کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین منابع آزمون آیلتس برای کسب نمره ۵ به بالا

۴.۱
(۲۴)

انتخاب منبع مناسب برای آمادگی آزمون آیلتس، پس از شناخت کامل بخش‌های مختلف آزمون، بیشترین اهمیت را دارد. اما خوشبختانه در سال‌های اخیر با افزایش داوطلبان آزمون آیلتس، منابع یادگیری آن نیز رشد چشمگیری یافته است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

امروزه شما می‌توانید با هر مشخصات و علایقی که دارید، از تمام وقت خود برای آمادگی این آزمون با استفاده از منابع مختلف استفاده کنید. می‌توانید با مطالعه‌ی یک کتاب خوب برای آزمون خود آماده شوید و یا با تماشای مستندها و فیلم‌های مختلف و گوش دادن به پادکست‌های علمی، طنز یا روانشناسی گوناگون برای آزمون خود آماده شوید. حتی می‌توانید هر زمان که دو الی سه دقیقه وقت خالی دارید، از یک اپلیکیشن یادگیری لغات آیلتس استفاده کنید و چند لغت جدید یاد بگیرید.

پیشنهاد ما این است که برای موفقیت بهتر و بیشتر در آزمون آیلتس و کسب یک نمره‌ی عالی، از تمامی منابع خودخوان در کنار یک معلم خصوصی خوب بهره ببرید. ما تلاش کرده‌ایم که در این مقاله مفیدترین، کاربردی‌ترین و بهترین منابع آزمون آیلتس برای کسب نمره‌ی ۵ به بالا را به شما معرفی کنیم.

 

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری خودآموز آیلتس

بهترین کتاب‌ها برای یادگیری خودآموز آیلتس

 

۱- کتاب Essential Words for the IELTS بارونز

کتاب واژگان ضروری آیلتس، ۶۰۰ کلمه‌ی پرکاربرد در آزمون آیلتس را در قالب متن‌ها و تمرینات مختلف به زبان‌آموزان ارائه می‌دهد. این کتاب ۱۰ فصل با موضوعات مختلف از جمله طبیعت، اوقات فراغت، سلامت، فرهنگ و… دارد که در هر فصل، واژگان مربوط به یک موضوع به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود.

شما می‌توانید به کمک این کتاب کاربرد واژگان را به خوبی یاد بگیرید. در واقع واژگان جدید را در متن‌ها می‌بینید و از طریق یافتن ارتباط آن کلمه با متن می‌توانید به خوبی با آن واژه و نحوه‌ی به کار بردن آن در جمله آشنا شوید.

۱- کتاب Essential Words for the IELTS بارونز

بیشتر بخوانید: کتاب های یادگیری لغات انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

 

۲- Vocabulary for IELTS Advanced انتشارات کمبریج

این کتاب تمامی واژگانی را که برای گرفتن نمره‌ی آیلتس ۶.۵ به بالا نیاز دارید، به شما ارائه می‌دهد. البته مطالعه‌ی این کتاب نه تنها برای داوطلبان آزمون IELTS ضروریست، بلکه برای تمامی زبان‌آموزان مفید و آموزنده خواهد بود. چرا که تعداد زیادی از واژگان انگلیسی پیشرفته را به همراه کاربردشان به شما آموزش می‌دهد.

اگر سطح عمومی زبانتان متوسط به بالاست و قصد دارید در کنار یادگیری حرفه‌ای واژگان، نمره‌ی بهتری در آزمون آیلتس خود بدست بیاورید و استراتژی‌های قوی‌تری نیز برای پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس یاد بگیرید، کافیست مستقیماً به سراغ همین کتاب بروید.

۲- Vocabulary for IELTS Advanced انتشارات کمبریج

 

۳- Grammar for IELTS انتشارات کمبریج

این کتاب نکات گرامری مورد نیاز در هر ۴ بخش آزمون آیلتس را به شما آموزش می‌دهد. صرف نظر از اینکه در پاسخگویی به سوالات کدام بخش از آزمون مشکل دارید، تقویت گرامر می‌تواند بر عملکرد کلی شما تأثیر مثبت بگذارد. بنابراین مطالعه‌ی این کتاب را برای دریافت نتیجه‌ی بهتر در آزمون آیلتس به شما پیشنهاد می‌کنیم.

تمرینات فراوان از بخش‌های مختلف آزمون که در این کتاب ارائه شده، به شما کمک می‌کند که به خوبی بر روی گرامر این بخش‌ها تمرکز کنید و به بهترین نحو آموخته‌هایتان را در ذهنتان تثبیت کنید.

۳- Grammar for IELTS انتشارات کمبریج

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری گرامر زبان انگلیسی

 

۴- کتاب Practice Exams بارونز

در کتاب آزمون‌های تمرینی آیلتس، ۸ نمونه سوال مشابه آزمون آیلتس آورده شده که می‌توانید از آن‌ها و توضیحات کاملشان برای آمادگی بیشتر استفاده کنید. همچنین در این کتاب نمونه‌ی پاسخ‌‌های بخش رایتینگ و اسپیکینگ آیلتس آورده شده است تا ایده‌ی بهتری برای پاسخ دادن به سوالات این بخش‌ها داشته باشید. این کتاب برای تقویت هر ۴ مهارت موجود در آزمون به شما کمک می‌کند.

۴- کتاب Practice Exams بارونز

بیشتر بخوانید:

 

۵- The Official Cambridge Guide to IELTS

آیا به دنبال نمره‌ی ۴ به بالا در آزمون آیلتس هستید؟ این کتاب همه‌چیز درباره‌ی آزمون آیلتس و نحوه‌ی دستیابی به نمره‌ی بالای ۴ را به شما می‌آموزد. تمرینات، نکات و آموزش‌های این کتاب به شما کمک می‌کند که در مرحله‌ی اول نمره‌ی خود را تخمین بزنید و در مرحله‌ی بعدی، آن نمره را ارتقا دهید.

همچنین با مطالعه‌ی این کتاب می‌توانید با بهترین استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس آشنا شوید. این کتاب برای هر دو گروه شرکت‌کنندگان آیلتس آکادمیک و جنرال کاملاً مناسب است.

۵- The Official Cambridge Guide to IELTS

 

۶- Common Mistakes at IELTS Advanced

یکی از راه‌های دستیابی به بالاترین نمره در آزمون آیلتس، شناخت اشتباهات رایج داوطلبان و پرهیز از آن‌هاست. نویسندگان در این کتاب پس از تجزیه و تحلیل هزاران آزمون، اشتباهات رایج داوطلبان آزمون‌های پیشین آیلتس را جمع‌آوری کرده‌اند و راه‌های پرهیز از آن‌ها را نیز برای شما تشریح کرده‌اند.

همچنین در این کتاب سوالاتی مشابه سوالات آزمون آیلتس طراحی شده‌اند که به شما کمک می‌کنند مهارت پاسخگویی را در خود تقویت کنید.

۶- Common Mistakes at IELTS Advanced

 

۷- مجموعه کتاب‌های Improve your IELTS Skills

یکی از مهم‌ترین منابع آزمون آیلتس، مجموعه‌ی ۶ جلدی کتاب‌های Improve your IELTS Skills است که برای هر مهارت دو جلد کتاب دارد؛ یک جلد برای نمره‌ی ۴.۵ تا ۶ و جلد دیگر برای نمره‌ی ۶ تا ۷.۵ در آزمون آیلتس. به کمک این کتاب شما می‌توانید به صورت کاملاً حرفه‌ای موارد مورد نیاز آزمون آیلتس در هر مهارت را بیاموزید.

این مجموعه برای مهارت‌های ریدینگ و نوشتن به صورت جداگانه و برای مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ یک کتاب ارائه می‌دهد که با مطالعه‌ی آن‌ها می‌توانید با تمامی واژگان مورد نیازتان در آزمون و همچنین استراتژی‌های پاسخگویی به سوالات هر بخش به خوبی آشنا شوید. پاسخ‌های تشریحی موجود در این کتاب به شما کمک می‌کند که مهارت خود را روز به روز بیشتر تقویت کنید و نمره‌ای عالی در آزمون آیلتس بدست بیاورید.

۷- مجموعه کتاب‌های Improve your IELTS Skills

 

۸- New Insight into IELTS

این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که هم به صورت خودخوان و هم در کلاس‌های آیلتس مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی این کتاب ۴ بخش مجزا دارد که هر بخش به آموزش یکی از مهارت‌های لیسنینگ، اسپیکینگ، نوشتن و درک مطلب می‌پردازد.

این کتاب علاوه بر مطالب آموزشی، تمرینات فراوانی نیز به همراه پاسخ آن‌ها ارائه می‌دهد که با مطالعه‌ی آن‌ها می‌توانید مهارت‌های خود را برای شرکت در آزمون آیلتس به خوبی تقویت نمایید. New Insight into IELTS یک جلد کتاب تمرین نیز در کنار کتاب آموزش به همراه دارد.

۸- New Insight into IELTS

بیشتر بخوانید:

 

۹- Official IELST Practice Materials

این مجموعه‌ی دو جلدی آیلتس، حاصل سال‌ها تلاش مدرسان و طراحان سوالات آزمون‌های آیلتس است. این کتاب‌های به داوطلبان آزمون آیلتس کمک می‌کند تا درک بهتری از آزمون داشته باشند و دانش و میزان یادگیری خود را ارزیابی کنند. شما در این کتاب با بخش‌های مختلف آزمون آیلتس آشنا خواهید شد و نمونه سوالاتی مشابه آزمون را به همراه پاسخ آن‌ها در اختیار خواهید داشت تا هرچه بهتر برای این آزمون آماده شوید.

در کتاب دوم بخش‌هایی برای تقویت مهارت اسپیکینگ به همراه استراتژی‌های پاسخگویی صحیح به سوالات این بخش به داوطلبان ارائه می‌گردد. همچنین در این کتاب‌ها نحوه‌ی ارزیابی بخش نوشتاری و گفتاری آزمون توسط ممتحن‌ها به شما ارائه داده می‌شود تا بتوانید بهترین نتیجه را در آزمون خود بگیرید.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت اسپیکینگ آیلتس+ نکات موفقیت در آزمون

۹- Official IELST Practice Materials

 

۱۰- IELTS Advantage Series

مجموعه‌ی ۳ جلدی IELTS Advantage شامل کتاب‌هایی برای تقویت هر ۴ مهارت اصلی مورد نیاز در آزمون آیلتس است که به صورت جدا در کتاب‌های مختلف به آن‌ها پرداخته می‌شود. یک کتاب برای تقویت مهارت‌های نوشتن، یک کتاب برای تقویت مهارت‌های خواندن و جلد سوم برای تقویت مهارت‌های صحبت کردن و شنیدن است.

این کتاب مرحله به مرحله شما را پیش می‌برد و این امکان را برایتان فراهم می‌کند که از سال‌ها تجربه‌ی نویسندگان کتاب برای گرفتن نمره‌ی بالاتر از ۷ در آزمون آیلتس استفاده کنید.

این کتاب‌ها به داوطلبان آیلتس، استراتژی‌های کلیدی و متفاوتی برای هر مهارت ارائه می‌دهند. برای مثال برای بهتر خواندن یک ریدینگ و درک آسان آن، تکنیک‌هایی مانند اسکن سریع متن و تندخوانی را به شما آموزش می‌دهد که به شما کمک می‌کنند نتیجه‌ی بهتری در آزمون خود بدست بیاورید. یا برای تقویت مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ شما، موضوعات فراوانی که ممکن است در آزمون آیلتس با آن‌ها مواجه شوید را در این کتاب مطرح می‌کنند تا دید بهتری نسبت به موضوعات داشته باشید.

به طور کلی اگر نمره‌ی بالایی در آزمون آیلتس می‌خواهید، مستقیماً به سراغ همین کتاب بروید.

۱۰- IELTS Advantage Series

 

مفیدترین اپلیکیشن های آمادگی برای آیلتس

مفیدترین اپلیکیشن های آمادگی برای آیلتس

 

۱- IELTS Prep App

یکی از مفیدترین و کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های آمادگی آیلتس که توسط British Council ارائه می‌گردد، اپلیکیشن IELTS Prep است. این برنامه شما را با یک نمای کلی از هر ۴ بخش آزمون آیلتس آشنا می‌کند، تمرینات مشابه آزمون و نمونه‌هایی از بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس به شما ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید به جای وقت گذراندن در شبکه‌های اجتماعی، روزانه تنها چند دقیقه زمان خود را برای استفاده از این اپلیکیشن بگذارید و دایره‌ی لغات خود را ارتقا دهید یا به یادگیری گرامر مشغول شوید. حتماً به زودی نتیجه‌ی آن را خواهید دید.

۱- IELTS Prep App

 

۲- IELTS Word Power

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های آمادگی آیلتس که توسط British Council ارائه می‌گردد، همین اپلیکیشن است که برای ارتقای دایره لغات داوطلبان طراحی شده است. این اپلیکیشن تمامی لغات ضروری آزمون آیلتس که ممکن است در آزمونتان با آن‌ها مواجه شوید را به شما آموزش می‌دهد.

۲- IELTS Word Power

یک مزیت این اپلیکیشن دسته‌بندی جدا و موضوعی واژگان است. برای مثال می‌توانید واژگان مربوط به موضوعات مختلف مانند کار و تجارت، محیط زیست، مسافرت، خانواده و دوستان را در دسته‌بندی‌های جداگانه بیابید و یاد بگیرید. بنابراین این اپلیکیشن انتخابی عالی برای درک بهتر و به خاطر سپردن واژگان جدید است.

بیشتر بخوانید:

 

۳- IELTS Essays

اگر به دنبال مجموعه‌ای مناسب از رایتینگ‌های آیلتس هستید، این برنامه آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید یاد بگیرید که چگونه موضوع سؤال رایتینگ خود را تشخیص داده، پاسخ کلی خود را مشخص کنید، بارش فکری انجام دهید و در نهایت یک مقدمه‌ و متن مناسب بنویسید.

خواندن نمونه‌ی رایتینگ به شما در کسب نمره‌ی بالاتر در این بخش کمک شایانی می‌کند که این اپلیکیشن آن شرایط را برای شما فراهم کرده است.

۳- IELTS Essays

 

۴- IELTS Preparation -Learn IELTS

اپلیکیشن آمادگی آیلتس یکی دیگر از برنامه های متنوع آمادگی آیلتس است که حاوی نکات و ترفندهای مفید زیادی است که جنبه‌های مختلف آزمون را پوشش می‌دهد. در این اپلیکیشن اطلاعات به خوبی طبقه‌بندی شده‌اند. در واقع شما می‌توانید بخش‌های مختلفی مانند واژگان آیلتس، نکات مهم در آزمون، روان صحبت کردن، درست نوشتن، و غیره را به کمک این برنامه یاد بگیرید.

همچنین، می‌توانید کلمات یا اصطلاحات زیادی را در این برنامه یاد بگیرید و اصطلاحات مورد علاقه‌ی خود را در لیستی ذخیره کنید. این برنامه برای همه واژگان جدید موارد استفاده و مثال‌هایی ارائه می‌دهد که به خاطر سپردن آن واژگان برایتان آسان‌تر می‌شود.

این ابزار برای کسانی که قصد شرکت در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک را دارند، مناسب است. بنابراین می‌توانید سریعاً این برنامه را در تلفن همراهتان نصب کرده و از آن در وقت اضافه‌ی روزانه‌ی خود استفاده کنید.

۴- IELTS Preparation -Learn IELTS

 

۵- IELTS Speaking Assistant

این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراهتان نصب کنید و تمامی نکات و تمرینات مفید و موثر بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس را یاد بگیرید. به کمک اپلیکیشن دستیار اسپیکینگ و سوالات واقعی موجود در آن، یاد می‌گیرید که چطور گام به گام برای بهترین پاسخ‌ها در بخش اسپیکینگ آزمون آماده شوید. این اپلیکیشن مجموعه‌ای غنی از بهترین پاسخ‌هایی است که می‌توانید در بخش اسپیکینگ به ممتحن بدهید و بیشترین نمره را از این بخش بگیرید.

۵- IELTS Speaking Assistant

 

۶-  IELTS Vocabulary Prep

احتمالاً درک کردن گرامر در سطح پیشرفته، براس داوطلبان آزمون آیلتس کار سختی نباشد. اما عدم آشنایی با واژگان ضروری آیلتس قطعا بر عملکرد شما تاثیر می‌گذارد. اپلیکیشن IELTS Vocabulary Prep یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین ابزارهای آمادگی آیلتس به حساب می‌آید.

این اپلیکیشن توضیحات کافی برای هر واژه و اصطلاح به شما ارائه می‌دهد و سپس تمرین‌های فراوانی را برای تقویت دانش شما اضافه می‌کند. این کار یادگیری را برای شما بسیار ساده خواهد کرد. بنابراین اگر قصد یادگیری واژگان ضروری هر ۴ بخش آزمون آیلتس را دارید، همین حالا به سراغ این اپلیکیشن بروید.

۶-  IELTS Vocabulary Prep

 

۷- IELTS Writing

نوشتن به زبان انگلیسی مهارتی است که یادگیری آن نیاز به توجه ویژه و پیگیری مداوم دارد. در این صورت نوشتن یک رایتینگ آیلتس کار چندان سختی نخواهد بود. یکی از ابزارهایی که به شما کمک می‌کند تا مهارت و تکنیک‌های نوشتن را در خود تقویت کنید اپلیکیشن IELTS Writing است. این اپلیکیشن به داوطلبان نمونه‌هایی از یک نوشته‌ی خوب را نیز ارائه می‌دهد تا از آن‌ها الگوبرداری کنند.

شما می‌توانید از این اپلیکیشن خودآموز به صورت رایگان استفاده کنید تا بهترین نمره را در بخش رایتینگ بدست بیاورید.

۷- IELTS Writing

 

۸- IELTS Test Pro

IELTS Test Pro 2023 یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آمادگی داوطلبان آیلتس است. شما در این برنامه سوالات و تمریناتی مربوط به هر ۴ بخش آزمون آیلتس را خواهید دید و به بهترین نحو با تمامی سوالات آزمون‌های آیلتس اخیر آشنا خواهید شد. این اپلیکیشن به دلیل تعداد زیاد آزمون‌های برگزار شده‌ی آیلتس، به سرعت به‌روزرسانی می‌شود. پس لازم نیست نگران به روز بودن سوالات موجود در آن شوید.

۸- IELTS Test Pro

 

۹- English Radio – IELTS TOEFL

این اپلیکیشن بهترین انتخاب برای تقویت مهارت شنیداری و گفتاری شماست. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید محبوب‌ترین رادیوهای انگلیسی زبان دنیا با لهجه‌های متفاوت را بشنوید تا با نحوه‌ی ادای کلمات در لهجه‌های مختلف به خوبی آشنا شوید و آن‌ها را بفهمید.

استفاده‌ی روزانه از این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که به سرعت مهارت‌های خود را ارتقا دهید. این اپلیکیشن قابلیت ساخت فهرست رادیوهای مورد علاقه‌تان را نیز دارد. این ویژگی و همچنین متنوع بودن موضوعات رادیوهای انگلیسی زبان، به شما کمک می‌کند که هرگز از یادگیری خسته نشوید.

۹- English Radio – IELTS TOEFL

 

۱۰- IELTS Practice Band 9

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که بهترین راه‌های آمادگی آزمون ایلتس را در اختبار داوطلبان قرار می‌دهد، اپلیکیشن IELTS Practice Band 9 است. اطلاعات این اپلیکیشن به سرعت به‌روزرسانی می‌شود و شامل تعداد زیادی آزمون و تمرین مشابه آزمون آیلتس است.

شما می‌توانید با تمام مواردی که ممکن است در آزمون آیلتس با آن‌ها روبرو شوید، از جمله نمودارها، سوالات مهارت نوشتن و صحبت کردن، اصطلاحات رایج و پرکاربرد و ایده‌ها و تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات مختلف در این اپلیکیشن آشنا شوید.

10- IELTS Practice Band 9

 

پادکست های مفید و کاربردی برای آزمون آیلتس

پادکست های مفید و کاربردی برای آزمون آیلتس

 

۱- IELTS podcast

یکی از پادکست‌های کاربردی برای یادگیری و آمادگی آزمون آیلتس IELTS podcast است که هم جنبه‌ی آموزشی دارد و هم سرگرمی. این پادکست به شما یاد می‌دهد که چطور یک رایتینگ خوب بنویسید، چطور نمره‌ای عالی در آزمون آیلتس بگیرید، چطور یک نامه‌ی رسمی بنویسید و چطور مهارت‌های خود را ارتقا دهید. به طور کلی هر موضوعی که در مورد آزمون آیلتس برایتان گنگ است، به دنبال توضیحات آن در این پادکست باشید.

۱- IELTS podcast

 

۲- British Council Podcasts

یکی از پادکست‌هایی که برای یادگیری مهارت‌های مختلف آزمون آیلتس، علی‌الخصوص مهارت صحبت کردن، کاربرد دارد، British Council Podcasts است. آموزش‌های این پادکست از سطح A1 تا C1 طبقه‌بندی شده است. شما می‌توانید پادکستی متناسب با سطح دانش زبانی خود انتخاب کنید.

۲- British Council Podcasts

بیشتر بخوانید:

 

۳- ۶Minute English

این پادکست یکی از مفیدترین و بهترین پادکست‌های یادگیری آیلتس است. در هر قسمت از این پادکست ۶ دقیقه‌ای مکالماتی بین ۲ نفر پیرامون موضوعات مختلف مانند تکنولوژی، زنان، مسکلات اجتماعی و سایر اتفاقات روز، صورت می‌گیرد. گوش دادن به این پادکست به سرعت دایره لغات شما را تقویت خواهد کرد.

۳- 6Minute English

 

۴- The Food Programme

اگر به دنیای غذا و مزه‌ها علاقه‌مند هستید و می‌خواهید درباره‌ی سلامت غذایی که می‌خورید بیشتر بدانید، این پادکست یک انتخاب عالی برای شماست. شما می‌توانید با شنیدن این پادکست علاوه بر تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی خود، دامنه لغاتتان را نیز افزایش داده و واژگان و اصطلاحات جدید را به همراه کاربردشان یاد بگیرید.

۴- The Food Programme

 

۵- My IELTS Classroom

یکی از پادکست‌هایی که به‌روزترین اطلاعات را درباره‌ی آزمون آیلتس به شما می‌دهد پادکست My IELTS Classroom است. این پادکست دو گوینده دارد که جزو ممتحان آزمون آیلتس بوده‌اند. به همین دلیل به چارچوب آزمون آیلتس به طور کامل شناخت دارند و موضوعات مهم و نکاتی که کمتر در کتاب‌ها به آن‌ها پرداخته می‌شود را برای داوطلبان مطرح می‌کنند.

۵- My IELTS Classroom

 

۶- Luke’s ENGLISH Podcast

یکی از پادکست‌هایی که برای آموزش زبان انگلیسی، برنده‌ی جایزه شده است، پادکست انگلیسی لوک است. لوک یک معلم زبان است که از سال ۲۰۰۹ مشغول به ساخت و انتشار این پادکست است. او با بیانی شیوا و با روش‌های مختلف از نقد فیلم و بازی با میهمانان برنامه تا صحبت کردن درباره‌ی زندگی روزمره سعی در آموزش زبان انگلیسی به زبان‌آموزان دارد.

اگرچه این پادکست به طور اختصاصی برای داوطلبان آیلتس ساخته نشده است، اما گوش کردن آن خالی از لطف نیست و به تقویت مهارت‌های زبانی و شنیداری شما کمک شایانی می‌کند.

۶- Luke's ENGLISH Podcast

 

۷- IELTS Speaking for Success

ماریا و روری دو گوینده‌ی پادکست IELTS Speaking for Success هستند که در آن درباره‌ی جدیدترین موضوعات مروبط به بخش اسپیکینگ آیلتس صحبت می‌کنند و در واقع آخرین موضوعات مطرح شده در بخش اسپیکینگ آزمون‌های آیلتس را موشکافی می‌کنند. آن‌ها در این پادکست واژگان و گرامر مرتبط را نیز آموزش می‌دهند و پاسخ‌های نمونه و مناسبی برای هر سوال اسپیکینگ به داوطلبان ارائه می‌دهند.

۷- IELTS Speaking for Success

 

۸- The History of English

اگر به موضوعات تاریخی علاقه‌مند هستید، شنیدن این پادکست علاوه بر اطلاعات تاریخی، به تقویت لیسنینگ شما نیز کمک می‌کند. آیا علاقه‌مند به دانستن تاریخچه‌ی چاپ هستید؟ یا می‌خواهید درباره‌ی ملکه الیزابت بیشتر بدانید؟ پس این پادکست انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

۸- The History of English

 

۹- BBC Learning English Drama

یکی از پادکست‌هایی که به کمک آن می‌توانید مهارت‌های خود را در زبان انگلیسی تقویت کنید، پادکست Drama است. این پادکست از طریق روایت داستان‌های جذاب در مدتی کوتاه شما را در دنیای داستان غوطه‌ور می‌کند. یک نکته‌ی مثبت درباره‌ی این پادکست آن است که متن داستان‌ها نیز در دسترس است. می‌توانید همزمان مهارت لیسنینگ و ریدینگ خود را تقویت کنید.

مقالات مرتبط:

۹- BBC Learning English Drama

 

۱۰- Global News from BBC

اخبار یکی از مهم‌ترین منابع برای تقویت لیسنینگ، دایره لغات و دستور زبان داوطلبان آزمون آیلتس است. از طرفی به روز بودن مطالبی که در اخبار مطرح می‌شوند به شما کمک می‌کنند تا درباره‌ی موضوعات جدید اطلاعات خوبی داشته باشید و بتوانید درباره‌ی آن‌ها نظر دهید.

۱۰- Global News from BBC

 

بهترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آیلتس

بهترین کانال‌های یوتیوب برای آمادگی آیلتس

 

۱- E2 IELTS

کانال E2 IELTS یکی از بهترین کانال‌های یوتیوب برای یادگیری مهارت‌های آیلتس است. اگر احساس می‌کنید نیاز به تقویت مهارت‌هایتان علی‌الخصوص مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن در آزمون آیلتس دارید، مستقیماً به سراغ همین کانال بروید و از آموزش‌های آن استفاده کنید.

با تماشای ویدیوهای آموزشی این کانال می‌توانید با تمام موضوعاتی که ممکن است در بخش‌های مختلف آیلتس مطرح شود، آشنا شوید.

۱- E2 IELTS

 

۲- IELTS Advantage

یکی از بهترین کانال‌های یوتیوب که آموزش‌های رایگان مناسبی به شما ارئه می‌دهد، IELTS Advantage نام دارد. این کانال به آموزش مهارت‌های مختلف به صورت جداگانه می‌پردازد. شما می‌توانید مهارت شنیدن و خواندن را در این کانل تمرین کنید و همچنین نکات مفیدی در مورد نحوه‌ی نوشتن و صحبت کردن دریافت کنید.

آموزش‌های این کانال توسط بهترین و باتجربه‌ترین معلم‌های آیلتس ارائه می‌گردد. این امر علاوه بر جذاب بودن مطلب، به محبوبیت این کانال نیز اضافه می‌کند.

۲- IELTS Advantage

 

۳- Academic English Help

این کانال که محبوبیت زیادی بین داوطلبان آزمون آیلتس دارد، تا به حال به هزاران نفر کمک کرده که نمره‌ای بالای ۷ در آزمون آیلتس کسب کنند. در این کانال بیش از ۷۰ ویدیوی آموزشی برای یادگیری مهارت صحبت کردن در بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس قرار داده شده است که می‌توانید به کمک تمرینات آن، بهتر برای آزمون آیلتس آماده شوید.

۳- Academic English Help

 

۴- Learn English with Emma

Emma یکی از معلم‌های حرفه‌ای آیلتس است که در کانال خود همه‌چیز درباره‌ی آیلتس، از اصول اولیه آزمون گرفته تا نکات و ترفندهای پیشرفته‌تر را به زبان‌آموزان آموزش می‌دهد.

در این کانال بهترین تمرینات برای تقویت مهارت‌های نوشتاری و صحبت کردن را خواهید یافت. همچنین خواهید آموخت که چطور در بخش‌های خواندن و شنیداری نمره از دست ندهید. برای دریافت نمره‌ی بالاتر در آزمون آیلتس می‌توانید از محتواهای این کانال استفاده کنید.

۴- Learn English with Emma

۵- IELTS Charlie

با وجود این کانال دیگر لازم نیست نگران یادگیری قدم به قدم آزمون آیلتس باشید. این کانال آموزش‌های متنوعی در مورد آیلتس و موضوعات مهم در آن به شما ارائه می‌دهد. به کمک ویدیو‌های آموزشی کانال آیلتس چارلی می‌توانید بر یادگیری واژگان پیشرفته تمرکز کرده و مهارت‌های مربوط به صحبت کردن و نوشتن متن را به خوبی در خود تقویت کنید.

همچنین در این ویدیوها می‌توانید در هر مرحله، با سوالات رایج آزمون آیلتس به صورت گام به گام و طبقه‌بندی شده آشنا شوید. این کانال به بهتر صحبت کردن شما کمک می‌کند و شما را به نمره‌ی دلخواهتان در این بخش می‌رساند.

۵- IELTS Charlie

 

۶- IELTS Ryan

در این کانال، Ryan که یکی از نویسنده‌های کتاب‌های تمرین آیلتس است، شما را با نحوه‌ی آماده شدن برای آزمون آیلتس آشنا می‌کند. شما می‌توانید مسیر آماده شدن برای این آزمون را به کمک این کانال به بهترین نحو طی کرده و روند یادگیری خود را ارزیابی کنید. اگر در کنار مطالبی که از این کانال یاد می‌گیرید، به سراغ نمونه سوالات آزمون آیلتس نیز بروید، می‌توانید اثربخشی مطالعه و یادگیری خود را به حداکثر برسانید.

۶- IELTS Ryan

 

۷- IELTS Master

IELTS Master یک کانال یوتیوب عالی با مجموعه‌ای از آموزش‌های مفید درباره‌ی آزمون آیلتس و تمام نکات مربوط به آن است. در این کانال با استراتژی‌های آماده شدن برای آزمون، ارتقای مهارت‌های خواندن و صحبت کردن و برنامه‌ریزی برای یادگیری بهتر آشنا خواهید شد. همچنین تمام نکات مهم مربوط به آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک را یاد خواهید گرفت.

نکته مهم دیگر درباره‌ی این کانال این است که واژگان زیادی را همراه با توضیحات دقیق، نحوه‌ی کاربردشان و مثال‌هایی از آن‌هابه داوطلبان ارائه می‌دهد که یادگیری آن‌ها اهمیت زیادی دارد. بنابراین بهتر است استفاده از این کانال را تبدیل به یک برنامه‌ی روزانه برای خودتان کنید.

۷- IELTS Master

 

۸- Oxford Online English

یک کانال پرطرفدار دیگر در بین کانال‌های مفید برای آزمون آیلتس، Oxford Online English نام دارد. شما می‌توانید موضوعات مختلف و متفاوتی را از طریق ویدیو‌های این کانال یاد بگیرید؛ از یادگیری اصطلاحات عامیانه یا همان اسلنگ گرفته تا یادگیری موثر گرامر. بنابراین اگر می‌خواهید به طور کلی مهارت‌های خود در زبان انگلیسی را بهبود ببخشید، این منبع برای شما مفید خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این کانال سرعت نسبتاً آرام صحبت کردن مدرسان است. این موضوع برای همه کسانی که هنوز به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند، بسیار عالی خواهد بود. طبیعتاً گوش دادن به آموزش‌هایی به زبانی بجز زبان مادری شما، می‌تواند بریتان چالش‌برانگیز باشد. اما می‌توانید با خیال راحت از این کانال و آموزش‌های آن، حتی برای تقویت مهارت شنیداری نیز استفاده کنید.

۸- Oxford Online English

 

۹- Fastrack IELTS

شاید شنیدن تجربه‌های هیچکس به اندازه‌ی داوطلبان آزمون آیلتس، برای شما مفید و روحیه‌بخش نباشد! اگر اینطور فکر می‌کنید، این کانال برای شما مناسب خواهد بود. ویدیوهای آموزشی این کانال توسط Asiya، فردی که تجربه‌ی چندین بار شرکت در آزمون آیلتس را دارد، ساخته شده است.

او که بهترین نمره‌ها را در این آزمون کسب کرده است، تمام آموزش‌هایی که برای خودش مفید بوده را با شما به اشتراک می‌گذارد. Asiya در این کانال از تجربه‌ی خودش صحبت می‌کند و می‌گوید چه چیزی به موفقیت او کمک کرده است.

او ویژگی‌های خاص هر یک از چهار بخش آزمون را برای آیلتس جنرال و آکادمیک مورد بحث قرار می‌دهد و ترفندهای مفید برای دستیابی به بهترین نمره در هر بخش را برای شما تشریح می‌کند. اگر می‌خواهید درباره‌ی اشتباهات رایج داوطلبان آزمون آیلتس بشنوید و در عین حال واژگان ضروری آیلتس را بیاموزید، این کانال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

وب‌سایت‌های مفید برای یادگیری آیلتس

 

۱- Magoosh

اگر تا به حال از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان استفاده کرده باشید، احتمالاً نام Magoosh را نیز شنیده‌اید. اما این بار لازم است به بخش blog سایت Magoosh  مراجعه کنید. در این قسمت با بسیاری از سوالات احتمالی آزمون آیلتس آشنا خواهید شد و همچنین نمونه پاسخ‌های مناسب را نیز خواهید آموخت.

در این بلاگ می‌توانید آموزش‌های مربوط به بخش‌های مختلف آزمون را به صورت جداگانه و با جزئیات لازم بخوانید و ببینید.

۲- Magoosh

 

۲- IELTS Liz

این وب‌سایت برای آمادگی آیلتس توسط شخصی به نام Liz طراحی شده است. شما در این وب‌سایت می‌توانید با نکات مهم مربوط به آزمون آیلتس، نمونه سوالات و جواب‌های مناسب بخش‌های مختلف آزمون، تمرینات متفاوت و ویدیوهای آموزشی آشنا شوید و از آن‌ها برای کسب نمره‌ی بهتر استفاده کنید.

در این منبع توضیحاتی کامل درباره‌ی آزمون آیلتس از نحوه‌ی نمره‌دهی تا نحوه‌ی پاسخ دادن سوالات بخش‌های مختلف ارائه شده است که می‌توانید از تمامی آن‌ها به صورت رایگان استفاده کنید.

۱- IELTS Liz

 

۳- ieltsadvantage

شاید شما هم با وجود تعداد زیاد منابع یادگیری و آمادگی آیلتس احساس سردرگمی داشته باشید. اگر چنین است، پیشنهاد می‌کنیم به سایت ieltsadvantage مراجعه کنید. چرا که این سایت با هدف نظم‌دهی به ذهن داوطلبان آزمون آیلتس و رهاسازی آن‌ها در مسیر یادگیری طراحی شده است.

این سایت به عنوان یک راهنمای تمام عیار در کنار شما خواهد بود و در ترسیم نقشه‌ی راهتان به شما کمک می‌کند.

۳- ieltsadvantage

 

۴- ieltsbuddy

وب‌سایت ieltsbuddy به عنوان یک منبع دیگر برای آمادگی آیلتس شناخته می‌شود که طرفداران زیادی نیز دارد. در این سایت نکات مهم، آموزش‌های لازم و تمرینات مشابه آزمون آیلتس به همراه استراتژی‌های حل آن‌ها به زبان‌آموزان ارائه می‌گردد تا به بهترین نحو خود را برای این آزمون آماده کنند.

همچنین می‌توانید بسیاری از واژگان و اصطلاحات مورد نیازتان در آزمون آیلتس را در همین وب‌سایت یاد بگیرید و به یادگیری مهارت‌ها به صورت جداگانه نیز بپردازید. در صورت استفاده از این پلتفرم خواهید دید که آماده شدن برای آزمون آیلتس تا چه اندازه ساده خواهد بود.

۴- ieltsbuddy

 

۵- Breaking News English

این سایت یکی از بهترین وب‌سایت‌ها برای تمرین و تقویت مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی جهت شرکت در آزمون آیلتس است.

با ورود به این سایت با لیستی از اخبار به زبان انگلیسی روبرو می‌شوید و می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا بیشتر در مورد آن بدانید. پس از انتخاب اخبار مورد نظرتان می‌توانید آن را با لهجه‌های آمریکایی و بریتیش گوش دهید و همچنین متن آن خبر را به صورت نوشته ببینید.

اما جذابیت این سایت زمانی دوچندان می‌شود که با سوالات مختلف و متفاوتی درباره‌ی این خبر روبرو می‌شوید و می‌توانید لغات، گرامر و حتی املای کلمات را یاد بگیرید و دانش خود را در این زمینه‌ها ارزیابی کنید. نکته‌ی جالب دیگر درباره‌ی این سایت این است که اخبار آن در ۷ سطح زبان دسته‌بندی می‌شوند و شما هر سطحی از دانش زبان انگلیسی که داشته باشید، می‌توانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

در ضمن می‌توانید از پادکست Breaking News English نیز به کمک اپلیکیشن‌های پادگیر، به راحتی استفاده کنید.

۵- Breaking News English

 

۶- How To Do IELTS

اگر می‌خواهید نکات مهم آزمون آیلتس را از زبان ممتحن‌های پیشین این آزمون بشنوید، می‌توانید به این سایت مراجعه کنید. در این سایت اطلاعات ارزشمندی از نحوه‌ی برنامه‌ریزی برای مطالعه‌ی آزمون و مدت زمان لازم برای آمادگی آزمون آیلتس گرفته تا تکنیک‌های پاسخگویی به سوالات هر بخش به داوطلبان ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید از آموزش‌ها و تمرینات این سایت در زمان‌ها و شرایط مختلف استفاده نمایید.

۶- How To Do IELTS

 

۷- TED

TED که مخفف Technology, Entertainment, Design است، مجموعه‌ای جهانی از همایش‌هایی با موضوعات «ارزشمند . شایسته‌ی گسترش» است. می‌توانید پیرامون هر موضوع جدید و نوآورانه‌ای و در هر زمینه‌ای که به آن فکر کنید، همایش‌هایی در این وب‌سایت ببینید. استفاده از وب‌سایت TED به تمامی کسانی که قصد دارند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را بیش از پیش توسعه دهند، پیشنهاد می‌شود.

یک مزیت استفاده از این سایت، قابلیت دیدن متن صحبت‌ها و مصاحبه‌هاست. این کار به شما این امکان را می‌دهد که همزمان مهارت شنیداری و خواندن را در خود تقویت نمایید.

۷- TED

بیشتر بخوانید: TED Talks برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۸- British Council

یکی از بهترین و مهم‌ترین منابع یادگیری زبان در هر سطحی، وب‌سایت British Council است. شما می‌توانید تمامی نکات دستور زبان انگلیسی، واژه‌ها و مهارت‌های مختلف خود را به کمک این سایت ارتقا دهید. یکی از نکات مثبت این سایت، سطح‌بندی کردن آموزش‌های مربوط به بخش گرامر است.

چه بخواهید زبان عمومی خود را تقویت کنید و چه بخواهید برای آزمون آیلتس آماده شوید، استفاده از سایت British Council را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۸- British Council

 

۹- ielts-jonathan

یکی از بهترین سایت‌هایی که می‌توانید برای تقویت مهارت نوشتن خود در آزمون آیلتس از آن استفاده کنید، همین وب‌سایت است. در این سایت اطلاعات دقیقی درباره‌ی ساختار جملات بدست خواهید آورد که به شما کمک می‌کند متنی که در آزمون آیلتس می‌نویسید بهترین نمره را دریافت کند.

۹- ielts-jonathan

 

۱۰- Thesaurus

یکی از مشکلاتی که داوطلبان آزمون آیلتس با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، عدم آشنایی با کلمات هم معنی است. این سایت یک منبع غنی از واژگان و کلمات هم‌معنی آن‌هاست. می‌توانید در زمان اضافه‌ی خود در یک روز، به مطالعه‌ی واژگان این سایت و یادگیری کلمات هم‌خانواده با آن‌ها بپردازید.

۱۰- Thesaurus

 

علاوه بر استفاده از این سایت‌ها به منظور آمادگی برای شرکت در آزمون آیلتس شما می‌توانید در آزمون‌های ماک آیلتس  هم شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های شرکت در آزمون ماک آیلتس رایگان

 

معرفی فیلم، سریال و موسیقی برای آمادگی بیشتر آزمون آیلتس

راه‌های سرگرم‌کننده برای یادگیری زبان همواره طرفداران زیادی داشته و دارد. اما کدام فیلم‌ها و موسیقی‌ها به آمادگی بیشتر برای آزمون آیلتس کمک می‌کنند؟ در ادامه تعدادی از بهترین فیلم‌ها، سریال و موسیقی‌ها برای یادگیری سریع‌تر آیلتس را به شما معرفی می‌کنیم تا از زمان اضافه‌ی خود نیز برای غوطه‌وری در زبان انگلیسی استفاده کنید.

اگر قصد دارید از فیلم‌ها و سریال‌ها برای تقویت لیسنینگ و دایره لغات و اصطلاحات خود استفاده کنید، کافیست زیرنویس انگلیسی را روشن کرده و از جملات و اصطلاحات دلخواهتان یادداشت برداری کنید. به این ترتیب می‌توانید کاملاً آن جملات و عبارات را به ذهن بسپارید.

معرفی فیلم، سریال و موسیقی برای آمادگی بیشتر آزمون آیلتس

بیشتر بخوانید: 

 

۱- فیلم Pride and Prejudice

غرور و تعصب یک فیلم کلاسیک است که بر اساس یک رمان با همین نام ساخته شده است. این فیلم یکی از فیلم‌هایی است که به دلیل لهجه‌های بریتیش بازیگرانش برای داوطلبان آیلتس انتخاب مناسبی است. این فیلم با تلفظ‌های قوی و استفاده‌ی کامل و درست از دستور زبان انگلیسی، به بینندگان کمک می‌کند تا به وضوح استفاده‌ی صحیح از زبان انگلیسی را ببینند.

۱- فیلم Pride and Prejudice

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های عاشقانه برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۲- فیلم The King’s Speech

همانطور که از نام فیلم پیداست، درباره پادشاهی است که بر مشکل گفتاری خود غلبه کرده و بدون لکنت زبان سخنرانی می‌کند. در واقع این فیلم به زیبایی مبارزات فردی را که در تلاش برای تسلط بر زبان و گفتار است، نشان می‌دهد. این فیلم علاوه بر تقویت مهارت لیسنینگ داوطلبان آیلتس، به آن‌ها کمک می‌کند که بر زبان انگلیسی و ساختار جملات تسلط پیدا کنند.

۲- فیلم The King’s Speech

 

۳- فیلم Four Weddings and a Funeral

اگر به دنبال تمرین لهجه‌ی بریتیش هستید و در عین حال قصد تماشای یک فیلم طنز را دارید، می‌توانید این فیلم را تماشا کنید. اسن فیلم ماجرای مردی است که به یک دختر که در ۴ مراسم عروسی و یک مراسم عزا با وی دیدار می‌کند، علاقه‌مند می‌شود.

۳- فیلم Four Weddings and a Funeral

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های کمدی انگلیسی برای یادگیری زبان

 

۴- انیمیشن Rumble

این انیمیشن بسیار زیبا ماجرای دختری است که با یک هیولا می‌جنگد و به یک قهرمان بدل می‌شود. تماشای این انیمیشن زیبا به تقویت مهارت لیسنینگ شما برای شرکت در آزمون آیلتس بسیار کمک می‌کند.

۴- انیمیشن Rumble

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های یادگیری زبان انگلیسی

 

۵- مستند سریالی Life Story

داستان زندگی، یک مستند ۶ قسمتی جذاب است که شما را با مراحل مختلف حیات وحش، از تولد و یافتن خانه تا مبارزه، یافتن شریک زندگی و بقا آشنا می‌کند. راوی به آرامی و به وضوح صحبت می‌کند. به همین دلیل می‌توانید با تماشای این مستند سریالی، بدون استفاده از زیرنویس، مهارت‌ها زبانی خود را تقویت کنید.

۵- مستند سریالی Life Story

بیشتر بخوانید: بهترین مستندهای انگیزشی جهان برای یادگیری زبان انگلیسی

 

۶- سریال Black Mirror

یکی از جذاب‌ترین سریال‌هایی که در عصر حاضر تماشای آن برای همه‌ی ما لازم است، سریال Black Mirror نام دارد. این سریال که در ژانر علمی-تخیلی ساخته شده است، نگاهی به رابطه‌ی تکنولوژی با انسان و تأثیر آن بر زندگی ما دارد. موضوعات روز که در این سریال مطرح می‌شود شما را به چالش می‌کشد و ذهن و فکر شما را برای حضور در آزمون آیلتس آماده می‌کند.

۶- سریال Black Mirror

 

۷- سریال Sherlock Holmes

این سریال با اقتباس از داستان‌های کارآگاهی شرلوک هولمز ساخته شده است. در این سریال کارآگاه مشاوری به نام شرلوک هولمز به همراه دوست خود دکتر جان واتسون، سعی در حل پرونده‌های تبهکاری دارد. این کارآگاه مشاور جوان و باهوش به تنهایی در لندن زندگی می‌کند و ماجرای این سریال در آن‌جا رخ می‌دهد. از این رو یکی از بهترین سریال‌ها برای تقویت مهارت‌های لازم در آزمون آیلتس است.

۷- سریال Sherlock Holmes

 

۸- موسیقی Thinking out Loud- Ed Sheeran

موسیقی‌های Ed Sheeran معمولاً با کلامی واضح و به آرامی خوانده شده است که به مخاطب در درک کامل متن آهنگ کمک می‌کند. یکی از بهترین خواننده‌هایی که می‌توانید از موسیقی‌هایش برای آشنایی بیشتر با زبان انگلیسی استفاده کنید، Ed Sheeran است.

۸- موسیقی Thinking out Loud- Ed Sheeran

 

۹- موسیقی Hello-Adele

از آنجایی که برای شرکت در آزمون آیلتس باید در درجه‌ی اول لهجه‌ی بریتیش خود را تقویت کنید، پیشنهاد می‌کنم یک فهرست از موسیقی‌های Adele در تلفن همراه خود داشته باشید. موسیقی‌های عاشقانه و زیبای Adele فضای بسیار زیبایی را در ذهن شما ترسیم می‌کند و در عین خال به شما کمک می‌کند که با زبان انگلیسی بیش از پیش آشنا شوید.

۹- موسیقی Hello-Adele

 

۱۰- موسیقی All of Me- John Legend

گوش دادن به این موسیقی برای تمرین افعال بسیار مناسب است. در این موسیقی اصطلاحات جدید بسیار خوبی برای یادگیری وجود دارد!

۱۰- موسیقی All of Me- John Legend

بیشتر بخوانید: بهترین آهنگ و موسیقی های یادگیری زبان انگلیسی

 

برای شروع آمادگی برای آیلتس از چه منابعی شروع کنیم؟

برای شروع یادگیری بهتر است پس از آنکه با ساختار آزمون به طور کامل آشنا شدید، یک منبع را انتخاب کنید و با آن شروع به یادگیری کنید. البته بهتر است در شروع مسیر از افرادی که در زمینه‌ی آموزش آیلتس خبره هستند و تجربه دارند، کمک بگیرید و یک نقشه‌ی راه از آن‌ها بگیرید.

ثبت‌نام در یک کلاس خصوصی آیلتس بسیار کمک‌کننده خواهد بود. برای یافتن یک معلم آیلتس عالی پلتفرم هایتاکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید با یک جلسه‌ی آزمایشی با چند استاد، مدرس مورد نظر و مناسب خودتان را انتخاب کنید و کلاس‌هایتان را شروع کنید.

بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

شما می‌توانید خیلی راحت و آسان این مسیر را در کنار یک معلم آیلتس طی کنید و بهترین نمره‌ را در آزمون خود دریافت کنید. ضمناً می‌توانید از منابعی که برای یادگیری بیشتر و سرگرمی معرفی کردیم، در زمان اضافه‌ی خود استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید روند یادگیری خود را نیز بهینه‌سازی کنید.

برای شروع آمادگی برای آیلتس از چه منابعی شروع کنیم؟

حرف آخر؛ بهترین منابع آزمون آیلتس

یادگیری زبان یک مسیر طولانی است که باید با آرامش و قدم به قدم آن را طی کنید و برای آزمون آیلتس آماده شوید. بنابراین یک شبه نمی‌توان به انتهای این مسیر رسید. بهتر است با منابعی که معرفی کردیم و همراهی یک مدرس آیلتس به صورت مداوم به یادگیری مشغول باشید تا بهترین نتیجه را بدست بیاورید.

همچنین به یاد داشته باشید که عدم اضطراب به شما کمک می‌کند که با تمرکز بیشتری به یادگیری بپردازید. رمز موفقیت در حفظ آرامش و تداوم در یادگیری است.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۲۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *