کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

بهترین روش یادگیری خودآموز زبان فرانسه در خانه

۵
(۵۹)

زبان فرانسه با داشتن بیش از ۳۰۰ میلیون گویشور در کشورهای مختلف جهان، یک زبان محبوب و دومین زبان پرطرفدار بین المللی برای یادگیری است، اما همه افراد زمان یا منابع لازم برای شرکت در کلاس زبان برای تسلط به آن ندارند. بنابراین خودآموزی یکی از روش‌های یادگیری زبان فرانسه است که به شما امکان می‌دهد با سرعت خودتان کار کنید و روی مهارت‌هایی که نیاز دارید بیشتر تمرکز کنید.

با گسترش روز افزون منابع مختلف یادگیری زبان، شما می‌توانید بدون اینکه از خانه خود خارج شوید فرانسوی را تا سطح تسلط یاد بگیرید، در چالش‌ها و لذت‌های این مسیر غرق شوید و در نهایت توانایی برقراری ارتباط با میلیون‌ها نفر را کسب کنید. چه یک فرد در سطح مبتدی باشید و چه به دنبال بهبود و تقویت مهارت‌های خود هستید، این مقاله به شما روش‌ها و راهکارهای موثری را ارائه می‌دهد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

بهترین روش یادگیری زبان فرانسه بصورت خودآموز در خانه

 

۱. پیدا کردن جای پایتان و تعیین اهداف

هفته های اول سفر یادگیری زبان فرانسه شما به پیدا کردن مسیرتان اختصاص دارد. این مرحله شما را با نحوه صحبت کردن به زبان فرانسه آشنا کرده و به شما کمک می‌کند تا یک پایه قوی ایجاد کنید.

برای شروع، مهم است که روشی را انتخاب کنید که از آن لذت ببرید. رویکرد یکسانی برای یادگیری زبان فرانسه وجود ندارد. این واقعاً به درک سبک یادگیری فردی شما بستگی دارد. بدانید چه چیزی را ترجیح می دهید و چه چیزی بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان می آورد.

 

۲. به جملات پایه فرانسوی مسلط شوید

یکی از مهمترین کارهایی که در ابتدای مسیر یادگیری هر زبانی باید انجام دهید، مسلط شدن بر لغات، عبارات، اصطلاحات و به طور کلی مباحث پایه آن است.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، بهتر است یادگیری جملات ساده و روزمره در زبان فرانسه را که فرانسوی زبان‌ها در مکالمات روزمره خود به کار می‌برند را در اولویت قرار دهید؛ مانند نحوه پرسیدن سوالات اساسی، معرفی کردن خود و مکالمات ساده.
برای اینکه این جملات را به صورت عمیق‌تری یاد بگیرید، می‌توانید آن‌ها را بر روی فلش کارت یادداشت کرده و در بازه‌های زمانی منظم مرور کنید.

نحوه استفاده از فلش کارت برای یادگیری زبان فرانسه را نیز در ادامه توضیح داده‌ایم.

 

۳. تا می‌توانید متون فرانسوی بخوانید

خواندن یکی از بهترین راه ها برای آشنایی با جملات پیچیده‌تر و لغات جدید است. مهم است که با موضوعاتی که از آنها لذت می برید، درگیر شوید. به عنوان مثال:

  • اگر از مجلات آشپزی لذت می‌برید، یکی از آنها را به زبان فرانسه انتخاب کنید.
  • اگر طرفدار داستان‌های علمی تخیلی هستید، کتابی از این ژانر را به زبان فرانسه انتخاب کنید.
  • حتی می‌توانید اخبار و سایت‌های خبری را هم بخوانید.
  • و…

در این مرحله، باید متعهد شوید که روزانه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به خواندن به زبان فرانسه اختصاص دهید. بسته به کارهای دیگری که انجام می‌دهید، مطمئناً می‌توانید این زمان را کم یا زیاد کنید. مهم‌ترین نکته این است که از زمان خواندن برای تمرین لغات و گسترش دایره واژگانی‌تان استفاده کنید.

حتماً کلمات و عباراتی را که قبلاً با آنها برخورد نکرده اید یادداشت کنید. توجه به اصطلاحات و ایده‌هایی که به زندگی شخصی شما مربوط می‌شود بسیار مهم است. در پایان هر هفته، زمانی را برای مرور این اصطلاحات جدید اختصاص دهید و خودتان را امتحان کنید.

اگر وقت کافی برای این کار ندارید:

پیشنهاد می‌کنیم از ضروری‌ترین کلمات فرانسه شروع کنید. لیستی ۳۰۰۰ کلمه‌ای را می‌توانید در این مقاله مشاهده کنید:

اگر در سطح مبتدی هستید:

اگر یادگیری زبان فرانسه را به تازگی شروع کرده‌اید و یا در سطح مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم به منظور گسترش دایره لغات خود کتاب‌های مخصوص کودکان و با کتاب‌هایی که ویژه افراد مبتدی طراحی شده‌اند را بخوانید. در کنار این‌ها، می‌توانید از متون کوتاه و ساده، وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: متون ساده و داستان‌های کوتاه فرانسوی برای سطح مبتدی

اگر در سطح متوسط هستید:

اگر یادگیری زبان فرانسه را مدتی است که شروع کرده‌اید و یا در سطح متوسط هستید، توصیه می‌کنیم به منظور گسترش دایره لغات خود کتاب‌های مخصوص به نوجوانان و جوانان و داستان‌های کوتاه و رمان‌ها را امتحان کنید. همچنین می‌توانید از وب‌سایت‌های خبری نیز کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: ۴۰ رمان جذاب برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه + پی‌دی‌اف رایگان و فایل صوتی

اگر در سطح پیشرفته هستید:

اگر زبان فرانسه را تا سطح پیشرفته بلد هستید و می‌خواهید مهارت‌های خود را بهبود بخشید، می‌توانید از کتاب‌های منتشر شده در سطح بومی، کتاب‌های داستانی و غیرداستانی، متون تخصصی و علمی مرتبط با حوزه مورد علاقه‌تان استفاده کنید. اگر علاقه‌مند به آثار کلاسیک فرانسه هستید، آثار زیر می‌توانند کلمات جدید زیادی را به شما بیاموزند:

  • کتاب بی‌نوایان اثر ویکتور هوگو (Les Miserables از Victor Hugo)
  • کنت مونت کریستو اثر الکساندر دوما (Le Comte de Monte-Cristo از Alexandre Dumas)
  • بیگانه اثر آلبر کامو (L’étranger از Albert Camus)

به یاد داشته باشید که مهم‌ترین نکته هنگام گسترش دایره لغات خود این است که منبعی را انتخاب کنید که با سطح فعلی شما سازگار باشد. هرگاه به لغت جدیدی برخورد کردید، آن را در جایی یادداشت کنید تا بعدا هم بتوانید برای مرور به آن برگردید.
برای اینکه با تکنیک‌هایی که به شما در حفظ لغات کمک می‌کنند آشنا شوید می‌توانید مقاله زیر را بخوانید:

تا می‌توانید متون فرانسوی بخوانید

 

۴. گرامر زبان فرانسه را به خوبی درک کنید

فرقی نمی‌کند که کدام زبان را می‌خواهید یاد بگیرید، هیچ راه فراری از دستور زبان و گرامر وجود ندارد. ممکن است در ابتدا یادگیری دستور زبان فرانسه به صورت خودآموز هیجان انگیز و جالب به نظر نرسد؛ اما اگر زمان کافی را صرف یادگیری آن بکنید، حتما ادامه یادگیری برایتان آسان‌تر خواهد شد.

در این مسیر، انتخاب منابع کامل و جامع بسیار مهم است؛ زیرا با این کار هم در زمان خود صرفه جویی کرده‌اید و هم گرامر را به صورت ساختارمند یاد گرفته‌اید.

اگر به تازگی شروع به یادگیری گرامر زبان فرانسه کرده‌اید، به این نکات توجه داشته باشید:

جنسیت در زبان فرانسه، اسم‌ها و صفت‌ها یا مذکر هستند و یا مونث. طبق یک قاعده کلی، اسامی مونث با “e” تمام می‌شوند؛ اما به یاد داشته باشید که همواره استثناهایی نیز وجود دارد.

بیشتر بدانید: توضیح آسان صفات در گرامر زبان فرانسه؛ راهنمای جامع

حرف‌های تعریف حرف‌ تعریفی که در زبان انگلیسی به عنوان “the” شناخته می‌شود، در زبان فرانسه نیز بسته به جنسیت اسمی که به دنبال می‌آید تغییر پیدا خواهد کرد. برای اسامی مونث حرف تعریف “la” و برای اسامی مذکر حرف تعریف “le” به کار می‌رود.
این قضیه در مورد حرف “a” انگلیسی نیز صادق است؛ برای مونث حرف “une” و برای مذکر حرف “un” به کار برده می‌شود.
صرف افعال  افعال زبان فرانسه بر اساس فاعل جمله تغییر می‌کنند.
زمان فعل در زبان فرانسه ۱۲ زمان برای افعال وجود دارد. توصیه می‌کنیم از یادگیری افعال زمان حال شروع کرده و به سمت افعال نامنظم بروید.

 

۵. از تماشای فیلم ها و ویدئوهای زبان فرانسه غافل نشوید

یادگیری زبان فرانسه نباید فقط به خواندن کتاب‌ها، شرکت در کلاس‌ها و مرور خلاصه شود.
اگر می‌خواهید بدانید که چگونه به طور مستقل زبان فرانسه را یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم راه‌هایی برای ادغام یادگیری زبان فرانسه در تمام جنبه‌های زندگی خود پیدا کنید. از نوشتن لیست خرید و مرور شبکه‌های اجتماعی تا تماشای ویدیو به زبان فرانسه، چه به صورت انفرادی و چه گروهی؛ ممکن است بهترین راه برای یادگیری زبان فرانسه باشد، بدون اینکه حتی متوجه شوید در حال یادگیری هستید.

برای اینکه فرانسوی را به طور خودآموز همراه با تماشای ویدئو یاد بگیرید، چندین منبع مختلف در دسترس دارید:

اگر در سطح مبتدی هستید:

یادگیری زبان فرانسه در خانه با تماشای ویدئوها را به همراه استفاده از زیرنویس شروع کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا هم درک بهتری از محتوا داشته باشید و هم کلمات و عبارات جدید را زودتر شناسایی و یادداشت کنید.

اگر در سطح متوسط و پیشرفته هستید:

علاوه بر کلمات و عباراتی که در طول ویدئوها به کار می‌رود، به نکات فرهنگی و الگوهای ارتباطی بین مردم بومی نیز توجه کنید.

بیشتر بدانید: عادت های جالب و عجیبی که بعد از زندگی در فرانسه پیدا می کنید

فیلم ها و سریال های فرانسوی تماشا کنید

 

۶. گوش کنید، گوش کنید و گوش کنید

از بین مهارت‌های چهارگانه و اصلی زبان (گوش کردن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن)، صحبت کردن و گوش دادن اغلب چالش‌ برانگیزترین آن‌ها به شمار می‌روند؛ زیرا تا حد زیادی به لهجه و تلفظ افراد بستگی دارند.

اما چگونه این چالش را پشت سر بگذاریم؟ بهترین راه، گوش کردن به صداها و مکالمات فرانسوی است. تا می‌توانید گوش خود را به زبان فرانسه عادت دهید. برای این کار می‌توانید از منابع زیر کمک بگیرید:

همچنین به لهجه‌های فرانسوی توجه کنید تا دچار مشکل نشوید!

هرچقدر هم که به فرانسه گوش دهید، باز هم امکان این وجود دارد اگر کسی با شما صحبت کرد به طور کامل او را درک نکنید؛ زیرا زبان فرانسه لهجه‌های مختلفی دارد و آنچه که در بین مردمان بومی صحبت می‌شود نیز متفاوت از محتواهای رسمی است.
برای رفع این مشکل به لهجه‌ها، حروف صدادار و حروف بی‌صدا توجه داشته باشید. به مرور زمان متوجه خواهید شد که می‌توانید به راحتی متوجه صحبت‌های افراد بومی شوید.

بیشتر بخوانید: تقویت لهجه زبان فرانسه با گام‌های ساده و کاربردی

 

۷. زبان دستگاه‌های دیجیتال خود را به فرانسوی تغییر دهید

تقریبا تمامی ما زمان زیادی را صرف کار کردن با تلفن همراه و یا کامپیوتر خود می‌کنیم؛ پس چرا این زمان را تبدیل به فرصتی برای یادگیری زبان فرانسوی به صورت خودآموزی نکنیم؟
حتی اگر در سطح مبتدی نیز باشید، می‌توانید با تغییر زبان دستگاه‌های خود به فرانسوی از مزایای آن بهره‌مند شوید؛ زیرا می‌دانید که هر گزینه در جای خاص خود وقتی به زبان مادری‌تان بود چه معنی‌ای داشت و چه کاری انجام می‌داد.

تغییر زبان موبایل به فرانسه

مزایای تغییر زبان تلفن همراه‌تان به فرانسوی
غرق شدن در زبان فرانسه با هر بار استفاده از تلفن همراه‌تان، خود را در معرض این زبان قرار می‌دهید. این امر باعث می‌شود که در بلند مدت دایره لغات شما گسترش پیدا کند و همچنین دستور زبان شما تقویت شود.
تمرین روزانه زبان فرانسوی هر روز به تلفن همراه خود سر می‌زنید و هر روز با فرصت‌های یادگیری روبرو می‌شوید. با این کار، عبارات متداول، اصطلاحات و دستور زبان را به صورت کاربردی یاد خواهید گرفت.
گسترش دایره لغات استفاده از تلفن همراه آن هم در حالی که زبانش را به فرانسوی تغییر داده‌اید، شما را در معرض مجموعه گسترده‌ای از لغات مرتبط با حوزه‌های مختلف به خصوص تکنولوژی قرار می‌دهد.
یادگیری زبان فرانسوی به صورت کاربردی دیدن کلمات زبان فرانسه در موقعیت‌هایی که کاربرد دارند به شما کمک می‌کند تا نحوه به کار بردن و استفاده از آن‌ها در دنیای واقعی و زندگی روزمره را نیز یاد بگیرید.

 

۸. با خود به زبان فرانسوی صحبت کنید!

با خود و به تنهایی فرانسوی صحبت کنید! این روش ممکن است عجیب برسد ولی به همان اندازه مفید است و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

  • می‌توانید کارهای روزمره و ساده‌ای که انجام می‌دهید را در ذهن خود توضیح دهید؛ مثل هنگامی که آشپزی می‌کنید، خانه را مرتب می‌کنید، لباس می‌پوشید و… .
  • همچنین می‌توانید روبروی آینه بایستید و خودتان را معرفی کنید.

هنگامی که بتوانید به راحتی با خود فرانسوی صحبت کنید، در مراحل بعدی می‌توانید همین کار را با بومیان انجام دهید. برای تصویر سازی بهتر، خودتان را تصور کنید که در مکان‌هایی که به فرانسه صحبت می‌کنند زندگی می‌کنید.

 

۹. از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه کمک بگیرید

اپلیکیشن‌های زیادی مثل Preply، Duolingo و… هستند که می‌توانید از آنها هم به‌عنوان یک منبع تکمیلی برای یادگیری خودآموز زبان فرانسه استفاده کنید. شما می‌توانید در مقاله «اپلیکیشن‌های کاربردی برای یادگیری زبان فرانسه» به لیست کاملی از این اپلیکیشن‌ها و نحوه استفاده از آنها دسترسی داشته باشید.

 

۱۰. از فلش کارت‌ها استفاده کنید

یادگیری زبان با فلش کارت یکی از بهترین راه‌ها برای تثبیت آموخته‌ها در ذهن است. اگر وقت آزاد زیادی دارید می‌توانید فلش کارت‌های مخصوص به خودتان را بسازید؛ در غیر این صورت اپلیکیشن‌های زیادی مثل Anki برای این کار طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

بیشتر بدانید: نحوه استفاده از نرم افزار فلش کارت Anki برای یادگیری زبان

 

چگونه از فلش‌ کارت‌ها برای یادگیری زبان فرانسه استفاده کنیم؟

استفاده از فلش کارت برای تقویت دایره لغات
  • کلمات پرکاربرد و جدید زبان فرانسه را یک طرف فلش کارت و معنی آن را به زبان فارسی در طرف دیگر بنویسید.
  • کلمات جدید را یک طرف کارت و توضیح و تعریف آن را به زبان فرانسوی در طرف دیگر بنویسید.
  • در یک طرف فلش کارت‌ها حروف اضافه مرتبط با جنسیت و در طرف دیگر اسمی که با آن مرتبط است را بنویسید.
  • در یک طرف فلش کارت‌ها حروف تعریف مرتبط با جنسیت و در طرف دیگر اسمی که با آن مرتبط است را بنویسید.
  • برای هر دسته از کلمات با یک موضوع خاص، یک رنگ خاص انتخاب کنید؛ برای مثال از رنگ سبز برای مواد غذایی، رنگ آبی برای احساسات و هیجانات و…
استفاده از فلش کارت برای یادگیری عبارات و اصطلاحات
  • عبارات و اصطلاحات متداول زبان فرانسه را در یک طرف و معنی آن‌ها به زبان فارسی را در طرف دیگر بنویسید.
  • عبارات و اصطلاحات متداول را در یک طرف کارت و معادل فارسی آن‌ها را در طرف دیگر یادداشت کنید.
  • به جای نوشتن توضیح و یا معنی یک عبارت، از نوشتن مثال کاربردی آن در طرف دیگر استفاده کنید.
استفاده از فلش کارت برای یادگیری گرامر و دستور زبان
  • مصدر افعال فرانسوی را در یک طرف و ضمیر یا فاعلی به همراه آن می‌آید را در طرف دیگر بنویسید.
  • قوانین دستور زبان را در یک طرف کارت و مثال‌ها و یا جملات تمرینی را در طرف دیگر یادداشت کنید.
  • ریشه فعل را در یک طرف کارت و صرف آن در زمان‌های مختلف (حال، گذشته، آینده و غیره) را در طرف دیگر بنویسید.
استفاده از فلش کارت برای تمرین نوشتاری و گفتاری  

  • جملات یا پاراگراف‌هایی را با استفاده از یک کلمه یا عبارت جدید که یاد گرفته‌اید بنویسید.
  • در یک طرف کارت سوال و در طرف دیگر جواب‌های احتمالی و رایج آن را یادداشت کنید.

یادگیری زبان فرانسه با فلش کارت

 

۱۱. از همان روز اول صحبت کنید

ممکن است اولین باری که سعی می کنید به زبان فرانسوی صحبت کنید، کمی احساس خجالت و عدم اعتماد به نفس داشته باشید. این احساسات بسیار طبیعی است و به یاد داشته باشید که با گذر زمان و تمرین منظم رفع خواهد شد. راه‌های زیادی برای تمرین مکالمه و تقویت مهارت گفتاری به زبان فرانسوی در خانه وجود دارد که برخی از پرکاربردترین آن‌ها عبارتند از:

۱ استفاده از تکنیک سایه  به صوت‌های مختلف فرانسوی گوش دهید و سعی کنید هر چه که می‌شنوید را تکرار کنید. این کار به روان شدن و طبیعی‌تر شدن گفتار شما کمک می‌کند.
۲ نقش بازی کردن (Role playing) سناریوها و داستان‌های بسیار کوتاه را به تنهایی با استفاده از اشیائی مثل عروسک‌ها و یا با یک پارتنر زبان فراسوی بازی کنید. این سناریوها می‌تواند سفارش غذا در یک رستوران، برقراری یک تماس تلفنی و یا پرسیدن آدرس باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا فرانسوی را به صورت کاربردی‌تر و واقعی‌تر یاد بگیرید.
۳ ضبط صدای خود و گوش دادن به آن هنگامی که مکالمات را تمرین می‌کنید، صدای خود را ضبط کرده تا در فرصت بعدی بتوانید به ارزیابی مهارت خود بپردازید. در حین گوش کردن به صدای‌تان به ریتم، لحن و تلفظ‌ دقت ویژه‌ای داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف خود را متوجه شده و برای تقویت آن‌ها برنامه ریزی کنید.
۴ تمرین مونولوگ یک موضوع و یا یک سوال را انتخاب کرده و سعی کنید در مدت زمان مشخصی درباره آن صحبت کنید. برای مثال می‌توانید روز خود را توصیف کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید از واژگان متفاوتی استفاده کنید و ایده‌های خود را راحت‌تر بیان کنید.
۵ گفتگوهای دو نفره می‌توانید به صورت آنلاین با یک پارتنر زبان و یا معلم خصوصی زبان فرانسه به گفتگو در مورد یک موضوع خاص بپردازید. این کار به شما کمک می‌کند تا هم مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و هم اعتماد به نفس خود را در مکالمات رو در رو افزایش دهید.
۶ بلند بلند خواندن متونی زبان فرانسه مورد نظرتان را بلند بلند بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند تا بر روی لحن و تلفظ خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

۱۲. به طور گسترده بنویسید

نوشتن به زبان فرانسه فرایندی جذاب است که در طی آن جملات مخصوص به خود را می‌سازید، از کلمات متنوعی استفاده می‌کنید و مهارت خود در دستور زبان را به چالش می‌کشید.
هنگامی که در صحبت کردن به زبان فرانسه به سطح خوبی رسیدید، وقت این است که کلمات خود را بر روی کاغذ بیاورید. برای اینکه ایده بهتری از نحوه تقویت مهارت نوشتاری خود را تمرینات مختلف داشته باشید، می‌توانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

۱ نوشتن خاطرات می‌توانید خاطرات و اتفاقات زندگی خود را به صورت روزانه و یا هفتگی به زبان فرانسه بنویسید. این کار به شما کمک می‌کند تا نوشتار غیر رسمی و دوستانه را تمرین کنید.
۲ نوشتن در مورد موضوعات خاص با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید موضوعات مختلفی را پیدا کنید که نوشتن در مورد آن‌ها می‌تواند مهارت‌های Writing زبان فرانسه شما را تقویت کند. برای مثال نوشتن در مورد کارهایی که دوست دارید در آینده انجام دهید، ویژگی‌‌های شخصیتی افرادی که دوستشان دارید و…
۳ نامه نوشتن برای خود یک مخاطب فرضی یا واقعی انتخاب کرده و برای او نامه بنویسید. همچنین می‌توانید از ایمیل نیز در این زمینه استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند که هم نوشتار رسمی و هم غیر رسمی فرانسوی را تمرین کنید.
۴ تمرین ترجمه متون متن‌های فارسی موجود در وب‌سایت‌ها، کتاب‌ها و مقالات را با وجه به سطح خود انتخاب کرده و سعی کنید آن‌ها را به فرانسوی ترجمه کنید. این کار باعث می‌شود که بتوانید مهارت خود در واژگان، دستور زبان و عبارات فرانسه را محک بزنید.
۵ استفاده از کلمات و گرامر خاص لیسی از کلمات و دستور زبانی که به تازگی یاد گرفته‌اید را در مقابل خود بگذارید و سعی کنید متنی را بنویسید که در آن از این مطالب جدید به طور گسترده استفاده کرده باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا نحوه استفاده و درک خود از زبان فرانسه را تقویت کنید.

تمرین رایتینگ فرانسوی

 

۱۳. یک برنامه‌ی زمانی منظم برای یادگیری زبان فرانسه تنظیم کنید

حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید بدون برنامه‌ریزی کارهای خود را انجام دهید، برنامه‌ریزی کردن برای برخی کارها (مانند یادگیری زبان) می‌تواند به شما کمک کند.

وقتی به‌طور مداوم در یک زمان مشخص، مثلاً هر شب ساعت ۸ شب، زبان فرانسه را مطالعه می‌کنید، این عادت به صورت خودکار درمی‌آید. به عبارت دیگر، در نهایت به جایی می‌رسید که دیگر نیازی به نگاه کردن به ساعت و فکر کردن به این موضوع ندارید.

بیشتر بدانید:

 

۱۴. از خود امتحان و آزمون بگیرید

تست‌ها و آزمون‌های فرانسوی یکی از راه‌های عالی برای یادگیری و ارزیابی مهارت‌های زبان فرانسه به خصوص هنگام خودآموزی است. با روش‌های زیر می‌توانید در خانه از خود آزمون بگیرید:

  1. استفاده از آزمون‌ها و تمرینات موجود در کتاب‌های یادگیری زبان فرانسه
  2. امتحان کردن یادگیری و حافظه خود با استفاده از فلش کارت‌ها
  3. شرکت در آزمون‌های رایگان و آنلاین وب‌سایت‌های تعیین سطح
  4. کمک گرفتن از یک معلم خصوصی آنلاین زبان فرانسه برای طراحی آزمون
  5. ارزیابی مهارت شنیداری زبان فرانسه با استفاده از پادکست‌هایی که سوالات درک مطلب دارند.
  6. ارزیابی مهارت درک مطلب و خواندن زبان فرانسه با استفاده از متون و منابعی که سوالات مرتبط با متن دارند.

 

نکاتی برای یادگیری موثر زبان فرانسه در خانه

  • اهداف واضح و قابل دستیابی تعیین کنید.
  • یک برنامه مطالعه منظم و ساختارمند داشته باشید.
  • خود را به صورت روزانه در معرض زبان فرانسوی قرار دهید و در آن غرق شوید.
  • از منابع مختلف برای یادگیری استفاده کنید.
  • بک دفترچه برای یادداشت لغات، عبارات و اصطلاحات جدید داشته باشید.
  • برای خود یک فضای مخصوص مطالعه به دور از مزاحمت و حواس پرتی ایجاد کنید.
  • در دوره‌های زمانی منظم پیشرفت و مهارت خود را ارزیابی کنید.
  • انگیزه و استمرار خود را یادگیری را در طول زمان از دست ندهید.
  • از افراد دیگر مانند پارتنر یادگیری زبان، معلم‌های خصوصی و یا افراد بومی کمک بگیرید.

 

یادگیری خودآموز زبان فرانسه

سخن پایانی

به پایان سفر یادگیری زبان فرانسه به صورت خودآموز و در خانه رسیدیم. به یاد داشته باشید که هر لحظه‌ای که صرف یادگیری می‌کنید را جشن بگیرید و به موفقیت‌های کوچک خود توجه داشته باشید. هر قدم که در این مسیر به جلو بر می‌دارید ارزشمند است؛ آیا کلمه، عبارت و یا اصطلاح جدید یاد گرفته‌اید؟ آیا به یک نکته گرامری تسلط پیدا کرده‌اید؟ عالی است.

به یاد داشته باشید که موفقیت در رسیدن به هدف خلاصه نمی‌شود و پشت سر گذاشتن هر چالش در این مسیر یک پیروزی به شمار می‌رود.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۵۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *