کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان؛ ۱۶ ابزار کاربردی

۳.۳
(۶)

حتماً تا به حال نام «سیری» و «دستیار گوگل» را شنیده‌اید! این‌ها دو مورد از پرکاربردترین ابزارهای هوش مصنوعی هستند که احتمالاً همه‌ی ما به‌صورت روزانه با آن‌ها سروکار داریم. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توان از ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان هم استفاده کرد؟

راه‌های زیادی برای یادگیری زبان به کمک ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد.
ما در این مقاله جذاب‌ترین، کاربردی‌ترین و مهم‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید سرعت یادگیری خود را ارزیابی کرده و آن را بهبود دهید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

جذاب‌ترین و مهم ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای زبان آموزان

در دنیای امروزی، با پیشرفت تکنولوژی و برنامه‌نویسی، ابزارهای زیادی برای یادگیری زبان‌های مختلف به وجود آمده است که مسیر یادگیری را برای ما هموارتر می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی شرایطی را برای زبان‌آموزان فراهم می‌کند که بتوانند یادگیری را با سرعت شخصی خود پیش ببرند و ارزیابی دقیق‌تری از روند یادگیری خود به عمل بیاورند. اگر به دنبال این هستید که از منابع کم‌هزینه برای یادگیری یک زبان استفاده کنید، ابزارهای هوش مصنوعی در اختیار شما هستند.

مقالات مرتبط:

هوش مصنوعی و یادگیری زبان

یکی دیگر از نکات مثبت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان، گستردگی آنهاست.
این ابزارها زبان‌ها و موضوعات مختلف را برای یادگیری پوشش می‌دهند. برای مثال استفاده از ابزار هوش مصنوعی smalltalk2.me برای داوطلبان آیلتس انتخابی مناسب است. در حالی که اگر قصد یادگیری زبان اسپانیایی را داشته باشید، ChatGPT گزینه‌ی بهتری برای شماست.

دنیای هوش مصنوعی دنیای جدیدی برای ماست! می‌توانیم هر زبانی را به صورت حرفه‌ای با یک ربات یاد بگیریم. بله درست متوجه شدید! یک ربات. بعضی از ابزارهای هوش مصنوعی به صورت ربات‌هایی طراحی شده‌اند که قابلیت گفتگو و چت کردن با افراد را دارند. این ربات‌ها مانند افراد بومی با شما صحبت می‌کنند و هر چیزی که لازم باشد از یک زبان یاد بگیرید، به شما آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی و روش های جدید آموزش زبان های خارجی

در ادامه فهرستی از مهم‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان را آورده‌ایم.

 

دستیار هوش مصنوعی برای یادگیری زبان از طریق برقراری ارتباط

۱ یادگیری زبان با چت جی پی تیChatGPT معروف‌ترین دستیار هوش مصنوعی که به تازگی از آن رونمایی شده است ChatGPT نام دارد. نامی آشنا که باعث شد بسیاری از ما با هوش مصنوعی آشنا شویم. این دستیار هوشمند قابلیت درک نوشته‌های شما را دارد. می‌توانید از این مهارت برای بهبود مهارت نوشتن خود استفاده کنید. متن خود را برای ChatGPT بنویسید و از او بخواهید با دید یک رایتینگ به آن نگاه کند و آن را تصحیح کند.

همچنین می‌توانید از ChatGPT برای یادگیری واژگان مرتبط با یک موضوع استفاده کنید. اما جذاب‌ترین نکته‌ در استفاده از ChatGPT این است که از بسیاری از زبان‌های دنیا از جمله انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی، فارسی و … پشتیبانی می‌کند.

۲

هوش مصنوعی اندی برای یادگیری زبان انگلیسی

Andy

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید با برقراری ارتباط با آن، مهارت‌های صحبت کردن و نوشتن خود را ارتقا دهید، Andy است.

این ربات چت‌محور هوش مصنوعی صرفاً برای یادگیری زبان انگلیسی طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده‌ی روزانه از این اپلیکیشن، به روند یادگیری زبان خود سرعت ببخشید و مهارت ایجاد یک مکالمه‌ی واقعی را در خود ارتقا دهید.

۳ ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبانRepliKa RepliKa ابزاری است که مانند یک دوست مجازی همراه شماست و به شما کمک می‌کند که پیشرفت کنید. این دوست مجازی به شما واژگان جدید آموزش می‌دهد، اشتباهات شما را گوشزد می‌کند و به شما کمک می‌کند که بهتر و روان‌تر صحبت کنید.
RepliKa در زمان یادگیری زبان، پیشنهاداتی به شما می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید ساختار جملاتتان را بهبود دهید.شما می‌توانید مکالمات واقعی و محاوره‌ای را نیز به RepliKa تمرین کنید تا روز به روز شاهد پیشرفت خود باشید. از یک همراه مجازی بیش از این چه چیزی می‌خواهید؟ 😉
۴ ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت رایتینگ

Zeno

آیا می‌خواهید خواندن و نوشتن به یک زبان دیگر را مانند یک فرد بومی یاد بگیرید؟ به کمک همراه شخصی‌تان، Zeno، می‌توانید علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارت‌های ارتباطی خود را ارتقا دهید.

این دستیار می‌تواند نوشته‌های شما را اصلاح کند و نکات گرامری را به شما گوشزد کند. به همین دلیل یادگیری زبان با Zeno انتخابی عالی برای افراد خلاق است.

 

بهترین وب سایت‌های مجهز به هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

۱
beta.character.ai
اگر می‌خواهید برای یادگیری زبان به یک پلتفرم کاملاً هوشمند مراجعه کنید، این وبسایت انتخاب مناسبی است. با ورود به سایت بتا کاراکتر می‌توانید به قسمت Practice a new language مراجعه کرده و شروع به صحبت کردن با معلم مجازی خود کنید!

می‌توانید هرچه نیاز دارید بدانید از او بپرسید.
برای مثال می‌توانید به او بگویید که می‌خواهید زبان اسپانیایی را شروع کنید تا در مرحله‌ی اول سلام و احوالپرسی در زبان اسپانیایی را به شما آموزش دهد.

۲ وب سایت های مبتنی بر هوش مصنوعی برای یادگیری یک یا چند زبان جدید
TalkPal
تاک-پل یکی از بهترین همراهان شما در مسیر یادگیری یک زبان جدید خواهد بود. این سایت که طراحی و عملکرد آن مبتنی بر هوش مصنوعی است، خواندن و صحبت کردن به هر زبانی را به کمک تجربه‌ها و موضوعات جذاب به شما آموزش می‌دهد.

حتی اگر بخواهید همزمان هر ۴ مهارت شنیدن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن خود را تقویت کنید، می‌توانید به دنیای تاک-پل ورود کنید و قدم در مسیر یادگیری زبان‌های فرانسوی، ایتالیایی، انگلیسی، آلمانی و… بگذارید.

۳ ابزارهای هوش مصنوعی برای تمرین و تقویت اسپیکینگ در یادگیری زبان
Gliglish
شما می‌توانید از طریق صحبت کردن با Gliglish تبدیل به یک فرد حرفه‌ای شوید و سطح مکالمات خود را به خوبی ارتقا دهید.

به کمک این وب سایت کافی است از صدایتان برای یادگیری بهتر و سریع‌تر زبان استفاده کنید تا خیلی سریع بتوانید مانند یک فرد بومی صحبت کنید.

۴
Rosetta Stone
یک پلتفرم معروف دیگر برای یادگیری زبان که با الگوریتم‌های هوش مصنوعی کار می‌کند، Rosetta Stone است.

این پلتفرم مجهز به سیستم تشخیص گفتار است و خیلی سریع بازخورد پاسخ‌هایتان را به شما می‌دهد. رزتا استون طیف گسترده‌ای از زبان‌ها را پوشش داده و آموزش‌هایی متناسب با نیازهای زبان‌آموزان مختلف به آن‌ها ارائه می‌دهد.

 

اپلیکیشن‌های فعال بر پایه‌ی هوش مصنوعی

۱
اپلیکیشن Doulingo
نامی آشنا در بین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان‌های مختلف. این اپلیکیشن بر پایه‌ هوش مصنوعی طراحی شده است و به کمک آن می‌تواند سرعت یادگیری شما را تشخیص دهد و درس‌هایی مطابق سرعت شخصی شما به شما ارائه دهد.

همچنین این اپلیکیشن مجهز به سیستم تشخیص گفتار است که به شما کمک می‌کند مهارت صحبت کردن خود را تقویت کنید.

این اپلیکیشن به کمک بازی‌ها، سوالات و فعالیت‌های مختلف، به زبان‌آموزان کمک می‌کند که تجربه‌های جذابی در زمان یادگیری زبان‌های مختلف داشته باشند.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های IOS اپلیکیشن های android
۲ اپلیکیشن های هوش مصنوعی برای یادگیری زبان ها
اپلیکیشن Babbel
این اپلیکیشن محبوب با مثال‌هایی از مکالمات زندگی واقعی به زبان‌آموزان زبان مد نظرشان را آموزش می‌دهد.

هوش مصنوعی به این برنامه ویژگی شخصی‌سازی می‌دهد. به این صورت که سرعت پیشرفت زبان‌آموزان ارزیابی می‌شود و سطح سختی سوالات نیز بر اساس میزان پیشرفت شما تنظیم می‌شود.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های IOS اپلیکیشن های android
۳ ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان: اپلیکیشن ها
اپلیکیشن Memrise
با این اپلیکیشن می‌توانید کلمات جدید را به صورت سریع و کارآمد از طریق فلش کارت‌های تکراری یاد بگیرید. این تکرارها باعث تثبیت واژگان جدید در ذهن شما می‌شود.

همچنین نتیجه‌ی دیگر اتکا به هوش مصنوعی در Memrise این است که شما می‌توانید دوره‌ای متناسب با سرعت یادگیری خود داشته باشید و خیلی سریع بازخورد یادگیری خود را دریافت کنید. استفاده از این اپلیکیشن بسیار سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده است.

بیشتر بخوانید: یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت+ معرفی اپلیکیشن

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های IOS اپلیکیشن های android
۴ Mondly
اپلیکیشن Mondly
ربات‌های اپلیکیشن Mondly نیز مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می‌کنند و مجهز به فناوری تشخیص گفتار هستند.

از این جهت می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن نیز به خوبی تلفظ‌های صحیح واژگان و دستور زبان را یاد بگیرید.اگر به دنبال راهی برای بهبود توانایی مکالمه‌ی موثر خود هستید، استفاده از این اپلیکیشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های IOS اپلیکیشن های android

 

۴ ابزار روزمره‌ی هوش مصنوعی گوگل برای یادگیری زبان

۱ معرفی ابزارهای هوش مصنوعی گوگل برای یادگیری زبانموتور تشخیص گفتار Google Docs گوگل Docs یکی از ابزارهای کمپانی بزرگ و شناخته شده‌ی گوگل است که برای ایجاد و نگهداری فایل‌های نوشتاری در فضایی بر بستر اینترنت استفاده می‌شود.

شما می‌توانید با این ابزار که قابلیت تشخیص گفتار دارد صحبت کنید و میزان قابل فهم بودن صحبت‌های خود را ارزیابی کنید. این کار به شما کمک می‌کند که مهارت مکالمه‌ی خود را به خوبی تقویت کنید.

۲ Google Assistant
استفاده از Google Assistant
آیا با دستیار صوتی گوگل خود آشنا هستید؟ کافی است تلفن همراهتان را روشن کنید و برنامه‌ی گوگل Assistant (که در اغلب تلفن‌های همراه اندرویدی نصب است) باز کرده و شروع به صحبت با آن کنید.

این برنامه یک دستار مجازی مجهز به هوش مصنوعی است که توسط شرکت گوگل ایجاد شده است. با ورود به این برنامه می‌توانید نام او را بپرسید، از او بخواهید برایتان یک موسیقی برای یادگیری زبان اسپانیایی برایتان پیدا کند و حتی درباره‌ی بهترین مستندهای انگیزشی برای یادگیری زبان انگلیسی به شما اطلاعات بدهد.

۳ هوش مصنوعی گوگل مپ برای یادگیری زبان
استفاده‌ روزمره از Google Maps
برای یادگیری بهتر تلفظ‌های واژگان در هر زبانی، راه‌های زبادی وجود دارد. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند تا از طریق انجام دادن فعالیت‌های روزمره‌ی خود، مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و با نحوه‌ی تلفظ واژگان آشنا شوید، استفاده از برنامه‌ی گوگل Maps است.

می‌توانید حتی مسیرهایی را که می‌شناسید، به کمک این اپلیکیشن بر روی نقشه پیدا کنید و نحوه‌ی دسترسی به آن مکان را به صورت صوتی بشنوید. مخصوصاً اگر در سطح مبتدی باشید، این برنامه بهتر به شما کمک می‌کند.

۴
ابزار Google Bard
گوگل بارد یکی دیگر از دستیارهای گوگل است که می‌تواند نقش یک معلم را برای شما بازی کند. کافی است تا سوالتان را واضح و دقیق از او بپرسید. می‌توانید معنی یک واژه در زبان انگلیسی را از او بپرسید یا از او بخواهید که یک جمله را از نگاه گرامری بررسی کند.

همچنین می‌توانید مهارت نگارش خود را به کمک آن تقویت کنید. به این صورت که متن خود را برای او بفرستید و از او بخواهید که نوشته‌ی شما را بررسی کند و اشتباهات‌تان را به شما بگوید. قطعاً از طریق دریافت این بازخوردها می‌توانید نوشته‌های خود را روز به روز بهتر کنید.

 

مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان

 

۱. یادگیری سریع‌تر

ابزارهای یادگیری زبان مبتنی بر هوش مصنوعی این امکان را دارند که با ارائه سریع بازخورد به زبان‌آموزان، ضعف و قوت آن‌ها در مهارت‌های مختلف را ارزیابی کنند و طبق آن‌ها برنامه‌ی آموزشی به زبان‌آموزن ارائه دهند.

این ویژگی به میزان قابل توجهی به روند یادگیری زبان سرعت می‌بخشد. همچنین به شما اجازه می‌دهد که روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید و به سرعت پیشرفت کنید.

یادگیری سریع زبان ها به کمک ابزارهای هوش مصنوعی

 

۲. یادگیری بهتر تلفظ‌ها و بهبود لهجه

یکی از چالش برانگیزترین قسمت‌های یادگیری هر زبانی، تسلط پیدا کردن بر تلفظ واژگان و بهبود لهجه است. از آنجایی که ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی، کاملاً‌ هوشمند بوده و می‌توانند مانند یک معلم عمل کنند، با قدرت تشخیص گفتاری که دارند به شما کمک می‌کنند که به سرعت نقاط ضعفتان در تلفظ واژگان را شناسایی کنید.

این کار به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد که اشتباهات خود را تصحیح کنند و لهجه‌ی درست‌تر و دقیق‌تری بدست بیاورند.

 

۳. دسترسی بیشتر به منابع آموزشی

امروزه برنامه‌ها و پلتفرم‌های فراوانی وجود دارند که مجهز به هوش مصنوعی هستند. این مورد به زبان‌آموزان کمک می‌کند که تنها با یک تلفن هوشمند و دسترسی به اینترنت، به بسیاری از منابع آموزشی دسترسی داشته باشند و به سادگی یادگیری یک زبان جدید را شروع کنند.

دیگر تفاوتی ندارد چه زمانی در کجا حضور دارید. چرا که تمامی منابع در اختیار شما خواهد بود. حتی می‌توانید از این پلتفرم‌ها برای یافتن یک کلاس خصوصی زبان مناسب برای خود استفاده کنید.

مقالات مرتبط:

 

۴. افزایش انگیزه‌ زبان‌آموزان

ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان، اغلب مجهز به ویژگی بازخورد شخصی هستند. آن‌ها می‌توانند رفتار و تعاملات انسان را شبیه‌سازی کنند. به همین علت اگر احساس کردید که نیاز به انگیزه برای یادگیری زبان دارند، بفرمایید! ابزارهای هوش مصنوعی در اختیار شما هستند.

بیشتر بخوانید: از دست ندادن انگیزه در زمان یادگیری زبان | چگونه انگیزه مان را حفظ کنیم؟

مزایای یادگیری زبان با ابزارهای هوش مصنوعی

 

سخن پایانی

یادگیری زبان با مهم‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی راهی جدید و خلاقانه برای زبان‌آموزان است. با استفاده از این ابزارها می‌توانید با سرعت بیشتری مطالب جذاب مربوط به زبان‌های دیگر را یاد بگیرید، بهای کمتری بپردازید و مانند یک فرد بومی صحبت کنید.

نکته‌ جذاب و شگفت‌انگیزی که با آن سروکار داریم، این است که هوش مصنوعی روز به روز در حال توسعه یافتن و پیشرفت کردن است. به همین دلیل استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی هرگز شما را ناامید نخواهد کرد.

شما از کدام ابزارهای هوش مصنوعی برای یادگیری زبان استفاده می‌کنید؟ 

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۳ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *