کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
زبان ژاپنی

چگونه به زبان ژاپنی حرف بزنیم؟ ۷ راهکار موثر برای یادگیری سریع تر

۴
(۷)

در دنیای امروزی، تسلط بر زبان‌های خارجی پرکاربرد، ازجمله زبان ژاپنی، به عنوان یک مهارت بسیار ارزشمند شناخته می‌شود. اما سوالی که ممکن است برخی از علاقه‌مندان به یادگیری زبان ژاپنی داشته باشند این است: «چگونه می‌توانیم به زبان ژاپنی حرف بزنیم؟»

در این مقاله، به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های تمرین و تقویت اسپیکینگ و مکالمه به زبان ژاپنی می‌پردازیم تا علاقه‌مندان به این زبان بتوانند با اطمینان و مهارت در مکالمات زبان ژاپنی شرکت کنند.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

آشنایی با سیستم‌های نوشتاری زبان ژاپنی

“اگر به زبان دیگری صحبت می‌کردیم، دنیایی متفاوت را درک می‌کردیم.” این سخن معروفی از فیلسوف بزرگ اتریشی، لودویگ ویتگنشتاین است. یکی از زمینه‌های تحقیقاتی این فیلسوف بزرگ، فلسفه زبان بود. ویتگنشتاین زبان‌های مختلف را به عنوان پلی به دنیاهای مختلف معرفی می‌کند. در این مقاله قصد داریم به کشور ژاپن سفر کنیم و به این موضوع بپردازیم که چگونه ژاپنی حرف بزنیم؟!

how to speak japanese?

 

زبان ژاپنی که در خانواده زبان‌های ژاپنی و ژاپنی-ریوکیویی جای می‌گیرد، امروزه توسط ۱۲۸ میلیون نفر از افراد بومی ژاپن گفت‌وگو می‌شود. تا کنون بین این زبان و سایر گروه‌های زبانی، ریشه‌ی مشترکی یافت نشده است.

 

حرف زدن به ژاپنی چه مزایایی دارد؟

اگرچه یادگیری زبان ژاپنی کار راحتی به نظر نمی‌رسد، اما دلایل زیادی برای یادگیری آن در عصر حاضر وجود دارد. همانطور که می‌دانید کشور ژاپن، فرهنگی کهن و بسیار غنی دارد. بخشی از فرهنگ غنی این کشور را می‌توانید در اشعار و کتب آن بیابید و بخشی دیگر را در فیلم‌ها و سریالهای ژاپنی، انیمه‌های ژاپنی و موسیقی روح‌نواز آن.

همچنین شما می‌توانید با یادگیری این زبان، به تحصیل،  کار و فرصت‌های تجاری خوب در این کشور بیاندیشید.

همه ما با شرکت‌های بزرگی مانند کنون، سونی، تویوتا و موتور هوندا آشنایی داریم. همینطور این حقیقت که ژاپن سرزمین جدیدترین تکنولوژی‌هاست، بر کسی پوشیده نیست. اگر قصد دارید در زمینه‌هایی مانند علوم داده‌ها یا تجهیزات پزشکی به تحصیل بپردازید و یا در بزرگترین شرکت‌های دنیا مشغول به کار شوید، قطعاً یادگیری این زبان آسیایی برای شما کارساز خواهد بود.

در نهایت باید توجه داشته باشید که یادگیری زبان ژاپنی صرفا یادگیری یک «زبان» نیست. بلکه مواجه شدن با یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین نقاط جهان است.

speaking japanese

 

قدم های حرف زدن به زبان ژاپنی

۱-آشنایی با آواها و اعداد

بر خلاف تفکر عموم، درک اصول اولیه زبان ژاپنی کاری سخت و غیرممکن نیست. در ابتدا می‌توانید با کاوش در زبان ژاپنی به تنهایی شروع به یادگیری آن کنید. سپس به دنبال راهنمایی حرفه‌ای باشید و اگر می خواهید به این زبان مسلط شوید باید خود را در آن غرق کنید. برای شروع کافیست اهدافتان را از یادگیری زبان ژاپنی معین کنید.

نکته‌ی حائز اهمیت در یادگیری زبان ژاپنی این است که در این زبان ۴۶ آوا وجود دارد که ترکیب آن‌ها با یکدیگر آواهای جدید را می‌سازد.

یادگیری کلمات و اصطلاحات اولیه، شما را در مسیر یادگیری این زبان هدایت می‌کند. اگرچه یادگیری حروف الفبا ژاپنی به فارسی و ژاپنی به انگلیسی کار سختی به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست و ما مسیر راحت را به شما نشان می‌دهیم. بیایید با هم شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: جملات و اصطلاحات پرکاربرد ژاپنی که باید بدانید.

برای مثال شما می‌توانید با یادگیری «سلام» (کونی-چیوا / Kon’nichiwa)، «احوالپرسی» (چطور هستید؟ / ?Genkidesu ka/ گنکی-دس-کا) یا «صبح بخیر» (اوهایو / Ohayō) شروع کنید.

یادگیری اعداد نیز به شما کمک می‌کند که به بهترین نحو با تلفظ های زبان ژاپنی آشنا شوید. پس از یادگیری اعداد می‌توانید شمارش اعداد یک تا ده را تمرین کنید.

japanese alphabet

 

برای آشنایی با تلفظ‌های درست واژگان ژاپنی می‌توانید از یک دیکشنری نیز کمک بگیرید.

 

۲- آشنایی با سیستم‌های نوشتاری زبان ژاپنی

برای اینکه یاد بگیریم که چگونه به ژاپنی صحبت کنیم، لزوماً نیازی به یادگیری نوشتار این زبان نداریم. اما یادگیری حرفه‌ای هر زبانی مشروط بر یادگیری سیستم نوشتاری آن زبان است. این زبان چهار سیستم نوشتاری متفاوت دارد که به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم.

  • هیراگانا؛ سیستم نوشتاری با فهرست هجاهای ژاپنی. برخلاف زبان انگلیسی، در این سیستم نوشتاری هر هجا می‌تواند شامل یک حرف صامت و یک حرف مصوت باشد.
  • کاتانا؛ فهرست هجاهای ژاپنی که برای کلمات دیگر زبان‌ها استفاده می‌شود، کاتانا نام دارد. هیراگانا و کاتاکانا با هم تمامی طیف صداهای زبان ژاپنی را تشکیل می دهند.
  • کانجی؛ سیستم نوشتاری ژاپنی با اقتباس از حروف چینی، کانجی نام دارد. همان ۴۶ صدایی که در تلفظ هیراگانا و کاتاکانا به کار می رود، برای تلفظ کانجی نیز کاربرد دارد.
  • روماجی؛ نسخه‌ای برای نوشتار لاتین کلمات ژاپنی. بهتر است به عنوان یک زبان‌آموز در شروع یادگیری زبان ژاپنی به سراغ این سیستم نوشتاری نروید.

japanese alphabet

 

۳- از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید.

عصر جدید، عصر تکنولوژی است. شما می‌توانید با استفاده ازپلتفرم‌های مختلف، فیلم، سریال، انیمه، پادکست، مانگاهای ژاپنی و کتاب‌ها و رمان های ژاپنی، در یادگیری این زبان به سرعت پیشرفت کنید. با به کارگیری مدیا می‌توانیم نحوه به کار بردن قواعد و تلفظ صحیح کلمات را به خوبی یاد بگیریم و بیاموزیم که چگونه ژاپنی صحبت کنیم!

شما می‌توانید در اوقات فراغت خود، به سراغ فیلم‌ها و کارگردانان معروف ژاپنی رفته و به دنیای آن‌ها سفر کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها که شاید بدون قصد یادگیری زبان ژاپنی، باز هم به سراغ آن رفته باشید، دنیای میازاکی است. هایائو میازاکی یکی از سرشناس‌ترین کارگردانان ژاپنی است که او را با انیمه روح رانده شده (spirited away)، باد برمی‌خیزد (the wind rises) و پرنسس مونوکه (princess mononoke) می‌شناسیم. در این مسیر می‌توانید در ابتدای کار از زیرنویس‌ها کمک بگیرید.

راهکار دیگر این است که به دنیای بی‌انتهای پادکست‌ها وارد شوید و از کمترین زمان ممکن نیز برای یادگیری زبان ژاپنی استفاده کنید. پادکست‌هایی مانند ۱۰۱Japanesepod و News in Slow Japanese و هزاران پادکست دیگر به شما کمک می‌کنند که دایره لغاتتان را افزایش دهید. همچنین می‌توانید با تلفظ صحیح کلمات آشنا شوید و آن ها را به خاطر بسپارید.

همچنین استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگونی از جمله LingoDeer، FluentU و duolingo کار را برای زبان آموزان راحت‌تر کرده است. در سال‌های اخیر پلتفرم رایگان دولینگو این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده که پس از تکمیل مراحل یادگیری و اتخاذ نمره‌ی قبولی در آزمون زبان مورد نظر، مدرکی مبتنی بر گذراندن آن دوره دریافت کنند. امروزه این مدرک در اغلب دانشگاه‌های دنیا معتبر شناخته می‌شود.

 

۴- تقویت مکالمه زبان ژاپنی با حرف زدن با افراد ژاپنی

صحبت کردن به زبان ژاپنی با کسی که به این زبان مسلط است به یادگیری تلفظ صحیح شما کمک می کند. از این طریق می‌توانید با پیچیدگی‌های این زبان مواجه شوید و به راحتی به زبان ژاپنی صحبت کنید.

شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند hellotalk.com و facebook‌ و یا HiNative دوستان ژاپنی زبان بیابید و درباره موضوعات مختلف با آن‌ها هم‌صحبت شوید. استفاده از اغلب این پلتفرم‌ها هزینه‌ای ندارد.

بیشتر بدانید: بهترین منابع خودآموز زبان ژاپنی (کتاب، فیلم، اپلیکیشن، آهنگ و…)

talking to japanese people using platforms

 

۵- هرگز از اشتباه کردن نترسید.

شکست نخوردن در انجام کاری، هیچ پیشرفتی برای شما به همراه نخواهد داشت. پس بهتر است تا می‌توانید اشتباه کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. هرچه بیشتر اشتباه کنید، بیشتر یاد می‌گیرید.

یکی از راهکارهایی که به زبان‌اموزان پیشنهاد می‌کنیم، این است که هنگام صحبت کردن، صدای خود را ضبط کنند. سپس به صدای خود گوش بدهند و آن را با تلفظ درست واژگان مقایسه کنند. با این کار سرعت یادگیری درست خود را افزایش می‌دهید.

 

۶- یادگیری آهسته و پیوسته

آیا با «قانون ۱۵ دقیقه» آشنایی دارید؟

اگر می‌خواهید در هر کاری پیشرفت کنید، باید در انجام آن کار ممارست داشته باشید. قانون ۱۵ دقیقه می‌گوید کافیست کار مورد نظرتان را هر روز به مدت حداقل ۱۵ دقیقه انجام دهید. ۱۵ دقیقه مدت زمان بسیار کمی به نظر می‌رسد اما با همین مدت زمان کم هم می‌توانید در هر کاری به سرعت پیشرفت کنید.

 

۷- پیشنهاد نهایی؛ از یک مدرس حرفه‌ای کمک بگیرید

یکی از بهترین راهکارها در یادگیری یک زبان خارجی کمک گرفتن از یک مدرس حرفه‌ای است. کسی که به خوبی با آن زبان آشنا باشد و به راحتی بتواند تمام اشتباهات ما را اصلاح کند. کمک گرفتن از یک مدرس خصوصی زبان ژاپنی به شما این امکان را میدهد تا با شرایط ایده‌آل مد نظر خودتان، زبان ژاپنی را بیاموزید.

به خاطر داشته باشید که کلید موفقیت در یادگیری هر زبانی، تکرار است و تکرار و تکرار.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۴ / ۵. تعداد نظرات ۷

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *