کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

بهترین پادکست های تقویت مهارت مکالمه آزمون آیلتس

۴.۳
(۶)

پادکست ها از ارزنده‌ترین منابع برای تقویت اسپیکینگ آیلتس می باشند، در بسیاری از پادکست هایی که معرفی خواهد شد با روش های ارتقا سطح گفتاری زبان آشنا می شوید و از سوی دیگر، افرادی که بخش شنیداری زبانشان قوی است، به خوبی مکالمه می کنند. از این رو گوش دادن به پادکست اسپیکینگ آیلتس، علاوه بر اینکه بخش شنیداری زبان خود را ارتقا می دهید، در گفتار و مکالمه هم پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

برای اینکه در راستای ارتقا سطح زبان انگلیسی به شما عزیزان کمکی کرده باشیم، لیست کاملی از پادکست های مفید مناسب برای مکالمه آیلتس را گردآوری کرده ایم که بسته به نیاز خود می توانید از آنها بهره ببرید.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

بهترین پادکست های تقویت اسپیکینگ آزمون آیلتس

 

۱- Splendid Speaking IELTS Podcast

هر بخش شامل مصاحبه و یا صحبت با یک نفر که زبان انگلیسی زبان اصلی او نیست، می باشد. از طریق متوجه می شوید که افراد مختلف زبان انگلیسی را بعنوان زبان دوم خود چگونه آموخته اند و چه چالش هایی داشته اند. تنوع گویش و لهجه در این پادکست به تقویت هر چه بیشتر زبانتان کمک زیادی می کند. فقط باید این نکته را در نظر بگیرید که این پادکست مناسب زبان آموزان سطح پیشرفته می باشد.

بیشتر بخوانید: سایت های تعیین سطح زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: یادگیری و تقویت زبان انگلیسی با استفاده از پادکست

 

۲- Uspodcast

با داستان هایی که در این پادکست می توانید گوش دهید، قادر خواهید بود توانایی صحبت کردن خود را افزایش دهید.

 

۳- IELTS Exam Preparation

با گوش دادن به این پادکست تقویت اسپیکینگ آیلتس، کلمات پرکاربرد آزمون آیلتس را یاد می گیرید، و با تلفظ درست و معانی آنها نیز آشنا می شوید.

 

۴- IELTS Speaking for Success

در این پادکست دو نفر در مورد موضوعات مختلف آزمون آیلتس با یک دیگر صحبت می کنند.

 

۵- The English We Speak

یک پادکست عالی برای یاد گرفتن جملات، کلمات و اصطلاحات انگلیسی است با به کاربردن آن ها در مکالمات خود سطح زبان خود را به میزان چشمگیری افزایش می دهید. این پادکست مکالمه محور، تمرکزش بر روی عبارات و اصطلاحات روزمره ای است که برای ارتقا سطح مکالمه شما بسیار مفید می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت مکالمه (speaking) زبان انگلیسی

 

۶- Radiolab Pickle

یک پادکست بسیار جالب که در آن بزرگترها به سوالات بچه ها پاسخ می دهند و موضوعات گوناگونی را پوشش می دهد که مناسب تمام سطوح است.

 

۷- What If World

دراین پادکست با سوالاتی مواجهه می شوید که در مورد جهان است و علاوه براینکه سطح زبان شما را ارتقا می دهد حس کنجکاوی شما را هم بر می انگیزد.

 

۸- ۶Minute Grammar

یادگیری گرامر در ۶ دقیقه شعار تهیه کنندگان این پادکست است. هر سه شنبه دو قسمت بارگزاری می شود و شما می تواند به نکات کلیدی گرامر دسترسی یابید.

 

۹- Overhead by National Geographic

موضوع این پادکست مصاحبه با عکاسان و طبیعت گردانی است که تجربه های جالب و هیجان انگیز خود را به اشتراک می گذارند. به دلیل تنوع موضوعات منبع خوبی برای افزایش سطح زبان است.

 

۱۰- ELT Podcasts

این پادکست در دو سطح مقدماتی و متوسط ارائه شده است. در پایان هر بخش تمرین هایی قرار داده شده تا یادگیری خود را تثبیت کنید.

 

۱۱- Podcasts in English

دروس کوتاه این پادکست به صورت مکالمه بین دو فرد انگلیسی زبان است، که دامنه وسیعی از موضوعات را در بر می گیرد. این پادکست دارای تمرین برای یادگیری بهتر می باشد.تنوع موضوعی این پادکست بسیار زیاد است و از مهم ترین مزیت آن می توان به سطح بندی بودن آن ها اشاره کرد، زبان آموزان از سطح مبتدی تا پیشرفته می توانند پادکست مناسب سطح خود را داشته باشند.

 

۱۲- Breaking News English

همانطور که از اسم آن مشخص است، اخبار سرتاسر دنیا را پوشش می دهد. این پادکست برای ۵ سطح طراحی شده که هر قسمت با سرعت متناسب با سطح و همچنین کلمات جایگزین بیان می شود.

 

۱۳- English as a Second Language podcast (ESLpod)

این پادکست شامل سه بخش است، انگلیسی روزانه، که شامل مکالمات روز مره می باشد، در بخش فرهنگی آن با تاریخ و فرهنگ آمریکا آشنا می شوید، بخش بر اساس موضوعات مختلف دسته بندی شده که می توانید موضوع مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: نقش فرهنگ در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

۱۴- Elementary Podcasts

پادکستی که هدف آموزشی دارد، و موضوعات مختلف و متنوعی را شامل می شود که به صورت سرگرم کننده و مهیج ارائه شده اند، که باعث می شود زبان خود را ناخودآگاه تقویت کنید.

 

۱۵- Quality Time ESL

داشتن تمرینات شفاهی، تاکید بر استفاده صحیح از گرامر و همچنین تلفظ صحیح کلمات در کنار موضوعات متنوع، مانند تجارت، به شما کمک زیادی در آمادگی برای آزمون آیلتس می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های تقویت اسپیکینگ آیلتس+ نکات موفقیت در آزمون

 

۱۶- The American Life

یکی از پر مخاطب ترین پادکست ها با لهجه آمریکایی است که هر هفته باید منتظر قسمت های جذاب و سرم کننده آن باشید. با استمرار در گوش دادن قسمت های مختلف با تلفظ و ساختار صحیح کلمات و جملات آشنا می شوید.

 

۱۷- Global News from BBC

به دلیل آپدیت شدن روزانه این پادکست مطالب آن کاملا به روز و جدید می باشد. تنوع موضوعات و لهجه بریتانیایی آن به شما کمک زیادی می کند تا خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید.

 

۱۸- British Council Podcasts؛ از بهترین پادکست های تقویت اسپیکینگ آیلتس

پادکست هایی سطح بندی شده از A1 تا C1 که متناسب سطح خود دستتان برای انتخاب باز است. داشتن مطالب پشتیبان و تمرینات متنوع این پادکست را خاص کرده است.

 

۲۰- EnglishClass101

شما با هر سطح زبانی می توانید از این پادکست بهره ببرید، چون کاملا طبقه بندی شده از مبتدی تا پیشرفته است. پس از شنیدن مکالمه یا متن اصلی بزای بار دوم با سرعت پایین تر و شمرده تر پخش می شود و بعد لغات و نکات گرامری بررسی می گردد.

 

۲۲- Learn English Podcast — British Council

مکالمات این پادکست که توسط مردم بریتانیا صورت گرفته است شما را با این لهجه بیشتر آشنا می کند و با آزمون های مفهومی آن می توانید بیشتر خود را به چالش بکشید و زبانتان را تقویت کنید.

 

۲۴- Better @ English

این پادکست مکالمه محور است، در آن با افرادی که زبان مادر آنها انگلیسی نیست صحبت های واقعی شده است. این منبع ارزشمند به شما این امکان را می دهد که صحبت کردن به صورت طبیعی را بیاموزید و با اصطلاحات بسیاری آشنا خواهید شد.

 

۲۵- Voice of America Learning English

به دلیل گستردگی دامنه موضوعات این پادکست قادر خواهید بود آنچه که مورد علاقه اتان است را گوش دهید که علاوه بر پیشرفت زبان برایتان لذت بخش هم خواهد بود.

 

۲۶- Business English Pod

اگر قصد تجارت دارید و خواهان آشنایی با اصطلاحات مربوط آن هستید، این پادکست انتخاب بسیار خوبی است. افراد با سطح زبان متوسط به بالا به راحتی می توانند از این پادکست بهره ببرند.

 

۲۷- Culips ESL Podcast

مژده به دوستانی که تازه شروع به یادگیری زبان کرده اند. سرعت صحبت این پادکست نسبت به زبان انگلیسی واقعی پایین تر در نتیجه فهم آن آسان تر می باشد.این پادکست علاوه بر لغات، نکات گرامری را هم پوشش می دهد. این پادکست مناسب برای تمام سطوح زبانی است.

 

۲۸- Speak English With ESLPod

این پادکست گفتگو بین دو متخصص زبان با موضوعات متنوع است، پس از پایان گفتگو کلمات کلیدی استفاده شده و معانی آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

 

۲۹- Luke’s English Podcast

سرعت صحبت این پادکست معمولی است. لوک با صدای گرم خود در مورد موضوعات مختلف صحبت می کند و کمی طنز چاشنی آن کرده است تا یادگیری زبان برایتان دلچسب تر شود.

 

۳۰- This American Life

کسانی که سطح زبانشان پیشرفته است می توانند از داستان های واقعی این پادکست که از زندگی افراد مختلف است بهره ببرند.بعلت مصاحبه افراد متفاوت از سرتاسر آمریکا می توانید با لهجه مردم آمریکا آشنا شوید.

 

۳۱- The Past & The Curious

با سطح زبان متوسط می توانید از این پادکست استفاده کنید. می توان گفت که یک پادکست خانوادگی ست هم از لذت ببرید و هم بیاموزید.

 

۳۲- News in Slow English

در این پادکست اخبارها خیلی واضح و نسبتا آرام بیان می شود، با این حال برای سطح متوسط به بالا مناسب می باشند. نکات گرامری در پایان هر موضوع با مثال های زیاد به خوبی توضیح داده می شود.

 

۳۳- Freakonomics Radio

این پادکست جنبه های پنهان هر چیزی را کشف می کند، علاوه ‌بر اینکه بسیار سرم کننده و هیجان بر انگیز است، می توانید سطح زبان خود را هم ارتقا دهید، بدین طریق یادگیری برایتان بسیار جذاب می شود.

 

۳۴- Tumble

اگرچه هدف این پادکست کودکان هستند ولی بیان بسیار شیوا و موضوعات علمی جالب آن را برای بزرگسالان هم جذاب و سودمند کرده است.

 

۳۵- Dramas from BBC Learning English

اگر چه این پادکست برای سطح متوسط به بالا طراحی شده است ولی به دلیل کوتاهی و فهم آسان قسمت های مختلف و داشتن متن برای هر قسمت ، گوش دادن آن به تمامی سطوح پیشنهاد می شود.

 

۳۶- Stuff You Should Know

این پادکست با سوالات و موضوعات سرگرم کننده و گاهی اوقات خنده دار شما را به وجد می آورد، و چون تنوع موضوعات بسيار زياد است منبعی بسیار خوبی برای افزایش دامنه لغات زبان آموزان می باشد.

 

۳۸- Scientific American Podcast: 60-Second Science

آن دسته از دوستان که به مسائل علمی و اخبار به روز مربوط به آن علاقه مند هستند با این پادکست هم سطح زبان خود بخصوص در زمینه علم را افزایش می دهند و هم لذت می برند.

 

۳۹- Espresso English

شایان به عنوان میزبان در یک کافه به شما در یادگیری اصطلاحات و فعل های دو قسمتی و آنچه برای آزمون مکالمه آیلتس لازم دارید با روشی جالب و مکالمه محور کمک زیادی می کند.

 

۴۰- Coffee Break English

در هر بخش دو نفر از یک فرد انگلیسی دعوت می کنند تا درباره جنبه های مختلف زندگی و فرهنگ صحبت کنند. چون سرعت صحبت کردن آنها زیاد نیست برای همه سطوح مناسب است.

بیشتر بخوانید: چگونه به زبان انگلیسی حرف بزنیم

 

۴۱- All Ears English Podcast

در این پادکست شما با جنبه های مختلف یادگیری زبان از محاوره گرفته تا مصاحبه برای گرفتن یک شغل و همچنین آزمون آیلتس آشنا می شوید.

 

۴۲- Stories Podcast

داستان های متنوعی که تعمدا سرعت بیانشان پایین آورده شده تا شنونده خیلی راحت با آن ارتباط برقرار کند و لغات و گرامر را به صورت غیر مستقیم به شما آموزش می دهد.

 

۴۳- SEND7 (Simple English News Daily)

می توانید از دوشنبه تا جمعه اخبار روز را با این پادکست دنبال کنید. با گوش به آن که با سرعتی آرام بیان می شود می توانید مهارت زبانی خود را افزایش دهید.

 

۴۴- English Across the Pond

برای این که به هر دو لهجه آمریکایی و بریتانیایی تسلط پیدا کنید این پادکست به شما پیشنهاد می‌شود. و اگر هدفتان ارتقا سطح زبان انگلیسی است، عمل کردن به برنامه ریزی های آن برای زبان آموزان بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

۴۵- ۶Minute English؛ پادکست اسپیکینگ آیلتس

موضوعات روز و یا مشکلات اجتماعی بین دو نفر در ۶ دقیقه مورد نقد و بررسی قرار می گیرید که علاوه افزایش دامنه لغات به یادگیری چگونگی باز کردن و صحبت در رابطه‌ با یک موضوع به شما کمک می‌کند.

 

۴۶- Aussie English Podcast

اگر علاقمند به آشنایی با لهجه استرالیایی هستید در این پادکست تاریخ استرالیا، اصلاحات و اخبار با لهجه استرالیایی بیان می شود.

 

۴۷- The Daily

اگر می خواهید سطح زبان خود را افزایش دهید این پادکست گزینه خوبی می باشد. می توانید اخبار روزانه را از نقاط مختلف دنیا به صورت داستان گوش کنید.

 

۴۸- The Fearless English podcast

این پادکست که موضوعات مهمی را پوشش می دهد، که حاوی مصاحبه با کارشناسان در حوزه های مختلف است. از نوع صحبت کردن گزارشگر قابل آن هم غافل نشوید.

 

۴۹- Elllo

افراد مختلف از سرتاسر دنیا از گویندگان این پادکست هستند، یکی از بهترین فرصت ها برای آشنایی با لهجه ها و گویش های متفاوت انگلیسی است. قسمت جالب آن وجود آزمون هایی است که میزان درک شما از هر قسمت را مورد سنجش قرار می دهد.

 

۵۰- TED Talks Daily

یکی از معروفترین پادکست های زبان انگلیسی می باشد. سخنرانی های موجود در این پادکست به شما کمک می کند که یک حرفه ای شوید، لهجه های مختلف، دایره لغات فراوان و جذابیت سخنرانی ها از حسن های آن می باشد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *