کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

یادگیری و تقویت زبان فرانسه با ۲۱ آهنگ فرانسوی از مبتدی تا پیشرفته

۵
(۳)

گوش کردن به آهنگ‌های فرانسوی می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین و موثرترین بخش‌ها و بهترین منابع یادگیری زبان فرانسه باشد. در طول روز به موسیقی گوش می‌کنید؟ در حال یادگیری زبان فرانسه هم هستید؟ چرا این دو فعالیت را با هم ترکیب نمی‌کنید؟

در ادامه با بهترین آهنگ‌های فرانسوی آشنا می‌شویم که به شما کمک می‌کنند این زبان را بهتر یاد بگیرید و مهارت شنیداری زبان فرانسه را در خودتان تقویت کنید.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

شنیدن آهنگ های فرانسوی چطور به یادگیری این زبان کمک می کند؟

گوش کردن به موسیقی ممکن است بخشی از تفریحات روزمره اغلب ما باشد. در ترافیک، در مسیر رفتن به محل کار، دانشگاه، مدرسه یا هر جای دیگری، و حتی در زمان استراحت در خانه می‌توانیم از موسیقی لذت ببریم . با خواننده هم‌آواز شویم.

یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت زبان فرانسه نیز این است که یادگیری را با زندگی روزمره‌تان ادغام کنید. برای آن که اصولی و دقیق فرانسوی را بیاموزید می‌توانید در یک کلاس خصوصی زبان فرانسه ثبت نام کنید. اما در کنار آن باید برای بالا بردن مهارت‌هایتان فعالیت‌های دیگری در برنامه داشته باشید.

یکی از فعالیت‌های مؤثری که توصیه می‌کنیم آن را عقب نیندازید، شنیدن آهنگ‌های فرانسوی است. زیرا:

 

۱- گوشتان را با شنیدن زبان فرانسه از افراد بومی به این زبان عادت می‌دهید.

شما هر آهنگ را می‌توانید بارها و بارها بشنوید بدون آن که این کار برایتان آزاردهنده و خسته کننده باشد. یکی از بهترین تکنیک‌های یادگیری زبان، تکرار است. بنابراین با شنیدن روزانه آهنگ‌های فرانسوی واژه‌ها، تلفظ‌شان و کاربردشان را به ذهن بسپارید. از طرفی شما در آهنگ‌های فرانسوی زبان محاوره و رایج مردم را می‌شنوید، و با ریزه‌کاری‌های حرف زدن به محاوره آشنا می‌شوید.

گوشتان را با شنیدن زبان فرانسه از افراد بومی به این زبان عادت می‌دهید

 

۲- تلفظ زبان فرانسه را بهتر یاد می‌گیرید.

با خواننده همصدا شوید و روی تلفظ‌‌تان بیشتر کار کنید. به ویژه اگر قصد داشته باشید در آزمون‌های معتبر زبان فرانسه شرکت کنید، به این مهارت نیاز خواهید داشت.

 

۳- دایره لغات خود را گسترش می‌دهید.

هر چقدر کلمات را بیشتر بشنوید و تکرار کنید، بهتر در خاطرتان خواهند ماند. ملودی و آهنگ نیز می‌تواند به این فرآیند سرعت ببخشد. در آهنگ‌های فرانسوی می‌توانید تعداد زیادی از اصطلاحات رایج را به خوبی و کاربردی یاد بگیرید. از طرف دیگر ارتباط واژه‌ها با هم و روش‌هایی که چند واژه کنار هم قرار می‌گیرند را می‌شناسید.

بیشتر بخوانید:

 

۴- با فرهنگ فرانسوی بیشتر آشنا می‌شوید.

هیچ زبانی از ساختار اجتماعی و فرهنگی مردمش جدایی‌پذیر نیست. بسیاری از آهنگ‌ها و موسیقی‌های مرسوم در یک کشور نیز می‌توانند نماینده‌ای از خرده فرهنگ‌های رایج در آن کشور باشند. بنابراین، به ویژه اگر قصد مهاجرت یا سفر به کشور فرانسه را دارید، شنیدن آهنگ‌های فرانسوی را به شما توصیه می‌کنیم.

 

۵- ریتم زبان فرانسه را درک می‌کنید.

هر زبان به شکل منحصر به فردی آهنگین است؛ و هنرمندان از آهنگِ طبیعی زبان در موسیقی و ترانه بهره می‌برند. با استفاده از آهنگ‌های فرانسوی می‌توانید ریتم طبیعی این زبان را دریابید و با کمک این ریتم و قافیه‌ها روان حرف زدن به زبان فرانسه را تمرین کنید.

 

چگونه زبان فرانسه را با شنیدن آهنگ های فرانسوی تقویت کنیم؟

برای این که به صورت هدفمند از آهنگ‌های فرانسوی برای تقویت زبان فرانسه خود کمک بگیرید، توجه به چند نکته و به کار بردن تکنیک اهمیت زیادی دارد. این نکات را در نظر بگیرید، اما آن‌قدر وسواس به خرج ندهید که از این کار دل‌زده شوید. یادتان باشد، گوش کردن به آهنگ‌های فرانسوی باید برایتان لذت‌بخش باشد تا بتوانید پیوسته این روش را دنبال کنید و یادگیری‌تان را بهبود ببخشید. بنابراین:

 

۱- آهنگ های فرانسوی مطابق با سطح خود انتخاب کنید.

مهم است که آهنگی که می‌شنوید با توانایی درک شنیداری شما از زبان فرانسه مطابقت داشته باشد. اگر آهنگ پر از واژه‌های سختی باشد که تا به حال نشنیده‌اید، نمی‌توانید مفهوم کلی آهنگ را درک کنید. بنابراین شاید سود چندانی از این گوش کردن نبرید.

با آهنگ‌های فرانسوی شروع کنید که تا حدی معنای آن را درک می‌کنید.

 

از طرف دیگر سرعت آهنگ نیز اهمیت زیادی دارد. اگر در سطح مبتدی هستید، بهتر است سراغ آهنگ‌های فرانسوی رپ نروید! بسیاری از موسیقی‌های سبک رپ به زبان فرانسه را ممکن است حتی افرادی با سطح متوسط نیز نتوانند بفهمند.

بهترین کار این است که یک بار به آهنگ گوش کنید و مطمئن شوید می‌توانید موضوع کلی آهنگ را درک نمایید. نیازی نیست که همه کلمات موجود در آهنگ را کاملاً بفهمید، اما بهتر است تا حدودی با کلمات به کار رفته در آن آشنا باشید. یک پلی‌لیست مطابق با سطح خودتان بسازید و همیشه آن را در دسترس داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسوی

 

۲- هر روز به آهنگ های فرانسوی گوش کنید

دنبال کردن یک مسیر پیوسته و تکرار کافی از مهم‌ترین اصول یادگیری هر زبانی است. بنابراین مطمئن شوید که هر روز دست کم به یک یا دو آهنگ فرانسوی گوش می‌کنید. برای این که به طور مؤثری آهنگ‌های زبان فرانسه را بشنوید:

  • یک بار آهنگ را با خیال آسوده از ابتدا تا انتها بشنوید.
  • متن ترانه را پیدا کنید و نگاهی به آن بیندازید.
  • دوباره به آهنگ گوش کنید و سعی کنید کلمات و بیشتر و مفهوم دقیق‌تری را تشخیص دهید.
  • می‌توانید یک بار همزمان با نگاه کردن به متن آهنگ را بشنوید.
  • واژه‌هایی که برایتان جدید است را بنویسید تا سر فرصت معنی آن‌ها را چک کنید.
  • آهنگ را بارها و بارها گوش کنید، حتی می‌توانید آن را به خاطر بسپارید.

 

۳- آهنگ های فرانسوی را گوش کنید که واقعاً دوست دارید

مثل هر زبان دیگری شما می‌توانید در هر سبکی از موسیقی که دوست دارید آهنگ‌های فرانسوی پیدا کنید. بنابراین سراغ آهنگ‌هایی بروید که با سلیقه شخصی شما همخوانی دارد. به این ترتیب راحت‌تر آهنگ‌ها را چندین و چند بار گوش می‌کنید و حتی آن را به خاطر می‌سپارید.

پس از مدتی شنیدن آهنگ‌های فرانسوی، به خوبی می‌توانید پیشرفتتان در مهارت شنیداری زبان فرانسه را درک کنید.

 

بهترین آهنگ های فرانسوی برای سطح مبتدی

یکی از گزینه‌ها برای افراد مبتدی، آهنگ‌های یادگیری زبان فرانسه برای کودکان است. اما اگر شنیدن این آهنگ‌ها حوصله‌تان را سر می‌برد، آهنگ‌های فرانسوی که در ادامه آمده است می‌تواند برایتان مناسب باشد. به هر حال سخت است که آهنگ‌های کودکانه را هر روز و به تکرار گوش کنیم.

 

۱. La Vie En Rose – Édith Piaf

آهنگ فرانسوی «زندگی به رنگ صورتی» یکی از مشهورترین کارهای ادیت پیاف است. بنابراین می‌توانید این آهنگ را به آسانی پیدا کنید. سرعت پایین و شمرده خواننده موجب شده که این آهنگ انتخاب خوبی برای افراد در سطح مبتدی باشد. «زندگی به رنگ صورتی» درباره عشق و دست یافتن به عشق واقعی در زندگی است و ترانه آن را خود پیاف سروده.

این یک آهنگ رمانتیک و قدیمی (دهه ۱۹۴۰) است که می‌توانید به سرعت آن را حفظ شوید.

La Vie En Rose - Édith Piaf

 

۲. Il est temps – KYO

گروه KYO یک گروه موسیقی پرطرفدار است که در سبک موسیقی راک و پاپ راک فعالیت می‌کند. آهنگ Il est temps نیز یک آهنگ پاپ راک درباره عشق و روابط صمیمانه است. اگر از این سبک از موسیقی خوشتان بیاید، گروه KYO کارهای زیادی دارد که توجه شما را به خود جلب کند. چند آهنگ از این پسران خوش‌صدا گوش کنید و به کمک آن اصطلاحات فرانسوی رایج در دنیای جوان امروزی را یاد بگیرید.

Il est temps - KYO

 

۳. Hanoï – Bleu Toucan

این یک آهنگ ساده و کوتاه است که چند مصرع در آن چند بار تکرار می‌شود. همین تکرار به شما کمک می‌کند به راحتی آن را حفظ کنید. یک آهنگ و شاد و ریتمیک که می‌توانید با گوش کردن به آن چند کلمه و اصطلاح فرانسوی کاربردی یاد بگیرید.

 

۴. On était beau – Louane (2017)

لوآن خواننده و بازیگر شناخته شده فرانسوی است. او در این آهنگ درباره فکر کردن به عشق سابقش می‌خواند. او می‌گوید که چطور این عشق به زندگی آن‌ها معنا داده بود. با گوش کردن این آهنگ می‌توانید واژه‌های رایج روزمره فرانسوی را یاد بگیرید و با اصطلاحاتی در مورد احساسات، شهر و عادت‌ها آشنا شوید.

ساختار ساده و تکرارشونده آهنگ، گوش کردن آن را برای افراد در سطح مبتدی و متوسط مقدور می‌کند.

یادگیری زبان فرانسه با آهنگ On était beau

 

۵. Le vide – Slimane (2016)

سلیمان در فرانسه و در خانواده‌ای با اصالت الجزایری به دنیا آمده است. او در این آهنگ پاپ درباره از دست دادن یک عزیز حرف می‌زند. اگر خوب به این آهنگ گوش کنید، یاد می‌گیرید احساساتی مثل دلتنگی، فقدان، غم و حسرت را به زبان فرانسه بیان کنید.

اما پیامی که سلیمان در این آهنگ دارد فراتر از غم است. با وجود آن که از دست دادن یکی از اعضای خانواده یا عزیزان می‌تواند زندگی را برای ما تهی و بی‌معنا کند، همچنان باید به زندگی ادامه بدهیم و خود را از لذت چیزهای ساده و کوچکِ زندگی محروم نکنیم. شاید امروز آخرین روزِ ما باشد.

با این که این آهنگ فرانسوی به احساسات پیچیده‌ای می‌پردازد، آن‌قدر شمرده و آرام خوانده شده که گوش کردن به آن را برای افراد مبتدی نیز مقدور می‌کند.

 

بهترین آهنگ های فرانسوی برای سطح متوسط

اگر زبان فرانسه را در سطح متوسط بلد باشید، می‌توانید فهرست بلندی از آهنگ‌های فرانسوی را به آسانی بشنوید و علاوه بر گسترش دایره لغاتتان، مهارت مکالمه به زبان فرانسه را نیز تمرین کنید. شاید شنیدن سبک موسیقی رَپ یا برخی از آهنگ‌های راک نیاز به تمرکز و مهارت بالاتری داشته باشد، اما اغلب آهنگ‌های پاپ، پاپ راک، جاز و موسیقی کلاسیک فرانسه را می‌توانید گوش کنید.

اگر قصد دارید یک فهرست هدفمند از آهنگ‌ها بسازید تا واژه‌ها و گرامر متنوعی را بشنوید، آهنگ‌های فرانسوی که در ادامه آمده است می‌تواند انتخاب را برایتان ساده‌تر کند.

 

۱. On s’endort – Willy William feat. Keen’V (2016)

این آهنگ حاصل همکاری ویلی ویلیام و کوین بون (Keen’V) است. در دل یک آهنگ شاد و پرانرژی می‌توانید با واژه‌ها و اصطلاحات فرانسوی درباره خواب، بی‌خوابی، رؤیا و بی‌قراری آشنا شوید. با این که آهنگ می‌تواند خواب را از سرتان بپراند، با سرعت متوسطی خوانده شده است. بنابراین اگر در سطح متوسط یا حتی فرامبتدی باشید گوش کردن به این آهنگ می‌تواند برایتان جالب باشد.

On s’endort - Willy William feat. Keen’V

 

۲. Je te promets – Zaho (2008)

زاهو خواننده الجزایری-کانادایی در آهنگ Je te promets درباره قول دادن و عدم قطعیت آن حرف می‌زند. در یک رابطه ما دوست داریم که به چیزهای زیادی پایبند بمانیم و اتفاقات زیادی را با هم رقم بزنیم؛ اما باید اعتراف کنیم که آینده قابل پیش‌بینی نیست. در این آهنگ اصطلاحات و واژه‌های زیادی درباره احساسات، روابط و رؤیا می‌شنوید؛ و از نظر گرامری یاد می‌گیرید درباره چیزی که می‌خواهید در آینده اتفاق بیفتد صحبت کنید.

این آهنگ عبارت j’aimerais را در جمله‌های متنوعی به کار برده است و فرصت خوبی برای تمرین این فعل و زمان در اختیار شما قرار می‌دهد؛ ریتم آرامی دارد؛ و از کلماتی کاربردی استفاده می‌کند. بنابراین اگر در سطح متوسط باشید به آسانی می‌توانید این آهنگ را گوش کنید و از آن یاد بگیرید.

 

۳. Demain c’est toi – ZAZ (2018)

زاز یکی از اثرگذارترین خوانندگان فرانسوی زبان است. آهنگ Demain c’est toi درباره همدلی، شفقت، ایستادگی و آسیب‌پذیر بودن در برابر دیگران است، حتی اگر این آدم‌ها برای ما غریبه باشند. با گوش کردن به این آهنگ می‌توانید کاربردِ زمانِ حال ساده از فعل‌های جدیدی را یاد بگیرید.

Demain c’est toi - ZAZ

 

اگر صدا و سبک این خواننده را می‌پسندید آهنگ Je Veux را نیز بشنوید. کلمات و فعل‌هایی که در این آهنگ به کار رفته هم برای سطح متوسط مناسب است و هم می‌تواند در موقعیت‌های متنوعی در زندگی روزمره به کار رود.

 

۴. Folie arcadienne – Arcadian (2017)

این آهنگ را برای روزهایی که به انرژی بیشتری نیاز دارید گوشه ذهنتان داشته باشید. گروه موسیقی فرانسوی-سوئیسی Arcadian با ارائه یک موسیقی خوب می‌تواند حال و هوای شما را عوض کند. یکی از مهم‌ترین مزایایی این آهنگ برای یادگیری زبان فرانسه این است که شما را با ریتم در این زبان آشنا می‌کند. اگر دوست دارید واژه‌هایی کاربردی درباره موسیقی، ساز و رقص بیاموزید، این آهنگ فرانسوی انتخاب خوبی است.

 

۵. Ego – Willy William (2015)

دوباره ویلی ویلیام! این آهنگ همان‌طور که از نامش پیداست به یک موضوع اساسی و جدی در زندگی می‌پردازد. بنابراین به خوبی می‌توانید با گوش کردن به آن دایره لغات خود را افزایش دهید. ویلی ویلیام در این آهنگ بر مفهوم ایگو، غرور، سطحی‌نگری و زندگی کردن در حبابی از واقعیت می‌خواند؛ حبابی که شما در آن بهترین هستید. اما شاید یک روز به این نتیجه برسید که این واقعیت را نمی‌خواهید!

در متن این ترانه بارها با فعل امری مواجه می‌شوید و این فرصت خوبی است که با گرامر زبان فرانسه برای فعل امر بیشتر آشنا شوید. ساختار آهنگ ساده است و اگر در سطح متوسط هستید به آسانی می‌توانید این آهنگ را بشنوید و از آن لذت ببرید.

 

۶. Basique – Orelsan (2017)

شاید وقت آن رسیده باشد که چالش را هم تجربه کنید. اورلسان، رَپِر فرانسوی، در این آهنگ درباره حقایقی از زندگی حرف می‌زند که به اعتقاد خودش بنیادین هستند. اگر قصد دارید با زبان محاوره‌ای فرانسه آشنا شوید، این آهنگ گزینه مناسبی برایتان است. با وجود استفاده از زبان محاوره و اشاره‌های سیاسی و فرهنگی، تلفظ واضح کلمات در این آهنگ، گوش کردن به آن را برای افراد در سطح متوسط مقدور می‌کند.

Basique - Orelsan

 

۷. J’ai cherché – Amir (2016)

امیر خواننده‌ای فرانسوی است که در این آهنگ از گذشته حرف می‌زند. بنابراین اگر می‌خواهید یاد بگیرید که در مورد تجربه‌هایتان در گذشته صحبت کنید، خوب به این آهنگ و کاربرد فعل‌ها و زمان‌ها در آن توجه نمایید. علاوه بر آن در این آهنگ با واژه‌هایی برای بیان رویارویی انسان با درد و رنج، و رسیدن به معنا و شادی آشنا می‌شوید.

 

۸. Pays imaginaire – Polo & Pan (2017)

می‌خواهید یاد بگیرید که به زبان فرانسه در مورد رؤیاهای و تصوراتتان حرف بزنید؟ Pays imaginaire می‌تواند برای شما الهام‌بخش باشد.

به متن ترانه دقت کنید و یاد بگیرید که چطور درباره خیالات، رؤیاها و آینده‌ای متصور حرف بزنید؛ مکانی را که می‌خواهید به آن‌جا بروید تصور و توصیف کنید؛ و جزئیات مربوط به آن را به زبان بیاورید. علاوه بر آن استفاده از گرامر زمان گذشته در زبان فرانسه را نیز تمرین کنید.

Pays imaginaire - Polo & Pan

 

بهترین آهنگ های فرانسوی برای سطح پیشرفته

اگر زبان فرانسه را در سطح پیشرفته حرف می‌زنید، به هر چیزی می‌توانید گوش کنید. اما اگر همچنان قصد دارید خود را به چالش بکشید، و بیشتر یاد بگیرید، آهنگ‌های فرانسوی که تندتر خوانده شده‌اند، یا سبک موسیقی رپ فرانسوی می‌تواند گزینه‌های خوبی پیش روی شما قرار دهد. سعی کنید همیشه چند آهنگ فرانسوی برای شنیدن داشته باشید تا به طور مداوم با این زبان در ارتباط باشید.

همیشه در میان آهنگ‌ها چند گزینه سخت‌تر هم قرار دهید تا مهارت شنیداری و حتی مکالمه خود را تقویت کنید. فراموش نکنید که با خواننده همصدا شوید یا آهنگ را خودتان زمزمه کنید.

 

۱. Sapés comme jamais – Maître Gims (2015)

گیمز یک موسیقی‌دان فرانسوی زبان است که در کنگو و در خانواده‌ای اهل موسیقی به دنیا آمده است. او سبک جدیدی دارد و موسیقی هیپ هاپ را با ریتم رقص آفریقایی ترکیب کرده است.

این آهنگ در مورد لباس و مارک‌های متفاوت پوشاک است. ریتم تند و ارجاعات زیادی که گیمز در این آهنگ می‌دهد موجب شده که دنبال کردن آهنگ کمی چالش‌برانگیز باشد؛ و بهتر است زمانی سراغ آن بروید که زبان فرانسه را به خوبی می‌فهمید.

Sapés comme jamais - Maître Gims

 

۲. Est-ce que c’est ça? – Matthieu Chedid (2009)

آماده‌اید که زبان فرانسه‌تان را به چالش بکشید؟ Matthieu Chedid با نام هنری -M- فعالیت می‌کند و یکی از ستاره‌های موسیقی راک فرانسه است. -M- در این آهنگ یک پرسش اساسی را مطرح می‌کند: آیا همه چیزی است که برای دوست داشتن وجود دارد؟ او به دنبال چیزهای بیشتری در زندگی است.

اگر برای یادگیری چند واژه جدید و کاربرد آن‌ها آماده‌اید، این آهنگ را در پلی‌لیست خود قرار دهید.

 

۳. Tourner dans le vide – Indila (2014)

ایندیلا خواننده‌ای فرانسوی است که باید حتماً بشناسید. او که در سبک موسیقی پاپ طرفداران زیادی دارد، خودش را فرزند جهان می‌داند. زیرا با این که در پاریس متولد شده است، ریشه‌های الجزایری، مصری، کامبوجی و هندی هم در اجداد خود دارد. آهنگ‌های او به نوعی از تمام این فرهنگ‌ها تاثیر پذیرفته، و می‌تواند شما را با بخشی از پیشینه فرهنگی فرانسه آشنا کند.

یادگیری زبان فرانسه با آهنگ tourner dans le vide

 

او در آهنگ‌هایش از واژه‌های متنوع و گاه پیچیده استفاده می‌کند، بنابراین اغلب آهنگ‌های او برای سطح زبان فرانسه پیشرفته مناسب است. با شنیدن آهنگ Tourner dans le vide نیز می‌توانید دامنه واژگان خود درباره بیان احساسات و شرایط عاطفی را گسترش دهید. در هر صورت اگر به شنیدن موسیقی فرانسوی علاقه دارید، ایندیلا یکی از بهترین انتخاب‌هاست.

 

۴. L’envie – Ben Mazué (۲۰۲۰)

اگر به دنبال چالش هستید، رَپ و هیپ هاپ فرانسوی فرصت خوبی برای شما فراهم می‌کند. در این آهنگ که به سبک هیپ هاپ خوانده شده، Ben Mazué ممکن است برخی کلمات را کامل ادا نکند. بنابراین باید با دقت بیشتری گوش کنید. شاید لازم باشد آهنگ را چند بار بشنوید تا ریتم و سرعت آن دستتان بیاید. در ابتدا ممکن است گوش کردن به این آهنگ برایتان چالش‌برانگیز باشد، اما بدون شک از تمرین با آن سود زیادی خواهید برد.

 

بهترین آهنگ های فرانسوی برای کودکان

برای افراد مبتدی شنیدن آهنگ‌های فرانسوی برای کودکان نیز بسیار مفید است. اگر کودک شما در حال یادگیری زبان فرانسه باشد نیز از این آهنگ‌ها لذت خواهد برد. شاید تعدادی موسیقی خوب نیز بتوانید در انیمیشن‌های زبان فرانسه پیدا کنید. در کنار شنیدن آهنگ‌ها تماشای انیمیشن‌ها برای یادگیری زبان فرانسه نیز برای افراد مبتدی و کودکان بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: روش های یادگیری زبان فرانسه برای کودکان

 

۱. Je Voudrais Déjà Être Roi (1994)

یک گزینه خیلی جذاب، دوبله فرانسوی انیمیشن شیر شاه است که آهنگ فرانسوی آن را Dimitri Rougeul, Melinda Attia, و Michel Prud’homme خوانده‌اند.هم کودکان و هم بزرگسالان از این آهنگ لذت خواهند برد. به ویژه که شما را به یاد نوستالژی‌های جذابی می‌اندازد. ریتم شاد و آشنا بودن موضوع آهنگ، گوش کردن به آن را برایتان ساده می‌کند.

اگر خوب به آهنگ گوش کنید، با ساختار زمان آینده در زبان فرانسه نیز آشنا می‌شوید.

یادگیری زبان فرانسه با آهنگ انیمیشن شیرشاه

 

۲. Tête, Épaules, Genoux et Pieds (2017)

این آهنگ برای آشنایی کودکان با اعضای بدن به زبان فرانسه ساخته شده است. آهنگ کلام و همزمانی آن با تصویر کمک می‌کند کودکان بهتر این اسامی را به خاطر بسپارند. در این آهنگ سر، اعضای صورت، شانه و بخش‌هایی از پا به زبان فرانسه معرفی می‌شود.

 

۳. Savez-vous planter les choux ? (2019)

این آهنگ هم درباره آشنایی با اعضای بدن است، اما سبک متفاوتی دارد. در این آهنگ چند تا از اعضای بدن مثل دست و پا و بینی در ساختار جمله‌های ساده بیان می‌شود. بنابراین علاوه بر اسامی اعضای بدن، کودکان جمله‌های ساده‌ای حاوی این کلمات را نیز یاد می‌گیرند. و کمی هم با گرامر زبان فرانسه به صورت کاربردی آشنا می‌شوند.

یادگیری اعضای بدن با آهنگ Savez-vous planter les choux ?

 

۴. Promenons-nous Dans Les Bois (2019)

این هم آهنگ فرانسوی کوتاهی ویژه کودکان است که کلماتی درباره لباس پوشیدن و آماده شدن را به کودک آموزش می‌دهد. متن شعر داستان گونه است و در یک جنگل اتفاق می‌افتد که یک گرگ هم در آن است. بنابراین کودکان واژه‌های متنوعی را با کاربرد آن‌ها در جمله یاد می‌گیرند، و با نحوه بیان احساس ترس آشنا می‌شوند.

 

سخن پایانی

اگر از روش‌های یادگیری جذابی استفاده کنید یاد گرفتن زبان فرانسه می‌تواند لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برایتان رقم بزند. خودتان هم آهنگ‌های فرانسوی را بخوانید تا حرف زدنتان به زبان فرانسه روان‌تر شود. گوش کردن به موسیقی می‌تواند کمک زیادی به یادگیری زبان فرانسه بکند. از طرفی موسیقی حافظه شما را نیز بهتر می کند.

اما اگر زمان بیشتر و متمرکزتری برای تقویت زبان فرانسه در اختیار دارید یا حوصله شنیدن موسیقی را ندارید، چرا تماشای فیلم‌های فرانسوی را شروع نمی‌کنید؟ برنامه خود را با روش‌های متنوع یادگیری زبان فرانسه غنی‌تر و جذاب‌تر کنید، تا خیلی سریع شاهد پیشرفت خود باشید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *