کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

۴۰ رمان جذاب برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه+ پی دی اف رایگان و فایل صوتی

۴.۶
(۱۴)

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین منابع برای یادگیری زبان فرانسه هستید، آیا تا به حال به فکر مطالعه بهترین رمان های زبان فرانسوی افتاده‌اید؟

فرانسه یکی از شیرین‌ترین زبان‌های رایج دنیاست که در گوشه گوشه جهان طرفداران بی‌شماری دارد. ظرافت‌های آوایی زبان فرانسه در کنار کاربرد فراوان در کشورهای مختلف، ازجمله دلایل استقبال روزافزون مردم سراسر دنیا از یادگیری این زبان است.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

روش های یادگیری و تقویت زبان فرانسه

جالب است بدانید مردم  کشورهای جهان، از جمله سوئیس، بلژیک، لوکزامبورگ و بخش‌هایی از کانادا از زبان فرانسوی به عنوان زبان اول خود استفاده می‌­کنند. اما روش های یادگیری زبان فرانسه کدامند؟ از چه روش‌هایی می‌­توان این زبان را تقویت کرد؟

بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه

 

اگر قصد داشته باشید که یادگیری را به شیوه ای اصولی و استاندارد آغاز کنید، استفاده از اساتید خبره و تدریس خصوصی زبان فرانسه و نیز شرکت در کلاس های آموزشی این زبان شیرین، اولین گام شما خواهد بود.

از روش های دیگر میتوان به یادگیری این زبان به وسیله فیلم های زبان فرانسه، سریالهای زبان فرانسه، انیمیشن های فرانسوی و یادگیری با آهنگ های فرانسوی اشاره کرد اما علاوه بر این ها، یکی دیگر از روش های یادگیری زبان فرانسه که از جذابیت های فراوانی نزد زبان آموزان برخوردار است، خواندن رمان های زبان اصلی است.

خواندن رمان‌ها به زبان اصلیشان، علاوه بر جذابیت‌های داستانی، دایره لغات شما را گسترش داده، تسلطتان بر درک مطلب را افزایش میدهد و در کنار آن، شما را با فرهنگ، آداب و رسوم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کشور نیز آشنا می‌ کند. به خصوص اگر بحث در خصوص فرانسه ای باشد که مهد فرهنگ و هنر جهان به حساب می آید و نویسندگان بی نظیری همچون رومن گاری، میلان کوندرا، آلبر کامو، ویکتور هوگو و بسیاری دیگر را در دل خود پرورش داده است.

آلبر کامو نویسنده بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه

 

بدین‌ترتیب اگر شما نیز قصد دارید از طریق این روش جذاب زبان خود را تقویت کنید، مطالعه متن حاضر را از دست ندهید؛ چرا که بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه برای همه سطوح را به شما معرفی کرده‌ایم.

 

بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسوی؛ سطح مبتدی

 

۱. شازده کوچولو

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Le Petit Prince Antoine de Saint-Exupéry

قطعاً همه شما با رمان زیبای «شازده کوچولو» به نویسندگی آنتوان دوسنت هگزوپری و با عنوان اصلی «Le Petit Prince» آشنایی دارید. شازده کوچولو که در سال ۱۹۴۳ نوشته شده، داستان سفر پسربچه‌­ای را روایت می­‌کند که از کره زمین جدا شده و مسیر آسمان و ستارگان را در پیش می‌­گیرد. او در طول سفر خود با کارکترها و اتفاقات جالب توجه و البته تأمل­‌برانگیزی روبه­‌رو می‌­شود که جنبه‌­هایی کمدی، فلسفی و اجتماعی به این رمان بخشیده‌اند.

این کتاب جذاب که توسط شاعر فقید، احمد شاملو به زبان فارسی ترجمه شده است، نه تنها در ایران بسیاری را شیفته خود کرده، بلکه از محبوب‌­ترین رمان‌­های فرانسوی در سراسر جهان به شمار می‌­رود.

جالب است بدانید که شازده کوچولو، در صدر پرترجمه‌­ترین کتاب­‌های فرانسوی در طول تاریخ قرار دارد. در واقع این کتاب تقریبا به همه زبان­‌های زنده دنیا ترجمه شده است.

رمان فرانسوی شازده کوچولو

 

۲. افسانه های لافونتن

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Les Fables de La Fontaine Jean de La Fontaine

افسانه‌های لافونتن با عنوان اصلی «Les Fables de La Fontaine» یکی دیگر از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه برای زبان‌آموزان مبتدی است. ژان دو لافونتن، نویسنده کلاسیک فرانسوی در این کتاب افسانه‌های کهن کشور فرانسه در دوره‌های مختلف تاریخی را گردآوری کرده و در قالب داستان‌هایی طنز و کنایی روایت نموده است.

بسیاری از قصه‌های این کتاب از طریق جان بخشی به حیوانات روایت شده‌اند. به عنوان نمونه، مورچه سخت کوش و روباه حیله‌گر از جمله جذاب­‌ترین کارکترهای کتاب افسانه‌های لافونتن به شمار می‌­روند. با مطالعه این کتاب درک مناسبی نیز از آرایه‌های کنایی در فرهنگ فرانسه به دست خواهید آورد.

رمان فرانسوی افسانه های لافونتن

 

۳. نیکولا کوچولو

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF
Le Petit Nicolas René Goscinny

نیکولا کوچولو با عنوان اصلی «Le Petit Nicolas» یکی از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه در سطح مبتدی است. محبوبیت‌های نیکولا کوچولو به حدی بود که نویسنده این کتاب، یعنی آقای رنه گوسینی، آن را به یک مجموعه کتاب چند جلدی تبدیل نمود.

جالب است بدانید که از این رمان، یک سریال تلویزیونی محبوب نیز در فرانسه ساخته شده است. داستان نیکولا کوچولو در دهه ۵۰ فرانسه می‌­گذرد و نویسنده تلاش کرده است تا ارزش‌های اخلاقی و انسانی جامعه فرانسه طی آن دوره را در قالب داستان‌هایی طنز، با روایت قهرمان قصه، یعنی پسر بچه‌ای به نام نیکولا، بازنمایی کند.

همان‌­طور که در پشت جلد این کتاب نوشته شده، مهم نیست ۷ ساله باشید یا ۷۰ ساله؛ به هر حال از خواندن این کتاب دوست‌داشتنی، هم لذت خواهید برد و هم زبان فرانسه خود را تقویت خواهید کرد.

رمان فرانسوی نیکولا کوچولو

 

۴. چارلی و کارخانه شکلات سازی

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Charlie Et La Chocolaterie Roald Dahl

احتمالاً فیلم سینمایی «چارلی و کارخانه شکلات‌­سازی» با بازی جانی دپ را دیده‌­اید؛ خب این فیلم از روی رمانی به همین نام با عنوان اصلی «Charlie Et La Chocolaterie» ساخته شده است. این کتاب را آقای «رولد دال» در سال ۱۹۶۴ میلادی نوشته است و در آن داستان پسربچه فقیری را روایت می‌­کند که به صورت اتفاقی بلیط بازدید از کارخانه شکلات سازی عجیب و غریب و محبوبش را به دست آورده است.

رمان فرانسوی چارلی و کارخانه شکلات سازی

 

۵. جیمز و هلوی غول پیکر

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
James et la Grosse Pêche Roald Dahl

باز هم یک رمان فانتزی و جذاب دیگر از آقای «رولد دال»؛ جیمز و هلوی غول پیکر با عنوان اصلی «James et la Grosse Pêche» در سال ۱۹۶۱ نوشته شده اما هنوز هم نه تنها در میان علاقه‌مندان به آموزش زبان فرانسه محبوب است، بلکه در بین سایر دوست‌­داران ادبیات علمی تخیلی نیز طرفداران بی‌­شماری دارد.

این رمان، قصه پسرکی را روایت می­‌کند که وارد یک هلوی غول پیکر شده و اتفاقات جالبی را از سر می­‌گذراند.

رمان فرانسوی جیمز و هلوی غول پیکر

 

۶. ماجراهای تن تن

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF
Les Aventires Parodiques de TINTIN Georges Prosper Remi

یکی دیگر از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه به کارکتری جذاب و نام‌­آشنا به نام تن تن مربوط می­‌شود.

اولین قسمت از سری داستان‌های تن تن را نویسنده­‌ای به نام ژرژ پروسپه با نام مستعار هرژه در سال ۱۹۲۹ منتشر کرد. از آن زمان تاکنون، مجموعه داستان‌های تن تن به بیش از ۷۰ زبان خارجی ترجمه شده و بالغ بر ۲۰۰ میلیون نسخه از این کتاب‌ها در سراسر جهان به فروش رسیده‌اند. بنابراین اگر قصد دارید آموزش زبان فرانسه را از طریق یک کتاب جذاب و خنده‌دار دنبال کنید، چه کتابی بهتر از ماجراهای تن تن؟!

رمان فرانسوی ماجراهای تن تن

 

۷. جمعه یا زندگی دور از تمدن

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Vendredi ou la vie sauvage Michel Tournier

حتماً تاکنون قصه رابینسون کروزوئه را شنیده‌اید؛ همان مرد سوئیسی که اسیر خشم دریا گشت اما دست از تلاش برنداشت و سرانجام کوشش‌اش برای نجات جان خود و خانواده‌­اش، به کشف جزیره­‌ای بکر و دست‌نخورده منجر گردید.

کتاب جمعه یا زندگی دور از تمدن با عنوان اصلی « Vendredi ou la vie sauvage» اثر میشل تورنیه، روایت متفاوتی از داستان سفر دریایی رابینسون کروزوئه ارائه کرده است. این کتاب نیز مانند موارد قبلی برای زبان‌­آموزان مبتدی و غیرحرفه‌ای زبان فرانسه کاملاً مناسب و قابل فهم است.

رمان جمعه یا زندگی دور از تمدن

 

۸. لالایی

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Lullaby Jean-Marie Gustave Le Clézio

شاید بدون اغراق بتوان گفت که «لالایی» با عنوان اصلی «Lullaby» یکی از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه است. این رمان بی‌­نظیر را نویسنده­‌ی برنده جایزه نوبل، یعنی آقای ژان ماری گوستاو لوکلزیو نوشته است.

جالب است بدانید که رمان لالایی به عنوان یکی از نمونه­‌های مهم ادبیات معاصر فرانسه، در میان دروس کودکان بالای ۱۱ سال در اغلب مدارس این کشور نیز گنجانده شده است. بنابراین نه تنها رمان لالایی از قصه جذاب و پرکششی برخوردار است، بلکه می­‌تواند در افزایش دایره لغات و درک مطلب شما بسیار نیز موثر واقع شود.

رمان فرانسوی لالایی

 

۹. گندم در علف­زار

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
le blé en herbe Colette

تا اینجای کار، اغلب رمان‌های معرفی شده برای آموزش زبان فرانسه یا علمی تخیلی بوده­‌اند و یا کمدی. اکنون زمان آن رسیده است تا یک رمان جذاب با تم عاشقانه به شما معرفی کنیم.

گندم در علفزار با عنوان اصلی « le blé en herbe» دقیقاً چنین چیزی است. یک داستان عاشقانه جذاب اثر نویسنده نامدار فرانسوی «کولت» که داستان زوجی را روایت می‌کند که در تعطیلات آخر هفته با یکدیگر ملاقات کرده‌اند.

رمان فرانسوی گندم در علفزار

 

۱۰. پدر من یک خانم نظافتچی است

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF
Mon Père Est Femme De Ménage

Saphia Azzeddine

این رمان کوتاه با عنوان اصلی «Mon Père Est Femme De Ménage» را خانم سافیا آزدین نوشته است و در آن داستان پسری را روایت می‌کند که تازه به سن بلوغ رسیده، مادری بیمار دارد و پدرش نیز یک نظافتچی است. یعنی شغلی که عموماً حرفه‌ای زنانه انگاشته می‌شود.

این رمان تبعیض‌های جنسیتی در جامعه مدرن فرانسه را از طریق داستانی پر اشک و آه مورد انتقاد قرار داده است. همچنین روایت جالب و قابل تأمل آن به گونه‌ای است که خواننده‌های غیرفرانسوی را با فرهنگ کار در کشور فرانسه نیز آشنا می­‌کند.

رمان پدر من یک خانم نظافتچی است

 

سایر رمان های فرانسوی برای زبان آموزان مبتدی:

نام فارسی کتاب نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
قصه­ های روز و شب Contes du jour et de la nuit گی دو موپاسان
قصه­ های مادر غاز Contes de ma mère l’Oye شارل پرو  
پروانه و زنگ غواصی Le scaphandre et le papillon ژان دومینیک بوبی
باباگوریو Le Père Goriot بالزاک
قصه­ های خروس Contes de la Bécasse گی دو موپاسان

 

 

بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسوی؛ سطح متوسط

۱. بیگانه

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
L’Étranger Albert Camus

«بیگانه»، اثر جاودانه و درخشان آلبر کامو با عنوان اصلی «L’Étranger»، بدون شک یکی از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه است. این رمان که فلسفه و ادبیات فرانسه را به شدت تحت تأثیر خود قرار داده است، در بسیاری از مدارس و دانشگاه‌های این کشور به عنوان یک اثر شاخص ادبی تدریس می‌­شود.

آلبر کامو در بیگانه، مفاهیم فلسفی جالبی نظیر مرگ، اخلاق و پوچ‌­گرایی را در قالب داستانی روان و ساده به رشته تحریر در آورده است. از این روی، مطالعه آن برای زبان‌­آموزان حرفه­‌ای و حتی متوسط کاملاً قابل درک است.

رمان فرانسوی بیگانه

 

۲. آهنگ ملایم یا لالایی

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF
Chanson douce Leïla Slimani

رمان آهنگ ملایم یا لالایی با عنوان اصلی «Chanson douce»، اثر نویسنده مراکشی، خانم لیلا سلیمانی یکی دیگر از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه است. این رمان جذاب و غم‌­انگیز، داستان دو نوزاد را روایت می‌کند که توسط سرپرست خود به قتل می‌رسند.

خانم سلیمانی در آهنگ ملایم مضامینی مانند خانواده، جامعه مدرن، جامعه طبقاتی و شغل‌گرایی را مورد بررسی قرار داده است و در دل این روایت تراژیک، بستری را فراهم کرده است، تا زبان‌آموزان ضمن لذت بردن از یک داستان قدرتمند و جذاب، زبان فرانسه خود را نیز تقویت کنند.

لازم به ذکر است که مطالعه این کتاب برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

رمان فرانسوی آهنگ ملایم یا لالایی

 

۳. در انتظار گودو

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
En attendant Godot Samuel Beckett

در انتظار گودو اثر آوانگارد و جاودانه ساموئل بکت با عنوان اصلی «En attendant Godot» یکی دیگر از کتاب‌هایی است که مطالعه آن برای زبان‌­آموزان متوسط و حرفه‌ای ضروری به نظر می‌رسد. بد نیست بدانید که از زمان نگارش این اثر در سال ۱۹۵۳ میلادی تاکنون، هزاران فیلم و تئاتر از روی آن ساخته شده­ است.

مفاهیم فلسفی این نمایش­نامه هنوز هم کاملاً زنده بوده و در میان اندیشمندان مورد بحث است. با این وجود، در انتظار گودو اثری نیست که همه عاشقش باشند؛ چراکه برخی از فرازهای آن برای خواننده‌های عادی سنگین بوده و ریتم داستان نیز همچون رما­ن‌های معمایی یا علمی تخیلی، آنچنان پرسرعت و پرهیجان نمی‌­باشد.

با تمام این موارد، در انتظار گودو همچنان یکی از بهترین نمونه‌های ادبیات مدرن اروپا به حساب می­‌آید.

رمان فرانسوی در انتظار گودو

 

۴. سال­ها

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Les Années Annie Ernaux

رمان سال­ها با عنوان اصلی «Les Années» نوشته «آنی ارنو» یکی دیگر از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه است که برای خانم ارنو جوایز متعددی از جمله جایزه ادبی مارگریت دوراس، جایزه زبان فرانسه و جایزه فرانسوا موریاک را به ارمغان آورد.

خانم ارنو در این رمان، مرور خاطرات و یادآوری سال­‌های جوانی از سوی یک زن سالمند را به زیبایی و ظرافت هرچه تمام‌­تر به رشته تحریر درآورده است.

رمان فرانسوی سالها

 

۵. آخرالزمان برای فردا است

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF
L’apocalypse est Pour Demain Jean Yanne

رمان «آخرالزمان برای فردا است» با عنوان اصلی «L’apocalypse est Pour Demain» یک رمان جذاب و نفس­‌گیر است که آینده بشریت را با بدبینی مورد سوال قرار می‌­دهد.

نویسنده این رمان، یعنی آقای ژان یان، شخصیت رابینسون کروزوئه را از آن جزیره‌­ی بکر جدا نموده و وارد جامعه‌ای کرده است که در آن ماشین‌ها جایگزین همه اشکال حمل‌ونقل از جمله پیاده‌روی شده‌اند. دنیایی آخرالزمانی با قوانین عجیب و غریب. به عنوان مثال آدم‌­های این رمان فقط در زیرزمین می‌توانند پیاده‌روی کنند.

اگر به دنبال آموزش زبان فرانسه هستید و به چنین مضامینی نیز علاقه‌­مندید، مطالعه این رمان را از دست ندهید.

آخرالزمان برای فردا است

 

سایر رمان های فرانسوی برای زبان آموزان سطح متوسط:

نام فارسی کتاب نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
سلام بر غم Bonjour tristesse فرانسوا ساگان
قتل در رود سن Coule la Seine فرد وارگاس  
بهداشت قاتل Hygiène de l’assassin آملی لوتوم
آرسن لوپن Arsène Lupin موریس لوبلان
آستریکس و اوبلیکس Astérix et Obélix رنه گوسینی و آلبر اودرزو
ظرافت جوجه تیغی L’élégance du hérisson موریل باربری
موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن Monsieur Ibrahim et les Fleurs du Coran اریک امانوئل اشمیت
عاشق L’Amant مارگارت دوراس
آدولف Adolphe بنژامن کنستان
من مردها را نمی‌شناختم Moi qui n’ai pas connu les hommes ژاکلین هارپمن

 

بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسوی؛ سطح پیشرفته

 

۱. دوره باهم بودن

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF
Ensemble c’est Tout Anna Gavalda

دوره با هم بودن با عنوان اصلی « Ensemble c’est Tout» از جمله بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه برای زبان­‌آموزان حرفه‌­ای است. این رمان را خانم آنا گاوالدا برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ منتشر نمود که با استقبال شدید منتقدان و علاقه‌­مندان به ادبیات همراه گردید.

خانم گاوالدا در این رمان داستان زن جوانی را روایت می­‌کند که انگیزه خود برای زندگی کردن را از دست داده است و در همین حین نیز با روان‌­رنجوری‌های خود و اطرافیانش نیز دست و پنجه نرم می‌­کند.

رمان فرانسوی دوره باهم بودن

 

۲. بی­‌نوایان

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Les Misérables Victor Hugo

کمتر رمان‌­خوانی در جهان وجود دارد که کتاب بی‌­نوایان، اثر شگرف ویکتور هوگوی کبیر را نخوانده باشد. این کتاب با عنوان اصلی «Les Misérables» در سال ۱۸۶۲ برای اولین بار منتشر شد اما هنوز که هنوز است، بر قله برترین رمان‌های تاریخ ادبیات جهان جای خوش کرده است.

کسانی که به دنبال آموزش زبان فرانسه از طریق رمان خواندن هستند، با مطالعه این شاهکار جاودانه به زبان اصلی، می­‌توانند در حالی که قدم به قدم در کنار ژان­‌والژان تا عمق کشمکش‌های قصه پیش می‌­روند، زبان خود را نیز تا حد بسیار خوبی تقویت کنند.

نکته جالب توجه بی‌­نوایان در این است که علی‌­رغم عظمتی که دارد، از متن روان و ساده­‌ای برخوردار است و زبان‌­آموزان متوسط نیز می­‌توانند ماجراهای داستان را تا حد زیادی درک کرده و از فضای قصه­‌ی ویکتور هوگو لذت ببرند.

رمان فرانسوی بی نوایان

 

۳. گوژپشت نوتردام

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Notre-Dame de Paris Victor Hugo

گوژپشت نوتردام با عنوان اصلی «Notre-Dame de Paris» یکی دیگر از شاهکارهای ویکتور هوگو و از جمله بهترین رمان های آموزش زبان فرانسه است. مطالعه این رمان جذاب، با آن فرم روایی منحصربه‌فردش، می‌تواند ذهن شما را تا ماه‌­ها به خود مشغول بدارد.

حتی اگر پیش از این ترجمه فارسی گوژپشت نوتردارم را خوانده باشید، مطالعه مجدد این رمان افسانه‌­ای آن هم به زبان فرانسوی لذت وصف ناپذیری را برای­‌تان به دنبال خواهد داشت. برای مطالعه این کتاب باید سطح زبان فرانسه شما بالاتر از متوسط باشد. 

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسوی

رمان فرانسوی گوژپشت نوتردام

 

۴. در جستجوی زمان از دست رفته

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
À la recherche du temps perdu Marcel Proust

در جستجوی زمان از دست رفته، اثر بی‌­بدیل مارسل پروست یکی دیگر از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه است. این رمان در ۷ جلد منتشر شده و لقب طولانی‌ترین رمان جهان را یدک می‌کشد. بد نیست بدانید رمان زیبای کلیدر، اثر محمود دولت­‌آبادی خودمان، پس از رمان درخشان مارسل پروست در جایگاه دوم طولانی‌ترین رمان‌های جهان تکیه زده است.

اگر قصد دارید در کنار لذت بردن از یک داستان جذاب و تقویت زبان فرانسه خود، دیدگاهی از شرایط اجتماعی، فلسفی، هنری و ادبیِ فرانسه‌ی ابتدای قرن بیستم به دست آورید، مطالعه این کتاب را از دست ندهید. در جستجوی زمان از دست رفته را می‌توانید با عنوان اصلی « À la recherche du temps perdu» از کتاب فروشی‌های معتبر تهیه نمایید.

رمان فرانسوی در جستجوی زمان از دست رفته

 

۵. جنس دوم

نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
Le deuxième sexe Simone de Beauvoir

جنس دوم با عنوان اصلی «Le deuxième sexe» نه تنها یکی از بهترین رمان های یادگیری زبان فرانسه است بلکه از درخشان­‌ترین رمان‌های فمینیستی جهان نیز به حساب می‌آید. سیمون دوبوار در این رمان درخشان، تاریخ دور و دراز ستم و تبعیض علیه زنان را مورد تحلیل قرار داده است.

این کتاب اگرچه در سال ۱۹۴۹ نوشته شده است، اما در جهان امروز و در میان سازمان­‌ها و تشکل­‌های فمینیستی مختلف عصر حاضر نیز همچنان حرف‌­های زیادی برای گفتن دارد. علاوه بر این‌­ها، زبان فلسفی متن کتاب و پیام‌­های تأمل‌­برانگیز آن می‌­تواند همان چیزی باشد که شما برای تبدیل شدن به یک زبان­‌آموز حرفه‌­ای و پیشرفته به آن نیاز دارید.

رمان فرانسوی جنس دوم

 

 سایر رمان های فرانسوی برای زبان آموزان سطح پیشرفته:

نام فارسی کتاب نام اصلی کتاب نویسنده لینک دانلود رایگان PDF لینک نسخه صوتی
مادام بوآری Madame Bovary گوستاو فلوبر
چشمان زرد کروکودیل­‌ها Les yeux jaunes des crocodiles کاترین پونکل
بین دیوارها Entre les murs فرانسوا بوگودو
سفر به انتهای شب Voyage au bout de la nuit لویی فردینان سلین
سند Acté الکساندر دوما

 

نکاتی که رمان خواندن به زبان فرانسوی را برای شما آسان­ تر می ­کند

  • پیش از اینکه شروع به خواندن کنید، خلاصه کتاب را به زبان فارسی یا فرانسوی مطالعه نمایید.
  • از شخصیت­‌های مهم و اتفاقات تأثیرگذار داستان یادداشت برداری کنید.
  • سعی کنید نسخه فارسی و یا اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید، نسخه انگلیسی رمان را نیز تهیه کرده و پیش از مطالعه متن زبان اصلی، آن را مطالعه کنید.
  • مطالعه مداوم و با کیفیت را جایگزین مطالعه فشرده و بی­‌کیفیت کنید.
  • روی زمان افعال تمرکز کنید و سعی کنید تفاوت افعال در زمان‌­های گوناگون را تشخیص دهید.
  • در شروع کار سعی کنید رمان‌­هایی را برای خواندن انتخاب کنید که قبلاً ترجمه آنها را خوانده­‌اید و یا با خط داستانی آنها آشنایی دارید.

بیشتر بدانید: متون ساده و داستان های کوتاه فرانسوی برای سطح مبتدی

 

سخن پایانی

 مطالعه رمان ­‌های فرانسوی به زبان اصلی علاوه بر جذابیت‌­های خاص خود، امکانات آموزشی گسترده­‌ای را نیز پیش روی مخاطبان خود قرار می­‌دهند. امکاناتی که می‌­توانند دانش خوانندگان در حوزه­‌های مختلفی چون گرامر، درک مطلب و دایره لغات را ارتقاء بخشند.

ممکن است در آغاز مطالعه با کلماتی برخورد کنید که همچون یک مانع، مسیر شما برای پیش­روی در دنیای داستان را مسدود کنند. اما برای پرهیز از این مشکل باید بپذیرید که قرار نیست معنای تک­‌تک کلمات را بدانید یا آنها را جستجو کنید. همین که خط اصلی داستان را بتوانید تشخیص دهید، برای شروع کفایت خواهد کرد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. اگر فایل خاصی مشکل داره ممنون میشم اون مورد رو اطلاع بدین. الان رندم چک شد . مشکلی در کیفیت نیست. کیفیت پی دی اف ها و فایل های صوتی همگی عالی هستن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *