کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ژاپنی

۲۳ فیلم و سریال فوق العاده برای یادگیری زبان ژاپنی

۴.۷
(۳)

حتما شما هم متوجه شده‌اید که امروزه فیلم‌ها و سریال‌ها، می‌توانند یکی از بهترین منابع یادگیری زبان ژاپنی و افایش کیفیت آن است. اگر این مقاله را می‌بینید، به احتمال زیاد یا در حال یادگیری زبان ژاپنی هستید یا قصد دارید به زودی آن را شروع کنید؛ در هر دو صورت شما نیاز دارید که برای کامل کردن مسیر یادگیری خود با بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی آشنا شوید تا وقت‌تان را صرف تماشای آن‌هایی کنید که واقعا به یادگیری و هدف شما کمک می‌کنند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

تا آنجا که شنیده‌ایم، می‌گویند که زبان ژاپنی یکی از سخت‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است؛ به همین دلیل بهتر است تا حد ممکن روند یادگیری آن برای شما سرگرم کننده باشد تا از آن دلزده نشوید. یادگیری این زبان از طریق فیلم و سریال‌ها می‌تواند یک راه عالی برای کمتر کردن سختی و از طرفی دیگر، جذاب‌تر کردن و هیجان‌انگیزتر کردن مسیر یادگیری باشد.

تماشای بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی با داشتن خطوط داستانی، دیالوگ‌ها و آهنگ‌های موسیقی متنوع، توجه هر کسی را به خود جلب کرده و می‌تواند برای ساعت‌های طولانی بینندگان را در یادگیری درگیر کند. همچنین یادگیری زبان ژاپنی از طریق فیلم و سریال می‌تواند راهی بسیار موثر برای کم کردن سختی آن باشد. فیلم‌ها اغلب فرهنگ، سبک زندگی و زبان یک کشور را در ساده‌ترین شکل ممکن به تصویر کشیده و به بیننده منتقل می‌کنند.

 

چگونه فیلم و سریال ها به یادگیری زبان ژاپنی کمک می‌کنند؟

تماشا کردن، گوش دادن و خواندن زیرنویس‌ها، تأثیر قابل توجهی بر مغز شما برای یادگیری زبان ژاپنی دارند. علاوه بر این، می‌تواند به شما کمک کند تا در آزمون‌های مخصوص به زبان ژاپنی مانند آزمون JLPT عملکرد بسیار خوبی داشته باشید. باید این را نیز بدانید هنگامی که بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی را به عنوان بخشی از مسیر مطالعه خود قرار می‌دهید، در واقع ذهن خود را برای یادگیری فرهنگ غنی آن کشور نیز باز می‌کنید.

معرفی فیلم و سریال های یادگیری زبان زاپنی

بیشتر بخوانید: چگونه یادگیری یک زبان جدید مغز شما را تغییر می دهد؟

فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی راهی‌است تا بفهمید و یاد بگیرید که این زبان چگونه در بافت بومی و اجتماعی آن کشور به کار برده می‌شود. از آن به بعد نیز حتی می‌توانید معانی مختلف زبان بدن افراد بومی ژاپن را نیز درک کنید. شما همچنین گویش‌های متنوع و عبارات غیررسمی و محاوره‌ای را در حین تماشا کردن درک کرده و با توجه کردن به اصطلاحات مورد استفاده در موقعیت‌های مختلف، می‌فهمید که چه اصطلاحاتی مناسب چه زمان‌هایی هستند.

بهترین قسمت این است که استفاده از فیلم و سریال‌های ژاپنی، کار شما را لذت بخش‌تر می‌کند که بسیار بهتر از مطالعه عبارات یا اصطلاحات یک کتاب درسی برای ساعت‌هاست. تماشای فیلم و سریال، یکی از بهترین راه های یادگیری زبان ژاپنی است که به طور همزمان حس شنوایی و بصری را تحریک می‌کند؛ به همین دلیل به خاطر سپردن اطلاعات آسان‌تر شده و ذهن ما ترجیح می‌دهد بیشتر تمرکز کند و همه چیز را به گونه‌ای نگه دارد که ما از آن لذت می‌بریم.

پس حالا که با فواید تماشای فیلم و سریال برای یادگیری زبان ژاپنی آشنا شدید، در ادامه به بررسی بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

 

معرفی بهترین فیلم ها برای یادگیری زبان ژاپنی

۱. Nobody Knows (誰も知らない) — ۲۰۰۴

فیلم ژاپنی “هیچکس نمی‌داند” یک خط داستانی دلخراش و ناراحت‌کننده دارد که بر اساس اتفاقات واقعی ساخته شده است. داستان این فیلم حول محور زندگی چهار کودک رها شده به نام‌های آکیرا، کیکو، شیگرو و یوکی می‌گردد. در نتیجه اتفاقاتی که در طول فیلم رخ می‌دهد، مادر بچه‌ها را رها کرده و آن‌ها مجبور می‌شوند تا برای مدتی طولانی سعی کنند تا به تنهایی زنده بمانند. به همین دلیل، این چهار کودک برای تحمل سختی‌های زیادی که با آن مواجه می‌شوند، به یکدیگر تکیه کرده و برای زنده ماندن خود تلاش زیادی می‌کنند.

 Nobody Knows (誰も知らない) — 2004

 

۲. Tampopo (タンポポ) — ۱۹۸۵

فیلم ژاپنی “تامپوپو” یک کمدی کلاسیک ژاپنی است که در سال ۱۹۸۵ منتشر شد. در واقع فیلم درباره یک صاحب مغازه فقیر است که رامن (نوعی غذای ژاپنی که پایه اصلی آن نودل است) می‌فروشد. در ادامه، به همراه کمک یک دوست جدید، صاحب مغازه تصمیم می‌گیرد تا کیفیت غذا و سرویس خود را افزایش دهد. این تصمیم افزایش کیفیت کار باعث می‌شود تا بحث‌ها، حوادث ناگوار و اتفاقاتی رخ بدهد که منجر به مرگ و آزمون و خطاهای خنده‌دار و جالبی شود.

Tampopo (タンポポ) — 1985

 

درک زبان این فیلم بسیار آسان است که باعث می‌شود “تامپوپو” در لیست بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی قرار بگیرد. علاوه بر زبان روان به کار گرفته شده در فیلم، دیدگاه جالبی در مورد فرهنگ کشور ژاپن را در آن مشاهده خواهید کرد؛ به خصوص فرهنگ‌های مربوط به غذا.

 

۳. Departures (おくりびと) — ۲۰۰۸

فیلم ژاپنی “عزیمت” در سال ۲۰۰۸ اکران و از آن به بعد برنده جوایز جهانی بسیاری شد. عنوان این فیلم ژاپنی در واقع به گروهی اشاره دارد که وظیفه آن‌ها آماده سازی اجساد برای سوزاندن است. با اینکه ممکن است موضوع و عنوان فیلم وحشتناک و دلخراش به نظر برسد، اما بسیار قابل تامل بوده و احساس دلسوزی شما برمی‌انگیزد.

 Departures (おくりびと) — 2008

 

خط داستانی این فیلم در مورد یک نوازنده ویولن سل است که پس از از دست دادن شغل خود، مجبور می‌شود به دنبال شغل جدیدی بگردد تا اینکه کار آماده سازی اجساد برای سوزاندن را پیدا می‌کند.

این فیلم برای درک زبان بومی ژاپنی و نحوه به کار بردن آن در مکالمات روزمره بسیار مناسب است. تا حدی که به جای استفاده واژگان کتاب درسی، می‌توانید از عبارات گفتاری یا کلماتی که در این فیلم به کار برده می‌شود، برای تقویت زبان ژاپنی خود استفاده کنید. به دلیل گسترده بود دایره لغات، “عزیمت” تبدیل به فیلمی مناسب برای مبتدیان شده است و به همین دلیل یکی از گزینه‌های قطعی برای قرار گرفتن در بین بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی می‌باشد.

 

۴. River’s Edge (リバーズ・エッジ) — ۲۰۱۸

River’s Edge یک نسخه سینمایی از مانگای کالت است که در اوایل دهه ۱۹۹۰ کیوکو اوکازاکی انتشار پیدا کرد. این فیلم ژاپنی در مورد داستان گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی است که با مشکلات روانی مختلفی از پرخوری عصبی گرفته تا افکار خودکشی دست و پنجه نرم می‌کنند. فیلم ژاپنی River’s Edge به خوبی جنبه تاریک نوجوانان در روابط با همسالان و فشارهایی که دانش آموزان در مدرسه و مکان‌های دیگر با آن روبرو می‌شوند را به طبیعی‌ترین و واقع بینانه‌ترین حالت ممکن به تصویر می‌کشد.

 River’s Edge (リバーズ・エッジ) — 2018

بیشتر بخوانید: برترین مانگاهای ژاپنی برای زبان آموزان سطوح مختلف

River’s Edge یک فیلم مدرن است که جای خود را در بین بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی پیدا کرده است. هدف شما از یادگیری ژاپنی هر چیزی که باشد، بهتر است این فیلم را حتما تماشا کنید.

 

۵. Our Little Sister (海街) — ۲۰۱۵

در فیلم “خواهر کوچک ما” که در سال ۲۰۱۵ شد، شاهد داستان زندگی خواهران کودا هستید که برای اولین بار خواهر ناتنی خود، یعنی سوزو را در مراسم خاکسپاری پدرشان می‌بینند. مادر اصلی سوزو هنگامی که او بسیار جوان بود فوت کرد و نامادری او نیز با او رفتار خوبی ندارد. پس از به خاک سپردن جنازه پدر، ساچی، دختر بزرگ خانواده کودا، تصمیم می‌گیرد سوزو را به خانه روستایی خود بازگرداند تا از وجود او راحت شوند.

 Our Little Sister (海街) — 2015

 

این فیلم ژاپنی دیالوگ‌های ساده‌ای دارد که برای شما بسیار قابل فهم است. از طرفی دیگر، دیالوگ‌ها و کلماتی که در فیلم به کار می‌روند، در ارتباطات روزمره بسیار پرکاربرد هستند.

 

۶. Godzilla— ۱۹۵۶

احتمالاً فیلم گودزیلا را که به انگلیسی ترجمه شده است را دیده باشید و کمی نیز برای‌تان عجیب بوده باشد. نسخه اصلی این فیلم ژاپنی بوده و برای تقویت مهارت‌های ژاپنی شما بسیار عالی است. درک کردن داستان این فیلم زیاد خیلی سخت نیست؛ در مورد هیولا غول پیکر رادیو اکتیوی است که شهر را خراب می‌کند. این فیلم با اینکه دیالوگ‌های کمی دارد اما می‌تواند واژگان زیادی را به شما آموزش دهد.

Godzilla

 

۷. Seven Samurai (七人の侍) — ۱۹۵۴

فیلم بسیار معروف “هفت سامورایی”، اثری از آکیرا کوروساوا در سال ۱۹۵۴ بود که به احتمال زیاد تا به حال نام آن را شنیده‌اید. “هفت سامورایی” یک شاهکار کلاسیک سه و نیم ساعته است که اگر آن را در لیست بهترین فیلم و سریال های یادگیری ژاپنی قرار ندهیم، لیست کاملی نخواهیم داشت.

 Seven Samurai (七人の侍) — 1954

 

داستان این فیلم بسیار جذاب و گیرا بوده و یک داستان سرایی بی‌نظیر دارد. فیلم در مورد یک روستای فقیر است که اغلب محل زندگی‌اش توسط گروهی از راهزنان مورد حمله قرار می‌گیرد. بعد از اینکه روستاییان از این حمله‌ها به ستوه می‌آیند، برای مقابله با آن‌ها و نجات جان و مال خود، گروهی از ۷ سامورایی حرفه‌ای را به خدمت می‌گیرند. در پایان غیر منتظره این فیلم، شما شاهد یک پیروزی پرشکوه خواهید بود که اگر آن را نبینید، یک شاهکار را از دست می‌دهید.

تفاوت قابل توجهی در زبان مورد استفاده در دیالوگ‌های این فیلم در مقایسه با نسخه مدرن و فعلی زبان ژاپنی وجود دارد؛ اما اگر هدف شما تقویت مهارت شنیداری (لیسنینگ) ژاپنی است، باید بگوییم که سرعت آهسته و زمان کافی برای درک لهجه و جملات در “هفت سامورایی” وجود دارد که در نهایت شما را به تماشای فیلم‌های بیشتر برای یادگیری زبان ژاپنی ترغیب خواهد.

 

۸. ۱۳Assassins (十三人の刺客) — ۲۰۱۰

این یک فیلم ژاپنی با ژانر اکشن و تاریخی است که داستانی در مورد جمع شدن سیزده سامورایی در کنار هم برای متوقف کردن کارهای یک ارباب شرور را که یک سیستم فئودالی را اداره می‎کرد را به نمایش می‌گذارد.

 13 Assassins (十三人の刺客) — 2010 (R)

 

“۱۳ آدمکش” فیلمی اکشن به همراه صحنه‌های مبارزه است که صحنه مبارزه در پایانی آن بیش از ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. شما هرگز نباید این یکی را از دست بدهید.

زبان مورد استفاده در فیلم شامل لغات قدیمی و باستانی می‌باشد که کمی هم و خشن‌تر از لحن معمولی سامورایی‌ها بیان می‌شوند. با این حال، تماشای این فیلم دید شما را نسبت به بخشی از تاریخ ژاپن، به ویژه دوران شوگان باز می‌کند. تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷سال توصیه نمی‌شود.

 

۹. Shoplifters (万引き家族) — ۲۰۱۸

“دزدان فروشگاه” فیلم ژاپنی دیگری است که می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌ها در ژانر درام دانست. داستان این فیلم خانواده‌ای بسیار فقیر را دنبال می‌کند که راه درآمدشان دزدی از مغازه‌ها است. این فیلم به خوبی فرهنگ و کلیشه‌های حاکم بر کشور ژاپن را نشان داده و از آن فراتر نیز می‌رود. در فرهنگ ژاپن، خانواده، نسل و وجهه شخصی بسیار مهم هستند؛ در حالی که این فیلم قصد دارد که نشان دهد خانواده همواره بهترین گزینه نیست. همچنین “دزدان فروشگاه” تصویری از نادیده گرفته شدن و آزار کودکان را به تصویر می‌کشد؛ مشکلی که ژاپن امروزی با آن مواجه است.

 Shoplifters (万引き家族) — 2018 (R)

 

از آنجایی که این فیلم در کنار تقویت زبان شما، فرهنگ کشور را تا حد قابل قبولی به شما نشان می‌دهد، پس بهتر است آن را در بین بهترین فیلم و سریال‌ های یادگیری زبان ژاپنی قرار دهید. تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷سال توصیه نمی‌شود.

 

۱۰. Sweet Bean (あん) — ۲۰۱۵

اگر به غذا و فرهنگ مربوط به آن در کشور ژاپن علاقه دارید، توصیه می‌کنیم فیلم “Sweet Bean” را از دست ندهید. این فیلم ژاپنی درباره مردی است که یک مغازه کوچک دورایاکی فروشی (نوعی پنکیک محبوب ژاپنی حاوی رب شیرین لوبیا قرمز) را اداره می‌کند. این مرد که سنتارو نام دارد، رای ارائه خدمات زنی را استخدام می‌کند که در ظرافت و مهارت بی‌نظیری در تهیه رب لوبیا داشت. اما وقتی سنتارو متوجه شد که خانم توکو به بیماری مبتلا شده، او را از کار اخراج کرد.

 Sweet Bean (あん) — 2015

 

این فیلم ژاپنی الگوی گفتار ساده‎ای دارد که انتخاب خوبی برای یک مبتدی است تا در مورد تعصبات، تاریخ و فرهنگ کشور ژاپن بیشتر بداند.

 

۱۱. Ringu (リング) — ۱۹۹۸

طبق نظرات بینندگان،”رینگو” یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی است که تاکنون در کشور ژاپن تولید شده است. اگر به فیلم‌های ژانر ترسناک علاقه دارید، در کنار خواندن کتاب‌‌های آموزشی زبان ژاپنی، تماشای این فیلم نیز می‌تواند بسیار کمک کننده و جذاب باشد. تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۷سال توصیه نمی‌شود.

 Ringu (リング) — 1998 (R)

 

در واقع فیلم “Ringu”، بازسازی فیلم هالیوودی دیگری به نام “Ring” است که به خوبی شما را با جریان و اتفاقات داستان فیلم درگیر می‌کند.

این فیلم ژاپنی بسیاری از عبارات پرکاربرد روزمره و لغات ضروری زبان ژاپنی را به در برگرفته است. به همین دلیل گزینه مناسبی برای زبان‌آموزان مبتدی و متوسط ژاپنی است که در کنار کلاس خصوصی مکالمه زبان ژاپنی می‌تواند یادگیری شما را از این زبان عمیق‌تر کند.

 

۱۲. Dark Water (仄暗い水の底から) — ۲۰۰۲

یکی دیگر از فیلم‌های ژاپنی در ژانر ترسناک که به یادگیری شما بسیار کمک می‌کند، “”Dark water است. داستان فیلم، حول محور مادری مطلقه به نام یوشیمی می‌گردد که پس از جدا شدن دخترش، ایکوکو، به یک آپارتمان جداگانه نقل مکان می‌کند. در طبقه بالای این آپارتمان، واحد دیگری نیز قرار دارد که متروکه به می‌رسد.

 Dark Water (仄暗い水の底から) — 2002

 

اما همانطور که داستان فیلم جلوتر می‌رود، اتفاقات عجیب و وحشتناکی نیز شروع می‌شوند. در طول این اتفاقات است که یوشیمی از چگونگی مرگ یک دختر جوان در واحد بالایی آپارتمان مطلع می‌شود.

فیلم ژاپنی “آب تاریک” به بهترین روش چالش‌های پیش روی مادران مجرد و همچنین روابط خانوادگی بین والدین و فرزندان در ژاپن را به تصویر می‌کشد که به شما نیز کمک می‌کند تا با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوید. زبان فیلم نیز بسیار ساده بوده و دایره لغات فراوانی در آن به کار گرفته شده است.

 

۱۳. Like Father Like Son (そして父になる) — ۲۰۱۳

در فیلم “Like father like son” شاهد داستان زندگی خانواده Nonomiya هستید که روزی یک تماس تلفنی غیرمنتظره از بیمارستان دریافت می‌کنند. در این تماس به آن‌ها اطلاع می‌دهند که کیتا، کودک ۶ ساله‌ای که او را بزرگ کرده‌اند، پسر واقعی آن‌ها نیست. به این دلیل که بیمارستان به طور تصادفی هنگام تولد نوزادان، جای آن‌ها را هنگام تولد عوض کرده بود.

 Like Father Like Son (そして父になる) — 2013

 

خانواده Nonomiya و خانواده دیگری که پسر اصلی آن‌ها را بزرگ کرده بود، با یکدیگر توافق می‌کنند که این دو پسر را با یکدیگر دوست کنند؛ اما به زودی متوجه می‌شوند که ارتباطی که ایجاد کرده‌اند بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که انتظار داشته‌اند. این سینمای ژاپنی می‌تواند برای درک مکالمات روزمره و اهمیت و فرهنگ روابط خانوادگی بسیار مفید باشد.

 

۱۴. Adrift in Tokyo (転々) — ۲۰۰۷

فیلم “Adrift in Tokyo” که در سال ۲۰۰۷ اکران شد، یکی از فیلم‌های عجیب و جذاب ژاپنی است. داستان این فیلم، حول محور زندگی تاکمورا می‌گردد که هیچ قوم، دوست و آشنایی ندارد. تاکمورا دانشجوی حقوق نیز می‌باشد؛ ولی بدون هیچ هدف خاصی برای زندگی‌اش. اما یک یاکوزا (مافیای ژاپنی) که پول فراوانی دارد، به او پیشنهاد معامله‌ای می‌دهد. این پیشنهاد باعث می‌شود که این دو شخصیت کل شهر ژاپن را قدم بزنند و صحنه‌های جالبی از این کشور در فیلم به تصویر کشیده شود.

 Adrift in Tokyo (転々) — 2007

 

فیلم “Adrift in Tokyo” شما را وادار می‌کند که حداقل یک بار از کشور ژاپن دیدن کنید. علاوه بر این، دیالوگ‌های اغلب پیش پا افتاده، ساده و روانی دارد که آن را به یکی از بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی تبدیل می‌کند.

 

۱۵. Your Eyes Tell (きみの瞳(め)が問いかけている) — ۲۰۲۰

فیلم رمانتیک “چشمان تو” داستانی زیبا از عشق را به تصویر می‌کشد. دو شخصیت اصلی داستان، آکاری نابینا و کیک بوکسور سابق به نام آنتونیو هستند. اما عاشق شد آن‌ها، یک ارتباط پیچیده با سرنوشت را به وجود می‌آورد؛ زیرا مشخص می‌شود که آنتونیو در تصادفی که باعث شد آکاری نابینا شود، درگیر بوده است.

 Your Eyes Tell (きみの瞳(め)が問いかけている) — 2020

 

علاوه بر خط داستانی خارق‌العاده این فیلم، شاهد تمرکز بر تلفظ و واژگان ساده نیز خواهید بود که فیلم را به گزینه خوبی برای یادگیری زبان ژاپنی تبدیل کرده است.

 

۱۶. Battle Royale (バトル・ロワイアル) — ۲۰۰۰

رمانی از ۱۹۹۹ که الهام گرفته از بود. فیلم “بتل رویال” با ژانر اکشن از رمان کوشون تاکامی در سال ۱۹۹۹ الهام گرفته است. طبق گزارشات، این فیلم در دهه‌های اخیر به یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های ژاپنی در سراسر جهان تبدیل شده و جوایز زیادی را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: بهترین رمان ها برای یادگیری زبان ژاپنی

 Battle Royale (バトル・ロワイアル) — 2000

 

باید بگوییم که سطح زبان به کار گرفته شده در این فیلم ساده نبوده و حداقل برای زبان آموزان سطح متوسط ​​در نظر گرفته شده است. با این حال، اگر می‌خواهید از این فیلم چیزی یاد بگیرید، می‌توانید با شرکت در کلاس‌های خصوصی زبان ژاپنی، سطح خود را ارتقا داده و سپس این فیلم بی‌نظیر را تماشا کنید.

 

معرفی بهترین سریال ها برای یادگیری زبان ژاپنی

۱. Why Did You Come to Japan? (YOUは何しに日本へ?) — ۲۰۱۳

“چرا به ژاپن آمدی؟” در واقع یک نمایش تلوزیونی و استودیویی است که بر پایه مصاحبه در خارج از استودیو شکل می‌گیرد. اوسامو شیتارا و یوکی هیمورا (که خود را “Bananaman” می‌نامند) مجری‌های این برنامه هستند که با خارجی‌هایی که به فرودگاه بین المللی ژاپن می‌آیند را دنبال کرده و در مورد فعالیت‌ها و ماجراجویی‌هایشان در سفر به ژاپن سوال می‌پرسند.

 Why Did You Come to Japan? (YOUは何しに日本へ?) — 2013

 

از آنجایی که اکثر افرادی که در این مصاحبه شرکت می‌کنند بومی این کشور نبوده و مکالمات بسیار ساده شکل می‌گیرند، این برنامه برای مبتدیان بسیار مناسب است. برای این نمایش زیرنویس انگلیسی وجود ندارد؛ اما برای یک سری از قسمت‌های خاص می‌توانید زیرنویس‌هایی به زبان ژاپنی پیدا کنید.

 

۲. Midnight Diner (深夜食堂) — ۲۰۰۹

سریال ژاپنی “غذاخوری شبانه” نمایشی دلگرم کننده درباره مردی با یک زخم بر روی صورتش است. این مرد رستورانی دارد که فقط نیمه شب‌ها باز می‌شود. در هر قسمت از این سریال، شما مشتریانی را مشاهده می‌کنید که به زندگی و مسائل روزمره خود پرداخته و سعی در حل مشکلات خود دارند.

 Midnight Diner (深夜食堂) — 2009

 

۳. Alice in Borderland (今際の国のアリス) — ۲۰۲۰

“آلیس در سرزمین مرزی” سریالی است که اگر طرفدار بازی ماهی مرکب بوده‌اید، نباید از دستش بدهید. در این سریال که یکی از بهترین سریال‌ها برای یادگیری ژاپنی است، سه نوجوان را به یک جهانی موازی می‌فرستند که در آنجا باید با برنده شدن در بازی‌های مختلف‌ زنده بمانند.

 Alice in Borderland (今際の国のアリス) — 2020

 

زبان به کار برده شده در این سریال ممکن است برای مبتدیان کمی سخت باشد. با این حال، برای سطح متوسط ​​و پیشرفته، این سریال می‌تواند در لیست بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی قرار بگیرد.

 

۴. Followers (フォロワーズ) — ۲۰۲۰

اتفاقات سریال ژاپنی “پیروان” که در توکیو امروزی رخ می‌دهد، در مورد مردمانی است که بخش زیادی از زندگی روزمره خود را تحت تاثیر شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. یکی از شخصیت‌های اصلی این سریال، “ریمی نارا”، عکاس مشهوری است که با یک کشمکش درونی در زندگی خود دست و پنجه نرم می‌کند؛ زندگی حرفه‌ای‌اش و تمایل او برای مادر شدن.

 Followers (フォロワーズ) — 2020

 

لیمی در یک پست اینستاگرامی تصویری از بازیگری به نام ناتسومه هیاکوتا را به اشتراک می‌گذارد که باعث رشد و پیشرفت او در کارش می‌شود. اما به زودی می‌فهمد که اتفاقات قرار نیست آن طور که او انتظار دارد پیش بروند.

کلمات و عبارات زیاد و منتوعی در این سریال به کار رفته‌اند و به همین دلیل است که می‌تواند برای گسترش دایره لغات‌تان بسیار مناسب باشد. دیدن این سریال را برای افراد بالاتر از سطح متوسط توصیه می‌کنیم.

 

۵. Good Morning Call (グッドモーニング・コール) — ۲۰۱۶

“Good Morning Call” سریال ژاپنی دیگری با ژانر درام است که داستان زندگی نائو، یک دانش‌آموز دبیرستانی را دنبال می‌کند. در جریان این داستان، نائو بالاخره می‌تواند آپارتمان مورد علاقه خود را اجاره کند. اما اتفاق غیر منتظره‌ای رخ می‌دهد. او متوجه می‌شود که مجبور است آپارتمان را با هیساشی، همکلاسی معروف و محبوبش، شریک شود. به این دلیل که فریب خورده‌اند و هر دوی آن‌ها آپارتمان را اجاره کرده‌اند.  این درام برای شروع آشنایی با فرهنگ ژاپن و افراد مبتدی در زبان ژاپنی عالی است.

 Good Morning Call (グッドモーニング・コール) — 2016

 

۶. Erased (僕だけがいない街) — ۲۰۱۷

این سریال ژاپنی در مورد داستان زندگی یک مرد جوان است که یک ابرقدرت عجیب و غریب دارد که با استفاده از آن می‌تواند به گذشته برگردد. در فیلم “احیا” هر موقع که اتفاق بدی رخ می‌دهد، این مرد جوان  به گذشته برگردانده می‌شود تا علت آن اتفاق را حل کند. در طول داستان، یک روز مادرش به قتل می‌رسد به دلیل این اتفاق، او به هجده سال گذشته برمی‌گردد. در آن زمان است که یک راز برای او آشکار می‌شود.

 Erased (僕だけがいない街) — 2017

 

از آنجایی که این سریال بر اساس مکالمات روزمره ساخته شده است، پس واژگان مورد استفاده در آن نسبتاً ساده بوده و به راحتی برای افراد مبتدی قابل درک خواهد بود. علاوه بر این اگر در سطح متوسطی از زبان ژاپنی هستید، می‌توانید از این سریال برای تقویت مهارت شنیداری (لیسنینگ) خود استفاده کنید.

 

۷. Can I Come to Your House? (家、ついて行ってイイですか?) — ۲۰۱۴

“می‌توانم به خانه‌ات بیایم؟” یا “می‌توانم تو را دنبال کنم؟” یک نمایش مستند است مجریان آن از غریبه‌ها در خیابان اجازه می‌گیرند تا آنها را تا خانه دنبال کنند. در طول راه، هر دو طرف درباره داستان و سبک زندگی خود با یکدیگر صحبت می‌کنند.

 Can I Come to Your House? (家、ついて行ってイイですか?) — 2014

 

این نمایش به دلیل دنبال کردن زندگی افراد معمولی و روزمرگی‌های آن‌ها، می‌تواند به شما دید خوبی از زندگی روزمره و عادی مردم ژاپن بدهد؛ به همین دلیل است که آن را در لیست بهترین سریال‌ها برای یادگیری ژاپنی قرار داده‌ایم. همچنین علاوه بر آشنا شدن با سبک زندگی روزمره، با مکالمات روزمره و واژگان پرکاربرد نیز بیشتر آشنا می‌شوید.

 

معرفی چند انیمیشن جذاب برای یادگیری زبان ژاپنی

۱. My Neighbour Totoro (となりのトトロ) — ۱۹۹۸

“همسایه من توتورو” محصول استودیو گیبلی و فیلمی از هایائو میازاکی است که بر پایه عشق و محبت پیش می‌رود. این فیلم ژاپنی، داستانی زیبا و شگفت انگیز از دو دختر و رابطه آن‌ها با ارواحی که در جنگل‌های اطراف خانه آنها زندگی می‌کنند را به تصویر می‌کشد. “همسایه من توتورو” با خط داستانی ساده و منسجم خود برای زبان آموزان مبتدی یکی از بهترین گزینه‌ها است.

 My Neighbour Totoro (となりのトトロ) — 1998

 

۲. Spirited Away (千と千尋の神隠し) — ۲۰۰۱

اگر عاشق انیمیشن و داستان‌های مربوط به روح هستید، این فیلمی است که حتما باید تماشایش کنید که داستان دختر جوانی را دنبال می‌کند که پس از دیدن والدینش که تبدیل به خوک‌ شده‌اند، برای زنده ماندن در دنیای ارواح می‌جنگد.

 Spirited Away (千と千尋の神隠し) — 2001

 

فیلم “Spirited Away” برای یادگیری زبان ژاپنی به دلیل داشتن واژگان بسیار ساده و الگوهای گفتاری روان، بسیار مناسب است. علاوه بر این، دیالوگ‌ها برای تقویت بیان، لحن و تمرین زبان محلی کشور ژاپن بسیار کمک‌کننده هستند.

 

۳. Your Name (君の名は。) — ۲۰۱۶

اگر طرفدار ژانر درام هستید، باید با فیلم‌های ژاپنی نیز آشنا باشید؛ “اسم تو” یکی دیگر از فیلم‌های درام ژاپنی است که جذابیت‌های زیادی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد.

 Your Name (君の名は。) — 2016

 

این فیلم که از نظر ما یکی از بهترین فیلم و سریال های یادگیری ژاپنی است، داستان دو دوست دبیرستانی به نام‌های تاکی و میتسوها را به تصویر می‌کشد که هر وقت که این دو دوست از خواب بیدار می‌شوند، بدن خود را با دیگری عوض می‌کنند. در طول داستان این فیلم، این دو دوست شروع به فرستادن پیام به یکدیگر و جا گذاشتن یادداشت‌های متفاوتی می‌کنند که در نهایت زندگی‌شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این اتفاقات باعث  می‌شود که شاهد یک داستان نوستالژیک و فانتزی از عشق باشید.

با توجه به اینکه این فیلم درام برای جمعیت جوان تولید شده است، پس درک زبان به کار رفته در آن برای مبتدیانی که تازه شروع به یادگیری زبان ژاپنی کرده‌اند نیز بسیار آسان خواهد بود. از طرفی دیگر، می‌تواند به شما در عملکرد بهتر در آزمون‌های ژاپنی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

 

۳ نکته برای افزایش تاثیر فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی

واژگان و عبارات‌هایی که یادداشت کرده‌اید را به طور منظم مرور کنید.

 

امروزه با دسترسی به فیلم و سریال زبان ژاپنی می‌توان سریع‌تر از هر زمان دیگری مهارت‌های خود را در این زبان افزایش دهید. همچنین، یک فرصت عالی برای تمرین مهارت شنیداری (اسپیکینگ) و درک مطلب است. در زیر سه ​​نکته را بیان می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند از تماشا کردن فیلم و سریال‌های ژاپنی بیشترین بهره را ببرید:

۱- لیستی از کلمات و عبارات جدیدی را که می‌شنوید به همراه کاربرد آن‌ها درست کنید.

۲- واژگان و عبارات‌هایی که یادداشت کرده‌اید را به طور منظم مرور کنید.

۳- سعی کنید هنگام تمرین این کلمات و عبارات جدید را به کار ببرید.

 

سخن پایانی

مزایای استفاده از بهترین فیلم و سریال های یادگیری زبان ژاپنی بی‌شمار است که مهم‌ترین آن‌ها را حالا که با فیلم‌ها آشنا شدید، ذکر می‌کنیم.

اولین و مهم‌ترین مزیت تماشا کردن فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی این است که شما نسخه غیرآکادمیک این زبان را به طور واقعی و طبیعی و همانطور که در مکالمات روزمره استفاده می‌شود را یاد می‌گیرید. همچنین شما می‌توانید ببینید که ژاپنی چگونه در اجتماع و بافت فرهنگی مخصوص به خود به کار می‌رود؛ این ویژگی، به عمیق‌تر شدن یادگیری شما کمک زیادی می‌کند. برای یادگیری بهتر می‌توانید به ژست‌ها، حالات چهره، آداب مکالمه و آداب و رسوم اجتماعی نیز که بخشی از زبان هستند، توجه کنید.

همچنین فیلم‌ها و سریال‌های ژاپنی باعث تقویت مهارت شنیداری (اسپیکینگ) شما نیز می‌شوند؛ زیرا لهجه‌ها، سبک‌ها و روش‌های مختلف صحبت کردن به زبان ژاپنی را به شما ارائه می‌دهند و به مرور زمان می‌توانید حتی لهجه مورد علاقه خود را برای صحبت کردن یاد بگیرید. یادتان باشد که برای یادگیری تنها تماشای فیلم و سریال ها کافی نیست. توصیه میکنیم در کنار استفاده از روش هایی چون تماشای فیلم و سریال ها و استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان ژاپنی، از یک مدرس خصوصی زبان ژاپنی نیز کمک بگیرید.

الان دیگر وقت آن است که یک فیلم را انتخاب کرده و برای تقویت زبان ژاپنی خود یک قدم به جلوتر بروید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴.۷ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *