کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

تکنیک های یادگیری و به خاطر سپردن لغت های زبان فرانسه

۴.۳
(۶)

می‌توان گفت مهمترین بخش هر زبان، لغات و کلمات آن است. هنگام یادگیری، می‌توانید تمامی قوائد و دستور زبان، ترکیبات و اصطلاحات و افعال را در حد پیشرفته بیاموزید؛ اما اگر دایره لغات خوب و غنی نداشته باشید، نمی‌توانید هیچ یک از آموخته‌های قبلی را به‌کار ببرید. هر چقدر که دایره لغات شما وسیع‌تر باشد بهتر است. (تخمین زده شده است که به‌طور متوسط، برای اینکه تسلط خوبی بر زبان فرانسه داشته باشید، باید ۵۰۰۰ کلمه را بلد باشید).

 

روش‌های حفظ و یادگیری لغات زبان فرانسوی

یادگیری واژگان زبان جدید، از جمله فرانسوی فقط به معنای نگاه کردن به یک کلمه، تکرار کردن با صدای بلند، خواندن معنی و رفتن به سراغ کلمه بعدی نیست. در طول مسیر یادگیری، به‌خصوص یادگیری غیرفعال، شما با کلمات بسیار زیادی مواجه خواهید شد که فقط تعداد کمی از آن‌ها در حافظه بلندمدتتان می‌مانند. به‌خاطر سپردن موثر لغات به‌طوری که در هر مکان و هر زمان با شنیدن و به‌کار بردن آن معنی‌اش برای‌تان تداعی شود، نیازمند به‌کار بردن روش‌های ویژه‌ای می‌باشد. این روش‌ها که به شما در به‌خاطر سپردن و یادگیری لغات زبان فرانسوی در حافظه بلندمدت کمک می‌کند را در ادامه آورده‌ایم. شما می‌توانید برای بازدهی بهتر، چندین روش را با یکدیگر ترکیب کنید.

بیشتر بدانید: ۳۰۰۰ لغت ضروری زبان فرانسه+ ترجمه فارسی و نقش کلمات

 

۱. از کلمات در متن استفاده کنید

یادگیری کلمات جدید به‌تنهایی می‌تواند سریع‌ترین راه برای یادگیری زبان فرانسوی به نظر برسد (و همین طور هم هست!)؛ اما موثرترین راه نیست. اگر یادگیری کلمات را فقط با خواندن خود کلمه و معنی‌اش شروع کنید، به زودی متوجه خواهید شد که در بلند مدت، تعداد بسیار کمی از آن‌ها را به‌خاطر می‌آورید و نیاز دارید برای یادآوری دفعات زیادی به معنی آن سر بزنید.

اما راه حل چیست؟

بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، یادگیری کلمات جدید در متن است؛ همراه کردن کلمه جدید با یک عبارت، جمله و یا حتی یک داستان کوتاه. از آنجایی که تعداد زیادی از کلمات زبان فرانسه بسیار شبیه به یکدیگر هستند، این روش احتمال فراموش کردن یا قاطی کردن آن‌ها را کاهش می‌دهد. با همراه کردن کلمه جدید و کلمات و یا جملات مرتبط، علاوه بر اینکه می‌توانید فرآیند یادگیری و به خاطر سپاری لغت‌ها در زبان فرانسه را موثرتر و آسان‌تر کنید، کاربرد آن‌ها در دنیای واقعی را نیز مشاهده خواهید کرد.

از کلمات در متن استفاده کنید

مثال:

برای نمونه، دو کلمه mer (دریا) و mère (مادر) را که بسیار شبیه به‌هم هستند را در نظر بگیرید. برای به‌خاطر سپاری آن‌ها می‌توانید مانند زیر برای آن‌ها جمله بسازید. (این همان روشی است که بسیاری از دیکشنری‌ها از آن استفاده می‌کنند.)

کلمه جمله معنی جمله
mer Les Pirates ont traversé la mer دزدان دریایی از دریا عبور کردند.
mère Ma mère aime aller à la pêche مادرم دوست دارد به ماهیگیری برود.

 

۲. مرور کلمات را فراموش نکنید

دیدن یا شنیدن یک کلمه می‌تواند به یادگیری ختم شود؛ اگر قصد به‌خاطر سپاری آن‌ها برای چند دقیقه داشته باشید. مواجهه یک‌باره با لغات جدید برای انتقال آن‌ها به حافظه بلندمدت کافی نیست. تحقیقات نشان داده‌اند که برای اینکه بتوانید یک لغت یا حتی یک مطلب را به حافظه خود پیوند دهید، باید حداقل آن را ۲۰ بار مرور کنید. اگر این عدد برای شما زیاد است، با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های دیگری که برای یادگیری و به‌خاطر سپاری لغت‌ها در زبان فرانسه به‌کار رفته است، تعداد دفعات مرور را به‌طور قابل توجهی کاهش دهید.

 

۳. از کدگذاری رنگی (Color Coding) استفاده کنید

یکی از راه‌هایی که یادگیری لغات زبان فرانسوی را تسهیل می‌کند و دفعات مورد نیاز مرور را کاهش می‌دهد، استفاده از روش  Color Coding  است. در این روش، با توجه به اینکه معنی کلمه را چقدر آسان و سخت به یاد می‌آورید، از رنگ‌های مختلف برای هایلایت کردن استفاده می‌کنید؛ یک رنگ برای واژگانی که به‌راحتی به یاد می‌آورید، یک رنگ برای واژگانی که هنوز یاد نگرفته‌اید و…

از کدگذاری رنگی (Color Coding) استفاده کنید

مثال:

رنگ سبز کلماتی را که با اطمینان کامل و فورا به یاد می‌آورید
رنگ زرد کلماتی را که برای یادآوری نیاز به مکث قابل توجهی دارند
رنگ نارنجی کلماتی که بدون مراجعه به آن معنای آن را کاملا به‌یاد نمی‌آورید
رنگ صورتی کلماتی که اصلا به یاد نمی‌آورید و ایده‌ای درباره معنای آن ندارید

با انجام این کار وقتی که برای مرور به سراغ کلمات می‌آیید، می‌دانید که باید اولویت خود را بر روی کدام کلمات بگذارید. علاوه بر این، در زمان خود نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. اگر کلمات خود را به صورت تایپی یادداشت می‌کنید، می‌توانید از رنگ‌ها و یا فونت‌های متفاوت نیز استفاده کنید.

 

۴. کلمات را با صدای بلند تکرار کنید

گفتن کلمات با صدای بلند در حین مطالعه یادگیری آن‌ها با ترکیب اطلاعات دریافت دیداری، شنیداری و گفتاری، کمک می‌کند تا لغت‌های زبان فرانسه به‌طور موثرتری در حافظه جای بگیرند. علاوه بر این، تکرار کردن لغات با صدای بلند، در تقویت مهارت تلفظ نیز به شما کمک می‌کنند و در نهایت کلمات را در مکالمه راحت‌تر تشخیص خواهید داد؛ اگر یادگیری زبان فرانسه را شروع کرده باشید، حتما تا الان متوجه تلفظ سخت کلمات آن شده‌اید. با استفاده از این روش با یک تیر دو نشان خواهید زد: معنی و تلفظ!

این کار را می‌توانید در مقابل آینه یا مکالمه و تمرین با یک شخص دیگر انجام دهید. اگر در کلاس زبان فرانسه شرکت می‌کنید، می‌توانید از معلم خود بخواهید به شما گوش دهد و حتی در مورد تلفظ‌تان به شما بازخورد نیز بدهد.

کلمات را با صدای بلند تکرار کنید

 

۵. تا حد امکان کلمات را به‌کار ببرید

هرچه بیشتر از کلمات جدید فرانسه‌ای که خوانده‌اید بیشتر استفاده کنید، یادگیری و به‌خاطر سپاری آن‌ها برای‌تان راحت‌تر خواهد شد. سعی کنید به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید کلماتی که به‌تازگی مطالعه کرده‌اید را در هر جایی که ممکن است به‌کار ببرید. مثلا نوشتن افکارتان به زبان فرانسه، صحبت کردن به زبان فرانسوی با دوستانتان در مورد کلمات، بیان افکارتان با صدای بلند و به زبان فرانسه، نوشتن لیست کارهایتان با استفاده از کلمات فرانسوی و…

این کار علاوه بر اینکه به انتقال کلمات به حافظه بلندمدت و یادگیری بهتر کمک می‌کند، در یادگیری دستور زبان فرانسه، املای درست کلمات و نحوه درست تلفظ آن‌ها نیز موثر خواهد بود.

 

۶. از خودتان امتحان بگیرید

آزمون‌ها و امتحان‌ها هدف مهمی دارند: کمک به شما برای پیدا کردن نقطه ضعف و نقطه قوتتان. اگر زبان فرانسه را به‌صورت خودآموز یاد می‌گیرید، فراموش نکنید که در بازه‌های منظم از خود امتحان بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند تا به میزان تسلطتان بر روی کلمات آگاه شوید و بتوانید برای یادگیری موثرتر کلمات بعدی اولویت بندی و برنامه ریزی کنید.

روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دایره لغات زبان فرانسه خود را تست کنید. اگر از فلش کارت‌ها (در ادامه در مورد آن‌ها توضیح داده‌ایم) استفاده می‌کنید، ترتیب آن‌ها را به‌هم بزنید و بعد ببینید قادر به یادآوری کدام کلمات هستید و برای یادگیری کدام کلمات باید بیشتر وقت بگذارید. همچنین می‌توانید یک متن کوتاه و متناسب با سطح خود را پیدا کرده و سعی کنید آن را کلمه به کلمه ترجمه کنید.

از خودتان امتحان بگیرید

 

۷. از ریشه‌ها برای کلمات بیشتر استفاده کنید

یکی دیگر از روش‌های یادگیری و به‌خاطر سپاری لغت‌‌ها در زبان فرانسه، بهره بردن از ریشه‌ کلمات و افعال است. برای اینکه کلمات در ذهن شما بهتر تثبیت شوند، آن‌ها را با ریشه‌شان یاد بگیرید. با این روش می‌توانید دایره لغات خود را با سرعت بیشتری گسترش دهید و کلمات جدید نیز با انسجام بیشتری در حافظه شما خواهند ماند.

مثال:

برای نمونه، هنگامی که کلمه écrire (نوشتن) را مطالعه می‌کنید، کلماتی که با آن ریشه مشترک دارند را نیز به‌خاطر بسپارید؛ مثل écrivain (نویسنده) و l’écrire (عمل نوشتن).

 

۸.‎ کلمه‌ها را با تصاویر ترکیب کنید

اغلب کتاب های یادگیری زبان فرانسه دارای تصاویر برای لغت‌های جدید هستند. می‌توانید هنگام دیدن آن تصاویر و لغت مربوطه، آن را با کلماتی که از قبل می‌دانستید توصیف کرده و در توصیف خود از کلمه جدید نیز استفاده کنید. با این روش علاوه بر مرور آموخته‌های قبلی، کلمه جدید را نیز در متن استفاده کرده‌اید (ترکیب روش ۱ و ۲).

علاوه بر کتاب‌های آموزشی، از کتاب‌های مخصوص کودکان نیز می‌توانید استفاده کنید. این کتاب‌ها علاوه بر اینکه از جملات و دستور زبان ساده‌ای بهره می‌برند، هم دارای تصاویر مرتبط با متن هستند و هم به‌خوبی نحوه استفاده از لغات در متن را به شما نشان می‌دهد. به‌طور کلی، می‌توان گفت بسیاری از کتاب‌ها با پیوند کلمات و تصاویر مرتبط (ترکیب تداعی بصری و کلمات)، تا حد بسیار زیادی برای یادگیری و به‌خاطر سپاری لغت‌ها در زبان فرانسه کمک کننده هستند.

کلمه‌ها را با تصاویر ترکیب کنید

 

۹. متن‌های متفاوت بخوانید

بعد از اینکه از کتاب‌های آموزشی و کتاب‌های کودکان برای یادگیری لغت‌های زبان فرانسه استفاده کردید، پیشنهاد می‌کنیم از منابع دیگر نیز برای خواندن استفاده کنید. خواندن مقالات، رمان های فرانسوی، اخبار، مجلات، روزنامه‌ها، کمیک‌ها و… به شما کمک می‌کنند که با دیدن نحوه استفاده از لغات مختلف در جمله و متن، راحت‌تر آن‌ها را به‌خاطر بسپارید. در یک کلام؛ خواندن باعث افزایش میزان یادگیری می‌شود. سعی کنید به‌طور منظم متن کوتاهی را بخوانید؛ زیرا این کار به‌طور مداوم شما را در معرض کلمات جدید و کلماتی که از قبل می‌دانسته‌اید قرار می‌دهد و تمرین و مروری نیز محسوب خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش های یادگیری زبان فرانسه برای کودکان

 

۱۰. گوش کرده و تکرار کنید

اگر می‌خواهید به‌طور موثر کلمات زبان فرانسه را یاد بگیرید و به‌خاطر بسپارید، باید به گوش خود نیز اعتماد کنید. اگر یادگیری زبان فرانسه را شروع کرده باشید، احتمالا می‌دانید که با تلفظ‌های دشواری سروکار دارید. گوش کردن به نحوه تلفظ واژگان و تکرار آن‌ها علاوه بر اینکه به شما در یادگیری تفاوت صداهای ظریف و تلفظ درست کمک می‌کند، راهی برای به‌کارگیری روش ۴ (بلند خواندن کلمات) نیز می‌باشد. اگر کلمات را از همان ابتدا با تلفظ درست درک نکنید، یادگیری شما تقریبا سودی نخواهد داشت.

گوش کرده و تکرار کنید

ویدئوهای آموزشی خوبی برای زبان فرانسه در یوتیوب و دیگر پلتفرم‌ها وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها این کار را تمرین کنید. در ادامه برخی از این ویدئوها را نیز آورده‌ایم. سعی کنید بار اول به کلمات گوش کرده و بار دوم آن‌ها را تکرار کنید.

 

اگر زیاد بودن کلمات و ویدئوها باعث سردرگمی شما می‌شوند، می‌توانید از یک معلم خصوصی زبان فرانسه برای این کار کمک بگیرید. از او بخواهید با توجه به سطح شما لیستی از واژگان را برای هر جلسه تهیه کرده و با شما تمرین کند.

در پلتفرم هایتاکی، علاوه بر اینکه می‌توانید معلم خصوصی مورد نظر خود را پیدا کنید، از یک تعیین سطح رایگان در جلسه اول نیز بهره‌مند خواهید شد. تعیین سطح به شما کمک می‌کند تا یادگیری لغات زبان فرانسوی را از جایی شروع کنید که نه برای‌تان بسیار سخت و نه بسیار آسان باشد.

بیشتر بخوانید:

 

۱۱. یادداشت کنید و لیست بسازید

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن تا حد امکان دایره لغات خود را افزایش دهید، همیشه باید آماده دریافت موارد جدید و یادداشت کردن آن‌ها باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا در فرصتی مناسب معنی آن‌ها را جستجو کرده و آن را وارد لیست واژگان خود برای یادگیری کنید. ممکن از با این کلمات جدید هنگام تماشای فیلم های فرانسوی، گوش کردن به آهنگ های فرانسوی و یا خواندن کتاب‌ها مواجه شوید. بعد از یادداشت کلمات جدید زبان فرانسه، اطمینان حاصل کنید که برنامه‌ای نیز برای مرور آن‌ها در نظر بگیرید.

یادداشت کنید و لیست بسازید

 

۱۲. فلش کارت بسازید

اگر احساس می‌کنید که تهیه لیست عادی برای شما کارآمد نیست، فلش کارت‌ها را امتحان کنید. برای درست کردن فلش کارت، کلمه فرانسوی را در یک طرف و معنی آن را (به انگلیسی، فارسی و یا هر دو) در طرف دیگر بنویسید. با اینکه ساخت فلش کارت‌ها می‌تواند با افزایش تعداد کلمات بسیار زمان‌بر باشد، اما در دراز مدت بسیار کاربردی خواهد بود و ارزش وقت گذاشتن را دارد.

اگر علاقه‌ای به ساخت فلش کارت‌های کاغذی ندارید، می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که به همین منظور طراحی شده‌اند استفاده کنید. از این نرم‌افزار‌ها می‌توانید هم در رایانه شخصی خود و هم در تلفن همراه‌تان استفاده کنید. با این کار فلش کارت‌های خود را همیشه به همراه دارید و می‌توانید در هر زمان و هر مکان کلمات جدید را مرور کنید.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان با فلش کارت+ معرفی اپلیکیشن

 

۱۳. به‌طور روزانه تمرین کنید

اگر به‌دنبال یادگیری و به‌خاطر سپاری سریع و موثر لغت‌های جدید زبان فرانسه هستید، باید این کار را به‌طور روانه انجام دهید. مطالعه و مرور منظم (همانطور که در بخش ۲ به آن اشاره کردیم) کلید یادگیری سریع لغات است. نکته قابل توجه این است که نیازی نیست زمان زیادی را برای این کار صرف کنید؛ چند دقیقه در روز برای اینکه تفاوت بزرگی را در یادگیری خود مشاهده کنید کافی است. در این چند دقیقه، می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید: لیست لغات خود را مرور کنید، یک ویدئو کوتاه فرانسوی ببینید، متن کوتاهی از زبان فرانسه بخوانید، با اپلیکیشن‌های یادگیری زبان فرانسه تمرین کنید و…

به‌طور روزانه تمرین کنید

 

۱۴. از منابع آنلاین کمک بگیرید

امروزه منابع آنلاین زیادی وجود دارند که تنها با چند دقیقه وقت در روز می‌توانند به شما در یادگیری لغت‌های جدید زبان فرانسه کمک کنند. از جمله این منابع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با استفاده از منابع آموزشی آنلاین، نه تنها لغات را بهتر یاد می‌گیرید، بلکه دیگر مهارت‌های زبان از جمله Writing ،Listening و غیره را نیز خواهید آموخت. از دیگر مزیت منابع آنلاین می‌توان به برنامه ریزی خودکار آن‌ها برای پیش بردن دروس بر اساس سطح و میزان یادگیری شما اشاره کرد.

از منابع آنلاین کمک بگیرید

 

۱۵. به هر چیزی برچسب بزنید

یکی دیگر از روش‌های موثر برای به‌خاطر سپاری لغت‌ها در زبان فرانسه، استفاده از برچسب‌ها یا Stick Nots هاست. شما می‌توانید به هر چیزی که در اطراف خود می‌بینید برچسب بزنید و در همواره در حال یادگیری و مرور باشید. دیدن یک کلمه به‌صورت مکرر در یادگیری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به هر چیزی برچسب بزنید

مثال:

بر روی یک کاغذ “la télé” را بنویسید و بر روی تلوزیون خود بچسبانید. این کار را می‌توانید برای دیگر اشیاء مانند ساعت، یخچال، کمد و… انجام دهید. توصیه می‌کنیم هنگام نوشتن کلمات، آن‌ها را با حرف اضافه مربوط به خودشان به‌کار ببرید. همانطور که می‌دانید، کلمات در زبان فرانسه جنسیت دارند و یادگیری آن‌ها می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد. با اضافه کردن پسوندها و پیشوندهای مختلف به کلمه، این کار را برای خود آسان‌تر کنید. برای مثال می‌توانید برای تلوزیون خود برچسبی با متن‌های “la télé blanche” (تلوزیون سفید) یا “ma télévision” (تلوزیون من) درست کنید.

 

۱۶. کلمات پرکاربرد را در اولویت قرار دهید

در ابتدای شروع یادگیری زبان فرانسه، نیازی نیست که خود را با لیست بلند بالایی از کلمات بترسانید؛ به‌جای این کار، تمرکز خود را بر روی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه پرکاربرد بگذارید. با یادگیری کلمات پرکاربرد فرانسوی، می‌توانید درصد زیادی از نیاز روزمره استفاده از فرانسوی را برطرف کنید. لیست اینگونه کلمات که در زبان انگلیسی به آن‌ها کلمات High frequencye نیز گفته می‌شود را می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت بیابید.

 

۱۷. کلمات را دسته بندی کنید

طبق گروه بندی دلخواه خودتان و یا تقسیم بندی موضوعی، کلمات را دسته بندی کنید. برای موثرتر کردن این روش، بعد از مشخص کردن دسته بندی‌ها می‌توانید یک رنگ را به هر گروه اختصاص دهید. مثال‌هایی از موضوعاتی که می‌توانید برای این کار استفاده کنید عبارتند از:

  1. دسته بندی بر اساس مترادف بودن
  2. دسته بندی بر اساس متضاد بودن
  3. دسته بندی بر اساس فعل
  4. دسته بندی بر اساس صفت
  5. دسته بندی بر اساس اسم
  6. دسته بندی بر اساس موضوع خوراکی
  7. دسته بندی بر اساس افراد، نقش‌ها و شغل‌ها

کلمات را دسته بندی کنید

 

۱۹. در زمان مناسب یاد بگیرید

علاوه بر اینکه برای آگاه بودن به روش‌های موثر یادگیری زبان فرانسه می‌تواند به شما کند، تمرین و مطالعه در زمان مناسب نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. هر زمانی و ساعتی از روز برای یادگیری مطالب جدید برای تمامی افراد مناسب نیست؛ به همین دلیل نمی‌توانیم به شما بگوییم که دقیقا در چه ساعتی شروع به یادگیری لغت‌های زبان فرانسه بکنید. بنابراین شما باید خودتان بهترین زمان یادگیری خود را پیدا کنید. ممکن است جزو افرادی باشید که صبح زود مطالب را بهتر یاد می‌گیرند؛ یا برعکس، ممکن از در آخر شب بیشترین بازدهی برای یادگیری را داشته باشید. اگر مطمئن نیستید چه زمانی برای شما بهترین است، می‌توانید از آزمون و خطا استفاده کنید.

در زمان مناسب یاد بگیرید

بیشتر بخوانید: قانون ۵ دقیقه و استفاده از آن در یادگیری زبان ها

 

۲۰. با تمام حواس درگیر یادگیری شوید

تهیه لیست، استفاده از Color Coding، تهیه فلش کارت‌ها، مرور و… تکنیک‌ها و فاکتورهای مهمی در یادگیری و به‌خاطر سپاری لغت‌های جدید هستند؛ اما چیزی که مهم‌تر است نحوه استفاده شما از آن‌ها می‌باشد. شما کلمات را یاد می‌گیرید تا از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید؛ بنابراین سعی کنید این کار را همزمان با یادگیری انجام دهید و درگیری خود با آن را به بالاترین حد برسانید. طبق تحقیقات، بعد از مطالعه یک مطلب جدید در طی دو هفته، با توجه به میزان درگیر‌ی‌تان با آن مطلب، درصد متفاوتی از آن را به‌یاد می‌آورید. به این صورت:

  • ۱۰ درصد از آنچه می‌خوانید
  • ۲۰ درصد از آنچه می‌شنوید
  • ۳۰ درصد از آنچه می‌بینید
  • ۵۰ درصد از آنچه می‌شنوید و می‌بینید
  • ۷۰ درصد از آنچه می‌گویید و می‌نویسید
  • ۹۰ درصد از چیزی که با تمام حواس آن را می‌آموزید

پس بهترین راه برای یادگیری و یادآوری بهتر کلمات جدید، مشارکت و درگیری بیشتر با آن است. با کلمه‌ها جملات مختلف بسازید، در مکالمات خیالی خود از آن‌ها استفاده کنید، آن را بنویسید

 

سخن آخر

یادگیری لغات یک زبان جدید می‌تواند بسیار سخت و طاقت‌فرسا به نظر برسد؛ اما با استفاده از روش‌ها و تکنیک‌های موثر، کار بسیار آسانی در پیش خواهید داشت. در این مقاله سعی کردیم موثرترین روش‌های یادگیری لغت‌ها در زبان فرانسه را جمع‌آوری کنیم. با استفاده از این روش‌ها و ترکیب کردن آن‌ها، در سریع‌ترین زمان ممکن کلمات جدیدی را به حافظه بلندمدت خود منتقل کنید.

به نظر شما کدام‌یک از این روش‌های برای شما مناسب‌تر است؟ آیا روش‌های دیگری نیز برای یادگیری کلمات جدید بلد هستید؟

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *