کلاس آنلاین زبان انگلیسی با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان انگلیسی

چطور آیلتس تدریس کنیم؟ ۲۱ روش فوق العاده تدریس IELTS

۳.۷
(۶)

روش‌ های تدریس آیلتس چگونه است؟ مدرس‌های حرفه‌ای زبان چگونه آیلتس تدریس می‌کنند؟ اگر برای اولین بار است که می‌خواهید IELTS تدریس کنید؛ مهمترین مسئله‌ای که باید به آن بپردازید، یافتن نحوه تدریس آیلتس با بیشترین بهره‌وری برای زبان آموزان است. در کنار تسلط بر روش‌های نوین تدریس، پیدا کردن منابع جدید آیلتس و تسلط کامل روی مفاهیم و مؤلفه‌های آزمون آیلتس، از مهم‌ترین مسیرهایی است که برای تبدیل شدن به یک مدرس زبان انگلیسی آیلتس باید از آن‌ها بگذرید.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آزمایش هر یک از روش های تدریس آیلتس با توجه به مهارت زبان آموزانی که قصد دارند در کنار شما برای آزمون IELTS آماده شوند، چالشی است که با آن روبه‌رو خواهید شد. برای گذر از چالش‌های نحوه تدریس آیلتس باید از راهنما و افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید. از این‌ روی، در ادامه این مطلب روش های تدریس آیلتس که باید آن‌ها را بدانید برای شما آورده شده است تا بتوانیم شما را در مسیر تدریس IELTS یاری کنیم.

با به کار گیری روش‌هایی گه در ادامه با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، می‌توانید دانش و مهارت‌های تدریس خود را گسترش داده و در جایگاه یک مدرس حرفه‌ای زبان انگلیسی قرار بگیرید.

 

مروری بر مراحل آزمون آیلتس که هر معلمی باید به آن مسلط باشد

همان طور که می‌دانید برگزاری آزمون آیلتس برای ارزیابی مهارت‌های Listening، Reading، Writing و Speaking در زبان آموزان غیر انگلیسی طراحی شده است. ارزیابی داوطلبان در قالب رد شدن یا پاس کردن این آزمون نیست بلکه با توجه به مهارتی که زبان آموز دارد، نمره‌ای بین صفر تا ۹ را کسب می‌کند.

مروری بر مراحل آزمون آیلتس که هر معلمی باید به آن مسلط باشد

 

شما باید در جایگاه یک مربی زبان حرفه‌ای، همه اجزاء آزمون آیلتس را به خوبی بدانید و به روش‌ های تدریس آیلتس کاملا مسلط باشید. همچنین باید هر آنچه درباره آزمون و قالب برگزاری آن می‌دانید را با زبان آموزان خود در میان بگذارید. از این‌ روی، زبان آموز با توجه به این مسئله که در کدام مهارت ضعف دارد برای بالا بردن عملکرد خود در آن مهارت بیشتر می‌کوشد.

بیشتر بخوانید:

 

مراحل آزمون آیلتس

  • بخش شنیداری (Listening): در بخش شنیداری از داوطلبین می‌خواهند که به چهار صدای ضبط شده گوش دهند و سپس به سوالاتی که از آن‌ها پرسیده شده است، پاسخ دهند. برای این بخش از آزمون ۳۰ دقیقه‌ در نظر گرفته شده و هر فایل صوتی ۵ دقیقه است.
  • بخش خواندنی (Reading): این بخش از آزمون در یک ساعت برگزار می‌شود و داوطلبین باید پس از خواندن متن‌های بلند و طولانی به سوالات درک مطلب پاسخ دهند. جای خالی را در جملات پر کنند و پاسخ سوالات چهار گزینه‌ای را نیز بیابند.
  • بخش نوشتاری (Writing): در این بخش باید داوطلبین هر آنچه که به ذهن‌شان می‌‎رسد را درباره یک موضوع در یک ساعت بنویسند. این نوشتار باید حالت گزارش‌نویسی داشته باشد و به اصل موضوع پرداخته شود.
  • بخش گفتاری (Speaking): برخلاف سه مرحله قبل این بخش به صورت حضوری برگزار می‌شود. این تست حضوری ۱۴ دقیقه است و داوطلب باید درباره یک موضوع صحبت کند. این موضوع می‌تواند درباره کار، خانواده، فعالیت‌های مورد علاقه یا ادغامی از تمام این موضوعات باشد.

بیشتر بخوانید: آزمون آیلتس چقدر طول میکشد؟

 

جذاب ترین روش های تدریس آیلتس

اکنون بیایید به جذاب ترین روش های تدریس آیلتس نگاهی بیندازیم. در ابتدا روش های عمومی برای تدریس IELTS را با شما در میان خواهیم گذاشت. سپس جذاب ترین روش های تدریس آیلتس در هر کدام از بخش های ۴ گانه‌ای این آزمون را به شما معرفی خواهیم کرد؛

 

۱. تایمینگ یا مدیریت زمان

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید آیلتس تدریس کنید، احتمالا با این سوال در ذهن خود مواجه خواهید شد که “روش های تدریس آیلتس چیست و چگونه باید آیلتس را تدریس کرد که برای زبان آموزان بهترین نتیجه را داشته باشد؟”

اولین مهارتی که یک مدرس حرفه‌ای آیلتس باید به آن تسلط داشته باشد و به زبان آموزان خود منتقل کند، تایمینگ یا آموزش مدیریت زمان سر جلسه آزمون آیلتس است. شما باید به زبان آموزان اولویت بندی را نیز بیاموزید. نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنید و از آن‌ها بخواهید در ابتدا زمان خود را روی پاسخ دادن به سوالاتی بگذارند که تسلط بیشتری روی آن‌ها دارند. ساده‌ترین سوالات را پاسخ دهند و در دقایق پایانی به سراغ سوالات چالش برانگیز روند. همچنین به آن‌ها باید گوشزد کنید که تنها ۹۰ ثانیه فرصت دارند که به هر سوال پاسخ دهند.

 

۲. شخصی سازی کردن تدریس آیلتس (IELTS)

اینکه تصمیم بگیرید از چه روشی برای تدریس استفاده کنید؛ تا حد بسیار زیادی به میزان دانش و تسط شاگردان شما به زبان انگلیسی بستگی دارد. شما باید نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بشناسید تا برنامه‌ای که برای آموزش آن‌ها ترتیب می‌دهید مناسب با دانسته‌های‌شان باشد و موفقیت آن‌ها را در ادامه برای آزمون آیلتس تضمین کند. پس مهم است که به همه مهارت‌ها و روش های تدریس آیلتس تسلط داشته باشید تا بتوانید روش تدریس خود را برای هر زبان آموز شخصی سازی کرده و بهترین روش را برای هر یک از آنها انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه معلم خصوصی آیلتس شویم؟ | ویژگی‌‌های استاد خوب زبان انگلیسی

شخصی سازی کردن تدریس آیلتس (IELTS)

 

۳. استفاده از تکنیک Dragging

اگر از حرفه‌ای‌ترین اساتید IELTS در مورد یکی از مهمترین روش های تدریس آیلتس سوال کنید، بدون شک پاسخ بسیاری از آنها استفاده از تکنیک Dragging است. درگینگ در زبان انگلیسی به معنای کشیدن است و بر این اساس، مدرس با به کارگیری تکنیک‌هایی تلاش می‌کند تا زبان آموز را با خود بِکِشد و همراه سازد.

استفاده از تکنیک Dragging

 

از آنجایی که زبان آموزان آیلتس معمولاً استرس بسیار زیادی دارند، به شدت مستعد دلسرد شدن و رها کردن پروسه آموزش خود هستند. از همین روی، بهترین مدرسان آیلتس، پس از تعیین سطح اولیه زبان آموزان، اطلاعات آنها را ثبت کرده و میزان تسلط آنها در هریک از مهارت های چهارگانه را در قالب یک دیاگرام به آنها نشان می‌دهند.

پس از هر ماه یا هر ترم از آموزش، مدرس آیلتس مجدداً دیاگرام جدیدی از سطح فعلی زبان آموز تهیه کرده و تفاوت سطح و میزان پیشرفت‌های هر کدام از زبان آموزان را به صورتی ملموس و خلاقانه‌ای به آنها نشان می دهند.

زمانی که زبان آموزان روند رو به رشد خود را ببینند و لمس کنند، احتمال ادامه دادن دوره های آموزشی و نیز شانس موفقیت خود در آزمون آیلتس را تا حد بسیار زیادی افزایش خواهند داد. 

 

۴. افزایش دایره لغات زبان آموزان

بسیاری از زبان آموزان که در کلاس‌های آمادگی آزمون آیلتس شرکت می‌کنند، افرادی مبتدی هستند که برای آموزش آن‌ها می‌توان از استراتژی‌های مختلف استفاده کرد. اما یکی از راه‌های اصلی که موفقیت زبان آموزان مبتدی برای آزمون آیلتس را تضمین می‌کند؛ یادگیری واژگان جدید برای بالا رفتن دایره لغات است. از زبان آموزان بخواهید از زمان‌های مرده (صف‌های انتظار برای اتوبوس، تاکسی، قبل از خواب، در هنگام پیاده‌روی و…) برای یادگیری واژگان جدید استفاده کنند.

آن‌ها باید هر روز ۱۰ الی ۱۵ کلمه جدید یاد بگیرند تا بتوانند در طول زمان برگزاری کلاس‌های آیلتس، مباحث مکالمه و درک مطلب را تقویت کنند.

 

۵. استفاده از روش های خلاقانه برای تدریس آیلتس

فلش کارت‌ها و ساخت جعبه لایتنر می‌تواند به یادگیری لغات و بخاطر سپردن واژگان در حافظه بلند مدت کمک کند. شما در جایگاه مربی آیلتس باید روش‌های یادگیری بهتر لغات را نیز به زبان آموزان آموزش دهید. همچنین استفاده از روش غوطه وری برای آموزش زبان انگلیسی نیز می تواند یک روش به شدت تأثیرگذار برای تدریس آیلتس باشد.

بیشتر بخوانید: درآمد معلم خصوصی آیلتس + نکات کاربردی برای افزایش درآمد

آموزش مجازی

 

روش های تدریس لیسنینگ آیلتس (IELTS Listening)

 

۱. از ناف منهتن تا قلب منچستر

برای این‌که زبان آموزان خود را برای این بخش آماده کنید، باید تلاش کنید که در طول ترم کلاس‌های آمادگی آیلتس، داوطلبین را با انواع لهجه‌های مختلف انگلیسی آشنا کنید. زمانی‌ که متقاضی با انواع لهجه ها در زبان انگلیسی آشنا نباشد، زمان زیادی را سر جلسه امتحان برای فهم مکالمات ضبط شده از دست خواهد داد. از این‌ روی، سعی کنید برای تمرین لیسنینگ در کلاس زبان از مکالمات ضبط شده با انواع لهجه‌های مختلف استفاده کنید.

 

۲. هنر گوش دادن را به زبان آموزان خود یاد بدهید

آموزشِ «هنرِ گوش دادن» یکی از مهم ترین خلاقیت هایی است که می توانید در خلال روش های تدریس آیلتس بگنجانید. زیرا اضطراب و استرس‌های ناشی از جلسه امتحان می‌تواند شنوایی داوطلبان را تحت تاثیر قرار دهد. تمرین لیسنینگ با برنامه‌ریزی و به‌ صورت مداوم در کلاس، تا اندازه زیادی می‌تواند به عدم اختلال در شنوایی زبان آموزان به دلیل اضطراب ناشی از امتحان، کمک کند.

 

۳. هنر گوش دادن را به زبان آموزان خود یاد بدهید

برخی از کلمه ها در زبان انگلیسی نگارش متتفاوتی از آنچه که تلفظ می شوند دارند. از سوی دیگر تلفظ کردنِ برخی دیگر از کلمات، به دلیل شباهتی که با واژه های دیگر زبان ها دارند، معمولاً مورد توجه زبان آموزان قرار می گیرند. اگر بتوانید بخشی از زمان کلاس را به تمرین تلفظ این گونه لغات اختصاص دهید، نه تنها محیط کلاس را به محیطی شاد و مفرح تبدیل خواهید کرد، بلکه راندمان یادگیری شاگردان خود را نیز افزایش خواهید داد.

هنر گوش دادن را به زبان آموزان خود یاد بدهید

 

از این گذشته، تعداد زیادی از کلمات در زبان انگلیسی وجود دارند که املاهای یکسانی دارند اما نحوه بیان آن‌ها در لهجه‌های مختلف بسیار متفاوت است و می‌تواند افراد را گیج کند. بروز این دستپاچگی در امتحان به دلیل آشنا نبودن با لهجه‌ها و ندانستن تلفظ لغات یاعث می‌شود که متقاضی نمره خوبی را کسب نکند.

 

۴. آزمون ۳۰ دقیقه‌ای لیسنینگ آیلتس در کلاس

معمولاً مدرسان حرفه‌ای آیلتس، مکالمات ضبط شده برای تمرین کردن در کلاس را در چهار نوع متفاوت انتخاب می‌کنند.

  • مکالمات عمومی: که فایلی ضبط شده از مکالمات دو نفر است و موضوعی روتین و معمولی دارد.
  • سخنرانی‌های عمومی: که به صورت مونولوگ یا مکالمه تک نفره ضبط شده است.
  • مکالمه آکادمیک: که مکالمه چند نفر در یک محیط کار، دانشگاه یا جلسه است.
  • سخنرانی آکادمیک: که مونولوگ یا سخنرانی تک نفره یک استاد یا کارشناس در مورد یک موضوع آکادمیک در محیطی مانند دانشگاه یا یک همایش است.

هر یک از این فایل‌های انتخابی، مانند فایل‌های ضبط شده جلسه امتحان باید ۵ دقیقه باشند و از زبان آموزان بخواهید با مدیریت زمان پس از شنیدن هر فایل صوتی به سوالات پاسخ دهند. سوالات طرح شده از هر فایل صوتی باید به شکل‌های چند گزینه‌ای، جملاتی که باید کلمات مناسب در جای خالی آن‌ها قرار گیرد و حل کردن دیاگرام‌ها و نمودارها باشد.

سعی کنید محدودیت زمان را در هنگام این تمرینات در کلاس در نظر داشته باشید تا زبان آموزان برای زمان‌بندی این بخش از امتحان آیلتس نیز آماده شوند.

 

روش های تدریس ریدینگ آیلتس (IELTS Reading)

 

۱. تندخوانی را فراموش نکنید!

یکی از روش های تدریس آیلتس، آموزش مهارت سریع خواندن برای بخش ریدینگ آزمون است. جالب است بدانید در صورتی‌ که بتوانید زبان آموزانی حرفه‌ای در این مهارت تربیت کنید، این افراد در آزمون لیسنینگ نیز موفق خواهند بود. به‌ طوری‌ که قبل از آن‌ که فایل صوتی پخش شود، می‌توانند سوالات را بخوانند و در هنگام شنیدن فایل‌ها پاسخ هر سوال را سریع‌تر پیدا کرده و به ذهن بسپارند.

مهارت سریع خوانی زمانی در زبان آموز اتفاق می‌افتد که فرد دایره لغات گسترده‌ای داشته باشد، بتواند تنها روی خواندن متن تمرکز کند و هدف اصلی مطلب را بتواند در ذهن خود به‌ خوبی اسکن کند.

 

۲. مهارت اسکیمینگ (Skimming)

یکی از روش های تدریس آیلتس، تقویت مهارت اسکیمینگ در زبان آموزان است. این روش برای افزایش تمرکز در زبان آموزان تأثیر به سزایی دارد. اگر قصد دارید به یک مدرس آیلتس حرفه‌ای تبدیل شوید، توصیه می‌شود که حتماً به زبان آموزان خود بیاموزید زمانی که شروع به خواندن مطلب می‌کنند با توجه به سوالات پرسیده شده در انتهای متن، زیر کلمات و عبارات مهم خط بکشند تا از هدف اصلی دور نشوند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب ها و منابع تقویت ریدینگ آزمون آیلتس

مهارت اسکیمینگ (Skimming)

 

همچنین کلماتی را که با آن‌ها آشنایی ندارد را نیز هایلایت کرده تا پس از خواندن جملات قبل و بعد آن، با دقت بیشتری بتوانند مفهوم متون را درک کنند. تنها در تکرار و تمرین است که زبان آموز می‌تواند در تند خوانی حرفه‌ای شود؛ پس از آن‌ها بخواهید برای کسب نمره بهتر از این بخش از آزمون آیلتس، تمرین تند خوانی را با متون مختلف در منزل انجام دهند.

 

۳. مهارت اسکن کردن (Scanning)

اسکن کردن برخلاف اسکیم کردن و تند خوانی که به کلیات باید اهمیت داده شود؛ جزئیات یک متن را در مرکز توجه خود قرار می‌دهد. برای اسکن کردن، زبان آموزان باید بیاموزند زمانی‌ که متن را می‌خوانند بتوانند زمان‌های خاص، مکان‌ها، رویدادها،نام‌ها و به طور کلی، اطلاعات دقیق را پیدا کنند. برای آموزش این مهارت بهتر است در هر جلسه یک صفحه متن به زبان آموزان بدهید و از آن‌ها بخواهید در زمان کوتاهی که مشخص کرده‌اید در هنگام خواندن متن، فهرستی از جزئیات اطلاعات درج شده در متن را تهیه کنند.

 

روش های تدریس رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

سخت‌ترین بخش برای داوطلبین معمولا بخش رایتینگ است زیرا آن‌ها باید خوب بنویسند و در زمان در نظر گرفته شده متنی با تعداد کلماتی که از آن‌ها خواسته شده است را نگارش کنند. در ادامه بهترین روش های تدریس آیلتس با تمرکز بر رایتینگ را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم.

 

۱. نویسنده زبردست و تند نویس تربیت کنید

اگر بتوانید تمرین های خوبی برای بخش رایتینگ در نظر بگیرید، نه تنها به شاگردان خود برای کسب نمره خوب در آزمون آیلتس کمک کرده‌اید، بلکه از آنها یک نویسنده خوبی ساخته‌اید که می‌تواند در مدت زمانی محدود، با تعداد کلمات محدود، در مورد موضوعی به خصوص، مطلب جذابی بنویسد!

نویسنده زبردست و تند نویس تربیت کنید

 

برای این‌که آن‌ها زبان آموزان خود را برای این بخش از آزمون آیلتس آشنا کنید؛ توصیه می‌شود که در کلاس تمرین نوشتن‌های کوتاه در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ انجام دهید تا آن‌ها بتوانند در زمان خواسته شده یک متن با موضوعی خاص را نگارش کرده و به سرانجام برسانند.

 

۲. موضوعات متنوع؛ از شیر مرغ تا جان آدمیزاد

سعی کنید موضوعات متنوعی را انتخاب کرده تا زبان آموزان بتوانند درباره هرچیزی به خوبی فکر کنند و متنی را در آزمون بنویسند که به نکات کلیدی موضوع پاسخ دهد. استفاده از موضوعات متنوع نه تنها مانع از یکنواخت و کسل کننده شدن کلاس می‌شود، بلکه خلاقیت و وسعت زاویه دید زبان آموزان را نیز افزایش می‌دهد.

 

۳. جزئیات را فراموش نکنید

به خاطر داشته باشی که نگارش باید با جزئیات انجام شود و زبان آموزان باید هر آنچه شما از آن‌ها خواسته‌اید را بنویسند. به خصوص افرادی که می‌دانید از دایره واژگان محدودی برخوردارند، باید از آن‌ها بخواهید به جزئیات بیشتری توجه کنند و برای یادگیری واژگان بازه زمانی بیشتری را برای ایشان در نظر بگیرند. تاکید روی جزئیات خاص می‌تواند تمرکز آنها را افزایش داده و در گسترش دایره لغات آنها موثر باشد.

 

۴. از موضوعات ملموس استفاده کنید

اگر می‌خواهید کیفیت نگارش زبان آموزان خود را تقویت کنید، بهتر است از موضوعات ملموس و با جزئیاتی که همه افراد در زندگی خود با آن سر و کار دارند بهره بگیرید. استفاده از اعداد، واحدهای پولی کشورهای مختلف، درصد، تاریخ، زمان و مواردی از این دست را نیز فراموش نکنید. چراکه نه تنها کیفیت نگارش زبان آموزان را افزایش می‌دهد، بلکه به متمرکز باقی ماندن آنها در هنگام نوشتن نیز کمک می کند.

از موضوعات ملموس استفاده کنید

 

۵. ملا لغطی بودن را به زمان دیگری موکول کنید

اگر بخواهید دائماً به غلط های املایی و دیکته‌ای زبان آموزان توجه کنید، نه تنها کاری از پیش نخواهید برد، بلکه انگیزه شاگردانتان برای تقویت مهارت رایتینگشان را نیز بر باد خواهید داد. از همین روی، مدرسان حرفه‌ای آیلتس به آموزگاران جوان توصیه می‌کنند که ابتدا بدون این‌که به غلط‌های املایی زبان آموزان خود توجه کنند، از آنها بخواهند متن خود را بنویسند و وقتی نگارش‌شان به پایان رسید، ۵ دقیقه پایانی کلاس رایتینگ را به تصحیح غلط‌های املایی زبان آموزان اختصاص دهند.

 

۶. مشارکت در کلاس را بالا ببرید

یکی از مهم ترین روش های تدریس آیلتس افزایش مشارکت و تعامل زبان آموزان با یکدیگر به هر طریق ممکن است. تعامل شاگردان شما با یکدیگر نباید صرفاً به بخش اسپیکینگ خلاصه شود. در بخش رایتینگ نیز می‌توانید پس از اتمام آزمون کلاسی، از خود زبان آموزان بخواهید برگه آزمون همکلاسی خود را تصحیح کرده و آن را ویرایش و گاهی بازنویسی کنند.

مشارکت در کلاس را بالا ببرید

 

۷. آزمون رایتینگ آیلیتس را در کلاس شبیه سازی کنید

یکی دیگر از روش های تدریس آیلتس برای رایتینگ این است که بخشی از زمان کلاس را به برگزاری آزمون رایتینگ آیلتس بر اساس استانداردهای آزمون اصلی اختصاص دهید. برای این منظور بهتر است امتحان را به دو بخش مجزا تقسیم کنید. در بخش اول از زبان آموزان بخواهید نمودارها و جدول‌ها را طبق خواسته‌های شما تکمیل کنند و در بخش دوم به نگارش یک موضوع خاص بپردازند. در این روش به آن‌ها آموزش می‌دهید که زمان خود را بتوانند سر جلسه امتحان مدیریت کنند.

برای افزایش راندمان یادگیری زبان آموزان فراموش نکنید که قوانین کلاس را مطابق با آزمون اصلی آیلتس طراحی کنید. برای انی منظور می توانید قوانین زیر را در نظر بگیرید؛

  1. نگارش محتوا باید به صورت گزارش نویسی باشد و از نوشتن انشاء و توصیف اطلاعات غیر واقعی باید در آزمون رایتینگ پرهیز کرد.
  2. مقدمه نویسی، بدنه بنویسی گزارش و جمع بندی از آن‌چه در محتوا نوشته شده است را بخواهید در آزمون‌های کلاسی نیز رعایت کنند.
  3. نگارش متون باید با قلم و کاغذ باشد و از زبان آموزان بخواهید از نگارش محتوا در گوشی‌های تلفن همراه یا سیستم‌های کامپیوتری بپرهیزند.

 

روش های تدریس اسپیکینگ آیلتس (IELTS Speaking)

 

۱. در انتخاب موضوع گفتگوهای کلاسی دقت کنید!

انتخاب موضوع مناسب در افزایش توانایی زبان آموزان و اثربخشی تمرینات اسپیکینگ نقش حیاتی دارد. مدرسان حرفه‌ای آیلتس معمولاً در این زمنیه از تبحر فراوانی برخوردار هستد. از آنجایی که آموزش اسپیکینگ در کلاس‌ تنها با تمرین‌های متوالی به‌ صورت گفتگو امکان‌پذیر است؛ باید در گفتگوها سعی کنید موضوعاتی را انتخاب کنید، که قابل بسط دادن هستند. همچنین در حین گفتگو بهتر است سوالاتی را از زبان آموزان بپرسید که به توضیح دادن‌های طولانی نیاز داشته باشد.

 

۲. پر گوی و گزیده نگوی!

به شاگردان‌تان بیاموزید که همیشه لازم نیست کم گوی و گزیده گوی باشند. بر عکس سر کلاس آمادگی برای آزمون آیلتس باید پرگوی باشند و مثل بلبل حرف بزنند. برای عملی کردن این اتفاق، استفاده از پاسخ‌های یک کلمه‌ای را ممنوع اعلام کنید و از شاگردان‌تان بخواهید پاسخ های توصیفی بدهند. تلاش برای توصیف کردن به زبان آموزان کمک می‌کند که ذهن خود را منسجم کرده و سعی کنند پاسخ‌های مرتبطی را ارائه دهند.

 

۳. تکیه کلام ها را فراموش نکنید

استفاده از تکیه کلام می تواند جذابیت تمرین های سر کلاس را افزایش دهد. شما می‌توانید به زبان آموزان خود با توجه به شخصیتی که دارند، در انتخاب یک یا چند تکیه کلام کمک کنید و از آن‌ها بخواهید که از تکیه کلام‌ها و آواهای تکراری در کلام خود استفاده کنند. با این کار نه تنها محیط کلاس را مفرح‌تر می‌کنید، بلکه به زبان آموزان‌تان کمک می‌کنید تا در زمان آزمون اصلی نیز حرفه‌ای‌تر به نظر برسند.

تکیه کلام ها را فراموش نکنید

 

۴. زبان آموزان کلاس را به گروه های کوچکتر با قانون ممنوعیت استفاده از زبان غیر انگلیسی تقسیم کنید

برنامه گفتگو و تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی را تنها به زمان کلاس محدود نکنید. زبان آموزان کلاس خود را با توجه به ارزیابی مهارت اسپیکینگ که از قبل انجام داده‌اید، به گروه‌های سه تا چهار نفره تقسیم کنید. از آن‌ها بخواهید هر شب به صورت حضوری و یا از طریق ویدئو کال با یکدیگر درباره موضوعی که شما انتخاب کرده‌اید گفتگو کنند و گزارش‌هایی از این تمرین را نیز برای شما ارسال کنند.

سعی کنید موضوعات انتخاب برای تمرین‌ اسپیکینگ، سوالاتی از سال‌های گذشته آزمون آیلتس باشد تا نگرانی متقاضیان برای امتحانی که در پیش دارند نیز کاهش یابد.

 

کلام آخر

در این مطلب به اطلاعات کاملی درباره روش های تدریس آیلتس پرداختیم. امیدواریم اگر برای اولین بار است که می‌خواهید آیلتس تدریس کنید و در جستجوی جذاب ترین روش های تدریس آیلتس هستید، خواندن این مطلب به شما کمک کرده باشد. در صورت هر گونه سوال درباره نحوه روش های تدریس آیلتس می‌توانید آن‌ها را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۳.۷ / ۵. تعداد نظرات ۶

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *