کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

راهنمای جامع یادگیری زبان با فلش کارت+ معرفی اپلیکیشن

۴.۳
(۷)

 فلش کارت‌ها، کارت های کوچکی هستند به همراه نوشته یا تصویر بر روی آنها که برای کمک به زبان آموزان در حفظ کردن یا یادآوری کلمات در موضوعات مختلف زبان‌های گوناگون طراحی شده اند. یکی از روش‌های یادگیری زبان استفاده از انواع مختلف فلش کارت‌هاست. در این مقاله قرار است راه‌های یادگیری زبان‌ها با فلش کارت را بررسی کنیم.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

 

از چه سنی می‌توان از فلش کارت‌ها برای یادگیری زبان استفاده کرد؟

یادگیری زبان با فلش کارت ها هیچ محدودیت سنی‌ای ندارد.

شما می‌توانید به‌عنوان والدین از همان یک سالگی کودک خود، او را به این شیوه آموزش دهید. همچنین برای یادگیری خود نیز با همین شیوه پیش بروید. حتی می‌توانید از فلش کارت‌ها برای آموزش زبان به افراد کهنسال نیز استفاده کنید.

پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که مدام فراموش می‌کنند چه کلمه‌ای را برای کودک شما می‌توانند استفاده کنند، نه‌تنها استفاده از فلش کارت‌ها برای خودشان مفید خواهد بود، بلکه می‌توانند روند آموزشی را با فرزند شما هم پیش ببرند.

یادگیری زبان انگلیسی با فلش کارت ها

بیشتر بخوانید: نکات مهم تدریس زبان به کودکان توسط والدین در خانه

 

انواع فلش کارت‌ها

فلش کارت‌های یادگیری زبان انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

 

فلش کارت های کاغذی آماده یا دست‌ساز

فلش کارت‌های آماده همان کارت‌های کاغذی هستند که در موضوعات مختلف در بازار وجود دارند. مثل فلش کارتهای میوه یا حیوانات یا…

یادگیری زبان با فلش کارت مستقیماً شما را به سمت اصل مطلب هدایت می‌کنند و مطالب جانبی و اضافی در آن‌ها وجود ندارد. در جمع دوستان اگر بخواهید بازی آموزشی ترتیب بدهید، بازی کردن با فلش کارت‌ها یک راه سرگرمی برای چند ساعت شماست.
مثلا بازی «حدس بزن و برگردان» شما با کمی خلاقیت می‌توانید این بازی را با بازی‌های دیگر ترکیب کرده و در کنار یادگیری، یک سرگرمی جذاب‌تر برای خود بسازید.

 

فلش کارت‌های الکترونیکی یا آنلاین

اپلیکیشن های بسیاری وجود دارند که مخصوص این کار هستند. فلش کارت‌های آنلاین که هر بار به شما کلماتی را نشان می‌دهند و شما را با آن کلمه یا جمله آشنا می‌کنند و در مرحله بعد از شما چندین بار درباره آن‌ها سوال می‌پرسند.

بیشتر بخوانید: انواع وسایل کمک آموزشی در تدریس زبان
اپلیکیشن فلش کارت

 

چند نمونه از اپلیکیشن‌های فلش کارت برای یادگیری زبان عبارتند از:

 

۱. اپلیکیشن فلش کارت AnkiDroid Flashcards

این برنامه از سیستم‌های تکرار فاصله‌دار استفاده می‌کند؛ به این صورت که هر کارت که ساخته شده، چه شامل تصویر چه فایل صوتی و چه فایل متنی، هر بار به‌صورت جای خالی به شما نشان داده شده و سپس تا چند مرتبه نمایش داده نمی‌شود.

لغات یا متن‌ها در این روش در حافظه بلندمدت شما ثبت می‌شوند. همچنین آزمون‌های خودارزیابی و آزمون‌های چندگزینه‌ای نیز در این اپلیکیشن فلش کارت وجود دارند.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۲. اپلیکیشن فلش کارت Brainscape Flashcards

این برنامه حاوی هزاران فلش کارت در موضوعات مختلف، ازجمله زبان، ادبیات، تاریخ، علوم، ریاضی و… است.

کاربران می‌توانند براساس علایق خود مباحث را جستجو کنند یا با استفاده از هر محتوای متنی که انتخاب می‌کنند، فلش کارت‌های خود را بسازند. همچنین شما می توانید کارت‌های از پیش ساخته شده توسط سایر زبان‌آموزان و معلمان را هم مرور کنید.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۳. اپلیکیشن فلش کارت Flashcards Deluxe

این اپ بسیار جامع بوده و انواع کلمات را به‌صورت صوتی و تصویری آموزش می‌دهد.

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

علاوه بر این اپلیکیشن‌ها، برای یادگیری زبان با فلش کارت می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی که در ادامه معرفی شده‌اند نیز استفاده کنید:

 

۴. اپلیکیشن فلش کارت Cram

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۵. اپلیکیشن فلش کارت Quizlet

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۶. اپلیکیشن فلش کارت Flashcards world

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۷. اپلیکیشن فلش کارت Flashcards maker

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۸. اپلیکیشن فلش کارت Studyblue flashcards & quizzez

لینک‌ دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android

 

۹. اپلیکیشن فلش کارت Simple flashcards plus

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

۱۰. اپلیکیشن فلش کارت Word power lite

لینک‌های دانلود اپلیکیشن
اپلیکیشن های android اپلیکیشن های IOS

 

کاربرد و مزایای استفاده از فلش کارت‌ها چیست؟

 ۱. بهبود حافظه

هنگامی که از فلش کارت برای یادگیری استفاده می کنید، مغزتان برای یادآوری مداوم اطلاعات تلاش می‌کند و چون این عمل چند مرتبه تکرار می‌شود، کارت‌ها را سریع‌تر به خاطر می‌سپارید و سریع‌تر هم به یاد می‌آورید.

 

۲. افزایش اعتمادبه نفس

شاید فکر کنید یادگیری زبان با فلش کارت چطور به اعتماد به نفس شما کمک می‌کند؟
تکرار منظم جملات یا لغات موجود در فلش کارت‌ها باعث می‌شود جزئیات در حافظه شما به‌صورت طولانی مدت ذخیره شود و بازگرداندن این اطلاعات با سرعت نیز شما را به این سمت می‌برد که حافظه خوبی دارید و می‌توانید اطلاعات را در کوتاه مدت به خاطر بیاورید.

 

۳. متناسب برای هر فرد

این طور نیست که همه افراد توانایی یکسانی در یادگیری داشته باشند. برخی از ما مشکلات جسمی و فیزیکی داریم که نمی‌توانیم به‌درستی بخوانیم یا بنویسیم.
فلش کارت‌ها می‌توانند برای کسانی که هر نوع ناتوانی جسمی ازجمله مشکلات شنوایی، بصری، نقص‌های حرکتی، اختلال در پردازش و سایر تفاوت‌های یادگیری کارامد بوده و می‌توانند در کنار آموزش، سرگرم‌کننده نیز باشند.

فلش کارت های یادگیری زبان انگلیسی

 

شما برای یادگیری زبان می‌توانید عکس‌ها و اسامی را که می‌خواهید یاد بگیرید بر روی فلش کارت‌ها نوشته و آن‌ها را در تمام نقاط خانه بچسبانید. با هر بار دیدن این فلش کارت‌ها اسامی آن‌ها در حافظه شما تکرار می‌شود و همین تکرار باعث به خاطرسپاری در حافظه بلند مدت شما خواهد شد.

 

سخن پایانی

هر شخصی برای یادگیری سبک و روش خود را دارد. استفاده از فلش کارت می‌تواند روند یادگیری شما را سرعت بخشیده و موجب شود مطالب بهتر در ذهنتان بمانند.

شما می‌توانید از فلش کارت‌های کاغذی یا الکترونیکی استفاده کنید. آن‌ها را امتحان کنید، بهترین روش را انتخاب کنید و سریع‌تر مطالب را به خاطر بسپارید. اما توجه داشته باشید که استفاده از یک روش یادگیری به‌تنهایی در یادگیری زبان تأثیری ندارد. شما می‌توانید در کنار استفاده از فلش کارت‌ها به‌عنوان یک ابزار خوب برای یادگیری، به منظور تقویت مهارت‌های زبانی خود در کلاس های خصوصی زبان شرکت کنید، به آهنگ‌های زبان موردنظرتان گوش کنید، رمان‌های جذاب را بخوانید و فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی تماشا کنید.

لازم به ذکر است که از میان کلمات و عبارات آهنگ‌ها، فیلم‌ها و… هم می‌توانید فلش کارت‌های جذاب و کاربردی برای خودتان بسازید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۳ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *