کلاس آنلاین زبان با 250 مدرس برتر در هایتاکی، بهترین پلتفرم آموزش زبان آنلاین جلسه آزمایشی رایگان
مقالات کاربردی و عمومی

معلم زبان خصوصی هفته ای چند ساعت می تواند کار کند؟

۵
(۳)

 شما تصمیم میگیرید که معلم خصوصی زبان شوید و به عبارتی خودتان آقا بالاسر خودتان باشید. اینکه شما رییس خودتان باشید سرجایش؛ اما امکان دارد دو مورد مهم برایتان سوال باشد؛ اول اینکه چند ساعت می‌توانم کار کنم؟ دوم اینکه چقدر میتوانم بنا به ساعت کاری درآمد در بیاورم؟ در مورد سوال اول باید بگوییم که بعد از اینکه شما تصمیم میگیرید که مدرس خصوصی شوید مثل هر شغلی می‌بایست میزان ساعات کاری و مکان تدریس را برای خودتان مشخص کنید و در واقع ساعت کاری معلم زبان خصوصی به انتخاب خودش بستگی دارد.

 

در ادامه می‌خوانید:

 

برای یک معلم زبان هیچ محدودیتی از بابت تایم کاری وجود ندارد و شما میتوانید بنا به برنامه شخصی خودتان ساعات کاریتان را مشخص کنید. برای مثال همه می‌دانیم که یک کارمند موظف است که روزانه ۸ ساعت کار اداری کند و ۴۸ ساعت در هفته را کار کند؛ اما اگر شما بخواهید مدیر کسب و کار خودتان باشید باید بگویم می‌توانید از ۱ ساعت در روز یعنی هفته ای ۶ ساعت تا ۱۰ ساعت در روز یعنی هفته ای ۶۰ ساعت تدریس خصوصی داشته باشید.

هفته ای( به جز جمعه ها) ۶ ساعت روزی ۱ ساعت
هفته ای (به جز جمعه ها) ۶۰ ساعت روزی ۱۰ ساعت

دنیای کلاس خصوصی زبان و متقاضی آن کاملا متفاوت از دیگر کلاس های خصوصی می‌باشد. مهمترین نکته این است که بتوانید برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید. مثلا ۳ ماهه اول در این کار را با روزی ۱ ساعت شروع کنید و بعد ۳ ماهه دوم را با روزی ۳ ساعت و ۳ ماهه سوم را با روزی ۸ ساعت و در نهایت برای اینکه رکورد بزنید ۳ ماهه آخر را با روزی ۱۰ ساعت کار کنید.

 

عوامل موثر بر کسب درآمد از تدریس خصوصی

مسیر درآمدزایی از تدریس خصوصی به ۳ عامل مهم بستگی دارد. بعد از اینکه توانستید مدارک زبان مورد تدریس و همچنین دانش تدریس در آن را کسب کنید، نوبت به این ۳ مورد مهم می‌رسد:

 

۱- زمانی که برای تدریس می گذارید

این مورد را مفصل در بالا توضیح دادیم.

 

۲- مکان و فضایی که به تدریس اختصاص می دهید

گاهی معلمان خصوصی می‌خواهند ساعات زیادی تدریس کنند اما واقعا با مشکل فضای آموزشی مواجه می‌شوند و یا اینکه نمی‌دانند حضوری تدریس کنند بهتر است یا آنلاین؟

تدریس خصوصی حضوری کاملا به زندگی شخصی شما بستگی دارد، اگر میتوانید منزل زبان آموزان بروید و با روحیه شما سازگاری دارد یک مورد است و اینکه بتوانید زبان آموزان را به منزل خود بیاورید نکته دیگریست؛ اما امروزه همانطور که آموزش تلفیقی (هم حضوری هم آنلاین) معنای خود را پیدا کرده تدریس تلفیقی نیز جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

شما میتوانید ترکیبی از هر دو تدریس را در طول هفته داشته باشید. مثلا بعضی از روزها را کاملا آنلاین باشید و برخی دیگر را کاملا حضوری. همه میدانیم تدریس حضوری شامل هزینه بیشتری است و این مورد روی درآمدزایی شما نیز اثر می‌گذارد.

تدریس در مکان خاص

بیشتر بخوانید:

 

۳- میزان توانایی جسمی برای صحبت و توجه کردن و تدریس در کلاس ها

شاید این مورد را اصلا کسی توجه نکند اما در واقعیت زندگی هر کدام از ما توانایی جسمی خاص خودمان را داریم که با دیگری کاملا متفاوت است.

اینکه شما مثلا ۸ ساعت در روز بخواهید برای تدریس خصوصی وقت بگذارید و در ساعات پایانی به خوبی ساعات آغازین روز نباشید شاید کاملا جواب برعکس بدهد. چرا که در کلاس های خصوصی زبان، زبان آموزان می‌خواهند که مدرس/معلم کاملا به آنها توجه کند و بسیار سر حال باشد. زبان آموزان انتظار دارند که بنا به هزینه ای که می‌کنند مدرسی تمام عیار داشته باشند. پس در کلاس های خصوصی خود به این مورد که بدن شما چقدر توان برای توجه و تدریس و خلاقیت دارد، اهمیت بدهید.

با افزایش ساعت کاری باید بتوانید راندمان و کیفیت کارتان را هم همچنان بالا نگه دارید والا کیفیت کار تدریس شما افت خواهد کرد و همین باعث کاهش شاگردان شما خواهد شد چون از کار شما راضی نخواهند بود.

 

چگونه برای تمام ساعات کاری زبان آموز داشته باشم؟

درست است که وقتی تصمیم گرفتید برای خودتان خصوصی کار کنید و همچنین برنامه ریزی دقیقی روی برنامه زمانی، مکان و فضای تدریس و توان جسمی خود کردید نصف راه را رفته اید؛ اما مثل هر معلم زبانی شما نیز با این سوال مواجه می‌شوید که از کجا زبان آموز پیدا کنم که بتوانم این همه ساعت تدریس کنم؟

این که بتوانید برای تک تک ساعاتتان زبان آموز داشته باشید تقریبا می‌توان گفت دغدغه تمام مدرس های خصوصی زبان نیز می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای تدریس زبان انگلیسی در طول روز

مواردی که می‌توانید تدریس خصوصی داشته باشید:

 

۱- تدریس خصوصی در موسسات آموزشی چه به صورت آنلاین چه حضوری

ویژگی ها:

  1. تعداد محدود زبان آموز
  2. برنامه زمانی ثابت و محدود

تدریس در موسسه

 

۲- تدریس خصوصی با تبلیغات خودتان

ویژگی ها:

  1. هزینه زیاد تبلیغ
  2. اعتماد نکردن بخاطر شناخته نبودن شما
  3. منتظر ماندن

 

۳- تدریس در پلتفرم های آنلاین داخی یا خارجی مثل هایتاکی

ویژگی ها:

  1. تعداد نامحدود زبان آموز از داخل و خارج از کشور
  2. تبلیغات گسترده
  3. فضای مجازی( بستر کلاس های آنلاین) رایگان
  4. ساعات کاری منعطف
  5. درآمد تا سقف حداکثری
  6. رزومه اینترنتی قابل نمایش به تمام زبان آموزان
  7. شهرت

هایتاکی

 

سخن پایانی

بیشتر بودن ساعت کاری معلم زبان خصوصی و تدریس بیشتر، لزوما معادل با درآمد بیشتر نیست. گاه شما معلمی می‌شوید که ساعت کاریتان محدود است؛ اما به دلیل تجربه کاری زیاد و شهرتی که کسب کرده اید، به عبارتی مدرسVIP شده اید هزینه کلاسهایتان می‌توانند مبالغ بسیار بالایی داشته باشند، با شریک تجاری مثل هایتاکی می‌توانید کار کمتر اما درآمد بیشتری کسب کنید؛ اما تارسیدن به آن سطح از حرفه تدریس لطفا تجربه کسب کرده و صبور باشید.

اگر مدرس زبان انگلیسی هستید، با ثبت نام در هایتاکی به‌عنوان معلم زبان، می‌توانید تقویم زمانی خود برای کلاس‌ها را در پنل کاربری‌تان تعریف کرده و در هر ساعت از شبانه‌روز که با شاگردان خود به توافق رسیده باشید، کلاس‌هایتان را در داخل پلتفرم هایتاکی برگزار کنید.

 

منابع:

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات ۵ / ۵. تعداد نظرات ۳

هنوز امتیازی ثبت نشده. شما اولین نفر باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *