کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

۳۳ تا از بهترین پادکست‌ های عمومی یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته

۴.۳
(۱۲)

با زندگی در دنیای امروزی و در کنار تکنولوژی، یادگیری مهارت‌های جدید بسیار راحت شده است؛ یادگیری زبان انگلیسی نیز از این قائده مستثنی نیست. اکنون شما می‌توانید با چند کلیک ساده به بهترین و به‌روزترین منابع یادگیری زبان انگلیسی دسترسی داشته و مهارت‌های خود را تقویت کنید. تنها چیزی که نیاز دارید تلفن همراه یا لپ تاپ و اتصال به اینترنت است.

چه در حال دویدن و چه در حال استراحت کردن باشید، پادکست‌ها راهی عالی برای یادگیری و تقویت مهارت‌های زبان انگلیسی هستند. یادگیری زبان انگلیسی با پادکست به شما کمک می‌کند شکاف‌های یادگیری خود را پر کنید، لغات جدید یاد بگیرید و حتی مهارت‌های مکالمه خود را هم تقویت کنید.

در این مقاله قرار است با بهترین پادکست های عمومی برای یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی تا پیشرفته آشنا شویم. 🎧

 

در ادامه می‌خوانید:

 

معرفی بهترین پادکست های عمومی برای یادگیری زبان انگلیسی (لهجه بریتیش و امریکن)

 

پادکست انگلیسی سطح مبتدی

 

بهترین پادکست‌ های یادگیری زبان انگلیسی برای‌ سطح مبتدی

اگر به تازگی در مسیر یادگیری زبان انگلیسی قرار گرفته‌اید، پادکست‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند. توجه داشته باشید برای اینکه در این مسیر سردرگم نشوید، بهتر است از معلم خصوصی زبان انگلیسی عمومی نیز کمک بگیرید.

 

۱. پادکست Learn English

پادکست Learn English برای سطح مبتدی

پادکست Learn English که توسط شورای بریتانیا (British Council) تولید می‌شود، یک گزینه و انتخابی عالی برای افراد مبتدی است.

قسمت‌های مختلف این پادکست بر پایه گفتگو پیش می‌روند و تمرکز ویژه‌ای بر روی کلمات و موقعیت‌های روزمره دارند. اما Learn English تنها پادکستی نیست که فقط امکان گوش دادن به آن وجود داشته باشد. هر قسمت دارای متنی و رونوشتی است که می‌توانید آن را دانلود کرده و همزمان با آن بخوانید.
علاوه بر این، آزمون کوتاهی برای هر قسمت نیز وجود دارد که برای ارزیابی درک و فهم خود می‌توانید به سوالات آن پاسخ دهید.

ویژگی‌های پادکست Learn English:

  • دارای رونوشت
  • دارای آزمون‌های کوتاه
  • مناسب برای تفویت دایره لغات
  • به کار بردن کلمات و موقعیت‌های روزمره

 

۲. پادکست Voice of America

پادکست Voice of America برای سطح مبتدی

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را در کنار گوش کردن به موضوعات جدید و جالب تقویت کنید پادکست Voice of America برای شماست.

این پادکست که در واقع یک سرویس اطلاعاتی به شمار می‌رود، دارای قسمت‌های مختلفی است که با سرعتی آهسته‌تر از معمولی موضوعات جدید را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد.
علاوه بر این، هر قسمت موضوع متفاوتی دارد و علایق مختلف را پوشش می‌دهد.

در واقع، قسمت‌های این پادکست سطوح مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهند، اما متاسفانه بر اساس سطح مرتب نشده‌اند و باید حداقل یک دقیقه اول آن‌ها را گوش کنید تا ببینید مناسب سطح زبان و مهارت شما است یا خیر.

 

۳. پادکست Espresso English

پادکست Espresso English برای سطح مبتدیمجریان قسمت‌های این پادکست به طور ساده و واضح صحبت می‌کنند که باعث می‌شوند گوش کردن به آن‌ها برای مبتدیان بسیار سرگرم کننده باشد.
از طرفی دیگر، کوتاه بودن قسمت‌ها باعث می‌شود که از یادگیری انگلیسی خسته نشوید و در کوتاه‌ترین زمان مطالب زیادی بیاموزید. شما گرامر، واژگان، عبارات، اصطلاحات و موارد دیگر انگلیسی را در کمترین زمان یاد خواهید گرفت.

ویژگی‌های پادکست Espresso English:

  • قسمت‌های کوتاه (بین ۵ تا ۱۰ دقیقه)
  • صحبت کردن به طور واضح و آرام
  • استفاده از اصطلاحات و کلمات ساده
  • تمرکز بر روی واژگان، عبارات و دستور زبان روزمره

 

۴. پادکست The British English Podcast

اگر به لهجه بریتیش انگلیسی علاقه دارید و یادگیری زبان انگلیسی را بخاطر آن شروع کرده‌اید، پادکست The British English Podcast برای شماست. در هر قسمت از این پادست، در مورد موضوعات متفاوتی صحبت می‌شود که چشم انداز خوبی از انگلیسی به شما خواهد داد و دایره لغات گسترده‌ای را نیز ارائه می‌دهد.

 

۵. پادکست Coffee Break English

پادکست Coffee Break Englishهر قسمت از این پادکست در حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و مکالمه‌ای بین میزبانان (که انگلیسی زبان مادری آن‌ها است) را پوشش می‌دهد و بعد از اتمام مکالمه، واژگان و نکات دستور زبان خاص استفاده شده را برای یادگیری بیشتر زبان آموزان بررسی می‌کنند.

هر هفته می‌توانید منتظر قسمت جدیدی از این پادکست باشید و مطالب جدید درباره فرهنگ و مطالب کاربردی در کشورهای انگلیسی زبان یاد بگیرید.

 

۶. پادکست Essential English– Beginners

پادکست Essential English– Beginnersپادکست Essential English – Beginners تمرینات ساده قابل درکی را برای تقویت زبان انگلیسی افراد سطح مبتدی را ارائه می‌دهد.

این پادکست که به زبان انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کند، به طور خاص برای زبان آموزان سطوح A1 و A2 طراحی شده است. از ویژگی‌های این پادکست می‌توان به رونوشت رایگان آن اشاره کرد.

 

۷. پادکست English Short Stories for Beginners

اگر راه سرگرم کننده‌تری را برای یادگیری زبان انگلیسی می‌خواهید، به پادکست English Short Stories for Beginners گوش دهید.
این پادکست رایگان انگلیسی شامل ۱۲ داستان کوتاه است که رونوشت، فهرست واژگان، و تمرین‌های انگلیسی نیز برای هر قسمت ارائه داده است.

بیشتر بخوانید:

 

بهترین پادکست‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح متوسط

 

بهترین پادکست‌های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح متوسط

در سطح متوسط ​​انگلیسی (B1 و B2) به پادکست‌هایی با سبک متنوع‌تری نسبت به سطوح پایین‌تر نیاز دارید. برخی از این پادکست‌ها را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

 

۸. پادکست ۶ Minute English

پادکست 6 Minute English

بی بی سی با تولید پادکست ۶ Minute English توانسته است راهی سرگرم کننده برای یادگیری زبان انگلیسی برای داوطلبان در سطوح متوسط ایجاد کند.

قسمت‌های این پادکست بر اساس موقعیت‌های روزمره پیش می‌روند و مکالمه‌ای بین دو مجری را پوشش می‌دهد.

می‌توان گفت با گوش کردن به ۶ Minute English تقریبا فراموش خواهید کرد که در حال یادگیری هستید.
علاوه بر این، شما می‌توانید متن و لیست لغات به کار برده شده در هر قسمت را به همراه تعریف آن‌ها در این مجموعه مشاهده کنید. هر پنجشنبه قسمت جدید این پادکست را می‌توانید از پلتفرم‌های مربوطه دریافت کنید.

ویژگی‌های پادکست ۶ Minute English:

  • پوشش موقعیت‌های رومزه
  • دارای رونوشت
  • قسمت‌های کوتاه (۶ دقیقه)
  • دارای لیست لغات به همراه تعاریف
  • پوشش دادن موضوعات مختلف و جالب

 

۹. پادکست Podcasts in English

پادکست Podcasts in Englishپادکست Podcast in English یک مزیت بسیار بزرگ دارد و آن هم تنوع بسیار زیاد در قسمت‌هایش است. در واقع، در هر سطحی که باشید می‌توانید از گوش کردن به این پادکست مطالبی را یاد بگیرید.
قسمت‌های Podcast in English بسیار کوتاه هستند (حدود ۵ دقیقه) و به صحبت در مورد موضوعات جالبی می‌پردازند.

هر قسمت از این پادکست نیز با یک رونوشت، یک کاربرگ، و تمرین‌های برای واژگان همراه با پاسخ همراه است. پس اگر می‌خواهید درک خود را از آنچه که می‌شنوید را ارزیابی کنید، این پادکست را از دست ندهید.

 

۱۰. پادکست Culips ESL Podcast

پادکست Culips ESL Podcastپادکست Culips ESL Podcast با داشتن ۶۰۰ قسمت، تمامی سطوح زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.

Culips ESL Podcast به شش بخش مجزا تقسیم شده است که در هر بخش بر روی یک مهارت از زبان تمرکز دارد. برای مثال، بخش Chatterbox به شما کمک می‌کند تا بتوانید با سرعتی معمولی مکالمات روزمره را انجام دهید، Speak Easy بخش به شما کمک می‌کند تا لهجه خود را به انگلیسی زبانان بومی نزدیک کنید.

شش قسمت مختلف پادکست Culips ESL Podcast عبارتند از:

  1. Chatterbox: یادگیری مکالمه انگلیسی با سرعت معمولی. در هر بخش از این قسمت با افرادی صحبت می‌شود که داستان جالبی را تعریف می‌کنند.
  2. Catch Word: اصطلاحات و عبارات عامیانه و رایج انگلیسی و واژگانی که به شما کمک می‌کند شبیه بومیان به نظر برسید.
  3. Simolified Speech: گویندگان در قسمت‌های این بخش از پادکست مکالمات روزمره انگلیسی را با سرعتی آهسته انجام می‌دهند.
  4. Real Talk: این بخش عبارات کاربردی انگلیسی مناسب موقعیت‌های روزمره را پوشش می‌دهد.
  5. Speak Easy: این بخش به شما کمک می‌کند تا لهجه خود را بهبود بخشید و واضح‌تر و قابل فهم‌تر منظور خود را برسانید.
  6. English tips from the Culips hosts: نکاتی برای مطالعه بهینه‌تر انگلیسی را در قسمت‌های این بخش پیدا می‌کنید و واژگان کاربردی را یاد می‌گیرید.

از دیگر مزیت‌های این پادکست می‌توان به رونوشت قابل دانلود و رایگان آن اشاره کرد.

 

۱۱. پادکست The American English Podcast

پادکست The American English Podcast

تمرکز اصلی پادکست بر روی فرهنگ و تاریخ انگلیسی آمریکایی و آمریکاست.

قسمت‌های آن که بین ۱۲ تا ۲۵ دقیقه طول می‌کشند، عبارات و حقایق جالب و آموزنده‌ای را در مورد اخبار آمریکا به شما یاد می‌دهند.

 

۱۲. پادکست Office Ladies

پادکست Office Ladies

اگر سریال The Office را دوست داشتید، احتمالا این پادکست نیز به دلتان خواهد نشست.
دو بازیگر این سریال، که بهترین دوستان هم نیز هستند، هر قسمت از The Office را دوباره تماشا و جزئیات پشت صحنه را بررسی می‌کنند.

اگر به دنیای فیلم و سریال علاقه دارید و می‌خواهید در مورد فیلم سازی و پشت صحنه بیشتر بدانید، این پادکست برای شما بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

مقالات مرتبط:

 

۱۳. پادکست English Learning for Curious Minds

پادکست English Learning for Curious Minds

پادکست English Learning for Curious Minds نگاهی به اتفاقات در زمان‌های گذشته، حال و آینده دنیای اطراف ما می‌اندازد.

در بیش از ۲۰۰ قسمت از این پادکست، در کنار گسترش دایره لغات خود و تمرین مهارت شنیداری، اطلاعات جذاب زیادی در مورد جهان اطراف خود یاد بگیرید؛ این موضوعات از بیت کوین گرفته تا تاریخچه دزدان دریایی متغیر است.

همچنین برای تمامی قسمت‌های این پادکست، رونوشت‌ها و ترجمه به زبان‌های غیر انگلیسی وجود دارد که به شما در درک عمیق‌تر مطالب کمک می‌کند.

 

۱۴. پادکست Business English Podcast

پادکست Business English Podcast Business English Podcast یکی از بهترین پادکست‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در زمینه تجارت است.

در حدود ۴۰۰ قسمت که تا به حال تولید شده است، موضوعات مختلفی پوشش داده شده است؛ از مذاکره گرفته تا مصاحبه و جلسات آنلاین که هر کدام بین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طول می کشند.

در هر قسمت از Business English Podcast شما شاهد یک گفتگوی کوتاه در رابطه با موضوع مربوطه خواهید بود که مجری چند نکته مهم را درباره کلمات و عبارات استفاده شده مطرح می‌کند. در این پادکست عمدتاً به انگلیسی آمریکایی و کمی کندتر از سرعت عادی صحبت می‌شود.

مقالات مرتبط: کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی تجاری برای موضوعات و سطوح مختلف

 

۱۵. پادکست Better @ English

پادکست Better @ Englishمجری پادکست Better @ English، لری، در هر قسمت به برقراری مکالمه‌ای واقعی با افراد انگلیسی زبان بومی و غیر بومی درباره موضوعات احمقانه و خنده‌دار تا جدی و رسمی می‌پردازد.

یکی از جالب‌ترین این مکالمات، تفاوت‌های بین انگلیسی آمریکایی و انگلیسی بریتیش را بررسی می‌کند. با گوش دادن به هر قسمت از این پادکست، شما با  لیستی از کلمات جدید و پرکاربرد، نکات درسی و منابع بیشتری برای مطالعه آشنا خواهید شد.

سرعت مکالمه در Better @ English زبان آموزان سطح متوسط را با نحوه مکالمه طبیعی در کنار برخی از اصطلاحات و عبارات رایج آشنا می‌کند. از دیگر مزیت‌های این پادکست می‌توان به رونوشت‌ها و فهرست واژگان همراه آن اشاره کرد.

 

۱۶. پادکست SEND7 (Simple English News Daily)

پادکست SEND7 (Simple English News Daily)رویکرد این پادکست همانطور که نامش پیداست، ارائه اخبار روز در ۷ دقیقه با سرعتی بسیار آهسته برای زبان آموزان سطح متوسط است.
در کنار هر قسمت از Simple English News Daily که از دوشنبه تا جمعه منتشر می‌شود، می‌توانید رونوشت مربوطه پیدا کنید و برای درک و یادگیری بیشتر آن را بخوانید.

گوش دادن به این پادکست روشی فوق العاده برای تمرین و تقویت مهارت‌های شنیداری زبان انگلیسی شماست. همچنین با خواندن رونوشت‌ها می‌توانید مهارت درک مطلب خود را نیز محک بزنید.

 

۱۷. پادکست English Phrasal Verb Podcast: Grammar Lessons By Real English Conversations

پادکست English Phrasal Verb Podcast: Grammar Lessons By Real English Conversationsاین پادکست که بیشتر برای زبان آموزان سطوح متوسط ​​تا پیشرفته مفید است، تفاوت‌های ظریف و آهنگین زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد.

با گوش کردن به پادکست English Phrasal Verb Podcast علاوه بر زبان عامیانه انگلیسی آمریکایی، اصطلاحات، افعال عبارتی، واژگان، عبارات رایج، فرهنگ و موارد دیگر از جمله صداها و ملودی‌های انگلیسی را یاد بگیرید.
هر قسمت به صورت یک مکالمه است پیش می‌رود که میزبان آن یکی از محبوب‌ترین معلمات زبان انگلیسی در یوتیوب است.

 

۱۸. پادکست NPR Pop Culture Happy Hour

پادکست NPR Pop Culture Happy Hourاگر به فرهنگ پاپ آمریکایی علاقه دارید، این پادکست قطعاً برای شما مناسب خواهد بود.
Pop Culture Happy Hour به بررسی فیلم‌ها، کتاب‌ها، برنامه‌های تلوزیونی و سایر محتواهای سرگرم کننده می‌پردازد.

بنابراین اگر به دنبال پادکستی هستید که نشان دهد آمریکایی که در مکالمات روزمره خود درباره چه چیزهایی صحبت می‌کنند، در جای درستی هستید.

 

۱۹. پادکست English as a Second Language 

پادکست English as a Second Language پادکست English as a Second Language Podcast (یا به اختصار ESLPod) بیش از ۱۰۰۰ قسمت را در اختیار شنوندگان خود قرار داده است که در آن‌ها موضوعات مختلفی از سیاست گرفته تا زندگی خانوادگی و… را در بر می‌گیرد.

بسیاری از این قسمت‌ها بر روی تعاملات روزانه تمرکز می‌کنند، که برای زبان‌ آموزان متوسطی ​​که به دنبال تقویت دایره لغات و توانایی‌های مکالمه خود هستند ایده‌آل است.

از مزیت‌های منحصر به فرد این پادکست، می‌توان به قابلیت جستجوی موضوعی آن اشاره کرد؛ بنابراین شما می‌توانید فقط به موضوعاتی که علاقه دارید و برای‌تان جالب است گوش دهید.

بیشتر بخوانید: جملات ساده و کاربردی روزمره برای یادگیری زبان انگلیسی

 

بهترین پادکست‌ های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

 

بهترین پادکست‌ های یادگیری زبان انگلیسی برای سطح پیشرفته

اگر در سطح پیشرفته زبان انگلیسی (C1 و C2) قرار دارید و به دنبال منابعی برای نزدیک شدن به سطح بومی هستید، این پادکست‌ها برای شما مفید هستند:

 

۲۰. پادکست The Fluent Show

پادکست The Fluent Showپادکست The Fluent Show که توسط دو مجری اداره می‌شود پادکست دیگری است که طیف وسیعی از لهجه‌های مختلف انگلیسی را پوشش می‌دهد.

در کنار این تنوع، مجریان منابع زیادی را نیز برای شنوندگان معرفی می‌کنند تا با استفاده از آن‌ها به درک بهتری از مطالب ارائه شده برسند.
در قسمت‌های این پادکست شما مصاحبه‌هایی را می‌شنوید که بسیار سرگرم کننده بوده و به شما برای ادامه یادگیری زبان انگلیسی انگیزه خوبی می‌دهند.

 

۲۱. پادکست The English We Speak

پادکست The English We Speakپادکست The English We Speak که توسط BBC تولید شده است، بر روی اصطلاحات و عبارات کاربردی تمرکز دارد.

در قسمت‌های این پادکست، مکالمه‌ای کوتاه (در حد ۳ دقیقه) بین دو نفر انجام می‌شود که به صورت هفتگی منتشر می‌شود. در این قسمت‌‌ها شما اصطلاحات جالب، روزمره و غیر رسمی مانند Kiss something goodbye را به همراه کاربرد آن یاد خواهید گرفت.

 

۲۲. پادکست Splendid Speaking

پادکست Splendid Speaking با گوش دادن به قسمت‌های جالب و سرگرم کننده پادکست Splendid Speaking، یادگیری زبان خود را کامل کنید.

این پادکست که به طور ویژه برای زبان آموزان سطح پیشرفته تولید شده است، در هر قسمت با افراد غیر بومی انگلیسی مصاحبه می‌کند.
در آخر هر قسمت، این مصاحبه‌ها توسط کارشناسان بررسی و تحلیل می‌شود. این روند، یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح پیشرفته است که می‌توانید از اشتباهات درس بگیرید.

 

۲۳. پادکست All Ears English Podcast

پادکست All Ears English Podcast

هدف اصلی پادکست All Ears English Podcast، ارائه مطالب به زبان انگلیسی در کنار تفریح و سرگرمی برای زبان آموزان سطح پیشرفته است.

قسمت‌های این پادکست بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه هستند که مجریان آن در مورد نحوه استفاده از واژگان، اصطلاحات، افعال و عبارت‌های روزمره انگلیسی و نحوه برقراری مکالمه‌های رایج به انگلیسی آمریکایی صحبت می‌کنند.
از دیگر مزایای پادکست می‌توان به ارائه نکات مفید در مورد فرهنگ، آداب و رسوم آمریکایی اشاره کرد.

قابل ذکر است که مجریان این پادکست، پادکست‌های دیگر برای آمادگی آزمون آیلتس و یادگیری انگلیسی تجاری نیز دارند.

 

۲۴. پادکست Luke’s English Podcast

پادکست Luke’s English Podcast

اگر می‌خواهید گوش دهید، یاد بگیرید و لذت ببرید، به شما پادکست Luke’s English Podcast را معرفی می‌کنیم.

با گوش کردن به قسمت‌های مختلف این پادکست، به راحتی زبان انگلیسی بریتانیایی را به همان صورتی که بومیان صحبت می‌کنند یاد خواهید گرفت.
مجری این پادکست، لوک، معلم زبان انگلیسی نیز است که برخی از قسمت‌های این پادکست را به صورت ویدئویی نیز ضبط می‌کند که می‌توانید آن‌ها در یوتیوب پیدا کنید.

از دیگر مزیت‌های دیگر این پادکست می‌توان به موجود بودن رونوشت‌ها و تمرین‌های برای دستور زبان، واژگان و تلفظ اشاره کرد.

 

۲۵. پادکست This American Life

پادکست This American Life پادکست This American Life در مورد زندگی روزمره در ایالت متحده آمریکا صحبت می‌کند.
با گوش دادن به این پادکست، علاوه بر یادگیری نحوه گفتار و تلفظ بومی واژگان، با فرهنگ و آداب و روسوم مردم آمریکا نیز آشنا خواهید شد؛ اگر قصد مهاجرت دارید، این پادکست برای شما بسیار مفید است.

 

۲۶. پادکست Unsolved Murders: True Crime Stories

پادکست Unsolved Murders: True Crime Stories

پادکست Unsolved Murders: True Crime Stories که توسط پلتفرم معروف و محبوب Spotify تولید شده است، شما را به دنیای جرم و پرونده‌های حل نشده قتل، بیماری و… خواهد برد.

علاوه بر اینکه گوش کردن به این پادکست بسیار سرگرم کننده است، بسیار آموزنده نیز می‌باشد؛ شما در قسمت‌های مختلف، کلمات و عبارات جدید در حوزه پلیس، قانون و به طور کلی جرایم یاد خواهید گرفت.

 

۲۷. پادکست CNN Political Briefing

پادکست CNN Political Briefing  این پادکست یکی دیگر از پادکست‌هایی است که می‌توانید از طریق آن هم اخبار جهانی را در ۱۰ دقیقه دنبال کنید و هم زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

با گوش کردن به قسمت‌های مختلف پادکست CNN Political Briefing واژگان و عبارات زیادی را در زمینه سیاست یاد خواهید گرفت.

 

۲۸. پادکست Conan O’Brien Needs a Friend

پادکست Conan O’Brien Needs a Friend

این پادکست توسط Conan O’Brien، یک کمدین که بیشتر برای برنامه Late Night with Conan O’Brien شناخته شده است، تولید می‌شود.

در هر قسمت از این پادکست، کانن هر هفته با یک سلبریتی متفاوت به امید پیدا کردن یک دوست واقعی، به بیرون از خانه می‌رود و امیدوار است در راه این دوست را پیدا کند.

 

۲۹. پادکست The Past & The Curious

پادکست The Past & The Curiousپادکست The Past & The Curious نگاهی جذاب به اتفاقات غیرمعمول و عجیب تاریخی دارد. مجریان این پادکست با لحنی واضح صحبت می‌کنند و ممکن است برای افراد مبتدی کمی سرعت آن زیاد به نظر برسد؛ به همین دلیل این گزینه را به افراد سطح متوسط پیشنهاد می‌کنیم.

قسمت‌های نسبت به پادکست‌های مشابه کمی طولانی‌تر هستند (۳۰ دقیقه یا حتی بیشتر)؛ اما با متوقف کردن پادکست و یا برگشتن به قسمت‌های مبهم و گوش کردن چندباره، می‌توانید مطالب جدید و جالبی را یاد بگیرید.

 

۳۰. پادکست Stuff You Should Know

پادکست Stuff You Should Know شاید بتوان گفت پادکست Stuff You Should Know یکی از قدیمی‌ترین گزینه‌هایی ست که می‌توانید برای یادگیری عمومی زبان انگلیسی از آن استفاده کنید.

این پادکست که از سال ۲۰۰۸ شروع به انتشار کرد طی ۱۵۰۰ قسمت، در مورد هر موضوعی که فکرش را بکنید صحبت کرده است؛ از نان تست گرفته تا ماشین تحریر. شوخی دوستانه بین مجریان، چاک و جاش، باعث می‌شود تا در کنار یادگیری تفریح نیز داشته باشید.

هر سه شنبه، پنج شنبه و جمعه می‌توانید منتظر قسمت جدید این پادکست سرگرم کننده و آموزنده باشید. قسمت‌های بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشند و درباره وقایع یا افراد تاریخی، علم، فرهنگ و اسطوره‌های رایج صحبت می‌کنند.

 

۳۱. پادکست Overheard at National Geographic

پادکست Overheard at National Geographic اگر طرفدار تاریخ، علم و طبیعت هستید و می‌خواهید مهارت خوبی به زبان انگلیسی برای صحبت در مورد این موضوعات پیدا کنید، پادکست Overheard at National Geographic برای شماست.

از مزیت‌های این پادکست می‌توان به وجود رونوشت برای هر قسمت اشاره کرد.

 

۳۲. پادکست BBC Learning English Drama

پادکست BBC Learning English Drama

این پادکست می‌تواند سطح ادبی زبان انگلیسی شما را به طور قابل توجهی ارتقا دهد.

BBC Learning English Drama به طور هفتگی قسمت‌هایی را منتشر می‌کند که داستان‌های کلاسیک و مدرن را دربر دارد.
به کار بردن دایره لغات پیچیده‌تر و لهجه‌های انگلیسی مختلف، باعث می‌شود که این پادکست گزینه‌ای بسیار عالی برای زبان آموزان پیشرفته به منظور تقویت مهارت شنیداری و گسترش دایره لغات‌شان باشد.

 

۳۳. پادکست The school of greatness

پادکست The school of greatness

مجری پادکست The School of Greatness به شنونگان خود برای تبدیل شدن به بهترین نسخه ممکن از طریق ارائه نکات خودشکوفایی و خودیاری کمک می‌کند.

در هر یک از قسمت‌ها یک مهمانی حضور دارد که داستان موفقیت خود را تعریف می‌کند و جنبه‌های مختلف زندگی‌اش را نیز به اشتراک می‌‌گذارد. اگر می‌خواهید به نکاتی برای پیشرفت در زندگی شخصی در کنار پیشرفت در زبان انگلیسی دست یابید، این پادکست را از دست ندهید.

 

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی از طریق پادکست‌ها

برای اینکه بیشتری بهره‌وری را از پادکست‌ها داشته باشید، دانستن و رعایت مهمترین نکات مرتبط با این مورد می‌تواند بسیار مفید باشد.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با گوش دادن | چطور با گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

 

۱. از سطح خود آگاه باشید.

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را با پادکست‌ها یاد بگیرید و در سطح مبتدی هستید یا تازه شروع کرده‌اید،به دنبال پادکست‌های مناسب سطح  A1 باشید. گوش دادن به پادکست‌های پیشرفته‌تر شما را از ادامه یادگیری دلسرد و ناامید می‌کند. هنگامی که به شنیدن صداهای انگلیسی عادت کردید، می‌توانید به سراغ پادکست‌های مناسب سطح A2 انگلیسی و سپس B1 انگلیسی و غیره بروید.

اگر نمی‌دانید چگونه سطح خود را در زبان انگلیسی مشخص کنید، می‌توانید با ثبت نام در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی در پلتفرم هایتاکی و شرکت در جلسه اول آزمایشی این کلاس‌ها، تجربه یک تعیین سطح رایگان و تخصصی را در کنار بهترین مدرسان زبان انگلیسی داشته باشید.

مقالات مرتبط:

معرفی پادکست های یادگیری زبان انگلیسی

 

۲. پادکست‌ها را براساس موضوع مرتب کنید.

برای اینکه زبان انگلیسی شما به طور منسجم‌تری تقویت شود، به یک موضوع ثابت (مثلا موضوعات علمی، موسیقی، ورزشی و…) گوش کنید و بعد به سراغ موضوعات دیگر بروید.

توجه داشته باشید که تمام تمرکز خود را بر روی یک موضوع نگذارید؛ زیرا در این صورت واژگان و اصطلاحات زیادی را از دست خواهید داد. یک برنامه برای خود تهیه کنید که تمام محتواهای زبان انگلیسی را در طیف وسیعی از موضوعات پوشش دهد.

 

۳. به پادکست‌های متنوع گوش دهید.

علاوه بر تنوع موضوعی، بهتر است در جنبه‌های دیگر پادکست نیز این تنوع را داشته باشید. برای مثال تنوع در لهجه، سرعت صحبت کردن و…. این کار در کنار تنوع موضوعی، شما را نسبت به ادامه یادگیری مشتاق‌تر نگه می‌‌دارد.

 

۴. سرعت پخش را تنظیم کنید.

در تمام پلتفرم‌های ارائه دهنده پادکست، شما می‌توانید سرعت پخش را تنظیم کنید. وقتی به پادکست‌ها به منظور یادگیری زبان انگلیسی گوش می‌دهید این گزینه می‌تواند بسیار کاربردی باشد.
اگر مکالمات را به دلیل سرعت بالای آن متوجه نمی‌شدید، می‌توانید سرعت را به ۰.۷۵ یا حتی ۰.۵ برابر سرعت عادی کاهش دهید. وقتی مطالب را با این سرعت متوجه شدید، سعی کنید آن را به سرعت عادی برگردانید و ببینید آیا اکنون می‌توانید راحت‌تر آن را دنبال کنید یا خیر.

مقالات مرتبط:

چطور با پادکست گوش دادن زبان یاد بگیریم؟

 

۵. کلمات جدیدی که می‌شنوید را بنویسید.

هنگام یادگیری زبان انگلیسی با پادکست، توصیه می‌کنیم همیشه یک دفترچه یادداشت یا حداقل تلفن همراه خود را در کنارتان داشته باشید تا لیستی از کلمات جدیدی که می‌شنوید را جمع آوری کنید.حتی اگر نمی‌توانید آن‌ها را به طور منظم مرور کنید، سر زدن به آن‌ها در وقت‌های خالی خود، خالی از لطف نخواهد بود.

 

سخن پایانی

اگر اولین پادکستی که انتخاب کردید به شما انگیزه یادگیری نداد، پادکست دیگری را امتحان کنید. هر پادکست، سبک اجرای خاص منحصر به فردی دارد و با انتخاب گزینه مناسب خود، می‌توانید مهارت زبان انگلیسی خود را با جالب‌ترین روش ارتقا دهید. ✅💛

اما اگر نمی‌دانید چگونه باید شروع کنید و یا حتی در میانه راه سردرگم شده‌ای و نیاز به یک معلم و راهنمای متخص در این زمینه دارید، می‌توانید در پلتفرم هایتاکی با بهترین مدرسین خصوصی زبان انگلیسی کلاس بردارید و با سرعت و چشم انداز بهتری یادگیری را ادامه دهید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *