کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

درآمد معلم خصوصی از معلم زبان مدرسه بیشتر است؟ چرا؟

۵
(۹)

آیا شما برای آینده شغلی خود به تدریس زبان فکر می‌کنید؟ به نظر شما درآمد معلمان از تدریس زبان به اندازه‌ای هست که بتوانند نیازهای زندگی خود را تأمین کنند یا باید به دنبال منابع درآمدی دیگری هم باشند؟ آیا میزان درآمد معلم خصوصی زبان با معلمان زبان در مدارس و آموزشگاه‌ها یکی است؟

 

در ادامه می‌خوانید: 

 

تفاوت معلم خصوصی زبان و معلم زبان مدارس چیست؟

شاید برای شما هم سؤال باشد که با وجود معلمان زبان مدارس، چه نیازی به وجود معلمان خصوصی داریم؟
مگر روند یا اطلاعات آموزشی یا میزان درآمد این دو با هم متفاوت است؟ چه عواملی باعث تفاوت در میزان درآمد تدریس زبان معلمان خصوصی و معلمان زبان در مدرسه‌ها می‌شوند؟

برای پاسخ به چنین سوالاتی بهتر است شما را به دوران مدرسه بازگردانیم.
آیا به یاد دارید کتاب زبان شما به چه شکلی آموزش داده می‌شد؟
آیا از درس‌ها چیزی را به خاطر می‌آورید؟
بله درست است. اولین موردی که از آن دوران به ذهن هر کسی می‌رسد این است که مطالب درس‌ها تقریبا ساده بودند و به صورتی ارائه می‌شدند که تمام دانش آموزان بتوانند از آن مطالب استفاده کرده و آن‌ها را یاد بگیرند. البته ممکن است شما هم از آن دسته از افرادی بودید که آموزش‌های مدرسه را کافی ندانسته و به کلاس زبان می‌رفتید.

به واسطه همین موضوع می‌توان به این نکته اشاره کرد که سطح آموزش یک معلم مدرسه با یک معلم زبان خصوصی بسیار متفاوت است. البته ناگفته نماند که حتی یک نفر نیز می‌تواند در هر دو شغل فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: بهترین سن برای معلم زبان شدن چه سنی است؟

حقوق معلم زبان مدارس

معلم زبان مدرسه طبق مطالب کتاب درسی، زبان را به شاگردانش درس می‌دهد، در حالی که معلم خصوصی موظف است در سطوح بالاتر و به صورت حرفه‌ای زبان مورد نظر را تدریس کند.

بیشتر بخوانید: نکات تدریس خصوصی زبان به صورت حرفه ای

 

مقایسه شرایط کاری معلم خصوصی زبان و معلم زبان مدرسه

 

۱. میزان ساعت‌های برگزاری کلاس

معلمان مدرسه در تعداد ساعت‌های مشخصی در هفته می‌توانند تدریس کنند، در حالی که معلمان خصوصی می‌توانند در حد توان، تمرکز و توانمندی خود تدریس کرده و به انتخاب خودشان تعداد کلاس‌های خود در هفته را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: معلم زبان خصوصی هفته ای چند ساعت می تواند کار کند؟

 

۲. مکان و محل کار

مسلما شرایط کاری معلمان در شهرهای بزرگ می‌تواند بسیار بهتر از شهرهای کوچک باشد. این موضوع هم در مورد معلمان مدارس صادق است و هم در مورد معلمان خصوصی.

بسیاری از مدارس برای افزایش نمرات دانش‌آموزان کلاس‌های فوق برنامه برگزار می‌کنند. این یک امتیاز ویژه برای معلم مدرسه محسوب می‌شود؛ اما معلم خصوصی زبان نه‌تنها می‌تواند به‌عنوان یک معلم کلاس‌های فوق برنامۀ زبان با سطح توانایی بالا فعالیت کند، بلکه می‌تواند فرصت‌های شغلی خود، ازقبیل تدریس آنلاین زبان و تدریس خصوص در منازل و مواردی از این دست را نیز در برنامه کاری خود بگنجاند.

بیشتر بخوانید:

 

۳. میزان تحصیلات

یکی از موثرترین عوامل در روند تدریس زبان و درآمد حاصل از آن میزان تحصیلات مدرس است.

معمولا اکثر زبان آموزان برای انتخاب معلم زبان خود ابتدا به تحصیلات او توجه می‌کنند. معلمان مدرسه طبق قوانین باید مدرک معتبر با موضوع تدریس خود را در مقطع لیسانس داشته باشند. اما معلمان خصوصی زبان از این جنبه به شدت زیر ذره‌بین قرار دارند، زیرا تحصیلات آکادمیک آن‌ها یا حتی دوره‌هایی که گذرانده‌اند می‌توانند در مسیر و موفقیت شغلی آن ها نقش حیاتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مدرک TTC برای معلمان زبان

با این حال همیشه داشتن مدرک زبان ملاک نیست. ممکن است شخصی تحت آموزش تجربی زبان قرار داشته و اکنون تصمیم گرفته به‌صورت خصوصی زبان را تدریس کند.
منظور از آموزش تجربی این است که برخی افراد به واسطه محیط یا شرایطی که در آن قرار داشته‌اند زبان را مانند یک فرد بومی آموزش دیده‌اند. این خود نشانه مهارت بالای یک فرد در یک زبان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آیا تدریس زبان بدون داشتن مدرک مرتبط ممکن است؟

تدریس آنلاین زبان

 

۴. مدرسه/ آموزشگاه

معلمان مدرسه موظف هستند تنها در مدرسه تدریس کنند؛ در حالی که یک معلم خصوصی زبان می‌تواند محل کار را خود انتخاب کند.
او می‌تواند در منزل خود، منزل زبان‌آموزش، آموزشگاه‌های زبان یا حتی به‌صورت آنلاین کلاس‌های خود را برگزار کند.

بنابراین ساعات و شرایط کاری معلمان خصوصی بسیار منعطف است. اگر به دنبال شغلی هستید که انتخاب ساعت کاری در دست خودتان باشد، پیشنهاد ما به شما ورود به حوزه تدریس خصوصی زبان است.

 

مقایسه درآمد معلم زبان خصوصی با معلم زبان مدرسه

معلم مدرسه باید طبق قوانین مدرسه زبان را تدریس کند و بنابراین درآمد ثابت و نسبتاً محدودی دارد، مگر این که خود معلم قصد داشته باشد برای افزایش درآمد ماهیانه خود خارج از مدرسه نیز فعالیت کند.

اما معلم خصوصی به دلیل انعطاف‌پذیری موقعیت کاری خود، می‌تواند حقوق خود را سه الی چهار برابر یا حتی بیشتر از یک معلم زبان مدرسه افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های تدریس زبان برای درآمد دلاری

مقایسه درآمد معلم های خصوصی زبان با معلمان زبان در مدارس

 

برای تدریس خصوصی زبان، چطور زبان‌آموز پیدا کنیم؟

تنها مشکلی که می‌تواند باعث آزردگی و نگرانی معلمان خصوصی شود این است که چگونه زبان آموز جذب کنند.

روش‌های متعددی برای جذب زبان آموز در تدریس خصوصی وجود دارند:

  • اگر معلم خصوصی یک شخص تازه کار است، می‌تواند مهارت‌های تدریس زبان خود را به نمایش بگذارد. خوشبختانه با پیشرفت روزافزون دنیای اینترنت، دیگر دغدغه‌ای برای معلمان خصوصی وجود ندارد.
    معلمان خصوصی زبان می‌توانند در پلتفرم‌های مختلف نمونه تدریس خود را قرار داده تا زبان آموزان سطح واقعی مهارت تدریس او را مشاهده کنند. این می‌تواند شروعی بی‌نظیر برای معلم در جذب زبان‌آموزان محسوب شود.

بیشتر بخوانید:

 

 ازجمله پلتفرم‌هایی که می‌توانید در آن به تدریس خصوصی زبان‌های مختلف را انجام دهید، پلتفرم هایتاکی است. هایتاکی فضایی مناسب را، هم برای معلمان خصوصی فراهم کرده است تا بتوانند در هر زمانی که می‌توانند و از هر جایی که هستند، زبان را تدریس کنند.

 

شما برای برگزاری کلاس خصوصی زبان در هایتاکی هیچ محدودیتی ازنظر تعداد کلاس‌ها نخواهید داشت و به همین دلیل، درآمد نهایی خود را خودتان با توجه به ساعت‌های تدریس خود در طول روز تعیین خواهد کرد.

برای پیوستن به خانوادۀ بزرگ مدرسان زبان در هایتاکی، می‌توانید ثبت نام اولیه خود را از صفحۀ «جذب استاد» انجام دهید. همکاران ما در اولین فرصت و بعد از بررسی رزومه‌تان، با شما تماس گرفته و زمان مصاحبۀ آنلاین را تعیین خواهند کرد.

تدریس خصوصی زبان ها در پلتفرم هایتاکی

 

مزایای همکاری با هایتاکی به‌عنوان معلم خصوصی:

  • می‌توانید به انتخاب خود تعداد کلاس‌ها و ساعت‌های کاری را تعیین کنید.
  • برای معلمان خصوصی در هایتاکی CV اینترنتی تشکیل می‌شود. به این شکل که پس از گذشت مدتی از همکاری با پلتفرم هایتاکی، با جست‌و‌جوی نام معلم در موتورهای جستجو، مشخصات هر معلم به همراه تعداد کلاس‌هایی که گذرانده و نظراتی که زبان‌آموزان دربارۀ نحوۀ تدریسش داشته‌اند نمایش داده خواهد شد.
  • تعیین قیمت هر جلسه از کلاس‌ها نیز در هایتاکی، به عهدۀ خود معلمان است.

مزایای تدریس زبان در هایتاکی

هم معلمان خصوصی و هم معلمان زبان مدارس با ایجاد و تقویت این ویژگی‌ها در خود می‌توانند میزان درآمدشان را افزایش دهند:

  • تقویت فن بیان
  • ارتقای سطح تحصیلات
  • آموختن روش‌های جدید تدریس
  • تجربه و سابقه تدریس
  • سطح زبانی که تدریس می‌کنند (مبتدی تا پیشرفته)
  • بالا بودن انگیزه و تعهد به کار
  • همراهی زبان آموز تا رسیدن به موفقیت او
  • متفاوت بودن با سایر همکاران در حوزه کاری خود

بیشتر بخوانید: روش های مدرن تدریس زبان | راهنمای جامع و کاربردی

سطح تدریس می‌تواند از گزینه‌هایی باشد که میزان درآمد معلمان خصوصی را به شدت تحت‌تاثیر قرار دهد این بدان معنا است که میزان درآمد یک معلم خصوصی برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان (در سطوح تخصصی مثل آیلتس و تافل) می‌تواند بسیار متفاوت باشد.
تخصص در زبان مثلا زبان تجاری، زبان آکادمیک و مواردی از این قبیل نیز می‌توانند از دیگر عوامل موثر بر ایجاد درآمدهای بالا در تدریس خصوصی زبان محسوب شوند.

 

سخن پایانی

نه تنها در شغل تدریس، بلکه در هر شغل دیگری با آموختن مهارت‌های جدید و کمک گرفتن از اینترنت و تکنولوژی‌های به‌روز، خواهید توانست میزان درآمد خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

اگر شما نیز قصد دارید که در تدریس زبان موفق عمل کنید، لازم است تمام مهارت‌های ارتباطی، آموزشی و زبانی را بیاموزید. چنین مواردی می‌توانند هر معلم متوسطی را به یک معلم حرفه‌ای تبدیل کنند.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۹

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. مدرسان زحمت کش زبان ،جوانی‌و حنجره اشون رو در آموزشگاه های ایران از دست میدن، در انتهای ماه ، ماهانه نهایت با دادن۳ تا ۴ تومن تحقیرشون میکنن (ساعتی ۱۹ هزارتومان در ۱۴۰۲) (یکساعت انرژی تدریس برابر با ۳ ساعت کار عادیه) و کار تحقیرامیز دیگه اینکه همه آموزشگاهها، مدرسان رو به گذراندن تی تی سی ( که مطالبش رو از اینترنت رایگان دانلود میکنن) مجبور میکنن و مثلا سفیر گفتمان حدود ۳ میلیون و پانصد در ۱۴۰۲میگیره و ((یعنی در واقع حتی حقوق مدرسان رو هم از جیب خود مدرسان بیچاره میدن ))و بعدش عمدا اینقد تحقیرش میکنن که بعد از چند ماه میزاره میره و یک مدرس جدید میارن ((با این نارضایتی گسترده مدرسان‌ ,هیچ گاه خروجی موفق در زبان نداریم و با اینکه همین الان هزاران هزار مدرس زبان درجه یک و نخبه در کشور وجود داره مثل این میمونه که در ایران حتی یک نفر هم به زبان انگلیسی مسلط نیست، چون این عزیزان زحمت کش با این حقوق ناچیز از حس مدرس بودن خودشون خجالت میکشن و انگیزه ای برای صحبت کردن به زبان انگلیسی به غیر از یک‌ساعت کلاس زجر اور خودشون ندارن )) #به-تحقیر-مدرسان-زبان-در-اموزشگاهها-پایان-دهید

    1. وقت بخیر. ممنون از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتین.
      با پنجاه درصد از صحبتاتون موافق هستم و اون اینکه سیستم سنتی جواب گوی نیازها نیست. هم از سمت زبان اموز هم از سمت مدرس. هزینه بالاتر زبان اموز رو ناراضی میکنه و هزینه کم هم مدرس رو ناراضی میکنه.
      و برای همین مورد پلتفرمهایی که تونستن در دنیای غرب موفق بشن پا به ایران گذاشتن. سیستم هایی که پشتوانه تکنولوژی دارن و همه چیز شفاف و حرفه ای جلو میره.
      اما در مورد اینکه متخصصی نیست موافقتون نیستم بدلیل اینکه در هر حوزه ای کارهای پایه ای هزینه پایه ای هم دارند و هر چی تخصص بیشتر باشه، هزینه دریافتی هم بیشتر میشه؛ که در مقاله هم اشاره شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *