بارانی برای بِلا کسل‌کننده است، تا روزی که او با یک مرد جوان مرموز و جذاب آشنا می‌شود.

این جوان که ادوارد نام دارد در واقع یک خون‌آشام است! و حالا بِلا گرفتار یک عشق ممنوع شده است. این یک داستان عاشقانه معمولی نیست، و از همان ابتدا شما را جذب خواهد کرد.

مخاطبان اصلی فیلم Twilight اغلب در رده سنی نوجوانان و جوانان هستند. به همین دلیل زبان انگلیسی به کار رفته در آن ساده و شمرده است. اگر سطح زبان انگلیسی شما بالاتر از مبتدی باشد، به آسانی می‌توانید مکالمه‌ها را در این فیلم دنبال کنید.

 

۲۵. فیلم The Hunger Games 2014

  • ژانر: ماجراجویی، علمی تخیلی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۶.۶

لینک دانلود رایگان فیلم

فیلم بازی‌های گرسنگی ژانری اکشن و علمی-تخیلی دارد. این فیلم در زمان آینده و در کشوری به نام پانِم اتفاق می‌افتد. این کشور یک پایتخت ثروتمند و ۱۲ استان فقیر دارد. هر سال دو نفر از هر استان (یک دختر و پسر نوجوان) به عنوان نماینده منطقه خود انتخاب می‌شوند تا در مبارزه بازی‌های گرسنگی شرکت کنند. شرکت‌کنندگان این مبارزه باید یکدیگر را قتل عام کنند تا فقط یک نفر زنده بماند. برنده مبارزه علاوه بر آن که جوایز زیادی دریافت می‌کند، برای مدتی استان خود را نیز از قحطی و گرسنگی نجات می‌دهد. اما این مبارزه نتیجه متفاوتی خواهد داشت.

دیالوگ های این فیلم به زبان انگلیسی آمریکایی می‌باشد؛ به دلیل روان بودن تلفظ کلمات و عبارات در این فیلم می‌توانید جملات زیادی را به زبان انگلیسی آمریکایی یاد بگیرید.

 

۲۶. فیلم My Fair Lady 1964

  • ژانر: موزیکال، رمانتیک
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۸

لینک دانلود رایگان فیلم

پروفسور هنری هگینز، متخصص صوت شناسی است و به این مسئله اعتقاد دارد که لهجه و لحن حرف زدن هر شخصی به جایگاه و میزان موفقیت او در جامعه بستگی دارد. در ملاقاتی که پروفسور هگینز با سرهنگ هیو دارد (سرهنگ هیو هم متخصص صوت شناسی است) هنری مدعی می‌شود که می‌تواند با آموزش اصولی به یک فرد، حتی دختر گلفروش او را به عنوان یک دوشیزه معرفی کند. دختر گلفروش این صحبت ها را می‌شنود و از او درخواست می‌کند که نحوه حرف زدن را به او بیاموزد. دیدن این فیلم و آموزش های پروفسور هنری تاثیر زیادی در رشد و تقویت زبان انگلیسی شما خواهد گذاشت.

 

چند فیلم دیگر برای سطح Upper intermediate

 

نام فیلم لینک دانلود سال ساخت امتیاز IMDb ژانر لهجه مناسب برای یادگیری …
۲۷  Marriage Story ۲۰۱۹ ۷/۹ درام British American واژه‌ها و اصطلاحاتی درباره خانواده، عشق و جدایی
۲۸ The Vow ۲۰۱۲ ۶/۸ درام عاشقانه American کلماتی برای ابراز عشق و مکالمه‌های روزمره و خانوادگی
۲۹ In Time ۲۰۱۱ ۶/۷ علمی-تخیلی American ارزش زندگی و مکالمه‌های روزمره – مناسب برای سطح انگلیسی بالاتر از متوسط
۳۰   Joker ۲۰۱۹ ۸/۴ روانشناسی American لغت‌هایی برای بیان احساسات به ویژه احساسات منفی، خشم و نفرت
۳۱ Spider-Man: No Way Home ۲۰۲۱ ۸/۳ ابرقهرمانی American British مکالمه‌های روزمره و اصطلاحات مربوط به جرایم
۳۲ Riders of Justice ۲۰۲۰ ۷/۵ درام کمدی Danish کلمات و اصطلاحات کاربردی در زندگی خانوادگی و در مورد عدالت
۳۳ Driven ۲۰۱۸ ۶/۴ درام کمدی American واژه‌ها و اصطلاحاتی در سطح بالاتر از متوسط
۳۴ Don’t Look Up ۲۰۲۱ ۷/۲ طنز تلخ علمی-تخیلی American واژه‌ها و اصطلاحاتی در مورد زندگی روی زمین، امکان از بین رفتن حیات و نجوم
۳۵  Before Sunrise ۱۹۹۵ ۸/۱ عاشقانه، درام American مکالمات روزمره، اطلاحات مربوط به شعر و فلسفه
۳۶ Dunkirk ۲۰۱۷ ۷/۸ جنگی British درباره جنگ جهانی دوم و
۳۷ A Star Is Born ۲۰۱۸ ۷/۶ عاشقانه، موزیکال American

 

بهترین فیلم های انگلیسی برای سطح پیشرفته (advanced)

 

۳۸. فیلم ۲۰۱۰ The Social Network      

  • ژانر:درام تاریخی
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۸

لینک دانلود رایگان فیلم

فیس‌بوک هنوز هم یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار در دنیاست. دوست دارید بدانید مارک زاکربرگ چطور این شبکه اجتماعی را خلق کرد و چه داستان‌هایی پشت آن بود؟

این فیلم روایت زاکربرگ جوان در دانشگاه هاروارد را روایت می‌کند که با نوشتن یک برنامه، و البته کمی خوش‌شانسی، خیلی زود میلیاردر می‌شود. اما این شهرت و ثروت بدون هزینه هم نیست. با تماشای این فیلم شاید سوالی هم در ذهنتان شکل بگیرد: آیا واقعاً فیس‌بوک فقط متعلق به زاکربرگ بود؟

این فیلم پر است از دیالوگ‌های طنز و به‌یادماندنی که هم تماشای آن را جذاب می‌کند و هم اصطلاحات زیادی به شما یاد می‌دهد. مکالمه‌های معمول بین چند دانشجو که پر است از عبارت‌هایی که بین جوان‌ها رواج داشته است؛ و البته تعداد زیادی واژه نیز در مورد کامپیوتر، شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های روز یاد می‌گیرد که در عصر دیجیتال به کارتان خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

 

۳۹. فیلم Pirates of the Caribbean 2003

  • ژانر: ماجراجویی، اکشن
  • امتیاز IMDb فیلم: ۸.۱

لینک دانلود رایگان فیلم

تماشای مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، اوج هیجان و لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد. این مجموعه در ژانر تخیلی و اکشن ساخته شده و دیالوگ‌های آن بسیار قابل فهم است. بازیگران کلمات را کاملا شمرده تلفظ می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید مکالمه‌ها را بشنوید و تکرار کنید.

 

۴۰. فیلم The Hateful Eight 2015

  • ژانر: وسترن، درام
  • امتیاز IMDb فیلم: ۷.۸

لینک دانلود رایگان فیلم

این فیلم داستان هشت نفر را تعریف می‌کند که مجبور می‌‌شوند در پی اتفاقاتی مدت زمانی را در یک مهمانسرا کنار هم بمانند. یک مأمور اعدام، زنی محکوم را به سمت شهر Red Rock می‌برد که به دلیل کولاک شدید ناچار می‌شوند بین راه اتراق کنند. چند نفر هم از قبل به این مهمانسرا رسیده‌اند و حالا هشت نفرند که نمی‌توانند با مسالمت در کنار هم تا پایان کولاک صبر کنند.

فیلم The Hateful Eight را کوئنتین تارانتینو کارگردانی کرده و از آن‌جا که فیلم گفتگو محور است تاثیر بسزایی در یادگیری مکالمه زبان انگلیسی دارد. در گفتگوی بین بازیگران فیلم از لغات و اصطلاحات زیادی استفاده شده است که یادگیری آن‌ها برای زندگی در آمریکا پرکاربرد خواهد بود.

 

چند فیلم دیگر برای سطح Advanced

 

نام فیلم لینک دانلود سال ساخت امتیاز IMDb ژانر لهجه مناسب برای یادگیری …
۴۱ Locke ۲۰۱۳ ۷/۱ درام روانشناسی British مکالمه‌های یک مدیر میان‌رده (فیلمی سراسر مکالمه)
۴۲ Gone Girl ۲۰۱۴ ۸/۱ روانشناسی مهیج British American مکالمه‌های زندگی خانوادگی، اصطلاحات مربوط به جرایم و قتل
۴۳ Pride and Prejudice ۲۰۰۵ ۷/۸ عاشقانه، درام British
۴۴ Logan ۲۰۱۷ ۸/۱ اکشن، ابرقهرمانی Scottish فرهنگ، جغرافیا و لهجه آمریکایی
۴۵ Top Gun: Maverick ۲۰۲۲ ۸/۴ درام اکشن American مکالمات معمول در زندگی روزمره نظامی
۴۶ The Irishman ۲۰۱۹ ۷/۸ جنایی، درام  American
۴۷ Dead Poets Society  ۱۹۸۹ ۸/۱ درام  American
۴۸ The Grand Budapest Hotel ۲۰۱۴ ۸/۱ کمدی، درام British American
۴۹ Dressed to Kill ۱۹۸۰ ۷/۱ رازآلود American
۵۰ The Godfather ۱۹۷۲ ۹/۲ جنایی، درام American
۵۱ ۱۲Angry Men ۱۹۵۷  ۹ جنایی، درام American مکالمه‌های زندگی روزانه، اصطلاحات مربوط به قتل و دادگاه

 

چند نکته دیگر

تعداد فیلم‌هایی که به زبان انگلیسی ساخته شده‌اند بسیار زیاد است و هر فیلم چیزی برای یادگیری خواهد داشت. اگر علاقه‌مندید در زمینه تخصص شخصی‌تان فیلمی ببینید، احتمالاً بتوانید چیزی پیدا کنید. اگر فیلم سینمایی هم در دسترستان نبود از مستندها غافل نشوید. به خصوص در زمینه‌های تخصصی تماشای مستند می‌تواند اصطلاحات و واژه‌های کاربردی زیادی به زبان انگلیسی به شما یاد بدهد.اما برای یادگیری مکالمات روزمره انگلیسی یا مکالمه‌هایی که در موقعیت‌های خاص ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید، فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها گزینه‌های بهتری هستند. علاوه بر آن سریال‌های زبان انگلیسی هم شما را برای مدت طولانی درگیر یک موضوع نگه می‌دارند. همین باعث می‌شود اصطلاحات و واژه‌هایی که معمولاً شخصیت‌ها به کار می‌برند، تکرار و در ذهن شما تثبیت شود.

 

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم کوتاه

اگر برایتان مقدور نیست که پای یک فیلم بلند بنشینید، همان‌طور که گفتیم یک روش تقسیم فیلم به چند بخش است. اما راه دیگری هم دارید؛ می‌توانید یادگیری زبان انگلیسی را با فیلم‌های کوتاه شروع کنید. خوش‌بختانه تعداد فیلم‌های کوتاه موجود به زبان انگلیسی نیز کم نیست. این فیلم‌ها معمولاً بین ۱۰ تا ۳۰ دقیقه هستند.

یادگیری زبان انگلیسی با فیلم کوتاه

 

تعداد زیادی از این فیلم‌های کوتاه را می‌توانید روی یوتیوب ببینید. علاوه بر آن وب‌سایت shortoftheweek.com به طور مداوم فیلم‌های کوتاه را در دسته‌بندی‌های متنوع و کاربردی ارائه می‌کند. حتماً سری به این وب‌سایت بزنید و نگاهی به فیلم‌ها بیندازید. البته ممکن است برای تعداد زیادی از فیلم‌ها زیرنویس انگلیسی موجود نباشد. این فیلم‌ها معمولاً برای افرادی مناسب است که سطح زبان آن‌ها متوسط و بالاتر از متوسط است. گرچه در مجموع تعداد زیادی از فیلم‌های کوتاه برای افراد مبتدی و متوسط نیز به آسانی قابل درک هستند.

دیدن این فیلم‌های برای یادگیری زبان انگلیسی شما را با فرهنگ و آداب و رسوم مردم مناطق متفاوت دنیا نیز آشنا می‌کند. ضمن این که کوتاه بودن این فیلم‌ها به شما اجازه می‌دهد گاهی در زمان‌های انتظار یا وقتی که می‌خواهید دقایقی استراحت کنید، هم فیلم ببینید و هم گوشتان به زبان انگلیسی باشد. همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای تسلط به زبان انگلیسی غرق شدن در این زبان است.

حالا به معرفی چند فیلم کوتاه برای یادگیری زبان انگلیسی برای سطوح مختلف میپردازیم:

 

۱- ۲۰۲۱ Other half

  • سطح: متوسط
  • ژانر: کمدی
  • مدت زمان: ۱۳ دقیقه

“نیمه دیگر من” اصطلاحی است که برای فردی که بسیار دوستش دارید استفاده میشود اما در این فیلم میبیند که داستان چگونه با معنای واقعی و تحت‌الفظی این عبارت بازی میکند.

 

۲- ۲۰۱۵ ?How Was Your Day

  • سطح: متوسط تا پیشرفته
  • ژانر: درام
  • مدت زمان: ۱۴ دقیقه

هدف این فیلم نشان دادن قسمت سیاه والدین است. داستان مادری است که از فرزندش راضی نیست. کودک او با مشکلی به دنیا می آید و نمی تواند مانند بقیه بچه ها رفتار کند. در چند دقیقه می بینیم که این مادر سفری را پشت سر می گذارد که کاملا او را در هم می شکند. از آنجایی که او نمی تواند در این مورد با کسی صحبت کند، تمام نفرت خود را متوجه فرزندش می کند. هیچ بیننده ای نمی تواند این فیلم کوتاه را پس از تماشای پایان آن فراموش کند.

این فیلم برای آشنایی با لهجه ایرلندی عالی است.

 

۳- ۲۰۱۲ Dotty

  • سطح: متوسط
  • ژانر: درام
  • مدت زمان: ۱۱ دقیقه

این فیلم کوتاه درباره زن جوانی است که با تلفن همراه خود به یک زن مسن کمک می کند. این فیلم یک تصویر خوب از تأثیر فناوری بر افراد و روابط در بین نسل‌ها به نمایش میگذارد.

این فیلم برای آشنا شدن با لهجه‌ نیوزلندی مفید است.

 

۴- A Conversation with My Black Son

  • سطح: پیشرفته
  • ژانر: مستند
  • مدت زمان: ۵ دقیقه

نژادپرستی و خشونت پلیس از موضوعات مهم اجتماعی در ایالات متحده است. در این فیلم کوتاه، والدین پسران سیاه پوست توضیح می دهند که چگونه فرزندان خود را برای برخورد با پلیس آماده می کنند.

تماشای این فیلم کوتاه، یک راه خوب برای یادگیری واژگان مربوط به مسائل عدالت اجتماعی و موضوعات جدی اجتماعی است. هر فردی که با او مصاحبه می شود، سبک متفاوتی از صحبت کردن دارد که تمرین خوبی برای درک شنیداری است.

 

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم

مزایای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم

 

۱- گسترش دایره لغات انگلیسی

یکی از تاثیرات ویژه تماشای فیلم این است که دایره لغات و اصطلاحات محاوره ای شما تقویت می‌شود. این موضوع در حالت عادی مسئله ای دشوار می‌باشد اما هنگامی که شما یک فیلم انگلیسی زبان را به همراه زیرنویس مشاهده می‌کنید روال یادگیری شما پرسرعت تر خواهد شد. برای یادگیری بهتر، زمانی که کلمه و جمله های جدید را می‌شنوید آن‌ها را بلند تکرار کنید تا هم کلمات را در ذهن خود ثبت نمایید و هم با گذشت زمان اعتماد به نفس مکالمه زبان انگلیسی را داشته باشید.

 

۲- بالا رفتن سطح لیسنینگ و اسپیکینگ انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از فیلم شما را با چالش‌های متفاوتی رو در رو خواهد کرد، با هر بار تماشای فیلم گوش شما نسبت به دیالوگ ها آشنایی پیدا می‌کند در نتیجه مهارت شما در لیسنینگ بهبود پیدا خواهد کرد.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امکانات زیادی در اختیار شما قرار دارد تا توسط آن بتوانید مهارت زبان انگلیسی خود را با استفاده از فیلم بالا ببرید، برای نمونه در ادامه چند مورد را برایتان مثال می‌زنیم:

  • امکان کم یا زیاد کردن سرعت پخش فیلم برایتان فراهم می‌باشد.
  • قسمت هایی از فیلم که برای شما جذاب بوده را می‌توانید به صورت بخش بندی در گوشی خود داشته باشید و هر زمان که خواستید آن را ببینید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن | چطور با گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

 

۳- تصویرسازی برای لغات جدید

در یادگیری زبان انگلیسی تصویر و فیلم ارزش زیادی در برابر کلمات دارند. فیلم جنبه بصری دارد و این موجب می‌شود فرد در هنگام یادگیری لغات جدید تصویر سازی کند که قطعا بالا رفتن قدرت درک و یادآوری کلمات را برایش در برخواهد داشت. هنگامی که در حال تماشای فیلم هستید بیشتر از هر زمانی یاد می‌گیرد و این مورد موجب بالا رفتن انگیزه شما خواهد شد.

استفاده از حافظه بصری در یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

بیشتر بخوانید: روش‌های استفاده از تصویر و عکس در کلاس زبان انگلیسی

 

۴- کسب شناخت بهتر نسبت به گرامر

ممکن است با برخی مکالمات روزمره انگلیسی در موقعیت های مختلف آشنا باشید، برای مثال مکالمه محاوره ای در یک کافه یا صحبت هایی که باید در یک هتل انجام دهید تا بتوانید برای خود یک اتاق رزرو کنید. باید بگوییم تماشای یک فیلم می‌تواند جملات رایج‌تر را به شما آموزش دهد به این دلیل که اکثر فیلم ها از جملات و اصطلاحات عامیانه استفاده می‌کنند. تماشای فیلم و در کنار آن خواندن زیرنویس به صورت انگلیسی می‌تواند روشی فوق العاده برای یادگیری باشد. یکی از کارهایی که شما باید انجام دهید این است که در هنگام تماشای فیلم از دکمه pause (توقف) استفاده نمایید تا بتوانید جملات را خوانده و آن‌ها را درک کنید.

 

سخن پایانی

با وجود این که فیلم‌ها منابع مهمی برای یادگیری زبان انگلیسی به شمار می‌آیند، حواستان باشد که خودتان را به تماشای فیلم محدود نکنید. یک برنامه جامع برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید و روی همه مهارت‌های زبانی وقت بگذارید. تماشای فیلم بیش از هر چیز روی مهارت شنیداری و تا حدی مکالمه شما مؤثر است. برای تقویت مهارت ریدینگ زبان انگلیسی باید سراغ روش‌های دیگر هم بروید؛ برای مثال می‌توانید مطالعه رمان‌های زبان انگلیسی را امتحان کنید.

همچنین تقویت مهارت رایتینگ زبان انگلیسی را پشت گوش نیندازید. شاید افرادی را دیده باشید که سال‌ها به مطالعه زبان انگلیسی پرداخته‌اند اما در نوشتن مشکل دارند. هر مهارتی به تمرین نیاز دارد. به ویژه اگر قصد دارید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و یا آزمون PTE شرکت کنید حتماً برای همه مهارت‌ها وقت کافی بگذارید. اگر قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید می‌توانید مشاهده فیلم‌های زبان انگلیسی با لهجه بریتانیایی را در برنامه خود قرار دهید. اما اگر هدف شما آزمون تافل است شاید بخواهید بیشتر روی فیلم‌های آمریکایی تمرکز کنید. اما یادتان باشد که در هر صورت تنوع را در نظر بگیرید. تسلط شما به لهجه‌های متفاوت زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد.

حالا یک فهرست متنوع از فیلم‌های زبان انگلیسی در اختیار شماست، وقت را تلف نکنید.

یاد بگیرید و از لحظات یادگیری‌تان لذت ببرید!

مقالات مرتبط:

کارتون های انگلیسی برای تقویت زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۶۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

22 دیدگاه

    1. if you care about the title, we didn’t tell new movie for learning English, we only said interesting movie for improving your English. for sure if ou r perfect you wont need such guidance but if you r looking for improving you would need for sure

  1. اگر به سایت https://urg.ir برید می تونید فیلم سریال دوستان رو ببینید و روی زیر نویس ها کلیک و معنیشو فورا ببینید. می تونید کلمات رو همونجا به لیست لایت باکستون اضافه و بعدا مرور کنید. ضمنا امکان انتخاب فیلم از کامپیوتر و مشاهده آفلاین هم موجود هست

  2. فیلم CAST AWAY را به هیچ عنوان برای تقویت زبان انتخاب نکنین دوستان ، فیلمی که درش یک مرد در یک جزیره دور افتاده گیر افتاده و کسی نیست که اصلا دیالوگی رد و بدل بشه به چه درد ببیننده میخوره ؟ تعجب میکنم از گذاشتن این فیلم در این لیست . یک توپ هست که مرد به ندرت باهاش حرف میزنه بیشتر در حال تقلا هست برای نجات یافتن از اون جزیره پس وقت گذاشتن براش غیر منطقی هست

    1. متاسفانه با نظرتون موافق نیستم. چرا که دیالوگ های کند فیلم برای افراد مبتدی و متوسط عالی هست . بعلاوه نامه نگاری های ابتدایی فیلم و صحبتی که در ذهن با خودش میکنه و اون تکلم سختش در انتهای فیلم همگی برای آموزش از بهترین ها هستند. بعلاوه ممنون میشم اگر سطح انگلیسی قابل قبولی دارین حتما این تایتل رو به انگلیسی سرچ کنید و ببینید چقدر پیشنهاد بالایی داشته این فیلم طبق آخرین آمارها و نظرسنجی های جهانی

  3. در عوض فیلم ۱۱ مرد خشمگین رو پیشنهاد میکنم درسته قدیمی هست ولی موضوع فیلم ۱۲ مرد هستند که کل فیلم در یک اتاق فیلمبرداری میشه و تمام این ۱۲ مرد در کل فیلم با هم در بحث و گفت و گو هستند و پر از دیالوگ هست

  4. سلام وبا تشکر فراوان از زحمات شما :فیلم باید زیر نویس فارسی و زیر نویس انگلیسی را هر دو را با هم هم زمان داشته باشد تا بتوان به عنوان محصول آموزشی از آن استفاده کرد .با تشکر

    1. در حوزه آموزشی به تعداد افراد میشه گفت راه های یادگیری متفاوت وجود داره. برخی از افراد با هر دو زیرنویس همزمان جلو میرن و برخی با تک زیرنویس . مهم اینه که هر فردی نحوه یادگیری خودش و بدونه و با اون راحت باشه و پیش بره

  5. سلام خیلی لطف کردید بابت به اشتراک گذاشتن این مقاله ولی فیلم the social network که خیلی آسونه فهمیدنش.
    شما گرفتید اونو گذاشت تو لیست پیشرفته ها مهم فهم عبارات هستش وگرنه دیالوگ های سریع هم به راحتی فهمیده میشند ولی اگه عبارات حتی اگه درش مکثی هم دیده بشه طوری گفته بشه مثل informal ممکنه بازم فهمیده نشند.
    درکل خیلی جامع بود تشکر می‌کنم.

    1. ممنون بابت اطلاعاتی که دادین. البته فیلم ها جدا از این که چه درجه سختی دارن خیلی بستگی به اون قدرت listening فردی که داره میشنوه دارن و آدمها هم در این مرحله خیلی متفاوت هستن. اما در کل در یک سنجش کلی این اطلاعات از سایت جهانی منتشر شده که لینکش و میزارم براتون. مطمین باشین همینطوری مطالب و نمیزاریم. با کلی بررسی و تحقیق داریم میریم جلو
      https://www.fluentu.com/blog/english/learn-english-movies-films-modern-american-classics/

  6. سلام وقتتون بخیر میخاستم بپرسم حدودا چه تعداد فیلم سینمایی در هر سطح باید دیده بشه برای اینکه وارد سطح بعدی بشم؟؟

  7. سلام و وقت بخیر من سطحم متوسطه،
    سریال Friends برای سطح من مناسب است؟ اگه نیست چه فیلمی رو پیشنهاد میکنید؟ ممنون میشم جواب بدید🙂

    1. وقتتون بخیر. واقعیت اینکه ما سطح فعلی شما رو نمیدونیم اما شما میتونید توی سایت هایتاکی به طور رایگان تعیین سطح بشین و از سطح فعلیتون خبردار بشین.
      بعد مطابق سطحتون فیلمهای مناسب اون سطح رو تماشا کنید.
      hitalki.org

    1. وقت بخیر. شما میتونید عنوان فیلم و توی گوگل سرچ کنید بزنید با دانلود زیرنویس چسبیده. معرفی فیلم بنا به سطح زبان اموزان خیلی مهمه دانلودش با شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *