کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان فرانسه در سطوح مختلف

۳.۹
(۱۲)

این روزها اعتقاد بر این است که برای یادگیری هر زبانی باید تمام محیط اطرافتان را با آن زبان پر کنید. اگر می‌خواهید به زبان فرانسه حرف بزنید، شناخت بهترین فیلم های یادگیری زبان فرانسه راه‌حلی جذاب و البته بسیار کارآمد است که می‌توانید روی آن حساب کنید.

در ادامه می‌خوانیم:

 

چگونه با تماشای فیلم زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

برای یادگیری زبان فرانسه و تسلط بر آن باید تا جایی که می‌توانید، بیشتر و بیشتر با آن در ارتباط باشید. تماشای فیلم شما را در موقعیت‌های متفاوت از زندگی روزمره قرار می‌دهد و می‌توانید مکالمات مهمی را که در شرایط مختلف به آن نیاز پیدا می‌کنید یاد بگیرید. هنگام تماشای فیلم می‌توانید به طور همزمان روی تقویت مهارت شنیدن، خواندن و حرف زدن به زبان فرانسه تمرکز کنید.

 

چند نکته مهم پیش از انتخاب فیلم

یک نکته اساسی در یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم این است که پیش از انتخاب فیلم سطح زبان خودتان را در نظر بگیرید. بعضی از فیلم های فرانسوی ممکن است برای زبان‌آموزان تازه‌کار یا برای سطح متوسط چالش‌برانگیز یا خسته‌کننده باشند. بنابراین در این مقاله سعی می‌کنیم فیلم‌هایی در همه سطوح به شما معرفی کنیم.

اگر یادگیری زبان فرانسه را به تازگی شروع کرده‌اید و دایره لغات شما خیلی محدود است، شاید شروع کردن با تماشای فیلم فکر چندان خوبی نباشد! در قدم‌های اول بهتر است از ویدیوهای آموزش زبان استفاده کنید. پس از کمی یادگیری می‌توانید سراغ یادگیری با آهنگ های فرانسوی، سریالهای فرانسوی و یا انیمیشن‌های یادگیری زبان فرانسه بروید. معمولاً در انیمیشن‌ها واژه‌های ساده‌تری به کار می‌روند و جمله‌ها کوتاه‌ترند. بنابراین تماشای آن‌ها برای سطح مبتدی مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید:

شروع یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم های ساده و انیمیشن

 

اگر تصمیم دارید سریع‌تر در یادگیری زبان فرانسه پیشرفت کنید، شاید بهتر باشد از یک معلم خصوصی زبان فرانسه باتجربه کمک بگیرید. در کلاس خصوصی فرصت رفع اشکال مستقیم و پرسش و پاسخ خواهید داشت.

برای آن که بدانید سطح زبان فرانسه شما بر اساس معیار CEFR (چارچوب مرجع اروپا برای سطح‌بندی مهارت زبانی) چیست، می‌توانید به طور رایگان در سایت‌های زیر آزمون تعیین سطح بدهید.

 

نکات مهم هنگام تماشای فیلم برای یادگیری زبان فرانسه

برای آن که از تماشای فیلم به زبان فرانسه بیشترین بهره را ببرید، فیلم را به صورت فعال تماشا کنید؛ یعنی:

فیلم را حداقل دو بار ببینید؛ یک بار با زیرنویس فرانسوی و یک بار بدون زیرنویس. با این روش هم مهارت خواندن و هم مهارت شنیدن زبان فرانسه را در خودتان تقویت می‌کنید. پس از مدتی که بر زبان فرانسه مسلط شدید می‌توانید تماشای فیلم را بدون زیرنویس شروع کنید. اما در قدم‌های اول بهتر است حتماً از زیرنویس استفاده نمایید.

یک دفترچه یادداشت داشته باشید. چند مورد از کلمات و اصلاحات فرانسه موجود در فیلم که به نظرتان پرکاربرد است را یادداشت کنید و بعد بیشتر در مورد آن‌ها بخوانید. این دفترچه به پیشرفت شما در زبان فرانسه کمک زیادی خواهد کرد، حتماً امتحانش کنید. نیازی نیست همه عباراتی که برای بار اول به گوشتان می‌خورد را یادداشت کنید، زیرا ممکن است کلمات و عبارات زیاد شما را خسته کند.

هنگام تماشای فیلم های یادگیری زبان فرانسه یادداشت بردارید

 

تکنیک سایه را به کار ببرید. گاهی فیلم را متوقف کنید، به خوبی (حتی چند بار) به یک مکالمه گوش دهید؛ لحن صدا و زبان بدن هنرپیشه را زیر نظر بگیرید؛ و همه این‌ها را تقلید کنید. همان مکالمه را با همان لحن، تُن صدا و زبان بدن تکرار نمایید.

از اشتباه کردن نترسید. تکرار مکالمه‌های فیلم را به خاطر ترس از اشتباه یا لهجه نادرست پشت گوش نیندازید. اگر برایتان سخت است کسی صدایتان را بشنود، وقتی تنها هستید تمرین کنید. اما یادتان باشد، بدون اشتباه کردن یاد نخواهید گرفت.

یک برنامه منظم برای تماشای فیلم به زبان فرانسه داشته باشید. اگر این کار را به طور منظم انجام دهید خودتان اثرش را خواهید دید. لازم نیست هر روز یک فیلم سینمایی ببینید. می‌توانید فیلم‌ها را به چند بخش تقسیم و هر روز یکی از آن‌ها را تماشا کنید.

فقط فیلم را تماشا کنید! اگر طبق برنامه باید بخشی از فیلم را ببینید اما آن روز حوصله تمرین کردن ندارید، اشکالی ندارد. فقط فیلم را ببینید، به مکالمه‌ها دقت کنید و از آن لذت ببرید. حتی با تماشای ساده فیلم هم مهارت شنیداری‌تان تقویت خواهد شد.

در ادامه به بررسی برترین فیلم ها برای یادگیری زبان فرانسه خواهیم پرداخت.

 

بهترین فیلم های سینمایی برای یادگیری زبان فرانسه

سینمای فرانسه پر از فیلم‌هایی است که تماشای آن‌ها می‌تواند حتی روی نگاه‌تان به زندگی اثر بگذارد. این‌جا فهرستی از این شاهکارها را برایتان آورده‌ایم.

چند فیلمی که در ابتدا آمده برای یادگیری زبان فرانسه در سطح مبتدی مناسب هستند. پس از آن فیلم‌های سطح متوسط فرانسه را معرفی کرده‌ایم. در نهایت نیز اگر سطح‌تان بالاتر از متوسط است، می‌توانید اغلب فیلم‌های زبان فرانسه را تماشا کنید.

 

۱. Les Choristes

فیلم همسرایان (یا گروه کُر) ساخته کریستف باراتیه داستان گروهی از پسران سرکش یک مدرسه شبانه‌روزی است که گاهی نیز مشکل‌ساز می‌شوند. اما با ورود معلم جدیدی به نام کلمان ماتیو، شرایط به مرور تغییر می‌کند. ماتیو در ساعت‌های فراغت خود یک گروه کُر از پسران تشکیل می‌دهد و با آن‌ها به تمرین می‌پردازد.

زبان این فیلم ساده و محاوره‌ای است و برای شروع گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. دنبال کردن خط داستانی آن نیز ساده و جذاب است و شما را با خود تا انتهای فیلم خواهد کشاند. دفترچه یادداشت‌تان را کنار دستتان بگذارید تا با تماشای این فیلم تعدادی از مکالمات مرسوم روزمره زبان فرانسه را یاد بگیرید.

یادگیری زبان فرانسه با فیلم Les Choristes

 

۲. Monsieur Ibrahim Et Les Fleurs Du Coran

فیلم «آقا ابراهیم و گل‌های قرآن» روایت یک مغازه‌دار تُرک و یک پسر یهودی به نام مومو است که در پاریس با هم آشنا می‌شوند. گفت‌وگوهای زیادی بین این دو شخصیت رد و بدل می‌شود که فرصت بسیار مناسبی است برای یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم. مکالمه‌ها برای افراد مبتدی نیز سخت نیست بنابراین می‌توانید به راحتی این فیلم را دنبال کنید. حتماً هنگام تماشای این فیلم از تکنیک سایه نیز کمک بگیرید.

فیلم آقا ابراهیم و گل‌های قرآن را فرانسوا دوپرو بر اساس رمانی با همین نام از اریک امانوئل اشمیت، نویسنده مشهور فرانسوی، ساخته است. پیشنهاد می‌شود این رمان را در برنامه مطالعه‌تان قرار دهید تا مهارت خواندن متون فرانسه را در خود تقویت کنید.

مقاله مرتبط: بهترین رمان ها برای یادگیری زبان فرانسوی

فیلم یادگیری زبان فرانسه Monsieur Ibrahim Et Les Fleurs Du Coran

 

۳. Detour

«مسیر انحرافی» یک فیلم کوتاه فرانسوی است، اما علی‌رغم کوتاه بودنش می‌توانید در آن مکالمات مهمی مثل سلام و احوال‌پرسی، و واژه‌ها و عبارت‌هایی مربوط به مسیریابی در زبان فرانسه را یاد بگیرید. این فیلم داستان خانواده‌ای است که به تعطیلات می‌روند، اما دختر کوچکشان که با سه چرخه‌اش مشغول گشت و گذار است گم می‌شود.

این فیلم را با سطح مبتدی در زبان فرانسه نیز می‌توانید تماشا کنید و نکات زیادی از آن یاد بگیرید. تکنیک سایه را روی مکالمه‌های آن تمرین کنید و از اصطلاحاتی که یاد می‌گیرید یادداشت بردارید.

یادگیری مکالمه های اولیه زبان فرانسه با فیلم Detour

 

۴. Jour de fête

روز جشن یک کمدی قدیمی فرانسوی به کارگردانی و بازی ژاک تاتی است. پستچی بداخلاق شهر، درست در روزی که یک جشن در شهر بر پاست، با دوچرخه این طرف و آن طرف می‌رود تا نامه‌هایش را برساند. او با کسی شوخی ندارد اما شرایط محله و متلک‌ها و شیطنت‌های اهالی کارش را مختل می‌کند.

به این فیلم می‌توانید با دید نسخه‌ای فرانسوی از مستر بین نگاه کنید. زبان آن واضح و ساده است و ترکیب زبان با کنش‌های فیزیکی که در فیلم در جریان است، درک آن را ساده می‌کند. به همین دلیل «روز جشن» می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع تماشای فیلم برای یادگیری زبان فرانسه باشد.

فیلم یادگیری زبان فرانسه Jour de fête

 

۵. La Marche de L’empereur

رژه پنگوئن‌ها در واقع یک مستند است. اما دقیقاً به همین دلیل برای سطح مبتدی مناسب است. یک صدای رسا به صورت واضح و شمرده صحبت می‌کند و شما فرصت مناسبی دارید که دایره لغاتتان را گسترش دهید. با پنگوئن‌های امپراطور در قطب جنوب همگام شوید تا از رازهای زندگی در این سرزمین دوردست سر درآورید.

نسخه زبان فرانسه این مستند جامع‌تر از نسخه انگلیسی آن است، بنابراین «رژه پنگوئن‌ها» را از دست ندهید. به خصوص که پنگوئن‌ها نیز مانند انسان‌ها به زندگی خانوادگی مقیدند. به همین دلیل می‌توانید اصطلاحات زیادی در مورد خانواده یاد بگیرید.

فیلم های یادگیری زبان فرانسه La Marche de L'empereur

 

۶. La Famille Bélier

«خانواده بِلیه» داستان یک خانواده ناشنوا را روایت می‌کند که دختری شنوا دارند. پائولا که ۱۶ ساله است، نقش مترجم خانواده را بازی می‌کند و نقش مهمی در کارهای خانه به ویژه اداره مزرعه خانوادگی دارد. در همان سال یکی از معلم‌های مدرسه استعداد پائولا در خواندن را کشف می‌کند و او را تشویق می‌کند که برای یک مدرسه موسیقی در پاریس آزمون بدهد. اما خانواده پائولا در شهری دور از پاریس زندگی می‌کنند و ممکن است زندگی‌شان بدون حضور او با مشکلات زیادی مواجه شود. این تصمیم برای پائولا به معنای برداشتن اولین گام‌ها به سوی دنیای بزرگسالی و استقلال است، به همین جهت اهمیت زیادی برایش دارد.

بخش‌هایی از این فیلم به زبان اشاره فرانسوی بازی شده است و باید آن را با تکیه بر خواندن زیرنویس ببینید. اما همین باعث می‌شود بتوانید آن را به آسانی با سطح مبتدی از زبان فرانسه تماشا کنید. دیالوگ‌های دیگر فیلم نیز شمرده است بنابراین دنبال کردن آن را برایتان ساده‌تر می‌کند.

یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم La Famille Bélier

 

۷. Le fabuleux destin d’Amélie

فیلم «سرنوشت افسانه‌ای املی» یکی از فیلم‌های خیلی معروف فرانسوی است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. این فیلم که به نام «املی» هم شناخته می‌شود، داستان دختر جوانی را روایت می‌کند که قدرت تخیلی عالی دارد. او از استعدادش کمک می‌گیرد تا شادی را به زندگی اطرافیانش بیاورد. زمینه کمدی و عاشقانه فیلم آن را برایتان جذاب و دیدنی می‌کند. از طرف دیگر پرسه زدن‌های املی در پاریس، می‌تواند شما را بیشتر با این شهر و فرهنگ آن آشنا کند.

این فیلم برای یادگیری مکالمات روزمره زبان فرانسه، به ویژه به سبک مردم پاریس، بسیار مناسب است؛ و با سطح متوسط زبان فرانسه می‌توانید آن را تماشا کنید. خیال‌پردازی‌ها و تفکرات املی که با صدای خودش روی فیلم روایت می‌شود، مجموعه واژه‌ها و عبارت‌های کاربردی زیادی را به شما یاد خواهد داد. بنابراین می‌توانید قسمت‌هایی که دوست داشتید را چند بار ببینید و مکالمه‌ها را حفظ کنید. با این روش به تقویت مهارت خود در یادگیری زبان فرانسه نیز کمک خواهید کرد.

فیلم یادگیری زبان فرانسه Le fabuleux destin d’Amélie

 

۸. Intouchables

شاید نام فیلم سینمایی «دست نیافتنی‌ها» برایتان آشنا باشد. در این فیلم دو شخصیت کاملاً متفاوت در کنار هم قرار می‌گیرند: مرد جوانی از محله‌های خشن حومه پاریس و مردی از طبقات اجتماعی بالا که در اثر سانحه در پاراگلایدر دچار معلولیت در ۴ اندام شده است. این فیلم، درامی بسیار تاثیرگذار با دیالوگ‌هایی به یاد ماندنی خلق کرده است. گفت‌وگوهایی که بین این دو شخصیت می‌گذرد به شما فرصت زیادی برای یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم می‌دهد.

این فیلم مکالمه‌های زیادی به زبان عامیانه دارد، بنابراین بهتر است از زیرنویس استفاده کنید. فرصت خوبی است تا اصطلاحات رایج در زبان روزمره مردم کوچه و بازار در فرانسه را نیز یاد بگیرید. با سطح متوسط زبان فرانسه می‌توانید به یادگیری زبان فرانسه با این فیلم بپردازید.

یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم Intouchables

 

۹. Le Jouet

فیلم «اسباب بازی» داستان روزنامه‌نگار فقیری را روایت می‌کند که ناگهان درمی‌یابد بازیچه یک کودک شده است. این کودک از او استفاده می‌کند تا اشتباهات پدرش را فاش کند و خودش را از سلطه قدرت بی‌رحمانه پدر در امان نگه دارد. آن‌چه در این فیلم با آن روبه‌رو می‌شوید تقابل پول و قدرت با عشق و احترام است.

با کمک دیالوگ‌هایی که بین این پسر جوان و روزنامه‌نگار رد و بدل می‌شود می‌توانید مکالمه‌هایی را یاد بگیرید که در ابتدای آشنایی با یک نفر ممکن است نیاز داشته باشید. اگر سرعت گفتگوها برایتان زیاد بود از نرم‌افزارهایی برای تماشای فیلم استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد سرعت فیلم را تغییر دهید. با این روش می‌توانید در قدم‌های اول، فیلم های یادگیری زبان فرانسه را راحت‌تر دنبال کنید.

فیلم یادگیری زبان فرانسه Le Jouet

 

۱۰. La gloire de mon père

«شکوه پدرم» یک فیلم کلاسیک فرانسوی است که با الهام از رمانی با همین نام ساخته شده است. با تماشای این فیلم با تاریخ زندگی روستایی در فرانسه آشنا می‌شوید که بخش مهمی از پیشینه تاریخی این کشور را به تصویر می‌کشد. در این فیلم با خانواده‌ای روستایی در یک جامعه کشاورز در اوایل قرن بیستم آشنا می‌شوید. با تماشای این فیلم می‌توانید تا حد زیادی مکالمه‌های سنتی را با سطح متوسط درک کنید؛ بنابراین فیلم شکوه پدرم گزینه مناسبی برای یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم است.

یادگیری زبان فرانسه با فیلم La gloire de mon père

 

۱۱. Un air de famille

یک خانواده فرانسوی از طبقه متوسط رو به بالا یک روز عصر در یک رستوران دور هم جمع می‌شوند تا جشن تولد یکی از اعضای خانواده را جشن بگیرند. اما سر همان میز، خاطرات گذشته، تنش‌هایی که گاهی بین‌شان رخ داده، کینه‌هایی که از هم داشته‌اند و خاطره‌های خوش و لذت‌ها سر باز می‌کنند و در هم می‌آمیزند. اگر در مورد زندگی یک خانواده فرانسوی کنجکاوید، این فیلم می‌تواند نمای خوبی از آن را به شما نشان بدهد.

به بحث‌ها خوب گوش کنید تا عادت‌های معمول در مکالمات روزمره خانوادگی را یاد بگیرید.

یادگیری مکالمات زبان فرانسه با فیلم Un air de famille

 

۱۲. Être et avoir

«بودن و داشتن» روایت یک معلم و دانش‌آموزان خردسالش را در یک روستای فرانسوی حکایت می‌کند. در طول یک سال رابطه عمیق و قابل ستایشی بین کودکان و معلمشان شکل می‌گیرد. به مرور زمان می‌توانید با این معلم و دانش‌آموزانش پیش بروید و از مکالماتی که بین آن‌ها می‌گذرد زبان فرانسه را یاد بگیرید.

این مدرسه کوچک در مجموع ۱۳ دانش‌آموز ۴ تا ۱۲ ساله دارد که مشغول زندگی عادی روستایی‌شان هستند؛ در کلاس‌ها شرکت می‌کنند، تکالیف مدرسه‌شان را انجام می‌دهند، و به پدر و مادرهایشان کمک می‌کنند. اما جورج لوپز معلم الهام‌بخشی است که سعی می‌کند ذهن آن‌ها را به روی ایده‌ها و فکرهای تازه باز کند و تشویقشان می‌نماید که دنیا را به جای بهتری برای خودشان و دیگران تبدیل کنند.

فیلم های یادگیری زبان فرانسه Être et avoir

 

۱۳. Potiche

این فیلم روایت زنی ساده و فرمانبردار است که پس از اعتصاب کارگران و حمله قلبی‌ای که برای همسرش اتفاق می‌افتد، مدیریت کارخانه چترسازی را به دست می‌گیرد. اما خیلی زود مشخص می‌شود که سوزان بهتر می‌تواند این تجارت را مدیریت کند و درک بهتری از روابط انسانی دارد. بنابراین به سرعت در میان کارگران کارخانه محبوب می‌شود.

در این فیلم با مکالماتی پر از طنز در تقابل زن و مرد، و طبقه‌های متفاوت اجتماعی روبه‌رو می‌شوید و می‌توانید دایره لغات خود را گسترش دهید.

فیلم یادگیری زبان فرانسه Potiche

 

۱۴. Le Scaphandre et le papillon

«زنگ غواصی و پروانه» فیلمی است که بر اساس داستان زندگی ژان بابی ساخته شده است. ژان که سردبیر مجله Elle است، دچار سکته مغزی می‌شود و زمانی که بعد از مدتی طولانی از کما بیرون می‌آید، دکتر به او می‌گوید که همه اعضای بدنش از کار افتاده‌اند. ژان برای ارتباط با دنیای اطرافش فقط پلک چشم چپش را دارد و باید یاد بگیرد در این دنیای جدید زندگی کند.

اما از طرف دیگر، مغز ژان کاملاً سالم است و می‌تواند همه چیز را درک کند. همین موضوع زندگی را برای او سخت‌تر می‌کند. در نهایت او با کمک سیستم ارتباطی که گفتاردرمانگرش ساخته است، شرح روزهای اسارتش در این دنیای محدود را کلمه به کلمه دیکته می‌کند تا قصه‌اش را ماندگار کند.

اگر سطح زبان فرانسه شما خوب است، این فیلم گزینه بسیار مناسبی برای تقویت مهارت شنیداری، و نیز گسترش دایره واژگان فرانسه‌تان است.

فیلم های یادگیری زبان فرانسه Le Scaphandre et le papillon

 

۱۵. Caché

«پنهان شده» یک فیلم هیجان‌انگیز و روانشاختی فرانسوی است که برشی از زندگی یک مجری معروف تلویزیونی را روایت می‌کند. این خانواده که از طبقه بالای اجتماعی به شمار می‌آیند، با فیلم‌هایی ویدیویی و نقاشی‌هایی ترسناک که به شکل‌های مختلفی به دستشان می‌رسد به نوعی تهدید می‌شوند. هرچند هیچ پیام مشخص تهدیدکننده‌ای وجود ندارد، اما سایه وحشت روی زندگی آن‌ها می‌افتد و حتی روی ارتباط خودشان و رابطه‌شان با تنها پسرشان نیز اثر می‌گذارد. کم کم رد پایی از زندگی گذشته این مجری تلویزیونی در فیلم دیده می‌شود و در نهایت او را با اتفاق شوکه کننده‌ای روبه‌رو می‌کند.

این فیلم برای کسانی که می‌خواهند پیچیدگی‌های زبان فرانسوی را یاد بگیرند، گزینه بسیار مناسبی است.

«پنهان شده» یکی از فیلم‌های معروف مایکل هانکه فیلمساز پرآوازه اتریشی است.

یادگیری زبان فرانسه با فیلم Caché

 

۱۶. Un Prophète

«یک پیامبر» یکی از بهترین گزینه‌ها بین فیلم‌های یادگیری زبان فرانسه است. زیرا همزمان شما را با مکالمات روزمره و اصطلاحات مردم کوچه و بازار آشنا می‌کند. یک پیامبر یک درام جنایی است که روایت زندگی یک جوان ۱۹ ساله عرب با تابعیت فرانسه را بازگو می‌کند. این جوان با اتهام به جرمی که مرتکب نشده است، ۶ سال را در زندان می‌گذراند. سواد خواندن و نوشتن ندارد، و هیچ کس به او اعتماد نمی‌کند. با این وجود او تمام تلاشش را می‌کند که عاقلانه رفتار کند.

او ناگهان خودش را بین دو باند رقیب می‌یابد، و با این که می‌خواهد دوران حبس را دور از هرج و مرج بگذراند، اما در نهایت تغییرات اساسی و مهمی در زندگی‌اش رخ می‌دهند. بسیاری از مکالمه‌های غیررسمی زبان فرانسوی را می‌توانید با تماشای این فیلم یاد بگیرید.

«یک پیامبر» را کارگردان و فیلمساز معروف ژاک اودیار ساخته است.

یادگیری زبان عامیانه فرانسه با فیلم Un Prophète

 

۱۷. La Haine

«نفرت» ۲۴ ساعت از داستان زندگی سه جوان در حومه پاریس را روایت می‌کند که مورد خشونت نژادی قرار گرفته‌اند. هوبرت (فرانسوی-آفریقایی)، سعید (عرب) و وینز (یهودی) در وضعیت پرتنشی قرار گرفته و تصمیم می‌گیرند به شیوه خودشان با نژادپرستی مقابله کنند. عنوان فیلم از جمله‌ای که هوبرت می‌گوید گرفته شده است: «نفرت، نفرت به بار می‌آورد».

این فیلم تصویری که عادت دارید از پاریس ببینید را به شما نشان نخواهد داد، اما اتفاقاً برای آشنایی با زیر و بم فرهنگ حومه پاریس خوب است. ضمن آن که لازم است با لهجه‌ها نیز دست و پنجه نرم کنید و مهارتتان در شنیدن زبان فرانسه را بالا ببرید.

یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم La Haine

 

۱۸. Amour

«عشق» یکی از بهترین فیلم های فرانسوی است که می‌توانید برای یادگیری زبان فرانسه تماشا کنید؛ عاشقانه‌ای کاملاً متفاوت. یک معلم موسیقی سالخورده و همسرش که دهه نهم زندگی خود را می‌گذراند، زندگی معمول عاشقانه‌شان را می‌گذرانند که نشانه‌های عجیبی در رفتارهای زن پدیدار می‌شود. با مشورت پزشک متوجه می‌شوند که این‌ها نشانه‌های سکته مغزی خفیف است. اما متاسفانه وضعیت وخیم‌تر می‌شود.

حالا کسی که یک عمر عادت داشته همه کارهایش را مستقل انجام دهد، باید با از کار افتادگی دست و پنجه نرم کند، و همسر مسن و عاشق او، همچنان تلاش می‌کند از او نگهداری کند. «عشق» نیز یکی دیگر از فیلم های به یاد ماندنی مایکل هانکه است.

بهترین فیلم های یادگیری زبان فرانسه Amour

 

۱۹. Samba

سامبا مهاجری سنگالی است که ۱۰ سال در فرانسه مشغول به کار است. او در آشپزخانه کار می‌کند، اما رؤیای سرآشپز شدن را در سر می‌پروراند. یک روز ناگهان سامبا از طرف اداره مهاجرت اخطاری دریافت می‌کند مبنی بر این که باید فرانسه را ترک کند. این اتفاق می‌تواند تمام آینده رؤیایی او را خراب کند، بنابراین سامبا تصمیم می‌گیرد نهایت تلاشش را برای رسیدن به هدفش بکند.

برای یادگیری زبان فرانسه با تماشای این فیلم، از زیرنویس کمک بگیرید و مکالمه‌های پرکاربرد آن را حفظ و تکرار کنید.

یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم Samba

 

مزایای یادگیری زبان فرانسه با تماشای فیلم

استفاده از فیلم‌های یادگیری زبان فرانسه، به شما کمک می‌کند به طور همزمان مهارت‌ها و جنبه‌های متفاوت زبان فرانسه را تقویت کنید و با فرهنگ و شرایط این کشور بیشتر آشنا شوید. زبان فرانسه ریزه‌کاری‌های مهمی در تلفظ دارد. برای مثال یک صدای ساده مثل _َ به چند شکل متفاوت گفته می‌شود. بنابراین تمرین روی این ظرایف زبانی، برای تسلط بر این زبان و درک درست واژه‌ها اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین منابع برای تمرین بیشتر نیز فیلم‌های فرانسوی زبان هستند که تعداد زیادی مکالمه را دربر می‌گیرند.

تقویت مهارت شنیداری: هنگام تماشای فیلم های فرانسوی زبان سعی کنید با دقت در صداها و ریتم‌ها بر کوچک‌ترین تفاوت‌های تلفظی مسلط شوید. حتی گاهی چند بار فیلم را به عقب برگردانید و به واژه‌ها دقت کنید.

تقویت مهارت خواندن: اگر همزمان با تماشای فیلم های فرانسوی، زیرنویس فرانسوی فیلم را نیز بخوانید، مهارت شما در خواندن این زبان بالا خواهد رفت. دقت کنید که یک جنبه از مهارت خواندن به زبان فرانسه، تلفظ درست و روان جمله‌هاست، و یک جنبه دیگر درک همزمان مطلب ارائه شده. بنابراین سعی کنید، هر دو را همزمان تقویت کنید.

بهترین فیلم های یادگیری زبان فرانسه برای تقویت مهارت شنیداری و خواندن

 

تلفظ بهتر: به مرور زمان و با دیدن فیلم‌های بیشتر به زبان فرانسه، مهارت شما در تلفظ بهتر خواهد شد. راه سریع‌تر شدن این فرآیند نیز تکرار است. گاهی در میان تماشای فیلم، آن را متوقف کنید و خودتان مکالمه‌ها را تکرار نمایید. صدایتان را ضبط و با صدای اصلی مقایسه کنید.

گسترده شدن دایره لغات: شخصیت‌هایی که در فیلم‌ها می‌بینید، درست مانند مردم عادی صحبت می‌کنند. بنابراین می‌توانید زبان فرانسه را با خیال راحت یاد بگیرید. تعداد زیادی از عبارت‌های عامیانه وجود دارد که احتمالاً فقط در کوچه و خیابان‌های کشور فرانسه یا فیلم های فرانسوی زبان ممکن است به آن‌ها بربخورید.

زبان بدن: مردم هر کشوری به شکل خاصی از بدنشان برای رساندن پیام به یکدیگر استفاده می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید مثل یک فرانسوی واقعی حرف بزنید، بهتر است به حرکت‌های مردم هنگام حرف زدن دقت کنید و از آن‌ها تقلید نمایید.

فرهنگ فرانسه: کشور فرانسه، فرهنگ و هنری کهن و گسترده دارد که آشنا شدن با آن برایتان جالب خواهد بود. اگر فیلم‌هایی در ژانرهای متفاوت ببینید، با گوشه‌های متنوع این فرهنگ غنی بیشتر آشنا خواهید شد. این آشنایی زمینه مناسبی برای مکالمه با فرانسوی زبان‌ها برایتان فراهم می‌کند.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که برای دیدن فیلم‌های زبان فرانسه وجود دارد، این است که بسیاری از فیلم‌های سینمای جهان به زبان فرانسه ساخته شده‌اند و بسیاری از غول‌های سینما و تئاتر در دنیا فرانسوی زبان بوده‌اند. بنابراین فرصت تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهید. از همین حالا یک برنامه منظم بریزید و شروع کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۹ / ۵. تعداد نظرات ۱۲

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *