کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

بهترین ترفندهای یادگیری زبان فرانسه چیست؟

۴.۱
(۱۷)

اگر می‌خواهید یادگیری زبان فرانسه را از صفر شروع کنید، حتماً با این چالش روبه‌رو شده‌اید که از کجا و چطور باید شروع کرد؟ احتمالاً دوست دارید قبل از شروع، همه چیز را درباره زبان فرانسه بدانید و با راهکارهای یادگیری آن آشنا شوید.

خُب، نگرانی‌تان طبیعی است. پس بیایید با هم راهکاری را بررسی کنیم که این نگرانی را کاهش می‌دهد. در این مقاله قرار است با بهترین ترفندها و راه‌های یادگیری زبان فرانسه آشنا شویم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا می خواهید یادگیری زبان فرانسه را شروع کنید؟

خیلی مهم است که در قدم اول بدانید چرا می‌خواهید زبان فرانسه را یاد بگیرید؟

  • قصد مهاجرت به کشور فرانسه را دارید؟
  • می‌خواهید در یک دانشگاه فرانسوی زبان، ادامه تحصیل بدهید؟
  • به ادبیات یا فرهنگ فرانسه علاقه‌مندید؟
  • می‌خواهید مدرس یا مترجم زبان فرانسوی شوید؟
  • و…

در ابتدا دلیل و زمان شروع را مشخص کنید، سپس قدم اول را بردارید. کار سختی نیست.

تا چه زمانی باید بتوانید به زبان فرانسه حرف بزنید؟ یا بتوانید یک متن را روان بخوانید؟

یک زمان برای این کار تعیین کنید و یک برنامه منظم برای خودتان بریزید. از زمان‌های کم شروع کنید و به مرور، آن را افزایش دهید تا به یک زمان ثابت برسید.

بیشتر بخوانید: مزایای یاد گرفتن یک زبان جدید چیست؟

هدف شما از یادگیری زبان فرانسه

داشتن هدف، انگیزه و اشتیاق به شما در مسیر یادگیری کمک می‌کند. حتماً هدفتان را یادداشت کنید و جایی بگذارید که مدام آن را ببینید. شما به یک هدف درست و حسابی نیاز دارید که واقعاً سر ذوقتان بیاورد.

 

کدام روش یادگیری زبان فرانسه برای شما مناسب تر است؟

برای یادگیری زبان فرانسه، مثل هر کار دیگری، یک نسخه عمومی وجود ندارد. بهتر است با روش‌های متفاوت آشنا شوید و بهترین روش را برای خودتان پیدا کنید. اما به یاد داشته باشید که هر روشی را که انتخاب کنید، ترفندهایی که در این مقاله معرفی شده است می‌تواند سرعت یادگیری شما را به طرز چشمگیری بالا ببرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع یادگیری سریع و آسان زبان فرانسوی

 

۱- شرکت در کلاس‌ خصوصی زبان فرانسه

یکی از راه‌های تضمین شده یادگیری، استفاده از تدریس خصوصی زبان فرانسه با مدرسان باتجربه و مطمئن است. یک استاد کارآزموده مناسب‌ترین و بهترین منابع یادگیری و تقویت زبان فرانسه را به شما معرفی می‌کند و گام به گام با شما پیش می‌رود تا به هدفی که تعیین کرده‌اید برسید.

توصیه می‌شود در ابتدا هدفی را که از یادگیری زبان فرانسه دارید با استادتان در میان بگذارید. شما می‌توانید از کلاس‌های خصوصی حضوری یا آنلاین های‌تاکی برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید.

بیشتر بدانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

شرکت در کلاس خصوصی فرانسوی

 

۲- یادگیری در منزل

اگر بخواهید می‌توانید یادگیری زبان فرانسه را در خانه با کمک منابعی که در اینترنت موجود است شروع کنید. این کار موجب می‌شود در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، اما نیاز به صرف مدت زمان بیشتری دارد.

برای یادگیری آنلاین و رایگان زبان فرانسه می‌توانید از سایت frenchtogether یا elearningfrench استفاده کنید. در کنار آن با استفاده از ترفندهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم تمرین کنید تا به زبان فرانسه مسلط شوید.

بیشتر بخوانید: وب سایت‌ های فوق العاده برای یادگیری زبان فرانسه

 

۳- استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان فرانسه

من یادگیری زبان فرانسه را با یک اپلیکیشن شروع کردم. چند اپلیکیشن نصب کنید و ببینید با فضای کدام اپلیکیشن ارتباط بهتری برقرار می‌کنید. یکی را که برایتان جذاب‌تر است نگه دارید و با آن هر روز تمرین را شروع کنید. معمولاً اپلیکیشن‌ها با یک برنامه ساده به سمت ساختارهای پیچیده‌تر پیش می‌روند.

به مرور می‌توانید دایره لغاتتان را گسترش دهید و گرامر را یاد بگیرید. تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها قسمت‌های مختلفی برای تقویت مهارت‌های شنیداری، خواندنی، نوشتاری، گرامر، لغت و حتی مهارت گفتاری دارند. چند مورد از اپلیکیشن‌های مناسب یادگیری زبان فرانسه عبارتند از:

معلم خصوصی زبان فرانسوی بگیرید.

 

اپلیکیشن‌ها برای کسانی که ترجیح می‌دهند برنامه‌ای مستقل داشته باشند، و هر زمان که دلشان خواست یا در زمان‌های کوتاهی بین کارهایشان یادگیری زبان فرانسه را تمرین کنند، بسیار مناسب اند.

 

یادگیری زبان فرانسه در ۷ گام

هر روشی که برای یادگیری زبان فرانسه انتخاب کنید، باید در کنار آن تمرین داشته باشید تا بتوانید پیشرفت کنید. ۷ ترفند زیر به شما کمک می‌کند سرعت یادگیری‌تان را بالا ببرید و آن را برای خودتان جذاب‌تر کنید.

همیشه اضافه کردن چاشنی کمی از تفریح و سرگرمی به یادگیری، موجب می‌شود ما انگیزه بیشتری برای ادامه دادن داشته باشیم و بهتر یاد بگیریم.

 

۱. با عبارت های پرکاربرد و معرفی خودتان شروع کنید.

ابتدا پرکاربردترین عبارت‌ها در هر زبانی را یاد بگیرید:

  • روش‌های سلام و احوالپرسی
  • اعلام موافقت و مخالفت
  • تشکر یا درخواست چیزی
  • ابراز تأسف یا عذرخواهی

بعد از آن کم کم به سراغ معرفی خودتان بروید. یاد بگیرید خودتان را معرفی کنید؛ نامتان را بگویید، شغلتان، تحصیلاتتان و علاقه‌مندی‌هایتان را به زبان فرانسه بیان کنید.

یک نکته مهم در مورد زبان فرانسه این است که همه اسامی در این زبان جنسیت مؤنث یا مذکر دارند. بنابراین دقت کنید که از ابتدا اسامی را با توجه به جنسیت آن‌ها و قواعدی که زبان فرانسه برای جنسیت دارد یاد بگیرید. خشت اول را درست بگذارید تا بعد کارتان ساده‌تر شود.

بیشتر بخوانید: جملات ساده روزمره برای یادگیری زبان فرانسه

 

۲. زبان فرانسه را با جمله‌ها یاد بگیرید.

با توجه به گرامر زبان فرانسه، اگر از ابتدا کلمات را در جمله یاد بگیرید سریع‌تر و ساده‌تر پیشرفت می‌کنید. وقتی با جمله‌ها شروع کنید، در ضمن آن، چند اصل ساده را هم در مورد ساختارهای زبان فرانسه یاد می‌گیرید و بعد با تغییر شکل صفت‌ها در کنار اسامی مونث و مذکر گیج نمی‌شوید.

اگر با جمله‌های کوتاه و ساده شروع کنید، کلمه ها، نقش آن ها، قواعد زبان فرانسه برای نقش‌های متفاوت کلمه در جمله را به خوبی یاد خواهید گرفت.

بیشتر بدانید: ۳۰۰۰ لغت ضروری زبان فرانسه+ ترجمه فارسی و نقش کلمات

یادگیری فرانسه را با جمله ها شروع کنید

تلاش کنید برای هر جمله یا کلمه، تصویری نیز پیدا کنید و به ذهن بسپارید. همزمان از حافظه تصویری‌تان برای یادآوری، کمک بگیرید.

 

۳. در زندگی روزمره از زبان فرانسوی استفاده کنید.

زبان فرانسه را وارد زندگی روزمره‌تان کنید. به مرور زمان اسامی چیزهایی که در محیط دور و برتان می‌بینید را یاد بگیرید و هر بار که چشمتان به آن‌ها می‌افتد، اسمشان و جنسیت‌شان را با خودتان مرور کنید.

بعد سراغ وظایف روزانه‌تان بروید. از کارهای ساده مثل مسواک زدن، حمام رفتن یا قدم زدن شروع کنید و معادل آن‌ها را به زبان فرانسه پیدا کنید. هر بار که این کارها را انجام می‌دهید، آن را به زبان فرانسه با خودتان تکرار کنید.

تکرار و تمرین منظم اهمیت زیادی در فرآیند یادگیری شما دارد.

 

۴. به موسیقی هایی با متن فرانسوی گوش کنید.

در زمان استراحت، وقتی در راه هستید یا در ترافیک گیر افتاده‌اید، زمانی که مشغول تمیز کردن اتاق یا انجام کارهای خانه هستید، می‌توانید همزمان به موسیقی های فرانسوی گوش کنید. چه فرصتی بهتر از این. یک مجموعه از آهنگ‌های فرانسوی که دوست دارید، بسازید؛ دنبال متن آن‌ها بگردید و یک یا چند بار آن را مرور کنید، و در این مواقع، با یک تیر دو نشان بزنید.

می‌توانید خودتان هم با خواننده بزنید زیر آواز! چه اشکالی دارد؟!

گاهی هم می‌توانید به پادکست‌های فرانسوی گوش کنید. یک پادکست که در مورد موضوع مورد علاقه‌تان صحبت می‌کند بیابید و آن را دنبال کنید.

 

۵. فیلم فرانسوی زبان ببینید.

خوشبختانه تعداد بسیار زیادی فیلم خوب به زبان فرانسه وجود دارد. حتی می‌توانید دوبله فرانسوی فیلم‌های مورد علاقه‌تان را در لیست فیلم‌هایتان قرار دهید. بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان فرانسه را پیدا کرده و آن‌ها را مشاهده کنید؛ سپس به لهجه، تلفظ و کاربرد واژه‌ها دقت نمایید. می‌توانید با انیمیشن‌های ساده شروع کنید. بعد کم کم به سراغ فیلم‌های بلندتر و یا سریالها بروید. ابتدا فیلم‌ها را با زیرنویس ببینید.

بیشتر بخوانید:

 

۶. از ادبیات فرانسه غافل نشوید.

فرانسه ادبیاتی بسیار غنی دارد. تعدادی از برندگان جایزه نوبل ادبیات، فرانسوی زبان بوده‌اند و بسیاری از آثار ماندگار ادبیات کلاسیک به زبان فرانسه نوشته شده است. ادبیات معاصر فرانسه نیز همان‌قدر جذاب و غنی است. پس به هیچ وجه آن را از دست ندهید.

خواندن داستان علاوه بر سرگرم کردن، شما را با ظرافت‌های زبان فرانسه آشنا می‌کند. می‌توانید با اثر بی‌نظیر شازده کوچولو شروع کنید.

از ادبیات فرانسه غافل نشوید.

اگر می‌خواهید همزمان مهارت شنیداری‌تان را نیز تقویت کنید، می‌توانید از کتاب‌های صوتی استفاده نمایید. در سایت frenchtoday می‌توانید تعدادی کتاب صوتی طبقه‌بندی شده پیدا کنید.

تا جایی که می‌توانید زبان فرانسه را همزمان با گوش کردن یاد بگیرید. زیرا تلفظ حروف در زبان فرانسه کمی متفاوت از زبان انگلیسی است.

بیشتر بخوانید:

 

۷. تمرین کنید.

تمرین، تمرین و تمرین!

بله تمرین خیلی مهم است. اما روش تمرین کردن هم می‌تواند همان‌قدر اهمیت داشته باشد. بهتر است هر روز زمانی را به یادگیری زبان فرانسه اختصاص دهید. حتی اگر فقط روزی ۱۵ دقیقه وقت داشته باشید. این کار اثر ماندگارتر و بهتری دارد تا این که آخر هفته‌ها ۴ ساعت پشت سر هم مطالعه کنید.

بنابراین برنامه یادگیری‌تان را طوری بریزید که زمان‌های کوتاه با فاصله‌های کم را به مطالعه و تمرین اختصاص دهید.

دقت کنید که مدام مطالب جدید نخوانید. بخشی از زمانتان را به تکرار آن چه که خوانده‌اید اختصاص دهید. مرور و بازخوانی، اثر زیادی در تثبیت مطالب دارد.

 

سخن پایانی

یادگیری زبان فرانسه می‌تواند بسیار شیرین و لذت‌بخش باشد. فقط باید شروع کنید. اگر مدت‌هاست این کار را عقب انداخته‌اید با یک اقدام ساده گامی به سمت رؤیایتان بردارید. یک جلسه آزمایشی خصوصی رزرو کنید، یا فعلاً یک اپلیکیشن نصب کرده و کمی با زبان فرانسه آشنا شوید.

موفق باشید!

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۱۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *