کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

پارتنر زبان انگلیسی کیست؟ چطور پارتنر انگلیسی خوب پیدا کنیم؟

۴.۶
(۹)

 وقتی یادگیری زبان انگلیسی را آغاز می‌کنید، در ابتدای راه فقط لغات و گرامر و نحوه صرف افعال برای شما مهم است که با کتاب‌های اختصاصی آن زبان  و معلم‌ها می‌توانید آن‌ها را فرا بگیرید.
در این میان گاهی با دوستان و همکلاسی‌های خود در کلاس سعی دارید به زبان انگلیسی صحبت کنید، اما اغلب دوستان یا همکلاسی‌های شما هم دانش زبانی در حد شما دارند؛ پس بهتر است به دنبال فردی باشید که گاهی اطلاعات بیشتری از شما دارد تا بتواند اشتباهات مکالمه ای و یا گرامری شما را تصحیح کند؛ البته در کنار تکرار و تمرین خودتان. به چنین فردی در اصطلاح پارتنر زبان انگلیسی می‌گویند.


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید:

 

 

پارتنر زبان انگلیسی کیست؟

پارتنر که از کلمه partner در زبان انگلیسی می‌آید، به معنای همراه یا شریک است. فردی که شما کاری را با او شریک می‌شوید و یا در آن کار با شما همراه می شود.

پارتنر زبان انگلیسی هم همان فردی است که برای مکالمه یا اصلاح گرامر و یا… با شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی همگام می‌شود.

 

ویژگی‌های یک پارتنر زبان انگلیسی چیست؟

فردی که قرار است به‌عنوان پارتنر با شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی همراه شود، لازم است ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

۱. در سطحی باشد که شما را بفهمد.

مطمئن باشید که پارتنرتان نه خیلی بالاتر و نه خیلی پایین‌تر از سطح شما باشد؛ چرا که گاهی افرادی با سطح بالا حوصله تعامل با افرادی را که در سطح پایین‌تری هستند ندارند.

ویژگی های پارتنر زبان انگلیسی

 

اگر سطح پارتنرتان با شما خیلی متفاوت باشد، مکالمه برای شما یا او نامفهوم، تکراری و کسل‌کننده می‌شود و دوام نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: تکنیک های تضمین شده برای روان صحبت کردن به زبان انگلیسی

 

۲. داشتن علایق و اهداف مشترک

دقت کنید که علایق پارتنر زبانتان چیست و تمایل دارد در مورد چه مواردی صحبت کند. لازم است پارتنری را انتخاب کنید که علایق مشترکی با شما داشته باشد.

مقالات مرتبط:

 

در هنگام مکالمه و صحبت نیز، بیشتر در مورد مشترکات خود صحبت کنید تا بتوانید با هم سر موضوعات مشابه ، حرفی برای گفتن داشته باشید.
در ضمن با فردی بیشتر ارتباط بگیرید که هدفی نظیر شما داشته یا دارد. مثلا فردی با نمره آیلتس ۷ که میخواهد خود را به سطح ۸ برساند و شما که مثلا میخواهید برای ۵ تلاش کنید.

 

۳. داشتن تناسب سنی

معمولا افراد با سن‌های نزدیک به هم بیشتر یکدیگر را درک می‌کنند. این امر در انتخاب پارتنر زبان هم مهم است. هرچه سن شما نزدیک‌تر به هم باشد، خاطرات مشترک و اشتراکات بیشتری می‌توانید پیدا کنید و همین یعنی ادامه مکالمه به‌صورت مستمر.

بیشتر بخوانید: چگونه مهارت مکالمه زبان انگلیسی (speaking) خود را تقویت کنیم؟

 

چگونه یک پارتنر زبان انگلیسی پیدا کنیم؟

روش‌های سنتی و مدرنی برای یافتن یک پارتنر زبان انگلیسی وجود دارد که با امتحان هر کدام از آن‌ها می‌توانید بهترین پارتنر زبان را برای خودتان پیدا کنید. این شیوه‌ها عبارتند از:

 

روش‌های سنتی برای پیدا کردن پارتنر زبان

  • می‌توانید به دانشگاه محل زندگی خود بروید و در آنجا از دانش‌آموختگان زبان انگلیسی به‌صورت مستقیم درخواست کنید پارتنر زبان شما شوند.
  • در میان اطرافیانتان حتماً می‌توانید فردی را پیدا کنید که دانش زبانی او از شما بالاتر باشد. پس کمی دقیق‌تر به اطرافتان (دوستان و آشنایان و زبان‌آموزان دوره‌های بالاتر) نگاه کنید و از افراد مناسب درخواست کنید تا پارتنر شما در مسیر یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی باشند.
  • سفر کنید. در سفر به نقاط مختلف دنیا می‌توانید افراد بومی زیادی را ملاقات کنید و رابطه دوستی را با آن‌ها به وجود بیاورید.
    بسیاری از ایرانی‌ها که به ترکیه سفر می‌کنند به‌راحتی می‌توانند توریست‌های انگلیسی‌زبانی را در آنجا پیدا کنند. خوب چرا که نه؟! شما می‌توانید با دیگر توریست‌ها دوست شوید و او را پارتنر زبان انگلیسی خودتان کنید.

بیشتر بخوانید: کتاب های یادگیری زبان انگلیسی برای سفر در سطوح مختلف

چطور یک پارتنر خوب برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنم؟

 

روش های مدرن برای پیدا کردن پارتنر زبان

 

۱. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

  • فیسبوک Facebook
  • اینستاگرام Instagram
  • تلگرام و گروه‌های زبان انگلیسی در آن
  • توییتر  Twitter

بیشتر بخوانید: قوی ترین شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان

 

۲. اپلیکیشن‌های زبان اصلی

در این روش شما می‌توانید ازطریق اپلیکیشن‌های دوستیابی افرادی را پیدا کنید که تمایل دارند با شما بر سر موضوعات مختلف صحبت کنند.
در اغلب نقاط جهان افرادی هستند که تمایل دارند برای یک فرد خارجی وقت گذاشته و با آ‌ن‌ها به گفتگو بنشینند. در ادامه با تعدای از این اپلیکیشن‌ها آشنا می‌شویم:

Conversation Exchange Tandem
My Language Exchange Speaky
HiNative Polyglot Club
HelloTalk Bilingua
The Mixer Speaky
Easy Language Exchange Scrabbin

 

۳. معلم خصوصی زبان انگلیسی

این معلمان هم تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند و هم می‌توانند طبق اصول و روش تدریس با شما انگلیسی را کار کنند.
شما می‌توانید خارج از تایم کلاستان با معلم خصوصی زبان انگلیسی خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. صد البته که او اشکالات شما را اصلاح می‌کند. شما می‌توانید کلاس‌های خصوصی آنلاین زبان انگلیسی هایتاکی هم شرکت کرده و تمام فرایند یادگیری خود را به‌صورت آنلاین از هر جایی که هستید پیش ببرید.

بیشتر بخوانید: معیارهای انتخاب یک معلم زبان انگلیسی خوب 

کلاس خصوصی زبان انگلیسی

 

۴. انجمن‌های آنلاین

یکی دیگر از بهترین راهکارها برای پیدا کردن پارتنر زبان انگلیسی، یافتن انجمن های آنلاین هست. این انجمن‌ها یا فروم‌ها از بهترین ایزارها برای گردهمایی و دورهمی‌های آنلاین هستند.

در اتاق‌های مختلف کلاب هوس گاهی موضوعاتی به زبان انگلیسی مطرح می‌شوند و شما می‌توانید در آن کلاب حضور داشته و با دیگران تبادل نظر کنید.

همچنین یکی از وب سایت‌های مفید برای تقویت مهارت‌های انگلیسی، وب سایت Meetup است که در آن افراد با علایق مشابه دور هم جمع شده و با هم شروع به صحبت می‌کنند. در این سایت همیشه جلسات مکالمه انگلیسی پیدا خواهید کرد که معمولاً رایگان یا کم‌هزینه هستند.

 

۵. استفاده از هوش مصنوعی

امروزه تکنولوژی هوش مصنوعی در تمام ابعاد به کمک ما آمده است. درخصوص یافتن پارتنر زبان انگلیسی نیز می توانید از ابزارهای  AI بهره بگیرید و برای خودتان یک پارتنر با لهجه‌ای خاص انتخاب کنید و از این تکنولوژی لذت ببرید.

از جمله این ابزارها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

 

SmallTalk2.me 

با این ابزار می‌توانید مکالمه خودتان را تقویت کنید.

 

Andyrobot

در این ابزار با توجه به درخواست شما، یک ربات برایتان طراحی شده که می‌توانید از آن به‌عنوان پارتنر زبان انگلیسی خودتان استفاده کنید.

 

beta.character.ai

این ابزار با استفاده از مجموعه داده‌های بزرگی که دارد می‌تواند طبق الگوریتم‌های مشخص و براساس خواسته و نیاز شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی پارتنر مناسبی برایتان باشد.

یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

 

بیشتر بخوانید:

 

در زمان انتخاب پارتنر زبان انگلیسی به این موارد توجه کنید

  • اطلاعات شخصی خود مانند نام خانوادگی، آدرس و .. را در اختیار دیگران قرار ندهید. تنها نام کاربری خود را به پارتنر بدهید تا بتواند با شما در نرم افزار انتخابی در ارتباط باشد.
  • اگر در یک مکالمه حس خوبی نداشتید، به‌راحتی آن را پایان داده و به دنبال پارتنر دیگری باشید.
  • شماره کارت یا اطلاعات حساب‌های بانکی خودتان را اختیار شخص دیگری قرار ندهید. برخی از افراد تنها با هدف درخواست پول اجازه صحبت با افراد دیگر را می‌دهند.
  • درخواست ملاقات حضوری را قبول نکنید. قبل از اینکه کاملا شخص مقابل را بشناسید، اعتماد بی‌جا می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

بیشتر بخوانید: غوطه‌ وری (Immersion)، بهترین روش تقویت زبان انگلیسی

 

سخن پایانی

در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های یک پارتنر زبان انگلیسی خوب و روش‌های سنتی و مدرن پیدا کردن پارتنر در مسیر یادگیری زبان انگلیسی پرداختیم. زبان‌آموزان اغلب با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که می‌تواند روند یادگیری زبان را کند و دشوار کند. یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش سرعت و کیفیت یادگیری، داشتن یک پارتنر مناسب است. با داشتن یک پارتنر، زبان‌آموزان فرصتی دارند تا مکالمه‌های عملی و واقعی را تجربه کنند، خطاهایشان را تصحیح کنند و خودباوری خود را افزایش دهند.

به‌طور کلی داشتن پارتنر در مسیر یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به میزان قابل توجهی به بهبود مهارت‌های زبانی شما کمک کند. انتخاب پارتنر مناسب باعث افزایش انگیزه و تعهد به یادگیری می‌شود و با استفاده از روش‌های مدرن می‌توانید به‌راحتی پارتنر مناسب خود را پیدا کنید و تجربه‌ی مثبتی را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی به دست آورید. در صورتی که می‌خواهید با انتخاب پارتنر زبان روی مهارت‌های مکالمه خود کار کنید، پیشنهاد می‌کنیم کلاس‌های خصوصی مکالمه زبان انگلیسی در هایتاکی را هم امتحان کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *