کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

همه چیز درباره زبان فرانسه و یادگیری آن

۴
(۴)

زبان فرانسوی یکی از رمانتیک‌ترین زبان‌های دنیاست که محبوبیت و گسترش زیادی دارد و افراد زیادی با اهداف مختلف، به یادگیری زبان فرانسه علاقه‌مندند. قدمت زبان فرانسه به قرن نهم بازمی‌‌گردد و از زبان لاتین سرچشمه گرفته است.

اگر دوست دارید که اطلاعاتی کلی، جامع ولی مختصر درباره تمام زوایا و بخش‌های زبان فرانسه به دست بیاورید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

فرانسوی زبان رسمی کدام کشورهاست؟

  • این زبان در بسیاری از نقاط دنیا به عنوان زبان رسمی و یا زبان رایج شناخته شده است.
  • برای قرن‌های متمادی فرانسوی، زبان اشراف و دربار بود، اما به تدریج از طریق تجارت و نفوذ امپراتوری استعماری فرانسه در بین مردم عادی گسترش یافت.
    در طول انقلاب فرانسه، این زبان به عنوان زبان رسمی پذیرفته شد و امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفرزبان فرانسوی را به عنوان زبان اول یا دوم خود می دانند و به آن زبان صحبت می کنند.
  • کشورهای زیادی در دنیا هستند که زبان رسمی آنها زبان فرانسه است. شاید از قبل می‌دانستید که زبان رسمی کشورهایی مانند کانادا، بلژیک، سوئیس و… فرانسوی است، اما زبان رسمی کشورهایی مثل سنگال و جیبوتی، ماداگاسکار و وانواتو نیز فرانسه است.
  • فرانسوی‌ها سال ها قبل از انگلیسی ها که به استعمار پیر شناخته می‌شوند در تمام دنیا پخش شده بودند. اما باز هم ۴۵% زبان انگلیسی از ریشه فرانسوی می‌آید.

لیست کشورهایی که به زبان فرانسه صحبت می کنند

آیا زبان فرانسه زیباترین زبان دنیاست؟

فرانسوی‌ها معتقدند که زبانشان زیباترین زبان دنیاست؛ چون زبان فرانسه، زبان عشق است.

  • کمتر کسی است که تا به حال آهنگ‌های عاشقانه فرانسوی را نشنیده و از این همه احساس و کلمات و شعر عاشقانه لذت نبرده باشد.
  • عاشقانه‌ترین عبارات در مقایسه چندین زبان با یکدیگر ازجمله زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و روسی به زبان فرانسوی تعلق دارد.
  • زبان فرانسه علاوه بر اینکه در صدر زبان‌های عاشقانه دنیا قرار دارد، به لحاظ محبوبیت در رتبه دوم محبوب‌ترین زبان دنیاست. در اکثر کشورهای دنیا بعد از زبان انگلیسی، زبان فرانسوی است که طرفداران زیادی دارد.

 

ویژگی‌های ساختاری (واژگانی و دستوری) زبان فرانسه

  • زبان فرانسه در طول زمان تکامل یافته است؛ قواعد دستوری پیچیده و تلفظ های زیبای آن.
  • زبان فرانسه یک زبان جنسیتی است؛ به این معنی که هر اسم دو جنسیت مذکر یا مؤنث دارد.
  • ازلحاظ جمع بستن اسم‌ها، حرف تعریف در فرانسوی و ضمیرها یک ساخت فعل منحصر به فرد دارند.

ساختار و گرامر زبان فرانسوی

 

۱. مهم ترین و پرکاربردترین کلمات فرانسوی

مهمترین کلمه در زبان فرانسه bonjour است. وقتی به مغازه‌ای در فرانسه می‌روید مودبانه است که بگویید «روزبه خیر». bonjour تقریبا همه جا کاربرد دارد؛ از سوپرمارکت و مغازه لباس فروشی تا کافه و رستوران بهتر است این کلمه را به کار ببرید.
مهم‌ترین کلمات بعدی s’il vous plait (لطفا) و merci (متشکرم) هستند.
در مقاله «۳۰۰۰ لغت ضروری زبان فرانسه+ ترجمه فارسی و نقش کلمات» می‌توانید به لیست کاملی از کلمات مهم زبان فرانسوی با ترتیب الفبایی دسترسی داشته باشید.

 

۲. کلمات هموفون یا هم آوا در زبان فرانسه

هموفون کلمات فرانسوی هستند که در تلفظ یکسان به نظر می‌رسند، اما املا و معنای متفاوتی دارند. در زبان فرانسوی از این دست کلمات زیاد است.
این همان چیزی است که یادگیری زبان فرانسه را بسیار سرگرم کننده می کند درعین حال برای استفاده درست آنها هم بهتر است خوب تمرین داشته باشید.به‌عنوان مثال:Mer، Mere و Maireفرانسوی برای دریا – Mer ، فرانسوی برای مادر – Mere ، فرانسوی برای شهردار، Maire ، همه آنها یکسان به نظر می رسند.

 

۳. تفاوت ضمیر Tu و Vous – (تو و شما) در فرانسوی

Tu غیر رسمی و/یا مفرد و vous صوری و/یا جمع است. پس چگونه بدانیم که از کدام یک استفاده کنیم؟ به طور کلی tu همان چیزی است که برای دوستان استفاده می‌کنید. Vous چیزی است که برای افرادی که به خوبی نمی شناسید، رئیس خود، مقامات دولتی، رئیس جمهور و خانواده سلطنتی و…
وقتی با کسی ملاقات می کنید ویا ملاقات شما با فردی از نسل قدیمی است طبیعی است، کاملاً رسمی آنها را خطاب کنید. حتی اگر در بیشتر وقت‌ها همدیگر را در خیابان می‌بینید و از کنار یکدیگر می‌گذرید، هرگز از «تو tu» استفاده نکنید.
اگر شک دارید – از vous استفاده کنید نه tu. مگر اینکه با یک کودک، یا یک دوست یا خانواده صحبت کنید.

 

۴. تلفظ حرف H و R ,Wدر فرانسه

تلفظ حرف H حرف H در فرانسوی بی‌صداست، بنابراین هرگز کلمه‌ای را که با ha شروع شود نمی‌شنوید.
فرانسوی‌ها حتی موقع خندیدن هاهاها نمی‌گویند. آنها وقتی می‌خندند آه آه آه…می‌گویند. آنها «اندبال به جای هندبال»، «آمبرگر به جای همبرگر» و «اُتل به جای هتل» می‌گویند.
تلفظ حرف W به غیر از کلماتی مثل واگن wagonیا WC معمولا حرف W را در فرانسه نمی‌شنوید؛ مگر اینکه در ترکیب با کلمات دیگر بیایید.
تلفظ حرف R حرف R در زبان فرانسه در برخی کلمات نوشته می‌شود ولی صدای «ررر» را نمی‌شنوید.

 

لهجه های مختلف زبان فرانسوی

اگرچه لهجه‌ها و زبان‌های زیادی در اطراف فرانسه و سایر مناطق فرانسوی صحبت می‌شود، اما همه آنها فرانسوی نیستند.

در فرانسه، دو گروه اصلی از لهجه‌های فرانسوی وجود دارد.

  • اول، زبان‌های دویل، که قلمرو شمالی فرانسه را پوشش می‌دهند
  • دوم، اکسیتان که در جنوب کشور صحبت می‌شود.

زبان فرانسوی که در بلژیک و سوئیس صحبت می‌شود، با فرانسوی استاندارد تفاوت بسیار کمتری دارد، اما تغییرات در واژگان و تلفظ قابل توجه است.

بیشتر بدانید: راه‌ها و تکنیک‌های تقویت لهجه زبان فرانسه

آشنایی با لهجه های زبان اسپانیایی

 

زبان فرانسوی زبان تأثیرگذار در دنیای دیپلماتیک است.

بسیاری از مؤسسات بین المللی، زبان فرانسه را به عنوان یکی از زبانهای رسمی خود به رسمیت می‌شناسند؛ ازجمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، کمیته بین‌المللی المپیک، صلیب سرخ و غیره.

بسیاری از دادگاه‌های بین‌المللی نیز از فرانسوی به عنوان یک زبان رسمی استفاده می‌کنند.

 

آیا یادگیری زبان فرانسه هزینه بر است؟

در حالی که بسیاری از ما علاقه مند به یادگیری زبان فرانسه هستیم، اغلب از یادگیری آن ترس داریم؛ هم به دلیل شنیده‌هایمان که زبان سختی است و هم به‌خاطر هزینه‌های آن، که یک زبان وقت گیر و پر هزینه است.

درباره میزان سختی و آسانی زبان فرانسه، در مقاله «آیا یادگیری زبان فرانسه سخت است؟ حقایقی که باید بدانید» مفصل صحبت کردیم و حالا نوبت بررسی هزینه‌های یادگیری زبان فرانسه است.

اما یادگیری زبان فرانسه چقدر هزینه دارد؟

در این دوران مدرن، منابع یادگیری زبان فرانسه متنوع است و میزان هزینه‌های یادگیری هم دقیقاً بستگی به منابعی که انتخاب می‌کنید دارد.

بسته به عوامل مختلفی مانند سطح مهارت، کلاس آنلاین یا حضوری، صلاحیت و تجربه مربی و مدت زمان کلاس یا دوره هزینه‌های شما می‌تواند متغیر باشد.

هزینه های یادگیری زبان فرانسه

 

بهترین راه برای تایید مهارت های زبان فرانسه

یادگیری زبان فرانسه یا هر زبان جدیدی می‌تواند یک تجربه چالش برانگیز اما رضایت بخش باشد. تسلط بر زبان جدید احساس موفقیت در شما به وجود می‌آورد. وقتی بتوانید ارتباط برقرار کنید و زبان فرانسه را بفهمید، از موفقیت خود احساس غرور خواهید کرد.

با این حال، اگر به دنبال شغل، مجوز اقامت، شهروندی یا پذیرش دانشگاه در کشورهای فرانسوی زبان می‌گردید، لازم است یک قدم بالاتر از یادگیری صرف زبان بردارید. بهترین راه برای انجام این کار، شرکت در یکی از آزمون‌های زبان فرانسه است که می‌تواند سطح مهارت شما را ثابت کند.

همچنین شما با تحصیل در رشته زبان فرانسه، می‌توانید در بازار کار رشته زبان فرانسه و در شغل‌های مختلف و پردرآمدی، چه در داخل کشور ایران و چه در کشورهای مختلف، مشغول به کار شوید.

 

سخن پایانی

یادگیری زبان فرانسه یک فرایند مداوم است که اگر می‌خواهید بر آن مسلط شوید، نیازمند تعهد و علاقه به پیشرفت و یادگیری است. امیدواریم که در مسیر یادگیری زبان فرانسه، پیشرفت‌های زیادی را تجربه کنید و یک فرایند لذت بخش را پیش ببرید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *