کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

بهترین سریال های یادگیری زبان فرانسه برای همه سطوح

۴.۹
(۸)

بعد از زبان انگليسی، فرانسوی محبوب‌ترین زبان برای یادگیری است. واقعیت این است که زبان فرانسه، به سادگی زبان انگلیسی نیست؛ چرا که تمام اسامی، مذکر و مونث دارند. بنابراین انتخاب منبع مناسب برای یادگیری زبان فرانسه در این مسیر اهمیت زیادی دارد.

با تماشای بهترین سریال‌ها و فیلم ها برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه، نه تنها می‌توانید دایره لغات فرانسوی خود را افزایش دهید، بلکه تلفظ خود را نیز بهبود می‌بخشید.

در این مقاله، بهترین سریال‌های فرانسوی برای زبان‌آموزان همه سطوح و از ژانرهای مختلف را معرفی می‌کنیم تا به شما در فرایند یادگیری فرانسه کمک کنیم. 

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا تماشای سریال به یادگیری و تقویت زبان فرانسه كمک می‌كند؟

تجربه ثابت كرده است كه یادگیری از طريق سریال‌های تلویزیونی یکی از بهترین روش ها برای یادگیری زبان فرانسه در کنار شرکت در کلاس‌های این زبان است.

عبارات اصطلاحی، زبان محاوره‌ای و عامیانه، حتی توهین‌ها با تماشای سريال‌های فرانسوی دیگر برای شما گنگ نخواهند بود. از طرفی می‌توانيد سریال‌های تلویزیونی را در همه سطوح زبان مشاهده کنید!

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسوی

 

بهترین سریال های سادگیری زبان فرانسه برای سطح مبتدی تا متوسط (A2-B1)

 

۱. سریال Les aventures de Tintin (ماجراهای تن تن)

 ژانر: کمدی، نمایشی کودکانه، کارتون

شاید قبلاً نام تن تن را شنیده باشید. کارآگاه جوانی که با سگ قابل اعتماد خود، اسنوی، در سراسر جهان به ماجراجویی می‌پردازد. “Aventures de Tintin” اولین کارتون بسیار محبوب کودکان بود که مورد علاقه افراد در سنین مختلف قرار گرفت. از آنجایی که این کارتون برای کودکان ساخته شده، برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه گزینه مناسبی است زیرا واژگان و اصطلاحات ساده فرانسوی در آن به كار رفته است.

سریال کارتونی Les aventures de Tintin 

 

۲. سریال Plus belle la vie (زندگی زیباتر)

ژانر: درام، کمدی

قبل از معرفی سريال، این نکته را به خاطر داشته باشید که سریال‌های فرانسوی به دلیل دراماتیک بودن، ابزاری عالی برای یادگیری زبان فرانسه هستند. سریال “Plus Belle la Vie” یکی از بهترین سریال ها برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه است. اين سريال، داستان زندگی ساکنان منطقه‌ای خیالی از مارسی را روایت می‌کند. استفاده از عبارات و واژگان روزمره فرانسوی در این سریال، زبان آموزان مبتدی را در کنار تدریس و معلم خصوصی زبان فرانسه یاری می‌کند.

 

۳. سریال انیمیشنی Les Mystérieuses Cités d’or (شهرهای مرموز طلا)

ژانر: کارتون

این کارتون فرانسوی، داستان کاملا منحصر به فردی دارد. “Les Mysterieuses Cités d’Or” یک تجربه مشترک با یک شرکت سازنده ژاپنی می‌باشد که از نظر فنی یک انیمیشن فرانسوی است. این کارتون فرانسوی جذاب برای مبتدیان عالی است زیرا از واژگان و دستور زبان ساده استفاده می‌کند. به عبارتي، “Les Mysterieuses Cités d’Or” داستان پسر و پدری را روایت می‌کند که شهرهای گمشده‌ای را در جستجوی طلا کشف می‌کنند.

مقاله مرتبط: بهترین انیمیشن های برای یادگیری زبان فرانسه

كارتون فرانسوي Les Mysterieuses Cités d'Or

 

۴. سریال Extra (اضافی)

ژانر: آموزشی، کمدی

۱۳ قسمت سریال تلویزیونی تولید شده به زبان فرانسوی راه خوبی برای یادگیری و تقویت زبان فرانسوی است. در سریال اکسترا فرانسه، در مورد موضوعات مختلفی مانند خرید، شرکت در جلسات، کار، تعطیلات، روابط و غیره صحبت می‌شود زیرا همه اینها، موضوعاتی هستند که زبان آموزان با آنها مواجه می‌شوند.

هر قسمت این سریال حدود ۲۵ دقیقه است و برای افراد مبتدی که زمان کافی برای تماشای فیلم و سریال تلویزیونی ندارند، بهترین گزینه است. در حقیقت، برخی می‌گویند که Extra French نسخه فرانسوی سریال کمدی محبوب “Friends” است.

 

۵. سریال Emily in Paris (امیلی در پاریس)

ژانر: کمدی، درام و رمانتیک

سریال امیلی در پاریس، زندگی هیجان انگیز امیلی کوپر، یک متخصص بازاریابی آمریکایی را روایت می‌کند که شغل رویایی خود را در پاریس به دست می‌آورد و برای یک شرکت بازاریابی لوکس فرانسوی مشغول به کار می‎شود. علاوه بر این که او با اشتراک‌گذاری عکس‌هایی از زندگی جدید پرماجرا خود در پاریس، تبدیل به یک اینفلوئنسر اینستاگرامی می‌شود،

این سریال علاوه بر تقویت زبان فرانسه با فیلمبرداری از بخش‌های مختلف شهر پاریس، زیبایی‌های کشور فرانسه را به تصویر می‌کشد.

سریال Emily in Paris (امیلی در پاریس) برای یادگیری زبان فرانسه

 

بهترین سریال های فرانسوی برای سطح متوسط (B1-B2)

 

۶. سریال  Fais pas ci, Fais pas ça (این کار را نکن، آن کار را نکن)

ژانر: کمدی

“Fais pas ci, Fais pas ça” یک سریال تلویزیونی فرانسوی مناسب برای کسانی است که می‌خواهند درباره فرهنگ فرانسه بیشتر بیاموزند. این سریال خنده دار، اوج طنز فرانسوی بوده و بیشتر در مورد زندگی روزمره است تا مسائل سیاسی پیچیده.​​

داستان این سریال، حول محور دو خانواده است که کاملاً متضاد یکدیگرند. اگرچه تفاوت زیادی با هم دارند، اما یاد می‌گیرند بهتر با هم کنار بیایند.

فيلم Fais pas ci, Fais pas ça

 

۷. سریال Scène de Ménage (صحنه داخلی)

ژانر: درام

«Scène de Ménage» داستان سه زوج از نسل‌های مختلف را تعریف می‌کند.

این سریال یک گزینه عالی برای این است که متوجه شوید، زندگی روتین خانواده معمولی فرانسوی چگونه است. همچنین، می‌‏توانید ببینید که روابط بین گروه‌های مختلف سنی در فرانسه به چه صورت است.

بايد گفت كه «Scène de Ménage» یکی از بهترین سريال‌های فرانسوی برای معرفی فرهنگ فرانسه است. 

سريال خانوادگي Scène de Ménage

 

۸. سریال Braquo (براکو)

ژانر: پلیسی، جنایی

براکو یک اصطلاح فرانسوی تحت عنوان سرقت وحشیانه است.
این سریال، داستان چهار افسر پلیس را روایت می‌کند که قوانین را به راحتی زیر پا می‌گذارند و یکی از  آن‌ها پس از متهم شدن به یک جنایت، به ناحق خودکشی می‎کند و افسران پلیس راهی برای انتقام خون او می‌گردند.

اگر به ژانر پلیسی- جنایی علاقه مند هستید، این سریال مناسب شما است.

سریال braqu

 

۹. سریال Engrenages (چرخ دنده‌ها)

ژانر: جنایی

Engrenage یک سریال درام و پلیسی فرانسوی است که روایتگر کار و زندگی خصوصی افسران پلیس پاریس و وکلا و قضات در کاخ عدالت است.
این سریال تلاش می‌کند تا سیستم قضایی فرانسه را تا حد ممکن در زندگی شش شخص مختلف ارائه دهد: یک دادستان، یک وکیل، یک قاضی، دو ستوان و یک پلیس.

سریال چرخ دنده‌ها بسیار محبوب شد و در حال حاضر در بیش از ۷۰ کشور جهان به نمایش گذاشته شده است. 

سریال تلویزیونی Engrenages

 

بهترین سریال های فرانسوی برای سطح متوسط تا پیشرفته (B2-C1)

 

۱۰. سریال Lupin (لوپین)

ژانر: درام

«Lupin» یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس در سال ۲۰۲۱ بود. این سریال معروف فرانسوی به خاطر رازهای پیچیده خود در سراسر جهان شناخته شده و برای زبان آموزان سطح پیشرفته یا متوسط ​​فرانسوی که به دنبال چالش هستند، بهترین گزینه است.

«لوپین» شخصیت اصلی داستان بوده که تلاش می‌کند اثر مهمی را از موزه لوور بدزدد. 

سريال مهيج لوپين

 

۱۱. سريال Mafiosa (مافیوزا)

ژانر: اکشن، جنایی، درام

اگر به سريال‌‎های کمدی علاقه نداريد، سريال جنايی «مافیوسا» ممکن است مورد پسند شما قرار گيرد.
شخصیت اصلی، ساندرا، پس از كشته شدن عمويش، تبدیل به یک رئیس بدنام مافیا شده است.

از آنجایی که «مافیوزا» موضوعات جنايی را پوشش می‌دهد، احتمالاً یکی از چالش‌برانگیزترین سريال‌های تلویزیونی برای کمک به یادگیری زبان فرانسه برای زبان‌آموزان در سطح متوسط خواهد بود.

سريال جنايي مافيسا

 

۱۲. Un Village Français (یک دهکده فرانسوی)

ژانر: خیالی، نظامی

داستان یک روستای خیالی فرانسوی به نام ژورا را روایت می‌کند که به مدت ۴ سال تحت اشغال نازی‌ها بوده است.
در حقیقت این سریال علاوه بر تقویت زبان فرانسه، بخش مهمی از تاریخ این کشور را روایت می‌کند زیرا سریال، زمان آزادسازی فرانسه اشغالی را نشان می‌دهد.بنابراین، تماشای آن برای افرادی که به تاریخ علاقه مند هستند، پیشنهاد می‌شود.

سریال Un Village Français

 

۱۳. سریال Les invincibles‏ (شکست ناپذیران)

ژانر: کمدی، تخیلی

این سریال تلویزیونی با وجود قسمت‌های کوتاه، به عنوان یکی از بهترین سریال‌ها برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه به افرادی که در سطح متوسط و پیشرفته زبان فرانسه هستند، پیشنهاد می‌شود.

سریال  Invincibles داستان زندگی چهار دوست را روایت می کند که در آستانه سی سالگی قرار دارند و برای بازگرداندن زمان از دست رفته، پیمان می‌بندند که دوست دخترهای خود را ترک کنند تا ناپختگی، شیطنت و دیوانگی ۲۰ ساله خود را پس بگیرند و اگر یکی از آن‌ها، قرارداد را نقض کند باید به سه نفر دیگر، هزار دلار پرداخت کند.

Les invincibles

 

بهترین سریال های فرانسوی برای سطح پیشرفته (C1-C2)

 

۱۴. سریال Un gars, une fille (یک پسر، یک دختر)

ژانر: درام

نداشتن زمان کافی برای تماشای سریال‌های تلویزیونی یکی از دغدغه‌های اصلی زبان آموزان است.

سریال «Un Gars, une Fille» قسمت‌های کوتاه‌تری دارد که برای افراد پر مشغله مناسب است. بنابراین، هیچ دلیلی وجود ندارد که عذر خود را به دلیل تماشا نکردن بهترین سریال‌ها برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه موجه کنید.

اصطلاحات و دیالوگ‌های این سریال کمی دشوار است به همین دلیل برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب است.

 سریال Un Gars, une Fille

 

۱۵. سریال Kaamelott (کاملوت)

ژانر: کمدی، تاریخی

Kaamelott یک مجموعه تلویزیونی کمدی فانتزی قرون وسطایی فرانسوی است که بر اساس افسانه‌ها، زندگی روزمره شاه آرتور و شوالیه‌های میز گرد او را در Camelot روایت می‌کند.
پادشاه آرتو که توسط شوالیه‌های میز گرد که کاملاً بی‌کفایت هستند احاطه شده است، با سقوط نفوذی‌های رومی و بربرها مواجه می‌شود، اما با وجود همه این شکست‌ها همچنان باید جام مقدس را پیدا کند.

سریال تلویزیونی Kaamelott

 

۱۶. سریال Versailles (ورسای)

ژانر: تاریخی

Versailles یک مجموعه تلویزیونی تخیلی تاریخی فرانسوی-کانادایی است که در زمان ساخت کاخ ورسای در زمان سلطنت لویی چهاردهم اتفاق می‌افتد.

 Versailles روایتگر این است که چگونه پادشاه خورشید، لویی چهاردهم، کلبه شکاری را که از پدرش به ارث برده بود، به قصری تبدیل کرد که مورد حسادت جهانیان قرار گرفت.

سریال Versailles

 

۱۷. سریال Bref (مختصر)

ژانر: کمدی

شخصیت اصلی سریال یک فرد پاریسی ۳۰ ساله ناشناس بوده که مجرد و بیکار است و زندگی کسل کننده‌ای دارد تا اینکه در یک مهمانی با دختری آشنا و عاشق او می‌شود. به محض تمام شدن مهمانی، تنها آرزوی پسر این است که او را دوباره ببیند.

بسیاری از قسمت‌های سریال به تلاش‌های ناموفق این فرد برای ملاقات با دختر مورد علاقه‌اش یا برقراری ارتباط واقعی با او اختصاص دارد.

سریال تلویزیونی Bref

 

سخن پایانی

در پايان، این را به خاطر داشته باشید که سریال های فرانسوی، ابزاری شگفت‌انگیز برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه هستند. علاوه بر تماشای فیلم و سریال ها، گوش دادن به آهنگ های فرانسوی نیز به تقویت توانایی شنیدن لهجه‌ها، کلمات عامیانه و عبارات مختلف کمک می‌کند، که باعث میشود به زبان فرانسه روان‌تر صحبت کنید.

با تماشای سریال‌های فرانسوی معرفی شده در این راهنما، از یادگیری زبان فرانسه لذت ببرید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. 💥💌

 

منبع: mosalingua.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۹ / ۵. تعداد نظرات ۸

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *