کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

تکنیک های یادگیری مکالمه زبان فرانسه در سریع ترین زمان

۴.۶
(۹)

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به‌تازگی آموزش زبان فرانسه را شروع کرده‌اید، احتمالاً یادگیری مکالمه زبان فرانسه به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایتان تبدیل شده است. مهم است که بتوانیم با هر سطحی از زبان، حرف زدن به فرانسه را شروع کنیم؛ زیرا بسیاری از زبان آموزان اعتماد به نفس کافی برای این کار را ندارند و درنتیجه هیچ وقت حرف زدن به فرانسه را یاد نمی‌گیرند.

در این مقاله با تکنیک‌هایی کاربردی آشنا می‌شویم که به زودی بتوانیم کاملاً مسلط صحبت کنیم. اجرای همۀ این تکنیک‌ها ضرورتی ندارد؛ کافی است چند مورد را که با سبک یادگیری‌مان تناسب بیشتری دارد انتخاب کنیم و تا رسیدن به نتیجۀ مطلوب، تمرین و تکرار این تکنیک‌ها را ادامه دهیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آشنایی با لهجه‌ها و گویش‌ها برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه

وقتی تصمیم می‌گیریم به زبان فرانسه حرف بزنیم، بهتر است بدانیم که این زبان شکل‌های گفتاری و گویش‌های مختلفی در مناطق گوناگون دارد که عبارتند از:

۱. لهجه‌های محلی فرانسوی بسیاری از زبان‌های محلی این زبان در حال نابودی هستند و فقط افراد مسنی که زبان اول آن‌ها این لهجه‌ها بوده آن را می‌فهمند. البته تلاش‌هایی برای احیای این زبان‌ها در حال انجام است.
۲. لهجه‌های بلژیکی و سوئیسی فرانسه تنها کشور فرانسوی زبان اروپا نیست، بلکه در بلژیک و سوئیس نیز زبان فرانسه زبان رسمی است. زبان فرانسوی بلژیکی از جهاتی قدیمی‌‌تر از فرانسوی فرانسه است و تأثیرات زیادی از والون پذیرفته است؛ زبانی که در والونیا و بخش‌هایی از شمال فرانسه به آن صحبت می‌کنند.
۳. لهجه فرانسوی استان کبک کانادا و سایر کشورهای مستعمره فرانسه در سراسر جهان به شکل‌های مختلفی از زبان فرانسه صحبت می‌شود. کِبِک، که پیش از واگذاری آن به انگلستان، مستعمره فرانسه بود، استانی در کاناداست که بیشتر ساکنان آن به زبان فرانسه حرف می‌زنند. در تلفظ‌های زبان فرانسوی این منطقه با زبان فرانسوی‌ها تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد، به طوری که فرانسوی‌ها اغلب زبان بومیان کبک را نمی‌فهمند.

در بسیاری از کشورهای غرب آفریقا و همچنین جزایر کارائیب نیز که زمانی مستعمره فرانسه بوده‌اند، گونه‌های مختلفی از این زبان، زبان رسمی است.

 

املا و تلفظ کلمات فرانسوی

به جرأت می‌توان گفت فرانسه نوشتاری و فرانسه گفتاری، ۲ زبان مختلف هستند و دقیقاً به همین دلیل است که برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه، بهتر است حرف زدن به این زبان را شنیده باشیم و صرف زمان برای افزایش توانایی خواندن به این زبان، مهارت‌های اسپیکینگ ما را تقویت نخواهد کرد.

تلفظ کلمات فرانسوی

تلفظ کلمات فرانسوی برای غیر بومی‌ها، به‌خصوص زمانی که شکل نوشتاری و گفتاری کلمه‌ای متفاوت است (مثل hors d’oeuvres) در ابتدای فرایند یادگیری ممکن است بسیار گیج‌کننده باشد. زبان فرانسوی مملو از صورت‌های نوشتاری کهن و متروک و تلفظ‌های بسیار خاص است. در این زبان حروف بی‌صدا و گروهی از مصوت‌ها و صداها وجود دارند که در زبان انگلیسی نیستند و بهتر است با تمرین و تکرار کافی بر آن‌ها مسلط شویم.

 

کلمات و عبارت‌های زبان فرانسه

یکی از گام‌های ابتدایی یادگیری مکالمه زبان فرانسه این است که با کلمات این زبان آشنا شویم. ما هرگز نمی‌توانیم بدون آشنایی با کلمات و عباراتی که یک زبان را تشکیل می‌دهند، از آن زبان استفاده کنیم. بنابراین هر چقدر که کلمات فرانسوی بیشتری یاد بگیریم، بیشتر می‌توانیم دربارۀ چیزهای مورد علاقۀ خود حرف بزنیم.

مؤثرترین راه برای به خاطر سپردن واژگان و عبارات فرانسوی این است که در ابتدا کلمات پرکاربرد و واژگانی را که مربوط به حوزۀ مورد علاقۀ شما هستند یاد بگیرید.

بیشتر بدانید: ۳۰۰۰ لغت ضروری زبان فرانسه+ ترجمه فارسی و نقش کلمات

 

اهمیت گرامر زبان فرانسوی برای مکالمه

یادگیری گرامر زبان‌ها معمولاً سخت‌ترین بخش یادگیری زبان برای اغلب زبان‌آموزان است، به‌خصوص اگر گرامر زبان جدید، با گرامر زبان مادری یا زبان‌های دیگری که قبلاً یاد گرفته‌اند، خیلی متفاوت باشد. برای حرف زدن به زبان فرانسه نیز لازم است با گرامر آن آشنا باشیم. خوشبختانه اغلب بخش‌های گرامر زبان فرانسه به‌راحتی قابل درک و یادگیری هستند.

البته بعضی از عناصر و بخش‌های گرامر زبان فرانسه نیز هست که برای زبان‌آموزان دشوارتر از بقیۀ قسمت‌هاست؛ به‌خصوص بخش‌هایی که در گرامر زبان انگلیسی وجود ندارد، مثل صرف کردن افعال پیچیده یا یاد گرفتن اسم‌های جنسیتی.

 

چطور به زبان فرانسه صحبت کنیم؟

 

۱. عاشق زبان فرانسوی بشویم.

قبل از اینکه از خودمان بپرسیم «چگونه باید مکالمه به زبان فرانسه را یاد بگیرم؟» بدانیم که «چرا» می‌خواهیم این زبان را بیاموزید. بهتر است برای حرف زدن به زبان فرانسه، در خودمان شور و انگیزۀ کافی ایجاد کنید. برای صحبت کردن به هر زبانی، در ابتدا عاشق آن زبان باشیم یا حداقل یک دلیل خوب و محکم برای یادگیری آن پیدا کنیم. دلایلی مثل تماشای سریال‌های فرانسه به زبان اصلی، مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان، پیدا کردن موقعیت‌های شغلی خوب و… می‌توانند در ما انگیزۀ کافی برای تلاش ایجاد کنند.

حرف زدن به زبان فرانسه

 

۲. محیط خود را با تمام چیزهای مربوط به زبان فرانسه احاطه کنیم.

وقتی محیط پیرامون خود را از چیزهایی که به زبان فرانسه مربوط هستند پر کنیم، صحبت به زبان فرانسه نیز برایمان راحت‌تر خواهد شد. برای این کار می‌توانیم از این ایده‌ها کمک بگیریم:

  • به برنامه‌های رادیویی و پادکست‌ها و موسیقی‌های فرانسوی گوش کنیم.
  • فیلم‌های فرانسوی و همچنین انیمیشن‌های جذاب فرانسوی را بدون زیرنویس تماشا کنیم و سعی کنیم جمله‌ها را حدس بزنیم.
  • مقاله و کتاب‌هایی را که به زبان فرانسه نوشته شده‌اند بخوانیم. برای شروع می‌توانیم از کتاب‌های کودک و نوجوان کمک بگیریم که معمولاً کلماتشان ساده‌تر است.
  • زبان تلفن همراه و رایانه خود را به فرانسه تغییر دهیم.
  • از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه استفاده کنیم.
  • سعی کنیم حداقل روزی یک پاراگراف با کلمات جدیدی که یاد گرفته‌ایم، دربارۀ اتفاقات روزمره و خاطرات خود بنویسیم.
این کارها به ما کمک می‌کنند که فرایند ترجمۀ کلمات فرانسه به زبان مادری خود را متوقف کرده و واقعاً فرانسوی فکر کنیم. در این صورت در هنگام حرف زدن، مغزمان به‌راحتی و با سرعت بیشتری واژگان مورد نیاز را پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری زبان فرانسه

 

۳. استفاده از کلاس‌های آموزش فرانسه

درست است که ابزارهای خودآموز زیادی برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه وجود دارند، اما همچنان حضور در یک کلاس آنلاین و یا حضوری زبان فرانسه و تعامل با معلم و هم‌کلاسی‌ها می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد؛ مخصوصاً اگر یک زبان آموز مبتدی هستیم.

ما با توجه به شیوۀ یادگیری و شرایط کلی خودمان می‌توانیم از گزینه‌های کلاس‌های آنلاین، کلاس‌های گروهی و همچنین کلاس‌های خصوصی مکالمه زبان فرانسه استفاده کنیم.

بیشتر بدانید: چند نوع کلاس برای یادگیری یک زبان جدید داریم؟

 

۴. از خنده‌دار به نظر رسیدن حرف زدن خود نترسیم.

اگر هیچ وقت با صدای بلند به یک زبان خارجی حرف نزده‌‌ایم، ممکن است از حرف زدن به زبان فرانسه احساس خوبی نداشته باشیم. در زبان فرانسه صداهای ناآشنایی وجود دارند که برای ادای آن‌ها باید لب‌ها و زبان شکل خاصی به خود بگیرند و ممکن است نگران این باشیم که دیگران در زمان حرف زدن ما را مسخره کنند.

متأسفانه برخی از زبان آموزان به دلیل همین ترس و خجالت از قضاوت دیگران، هیچ وقت اقدام به یادگیری مکالمه زبان فرانسه نمی‌کنند. اما شما سعی کنید حتی وقتی فکر می‌کنید که خیلی بد حرف می‌زنید، باز هم با صدای بلند به فرانسه حرف بزنید. باور کنید که با این کار خیلی سریع‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید فرانسوی را یاد خواهید گرفت.

شروع حرف زدن به فرانسه

 

۵. یادگیری مکالمه زبان فرانسه با شرکت در گروه‌های مکالمه

یکی دیگر از کارهایی که وقتی به سطح خوبی رسیدیم می‌توانیم برای تسلط در حرف زدن به زبان فرانسه انجام دهیم و بدانیم سطحمان چیست، پیدا کردن یک گروه مکالمه فرانسه است. گروهی را پیدا کنید که زبان آموزان فرانسه در آن دور هم جمع شده و با یکدیگر به این زبان حرف می‌زنند. این کار برای بعضی‌ها واقعاً ترسناک و استرس‌زاست، اما تنها در این صورت است که می‌توانید میزان پیشرفت خود را در یادگیری مکالمه زبان فرانسه ارزیابی کنید.

در گروه‌ها سعی کنید تا حد امکان با افراد بیشتری حرف بزنید و ببینید که تا چه میزان می‌توانید درگیر مکالمه شده و آن را پیش ببرید. این را بدانید که بقیۀ اعضای گروه هم تقریباً هم‌سطح شما هستند و این مکالمه‌ها می‌تواند برای همۀ شما آموزنده و سرگرم‌کننده باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسوی

 

۶. یک دوست فرانسوی پیدا کنیم.

اگر می‌خواهیم زبان فرانسه را درست مثل یک نیتیو صحبت کنیم، خیلی عالی خواهد بود که با یک یا چند فرانسوی نیز در ارتباط بوده و حرف بزنیم. امروزه به لطف اینترنت و گسترده شدن ارتباطات، خیلی ساده‌تر از گذشته می‌توانیم با افرادی از سراسر جهان در ارتباط باشیم.

با کمی جستجو در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام یا لینکدین، می‌توانیم فرانسوی‌هایی را پیدا کنیم و از آن‌ها بخواهیم با ما به این زبان صحبت کرده و اشتباهاتمان را اصلاح کنند. همچنین می‌توانیم دربارۀ موضوعات مختلفی که هر دو به آن‌ها علاقه داریم حرف بزنیم و یا حتی هزینه‌ای هم در قبال این کار به فرد مورد نظرمان بپردازیم.

 

۷. صحبت با حیوانات خانگی

بسیاری از زبان آموزان فقط در ذهن خود به فرانسه حرف می‌زنند و هیچ وقت جرأت نمی‌کنند حتی یک کلمه از آن حرف‌ها را با صدای بلند بگویند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است بدانید تا زمانی که شروع به صحبت با صدای بلند نکنید، درواقع مکالمه فرانسه را یاد نگرفته‌اید.

اگر پارتنری در فرایند یادگیری مکالمه زبان فرانسه ندارید، می‌توانید برای حیوانات خانگی خود حرف بزنید. این کار شاید در ابتدا برایتان عجیب و حتی خنده‌دار باشد، اما حیوانات خانگی شنوندۀ بسیار خوبی هستند که شما را قضاوت نمی‌کنند و می‌توانید بدون ترس و خجالت ساعت‌ها برای آن‌ها حرف بزنید!

بعد از اینکه تمرین کرده و به شنیدن صدای بلند خودتان در زمان حرف زدن به زبان فرانسه عادت کردید، می‌توانید به سراغ تمرین‌ مکالماتی با موضوعات جدی‌تر و سخت‌تر بروید و سرعت صحبت خود را نیز بیشتر کنید.

تمرین مکالمه زبان فرانسه با حیوانات خانگی

 

۸. تلفن همراه: یک شریک برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه

برنامه‌های تشخیص صدای زیادی برای تلفن‌های همراه وجود دارد که اغلب از آن‌ها برای جستجوهای صوتی و همچنین تشخیص شدت و زیر و بمی صداها استفاده می‌شود. شما می‌توانید زبان این برنامه‌ها را به فرانسه تغییر دهید و از طریق ضبط صدا و دستورات خود به آن‌ها، صحبت کردن به فرانسه را تمرین کنید.

نکتۀ مهمی که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که اگر تلفظ شما درست نباشد، این نرم‌افزارها کلمات شما را تشخیص نمی‌دهند. همین مسئله ممکن است موجب ناامیدی خیلی از افراد در استفاده از این روش بشود، چون کسی را هم ندارند که بگویند تلفظ درست آن کلمه دقیقاً چیست. اما حسن این روش این است که شما می‌توانید بفهمید تلفظ‌تان چقدر درست و قابل درک است و روی کدام قسمت‌ها باید بیشتر کار کنید.

نکتۀ مهم: در این شیوه، آشنایی با الفبا و علائم نگارشی زبان فرانسه نیز به شما کمک خواهد کرد.

 

۹. استفاده از شیوه پرسش و پاسخ‌های کوتاه

یکی از بهترین راه‌های تمرین و یادگیری زبان فرانسه این است که از متنی که خوانده‌ایم سؤالات کوتاه طرح کنیم و با صدای بلند به آن‌ها جواب بدهیم.

این کار دو مزیت برای ما خواهد داشت:

  1.  آشنایی با نحوۀ طرح سؤال و پاسخ دادن به آن‌ها که جزء ضروری مکالمه‌هاست.
  2.  تمرین مکالمه و حرف زدن به فرانسه با صدای بلند

 

۱۰. تصویرسازی ذهنی به جای ترجمه

در یادگیری هر زبانی ما معمولاً کلمه‌ای را که می‌شنویم به زبان مادری خودمان ترجمه کرده و سپس به خاطر می‌سپاریم. این کار موجب می‌شود هیچ وقت فکر کردن به زبانی را که در حال یادگیری آن هستیم تمرین نکنیم.

این بار که یک کلمۀ جدید فرانسوی یاد گرفتیم، سعی کنید به‌جای ترجمۀ آن به فارسی، در ذهن خود تصویر و مفهوم آن را بسازیم و کلمۀ فرانسوی را به تصویرش مرتبط کنیم نه به ترجمۀ فارسی‌ آن. با این کار در زمان حرف زدن، کلمات و عبارات با سرعت بیشتری در ذهنمان تداعی خواهند شد؛ چون درواقع مرحلۀ ترجمه به زبان فارسی و برگرداندن آن به فرانسه برای حرف زدن را حذف کرده‌ایم و فرانسوی فکر می‌کنیم.

 

۱۱. از گرامر زبان فرانسه نترسیم.

برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه نمی‌توانید از گرامر آن اجتناب کنیم. فرانسه زبانی بسیار ساختارمند است و ما با کمک گرامر می‌توانیم این ساختار را درک کنیم. آشنایی با گرامر به ما کمک می‌کند بدانیم نحوۀ جمله‌سازی در این زبان چگونه است و باید کلمات را با چه الگو و ترتیبی برای ساختن جملات و عبارات مختلف در کنار یکدیگر قرار دهیم.

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای یاد گرفتن تدریجی گرامر این است که هر روز به مدت حداقل ۱۵ دقیقه یک متن کوتاه فرانسوی بخوانیم و هم‌زمان به نحوۀ قرار گرفتن جملات و کلمات در کنار یکدیگر و باهم‌آیی (Collocation) واژه‌ها و عبارات در آن‌ها دقت کنیم. با این کار بسیاری از ساختارهای گرامری زبان فرانسه به‌صورت ناخودآگاه در ذهن ما ثبت خواهند شد.

گرامر زبان فرانسه

 

۱۲. کمک گرفتن از میانبرهای یادگیری زبان

میانبرهایی در مسیر یادگیری مکالمه زبان فرانسه وجود دارند که می‌توانیم از آن‌ها برای افزایش سرعت و دقت خود در روند یادگیری استفاده کنیم. کاربردی‌ترین میانبرها استفاده از فلش کارت و تکنیک پومودورو است.

 

استفاده از فلش کارت

ما در استفاده از فلش کارت‌ها درواقع از تکنیک Spaced Repetition Systems (SRS) یا تکرار در فواصل زمانی معیّن استفاده می‌کنیم. اگر استفاده از فلش‌ کارت‌های کاغذی برایمان سخت است، اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که فلش کارت‌های مجازی می‌سازند و می‌توانیم کلمات، عبارات و جملات پرکاربرد زبان فرانسه برای مکالمه را در آن‌ها یادداشت کنیم. بعضی از این اپلیکیشن‌ها حتی لغات جدید را تلفظ هم می‌کنند و این یک مزیت فوق العاده برای کسانی است که می‌خواهند با تلفظ درست کلمات جدیدی که یاد می‌گیرند آشنا شوند.

از بهترین اپلیکیشن‌های فلش کارت برای یادگیری زبان فرانسه می‌توان به Memrise، Drops و Linguee اشاره کرد. این اپلیکیشن‌ها لغات و تلفظ آن‌ها را در فواصل زمانی مشخص برای کاربر تکرار می‌کنند تا فرایند انتقال لغات به حافظۀ بلندمدت او را کامل کنند. همچنین در این اپلیکیشن‌ها می‌توانید بیشتر لغات را با دیدن تصاویر مربوط به آن‌ها یاد بگیرید. این ویژگی به کسانی که در یادگیری بیشتر متکی به حافظۀ بصری‌شان هستند کمک زیادی خواهد کرد.

فراموش نکنیم که مهم‌ترین نکته در استفاده از فلش کارت‌ها برای هک زبانی این است که باید تکرار و تمرین را به‌صورت پیوسته و در فواصل زمانی مشخص انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: تکنیک های یادگیری و بخاطر سپردن لغت های زبان فرانسه

 

تکنیک پومودورو

تکنیک پومودورو (Pomodoro Technique) یکی از روش‌های مدیریت زمان برای انجام دادن کارهاست که در آن ساعت‌هایی را که قرار است به انجام یک کار اختصاص دهند، به بخش‌های ۲۵ دقیقه‌ای تقسیم می‌کنند. بعد از اتمام ۲۵ دقیقه، ۵ دقیقه استراحت کرده و دوباره به ادامۀ کار می‌پردازند. این تکنیک موجب افزایش تمرکز و سرعت ما در فرایند یادگیری مکالمه زبان فرانسه می‌شود؛ به این ترتیب که با صرف زمان کمتر، زبان فرانسه را بیشتر یاد خواهیم گرفت.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع یادگیری سریع و آسان زبان فرانسوی

 

۱۳. تمرین و تکرار: کلید تسلط بر صحبت به زبان فرانسه

وقتی لغات و عبارت‌های فرانسوی جدید را یاد می‌گیریم، تمام این اطلاعات در حافظۀ کوتاه‌مدت ما ذخیره می‌شوند و در صورتی که برنامه‌ای برای تمرین و تکرارشان نداشته باشیم، به حافظۀ بلندمدت ما انتقال نخواهند یافت. بنابراین باید تمرین و تکرار آموخته‌های خودمان را جدی بگیریم. فراموش نکنیم که اگر هر روز ۲۰ دقیقه را به یادگیری زبان فرانسه اختصاص دهیم، چیزهای بیشتری در ذهنمان می‌ماند تا اینکه هفته‌ای یک بار ۳ ساعت را صرف یادگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: روزی چند ساعت زبان بخوانیم؟

به خودتان متعهد شوید که هر روز برای تمرین و یادگیری مکالمه زبان فرانسه وقت بگذارید و به این زبان حرف بزنید. این کار به شما کمک می‌کند که در کنار به خاطر سپردن واژه‌ها و جملات، به فرهنگ فرانسوی هم بیشتر عادت کنید.

 

۱۴. تمرکز روی جنبه‌های آسان زبان فرانسه

هر زمان که از یادگیری زبان فرانسه ناامید شدید، به تمام ویژگی‌هایی فکر کنید که فرانسه را به زبانی ساده برای یادگیری، در مقایسه با زبان‌های دیگر تبدیل می‌کند.

یادگیری زبان فرانسه آسان است، زیرا:

  • برخلاف بسیاری از زبان‌های آفریقایی و آسیایی، آهنگین نیست و زیر و بمی ندارد.
  • به دلیل اشتراکات تاریخی که با زبان انگلیسی دارد، تعداد واژه‌های مشترک آن با انگلیسی زیاد است و اگر شما به زبان انگلیسی مسلط باشید، زبان فرانسه را هم زودتر و بهتر یاد می‌گیرید.
  • در این زبان برای نگارش از الفبای لاتین استفاده می‌شود.
  • اسامی زبان فرانسه برخلاف زبان آلمانی که سه جنس دارند، دوجنسیتی هستند.

مزایای یادگیری مکالمه زبان فرانسه

 

۱۵. سفر یا مهاجرت به یک کشور فرانسوی زبان

یکی از هدف‌های ما از یادگیری مکالمه زبان فرانسه احتمالاً مهاجرت و یا سفر به کشورهای فرانسوی زبان بوده است. بعد از به دست آوردن آمادگی و تسلط نسبی روی مهارت‌های صحبت به زبان فرانسه، می‌توانیم برای سفر یا مهاجرت به کشورهایی که زبان رسمی‌شان فرانسه است اقدام کنیم. به خاطر داشته باشید که اگر برای کار یا تحصیل به یک کشور فرانسوی زبان سفر می‌کنید، احتمالاً لازم است مدرک یکی از آزمون‌های معتبر زبان فرانسه را نیز داشته باشید.

برای مهاجرت یا سفر به کشورهای فرانسوی زبان، این نکات را به خاطر داشته باشیم:

۱- تحقیق دربارۀ فرهنگ کشور مقصد بهتر است پیش از سفر دربارۀ فرهنگ کشوری که قرار است به آنجا برویم اطلاعات بیشتری کسب کنیم. در این صورت می‌توانیم در رفتارها، انتخاب جملات و کلمات در زمان حرف زدن و حتی لباس پوشیدن خود، مسلط‌تر ظاهر شویم.
۲- پیدا کردن یک یا چند دوست سعی کنیم در محیط جدید حتماً یک یا چند دوست پیدا کنیم که زبان مادری آن‌ها فرانسوی باشد. در این صورت در آن کشور هم می‌توانیم همچنان یادگیری مکالمه زبان فرانسه را تمرین کنیم. بهتر است به سراغ پیدا کردن دوستان ایرانی برای تمرین صحبت به زبان فرانسه نرویم، زیرا ممکن است وسوسه شویم و به‌جای فرانسه به زبان فارسی با آن‌ها صحبت کنیم!

انجام این کار مخصوصاً در ابتدا بسیار دشوار به نظر می‌رسد، اما اگر واقعاً قصد یادگیری زبان فرانسه و حرف زدن به این زبان را داریم، باید انجامش بدهیم. یادمان باشد که ما هم قرار است با دوست فرانسوی خود صحبت کنیم و نباید فقط شنونده باشیم.

۳- انتخاب یک هم‌اتاقی فرانسوی اگر سفرمان طولانی است و یا قصد مهاجرت و اقامت در یک کشور فرانسوی زبان را داریم، بهتر است با یک فرد بومی هم‌خانه شویم. در این صورت مجبوریم که هر روز به این زبان صحبت کنیم و این یک تمرین عالی برای حرف زدن مثل نیتیوها خواهد بود.

 

مزایای یادگیری مکالمه زبان فرانسه چیست؟

۱ تسلط به یک زبان جهانی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و این زبان بعد از انگلیسی، دومین زبان خارجی و پنجمین زبان پرکاربرد جهان است. همچنین فرانسه تنها زبانی است که در کنار انگلیسی در اغلب کشورهای جهان تدریس می‌شود. بنابراین تسلط بر چنین زبانی یک مزیت بزرگ برای ما خواهد بود.
۲ موقعیت‌های شغلی بین المللی اگر بتوانیم به زبان فرانسه و انگلیسی صحبت کنیم، موقعیت‌های شغلی فراوانی در بازارهای بین المللی خواهیم داشت.

از آن‌جا که فرانسه یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی و مقصدی برای بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی است، آشنایی با زبان فرانسه در کنار مهارت‌های تخصصی خودمان، یک مزیت رقابتی برای کار در شرکت‌های فرانسوی خواهد بود.

۳ ارتقای بینش و شناخت فرهنگی یادگیری هر زبانی موجب افزایش شناخت ما از فرهنگ‌های مختلف شده و به ما وسعت دید و بینشی عمیق خواهد داد. به‌عنوان مثال آشنایی با آداب روابط اجتماعی در فرانسه، کمک می‌کند تفاوت‌های فرهنگی در سایر کشورهای اروپایی را نیز بهتر درک کنیم.

همچنین آثار ادبی و هنری زیادی به زبان فرانسه تولید شده‌اند که با یادگیری این زبان می‌توانیم از همۀ آن‌ها استفاده کرده و سطح دانش ادبی و هنری خودمان را ارتقا دهیم.

۴ یادگیری یک زبان آکادمیک اگر قصدمان از یادگیری زبان فرانسه ادامۀ تحصیل است، یادگیری مکالمه به این زبان فرصت‌هایی را برای تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر آموزش عالی در اغلب کشورهای اروپایی برای ما ایجاد خواهد کرد.
۵ ابزاری برای یادگیری زبان‌های دیگر یادگیری زبان فرانسه، راه یادگیری زبان‌های دیگر به‌ویژه زبان اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، رومانیایی و همچنین انگلیسی را هموارتر خواهد کرد. بسیاری از کلمات این زبان‌ها با اندکی اختلاف در تلفظ، مشترک هستند و وقتی بتوانیم به زبان فرانسه صحبت کنیم، این زبان‌ها را هم راحت‌تر و سریع‌تر یاد می‌گیریم.

 

سخن پایانی

همۀ کسانی که امروز به زبان فرانسه حرف می‌زنند، حتی افراد نیتیو، یادگیری این زبان را از جایی شروع کرده‌اند. اگر این افراد امروز می‌توانند فرانسه را روان و مسلط صحبت کنند، ما هم حتماً می‌توانیم. کافی است در هر سطح از یادگیری مکالمه زبان فرانسه که هستیم، حرف زدن را شروع کنیم، از آن نترسیم و با تکنیک‌های گفته شده در این مقاله، گام به گام مهارت گفتاری خود را ارتقا دهیم.

به خودمان ایمان داشته باشیم و در مسیر یادگیری قدم برداریم.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *