کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

۸ اپلیکیشن کاربردی برای یادگیری زبان فرانسه

۴
(۹)

امروزه دستگاه های هوشمند و دیجیتالی در دسترس اکثر افراد قرار دارد، از گوشی همراه گرفته تا تبلت و کامپیوتر های رومیزی؛ همچنین گسترش اینترنت نیز راه را برای یادگیری هر زبانی هموار ساخته است. بنابراین یکی از بهترین منابع یادگیری و تقویت زبان فرانسه، اپلیکیشن‌های موبایلی هستند. با وجود این حجم از امکانات دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم یادگیری زبان های خارجی، قابل پذیرش نیست.

در این مقاله می‌خواهیم اپلیکیشن‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها زبان فرانسه را به سادگی یاد بگیرید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

افرادی که در سطح مبتدی هستند و قصد یادگیری زبان فرانسوی با استفاده از اپلیکیشن را دارند می‌توانند از اپلیکیشن های رایگان جهت یادگیری این زبان استفاده کنند. تعداد برنامه هایی که می‌تواند در یادگیری زبان فرانسه به شما کمک کند بسیار زیاد می‌باشد و ممکن است شما در انتخاب یک اپلیکیشن مناسب سردرگم شوید؛ در اینجا چند نمونه از اپلیکیشن هایی که برای زبان‌آموزان فارسی زبان مناسب می‌باشند را برایتان لیست می‌کنیم.

 

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان فرانسه

 

۱- اپلیکیشن Rosetta Stone

یکی از مشهورترین برنامه های آموزش زبان، نرم افزار Rosetta Stone می‌باشد. اگر به تازگی می‌خواهید با زبان فرانسه آشنا شوید و قصد دارید که پایه محکمی برای لغات و دستور زبان داشته باشید، می‌توانید از این نرم افزار سازمان یافته استفاده نمایید. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید یاد بگیرید که چگونه زبان فرانسه را بفهمید، حرف بزنید، بخوانید و بنویسید.

برنامه Rosetta Stone

 

در رزتا استون با انجام تمریناتی زبان فرانسه را یاد می‌گیرید؛ این تمرینات به صورت مقایسه ایی هستند. سبک آموزش به صورت تمرین و تکرار می‌باشد؛ هنگامی که یک لغت جدید به دایره واژگان شما وارد می‌شود شما در برنامه آن کلمه را می‌شنوید، می‌گویید و سپس آن را می‌نویسید. این سبک آموزشی در فهم و یادآوری کلمات تاثیرگذارتر است.

روند یادگیری زبان فرانسه در این برنامه این گونه است که ابتدا با واژگان جهانی آشنا می‌شوید و سپس عبارات و اصطلاحات مکالمه روزمره فرانسوی و عبارات کاربردی سفر را آموزش می‌بینید. بنابراین در این برنامه با مکالمات واقعی زبان فرانسه رو در رو خواهید بود. یکی از ویژگی های این اپلیکیشن قابلیت تشخیص گفتار می‌باشد؛ این برنامه مجوعه ای از بازی ها را نیز برای سرگرم نگه داشتن زبان‌آموزان در حین یادگیری استفاده می‌کند.

 

۲- اپلیکیشن Duolingo؛ از بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان فرانسه

Duolingo یکی از مطرح ترین برنامه های آموزش زبان می‌باشد و شما می‌توانید با استفاده از آن زبان فرانسه را یاد بگیرید. این اپلیکیشن بر روی سیستم عامل های مختلف، تمامی گوشی های هوشمند و تبلت قابل اجراست و محیطی زیبا و سرگرم کننده دارد. برنامه Duolingo لغات زبان فرانسه را در دسته های مختلف دسته بندی می‌کند، برای مثال حیوانات، غذا و… تا به آسانی بتوانید کلمات را یاد بگیرید.

برنامه Duolingo

 

روال آموزشی اینگونه می‌باشد که شما به صورت درس به درس به همراه تصاویر، کلمات را یاد می‌گیرید و با تمام کردن لغات هر بخش مدال طلا برای شما نمایش پیدا خواهد کرد. افرادی که قصد یادگیری زبان فرانسه را دارند بعد از نصب این اپلیکیشن روی دستگاه هوشمند خود باید از میان زبان های موجود در این برنامه، زبان فرانسه را انتخاب نمایند؛ بعد از آن می‌توانند در آزمون های اپلیکیشن شرکت کرده و سطح خود را بررسی نمایند.

از ویژگی های این زبان علاوه بر یادگیری زبان فرانسه با تصاویر، آموزش به همراه بازی می‌باشد که قطعا روش جالبی برایتان خواهد بود. سازندگان برنامه Duolingo بر این باورند که شما می‌توانید با اختصاص ۵ دقیقه از وقت خود در طول شبانه روز زبان جدیدی را بیاموزید.

بیشتر بخوانید:

 

۳- اپلیکیشن Babbel

اپلیکیشن Babbel در دو نسخه اندروید و IOS طراحی شده و برای یادگیری زبان فرانسه می‌توانید از آن استفاده نمایید. درس های آموزشی این اپلیکیشن به وسیله متخصصان آموزش زبان فرانسه طراحی شده اند و در نهایت توسط افراد نیتیو صدا گذاری شده اند که در واقع حس واقعی حضور در موقعیت زندگی روزمره را برای شما تداعی می‌کنند. این برنامه تکنولوژی تشخیص صدا دارد و در بیان کردن دیالوگ ها به بهترین نحو به شما کمک می‌کند. اپلیکیشن Babbel قابلیتی دارد که لغات و عباراتی که از قبل خوانده اید را دوباره در متن های جدید به شما ارائه می‌کند تا ماندگاری موارد یاد گرفته شده را در ذهنتان بالا ببرد.

برنامه Babbel

 

برنامه Babbel این امکان را فراهم کرده است تا مطابق سلیقه و نیاز، حوزه موردنظر را برای یادگیری انتخاب نمایید؛ برای مثال می‌توانید حوزه تجارت یا مسافرت را انتخاب کنید. Babbel روال آموزشی مدرنی دارد و اشخاص می‌توانند در هر مکان و زمانی لغات و عبارات آموزشی را مرور کرده و یاد بگیرند. سازندگان Babbel مدعی هستند که بعد از گذشت ۱ ماه می‌توانید در حوزه موضوعات متفاوت حرف بزنید.

Babbel تکنولوژی تشخیص گفتار دارد که در ادای درست کلمات به شما کمک می‌کند، نکات گرامری را آموزش می‌دهد؛ کلاس های ۱۰-۱۵ دقیقه ای برگزار می‌کند که می‌توانید در آن ها شرکت نمایید.

 

۴- اپلیکیشن Memrise

برنامه Memrise رابط کاربری زیبایی دارد و کاربران زیادی، از جمله دانشجویان را به سمت خود جذب می‌کند. این اپلیکیشن برای اشخاصی که به دنبال تقویت زبان فرانسه می‌باشند و یا می‌خواهند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند، مناسب می‌باشد. Memrise مزیت های فراوانی دارد که می‌توان به مواردی چون؛ آموزش زبان مبتنی بر تصویر، ویدئو و صدا، آزمون ها، رابط کاربری جذاب برای بالا بردن سطح ماندگاری کلمات وعبارات در ذهن، آموزش اطلاعات عمومی، بازی های مسابقه ای، تقویت مهارت های شنیداری و… اشاره کرد.

برنامه Memrise

 

یکی از قابلیت های جالب برنامه Memrise ویدئوهایی است که می‌توانید با استفاده از آن ها افراد فرانسه زبان را ببینید و به حرف زدن، نوع تلفظ و ادای کلمات آن ها گوش کنید؛ تلفظ خود را ضبط کرده و با نحوه بیان آن ها مقایسه نمایید. روال آموزش زبان در اپلیکیشن Memrise با استفاده از فلش کارت هوشمند است که روند یادگیری زبان فرانسه را به یک سرگرمی تبدیل کرده است؛ این روش بین کلمات و عبارات ارتباط ایجاد می‌نماید که موجب می‌شود مفاهیم جدید را به سادگی یاد بگیرید.

 

۵- اپلیکیشن French by Nemo

این برنامه برای ۳۴ زبان مختلف، نرم افزار متفاوت و انحصاری دارد؛ که یکی از برنامه های آن آموزش زبان فرانسه می‌باشد. French by Nemo، آموزش زبان فرانسه را به روش درس به درس ارائه نکرده است و شما می‌توانید با توجه زمانی که در اختیار دارید از امکانات آن استفاده نمایید. اپلیکیشن French by Nemo آموزش را به مرور و به صورت تدریجی پیش می‌برد؛ به این صورت که پس از گذشت مدت زمانی از آموزش کلمات و عبارات، آن ها را مرور می‌کند تا زبان آموز به طور کامل موارد آموزشی را به خاطر بسپارد.

برنامه French by Nemo

 

۶- اپلیکیشن نصرت

این برنامه مباحث آموزشی را به صورت فایل های تصویری آماده کرده و در اختیار زبان آموزان قرار می‌دهد. شما فقط نیازمند این هستید که دوره ها را گوش کنید و یا فایل های تصویری را تماشا نمایید. روند آموزشی برنامه نصرت این گونه است که به صورت هوشمندانه موارد را تکرار می‌کند که موجب می‌شود از همان آغاز یادگیری، با لهجه درست و مناسب زبان فرانسه آشنا شده و قواعد را نیز یاد بگیرید.

برنامه نصرت

 

در گذشته مجموعه های نصرت به صورت صوتی آماده می‌شدند و زبان آموزان می‌توانستند به راحتی فایل ها را روی گوشی همراه خود اجرا کرده و به آموزش ها گوش بدهند. اما این روال آموزشی درکنار مزایا، معایبی نیز به همراه داشته است؛ برای مثال برخی از زبان آموزان که در سطح مبتدی بوده اند نیاز داشتند تا دیکته لغات و عباراتی که گوش می‌دهند را ببینند. این مسئله موجب شد تا برنامه نصرت به صورت آموزش ویدئویی آماده شده و در اختیار افراد قرار بگیرد.

در آموزش ویدئویی نصرت در ابتدا یک مکالمه برای شما پخش می‌شود و بعد از آن تمامی کلمات و عبارات آن مکالمه مورد توجه قرار گرفته و معنی، تلفظ و نحوه ادای آن ها آموزش داده می‌شود.

 

۷- اپلیکیشن Busuu

Busuu یک اپلیکیشن آموزش زبان می‌باشد که می‌توانید برای یادگیری زبان فرانسه از آن استفاده نمایید. از امکانات برنامه Busuu می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه Busuu

 

سیستم یادگیری در برنامه Busuu به این صورت است که دوره های زبان فرانسه در بخش؛ گرامر، واژگان، مکالمه، خواندن، نوشتن و حرف زدن ارائه می‌شود. Busuu این امکان را به شما می‌دهد که برنامه درسی مختص به خود را داشته باشید و همچینین موضاعات مختلفی را برای یادگیری ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی های بینظیر Busuu این می‌باشد که می‌توانید با افراد نیتیو و سایر زبان آموزان در ارتباط باشید و بازخورد آن ها را نسبت به خود بدانید. در واقع این امکان وجود دارد که تمرینات نوشتاری یا مکالمه ای خود را برای آن ها بفرستید. همچنین دوره های سفر و تلفظ مناسب زبان فرانسه و سطوح آموزشی متفاوت را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

۸- اپلیکیشن بیاموز

یک برنامه تخصصی برای یادگیری زبان فرانسه که محتوای طبقه بندی شده بسیاری برای آموزش زبان دارد. سازندگان برنامه بیاموز سعی بر این داشته اند که یک محیط آموزشی منظم برای فارسی زبانان فراهم کنند تا افراد را در جهت پیشرفت و افزایش کیفیت زندگی هدایت نمایند. این نرم افزار آموزش زبان فرانسه، دسته بندی سطحی استاندارد را دارا می‌باشد؛ منظور از این دسته‌بندی‌ها همان سطوح (A1,A2,B1,B2,…) است. با استفاده از این سطوح می‌توانید با توجه به سطح خود واژگان را بخوانید و در صورتی که سطح مبتدی دارید به صورت تدریجی از صفر شروع کرده و روند یادگیری را پیش ببرید.

برنامه بیاموز

برنامه بیاموز لغات مورد نیاز برای موضاعات مختلف را نیز طبقه بندی کرده تا متناسب با علاقه خود واژگان را یاد بگیرید.

تمامی لغات در غالب مثال به شما آموزش داده می‌شوند. در این برنامه می‌توانید بعد از تلفظ کلمات صدای خودتان را بشنوید؛ در بیاموز تمام واژه ها تلفظ فونتیک دارند و می‌توانید از نحوه درست تلفظ واژه ها اطمینان حاصل کنید.
امکانات پیشرفته این زبان شامل موارد زیر است:

  • می‌توانید با ساختار و نحوه تلفظ واژگان آشنا شوید.
  • این برنامه کتابخانه گرامری دارد که می‌توانید گرامر را در قالب موضوعات مختلف یاد بگیرید.
  • دارای فلش کارت پیشرفته می‌باشد؛ کلمات دسته بندی های مختلف را که کمتر آن ها را یاد گرفته اید را برایتان نمایش می‌دهد تا آن ها را به طور کامل آموزش ببینید.
  • پس از مطالعه واژه های مربوط به یک دسته می‌توانید در آزمون مربوط به آن شرکت نمایید.
  • می‌توانید با واژه های موجود در این برنامه، دسته بندی دلخواه خود را بسازید.

 

نکته آخر

روش های بسیاری وجود دارند که به شما در یادگیری و تقویت زبان فرانسه کمک می‌کنند. خرید دوره های آموزشی، مطالعه کتاب های ساده و کوتاه، شرکت در کلاس های خصوصی زبان فرانسه، استفاده از اپلیکیشن ها، مشاهده انیمیشن های فرانسوی، فیلم ها و سریالهای فرانسوی و… برخی از این روش ها هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های یادگیری زبان فرانسه

اپلیکیشن های بسیاری برای یادگیری و تقویت فرانسه وجود دارند که دارای یک محیط کاملا فارسی هستند و روز به روز تعداد آن ها در حال افزایش است. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن های Metalanguage، محسن هنرمندی، نصرت اشاره کرد. در بالا نحوه عملکرد اپلیکیشن نصرت را برای شما بازگو کردیم و اما درباره Metalanguage باید بگوییم که یکی از اصولی ترین و پر امتیاز ترین اپلیکیشن ها می‌باشد که تاکید زیادی بر روی یادگیری کلمات و عبارات دارد.

اپلیکیشن محسن هنرمندی نیز واژه ها و عبارات را به همراه تلفظشان در اختیار شما قرار می‌دهد؛ به این صورت که آن ها را در ۴ دسته بندی مختلف به همراه تلفظ آماده می‌نماید که برای یادگیری زبان فرانسه بسیار مناسب هستند.

 

منبع: fluentu.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *