کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

راهنمای جامع یادگیری سریع و آسان زبان فرانسوی

۵
(۷)

همه ما تبلیغاتی مثل «یادگیری سریع و آسان زبان فرانسه در ۶ ماه» یا «دوره فشرده یادگیری سریع زبان فرانسه در ۵ هفته» و… را زیاد دیده و شنیده‌ایم؛ اما آیا این تبلیغات واقعیت دارند؟ آیا می‌توانیم زبان فرانسه را در کمتر از یک سال به خوبی یاد بگیریم و مثل زبان مادری از آن استفاده کنیم؟

باید بگوییم که اینطور نیست. اما هر چه تکنولوژی پیشرفته‌تر می‌شود، ما می‌توانیم از آن برای سرعت بخشیدن به مدت زمان یادگیری زبان فرانسه استفاده کنیم.
وقت گذاشتن، داشتن منتور خوب (مدرس، راهنما، دوست و…) و استفاده از تکنولوژی‌های روز همگی می‌توانند به یادگیری ما سرعت ببخشند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

نکات و روش های یادگیری سریع زبان فرانسه

 

۱. هدف تعیین کنید

وقتی بدانید میخواهید برای چه منظور زبان فرانسه بخوانید بهتر میتوانید برای زمانتان برنامه ریزی کنید.

 

۲. مدت زمان در نظر بگیرید

اینکه شما در چه مدتی میخواهید به تسلط برسید بدانید که نصف راه را رفته اید. چرا که بسیاری از ما وقتی مدت زمانی برای کار خاصی که میخواهیم انجام دهیم نمیگذاریم آن کار را هم تا جایی که می شود به تعویق می اندازیم.

 

۳. کلاس خصوصی یا گروهی زبان فرانسه بروید

شاید در ابتدای یادگیری، همه به شرکت در کلاس خصوصی زبان فرانسه واکنش نشان دهند، آن هم بیشتر برای هزینه‌ای است که می‌خواهند برای کلاس‌ها بپردازند. اما اگر بدانید هزینه کلاس خصوصی‌تان همان هزینه وقت و زمانی است که پیشاپیش برای برنامه آینده‌تان می‌خرید، دیگر فکر هزینه را نمی‌کنید.

البته اگر زمان زیادی برای یادگیری دارید و عجله ندارید، می‌توانید از کلاس‌های گروهی زبان فرانسه هم استفاده کنید.

 

۴. خودتان و روش یادگیری‌تان را بشناسید

شاید کمی عجیب به نظر بیاید، اما هر چه شما خودتان را بیشتر بشناسید بهتر می‌توانید روی یادگیری سریع زبان فرانسه تمرکز کنید. همچنین میتوانید به مدرس خود بگویید که با یک روش خاص مثلاً «با استفاده از دیالوگ‌ها و تصاویر» بهتر یاد می‌گیرید.

در این صورت مدرس هم می‌داند که شما جزو کدام دسته از زبان آموزان هستید و بهتر می‌تواند برایتان برنامه‌ریزی کند.

خودتان و روشی که با آن یک زبان را بهتر یاد میگیرید بشناسید

 

۵. فیلم و سریال زبان فرانسوی ببینید

دیدن فیلم های زبان فرانسوی و سریال های زبان فرانسه، نه تنها شما را با واژگان و لهجه های مختلف زبان فرانسه آشنا می کند ،بلکه فرهنگ مردم این کشور را نیز به طور ملموسی نشانتان می‌دهد.

برای اینکه بدانید چطور می‌توانیم با تماشای فیلم و سریال سرعت یادگیری زبان را افزایش دهیم، می‌توانید مقاله «چگونه با تماشای فیلم و سریال، زبان یاد بگیریم؟» را ببینید.

 

۶. به آهنگ‌های فرانسوی گوش کنید

شنیدن آهنگ فرانسوی یا خبر فرانسوی یا پادکست‌های فرانسوی همگی میتوانند به یادگیری شما سرعت ببخشند.

 

۷. کتاب و رمان فرانسوی بخوانید

کتاب‌های داستان و رمان های فرانسوی یا مجلاتی را که به آنها علاقه دارید بخوانید. بگذارید چشمتان به دیدن کلمات فرانسوی عادت کند.

بیشتر بدانید:

کتاب و رمان فرانسوی بخوانید

 

۸. از اپلیکشن‌ها و نرم افزارها استفاده کنید

حتماً برای تمرین بیشتر و تقویت مهارت‌هایتان از اپ های یادگیری زبان فرانسه هم استفاده کنید؛ چون اغلب ما همیشه گوشی موبایلمان همراهمان است و می‌توانیم زمان‌های استفاده از موبایل را به فرصتی برای یادگیری زبان تبدیل کنیم.

بیشتر بدانید: بهترین نرم افزار های یادگیری زبان فرانسه

 

۹. همراه پیدا کنید

پیدا کردن یک پارتنر (یا همان فردی که با شما در یادگیری همراهی می‌کند) کمک بسیار بزرگی است. امروزه در بسیاری از اپلیکیشن‌های روز دنیا می‌توانید با فرانسوی زبان‌ها نیز به رایگان صحبت کنید و فردی را برای همراهی در این مسیر برای خودتان انتخاب کنید.

 

۱۰. از روش غوطه وری استفاده کنید

بهترین راه برای یادگیری یک زبان مطمئناً غوطه وری کامل است. این روش می تواند در ابتدا کمی سخت و شاید ترسناک به نظر برسد، اما پس از شروع به یادگیری، نه تنها راحتتر و با سرعت بیشتری پیش میروید بلکه تجربه فراموش نکردنی از یادگیری زبان فرانسه خواهید داشت.

شما می‌توانید از مقاله «یادگیری زبان انگلیسی با روش غوطه وری» الهام بگیرید.

یادگیری سریع زبان فرانسه با روش غوطه وری

 

۱۱. در ابتدای یادگیری، جملات واقعا مفید را حفظ کنید

یک ایده خوب برای اینکه بتوانید سریعتر با زبان فرانسوی ارتباط برقرار کنید این است که جملات مفید را حفظ کنید و آنچه را که قرار است در مکالمات روزمره استفاده کنید، اولویت بندی کنید.

همچنین مهم است که مواد مطالعاتی خودتان را بر آنچه واقعاً نیاز دارید متمرکز کنید. بنابراین، قبل از صرف ساعت‌ها برای به خاطر سپردن واژه‌های فرعی فرانسوی، از خودتان بپرسید که این موضوع چقدر برای شما در اولویت قرار دارد؟

بیشتر بخوانید: جملات ساده روزمره فرانسوی در موقعیت های مختلف

 

۱۲. از اشتباه کردن نترسید و به تکرار ادامه دهید

این را بپذیرید که در ابتدا موقع صحبت کردن به زبان فرانسوی خنده دار به نظر می‌رسید و نسبت به این مسئله احساس شرم نکنید. ما ازطریق تکرار یاد می‌گیریم؛ پس در مورد هر موضوعی که می‌خواهید صحبت کنید بارها و بارها تمرین کنید.

 

۱۳. نیمه پر لیوان را ببینید

با خودتان قرار بگذارید که زود جا نزنید با یک متن سنگین یا فیلم سخت یا لهجه یک فرانسوی خودتان را در قعر چاه نبینید. به خودتان افتخار کنید که شروع کرده‌اید. در این قرار گذاشتن و نیمه پر لیوان را دیدن، بعد از هر موفقیت به خودتان جایزه دهید.

همچنین اگر در میانه راه، از یادگیری زبان فرانسوی دلسرد شدید، به جنبه‌های ساده یادگیری این زبان فکر کنید تا بخش‌های سخت تر این زبان چندان بد و ترسناک به نظر نرسد!

مثلا زبان فرانسوی:

  • از الفبای لاتین استفاده می کند.
  • فقط دو جنس اسمی دارد، برخلاف آلمانی که سه جنسیت دارد.
  • بر خلاف بسیاری از زبان های آفریقایی و آسیایی، یک زبان آهنگین نیست.
  • به دلیل تاریخچه درهم تنیده زبان فرانسه و زبان انگلیسی، واژگان مشترک زیادی دارند؛ پس اگر تا حدودی به زبان انگلیسی آشنا باشید، یادگیری زبان فرانسه برایتان ساده تر هم خواهد بود.

اگر دوست دارید اطلاعات بیشتر درباره زبان فرانسه به دست بیاورید، می‌توانید مقاله «همه چیز درباره زبان فرانسه و یادگیری آن» را بخوانید.

لذت ببرید

 

۱۴. از یادگیری لذت ببرید

یادگیری را با لذت بردن ترکیب کنید. اصلا اشکالی ندارد که دیگران شما را دیوانه خطاب کنند. مثلا وقتی رستوران یا کافی شاپ میروید در پاسخ سوالات می‌توانید فرانسه صحبت کنید. چرا که نه؟

 

دانستن و عمل کردن به تمام موارد بالا در کنار حفظ اشتیاق، می تواند سریعترین و راحت ترین مسیر را برای یادگیری زبان فرانسه فراهم کند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *