کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ژاپنی

عوامل موثر بر درآمد معلم زبان ژاپنی و راهکارهایی برای افزایش آن

۵
(۴)

کشور ژاپن در حال حاضر یکی از برترین قدرت‌های اقتصادی جهان است. بعلاوه این کشور آسیایی یکی از قطب‌های تاثیرگذار در پیشرفت تکنولوژی و فناوری دنیاست.

همچنین سطح رفاه بالا و نرخ بیکاری اندک این کشور، امروزه افراد زیادی را برای کار، تحصیل، زندگی و حتی سفر، به سمت خود می‌کشاند. از این جهت روز به روز تقاضا برای یادگیری زبان ژاپنی نیز بیشتر می‌شود.

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

کسب درآمد برای یک معلم زبان ژاپنی در هر شرایطی چه در کشور ایران و چه در خارج از ایران ممکن است. اما بهتر است پیش از آنکه به این شغل ورود کنید، بدانید که در هر شرایطی چه درآمدی از تدریس زبان ژاپنی خواهید داشت، فرصت‌های شغلی را شناسایی کنید و راه‌های کسب درآمد بیشتر از تدریس این زبان را نیز یاد بگیرید.

در این مقاله قرار است درباره میزان درآمد معلم زبان ژاپنی در ایران و دیگر کشورها و عوامل موثر بر افزایش درآمد آن‌ها بیشتر بدانیم.

 

درآمد معلم زبان ژاپنی در ایران و عوامل مؤثر بر آن

روش‌های متعددی برای تدریس زبان ژاپنی وجود دارد.
می‌توانید در یک آموزشگاه مشغول به کار شوید و از مزایای آن بهره ببرید و یا در هر موقعیتی که هستید تنها با اتصال به اینترنت و از طریق یک پلتفرم به کار تدریس مشغول باشید. طبیعتاً هرکدام از این راه‌ها دستمزد و مزایا و معایب خاص خود را دارند.

عوامل موثر بر درآمد معلم زبان ژاپنی و راهکارهایی برای افزایش آن

 

اگر قصد تدریس زبان ژاپنی را دارید باید بدانید که میزان درآمد یک معلم زبان ژاپنی در ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین‌ آن‌ها عبارتند از:

 

توانمندی‌ها و گواهینامه‌های مدرس

توانایی هر فرد در انتقال مطالب متفاوت است.

ممکن است هر زبان‌آموز با نوع بیان و متد آموزشی یک مدرس ارتباط برقرار کند. همچنین گاهی در دست داشتن مدرک دانشگاهی در زمینه‌ی زبان ژاپنی و یا گواهی مهارت‌های زبان ژاپنی (JLPT) برای پیشرفت سریع‌تر به شما کمک می‌کند.

 

سطح تدریس مدرس (از مبتدی تا سطح آزمون JLPT)

دستمزد یک معلم زبان ژاپنی با توجه به سطح تدریس آن تعیین می‌شود.
طبیعتاً تدریس در سطوح پیشرفته‌تر و تدریس به داوطلبان آزمون JLPT دستمزد بیشتری نسبت به سطح مبتدی برای شما به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه برای شاگرد خود برنامه درسی بنویسم؟

 

میزان تجربه‌ مدرس در آموزش زبان ژاپنی

تجربه‌ی تدریس مهم‌ترین عامل برای بدست آوردن شغل معلمی است.
همانطور که می‌دانید تجربه به راحتی بدست نمی‌آید اما زمانی که آن را بدست بیاورید می‌توانید به راحتی به درآمد بهتری در زمینه‌ی تدریس برسید.

بیشتر بخوانید:

 

خصوصی یا گروهی بودن کلاس

کلاس‌های خصوصی و گروهی زبان هر کدام مزایای خاص خود را دارند.
ممکن است تدریس زبان ژاپنی به یک نفر برای شما راحت‌تر از یک گروه از افراد باشد. دستمزد کلاس خصوصی و گروهی با یکدیگر متفاوت است. یک معلم زبان ژاپنی به ازای برگزاری هر جلسه کلاس خصوصی به صورت آنلاین، حداقل بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان درآمد خواهد داشت.

مقالات مرتبط:

درآمد معلم زبان ژاپنی از تدریس خصوصی و گروهی

 

محل برگزاری کلاس و آنلاین یا حضوری بودن آن

کلاس‌های حضوری آموزش زبان ژاپنی ممکن است در مدارس دو زبانه، دانشگاه‌ها، موسسات و آموزشگاه‌های خصوصی زبان و یا در منزل مدرس یا زبان‌آموز برگزار گردد. تدریس در هر یک از این محل‌ها دستمزد خاص خود را دارد.

کلاس‌های آنلاین نیز به صورت شخصی و یا از طریق پلتفرم‌های آموزش آنلاین مثل هایتاکی برگزار می‌گردند.
طبیعتاً درآمدی که یک معلم زبان ژاپنی به صورت شخصی و از کلاس‌های خصوصی بدست می‌آورد به مراتب بیشتر از کلاس‌های حضوری گروهی در یک آموزشگاه است.

میزان درآمد شما از تدریس در پلتفرم هایتاکی نامحدود بوده و به میزانی که خودتان در روز برای تدریس اختصاص می‌دهید و نرخی که برای هر جلسه از کلاس‌هایتان تعیین می‌کنید بستگی دارد.

کلاس آنلاین زبان ژاپنی

بیشتر بخوانید:

 

مدارک لازم برای تدریس زبان ژاپنی

مدارک لازم برای تدریس زبان ژاپنی در هر مجموعه، موسسه یا دانشگاه با یکدیگر متفاوت‌اند.
چیزی که در وهله‌ی اول مهم است تجربه‌ی کار است.

گاهی ممکن است با موسسه‌ای همکاری کنید که هیچ مدرکی از شما نمی‌خواهد. همچنین ممکن است گاهی برای ورود به یک موقعیت شغلی نیاز به مدرک دانشگاهی داشته باشید. بنابراین نیاز هر موسسه توسط خود موسسه تعیین می‌گردد و هیچ یک از مدارکی که در ادامه نام می‌بریم لزوماً ضرورت ندارد.

بیشتر بخوانید: آیا تدریس زبان بدون داشتن مدرک مرتبط ممکن است؟

مدارکی که در دست داشتن آن‌ها برای یافتن موقعیت شغلی تدریس زبان ژاپنی به شما کمک می‌کنند عبارتند از:

مدارک لازم برای تدریس زبان ژاپنی

 

پردرآمدترین کشورها برای مدرسان زبان ژاپنی

به نظر شما یادگیری زبان ژاپنی در کجای دنیا بیشترین طرفدار را دارد؟

در حال حاضر بیشترین علاقه‌مندان به یادگیری زبان ژاپنی در کشورهای فیلیپین، چین و مالزی هستند.
البته در سال‌های اخیر یادگیری این زبان در کشورهای بنگلادش، چین و نپال بیشترین افزایش را داشته است. داستان به همینجا ختم نمی‌شود. در کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس نیز تمایل به یادگیری زبان ژاپنی روز به روز بیشتر می‌شود.

درآمد یک معلم زبان ژاپنی برای تدریس این زبان در یک مدرسه در آمریکا و استرالیا، سالیانه بین ۴۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ دلار متغیر است.

درآمد یک معلم زبان ژاپنی در ژاپن نیز در همین محدوده قرار می‌گیرد. خصوصی یا دولتی بودن مدرسه، سن زبان‌آموزان و سطح یادگیری آن‌ها تعیین کننده‌ی دستمزد این معلمان به صورت دقیق‌تر است.

درآمد معلم زبان ژاپنی در کشورهای مختلف

 

بنابراین بسته به دانش شما از زبان ژاپنی و مدارکی که در دست دارید، دستمزد و درآمد سالیانه‌تان مشخص می‌شود.

 

درآمد معلم زبان ژاپنی کودکان

آموزش زبان ژاپنی یا هر زبان دیگری به کودکان ممکن است یک چالش به نظر برسد. بنابراین اگر توانایی خوبی در برقراری ارتباط با کودکان ندارید، پیشنهاد می‌کنیم سراغ این گروه نروید.
به این دلیل که زبان ژاپنی به کودکان از راه‌های خلاقانه مانند بازی کردن، با استفاده از شعر و داستان، تماشای انیمیشن های ژاپنی و کارهای کاملاً سرگرم‌کننده آموزش داده می‌شود.

درآمد معلم زبان ژاپنی کودکان به عواملی مانند خصوصی یا گروهی بودن کلاس و محل برگزاری کلاس بستگی دارد. این درآمد کاملاً متغیر است.

مشخصاً برگزاری یک کلاس خصوصی در منزل زبان‌آموز یا به صورت آنلاین، درآمد بیشتری برای یک معلم زبان ژاپنی خواهد داشت.

مقالات مرتبط:

درآمد معلم زبان ژاپنی کودکان

 

آزمون‌های زبان ژاپنی و درآمد تدریس آن ها

کار و تحصیل در کشور ژاپن و یا دریافت بورسیه‌ی تحصیلی از دانشگاه‌های این کشور ملزم به در دست داشتن مدرکی است که سطح زبان ژاپنی داوطلبان را نشان دهد. برای ارزیابی و تایید مهارت‌های زبان ژاپنی افراد غیربومی برای تحصیل در این کشور آزمون‌های مختلفی برگزار می‌گردد.

برخی از این آزمون‌های مهارت زبان ژاپنی عبارتند از: JLPT، J-Test، NAT، JPT و… .

آماده‌سازی داوطلبان برای شرکت در این آزمون، نیازمند سطح دانش بالا و توانایی مناسب در تدریس است. اگر سطح دانش شما به عنوان یک معلم زبان ژاپنی در حدی است که این توانایی را دارید، اطمینان داشته باشید که درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

همانطور که مدرسین آزمون‌های تافل و آیلتس اغلب درآمد بیشتری نسبت به مدرسین زبان انگلیسی عمومی دارند، شما نیز می‌توانید درآمد بیشتری از این طریق داشته باشید؛ علی‌الخصوص اگر این کلاس‌ها را به صورت خصوصی برگزار کنید.

آزمون‌های زبان ژاپنی و درآمد تدریس آن ها

 

تدریس آنلاین و تاثیر آن بر میزان درآمد یک معلم زبان ژاپنی

در دهه‌ی اخیر تمایل به آموزش آنلاین چه از طرف زبان‌آموزان و چه از طرف مدرسان به شدت افرایش یافته است. مهم‌ترین دلیل آن وابسته نبودن به مکان خاصی است.

شما می‌توانید در هر ساعتی از روز برای زبان‌آموزتان زمان بگذارید تا تنها با اتصال به اینترنت بتواند به یادگیری زبان مشغول شود.

امروزه برای راحتی آموزش آنلاین پلتفرم‌های داخلی و خارجی زیادی ایجاد شده که استفاده از آن‌ها ملزم به رعایت شرایط خاصی نیست. کافی است در این پلتفرم‌ها ثبت‌نام و زبانی که در آموزش آن تخصص دارید را انتخاب کنید.

 

۱. تدریس آنلاین زبان ژاپنی به کمک پلتفرم‌های ایرانی

یکی از بهترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین داخلی که می‌توانید در کشور ایران یا خارج از کشور از آن استفاده کنید، هایتاکی است.

شما با استفاده از هایتاکی می‌توانید زمان‌های خالی خود را برای تشکیل کلاس خصوصی زبان ژاپنی مشخص کنید تا زبان‌آموزان با ورود به این سایت، روزها و ساعات مورد نظر خود برای تشکیل کلاس و همچنین حضوری و مجازی بودن کلاس خود را انتخاب کنند.

همچنین هایتاکی این امکان را به زبان‌آموزان داده که نظر خود را درباره‌ی کلاسشان ثبت کنند تا بقیه‌ی افراد بتوانند با دیدن آن نظرات مدرس مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

نقطه‌ی قوت استفاده از پلتفرم هایتاکی این است که شما هزینه‌ای برای تبلیغ پرداخت نخواهید کرد و به سرعت می‌توانید زبان‌آموزان زیادی را جذب خود کنید.
همچنین هزینه‌ی یک جلسه کلاس را خودتان تعیین خواهید کرد.

 

۲. تدریس آنلاین زبان ژاپنی به کمک پلتفرم‌های خارجی

پلتفرم‌های خارجی زیادی مانند Italki برای تدریس زبان ژاپنی وجود دارند و به شما این امکان را می‌دهند که درآمد دلاری داشته باشید.
شما می‌توانید در هر کجای جهان که هستید، به کمک این پلتفرم‌ها به آموزش دادن زبان ژاپنی مشغول شوید و از این راه درآمدی برای خود کسب کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های تدریس زبان برای درآمد دلاری

البته لازم به ذکر است که استفاده از این پلتفرم‌ها اغلب نیازمند گواهینامه‌ای است که به کمک آن مهارت و تخصص شما در زبان ژاپنی اثبات شود.

داشتن درآمد دلاری از تدریس زبان ژاپنی

 

چطور به بیشترین درآمد از طریق تدریس زبان ژاپنی برسیم؟

بهترین کار برای کسب درآمد بیشتر، زمانی که در زبان ژاپنی تخصص دارید، این است که به‌جز تدریس خصوصی و گروهی زبان ژاپنی، از روش‌های غیرمستقیم نیز برای کسب درآمد استفاده کنید.

چند مورد از روش‌های غیر مستقیم کسب درآمد از زبان ژاپنی عبارتند از:

 

۱. ساخت ویدیوی آموزشی برای پلتفرم‌های آنلاین

امروزه افراد زیادی با وقت گذراندن در پلتفرم‌هایی مانند یوتوب برای یادگیری زبان ژاپنی تلاش می‌کنند.
شما می‌توانید برای یادگیری زبان ژاپنی در هر سطحی برای زبان‌آموزان محتوای آموزشی جذاب بسازید؛ از آموزش الفبای زبان ژاپنی گرفته تا نحوه‌ی یادگیری هیراگانا و کاتاکاتا. هرچه محتوای شما بازدید بیشتری داشته باشد، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه از ویدیو در تدریس زبان استفاده کنیم؟

ساخت ویدیوهای آموزش زبان ژاپنی

 

۲. ترجمه‌ کتاب یا مقاله

اگر متخصص زبان ژاپنی هستید، ترجمه‌ کتاب و مقالات مختلف یکی از راه‌های افزایش درآمدتان است.
فراموش نکنید که در هر زمینه‌ای می‌توانید ترجمه‌ی عمومی یا تخصصی انجام دهید. طبیعتاً هرچه مقالات تخصصی‌تر باشند، دستمزد بیشتری از این کار بدست می‌آورید.

 

۳. ترجمه‌ فیلم و ساخت زیرنویس

ژاپن دنیای فیلم و انیمه‌هاست! اگر می‌خواهید در این دنیا وارد شوید و درآمدی کسب کنید، می‌توانید دیالوگ‌های یک انیمه یا فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی را ترجمه کنید و برای آن زیرنویس بسازید.

 

۴. تولید محتوای آموزشی زبان ژاپنی برای استفاده‌ آفلاین

اگر در آموزش زبان ژاپنی تخصص دارید، یکی از راه‌های کسب درآمد برای شما این است که محتوای آموزشی خود را پس از ساخت، در یک مجموعه جمع‌آوری نمایید و برای استفاده‌ی آفلاین زبان‌آموزان به صورت فیزیکی یا از طریق سایت‌های مختلف بفروشید.

کلاس خصوصی زبان آلمانی حضوری و آنلاین

 

۵. ساخت پادکست با موضوع دلخواهتان

یکی از راه‌های دیگر برای کسب درآمد برای یک متخصص زبان ژاپنی، ساخت پادکست است. می‌توانید پادکستی بسازید که در آن از دنیای انیمه‌ها صحبت می‌کنید یا پادکستی بسازید که تازه‌های تکنولوژی را معرفی کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع استفاده از پادکست در تدریس زبان

 

۶. در نهایت تلاش کنید که بهترین باشید.

شاید افراد زیادی در زمینه‌ای تخصص داشته باشند و بتوانند آن را به دیگران انتقال دهند؛ اما واقعا همه‌ این افراد در شغل معلمی افراد موفقی نیستند. علاقه در این کار شرط اول است. اما نمی‌توانیم منکر اهمیت برقراری ارتباط موثر با زبان‌آموزان و تشویق آن‌ها برای ادامه‌ی مسیر یادگیری شویم.

کسی در این کار موفق می‌شود که به آموزش و یادگیری اهمیت دهد. لازم است زود به زود اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنید و از جدیدترین متدهای آموزش زبان استفاده کنید تا به بهترین نحو زبان‌آموزتان را، علی‌الخصوص کودکان را به یادگیری زبان ژاپنی علاقه‌مند کنید.

بیشتر بخوانید:

ویژگی های معلم زبان ژاپنی خوب

 

سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که شناخته شدن به عنوان یک معلم زبان ژاپنی عالی، نیازمند تلاش فراوان و همچنین زمان گذاشتن برای این کار است. سعی کنید به روش‌های مختلف برای خود سابقه‌ی کار و یک رزومه‌ی خوب بسازید و همچنین مهارت‌های زبانی خود را هر روز بیشتر از روز قبل ارتقا دهید. در صورتی که موفقیت خود در تدریس زبان ژاپنی را اثبات کنید، درآمد بیشتری خواهید داشت.

اطمینان داشته باشید که افزایش درآمد شما به عنوان یک معلم زبان ژاپنی به راحتی بدست می‌آید. در صورتی که بخواهید و در این مسیر به آرامی قدم بردارید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۴

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *