کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۲۸ مورد از بهترین کتاب های تقویت لیسنینگ آزمون آیلتس + معرفی ۱۸ رمان صوتی

۳.۹
(۱۰)

از بهترین منابع برای تقویت لیسنینگ آیلتس می توان به کتاب ها اشاره کرد؛ تعداد کتاب‌های موجود در بازار بسیار زیاد هستند و زبان آموزان نمی دانند که چه کتاب‌هایی را بخوانند؛ از این رو ما مجموعه ای بسیار کاربردی از کتاب‌ها را در دو بخش برای شما گردآوری کرده ایم تا رسیدن به بهترین نتیجه برای شما امکان پذیر گردد.

 

فهرست مطالب:

 

کتاب های آموزشی تقویت لیسنینگ آیلتس

در این بخش ۲۸ کتاب تقویت لیسنینگ آیلتس معرفی شده که آموزشی می باشند و بیشتر آن ها ضمن آموزش دارای تمرین و همچنین راهکارهای انجام آزمون هستند.

 

۱. کتاب Tactics For Listening

Tactics For Listening

مجموعه سه تایی که برای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته در نظر گرفته شده است، شامل فایل های صوتی است که با توجه به آنها باید سوالات موجود در کتاب ها را پاسخ دهید. این کتاب ها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند و لهجه آن آمریکایی می باشد. این کتاب ها به عنوان یکی از بهترین منابع تقویت لیسنینگ آیلتس معرفی می شوند.

 

۲. کتاب Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

Comprehensive IELTS Listening Band 8 Preparation Course

در این کتاب بیش از ۱۰ سخنرانی درباره آزمون لیسنینگ آیلتس خواهید شنید که استراتژی های پاسخگویی به سوالات و تکنیک های مختلف آزمون را برای شما شرح می دهد و همچنین می توانید نمونه آزمون ها را هم با پاسخ در کتاب داشته باشید.

 

۳. کتاب Collins Listening for IELTS

کتاب Collins Listening for IELTS

برای دوستانی که به دنبال کسب نمره ۶ به بالا در آزمون آیلتس هستند این کتاب گزینه خوبی است. این کتاب با داشتن توضیحات جامع و همچنین پاسخ های کامل به نمونه آزمون های واقعی یه منبع خودخوان بسیار خوب برای آمادگی آزمون آیلتس می باشد.

بیشتر بخوانید:

 

۴. کتاب Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills 4.5 – ۶.۰

کتاب Improve Your IELTS Listening & Speaking Skills 4.5 – 6.0

اگر هدفتان از شرکت در آزمون آیلتس کسب نمره ای بین ۴.۵ تا ۶ است، با عمل کردن به تاکتیک ها و استراتژی های این کتاب و همچنین گوش دادن مرتب به فایل های صوتی آن به هدف خود دست خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

 

۵. کتاب Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS 6.0 – ۷.۵

کتاب Improve Your Skills: Listening & Speaking for IELTS 6.0 – 7.5

یک کتاب خود خوان برای کسب نمره آیلتس بین ۶ تا ۷.۵ که با تقویت مهارت زبانی شما کمک می کند بهترین نتیجه را بگیرید‌. سوال و جواب های دقیق و روشن آن را به یک منبع معتبر تبدیل کرده است.

 

۶. کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

کتاب IELTS Advantage: Listening Strategies & Speaking Skills

با کمک این کتاب شما دامنه لغات و سطح گرامر خود را نیز می توانید افزایش دهید، راهنمایی های قدم به قدم آن و تنوع موضوعی این کتاب را برای داوطلبانی که تصمیم دارند نمره بالا ۶.۵ بگیرند، مناسب کرده است.

 

۷. کتاب ۱۵Days’ Practice for IELTS Listening

کتاب 15Days’ Practice for IELTS Listening

همانطور که از نام کتاب می توانید حدس بزنید این کتاب برای کسانی که وقت کمی دارند و امتحان آنها نزدیک است مناسب می باشد. راهنمایی های گام به گام برای آمادگی آزمون لیسنینگ، هم جنرال و هم آکادمیک به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کدام آزمون آیلس را بدهم، آکادمیک یا جنرال؟

 

۸. کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume

کتاب IELTS Listening Recent Actual Tests Volume

مجموعه آزمون های واقعی آیلتس که همیشه به روز می شوند و شما می توانید جدیدترین سوالات را در این سری از کتاب ها ببینید و تمرین کنید، این کتاب ها فرمت دقیق آزمون آیلتس را برای شما توضیح می دهد، به خصوص برای کسانی که اولین می خواهند آزمون دهند با شکل آزمون آشنا می شوند.

 

۹. کتاب GET READY FOR IELTS LISTENING

GET READY FOR IELTS LISTENING

این کتاب برای کسانی که سطح زبانی بالایی ندارند مناسب است، یعنی سطح pre-intermediate، با کمک آن می توانید سطح دایره لغات خود را افزایش دهید و با تکنیک های آزمون لیسنینگ آیلتس آشنا شوید. در بخش انتهایی هم نمونه سوالات آزمون قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین موضوعات برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی در سطح متوسط

 

۱۰. کتاب Tune In؛ کتاب تقویت لیسنینگ آیلتس

کتاب Tune In

این کتاب برای افراد مبتدی تا سطح متوسط طراحی شده است و چون در آن تنوع موضوعات وجود دارد و همچنین از انگلیسی روزمره استفاده شده، می توانید انگلیسی طبیعی را یاد بگیرید و درک کنید. تمرکز کتاب روی دو بخش اساسی لیسنینگ، یکی درک آنچه افراد می گویند و دیگری پیامی که می خواهند منتقل کنند، این کتاب برای یادگیری پایه ای لیسنینگ توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: جملات ساده و کاربردی روزمره برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۱۱. کتاب REAL LISTENING AND SPEAKING (1,2,3,4)

کتاب REAL LISTENING AND SPEAKING (1,2,3,4)

اگر فکر می کنید در قسمت اول آزمون لیسنینگ ضعف دارید و نیاز دارید اطلاعات و تمرین بیشتری در این بخش داشته باشید، این کتاب بسیار سودمند خواهد بود که در چهار سطح مقدماتی تا پیشرفته به شما در پیشرفت سطح لیسنینگ کمک می کند‌

 

۱۲. کتاب Listen Here

کتاب Listen Here

به علت تنوع موضوعی این کتاب برای بخش دوم آزمون آیلتس بسیار مناسب می باشد، با استفاده از مطالب جذاب و موضوعات پرتکرار در آزمون آیلتس خواهید توانست لیسنینگ خود را به سطح قابل قبولی برسانید.

 

۱۳. کتاب IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

کتاب IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

یکی از بهترین کتاب های آزمون آیلتس می باشد که شامل آزمون های به روز می باشد و چون به صورت کتاب الکترونیکی است خیلی سریع به روز می شود و شما می توانید آخرین سوالات آزمون لیسنینگ را در اختیار داشته باشید و سوالات توسط متخصصین این حوزه پاسخ داده شده اند و برای افزایش سطح لیسنینگ برای آزمون آکادمیک بسیار سودمند هستند.

 

۱۳. کتاب IELTS (Academic) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

کتاب IELTS (General) 5 in 1 Actual Tests eBook combo

 

مانند کتابی که برای آزمون آکادمیک توضیح داده شد، این با سوالات آزمون جنرال به شما کمک می کند که در این آزمون نمره دلخواه خود را کسب کنید.

 

۱۵. کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

تمرکز این کتاب روی افزایش مهارت ها و استراتژیهای پاسخگویی به سوالات است ، با بیان نکات کلیدی مختلف و همچنین راهنمایی های گام به گام به شما در کسب نمره بالای کمک زیادی می کند. این کتاب مناسب داوطلبان آزمون آکادمیک و جنرال است.

 

۱۶. کتاب Cambridge IELTS

سری کتاب های کمبریج آیلتس شامل آزمون های واقعی آیلتس همراه با پاسخ می باشند که شما را دقیقا در شرایط امتحان قرار می دهد و تمرین بسیاری خوبی برای کاهش استرس و آمادگی برای آزمون است. بهتر است از جلد دهم به بعد آن را تمرین کنید.

کتاب Cambridge IELTS

 

۱۷. کتاب Open Forum

کتاب Open Forum

اگر می خواهید با لهجه بریتانیایی بیشتر آشنا شوید این کتاب به شما توصیه می شود، موضوعات متنوعی در این کتاب مورد بررسی قرار می گیرد.

 

۱۸. کتاب Succeed in IELTS Listening & Vocabulary

کتاب Succeed in IELTS Listening & Vocabulary

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید دامنه لغات قوی داشته باشید تا مفهوم آنچه می شنوید را متوجه شوید، برای اینکه هم در سطح لیسنینگ خود تغییر ایجاد کنید و آن را بهبود ببخشید و هم دامنه لغات خود را افزایش دهید، این کتاب بسیار برایتان مناسب خواهد بود.

 

۱۹. کتاب Focusing on IELTS Listening

کتاب Focusing on IELTS Listening

یک کتاب بسیار خوب که در آن سوالات متعددی همراه با پاسخنامه تشریحی وجود دارد که به پیشرفت شما در لیسنینگ کمک بسیار زیادی می کند، با عمل کردن به استراتژی های دقیق و کاربردی آن می توانید نمره خوبی کسب کنید ک همچنین با تمرینات این کتاب و نحوه ارزیابی آزمون آیلتس به خوبی می توانید خود را محک بزنید.

 

۲۰. کتاب Succeed in IELTS Life Skills Speaking & Listening

کتاب Succeed in IELTS Life Skills Speaking & Listening

این کتاب در دو سطح A1 و B1 ارائه می شود. پس با داشتن دانش زبانی متوسط می توانید از آن به خوبی بیاموزید. کتابی با چهار بخش، بخش اول درباره گرامر و ذکر نکات، بخش دوم، که ۵. مد نظر ماست، قسمت لیسنینگ و تمرینات مربوط به آن است. بخش سوم تمرینات مربوط به صحبت کردن و بخش آخر نمونه سوالات آزمون می باشد.

بیشتر بخوانید:

 

۲۱. کتاب Focus on IELTS-Speaking and Listening

کتاب Focus on IELTS-Speaking and Listening

این کتاب حاوی نمونه سوالات آزمون آیلتس می باشد؛ و در آن از روش ها و تکنیک هایی که باید برای آزمون بدانید به بیانی بسیار شیوا شرح داده شده است؛ و همچنین پاسخنامه سوالات موجود در کتاب تشریحی و با توضیحات کامل است.

 

۲۲. کتاب New Insight into IELTS

کتاب New Insight into IELTS

اگر هدفتان کسب نمره بالاتر از۶ در آزمون آیلتس است، با این کتاب می توانید به هدف خود برسید. ارائه استراتژی های مناسب برای آزمون، ارتقا مهارت در انجام امتحان آیلتس، تمرینات بسیار خوب برای آمادگی انجام آزمون بخشی از ویژگی های این کتاب است.

 

۲۳. کتاب Insight Into IELTS Extra, with Answers

کتاب Insight Into IELTS Extra, with Answers

کتابی مناسب برای تمرین امتحان آیلتس می باشد. آنچه در آزمون به آن نیاز دارید در کتاب آورده شده، مانند بخش های مربوط به گرامر، لغات و اصطلاحات و جدید و کارآمد، این کتاب به تنهایی می توانید بسیاری از نیازهای شما را برای این آزمون بین المللی تامین کند.

 

۲۴. کتاب IELTS Listening Strategies

کتاب IELTS Listening Strategies

آیا آزمون لیسنینگ آیلتس برای شما تبدیل به یک چالش شده و فکر می کنید نمی توانید نمره دلخواهتان را کسب کنید؟ آیا می خواهید با تمام نکته ها و ترفندهای آزمون آیلتس آشنا شوید؟ اگر پاسختان مثبت است و همچنین می خواهید در آزمون نمره بالای ۸ کسب کنید، مطالعه این کتاب به شما توصیه می شود.

 

۲۵. کتاب Lessons for IELTS Listening

کتاب Lessons for IELTS Listening

با مطالعه این کتاب شش جلدی می توانید برای آزمون آیلتس کاملا آماده شوید. موضوعات متنوع آن برگرفته از آزمون های آیلتس می باشد، که ضمن یادگیری لغات و اصطلاحات و عبارات مناسب و در سطح گرفتن نمره بالا با تکنیک ها و روش های آزمون هم آشنا می شوید که بتوانید پاسخ سوالات را به درستی حدس بزنید.

 

۲۶. کتاب Target Listening with Dictation

کتاب Target Listening with Dictation

یک کتاب کاربردی که به زبان آموزان کمک می کند مهارت شنیداری خود را با استفاده از مکالماتی که بصورت کاملا طبیعی آورده شده به میزان زیادی تقویت کنند‌. افزایش دایره واژگان از دیگر مزیت های این کتاب می باشد، لغات و اصطلاحات جدید در مکالمات و موقعیت های مختلف تکرار می شوند به صورتی که ناخودآگاه آنها را یاد می گیرید.

 

۲۷. کتاب Listening by Ian Badger

کتاب Listening by Ian Badger

اگر متن های انگلیسی را به خوبی متوجه می شوید ولی در درک آنچه می شنوید مشکل دارید و در محیطی که انگلیسی صحبت می کنند، دچار مشکل می شوید؛ این کتاب به شما کمک می کند که از عهده این مشکل برآیید و در محیط های مختلف آنچه را گفته می شود به خوبی متوجه شوید، این کتاب با۵۰ موضوع مختلف به شما کمک می کند.

 

۲۸. کتاب English conversation made natural

کتاب English conversation made natural

این کتاب هم مناسب زبان آموزان و هم مدرسان زبان است، در آن مکالمات بسیاری برای موقعیت های مختلف آورده شده است.

 

کتاب های صوتی و رمان های مشهور ادبیات جهان

در بخش دوم کتاب ها، شما لیستی از رمان‌ها و یا داستان‌های مشهور ادبیات جهان را در اختیار خواهید داشت؛ که این کتاب ها حاوی فایل های صوتی هستند و در واقع شما می توانید با گوش دادن به آنها هم از قصه ها لذت ببرید و هم لیسنینگ خود به میزان زیادی بهبود ببخشید، یادگیری ساختار گرامری صحیح، کلمات و اصطلاحات جدید از دیگر مزیت های این سبک از کتاب هاست. نکته مثبت دیگر وجود نسخه الکترونیکی کتاب‌هاست که به این صورت می توانید کتاب ها را همیشه همراه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های یادگیری زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته

 

The Wind in the Willows – Kenneth Grahame .1

The Wind in the Willows – Kenneth Grahame

کتابی مناسب برای تمام گروه‌های سنی، شخصیت های کتاب را حیوانات تشکیل می دهند و شخصیت اصلی موش کوری است که در یک روز بهاری تصمیم می گیرد دنیای بیرون را کشف کند، در این مسیر دوستانی پیدا می کند که در واقع هر یک نماد یکی از خصلت های انسانی است. با گوش دادن به این داستان زیبا کلمات و توصیفات دلنشینی می آموزید که در کنار ساختار گرامری صحیح در تقویت لیسنینگ بسیار موثر هستند.

 

Time Machine – H.G. Wells .2

Time Machine – H.G. Wells

ماشین زمان، همانطور که از نامش پیداست؛ قصه مربوط به سفر در زمان است، و این بار سفر به آینده، که قهرمان اصلی داستان به از شهر لندن به آینده سفر می کند و پس از بازگشت آنچه را دیده بازگو می نماید. اگرچه این کتاب برای نوجوانان نوشته شده است ولی به دلیل ساختارهای و اصطلاحات خوب برای تمرین لیسنینگ بسیار مناسب است.

 

Pride and Prejudice – Jane Austen .3

Pride and Prejudice – Jane Austen

با گوش دادن به این رمان عاشقانه ی کلاسیک، علاوه بر لذت بردن از یک اثر ناب، سطح لیسنینگ خود را هم ارتقا می دهید. داستان خانواده ای متوسط که پنج دختر دارند، هر یک ماجرایی دارند ولی قصه اصلی درباره الیزابت دختر دوم خانواده است که بر اثر برخی پیش داوری ها و اشتباهات زندگی او دستخوش تغییراتی می شود.

 

Robinson Crusoe – Daniel Defoe .4

Robinson Crusoe – Daniel Defoe

یک اثر بسیار معروف که فیلم ها و انیمیشن های مختلفی با اقتباس از آن ساخته شده است‌. رابینسون که برای ماجراجویی و برخلاف نظر خانواده عازم سفر دریایی می شود، در یک طوفان کشتی غرق می شود و امواج او را به جزیره ای می برند، تلاش او برای بقا و ابتکاراتش بسیار جالب و شنیدنی است؛ با گوش دادن به این داستان هیجان انگیز سطح زبان خود به میزان چشمگیری افزایش خواهید داد.

 

۵. Alice’s Adventures in Wonderland –  Lewis  Carroll

Alice’s Adventures in Wonderland –  Lewis  Carroll

حتما اکثر شما اسم کتاب “آلیس در سرزمین عجایب” را شنیده اید، داستانی هیجان انگیز با عناصر خیالی فراوان، قصه از آنجا شروع می شود که آلیس به دنبال خرگوش سفیدی وارد یک سوراخ می شود و در آنجا ماجراهای جالب و شگفت انگیزی رخ می دهد، گوش دادن به این داستان زیبا شما را خسته نخواهد کرد.

 

Howards End – E.M. Forster .6

Howards End – E.M. Forster

در این شاهکار ادبی با سه خانواده آشنا می شوید که در واقع نمایندگان سه قشر ثروتمند، فرهنگی و کارگر جامعه هستند، روند داستان بسیار جالب است و کنش این قشر را در قالب داستانی زیبا و دلنشین روایت می کند. با گوش دادن به این رمان زیبا بدون اینکه خسته شوید بسیار در لیسنینگ پیشرفت می کنید و لغات و ساختارهای خوبی یاد می گیرید.

 

The Picture of Dorian Gray – Oscar Wilde .7

The Picture of Dorian Gray – Oscar Wilde

این رمان داستانی بسیار جالب و البته خیالی دارد؛ نقاشی پرتره ای از دوران گری جوان و زیبا می کشد، وقتی او به تصویرش می نگرد، آرزو می کند که همیشه جوان و شاداب بماند و به  جای او نقاشی اش پیر شود، پس از مدتی متوجه می شود که آرزویش به حقیقت پیوسته است. حتما از شنیدن این رمان با جملات زیبایش لذت خواهید برد، و این لذت وقتی بیشتر می شود که متوجه شوید توانسته آید سطح لیسنینگ خود را هم ارتقا دهید.

 

Romeo and Juliet – William Shakespeare .8

Romeo and Juliet – William Shakespeare

یک نمایشنامه مشهور که کمتر کسی اسم آن را نشنیده است، داستان یک عشق ممنوعه که فرجامی غمگین دارد! البته نمایشنامه های شکسپیر به صورت داستان آورده شده است، و شما می توانید با گوش دادن به این داستان زیبا با شاهکار این نویسنده انگلیسی بیشتر آشنا شوید و اصطلاحات بسیار خوبی بیاموزید.

 

Jungle Book – Rudyard Kipling .9

Jungle Book – Rudyard Kipling

با گوش دادن به این کتاب جذاب و گیرا با پسری به نام موگلی آشنا می شوید که از نوزادی با خانواده گرگ ها بزرگ شده است، وقتی سر و کله یک ببر آدم خوار در جنگل پیدا می شود، حیوانات جنگل تصمیم پی گیرند موگلی را به دهکده انسانها ببرند ولی او دوست ندارد جنگل را ترک کند. حتما گوش دادن به این کتاب را در برنامه کاری خود قرار دهید‌.

 

Dracula – Bram Stoker .10

Dracula – Bram Stoker

سبک این کتاب نسبت به سایر کتاب‌ها متفاوت است و با استفاده از نامه نگاری نگاشته شده است، کنت دراکولا از ترانسیلوانبا به لندن می رود تا به انسانهای بیشتر و در نتیجه خون بیشتری دسترسی داشته باشد او همچنین قصد دارد قلمرو خود را گسترش دهد. با گوش کردن به این داستان سراسر هیجان و البته ترسناک به شیوه ای کاملا جذاب دانش زبانی ، به خصوص لیسنینگ خود را افزایش دهید.

 

RICH DAD POOR DAD .11

RICH DAD POOR DAD

رابرت کیوساکی از خاطرات دوران کودکی اش می نویسد و می گوید که چطور پدرش با وجود هوش سرشار معلمی فقیر بود و پدر دوست مردی بسیار ثروتمند، او زندگی این دو نفر را مورد بررسی قرار می دهد و علت فقیر و ثروتمند بودن آنان را بررسی می کند و نکات بسیار طلایی عنوان می کند، با گوش کردن به این کتاب با نکات و لغات بسیار مفید به خصوص در حوزه مالی و اقتصادی و تجارت آشنا می شوید.

 

THE POWER OF NOW .12

THE POWER OF NOW

نویسنده با بیانی زیبا عنوان می کند که چگونه در زمان حال زندگی کنیم و از آن لذت ببریم و به گذشته و آینده فکر نکنیم، برای درک بهتر مفاهیم کتاب، مثال ها و تمرین های متعددی آورده شده است و این باعث ملموس تر شدن آن شده است. وقتی به این کتاب آموزنده گوش می دهید هم سطح لیسنینگ خود را ارتقا می دهید و هم از شنیدن آن لذت خواهید برد.

 

The last thing he told me .13

The last thing he told me

یکی از پر فروش ترین کتاب های ۲۰۲۱ است، داستان مربوط به ناپدید شدن ناگهانی همسر هاناست، که تنها یادداشتی کوتاه “از او محافظت کن” از وی به جا مانده است، مخاطب “او” دختر ۱۶ ساله همسرش است! اکنون سوال برای هانا بوجود آمده است که در برابر چه کسی یا چه چیزی باید از او مواظبت کند، در طول جست و جو برای یافتن همسرش آنها متوجه می شوند که همسرش آن کسی که خودش نشان می داده نبوده است، گوش کردن به این داستان زیبا سطح لیسنینگ شما را به میزان چشمگیری ارتقا می دهد.

 

The Girls in The Garden .14

The Girls in The Garden

بعد از یک مهمانی که در باغی در شهر لندن است، دختر ۱۲ ساله ای به نام گریس بی هوش زیر بوته ای پیدا می شود، در محله ای که همه به یکدیگر اطمینان دارند و آن را جایی امن برای فرزندان خود می دانند، این انفاق مانند یک شوک همه را متعجب کرده است و باید بفهمند چه کسی مسبب این رویداد است، با گوش کردن به این داستان رازآلود و هیجان انگیز لحظات لذت بخشی را برای خود به ارمغان می آورید و کمک بزرگی هم به لیسنینگ خود می کنید.

 

Anne of Green Gables .15

Anne of Green Gables

یک داستان جالب در مورد دختری خیال پرداز و باهوش و البته پرانرژی که متیو و خواهرش او را به فرزند خواندگی می پذیرند. وقتی آن شرلی از یتیم خانه به گرین گیبلز می آید زندگیش کاملا تغییر می کند، این دختر مو هویجی که ظاهر خود را دوست ندارد تا وقتی بزرگ شود ماجراهای جالبی از سر می گذراند که برای شنونده بسیار جالب و گاهی خنده دار است، تنوع لغات و اصطلاحات یکی از ویژگی های مثبت این کتاب است.

 

Adventures of Huckleberry Finn .16

Adventures of Huckleberry Finn

یک رمان آمریکایی بسیار زیبا درباره هاک و جو است که در حال فرار هستند؛ هاک از دست پدر دائم الخمر و بداخلاقش و جو که یک برده است برای آزادی. ماجراهایی که آن دو در این سفر پر فراز و نشیب از سر می گذرانند بسیار جالب و هیجان انگیز می باشد و شما را به وجد می آورد، با گوش دادن به این رمان زیبا علاوه بر یادگیری لغات و اصطلاحات با لهجه سیاهپوستان آمریکایی هم آشنا می‌شوید.

 

Black Beauty .17

Black Beauty

راوی این داستان زیبا یک اسب اصیل است که سرنوشت خود و آنچه بر او در قرن ۱۹ گذشته است را بیان می کند. این اسب سیاه و زیبا در مزرعه ای به دنیا می آید ولی در طول زندگی اربابانش تغییر می کند و ماجراهایی برایش رخ می دهد که شنیدی است. گوش دادن به این داستان زیبا را به عنوان یک کتاب تقویت لیسنینگ آیلتس به شما توصیه می کنیم.

 

The Call of the Wild .18

The Call of the Wild

یک اثر خارق العاده از جک لندن که با زبانی ساده اثری بزرگ خلق کرده است؛ داستان سگی به نام باک است که یک حیوان خانگی است ولی طی رخدادی وارد دنیای وحش می شود و برای زنده ماندن باید تلاش کند، طبیعت وحشی درس های خوبی به او می دهد و از یک حیوان خانگی به یک سگ وحشی و قوی تبدیل می شود، ماجرای این تبدیل شدن جالب و شنیدی می باشد که با گوش کردن به آن در کنار آموختن و ارتقا لیسنینگ، لذت هم  خواهید برد.

مقالات مرتبط:

 

سخن آخر

اکنون که مجموعه ای ارزشمند از ۴۶ کتاب تقویت لیسنینگ آیلتس را در اختیار دارید، کار برایتان راحت تر شده است، با انتخاب یک یا چند کتاب از بخش اول و دوم و تمرکز و تمرین روی آنها می توانید خیلی به نتیجه دلخواهتان برسید و نمره خوبی در آزمون لیسنینگ آیلتس کسب کنید. فراموش نکنید که از دیگر منابع مانند فیلم ها و پادکست های تقویت لیسنینگ آیلتس و یا اپلیکیشن های آیلتس نیز استفاده کنید. همچنین برای تثبیت مهارت هایتان همواره میتوانید از یک معلم خصوصی آیلتس کمک بگیرید.

 

منبع: ieltsmaterial.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۹ / ۵. تعداد نظرات ۱۰

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *