کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

با چند جلسه کلاس زبان می‌توانم از سطح مبتدی به پیشرفته برسم؟

۵
(۵)

اگر یک بزرگسال بخواهد در فرایند یادگیری زبان انگلیسی از سطح مبتدی به حرفه‌ای در زبان انگلیسی برسد، به یک سال مطالعه و تمرین مداوم و با برنامه نیاز دارد. اما در این یک سال، عوامل زیادی هستند که می‌توانند تعیین کنند که به چند جلسه کلاس خصوصی زبان انگلیسی برای حرفه‌ای شدن نیاز دارید.

به طور معمول، با در نظر گرفتن ثابت بودن تاثیر عوامل مختلف، اگر حداقل ۵ جلسه یک ساعته در هفته را در کنار تمرین و مطالعه را در برنامه خود جای دهید، می‌توانید در طی زمان گفته شده به سطح خوبی برسید.


🎧 فایل صوتی این مقاله را بشنوید 🎧

با شنیدن هم می‌توانیم یاد بگیریم! 🙌✨


 

در ادامه می‌خوانید:

 

تعداد جلسات کلاس خصوصی زبان انگلیسی برای رفتن از سطح مبتدی به حرفه‌ای

تعداد جلسات کلاس خصوصی زبان انگلیسی مورد نیاز برای یادگیری از مبتدی تا حرفه ای  تعیین دقیق تعداد جلسات کلاس خصوصی زبان انگلیسی مورد نیاز برای یادگیری از مبتدی تا حرفه‌ای به عوامل زیادی بستگی دارد.
برای مثال، این زمان ممکن است با توجه به توانایی، تعهد و علاقه زبان آموز برای یادگیری متفاوت باشد. عواملی که در این روند و مسیر یادگیری بیشتر از دیگر عوامل تاثیر دارند عبارتند از:

————————————————————

  • سطح فعلی زبان انگلیسی شما چیست؟
  • به چه سطحی در زبان انگلیسی می‌خواهید برسید؟
  • آیا غیر از زبان مادری خود و زبان انگلیسی زبان دیگری بلد هستید؟
  • آیا تا به حال در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کرده‌اید؟
  • چقدر خارج از جلسات کلاس به مطالعه و تمرین می‌پردازید؟
  • چقدر از زمان خود را به تمرین مطالب آموخته شده اختصاص می‌دهید؟
  • چقدر در یادگیری زبان جدید مهارت و استعداد دارید؟
  • چقدر در یادگیری زبان انگلیسی پشتکار دارید؟
  • هنگام مطالعه و تمرین چقدر تمرکز دارید؟

—————————————————————————————————————

همانطور که مشاهده کردید، تعداد جلسات کلاس خصوصی زبان انگلیسی مورد نیاز برای رسیدن از سطح مبتدی به حرفه‌ای به عوامل زیادی بستگی دارد. اما بهترین راه برای تخمین تعداد جلسات، این است که تعداد ساعاتی را که لازم است برای رسیدن از سطح فعلی‌تان به سطح مورد نظر صرف مطالعه و تمرین کنید، محاسبه کرده باشید.

 

سطح فعلی خود در زبان انگلیسی را چگونه مشخص کنیم؟

سطح فعلی خود در زبان انگلیسی را چگونه مشخص کنیم؟برای اینکه سطح فعلی زبان خود را مشخص کنید، می‌توانید در آزمون‌های آنلاین و رایگان تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنید. لیست این وب‌سایت‌ها را می‌توانید در مقاله «بهترین وب‌سایت‌های تعیین سطح زبان انگلیسی» ببینید.

اگر نیازمند نتایج دقیق‌تر و تخصصی‌تر هستید، می‌توانید با شرکت در جلسه آزمایشی کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی هایتاکی از تعیین سطح رایگان بهره‌مند شوید.

همچنین می‌توانید از مقالات زیر استفاده کنید تا نسبت به سطح فعلی خود یک آگاهی نسبی پیدا کنید:

بعد از شرکت در هر کدام از آزمون‌های تعیین سطح، بر اساس استانداردهای CEFR در یکی از سطوح A1 تا C1 قرار خواهید گرفت. حالا نوبت مشخص کردن سطح هدف است.

 

به چه سطحی در زبان انگلیسی می‌خواهم برسم؟

بعد از مشخص کردن سطح فعلی خود، نوبت به مشخص کردن سطحی است که می‌خواهید به آن برسید. در اغلب موارد، افراد به سطح B2 نیاز دارند که متوسط رو به بالا محسوب می‌شود. اما سطوح حرفه‌ای و پیشرفته زبان انگلیسی بر اساس این استاندارد CEFR سطوح C1 و C2 هستند. با توجه به هدف خود از یادگیری سطح مورد نظر را انتخاب کنید. سپس با توجه به جدول زیر می‌توانید محاسبه کنید که به چند ساعت مطالعه، تمرین و شرکت در کلاس خصوصی دارید:

سطح CEFR زبان انگلیسی تعداد ساعات مورد نیاز توضیحات
کاملا مبتدی تا A1 ۷۰ ساعت ساده‌ترین سطح زبان انگلیسی که چالش‌های مخصوص به خود را دارد. در این سطح توانایی برقراری مکالمات بسیار ابتدایی را خواهید داشت.

زمان تقریبی رسیدن به این سطح: چندین ماه

A1 تا A2 ۱۵۰ ساعت
A2 تا B1 ۳۰۰ ساعت در این سطح می‌توانید به راحتی با افراد بومی تعامل داشته باشید و کارهای روزمره خود را پیش ببرید.

زمان تقریبی رسیدن به این سطح: چندین ماه تا یک سال

B1 تا B2 ۲۰۰ ساعت
B2 تا C1 ۲۰۰ ساعت در این سطح می‌توانید از زبان انگلیسی در مسائل سخت و پیچیده استفاده کنید. این سطح بسیار به سطح سخرانان بومی نزدیک است.

زمان تقریبی رسیدن به این سطح: چند سال

C1 تا C2 ۲۰۰ ساعت

 

چگونه تعداد ساعات و جلسات مورد نیاز کلاس خصوصی زبان انگلیسی را محاسبه کنیم؟

به منظور محاسبه تعداد جلساتی که برای رسیدن از سطح مبتدی به پیشرفته نیاز دارید، باید تعداد ساعات مورد نیاز را محاسبه کنید. طبیعتا هرچقدر که سطح مورد نظرتان بالاتر باشد، تعداد جلسات بیشتری نیاز دارید.
برای مثال، اگر در زبان انگلیسی کاملا مبتدی هستید و می‌خواهید به C1 برسید، تعداد ساعات مورد نیاز به این صورت محاسبه خواهند شد:

۷۰ + ۱۵۰ + ۳۰۰ + ۲۰۰ + ۲۰۰ =۹۲۰ ساعت

به منظور به دست آوردن تعداد جلسات با در نظر گرفتن اینکه هر جلسه یک ساعت باشد، برای رسیدن از سطح کاملا مبتدی به حرفه‌ای در زبان انگلیسی به ۹۲۰ جلسه کلاس خصوصی و تمرین نیاز دارید.
البته باید این نکته را نیز یادآوری کنیم که عوامل مختلفی که در بالا ذکر شد می‌تواند این تعداد جلسات را کاهش یا افزایش بدهند.

بیشتر بخوانید: چقدر طول می کشد از سطح مبتدی به آیلتس برسیم؟

 

نکاتی برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسی

نکاتی برای یادگیری سریع‌تر زبان انگلیسیاما اگر بخواهید تعداد جلسات کلاس خصوصی زبان انگلیسی را کاهش دهید چه؟
بیشتر افراد می‌خواهند در کمترین زمان ممکن زبان انگلیسی را تا سطح حرفه‌ای یاد بگیرند؛ اما این چیزی نیست که بتوان یک شبه انجامش داد.

تسلط بر زبان انگلیسی زمان‌بر است و همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم به عوامل مختلفی بستگی دارد. تنها کاری که برای سریع‌تر کردن فرایند یادگیری خود می‌توانید انجام دهید این است که کیفیت یادگیری را بالاتر ببرید.

استراتژی‌هایی که می‌توانند تعداد جلسات و زمان رسیدن به سطح حرفه‌ای در زبان انگلیسی را کاهش دهند به صورت زیر هستند:

 

۱. نظم و انضباط و برنامه ریزی

یادگیری سریع زبان انگلیسی از مبتدی تا پیشرفته با کلاس خصوصیداشتن نظم و انضباط و برنامه ریزی در هر کاری بسیار مفید و کمک کننده است. این قضیه در مورد رسیدن به سطح حرفه‌ای در زبان انگلیسی نیز صادق است.
شما می‌توانید زمان‌های ثابتی برای مطالعه و تمرین روزانه انگلیسی اختصاص دهید. ساعاتی از روز که محیط اصرافتان ساکت و آرام است، بهترین زمان برای تمرکز و مطالعه است.

 

۲. استفاده از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسیدر طی جلسات کلاس خصوصی زبان انگلیسی، مدرس از منابع مختلف یادگیری زبان انگلیسی مانند کتاب‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و… استفاده خواهد کرد. اما منبعی که در خارج از جلسات می‌تواند به پیشرفت شما بسیار کمک کند، اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی خواهد بود. می‌توانید با استفاده از این برنامه‌ها سرعت یادگیری خود را افزایش و تعداد جلسات مورد نیاز کلاس خصوصی برای رسیدن به سطح حرفه‌ای را کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: برترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان انگلیسی

بقیه استراتژی‌های افزایش کیفیت و سرعت در زمان یادگیری زبان انگلیسی را می‌توانید در این مقاله بخوانید:

 

چند ساعت در هفته برای یادگیری زبان اختصاص دهم؟

چند ساعت در هفته زبان بخوانیم؟تعداد ساعاتی که لازم است در هفته به یادگیری زبان انگلیسی اختصاص دهید شامل مطالعه، تمرین، شرکت در کلاس‌های خصوصی و فعالیت‌های مرتبط دیگر می‌شود.
برای اینکه یک دید کلی از مقدار زمانی که باید به این کار اختصاص دهید داشته باشید، ببینید در کدام یک از دسته‌های زیر قرار دارید:

 

اگر خیلی عجله ندارید:

اگر برای یادگیری زبان انگلیسی خیلی جدی نیستید و عجله‌ای ندارید، حداقل یک ساعت و نیم در هفته می‌تواند مقدار زمان خوب و معقولی باشد برای اینکه انگیزه‌تان را حفظ کنید و مطالب را نیز در طی زمان از یاد نبرید.
اما با توجه به زمانی که صرف یادگیری می‌کنید، نباید انتظار پیشرفت معجزه آسایی داشته باشید.

مقالات مرتبط:

 

اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری پیش بروید:

اگر زمان خوبی برای سرمایه‌گذاری بر روی یادگیری زبان انگلیسی دارید و می‌توانید به طور منظم برای آن وقت بگذارید، ۳ ساعت در هفته می‌تواند برای مطالعه، یادگیری، تمرین و شرکت در کلاس خصوصی معقول باشد.

فقط به یاد داشته باشید برای اینکه از زمان خود نهایت استفاده را ببرید، برنامه ریزی درست و اصولی داشته باشید.

 

اگر عجله دارید:

اگر بسیار مشتاق یادگیری هستید و یا برای هدفی خاص در آینده‌ای نزدیک باید هر چه سریع‌تر به سطح حرفه‌ای در زبان انگلیسی برسید، توصیه می‌کنیم که ۷ ساعت در هفته را برای یادگیری زبان انگلیسی کنار بگذارید.
این ۷ ساعت را می‌توانید به شرکت در دو جلسه کلاس خصوصی زبان انگلیسی ۱ ساعته و ۵ ساعت تمرین و مطالعه خارج از کلاس تقسیم بندی کنید.

بیشتر بخوانید: شرکت در کلاس های خصوصی فشرده زبان برای چه کسانی مفید است؟

 

پاسخ به سوالات متداول

برای رسیدن به سطح حرفه‌ای در زبان انگلیسی به چند جلسه کلاس خصوصی نیاز دارم؟

همانطور که اشاره کردیم، نمی‌توان به طور دقیق این تعداد جلسات را مشخص کرد. اما با ترفندها و در نظر گرفتن متغیرها مربوطه می‌توان تعداد ساعات تقریبی که باید صرف یادگیری، مطالعه، تمرین و شرکت در کلاس خصوصی کنید را به دست آورد. در شرایط ایده‌آل، روند رسیدن از سطح مبتدی تا حرفه‌ای شش ماه تا چند سال طول می‌کشد.

آیا می‌توان در سه ماه زبان انگلیسی را یاد گرفت؟

پاسخ این سوال مثبت است. اما باید توجه داشته باشید که در این مدت نمی‌توانید به سطح حرفه‌ای رسیده و پیشرفت چشمگیری داشته باشید. با برنامه ریزی و داشتن پشتکار زیاد در طول سه ماه می‌توانید به سطح متوسط یا متوسط رو به بالا در زبان انگلیسی برسید.

استعداد و هوش چقدر در تعداد جلسات مورد نیاز برای یادگیری زبان انگلیسی تاثیر دارد؟

درست است که برخی ادعا دارند استعداد و هوش ذاتی در یادگیری زبان می‌تواند بر سرعت پیشرفت تاثیر گذار باشد، اما با گوش کردن به این حرف‌ها خودتان را ناامید نکنید. حتی اگر فکر می‌کنید که هوش و استعداد کافی را برای یادگیری ندارید، می‌توانید با داشتن برنامه ریزی درست، شناسایی سبک یادگیری خود و داشتن تلاش و انگیزه، از کسانی که ادعای داشتن هوش بالا دارند زودتر به سطح حرفه‌ای زبان انگلیسی برسید.

دیگر باورهای غلطی که در مورد یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد را می‌توانید در مقاله زیر بخوانید:

 

سخن پایانی

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد به شما در تخمین تعداد جلسات خصوصی زبان انگلیسی مورد نیاز برای یادگیری از مبتدی تا حرفه‌ای کمک کرده باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که تعداد جلسات کلاس خوصی زبان انگلیسی همواره امری نسبی است.

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن به سطح حرفه‌ای برسید، می‌توانید در کلاس‌های خصوصی زبان انگلیسی هایتاکی شرکت کنید.
مدرسین این کلاس‌ها پس از شناسایی اهداف شما، جلسات و مطالب مربوط به هر جلسه را شخصی سازی می‌کنند تا بتوانید بدون هدر دادن زمان و در کمترین تعداد جلسه ممکن به سطح مورد نظر خود برسید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *