کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین کتاب های یادگیری رایتینگ writing زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته

۵
(۷)

بهترین کتاب‌ های یادگیری رایتینگ writting زبان انگلیسی کدامند؟
بیشتر مردم فکر می‌کنند که نویسنده بودن و نوشتن آسان است، اما واقعیت این است که نوشتن مهارتی بالاتر از قرار دادن کلمات روی کاغذ یا یک صفحه سفید در کامیپوتر است، به‌خصوص اگر به زبان دیگری مانند زبان انگلیسی باشد. بنابراین برای یادگیری این مهارت، نیاز به تمرین و راهنمایی دارید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

خوشبختانه منابع متعدد و کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته شده‌اند که به کمک آن‌ها می‌توانید به یک نویسنده ماهر، از سطح مبتدی تا پیشرفته، تبدیل شوید.

در ادامه این مطلب از هایتاکی همراه ما باشید که به بررسی و معرفی بهترین کتاب‌های یادگیری رایتینگ writting زبان انگلیسی می‌پردازیم.

 

کتاب های رایتینگ زبان انگلیسی

بهترین کتاب های یادگیری رایتینگ writting انگلیسی کدامند؟

یادگیری از بهترین کتاب‌های writting به زبان انگلیسی یا با ترجمه فارسی، می‌تواند یکی از موثرترین قدم‌هایی باشد که برای نویسنده‌شدن برمی‌دارید. البته، وقتی بخواهید آموزش روزانه را شروع کنید، لازم است سختی آن را هم بپذیرید و به مرور به آن عادت کنید اما مطمئن باشید که تلاش شما حتما در پیشرفت مهارت‌های نوشتاریتان نقش دارد.

 

انواع کتاب انگلیسی برای شروع رایتینگ مبتدی تا پیشرفته چیست؟

در ابتدا به معرفی بهترین کتاب‌ها برای تقویت و یادگیری رایتینگ انگلیسی می‌پردازیم. در این مرحله باید بدانید که در چه سطحی از زبان انگلیسی قرار دارید. این روش با انجام آزمون تعیین سطح صورت می‌گیرد. برای اطلاع بیشتر، در جدول زیر انواع سطح زبان را قرار دادیم:

۶ سطح زبان انگلیسی ویژگی‌های هرکدام از آن‌ها
سطح A1 (مبتدی) زبان‌آموزانی که می‌توانند عبارات آشنای روزمره و عبارات بسیار ابتدایی را درک‌کرده و استفاده کنند.
سطح A2 (پیش متوسطه) آن دسته از کاربرانی است که می‌توانند عبارات اساسی را درک کنند و به شیوه‌ای ساده ارتباط برقرار کنند.
سطح B1 (متوسط) افرادی که می‌توانند متنی را در مورد موضوعات آشنا درک‌ کرده و تولید کنند و نظرات و توضیحاتی ارائه دهند.
سطح B2 (بالاتر از متوسط) مربوط به زبان‌آموزانی است که می‌توانند متنی واضح و دقیق تولید کنند و راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.
سطح C1 (پیشرفته) سطح C1 مربوط به افرادی است که نظر خود را به صورت روان بیان می‌کنند. این افراد می‌توانند از زبان به‌طور انعطاف‌پذیر و موثر برای همه اهدافشان استفاده کنند.
سطح C2 (کاملا مسلط) مربوط به کاربران ماهر زبان انگلیسی است که می‌توانند تقریباً همه عبارات و متون انگلیسی را درک و بیان کنند و مانند افرادی که از بچگی زبان را آموختند، ارتباط بگیرند.

باتوجه به جدول بالا و بعد از این‌که متوجه شدید در کدام سطح قرار دارید، حالا می‌توانید راحت‌تر به دنبال بهترین کتاب برای writing و بهترین کتاب تقویت رایتینگ بگردید و استفاده کنید. در ادامه به بررسی پایه‌ترین کتاب‌هایی که زبان‌آموزان در سطوح مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند می‌پردازیم.

سطح های مختلف زبان

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

 

۱. مجموعه کتاب های Headway Academic Skills

کتاب‌های Headway Academic Skills یک مجموعه ۴ جلدی آموزش زبان انگلیسی است که می‌توان آن را به‌طور مستقل یا در کنار یک کتاب درسی عمومی انگلیسی مطالعه کرد.

این سری کتاب‌ها برای زبان‌آموزانی که به تحصیلات آکادمیک می‌‌پردازند یا به صورت خودخوان زبان را یاد می‌گیرند با اهداف زیر طراحی‌شده است:

  • توسعه مهارت های چهار گانه نوشتاری، شنیداری، خواندن و صحبت کردن
  • ارائه روش‌های یادگیری آسان‌تر برای سطوح مبتدی تا پیشرفته
  • تمرین‌های کاربردی کتاب در کنار آموزش تئوری برای رفع ابهامات احتمالی
  • همراه با سی دی آموزشی برای عناوین Listening، Speaking و Study Skills

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت رایتینگ زبان انگلیسی

مجموعه کتاب های Headway Academic Skills

 

۲. مجموعه کتاب‌ های Real Writing

سری کتاب های ریل رایتینگ یا Cambridge English Skills Real Writing نوشته گراهام پالمر در ۴ سطح (۸ کتاب، با پرسشنامه کلیدی و بدون آن) برای زبان آموزان تهیه شده است.

این کتاب‌ها که به صورت اختصاصی برای آموزش مهارت نوشتاری بزرگسالان و نوجوانان گردآوری شده‌اند، کمک می‌کنند افراد مهارت‌های لازم برای نوشتن انگلیسی را در هر کجا که هستند،  چه در خانه و محل کار و چه در مسافرت یا موقعیت‌های اجتماعی با دوستان خود فرا بگیرند.

کتاب‌ها با سی دی آموزشی ارائه می‌شوند.

مجموعه کتاب‌ های Real Writing

 

۳. کتاب های Inside Writing

اگر به قواعد نوشتاری منظم و به‌هم پیوسته در کنار تمرینات مرتبط علاقه دارید، این کتاب مناسب شماست!

کتاب Inside Writing نوشته والتون برنز که ابتدا برای دانش‌آموزان دبیرستانی گردآوری شده بود، در حال حاضر در دسترس همه سنین در ۳ سطح intro (مقدماتی)، سطح ۱ (متوسط) و سطح ۲ قرا دارد.
در این کتاب بعد از هر فصل با مجموعه تمرینات مرتبط و درک مطلب روبه‌رو می‌شوید. در انتها نیز قواعد و نکات گرامری برای یادگیری اصولی برای شما قرار داده‌شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت مهارت رایتینگ آیلتس چیست؟

نمونه رایتینگ این کتاب روی موارد زیر تمرکز دارد:

  • مقاله مجله
  • روایت شخصی
  • سوالات متداول وب سایت‌ها
  • تحلیل و بررسی
  • خلاصه متن
  • اطلاعیه‌ها
  • نامه رسمی

کتاب های Inside Writing

 

۴. کتاب‌ های Successful Writing

می‌توان گفت یکی از بهترین کتاب‌های یادگیری نوشتن writting زبان انگلیسی، کتاب‌‌های Successful Writing هستند.
شاید مهم‌ترین دلیل این باشد که بر نوشتن متون مانند کتاب از نگاه خودتان تمرکز دارند. به عنوان مثال در کتاب proficiency با جلد بنفش که برای سطح پیشرفته تهیه شده، در ابتدا با یک متن انگلیسی درباره نحوه معرفی افراد مختلف روبه‌رو می‌شوید.

در کنار متن نیز لغات مهم هر پاراگراف قرار گرفته است. در قسمت بعد، از شما درخواست می‌شود تا مانند متن قبلی یکی از اطرافیان خود را توصیف کنید. به این صورت شما متوجه خواهید شد که می‌توانید از مطالب کتاب در واقعیت هم استفاده کنید و تنها به مطالعه تئوریک اکتفا نخواهید کرد.

شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های خصوصی تقویت گرامر زبان انگلیسی در هایتاکی، با ارتقای سطح دانش گرامری خودتان از این زبان، رایتینگ‌های حرفه‌ای‌تر و دقیق‌تری بنویسید و برای آزمون‌های مهم زبان انگلیسی آماده کنید.

کتاب‌ های Successful Writing

 

۵. کتاب آموزش رایتینگ Sentences, Paragraphs, and Beyond

کتاب جملات، پاراگراف‌ها و فراتر از آن اولین کتاب از مجموعه محبوب دو سطحی براندون است که به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا هم خواندن و هم نوشتن را در سطح کالج و دبیرستان با ارائه دستورالعمل‌هایی در مورد تکنیک‌های خواندن و اصول ساختار جمله یاد بگیرند.

دستور زبان، نقطه گذاری، و املا و روند نوشتن و الگوهای رایج نوشتن را در کنار نمونه‌های حرفه‌ای از رایتینگ ارائه می‌دهد. در واقع با تهیه این کتاب، شما به صورت اصولی قواعد reading و writing را کنار هم قرا می‌گیرید.

Sentences, Paragraphs, and Beyond کتاب

 

۶. کتاب Professional Writing Skills

این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر نوع سند تجاری را بنویسید و اطلاعات را به خوانندگان خود ارائه دهید یا آنها را متقاعد کنید تا اقدام کنند.

در این کتاب، شما یک فرایند پنج مرحله‌ای را خواهید آموخت تا پیام خود را به دقت برنامه‌ریزی کنید، متن خود را واضح و مختصر نگه دارید و آنچه را که یاد می‌گیرید، در ایمیل‌ها و سند‌های کاری خود به کار بگیرید.

کتاب Professional Writing Skills

 

۷. کتاب The Elements of Style

“The Elements of Style” یک راهنمای رایتینگ است که در نسخه‌های مختلف منتشر شده است.

نسخه اصلی آن را ویلیام استرانک جونیور در سال ۱۹۱۸ نوشته و در سال ۱۹۲۰ منتشر شد. این نسخه شامل قواعد و اصول نوشتاری ابتدایی، فهرستی از کلمات رایج و کلماتی که اغلب اشتباه املایی می‌شوند بود.
این کتاب را E. B. White در سال ۱۹۵۹ اصلاح کرد و گسترش داد و حجم کتاب بیشتر شد. این نسخه اصلاح شده با نام “Strunk & White” شناخته و به عنوان یکی از ۱۰۰ کتاب برتر و تأثیرگذاری که از سال ۱۹۲۳ به زبان انگلیسی نوشته شده است، در سال ۲۰۱۱ توسط مجله تایم معرفی شد.

کتاب The Elements of Style برای آموزش رایتینگ زبان انگلیسی

 

بهترین کتاب ها برای یادگیری و تمرین رایتینگ آیلتس

کتاب‌های زیادی تحت عنوان بهترین کتاب برای رایتینگ وجود دارند. داوطلبان کمی در آزمون آیلتس می‌توانند نمره بالای ۸ یا حتی نمره ۸ را کسب کنند. اما دانشگاه‌ها و مراکز زیادی هستند که نمره ۷ را هم به راحتی پذیرش می‌کنند.

در ادامه، ۳ نمونه از بهترین کتاب برای تقویت رایتینگ آیلتس و آیلتس جنرال را به شما معرفی کردیم که می‌تواند به شما در سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته کمک کند.

 

۸. کتاب زبان انگلیسی (IELTS preparation and practice (Reading & writing

این کتاب برای زبان‌آموزانی که در سطح متوسط تا پیشرفته هستند عالی است، اما برای سطح مبتدی ممکن است کمی پیچیده باشد.

در هر فصل از کتاب IELTS preparation and practice، یک متن و سوالات مربوط به آن قرار دادا شده است. در قسمت بعد نیز بخش آنالیز یا تحلیل و بررسی هر سوال قرار دارد که شما را با نکات پاسخ کوتاه‌تر آشنا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این کتاب می‌تواند یک راهنمای جامع تقویت رایتینگ آیلتس برای شما باشد.

کتاب زبان انگلیسی (IELTS preparation and practice (Reading & writing

 

۹. کتاب های Longman Academic Series

مجموعه آکادمیک زبان انگلیسی Longman به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های نوشتاری خود را برای موفقیت در حرفه تحصیلی و راوابط اجتماعی خود افزایش دهند. این کتاب در یک مجموعه پنج سطحی شامل آموزش نوشتن از جمله سازی تا سطح نوشتن مقالات تحقیقاتی است. هر سطح فرآیند کامل نوشتن را از پیش‌نویسی تا ویرایش پوشش می‌دهد.
آموزش گرامر، ساختاربندی، واژگان و سازماندهی پاراگراف و مقاله را همراه با فرآیند نوشتن یکپارچه می کند.

شما می‌توانید با شرکت در کلاس‌های خصوصی تقویت رایتینگ آیلتس در هایتاکی، تحت نظر استادان مجرب، نوشتن متون حرفه‌ای به زبان انگلیسی را تمرین کنید و با بازخوردهایی که از استادان خود می‌گیرید، سطح مهارت‌های نوشتاری‌تان را ارتقا دهید.

کتاب های Longman Academic Series

بیشتر بخوانید: برای شرکت در آزمون آیلتس چه کتاب هایی بخوانیم؟

 

۱۰. کتاب Collins English for Exams: Writing for IELTS

اگر رایتینگ شما مانع از کسب بالا در آزمون آیلتس می‌شود، مجموعه کتاب‌های Collins Writing for IELTS می‌تواند به شما کمک کند.

کتاب Collins Writing for IELTS به طور ویژه برای زبان‌آموزانی که قصد دارند در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنند تهیه شده است تا نشان دهند که توانایی لازم برای برقراری ارتباط موثر به زبان انگلیسی در دانشگاه آن‌قدر هم پیچیده نیست.

اگر تاکنون در آیلتس نمرات ۵ تا ۵.۵ کسب می‌کردید، بعد از یادگیری مهارت‌های این کتاب به راحتی می‌توانید به نمرات بالای ۶.۵ فکر کنید!

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها و منابع تقویت رایتینگ آزمون IELTS
کتاب Collins English for Exams: Writing for IELTS

 

۱۱. کتاب Collins English for Exams: Writing for IELTS

یک منبع مناسب برای تقویت مهارت نوشتاری در زبان انگلیسی برای افرادی با سطح متوسط و ارتقاء نمره از ۵_۵٫۵ به ۶، کتاب «رایتینگ کالینز» است.

این کتاب ۱۲ فصل دارد که در فصل‌های ۱ تا ۱۱ به شما تمامی جوانب تسک‌های نوشتاری را از تجزیه و تحلیل سوال تا تولید پاسخ کامل آموزش می‌دهد. همچنین در فصل ۱۲ تمرین‌های بیشتری و نمونه‌های اضافی برای ارزیابی خودتان قرار داده شده است.

ویژگی‌های مهم این کتاب:

  • این کتاب به شما کمک می‌کند دایره واژگانتان را گسترش دهید و ایده‌های متنوعی برای نوشتن در اختیار داشته باشید.
  • پوشش متنوعی از موضوعات و مثال‌های مختلف برای سوال‌های نوشتاری در کتاب وجود دارد که می‌تواند به شما منبعی کامل برای خودآموزی باشد.
  • تکنیک‌های لازم برای موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس با عنوان «نکات آزمون» در کتاب تدریس شده است.

کتاب Collins English for Exams: Writing for IELTS

 

سخن پایانی

در این مقاله بهترین کتاب‌های یادگیری رایتینگ writting زبان انگلیسی را به شما معرفی کردیم تا با یادگیری نکات پاسخ‌گویی سوالات درک مطلب و نحوه نوشتن متون مختلف رسمی و صمیمانه مشکلی نداشته باشید.

توجه داشته باشید برای اینکه مهارت نوشتاری خودتان را افزایش دهید علاوه‌بر مطالعه کتاب آموزش رایتینگ زبان انگلیسی، نیاز دارید تا به صورت عملی هم تمرین کنید و متن‌های مختلفی بنویسید.

در کنار یادگیری نوشتن متن انگلیسی، به مهارت‌های دیگر مانند افزایش دایره لغات، آموزش گرامر و شنیدن اصطلاحات برای استفاده در متون خود نیاز دارید. بعضی افراد به استفاده از اپلیکیشن آمادگی برای آزمون آیلتس روی می‌آورند و بعضی دیگر یادگیری با معلم زبان انگلیسی را ترجیح می‌دهند. در این راه مدرسان آنلاین یا حضوری زبان انگلیسی در هایتاکی به شما کمک خواهند کرد.

مقالات مرتبط:

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *