کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

آزمون آیلتس برای چه سنی مناسب است؟

۵
(۵)

افزایش تب مهاجرت در سال‌های اخیر در میان هموطنان، بر اهمیت آزمون آیلتس به عنوان یک مایل اِستون مهم در مسیر مهاجرت تحصیلی و کاری افراد، افزوده است. همان‌طور که می‌دانید، تقریبا تمامی افرادی که قصد دارند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند و یا حتی در سایر کشورهای جهان به زبان انگلیسی تحصیل یا کار کنند، باید در آزمون آیلتس شرکت کنند. اما آزمون آیلتس برای چه سنی مناسب است؟ قوانین شرکت در آزمون آیلتس چیست؟ در این مقاله پاسخ چنین سوالاتی را خواهید یافت. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله آیلتس چیست را نیز مطالعه نمایید تا با صفر تا صد این آزمون بسیار مهم کاملا آشنا شوید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آیلتس چیست؟

پیش از اینکه به توضیح شرایط سنی آزمون آیلتس بپردازیم، بیایید به طور اجمالی مروری بر این آزمون داشته باشیم.IELTS یکی از معتبرترین آزمون‌هایی است که در سراسر جهان برای تعیین سطح زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان برگزار می‌گردد. این آزمون از چهار بخش شامل: «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» تشکیل شده است که هر کدام از بخش‌ها نمره‌ای بین ۰ تا ۹ دارند.  در پایان میانگین نمرات کسب شده در بخش‌های چهارگانه، به عنوان امتیاز Band داوطلبان در نظر گرفته می‌شود. این آزمون در دو نوع آیلتس آکادمیک و جنرال برگزار شده که هر کدام از آنها برای گروه خاصی از داوطلبان مناسب است.

آزمون آیلتس 

شرایط سنی آزمون آیلتس

تنها شرط سنی آزمون آیلتس این است که بیش از ۱۶ سال سن داشته باشید. در این خصوص برگزارکنندگان این آزمون یک شعار جالب دارند: «مادامی که با هر سن و سالی از زندگی لذت می‌برید، هرگز برای شرکت در آزمون آیلتس پیر نخواهید بود». بنابراین، همین که وارد ۱۶ سالگی شده باشید، صرف نظر از اینکه زبان انگلیسی‌تان در چه سطحی قرار دارد، می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع سطح های زبان انگلیسی به ترتیب استاندارد CEFR

شرایط سنی آزمون آیلتس

 

فراموش نکنید که برای مهاجرت تحصیلی، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. آیلتس آکادمیک تا حدودی متفاوت از آیلتس جنرال است و بیشتر برای دریافت پذیرش تحصیلی از کشورهای انگلیسی زبان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اطلاع بیشتر در این زمینه توصیه می‌کنیم تفاوت‌های آیلتس آکادمیک و جنرال را مطالعه نمایید.

 

سایر شرایط شرکت در آزمون IELTS

علاوه بر شرط سنی ۱۶ سال، یکی دیگر از شرایط شرکت در آزمون آیلتس بهره‌مندی از پاسپورت معتبر است. با توجه به اینکه شماره پاسپورت شرکت کنندگان در آزمون آیلتس در کارنامه ایشان ثبت می‌شود، بهتر است اعتبار پاسپورت شما کمتر از ۱ سال نباشد. زیرا در صورتی که اعتبار پاسپورت شما به پایان برسد و پاسپورت جدیدی دریافت کنید، برای تغییر شماره پاسپورت روی کارنامه آیلتس باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت نمایید.

همچنین به یاد داشته باشید که باید پاسپورت خود را هم در هنگام ثبت نام و هم سر جلسه آزمون، به همراه خود داشته باشید. اما اگر در روز امتحان به هر دلیلی امکان ارائه پاسپورت برای شما مقدور نبود، می‌توانید یکی از مدارک زیر را تهیه کرده و با استفاده از آن در آزمون آیلتس شرکت کنید؛

  • گواهی فراغت از تحصیل
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • کارت پایان خدمت یا گواهی معافیت از خدمت

بیشتر بخوانید: قبولی در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی با بهترین نمره به کمک معلم خصوصی زبان

سایر شرایط شرکت در آزمون IELTS

 

قوانین شرکت در آزمون آیلتس

اما محدودیت‌ها و قوانین آزمون آیلتس چیست؟ این آزمون به جز شرط سنی بالای ۱۶ سال و لزوم استفاده از پاسپورت، به شرایط یا مدارک دیگری نیاز ندارد. با این حال، سر جلسه آزمون باید برخی نکات را مد نظر داشته باشید. در ادامه برخی از قوانین آزمون آیلتس را مرور می‌کنیم:

 

۱- استفاده از مداد

استفاده از خودکار، روان نویس یا خودنویس در آزمون آیلتس غیر مجاز است. بنابراین هنگام شرکت در آزمون آیلتس فراموش نکنید که یک مداد HB خوب و یک پاک‌کن مناسب همراه خود داشته باشید.

 

۲- ممنوعیت موبایل

مانند هر آزمون عمومی دیگری، در آزمون آیلتس نیز استفاده از موبایل اکیداً ممنوع است.

ممنوعیت موبایل

 

۳- ممنوعیت گجت یا مچ‌بند هوشمند

علاوه بر موبایل، استفاده از هر نوع دستگاه هوشمند الکترونیکی از قبیل ساعت یا مچ‌بند هوشمند، سر جلسه آزمون آیلتس ممنوع است.

 

۴- ممنوعیت ابزارهای کمک آموزشی

فراموش نکنید که استفاده از هر نوع وسیله کمک آموزشی، از دیکشنری گرفته تا یک دفترچه یادداشت ساده، سر جلسه آزمون آیلتس می‌تواند به منزله تقلب کردن در نظر گرفته شود. بنابراین به جز یک آبمیوه، یک کیک، یک مداد، یک پاک‌کن و یک مداد تراش، سعی کنید هیچ چیز دیگری با خود به همراه نداشته باشید.

ممنوعیت ابزارهای کمک آموزشی

 

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص شرایط سنی و قوانین شرکت در آزمون آیلتس صحبت کردیم. همان‌طور که خواندید، همه افراد بالای ۱۶ سال می‌توانند در آزمون آیلتس آکادمیک یا جنرال شرکت  کنند. اما اگر قصد دارید برای مهاجرت تحصیلی یا شغلی در این آزمون شرکت کنید، باید نمره بسیار خوبی به دست آورید. بهترین روش برای این منظور، استفاده از تجارب یک مدرس خصوصی آیلتس است. اساتید و مدرسانی که با تکنیک‌ها و شرایط موفقیت در این آزمون کاملاً آشنا هستند و می‌توانند با ارائه نکات تستی اختصاصی آیلتس، شما را در راه رسیدن به نمره‌ای عالی یاری کنند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *