کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

۲۴ وب سایت‌ فوق العاده برای یادگیری زبان فرانسه

۴.۶
(۱۱)

زبان فرانسه یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های دنیاست که بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آن زبان صحبت می‌کنند. تسلط به این زبان همچنین برای افرادی که به دنبال پیدا کردن موقعیت‌های تحصیلی یا کاری بین المللی هستند بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

روش‌های یادگیری زبان فرانسه متنوع بوده و شما می‌توانید به بهترین منابع یادگیری  فرانسه، که اغلب رایگان و ارزان هم هستند، به‌راحتی دسترسی داشته باشید. یکی از این منابع، وب سایت های یادگیری زبان فرانسه هستند که قرار است در این مقاله بیشتر با آنها آشنا شویم.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

در این میان و با گسترش روزافزون استفاده از منابع موجود در اینترنت برای یادگیری زبان‌ها، چند سالی است که وب سایت های یادگیری زبان فرانسه هم حسابی رونق پیدا کرده و تبدیل به یکی از منابع تکمیلی مهم، مقرون به صرفه و اثرگذار در فرایند یادگیری فرانسه شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم تعدادی از وب‌سایت‌های معتبر و خوب برای یادگیری زبان فرانسه برای همۀ سطوح را معرفی کنیم.

 

معرفی وب سایت های یادگیری زبان فرانسوی

همان طور که اشاره شد، پیش از انتخاب یک سایت برای یادگیری زبان فرانسه، بهتر است بدانید چه انتظاراتی از هر سایتی داشته و قصد تقویت کدام مهارت‌هایتان را دارید. به همین دلیل هم ما در ادامه بهترین وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه را به تفکیک مهارت‌های مختلفی که پوشش می‌دهند معرفی خواهیم کرد تا کار انتخاب برای شما هم ساده‌تر شود.

 

۱. وب سایت‌های یادگیری کلمات، عبارات و اصطلاحات زبان فرانسه

در این وب سایت‌ها کلمات و عبارت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در مکالمه یا برای نوشتن یا خواندن یک متن استفاده کنید.

 

۱. سایت All about French

وب سایت All about French منبعی غنی برای یادگیری واژگان و عبارات اصلی و پرکاربرد فرانسوی، اصطلاحات، نقل قول‌ها و ضرب‌ المثل‌های این زبان است. علاوه بر این، داستان‌های کوتاهی هم در آن وجود دارد که می‌توانید با خواندن و شنیدن به آن‌ها، به‌صورت هم‌زمان مهارت‌های خواندن و گوش دادن خود را هم تقویت کنید.

برای تمام اصطلاحات و عبارات موجود در این وب سایت، فایل صوتی هم در نظر گرفته شده که می‌توانید سرعت پخش آن‌ها را با توجه به نیاز خودتان تنظیم کنید. ترجمۀ تمام کلمه‌ها و عبارت‌ها نیز به دو زبان انگلیسی و فرانسه ارائه شده تا برای افراد بیشتری قابل درک باشند.

استفاده از اغلب بخش‌ها و امکانات این وب سایت رایگان است.

سایت All about French برای یادگیری زبان فرانسه

 

۲. سایت The French experiment

در وب سایت The French experiment شما هر بار به‌صورت تصادفی با موضوعاتی مثل توصیف آب و هوا، روزهای هفته، اعداد، اعضای خانواده، بیان زمان و دیگر عبارات و کلمات ضروری برای مکالمه‌ها آشنا خواهید شد. همچنین چند داستان کودکانۀ مشهور به همراه فایل صوتی‌شان در این سایت وجود دارند و بیان داستان آن‌ها به کمک تصاویر جذاب و سرگرم‌کننده انجام می‌شود.

به‌طور کلی این وب‌سایت گزینۀ بسیار مناسبی برای مبتدی‌هاست و استفاده از بخش‌های مختلف آن نیز رایگان است.

معرفی سایت The French experiment

 

۳. سایت YouLearnfrench

وب سایت YouLearnfrench نیز مجموعۀ بزرگ و کاملی از کلمات زبان فرانسه، از اعداد گرفته تا فصل‌ها و غذاها و شغل‌ها را شامل می‌شود. امتیاز مهمی که این سایت دارد این است که برای هر موضوعی ویدئوهای مختلفی نیز در میان درس‌ها گنجانده شده تا هم یادگیری مفهوم کلمات را ساده‌تر کنند و هم زبان‌آموزان با تلفظ کلمات و عبارات آشنا شوند.

در این وب سایت اشاره‌های گرامری کوتاهی نیز به مباحثی مثل انواع مختلف ضمیر و برخی ترکیبات فعلی شده است، اما تمرکز اصلی سایت به آموزش لغات و عبارات زبان فرانسه معطوف است.

معرفی سایت Youlearnfrench

 

۴. سایت Blagues Carambar

Blagues Carambar وب سایتی فوق‌العاده برای یادگیری اصطلاحات طنزآمیز زبان فرانسه است. بسیاری از افراد معتقدند که یادگیری اصطلاحات طنز یک زبان جدید، یکی از سخت‌ترین بخش‌های آن است؛ چرا که برای درک کنایه‌ها و اشارات طنزآمیز یک اصطلاح، آشنایی با پیشینۀ تاریخی و فرهنگی کشورها ضروری است. اما از آنجایی که جامعۀ هدف این سایت کودکان هستند، می‌توان حدس زد که اصطلاحات ذکر شده هم آسان و همه‌فهم خواهند بود.

بیشتر بخوانید: روش های یادگیری زبان فرانسه برای کودکان

از اصطلاحات طنز این وب سایت می‌توانید به‌عنوان زنگ تفریح و برای رفع خستگی و ایجاد تنوع در مسیر یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید.

معرفی سایت Blagues Carambar

بیشتر بخوانید: چطور کلاس خصوصی خسته کننده ای نداشته باشیم؟

 

۵. سایت La Connasse

این وب سایت درواقع بخش‌های ویدئویی منتخب از برنامه‌های یک شبکۀ خصوصی را منتشر می‌کند که در آن‌ها زنی با بیان طنز، ویژگی‌های زنان مدرن فرانسوی را به تصویر می‌کشد. صدای شخصیت اصلی این برنامه‌ها بلند و تلفظ‌های او واضح است و بنابراین ویدئوهای منتشرشده از این برنامه در وب سایت La Connasse می‌توانند منبع مناسبی برای تمرین و تکرار تلفظ کلمات و عبارت‌های فرانسوی باشند.

این منبع به‌خصوص برای زبان‌آموزان سطح متوسط تا پیشرفته مناسب است که می‌خواهند علاوه بر یادگیری لغات و اصطلاحات طنز زبان فرانسه، با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور نیز آشنا شوند.

معرفی سایت La Connasse برای زبان فرانسه

 

۶. سایت Vie de merde

سایت Vie de merde یکی از بهترین وب سایت‌های یادگیری اصطلاحات عامیانۀ زبان دورۀ معاصر فرانسه است. این وب سایت، کاربرمحور است؛ یعنی اغلب اصطلاحات موجود در آن را خودِ کاربران ارسال کرده و دربارۀ آن توضیحاتی می‌نویسند. به همین دلیل هم ممکن است در بعضی مواقع غلط‌های املایی، گرامری و نگارشی هم در میان آن‌ها دیده شود. توصیۀ ما این است که از این سایت صرفاً برای آشنایی با اصطلاحات جدید زبان فرانسه استفاده کرده و در صورت نیاز، درستی املای کلمات یا گرامر جملات موجود در آن را از منابع دیگر هم بررسی کنید.

معرفی سایت Vie de merde

 

۷. سایت Brainscape

وب سایت Brainscape بیش از ۱۰ هزار فلش کارت صوتی برای یادگیری کلمات و عبارات رایج و پرکاربرد زبان فرانسه ارائه می‌کند که با یادگیری آن‌ها می‌توانید جملات متنوع و زیادی بسازید. این سایت برای تکرار و تمرین لغات نیز سیستم زمان‌بندی شده دارد که با کمک آن لغات و عبارات در فواصل زمانی مختلف به شما یادآوری شده و در ذهنتان تثبیت خواهند شد.

معرفی سایت Brainscape

بیشتر بخوانید: تکنیک های یادگیری و بخاطر سپردن لغت های زبان فرانسه

 

۸. سایت Memrise

وب سایت Memrise نیز یکی از بهترین وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه برای حفظ کردن لغت‌ها و عبارت‌های جدید آن است. دوره‌های لغت زیادی در دسته‌بندی‌ها و موضوعات متنوع در این سایت وجود دارد که با توجه به علاقه، نیاز و سطح مهارت خود می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب و یادگیری را شروع کنید.

هر زبان‌آموز در Memrise صفحۀ مخصوص خودش را دارد و بسته به سطح پیشرفت و شرایط دوره‌ای که برای یادگیری انتخاب کرده، اطلاعات مختلفی مثل ریشۀ کلماتی مانند فعل، قید، صفت و… یا بیان مترادف‌ها و متضاد بعضی کلمات برایش نمایش داده می‌شود. همچنین تلفظ صوتی اغلب لغات به همراه تصاویر مربوط به هر واژه نیز در این وب سایت ارائه شده است.

معرفی سایت Memrise

 

۲. وب سایت های یادگیری تلفظ و تقویت مکالمه به زبان فرانسه

بعضی از وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه به‌صورت اختصاصی بر روی تقویت مهارت‌های شنیدن، تلفظ و حرف زدن و مکالمه تمرکز می‌کنند. تعدادی از این وب سایت‌ها عبارتند از:

 

۹. سایت Francais authentique

وب سایت Francais authentique از سوی یک فرد بومی فرانسوی و با هدف ارتقای مهارت‌های صحبت کردن و مکالمه به زبان فرانسه ایجاد شد. یوهان، مدیر این سایت، متوجه شده بود که حتی در میان کسانی که به‌صورت آکادمیک با زبان فرانسه آشنا هستند، در حوزۀ مکالمه به این زبان ضعف‌های زیادی وجود دارد. به همین دلیل وب سایت خود را با تمرکز بر تولید ویدئوهای آموزشی به زبان فرانسه ایجاد کرد و در آن‌ها دربارۀ کلمات و عبارات و دستور زبان فرانسه صحبت می‌کند.

در Français Authentique چندین فایل صوتی هم وجود دارد که شامل مکالمه‌های واقعی بین افراد بومی فرانسوی زبان است.

محتواهای آموزشی این سایت معمولاً در پاسخ به سؤالات کاربران آن تولید می‌شوند و به همین دلیل می‌توان آن را یکی از بهترین و مؤثرترین وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه، خصوصاً برای بهبود تلفظ و مهارت‌های مکالمه دانست.

 

۱۰. سایت Francaisavecpierre

 وبلاگ Francaisavecpierre برای زبان‌آموزان سطح متوسط مناسب است که با اصول اولیۀ زبان فرانسه آشنا هستند، اما نمی‌توانند به این زبان مکالمه کنند و به تمرینات بیشتری نیاز دارند. البته علاوه بر آموزش نکات مکالمه، شما مطالب آموزشی دیگری دربارۀ مسائل و قواعد پیچیدۀ گرامری و واژگان نیز در این وب سایت پیدا خواهید کرد.

در این سایت دوره‌های غیر رایگانی هم برای بهبود تلفظ و مکالمه و همچنین دوره‌های آمادگی آزمون DELF نیز ارائه می‌شود. DELF یکی از چند آزمون معتبر زبان فرانسه است که شرکت در آن برای ادامه تحصیل یا کار در یک کشور فرانسوی زبان ضروری است.

ما در مقالۀ «بررسی مهم‌ترین آزمون‌های زبان فرانسه» آزمون DELF و چند آزمون معتبر و مهم دیگر برای دریافت مدرک زبان فرانسه را معرفی کرده‌ایم. برای دریافت اطلاعات بیشتر دربارۀ این آزمون‌ها می‌توانید این مقاله را بخوانید.

معرفی سایت francaisavecpierre

 

۱۱. سایت FrenchPod101

 وب سایت FrenchPod101 یک انتخاب عالی برای دوستداران پادکست است و در آن ۲۵۰۰ پادکست و فایل صوتی آموزشی زبان فرانسه برای زبان‌آموزان در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته، وجود دارد. در نسخۀ رایگان می‌توانید به بیش از هزار فایل صوتی که توسط گوینده‌های بومی فرانسوی زبان ضبط و تولید شده‌اند دسترسی داشته باشید، تا هم مهارت‌های تلفظ و گوش دادن خود را تقویت کنید و هم صدها لغت و نکتۀ گرامری جدید یاد بگیرید.

کاربرانی که اشتراک Premium Plus این سایت را تهیه کرده باشند می‌توانند به معلمان و مشاوران حاضر در آن و دریافت برنامه‌های یادگیری شخصی سازی شده نیز دسترسی داشته باشند.

بهترین و جذاب ترین سایت ها برای آموزش زبان فرانسه

 

۳. وب سایت های یادگیری گرامر زبان فرانسه

چه زبان‌آموز سطح مبتدی باشید چه پیشرفته، گرامر و یادگیری آن بخش جدانشدنی و همیشگی تمام زبان‌هاست. تعدادی از وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه به‌صورت مشخص به آموزش گرامر این زبان و نکات و تکنیک‌های مربوط به آن در سطوح مختلف می‌پردازند. در ادامه تعدادی از این وب سایت‌ها معرفی شده‌اند.

 

۱۲. سایت Le Point du Fle

Le Point du Fle در اصل مرجعی برای معلمان زبان فرانسه است، اما آموزش‌ها و منابع موجود در آن به گونه‌ای طراحی و تدوین شده‌اند که زبان‌آموزان خودخوان هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. تمام مباحث گرامری در این وب سایت کاملاً دقیق و موضوعی دسته‌بندی شده و برای هر بخش تمرینات متعددی وجود دارد. علاوه بر تمرین‌های گرامر، در این سایت تمرین‌هایی در قالب ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ هم وجود دارد که می‌توانید ساعت‌ها بدون این که خسته شوید، از انجام دادنشان لذت ببرید.

معرفی سایت Le Point du FLE

 

۱۳. سایت Tex’s french grammar

وب سایت Tex’s french grammar درواقع زیرمجموعه‌ای از وب سایت Français interactif است که دانشگاه تگزاس آن را با هدف آموزش مباحث گرامر زبان فرانسه به دانشجویان خود راه‌اندازی کرده است. در این وب سایت تمام نکات گرامری فرانسه به‌صورت واضح و دقیق و به همراه جزئیات، مثال‌ها و تمرینات فراوان و به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شده‌اند تا هیچ ابهامی برای زبان‌آموزان باقی نماند. شما به کمک آموزش‌های این سایت می‌توانید تمام صورت‌های افعال فرانسه در زمان‌های مختلف را صرف کنید.

معرفی سایت Tex’s french grammar

 

۱۴. سایت Français facile

وب سایت Français facile یکی از بهترین گزینه‌های آموزش گرامر فرانسه برای کسانی است که می‌خواهند این زبان را به‌صورت خودآموز یاد بگیرند. بعد از هر مبحث تمرینات زیادی به‌صورت رایگان و به همراه پاسخنامه ارائه شده که با انجام آن‌ها متوجه خواهید شد که میزان یادگیری‌تان چقدر بوده است.

در Français facile منابع مطالعاتی تکمیلی و همچنین آزمون‌های دوره‌ای رایگانی وجود دارد که فرایند یادگیری درس‌های مختلف گرامر را برای زبان‌آموزان دلچسب و ساده خواهد کرد.

معرفی سایت Français facile

 

۱۵. سایت Lawless French

وب سایت Lawless French یکی از منابع خوب برای یادگیری گرامر و آموزش آن به‌صورت ساده و به همراه بازی‌ها و مثال‌های مختلف است. طبقه‌بندی مطالب در این سایت با دقت بالایی انجام شده و شما به مجموعۀ دقیقی از درس‌ها دسترسی خواهید داشت که می‌توانید بسته به سطح خودتان آن‌ها را انتخاب کرده و فرایند یادگیری را شروع کنید. این وب سایت به توضیح کوتاه و سرسری مفاهیم دستور زبان فرانسه بسنده نمی‌کند و هر مبحث را کاملاً دقیق و عمیق توضیح می‌دهد؛ به‌طوری که ممکن است در ابتدای کار شوکه و شگفت‌زده شوید!

معرفی سایت Français facile

 

۱۶. سایت Bonjour de France

این سایت توضیحات و تمرین‌های ساده دستور زبان فرانسه را برای زبان‌آموزان در تمام سطوح، از مبتدی تا پیشرفته،  ارائه می‌کند. مطالب این سایت به‌خصوص برای زبان‌آموزانی که می خواهند درک خود را از مفاهیم چالش برانگیز دستور زبان فرانسوی، مانند ضمایر مختلف، یا فرعی بهبود بخشند بسیار مناسب و کاربردی است.

استفاده از این سایت رایگان است و بیشتر مباحث گرامری را پوشش می‌دهد.

 

سایت برای یادگیری گرامر زبان فرانسه

 

۴. وب سایت های جامع برای یادگیری زبان فرانسه

بعضی از زبان‌آموزان ترجیح می‌دهند که همۀ مهارت‌ها را کم و بیش در یک وب سایت که اغلب حوزه‌های مربوط به یک زبان را پوشش می‌دهد یاد بگیرند. درواقع آن‌ها دوست دارند که منابعشان محدود باشد و با یک تیر چند نشان بزنند. در پاسخ به نیاز چنین زبان‌آموزانی، که تعدادشان هم کم نیست، وب سایت‌های فوق‌العاده‌ای وجود دارند که در ادامه چند مورد از بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

۱۷. سایت هایتاکی HiTalki

هایتاکی پلتفرمی موفق و محبوب برای برگزاری کلاس‌های خصوصی برای آموزش بیشتر زبان‌های محبوب و پرتقاضا، ازجمله زبان فرانسه است. در این پلتفرم و با کمک معلمان خصوصی زبان فرانسه، شما می‌توانید این زبان را به‌صورت آنلاین یا حضوری، در هر سطحی که هستید یاد بگیرید.

در هایتاکی می‌توانید یک جلسۀ آزمایشی با استادهای مورد نظر خود داشته و در این جلسه به‌صورت رایگان تعیین سطح شده و یادگیری زبان فرانسه را دقیقاً از همان سطحی که در آن قرار دارید شروع کنید.

کلاس های خصوصی زبان فرانسه در هایتاکی

 

۱۸. سایت FluentU

یکی از جامع‌ترین وب‌ سایت‌های یادگیری زبان فرانسه FluentU است که تقریباً تمام جنبه‌های این زبان را پوشش می‌دهد. ارائۀ آموزش‌ها در این سایت در قالب ویدئوهایی از فیلم‌های مختلف است؛ از گزارش‌های خبری گرفته تا فیلم‌های تلویزیونی و سریال‌ها و ویدئوهای آموزشی مختلف. تمامی ویدئوهای این وب سایت به زبان بومی فرانسوی هستند و زیرنویس هم دارند.

به کمک این ویدئوها شما با ظرافت‌ها و نکاتی از زبان فرانسه آشنا خواهید شد که به جرأت می‌توان گفت در کمتر کتاب یا منبع آموزشی دیگری می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

محتواهای موجود در این سایت براساس سطح زبان‌آموزان و موضوع دسته‌بندی شده‌اند. بنابراین در هر سطحی که باشید، می‌توانید چندین ویدئوی خوب در موضوعات مورد علاقه‌تان را در آن پیدا کنید.

سایت برای یاد گرفتن زبان فرانسه به صورت آنلاین

 

کاربران FluentU هم بسیار فعال هستند و مشارکت زیادی در آموزش‌ها دارند. آن‌ها نظرات و تجربه‌های خودشان را دربارۀ چالش‌های یادگیری، استراتژی‌های آموزشی، مشکلات واژگانی و گرامری، فرهنگ فرانسه و… در زیر هر آموزش ثبت می‌کنند که مطالعۀ آن‌ها برای هر فردی می‌تواند آموزنده، مفید و الهام‌بخش باشد.

 

۱۹. سایت Frenchcrazy

وب سایت Frenchcrazy را یک انگلیسی زبان که زبان فرانسه را به‌عنوان زبان دوم خود یاد گرفته است، در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد. از آنجایی که زبان مادری مدیر این وب سایت فرانسه نبوده، می‌توان حدس زد که با چالش‌ها و مسائلی که پیش روی افرادی که می‌خواهند زبان فرانسه را یاد بگیرند کاملاً آشناست و خودش هم تجربیات مشابهی داشته است. تمرکز اصلی محتواها در این وب سایت هم دقیقاً بر روی موضوعات و مشکلاتی است که زبان‌آموزان غیر بومی در یادگیری زبان فرانسه با آن‌ها مواجه می‌شوند.

در این وب سایت دربارۀ موضوعات و حوزه‌های مختلف یادگیری یک زبان ازجمله نکات تلفظی، عبارت‌ها و اصطلاحات عامیانه، انواع افعال، نکات واژگانی و گرامری محتوا تولید می‌شود. همچنین اشاره‌هایی کاربردی نیز به فرهنگ کشور فرانسه برای کسانی که قصد سفر به این کشور یا زندگی در آن را دارند وجود دارد.

معرفی سایت Frenchcrazy.com

 

۲۰. سایت Commeunefrancaise

مدیر و معلم وب سایت Commeunefrancaise یک فرد بومی فرانسوی زبان است که ویدئوهای آموزشی بسیار خلاقانه، سرگرم‌کننده و مفیدی را برای زبان‌آموزان سطوح مختلف تولید می‌کند. او در ویدئوهای خود به مباحث گسترده‌ای مثل نکات گرامری، معرفی عبارت‌ها و اصطلاحات کاربردی، نکات تلفظی، بیان نکات فرهنگی فرانسه و موضوعات بسیار دیگری می‌پردازد.

این وب سایت علاوه بر منابع رایگان، دوره‌های آموزشی زیادی ازجمله دوره‌های مکالمه فرانسه، دوره‌های تلفظ و واژگان و دوره‌های آشنایی با جزئیات و ظرافت‌های زبان فرانسه نیز برگزار می‌کند.

معرفی سایت Commeunefrancaise

 

۲۱. سایت Frenchtoday

در وب سایت Frenchtoday علاوه بر تعداد زیادی فایل صوتی، مقالات رایگان دربارۀ تفاوت‌ها و جزئیات واژگان و عبارات زبان فرانسه و دستور زبان آن وجود دارد. وجه تمایز این سایت از دیگر وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه این است که در آن محتواهای زیادی دربارۀ سفر به فرانسه، معرفی غذاهای سنتی و جدید و آداب و رسوم این کشور نیز گنجانده شده است.

Frenchtoday یک دورۀ صوتی آنلاین به نام à moi paris نیز برای یادگیری زبان فرانسه دارد که برای سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته و براساس ۲۰ سال تجربۀ تدریس و آموزش معلم آن طراحی شده است.

یادگیری زبان فرانسه با بهترین وب سایت ها

 

۲۲. سایت Rosetta Stone

Rosetta Stone یکی از بهترین وب سایت ها برای یادگیری زبان فرانسه به صورت آفلاین است؛ زیرا تمام مطالب خودآموز آن برای دانلود در دسترس است.

می‌توانید تمرین‌های جای خالی را کامل کنید، به فایل‌های صوتی گوش دهید و از نرم‌افزار تشخیص صدا برای بهبود تلفظ‌های فرانسوی استفاده کنید؛ بدون اینکه نگران پوشش وای‌فای یا تلفن همراه در هنگام حرکت باشید.

یادگیری زبان فرانسه با رزتا استون؛ سایت و اپلیکیشن

 

۲۳. سایت Coffee Break French

Coffee Break French سایتی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است که درواقع مباحث مربوط به آموزش زبان فرانسه را به‌صورت غیرمستقیم به کاربران خود منتقل می‌کند. درس‌های این وب سایت ترکیبی از پادکست‌های کوتاه با موضوعات متنوع، آموزش واژگان و عبارت‌ها و اصطلاحات، دستور زبان و مهارت‌های گفتاری و تلفظ است که برای همۀ سطوح (مبتدی تا پیشرفته) ارائه می‌شود.

برای دسترسی به محتواهای کامل و تمرینات این وب سایت لازم است که اشتراک آن را تهیه کنید.

یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

 

۲۴. سایت YouTube

همان طور که حتماً خودتان هم می‌دانید، یوتیوب امروز به یک مرجع مهم آموزشی در همۀ موضوعات تبدیل شده است. در این وب سایت می‌توانید به انواع آموزش‌ها در حوزه‌ها و موضوعات مختلف دسترسی داشته باشید، خصوصاً اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. یوتیوب یکی از سایت‌های مهمی است که برای یادگیری زبان فرانسه می‌توانید روی ویدئوهای آموزشی و رایگان آن هم حساب کنید.

یادگیری زبان فرانسه از یوتیوب

 

چطور از وب‌ سایت های یادگیری زبان فرانسوی استفاده کنیم؟

پیش از معرفی بهترین وب سایت‌ها برای یادگیری زبان فرانسه، بهتر است ببینیم که چطور می‌توان از این سایت‌ها به طرز مؤثرتر و کارآمدتری استفاده کرد؛ یا به عبارت بهتر، در انتخاب یک یا چند وب سایت برای یادگیری یک زبان جدید، به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

امروزه به دلیل فراگیر شدن آموزش‌های آنلاین، تعداد وب سایت‌های آموزش زبان فرانسه برای تقویت تمام مهارت‌ها، از مهارت‌های نوشتن و خواندن گرفته تا مهارت‌های گوش دادن و حرف زدن بسیار زیاد شده است. در چنین موقعیتی احتمالاً انتخاب یک یا چند منبع آموزشی که برای شما مناسب باشد، کمی پیچیده و دشوار خواهد بود.

در صورتی که ندانیم چگونه از وب سایت‌های یادگیری فرانسه استفاده کنیم، این سایت‌ها چندان برایمان مفید نخواهند بود.

بنابراین بهتر است پیش از رفتن به سراغ وب سایت‌های آموزشی، این نکات را در ذهن داشته و رعایت کنید:

 

۱. سطح خودتان را تعیین کنید.

شما در چه سطحی از زبان فرانسه هستید؟ آیا یک زبان‌آموز مبتدی هستید که حتی با الفبای زبان فرانسه هم به‌صورت کامل آشنا نیستید یا سطح متوسط یا حتی پیشرفته دارید؟ اگر سطح زبانی خودتان را ندانید، نمی‌توانید وب سایت مناسبی برای یادگیری پیدا و انتخاب کنید. شما می‌توانید برای تعیین سطح، در آزمون یکی از وب سایت های تعیین سطح زبان فرانسه شرکت کنید.

چطور با استفاده از سایت ها زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

 

۲. قصد یادگیری یا تقویت کدام مهارت‌ها را دارید؟

مطالب آموزشی هر وب سایتی با هدف خاصی طراحی و تدوین می‌شوند. بنابراین ضروری است قبل از شروع یادگیری، با ساز و کار و اهداف آن سایت آشنا شده باشید.

آیا می‌خواهید از وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه به‌عنوان منبع آموزشی اصلی استفاده کنید یا منبع تکمیلی؟ کدام مهارت‌های زبانی‌تان را می‌خواهید به کمک این سایت‌ها ارتقا دهید؟ خواندن، نوشتن، گوش کردن یا صحبت کردن؟ می‌خواهید اصطلاحات و عبارت‌های عامیانه را یاد بگیرید یا آکادمیک؟ شاید هم بخواهید کمی گرامر تمرین کنید.

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند بدانید از هر وب سایتی چه انتظاراتی دارید. در نتیجه بعد از پایان هر درس، احساس موفقیت و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و میزان یادگیری و رشدتان هم بیشتر خواهد بود.

 

۳. آهسته، ولی پیوسته

حتماً ضرب‌المثل «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رَوَد/ رهرو آن است که آهسته و پیوسته رَوَد» را شنیده‌اید. این آموزه خصوصاً در یادگیری مهارت‌هایی مثل یک زبان جدید، کاملاً صدق می‌کند. اگر شما روزی نیم‌ساعت از وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه استفاده کنید، در زمان کمتر نتیجۀ بهتری نسبت به وقتی خواهید گرفت که فقط یک روز در هفته، اما به مدت ۴ یا ۵ ساعت مطالعه داشته باشید.

معرفی وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه

 

نظم و پیوستگی در فرایند یاد گرفتن یک زبان جدید، دو عامل بسیار مهم هستند که می‌توانند منجر به یادگیری عمیق و افزایش تمرکز شوند.

 

مزایای استفاده از اینترنت و وب سایت ها برای یادگیری زبان فرانسه

از زمان ظهور و پیشرفت اینترنت و فناوری، انجام بسیاری از کارها ساده‌تر شده است که یادگیری یک زبان جدید هم از این قاعده مستثنی نیست. امروزه ما با استفاده از اینترنت کارهایی را انجام می‌دهیم که تا چند دهه قبل برای اغلب افراد غیر قابل تصور بود. ما می‌توانیم در اتاقمان در شهری از شهرهای ایران بنشینیم و به دوره‌ها، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن های آموزشی زبان فرانسه و یا هر زبان دیگری در سراسر جهان دسترسی داشته باشیم.

نکتۀ جالب توجه این است که در اغلب موارد استفاده از منابع آموزشی این سایت‌ها رایگان است یا می‌توان با پرداخت هزینۀ بسیار کمی به آن‌ها دسترسی داشت.

در ادامه به معرفی مهم‌ترین مزایای استفاده از وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه میپردازیم:

 

۱. دسترسی به منابع متعدد با شیوه‌های آموزشی گوناگون

در یادگیری حضوری، شما به همۀ منابع و معلم‌های موردنظرتان دسترسی ندارید، خصوصاً اگر در شهر کوچکی زندگی کنید. در این حالت برای شرکت در کلاس و دورۀ موردنظرتان شاید مجبور شوید به شهر یا حتی کشور دیگری سفر کنید. برای رفع دغدغه زمان و مکان برگزاری کلاس، میتوانید در یک کلاس خصوصی آنلاین زبان فرانسه شرکت کنید.

سایت برگزاری کلاس خصوصی برای یادگیری زبان فرانسه

 

در یادگیری آنلاین یک زبان خارجی، یادگیری شما صرفا به یادگیری از طریق کتاب های آموزشی زبان فرانسه محدود نبوده و دستتان برای انتخاب وب‌ سایت و دوره‌های آموزشی‌ هم باز است و حتی می‌توانید منابع یادگیری‌تان را در صورتی که برایتان به قدر کافی کارآمد نباشند، به سرعت تغییر دهید.

 

۲. تجربۀ یادگیری بدون محدودیت مکانی و جغرافیایی

شاید مهم‌ترین ویژگی آموزش آنلاین این باشد که شما می‌توانید فرایند یادگیری را در هر جایی که هستید، در صورت دسترسی داشتن به اینترنت، ادامه دهید. در این حالت شما در زمان‌هایی که برای خودتان مناسب‌تر است به وب‌سایت‌های یادگیری زبان فرانسه سر می‌زنید و ادامۀ درس‌هایتان را می‌خوانید و تمرین می‌کنید؛ حتی اگر در سفر باشید.

 

۳. مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها

بودجۀ دوره‌های آنلاین آموزش زبان فرانسه بنا به دلایلی ازجمله حذف هزینه‌های مربوط به اجارۀ کلاس‌ها، عدم نیاز به تهیۀ لوازمی مثل میز و صندلی و… در آموزش آنلاین، معمولاً کمتر از کلاس‌های حضوری است.

تنها چیزهایی که برای کار با وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه نیاز دارید، اتصال به اینترنتی با سرعت مناسب، یک لپ تاپ یا گوشی تلفن هوشمند و در بعضی مواقع وب‌کم و هدفون است.

در این وب سایت‌ها، علاوه بر منابعی که استفاده از آن‌ها مستلزم پرداخت هزینه است، منابع ارزشمند زیادی نیز به صورت رایگان وجود دارند. بنابراین می‌توانید یادگیری را با منابع رایگان شروع کنید و در صورتی که مطالب یک یا چند سایت را برای خودتان مفید تشخیص دادید، هزینه‌های شرکت در دوره‌ها و بخش‌های غیر رایگان آن‌ها را هم بپردازید.

یادگیری زبان فرانسه به کمک اینترنت

 

۴. امکان دسترسی به معلمان بومی در آموزش‌های آنلاین

بعضی از زبان‌شناسان معتقدند یادگیری یک زبان جدید از گویندگان بومیِ (نیتیو) آن زبان بهتر و مؤثرتر است و اگر شما زبان فرانسه را از یک فرد فرانسوی زبان بیاموزید، در مقایسه با زمانی که این زبان را از کسی یاد گرفته باشید که زبان مادری‌اش فرانسوی نبوده است، احتمالاً این زبان را در سطح بهتر و عمیق‌‌تری درک کرده و با آن ارتباط برقرار خواهید کرد.

این تأثیر به‌خصوص زمانی بیشتر می‌شود که هدف شما از یادگیری یک زبان این باشد که بتوانید به آن زبان صحبت کنید؛ چرا که در هر زبانی اصطلاحات و عبارات عامیانه‌ای وجود دارند که راحت‌ترین راه یادگیری آن‌ها این است که معلم شما یک فرانسوی زبان باشد. در اغلب وب سایت‌های یادگیری زبان فرانسه، شما می‌توانید به دوره‌ها، آموزش‌ها و فایل‌های صوتی و تصویری‌ای دسترسی داشته باشید که افراد بومی فرانسوی زبان تهیه کرده‌اند.

البته در صورتی که هنوز به دانش زبانی لازم برای شرکت در دوره های زبان اصل نرسیده اید، همیشه میتوانید در یک کلاس خصوصی مکالمه آنلاین زبان فرانسوی شرکت کنید و برای رسیدن به سطح دلخواهتان از دانش مکالمه اساتید هایتاکی بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید:  تکنیک های طلایی برای یادگیری مکالمه زبان فرانسه در سریع ترین زمان

ابزارهای یادگیری آنلاین زبان فرانسه

 

۵. افزایش اعتماد به‌ نفس زبان‌آموز

یادگیری مهارت‌های جدید موجب رشد ذهنی و اجتماعی افراد می‌شود. ما وقتی چیز جدیدی یاد می‌گیریم، معمولاً حس بسیار خوبی نسبت به خودمان داریم و اعتماد به نفسمان بیشتر می‌شود. با حضور در کلاس‌های حضوری زبان فرانسه، زبان‌آموزان معمولاً در محیطی قرار می‌گیرند که خواه ناخواه حرف زدن به فرانسه را هم تمرین می‌کنند و این یک مزیت بزرگ برای آموزش حضوری است.

اما در این میان افرادی هم هستند که از سؤال پرسیدن و حرف زدن در کلاس خجالت می‌کشند و اعتماد به نفس کافی برای بیان کردن ایده‌ها و نظرات خود در کلاس‌ها را ندارند. آموزش‌های آنلاین و الکترونیک برای چنین افرادی می‌توانند کمک‌کننده باشند، چون در این حالت زبان‌آموز دیگر استرس قضاوت شدن از سوی دیگران را ندارد و در نتیجه روند آموزش و یادگیری برایش راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

 

سخن پایانی

در این مقاله بهترین وب‌ سایت‌ها را برای یادگیری زبان فرانسه و تقویت مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و حرف زدن و مکالمه به این زبان را به تفکیک معرفی و بررسی کردیم. مهم‌ترین کاری که لازم است بعد از پایان مطالعۀ این مقاله انجام دهید، انتخاب یک یا چند مورد از این سایت‌ها و شروع یادگیری است. برای یادگیری عمیقتر میتوانید در کنار استفاده از وبسایت ها، از روش های دیگری مانند یادگیری از طریق گوش دادن به آهنگ های فرانسوی و یا خواندن رمان های فرانسوی مناسب با سطح خودتان بهره ببرید. امیدواریم که اطلاعات مندرج در این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۶ / ۵. تعداد نظرات ۱۱

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *