کلاس آنلاین زبان فرانسوی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان فرانسه

۱۷ انیمیشن جذاب و دیدنی برای یادگیری زبان فرانسه

۴.۱
(۱۹)

یکی از بهترین روش های یادگیری زبان فرانسه تمرین و تکرار می‌باشد. روش های مختلفی وجود دارند که می‌توانید در کنار کلاس های خصوصی زبان فرانسه از آن ها استفاده کنید تا بتوانید مهارت های شنیداری و گفتاری خود را تقویت نمایید و با لغات و اصطلاحات کاربردی آشنا شوید. یکی از این روش ها تماشای انیمیشن های زبان فرانسه می‌باشد؛ ممکن است به این مسئله فکر کنید که دیدن انیمیشن در راستای یادگیری زبان فرانسه چه کمکی به شما خواهد کرد؟

امروزه تحول عظیمی در دنیای انیمیشن ها صورت گرفته است. آن ها به سمتی هدایت شده اند که در گروه سنی بزرگسالان نیز قرار گرفته اند؛ به همین دلیل بسیاری از مطالب جذاب، مهم و زیبا برای گروه سنی کودک تا بزرگسالان ارائه می‌شود. در انیمیشن ها واژه ها و اصطلاحات بسیار ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ دیالوگ های آن آهسته و شمرده شمرده ادا می‌شوند که تمامی این موارد به زبان آموزان سطح مبتدی و متوسط کمک می‌کند تا در نهایت آسودگی و راحتی زبان فرانسه را یاد بگیرند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

چرا با استفاده از انیمیشن، زبان فرانسه خود را تقویت کنیم؟

روش های مختلفی برای یادگیری زبان فرانسه توسط کودکان وجود دارد که برخی از آن ها عبارت‌اند از: شرکت در کلاس های تدریس خصوصی زبان فرانسه، مشاهده بهترین فیلم های فرانسوی، سریالهای جذاب و انیمیشن های فرانسوی، گوش دادن به موسیقی های فرانسه و…

چرا باید مشاهده انیمیشن های فرانسوی را انتخاب کنید؟

  • از کلمات، اصطلاحات کودکانه و ساده استفاده شده است.
  • درک اتفاقات و مطالب بیان شده در انیمیشن ها بسیار آسان می‌باشد.
  • می‌توانید فرهنگ و همچنین عبارات عامیانه و روزمره زبان فرانسه را یاد بگیرید.
  • روشی لذت بخش و سرگرم کننده برای تقویت و یادگیری زبان فرانسه می‌باشد.

در ادامه می‌خواهیم چندین انیمیشن فرانسوی زبان را به شما معرفی کنیم تا به وسیله آن بتوانید مهارت های خود را تقویت نمایید.

 

۱- انیمیشن Titeuf

انیمیشن تیتوف یک سری کارتونی فرانسوی می‌باشد که از عبارات محاوره ای و اختصاصی استفاده کرده است و می‌تواند زبان آموزان را با این اصطلاحات آشنا نماید. این انیمیشن بسیار پرمحتوا می‌باشد و داستان آن درباره پسر بچه‌ی ۱۳ ساله، باهوش و خیال پردازی است که تجارب زیادی دارد و به دلیل ماجرای عشقی که دارد بسیار معروف شده است. شما در این انیمیشن ماجراهای تیتوف و دوستانش مانو، فرانسوا و هوگو را تماشا می‌کنید، دوستانی که سال های سردرگم قبل از نوجوانی خود را می‌گذرانند.

انیمیشن Titeuf

 

۲- انیمیشن Corneil et Bernie

Corneil et Bernie از برترین انیمیشن های فرانسوی زبان می‌باشد؛ نکته جالب این است که این انیمیشن از سری مجموعه هایی است که به زبان انگلیسی ترجمه شده است و در آمریکای شمالی پخش می‌شود. شما می‌توانید هر دو نسخه انگلیسی و فرانسوی را مشاهده کرده و درک خود را نسبت به این انیمیشن محک بزنید.

داستان این انیمیشن درباره یک سگ باهوش و هوشمند می‌باشد که مهارت خود را از دیگران پنهان می‌کند، نام این سگ کورنیل است و برنی یک پرستار سگ می‌باشد که راز کورنیل را متوجه می‌شود و در شرایط هایی قرار می‌گیرد که ممکن است راز کورنیل را برملا کند. این دو اکثر مواقع با همدیگر بحث می‌کنند و اما در نهایت دوستان خوبی برای هم می‌شوند.

انیمیشن Corneil et Bernie

 

۳- انیمیشن Les Zinzines de l’espace

Les Zinzines de l’espace انیمیشنی کاربردی می‌باشد که در ۱۰۴ قسمت تهیه شده است. وجود نمونه انگلیسی این انیمیشن موجب شده تا افراد زیادی نسبت به آن آشنایی داشته باشند. داستان انیمیشن درباره ۵ فضایی است که به زمین سقوط می‌کنند و در یک خانه پنهان می‌شوند و به دنبال روش هایی برای بازگشت به سیاره خود هستند که در این میان اتفاقات غیر منتظره ای برایشان رخ می‌دهد.

این پنج نفر در اتاق زیر شیروانی خانه ای هستند که طبقه پایین آن انسان ها زندگی می‌کنند که موجب می‌شود در شرایط سختی قرار بگیرند. Les Zinzines de l’espace برای آشنایی با لهجه های مختلف زبان فرانسه بسیار مناسب می‌باشد. به عنوان یک مجموعه جذاب، تماشای آن را به شما پیشنهاد می‌کنم.

انیمیشن  Les Zinzines de l’espace

 

۴- انیمیشن Les Malheurs de Sophie

اگر دوست دارید انیمیشن های تاریخی، تراژدی و لباس های زیبا و درخشان را تماشا کنید، پیشنهاد ما به شما دیدن Les Malheurs de Sophie می‌باشد؛ انیمیشنی کلاسیک که برگرفته از کتاب سه گانه قرن نوزدهم، نوشته کنتس دو سگور است.

این انیمیشن یکی از بهترین ها برای تقویت مکالمه زبان فرانسه است و داستان آن درباره دختر بچه هفت ساله به نام سوفی دی ریان می‌باشد که به همراه مادر، پسرعمو و دوست عزیزش در قلعه خانوادگی خود زندگی می‌کنند و با مشکلات زیادی رو‌به‌رو می‌شوند. سوفی با گذشتن از این سختی ها به فردی بالغ تبدیل می‌شود و تماشای تلاش این دختر و مقاومت او در برابر سختی ها شما را دلگرم می‌کند.

انیمیشن Les Malheurs de Sophie

 

۵- انیمیشن Les Aventures de Tintin

تن تن و شخصیت شناخته شده او اصالتا بلژیکی هستند، اما انیمیشن آن محصول مشترک فرانسه و بلژیک می‌باشد. این کارتون به یک نماد فرهنگی و بسیار محبوب بین بلژیک و فرانسه تبدیل شده است. شخصیت اصلی این انیمیشن یک خبرنگار جوان، باهوش و زرنگ به نام تن‌تن است که فردی موفق است، اما کنجکاوی های او در بعضی مواقع برایش دردسر می‌شود. او با سگش برفی، کاپیتان هادوک و پروفسور تورنسل همراه می‌شود و با همدیگر به حل معماها می‌پردازند.

حوادث و اتفاقات، تن تن را به مکان های تخیلی و واقعی و سفرهای هیجان انگیز می‌برد؛ تن تن، آدم ربایان و قاچاقچیان را محاکمه می‌کند و نیتش برای انجام کارهای خوب او را به یک قهرمان تبدیل کرده است.

انیمیشن Les Aventures de Tintin

 

۶- انیمیشن La Famille Barbapapa

این انیمیشن توسط همراهی یک زوج آمریکایی-فرانسوی با یکدیگر ساخته شده و بسیار محبوب است. بارباپاپاها در واقع موجودات رنگی هستند که می‌تواند به هر شکلی درآمده و تغییر ساختار بدهند؛ یکی از آن ها تنها است و این بهانه ای می‌شود تا برای پیدا کردن همسر به دور دنیا سفر کند. بارباپاپا، بارباماما را پیدا کرده و بعد از تشکیل خانواده صاحب هفت فرزند می‌شود که هر یک شخصیت های منحصر به فرد خود را دارند. در قسمت های مختلف این انیمیشن، خانواده بارباپاپا به دیگران کمک می‌کنند که پیام های بسیار تاثیرگذاری را دربر دارد.

انیمیشن La Famille Barbapapa

 

۷- انیمیشن Trotro

Trotro انیمیشنی است که برگرفته از یک مجموعه کتاب می‌باشد؛ داستان آن درباره یک بچه الاغ پنج ساله است که تروترو نام دارد، او به یادگیری درس های مختلف علاقه‌مند است و به همراه خانواده خود ماجراجویی می‌کند. تروترو؛ انیمیشنی ساده، جذاب و پرانرژی است.

با تماشای این انیمیشن علاوه بر تقویت مهارت شنیداری، می‌توانید دایره لغات خود را گسترش دهید چرا که گفتگوی میان شخصیت های انیمیشن بسیار ساده است. در واقع شما به راحتی می‌توانید با مکالمات روزمره فرانسوی زبان ها آشنا شوید. صداپیشگان این انیمیشن بسیار خوب کار کرده‌اند و همانند بچه ها صدای شخصیت ها را در می‌آوردند.

انیمیشن Trotro

بیشتر بخوانید: تکنیک های یادگیری و بخاطر سپردن لغت های زبان فرانسه

 

۸- انیمیشن Astérix

آیا شنیده اید برای اینکه یک زبان را بفهمید باید یک فرهنگ را درک کنید؟ انیمیشن آستریکس، تاثیر فرهنگیِ زیادی بر روی فرانسه داشته است. آستریکس، جنگجو ایی است که همیشه در تلاش است تا روستای خود را در برابر ژولیوس سزار حفظ کند؛ او بسیار باهوش است و به وسیله یک معجون جادویی که نیروی زیادی به او می‌دهد، در برابر نقشه های شوم سزار مقاومت می‌کند؛ اوبلیکس دوستش و ایدفیکس سگش در تمام رویدادها در کنار او هستند. آستریکس، هیچ وقت شبیه به مجموعه های انیمیشنی نشد اما فیلم آن در میان بسیاری از کودکان فرانسوی مشهور است.

انیمیشن Astérix

 

۹- انیمیشن Avatar, Le Dernier Maître De L’air

آواتار، آخرین باد افزار یکی از کارتون های نیکلودئون می‌باشد که به زبان فرانسه دوبله شده است و یک صداپیشه فرانسوی زبان بسیار فوق العاده دارد. داستان انیمیشن این است که در سال های قبل چهار قوم زمین، آتش، آب و هوا با یکدیگر زندگی می‌کردند؛ یا این وجود قوم آتش برای این که نفوذ خود در سراسر جهان را گسترش دهد به قوم های دیگر حمله می‌کند. تنها تهدیدشان آواتار بود که استاد هر ۴ عنصر بود، به همین علت سعی کردند تا او را بکشند؛ آن ها تمام عناصر هوا را که متعلق به آواتار بود را نابود کردند.

آواتار پسر بجه ۱۲ ساله است که از حمله به قوم هوا جان سالم به در برد؛ برادر و خواهر سوکا و کاتارا دو عضو قبیله آب هستند که آواتار را بعد از صد سال بیدار کردند، این ۳ نفر باید با کمک هم سفر کنند و جهان را از قوم آتش نجات دهند.

 انیمیشن Avatar, Le Dernier Maître De L’air

 

۱۰- انیمیشن Le Petit Nicolas

انیمیشن نیکولا کوچولو برگرفته از یک کتاب با همین نام می‌باشد که بسیاری از دانش آموزان فرانسوی زبان از آن به عنوان کتاب درسی استفاده می‌نمایند. این انیمیشن در میان کودکان فرانسوی از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ داستان زندگی نیکولا یک دانش آموز بی انضباط را به تصویر می‌کشد و شما با تماشای آن اصطلاحات عامیانه و مورد استفاده دانش آموزان در محیط مدرسه را یاد می‌گیرید. انیمیشن طنز نیکولا به دلیل داشتن لغات ساده و جلوه های بصری برای شما بسیار جذب کننده خواهد بود.

مقاله مرتبط: بهترین رمان ها برای یادگیری زبان فرانسوی

انیمیشن Le Petit Nicolas

 

۱۱- انیمیشن She-Ra: Et Les Princesses Au Pouvoir

این انیمیشن، بازسازی شبکه نتفلیکس از یک انیمیشن کلاسیک در دهه ۸۰ می‌باشد. داستان انیمیشن درباره آدورا یتیمی است که در “هورد” یک امپراطوری بین کهکشانی بزرگ شده است.

آدورا در تمام طول زندگی اش به عنوان یک سرباز وفادار به هورد بوده تا روزی که نیروی خود را تشکیل می‌دهد و می‌خواهد کاپیتان شود، در همین حال با یک شمشیر افسانه ای رو‌به‌رو می‌شود که چهره واقعی هورد را برای او نمایان می‌کند، هورد یک ارتش شیطانی است که قصد تسلط بر کل جهان را دارد. آدورا در کنار دوستانش گلیمر و بو، تلاش خود را می‌کند تا هورد را از بین ببرد.

انیمیشن She-Ra: Et Les Princesses Au Pouvoir

 

۱۲- انیمیشن Voltron: Le Défenseur Légendaire

این انیمیشن بازسازی شبکه نتفلیکس از کارتون دهه ۱۹۸۰ با نام “ولترون: مدافع جهان” می‌باشد. این انیمیشن نیز مانند بسیاری از انیمیشن های نتفلیکس به زبان فرانسوی در دسترس است. داستان “ولترون: مدافع جهان” درباره پنج نوجوانی است که برای محافظت از کهکشان بر علیه بیگانه های شیطانی می‌جنگند؛ رهبری این گروه شیطانی به دست پادشاه زارکون می‌باشد.

این گروه پنج نفره در مسیر حرکتشان به سمت کهکشان افراد زیادی را پیدا کرده و به گروه خود اضافه می‌کنند، هر یک از افرادی که عضو گروه هستند باید یکی از شیرهای رباتیک را هدایت کرده و به جهان ناشناخته سفر کنند، این جهان مورد تصرف گالرا در آمده است و باید در مقابل او بجنگند. ولترون ربات افسانه ای است و تنها امید جهان برای دفاع در برابر گالرا است.

انیمیشن Voltron: Le Défenseur Légendaire

 

۱۳- انیمیشن The Mysterious Cities of Gold

شهر اسرارآمیز طلا متعلق به دهه ۸۰ می‌باشد و انیمیشن ایده‌آل آن نسل بوده است. این انیمیشن برگرفته از رمان اسکات اودل می‌باشد و درباره کشف دنیای جدید است. شهر اسرارآمیز طلا محصول مشترک فرانسه و ژاپن است؛ این انیمیشن بعد از علاقه‌مند شدن فرانسوی ها به انیمه تولید شده است.

انیمیشن The Mysterious Cities of Gold

 

۱۴- انیمیشن Il était une fois…l’homme

یکی بود یکی نبود یک انیمیشن سریالی است که از سال ۱۹۷۸ آغاز شد و نسل های متفاوتی از آن خاطره دارند. این انیمیشن نوعی مستند است که کمی کمدی چاشنی آن شده است و هنوز هم در تلویزیون فرانسه در حال پخش می‌باشد و نظر افراد زیادی را جلب کرده است.

انیمیشن Il était une fois…l’homme

 

۱۵- انیمیشن Lucky Luke and Les Dalton

داستان این انیمیشن سریالی، درباره گاوچرانی به نام لوک خوش شانس است که نحوه انتقام او از خانواده دالتون ها و اتفاقاتی که در غرب وحشی می‌افتد را به تصویر کشیده است. ماجراهای لوک خوش شانس، الگوهایی از گاوچرانان خوب و بد را ارائه می‌دهد.

انیمیشن لوک خوش شانس و برادران دالتون ها

 

۱۶- انیمیشن Petit Ours Brun

اگر قصد داشته باشید درباره فرهنگ فرانسه اطلاعات خوبی کسب کنید این انیمیشن می‌تواند دوران کودکی بسیار ایده‌آل را برای شما به تصویر بکشد؛ آداب رفتن به مدرسه، فعالیت های مختلف، یادگیری آداب و رسوم و… . جزئیات این انیمیشن همچون شیرینی هایی که خانواده خرس کوچولو می‌خورند یا دمپایی هایی که خرس کوچولو می‌پوشد همگی به شکل جالبی فرهنگ و آداب روزمره زندگی در فرانسه را به تصویر می‌کشد.

انیمیشن Petit Ours Brun

 

۱۷- انیمیشن Miraculous, Les Aventures de Ladybug et Chat Noir

اگر شما فردی هستید که اوقات فراغت حود را با تماشای انیمیشن می‌گذرانید، احتمالا نام این انیمیشن را شنیده اید. “معجزه آسا” محصول مشترک فرانسه، ژاپن به همراه چند کشور دیگر است که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. داستان درباره دو دانش آموز دبیرستانی با نام های مارینت و آدرین است که می‌خواهند پاریس را ار دست هاک ماث نجات بدهند؛ این فرد قصد دارد با استفاده از موجود هایی به نام آکوما، مردم را به انسان شرور تبدیل کند.

مارینت و آدرین از جواهرات جادویی به نام میراکلس قدرت هایی دریافت کردند و این موجب شده تا مارینت به یک دختر کفشدوزکی قهرمان و آدرین به یک گربه سیاه تبدیل شود. این دو باید ابر قهرمان بودن خود را مخفی کنند و هیچکدام نمی‌دانند که شخص دیگر کیست، اما در این میان به دلیل علاقه ای که مارینت به آدرین دارد اوضاع بهم می‌ریزد.

انیمیشن Miraculous, Les Aventures de Ladybug et Chat Noir

در آخر پیشنهاد می‌کنیم از میان انیمیشن های معرفی شده چند نمونه را که نظر شما را جلب کرده است انتخاب کرده و برای یادگیری و تقویت زبان فرانسه خود آن را تماشا نمایید.

مقالات مرتبط:

بهترین کارتون ها برای تقویت زبان فرانسه در سطح مبتدی و متوسط

 

منبع: fluentu.com

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۱ / ۵. تعداد نظرات ۱۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *